-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
AVhelper
senior tag
válasz Vhiktor #44655 üzenetére
Használd az angol verziót, abban nincsenek félrefordítások.
Amúgy nem olyan bonyolult, csak a számokat kell értelmezni.
Ha 1,85 m magasan van az EH-TW6700 alja, akkor a lencse és a lencseeltolás nélküli 93" átlójú kép közepe 1,36 + (1,16/2) = 1,94 m. Ebből levonva a függőleges maximális lencseeltolásnál a kép aljának a kép közepétől megadott távolságát: 1,94 - 1,27 = 0,67 m-en lesz a kép alja. Vagyis igen, meg tudod oldani, sőt akár még magasabbra is teheted a vetítőt.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz Vhiktor #44657 üzenetére
Általában igen! A vetítő lencséjéhez képest a vetített kép annak magassága +/- X%-ával tolható függőlegesen fel-/lefelé, illetve a vetített kép szélessége +/- Y%-ával tolható vízszintesen jobbra/balra.
A projektorok un. offset adata, amit szintén a vetített képmagasság %-ban adnak meg, sajnos már nem ilyen egyértelmű.
-
Rumcsaka
tag
válasz Vhiktor #44726 üzenetére
A nappaliban használtuk ott megfelelt és a képminőségével sem volt különösebben probléma...
De lassan belefogok egy külön mozi szoba elkészítésébe és ennek a gépnek Lens Shift-je ami 60% fel és le az oda kevés lesz sajnos...így megváltam tőle és a pénzt félretettem a következő gépre ami még nem tudom milyen fajta lesz...most TV van -
c4
őstag
válasz Vhiktor #44746 üzenetére
Lejátszó mindenképpen kell a vetítő elé. Már ha nem valami ocó, kici, jó kínai, LED-es 4K, HDR, 10000 ANSI lumenes gépet néztél ki magadnak akciós, 23 dolláros áron (free shipping), androidos mindent játszó szoftverrel. A lejátszó a FHD-s vetítőknek HDR-SDR konverzión keresztül küldi ki a videojelet. A képélesség sajna sokkal jobb egy komoly FHD-s vetítőn, mint a belépő, de még a középkategóriás 4K-s készülékeken. A színtér meg bt709, már ha kalibráltatod a vetítődet... A HDR vetítőn felejtős dolog.
De...
Nem a belépő DLP vetítők jobbak..!Az XPR technológia nem "fake" 4K. Az e-shift az. Na meg a filmek többsége gyárilag fake 4K, a letárolás 2K-s DI-ben történt eredetileg.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz Vhiktor #44746 üzenetére
A BT.2020 színtér reprodukálására még egyetlen kereskedelmi fogalomban kapható vetítő, de még TV sem képes.
A HDR jellel kompatibilis képmegjelenítők (vetítők és TV-k) viszont már a BT.2020 színtér leírása (color primaries) szerinti jelet fogadnak, és vannak közöttük olyanok, amelyek a mozikban előírt, nagyobb DCI-P3 színtér reprodukálására már alkalmasak.
Vannak Full HD felbontású vetítők, amelyek képesek UHD/HDR jelet fogadni (Acer V6520, Optoma HD29H).
Az AV vevőerősítők nem konvertálják a 4K UHD jelet 1080p jellé, viszont akad köztük olyan, mely képes a kisebb felbontású forrásvideót 4K UHD jellé felskálázni.
Mi a csudáért etetnél egy médialejátszót 4K UHD tartalommal, ha azt 1080p-ben akarnád/tudnád csak megjeleníteni?
-
gyulaipal
tag
válasz Vhiktor #44750 üzenetére
A lejátszó feladata (szerintem) egyrészt a film dekódolása, másrészt a képet úgy kell átadnia a vetítőnek, hogy az képes legyen azt megjeleníteni. Ezt csinálja otthon a média lejátszó, jobb esetben a HTPC. Emiatt kb. minden lejátszó tud akár 1080p, 720p, de talán még 576i jelet is kiadni a kimenetére. Nem véletlen, mivel léteznek borzalmasan jó vetítők, amelyek felbontása kisebb (másban viszont nagyon jók) és ezekkel is szeretnének a tulajdonosok filmet nézni, akkor is, ha 4K a forrás.
A vetítő feladata csak a megjelenítés kellene, hogy legyen. Ezt most megkavarta az UHD megjelenése, de ettől még ez a jó elmélet (szerintem).
Magyarul akár 720p felbontású vetítőn is lehet 4K forrásból filmet nézni, mert a HTPC vagy a média lejátszó simán lekonvertálja a képet 1280x720 pixeles felbontásra. Az 1080p vetítőkkel sem lesz gond még évtizedekig, de talán még később sem.
-
-
Ijk
nagyúr
válasz Vhiktor #44751 üzenetére
Mert pl. DVD-t már nem tudsz lejátszani?
Még VHS lejátszót is rá tudnál kötni akármilyen projektorra, szóval nem igazán aggódnék a BD miatt.
Natív UHD film meg van vagy két tucat, amit ráadásul sokkal szebben jelenít meg egy régebbi felsőkategóriás FHD vetítő, mint ugyanannyiért egy bazári. Persze ezt már mind leírtuk./人◕ ‿‿ ◕人\
-
péjé
őstag
válasz Vhiktor #44829 üzenetére
Nekem volt ilyen, jó közepes gép, jobb a tw6700-nél. Nagy, halk, a tesztábráknál azért látni hogy nem tudod kiélesíteni teljesen de ez lcd sajátosság, pár méterről nézve teljesen éles a kép.
Szervíz menüben meg kell nézni mennyi van benne valójában, teljesen fehér képet kell vele vetíteni és semmi folt nem lehet a képen, ha homogén fehér akkor rendben vannak a panelek. Ha van folt akkor egy ultrahangos takarítás lehet hogy segít lehet hogy nem, mindenképp meg kell nézni vétel előtt. Szűrő állapotát nézd meg, ha elhanyagolt akkor jó eséllyel már égett rá por az optikai elemekre, lcd-nek a por a halála és a nem tisztított szűrő. -
rs123
csendes tag
válasz Vhiktor #44828 üzenetére
Én is extra érzékeny vagyok a szivárványozásra, viszont van olyan egy chipes dlp, amiben nincs színkerék, pl. a Runco QuantumColor Q750i (pont hirdetnek egyet az avx-en), azoknál nincs szivárvány. Viszont ennél meg a fényerő lehet kevés (azonban ez a gép kalibráltan tudja hozni a katalógusban megadott érték közel 100%-át, így vedd figyelembe az ajánlást).
[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
válasz Vhiktor #44837 üzenetére
Neked azért bukó, mert alig fogsz találni projektort ami 2,5m-ről nagyobb képet vetít mint 80-90". Ha jól rémlik Barco-ra van 1.24-es optika, de az DLP. Az én Runcom 1-es szórási arányú, de az is dlp és kvázi beszerezhetetlen. Általában olcsóbb szegmensben vannak 1.2 alatti szórási arányú gépek, de azok képe gyenge minőségű.
200-300 körül indulnak használtan is a jó FHD projektorok, egy nem őskövület LCD használtan 400-500 ezer,amihez még venned kell vásznat, meg sötétíteni. Mindehhez lesz 85" körüli képed.
Bár lehet hogy figyelmetlen voltam, de ha ez áll fent akkor még mindig inkább egy 75"-os tv irányába tolnálak, vagy gyűjteni egy 85"-ra./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Vhiktor #44840 üzenetére
Novemberben black friday-en vagy később szerintem megcsíphetsz egy 85"-os tv-t 700-800 ezer körül. Ahhoz nem kell szobát igazítani, nem kell por miatt aggódni, lámpát cserélni, vásznat venni.
90"-t tudsz vetíteni egy TW9xxx-el vagy Sony HW65-el, de nem igazán tudom milyen előnye lenne egy tv-vel szemben ha már árban sem sokkal kedvezőbb, nem is igazán nagyobb, de legalább a képe is jóval rosszabb ha nincs kezelve hozzá a szoba./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Vhiktor #44847 üzenetére
Az a tapasztalatom hogy ezek az ideiglenes megoldások a legdrágábbak, vagy legkompromisszumosabbak. Mire elköltözöl jó eséllyel keresnél másik projektort, ettől meg nem fogsz tudni megszabadulni.
De te tudod.Bevallom én vagy 5 éve terveztem projektort mire megvalósult, de a lehető legjobbat akartam kihozni a lehetőségekből.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
péjé
őstag
válasz Vhiktor #44832 üzenetére
Eg tw9100 állapottól függően sztem ilyenkor a nyári pangást figyelembe véve kb. 180-220eft, állapottól függően. Ha elindul a mozizás ősztől akkor magasabb áron is elmegy.
2.1-es zoomja és nagy lens shiftje van, ha költözöl akkor simán át tudod telepíteni a nagy képhez, fényereje meg mindenre elég. A por miatt ne aggódj, max gyakrabban takarítod. -
Vhiktor
veterán
válasz Vhiktor #44858 üzenetére
3D módot sajnos egyiken sme tudtam kipróbálni, pedig nekem az ugyanannyira fontos mint a 2D.
Ebbben melyik technológia a jobb?Illetve ha fullra tekerem a zoom-ot akkor romlik a kép vagy lehetséges, hogy nem lesz mindenhol éles?
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
péjé
őstag
válasz Vhiktor #44858 üzenetére
A projektor ha 24p-s anyagot kap akkor alapesetben úgy is vetít (ha képes rá), vhol át lehet állítani menüben hogy mondjuk csak 60hz-en menjen ha szükséges.
A fényerőtől azért ne tarts mert a gyártók a vetítők mozi módjában 1000 lumen körüli értéket állítanak be, neten keresd ki mennyi lehet ezeké. A max. fényerőt 3D módban tolja a vetítő, ott kell minden lumen.
3D-hez sztem az lcd kicsit jobb, legalábbis az alapján amit én láttam de ez is lehet egyénfüggő. Érdemes olyan lejátszót keresni ami tudja fullhd 3D-t így a legjobb minőséget kapod. -
péjé
őstag
válasz Vhiktor #44861 üzenetére
Hát azért ennél kevesebbre gondoltam eco cinema módban....kérdés az hogy kalibrálás után mennyi maradhat, tippem szerint ennél jóval kevesebb. Ez a vetítő a kalkulátor alapján 250cm-ról 85"-t tud...ez azért nem sok. Lehet jobban jársz ha megnézed azt a használt tw9100-et.
-
thomasrc
tag
válasz Vhiktor #44914 üzenetére
Szórt fényekre vannak speciális felületek, pl. én most vettem szepitől (az ő ajánlására) egy ilyet, mert nem tudtam megoldani, hogy a szoba full sötétre legyen festve, így inkább ezt az utat választottam.
Egyébként érdekes kérdés és engemet is érdekelne: Egyáltalán létezik házimozi célra olyan projektor, ami túl fényes képet vetít? Gondolok itt arra, hogy ha műszerrel kalibrálva van, akkor úgyis lehúzható a contrast csúszka annyira, hogy szabvány közeli értékre kerüljön a kép fényessége, nem? Vagy van ilyen, hogy sem az ECO mód, sem a contrast lehúzása nem elég? (tekintsünk el az ilyen abszurd helyzetektől, hogy pl. valaki fél méterről piszlicsáré méretű képet vetít 3000 lumenes projektorral)
-
AVhelper
senior tag
válasz Vhiktor #44914 üzenetére
Mit ront a képen a falakról visszaverődő fény? A kép feketéit és sötét árnyalati részleteit, méghozzá minél több ez a "fényszennyezés", annál inkább romlanak ezek.
Mi határozza meg ennek a fényszennyezésnek a mértékét? Nyilván a fényvisszaverő felület nagysága, reflexiós képessége, közelsége és főleg a képtartalom. Minél több a világos képrészlet és azok minél fényesebbek, annál több fény kerül a falakra, s azokról vissza a vetítőfelületre.
Ha a nagyobb és a kisebb fényerejű projektorok ideális vetítési körülmények között azonos ANSI kontrasztarányú képet tudnak vetíteni, akkor indifferens a projektor fényereje. A nagyobb fényerővel vetített világosabb kép több fényszennyezése egy magasabb fekete szintet ront, a kisebb fényerővel vetített kevésbé világos kép kisebb fényszennyezése a mélyebb feketén ront arányosan.
A legjobb ANSI kontrasztarányú vetítő képének aktuális kontrasztaránya is ugyanolyan silány lesz egy fehér falú és mennyezetű szobában, mint egy gyengébb kontrasztú vetítőé.
-
Ijk
nagyúr
válasz Vhiktor #44920 üzenetére
Nekem mondjuk 120cd/m2 még környezeti fénynél monitoron is sok, sötét szobában inkább 60-80cd/m2-re volt állítva a tv.
Gondolom azért mert a régi filmes projektorok 12fL-t vetítettek befűzött filmmel, 16-ot film nélkül.
Persze ez SMPTE ajánlás, nincsenek ezek az értékek kőbe vésve, ezért is tartományt ad meg. Mint ahogy nézési távra is.
De ne aggódj, nem nagyon van olyan házimozira alkalmas projektor amivel nagyobb képátlót 30 feletti fL-el lehet vetíteni, ezek a 2-3 ezres lumen értékek még sokszor kalibrálatlanul sem jönnek ki a gépekből, kalibráltan meg 500-1000 közötti érték általános.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
BBéci
titán
válasz Vhiktor #44920 üzenetére
A 120-as ajánlás butaság! 80-ra van kalibrálva a plazmám, mert sötétben nézek filmeket, pont jó, egy hangyányival sem kellene több fényerő. A 120 nappalra jó.
A 16 fl inkább alsó határértéknek megfelelő, mint általánosan ajánlottnak. De akár elegendő is lehet, mert hatalmas, sok négyzetméteres a vászon, nem valami 55 colos tv.[ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
AVhelper
senior tag
válasz Vhiktor #44922 üzenetére
Definíció szerint: 1 lux = 1 lm / 1 m²
A projektorok ANSI lumen fényáramát megvilágításmérővel mérik. Ezzel 9 helyen megmérik és átlagolják, hogy hány lux a vetítőfelületnél a megvilágítás mértéke, s ezt megszorozzák a megvilágított felület négyzetméterben mért nagyságával.
Egy 1,3333333 m x 0,75 m, azaz pont 1 m²-es 100% fehér képet vetítve a luxmérőről lumenben olvasható le a vetítő fényárama.
[ Szerkesztve ]
-
M@trixfan
addikt
válasz Vhiktor #44928 üzenetére
Ezt könnyen rövidre lehet zárni; a jobb feketét tudó gépet vedd meg! Milyen gépek közül választasz?
Úgy gondolj a szobára mint egy rendszerre aminek van egy gerjesztés-válasz kapcsolata, ami visszahat a képre. Minél rosszabb a szoba annál nagyobb a válasz, pont ugyanúgy mint az akusztikában, hisz fizika Ha teljesen kezeletlen a szoba akkor csak a sötét jelenetekkel tudsz operálni, azaz minél kevésbé gerjeszted a rendszert. Ugyanannál a jelenetnél a jobb feketét tudó gép helyesebben, kevesebb fényből oldja meg, ergo kevesebb fény szóródik. Nagy fényerejű jelenetek kimosódnak, el kell engedni. Tökéletesen analóg azzal amikor a borzalmas akusztikai viszonyokat hangerővel akarja valaki megoldani. Már görcsöl a füled de még mindig szarul szól. Belegondolva a kisebb fényaram ugyanolyan reflexiós utakon még hamarabb el is veszti az energiáját, még lehet arányaiban sem ugyanannyi fény verődik vissza kis és nagy fényerőn... Hmmm, ez csak most jutott eszembe
Azt vedd aminek jobb a valós használható on/off kontrasztja és minél kisebb fényerővel vetíts! ANSI az nem nagyon lesz, de sokan meglepődnének ha tudnák, hogy a filmek zöme bőven 20% ABL alá esik. Ha az első 1,5-2 métert tudnád sötétíteni az már sokat hozna, megfognád az elsődleges nagy energiájú reflexiókat. Ha alacsony a belmagasság (265 cm átlag) akkor még szerintem ALR vászon mellett is kell valamennyit sötétíteni.
[ Szerkesztve ]
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
gyulaipal
tag
válasz Vhiktor #45010 üzenetére
> Tényleg ekkor akülönbség van a DLP és 3LCD élessége között?
Nem. A valóságban sokkal nagyobb a különbség.
A filmben a DLP egy (valószínűleg) műanyag optikás, közepes méretű (0,65"-es) 1080p DLP chip-et használó "alap" kategóriás kis műanyag gép. Az "üveg" szó nincs benne a gyári speckóban, így nem valószínű, hogy üveg optika lenne benne. A chip mérete viszont benne van, szóval az tuti ekkora. Ehhez a Vivitek-hez képest egy nagy (0,95"-es) chip-pel épített, fluorit optikás DLP legalább annyival még élesebb, amennyivel a Vivitek élesebb volt az LCD-nél.
Manapság (még) a képélesség bajnoka a 2560 pixeles, 0,9"-es DMD. Az ezzel szerelt F35, ami pl. nálam (is) van, na, amikor az rendes 4K forrásból vetít a nagymozis (ISCO) 1,5x-ös hengerlencsén át, az egészen durva. Ez élességre mindent ver (ma még). Ehhez képest a Sony 870 képe is "homályzóna" (bár az a gép is sokkal jobb, mint az átlagos LCD, csak nagyon drága).
Valami azt súgja, hogy én most egy ideig nem veszek projektort ... mások meg nyilván azt vesznek ami nekik tetszik. :-)
Ennél jobbat ma csak pl. egy Barco Loki vetít, de abban is ugyanez a DMD van, ugyanezzel az optikával, csak az újabb gép, az tudja értelmezni a 4K jelet, a HDR-t és van benne rezgetés (amit szerintem felesleges, nekem is volt de leszereltem). Vicces, de a széles színtér (önmagában) nem lenne gond az F35-nek sem, a hiper-intelligens CMS ami ebben van, simán kalibrálható DCI (vagy akár Bt.2020) színtérre is (de UHP fényforrással a DCI színtér a maximum, ami a vásznon megjelenhet úgy, hogy kontraszt és fényerő is maradjon).
Az egyetlen dolog amit igazán "irigylek" a Loki-ból az a (dupla) lézer/foszfor fényforrás, annak a fényerejéből kiindulva (első generációs) "JVC-közeli" natív kontrasztot lehetne elérni. De hát az nekem plusz 19 millába kerülne ... annyi pénzem meg sosem lesz (és ha lenne akkor sem projektorra költeném) így egyelőre elvagyok, mint a befőtt.
Ha valaki akar ilyet látni élőben, szívesen megmutatom a gépet, vagy pl. elviszem valahova, ahol sokan egyszerre megnézhetik. Nem lesz valami projektoros szeánsz mostanában valahol?
-
cinemazealot
addikt
válasz Vhiktor #45092 üzenetére
Ez attól is nagyban függ, mennyire jó a látásod.
Mi 4 méterről nézzük a W1070 113"-es képét, és úgy is kiszúrom a pixeleket. De volt már, hogy űrszimulátor miatt beültem 2,5 méterre, és így ugyan sokkal jobban látszódtak a képpontok, de imádtam, hogy betölti a kép a látóteremet. Nyilván ez filmnél annyira nem szerencsés (nekem).
-
Ijk
nagyúr
válasz Vhiktor #45092 üzenetére
3,2m-ről nézek 270 széles 2.35:1 vásznat, én nem látok pixeleket. Mozgóképnél még fele távolságból is alig, állóképnél már nyilván látnék. De 1440p-nél már 60° feletti látószöget is pixelmentesen lehetne vetíteni, de az kifejezetten IMAX anyagoknál lenne elviselhető. A szem körülbelül 30-35° látószöget képes kényelmesen lefedni, ezen túl már inkább a kitöltés a cél passzív tartalommal, hogy minél jobban benne érezzük magunkat a filmben.
2.35:1-nek kell lennie a legszélesebb képaránynak, azt is megfelelően komponálva 45-50°-os maximális látószöghöz. Erre jött az IMAX, ami ami kitolta a szkóp méretet vertikálisan és kicsit horizontálisan is, ami már VR közeli élményt ad. Egy filmben IMAX jelenetet (ugye pl. Nolan szereti használni) elvileg lényegi veszteség nélkül lehetne vágni 2.35:1-re, és 2.35:1-et 16:9-re, sőt 16:9-et 4:3-ra. Gyakorlatban azért ez nem valósul meg, főleg 4:3-ra vágásnál már fontos tartalom is kieshet. De az ideális az lenne ha 4:3-ról elindulva már leginkább a belemerülés érzését növelnék a filmek.
A vetítés meg kompromisszum, főleg ha nincsenek tízmilliók vetítőre. De szerencsére ma már nem jelent olyan nagy érvágást a nagy képméret miatt eladott minőség, azért jó gépek vannak a használtpiacon, a többi meg a szobán múlik. Nyilván nem lehet OLED fekete vagy HDR feltételekt elvárni, de inkább nézek fullHD, SDR filmeket gyengébb feketével 270cm széles képen, mint 4k, hdr, abszolút fekete mozgóképet, 140cm szélesen./人◕ ‿‿ ◕人\
-
péjé
őstag
válasz Vhiktor #45245 üzenetére
Nekem 9100 volt kb. 1 évig, jó erős közepes vetítő, a 9000-es ennek a kicsit butított verziója, a 9200-esben volt teljes CMS, a 9100-ben már nem, a 9000-ből nem tudom mi van kiszedve. Ha a jófogásos 270eft-ost nézegeted, annyit nem szabad érte adni, azért már jvc-t lehet kapni az avx-en (X3--185eft). Akad most egy epson tw5500 is, akkor már inkább azt nézd meg, van itt ilyen gép tulaja, kérdezz róla.
[ Szerkesztve ]
-
péjé
őstag
válasz Vhiktor #45316 üzenetére
Fontos hogy a vetített kép pixelmentes legyen, ha van rajta onnan már hamar jöhet a többi, dmd hiba. Ezzel is meg lehet venni egy gépet de akkor ez erős alku alap, dmd+csere díja ugye...vetítés közben a venti hangján kívül ne legyen más hang, ha a venti hangjától eltérő fura hangot hallasz az a színkerék is lehet.
Némelyik olcsóbb gép ha átvált 24p-be akkor lehet hallani ezt.
A folyamatos erős elektrosztatikus-zümmögő hang a ballaszttól jöhet. Ez sem nagy tétel ha cserélni kell de jó ha tudsz róla.
Aztán ki kell próbálni vetítés közben a zoomot,fókuszt, lens shiftet ha van. Filmnézésnél át kell váltania automatikusan 24p-re. Előny ha karbantartott, takarított a gép még ha a dlp-k annyira nem is érzékenyek a porra mint az lcd gépek. Ha megvetted ajánlatos egy nagytakarítással kezdeni. A szervízmenüt írták, érdemes megkeresni. -
makkmarce
őstag
válasz Vhiktor #45360 üzenetére
Szerintem kevesebb a szivárvány sokkal, mivel a kép 144hz-en pörög, mármint én ezt tapasztaltam.
Mióta bekalibráltam, csökkent a szivárványhatás, főként sötét jelenetek úsztatott mozgása közben vettem észre régebben, világos jeleneteknél sohasem. Nincs vibrálás, se elszineződés nagyon (pedig én gagyi kínai szemüveget rendeltem az aliexpressről, 3-at 10ezerért asszem). Ami fontos, normális fényerejű projectorral próbálkozz, mert a 3d-re több fény kell. Ami nekem gondom, hogy én szemüveges vagyok, és sajnos néha elég küzdelmes összerakni a két szemüveget, hogy ne zavarjon.okoskodom, tehát vagyok
-
Vitee
aktív tag
válasz Vhiktor #45393 üzenetére
Szia, én ilyet vettem.
Állítható, elég stabil, van hozzá minden ami a felszereléshez kell és jobban is néz ki mint amik ilyen árban vannak.
Google-ba beírod Benq mennyezti konzol és megtalálod. Több néven is fut. A képen nem látszik, de a tetején még van pluszba egy fekete műanyag takaró is amit rá kell pattintani, így takarja a csavarokat. A fém karral lazítod a gömb csuklót így lehet állítgatni és forgatni. Belül lehet vezetni a kábeleket, 3 ponton lehet rögzíteni a gépet.
Kábelcsatornábol sima négyszögletűt vettem, azthiszem 25x25mm méretben, egy HDMI és egy tápkábel elfér benne.[ Szerkesztve ]
"Life before death, strength before weakness, journey before destination."
-
Vitee
aktív tag
válasz Vhiktor #45397 üzenetére
Nekem is kb. ilyen a belmagasság a panelban. Nekem most olyan 65-70cm között van valahol, igy a konzol most a legrövidebb állásban van.
Először rakd fel a vásznat, aztán ha az fent van a helyén, leengeded, vagy ha fix lesz akkor ugye adott. Projektort bekapcsolod és egy létrán, vagy nekem szekrény tetején volt egy doboz ott a projektor és addig mozgattam míg tökéletes nem lett. Megvolt a konzol, összeraktam az egészet, ugyan úgy szekrényre raktam és addig pakoltam a gép alá "hézagolókat" míg a konzol már a plafonhoz ért, itt bejelöltem és kész.
Fali konzolon agyaltam én is, de amiben bíznék és jól is néz ki, 60-tól kezdődtek, azt pedig sokalltam érte.péjé
Van egyébként 10% vertical lens shift szóval a függőleges pozícióval tud játszani.[ Szerkesztve ]
"Life before death, strength before weakness, journey before destination."
-
Ájvé
veterán
válasz Vhiktor #45406 üzenetére
2,5 méterrről normál esetben zoom nélkül a W2000-es 75"-os képet tud vetíteni,maximális zoommal 97"-t tud, de szerintem egy kicsit hagyni kell a zoomból a jobb beállítás érdekében, 90" kis zoommal megvan, nagyobb felesleges (100" elvileg nem is megy) elvileg ilyen távolságból. Kalkulátor.
-
Dudee
senior tag
válasz Vhiktor #45444 üzenetére
Ebbe az ábrába már én is többször belefutottam..bár találtam ennek ellentmondó értékeket is.
Sokan biztos azt mondanák, hogy az SMTPE reference iszonyú közel van.
Mert eszerint egy 220centi széles (100" átló) vásznat kb 2.7 méterről ideális nézni.
(amúgy nekem pont így lesz, kirpóbáltam és nekem tényleg kényelmes, de szerintem a többség nem néz ilyen közelről, mert már kényelmetlen lehet)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs