-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tamás9x
őstag
válasz Tothgera30 #76650 üzenetére
Én is ezzek az aksival szemeztem, de amióta újra van savazva, semmi baja. Kimostam, kiszárítottam, felsavaztam, és visszaért bele az erő.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Zoli bácsi
őstag
Bocs hogy bele vau-vau akku dolgokba..
Régen amikor nem zárt akkumulátorok voltak, a kollégáimmal ezt az akkuvit nevű szert használtuk, úgy látom most is kapható. Beleöntöttük az akkumulátorba, pezsgés kezdődött, (Állítólag szulfátokat oldotta), töltőre tettük, és egy nap töltés után visszaszereltük az autóba az akkut. Persze levett kupakkal töltöttük.
Ért valamit a szer, mert emlékeim szerint a dinamós 6V-os Trabant akkumulátorai 5-6 évig elmentek, a mostani generátoros Suzukimban 3 évente cserélek akkut. -
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #76652 üzenetére
Nem mindegy hogy milyen akkut veszel bele. Vedd a legolcsóbbat, azzal jársz a legjobban.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz KTMHobby3 #76653 üzenetére
Pontosan erre a következtetésre jutottam. Kocsiba is magyar akkut vettem. A robogóm (Zsír új Liberty 125, 12V 6AH) akkuja majd nem tudom mennyit bír a szezonális használattal. Régen a 6V-os MZ-k akkuja jó ha 2 évet bírt, 60W-os dinamójuk volt, és betette nekik a kaput mikor kötelezővé tették a nappali világítást, igazából sosem tudtam jól beállítani azt a mechanikus fesszabályzót. Simson annyiból volt jobb, hogy ott tekercsről ment a gyújtás meg a világítás, csak az indexnek, dudának, parkolófénynek kellett akku. De legtöbbet akku nélkül használtuk, MZ sajnos nem ment akku nélkül. Mielőtt valami szakértő mondaná hogy a gyújtáskulcs bizonyos állásán be lehetett tolni az MZ-t elvileg....Ezt tudom, de sosem sikerült.
-
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #76654 üzenetére
Én nem vagyok szakértő, de volt egy 150-es MZ-m. Nálam működött az akku nélküli indítás, de csak kipróbáltam, nem az volt a végleges megoldás. Csináltam rá tirisztoros gyújtást, fél évig 4 db. góliát elemmel használtam, mert hiánycikk volt az akku akkoriban. Azzal jártam dolgozni, muszáj volt hogy működjön.
-
Topikgazda
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #76656 üzenetére
Abszolút igazad van. Egy légkulcs (ütve csavarozó), ipari felhasználásra való, rendes levegő ellátással. Az elektromos csak barkácsnak való mellette. Nagyon sokat használtam, ipari körülmények között, mindent kibírtak.
-
Topikgazda
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #76658 üzenetére
Értettem, de a levegős is ütvecsavarozó.
-
Tamás9x
őstag
válasz sityupityu #76656 üzenetére
Nem is neked írtam, hanem reagáltam a reakciódra, hogy KTM-nek igaza van, de csak a felében, 1:1 árban egy elektromos jobb.
Megfelelő kompresszor + cső + fej, és abból kijön egy csúcs elektromos.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Topikgazda
-
Tamás9x
őstag
válasz sityupityu #76661 üzenetére
Majd igyekszem pontosabban fogalmazni
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
KTMHobby3
tag
válasz Tamás9x #76660 üzenetére
Megértem az álláspontodat, a Te szemszögedből nézve igazat is adok. Én egy olyan csarnokban dolgoztam, ahol ki volt építve a levegős rendszer, csatlakozókkal, központi kompresszorral. Az elektromos ütvecsavarozó szóba sem jött, hiszen adott volt a levegő. Itthonra sem kell elektromos, mert van 2 levegős készülékem, max a kompresszor tartályát kellene nagyobbra cserélni.
-
Dtomka
veterán
Volt már Yamaha Aeroxom (2004) és Aprilia Sr50 Factory-m (2008) .Mindkettővel meg voltam elégedve, pedig voltak hibáik. Igaz 200 k alatt vettem őket.
A yamahának nagyobb volt a csomagtartó része, sajna az apriliába nem fért be a zárt bukom. Illetve úgy tapasztaltam, hogy az aeroxnak elég gyenge a világítása.
Az apriliához olcsobb az alkatrész, és a fényerejét jobbnak találtam.
Mivel ezek régebbiek mint amit szeretnék, ezért nem tudom melyiket vegyem majd.Lassan ismét vennék 1 robogót. 2010 -es min évjáratút, de melyiket?
A peugeot speedfighter 3 is tetszik, de látom nem nagyon ajánlott. -
Tothgera30
Ármester
válasz Dtomka #76664 üzenetére
Kimaradt a rá szánt keretösszeg, illetve hogy milyenek a felhasználási igények. Ha hasonló sportrobogót keresel, akkor Aerox (ha elférsz), SR, NRG, Runner (két utóbbit olajos villával keresném). Esetleg komfortosabb darabok közzül Liberty, Scarabeo, SR Motard említhető.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
energy4ever
addikt
-
SoulReaver
veterán
válasz Dtomka #76664 üzenetére
Nekem 2006-os aeroxom van. Cseréltem izzókat (Tompított és országúti), erősebb lett és hidegebb fényű. Hátsó izzóból is halogént vettem, abból be is táraztam mert olyan jók az utak, hogy már eltört egy izzószál miattuk
Jobb oldali kormány kapcsolót keresek már egy ideje, mert az nem volt hozzá, amikor vettem... Előző tulaj mókolt valami gombot rá, de le is szedtem.. -
d@vee
őstag
-
Zoli bácsi
őstag
95...? Gyári? GPS-el mérve..?
Én is nézegettem őket, újonnan is, végül a Liberty győzött a nagy kerekek, meg 4 ütem miatt. Kollégámnak volt, gyári állapotú, szerintem max 70 körül mehetnek GPS szerint.
Az én 125-ös Libertym nem tud ennyit szerintem..... (4T, 11LE, rendszámos) -
d@vee
őstag
válasz Zoli bácsi #76669 üzenetére
Nagyobb motor órája szerint. De főúton kocsikat előzgettem vele lazán.
Ja
-
Topikgazda
-
Tothgera30
Ármester
Levegős hosszú Piaggio blokk original állapotban 70-75km/h-tól többet nem igazán megy, persze meg lehet mókolni, vagy épp egy komolyabb tuning konfigot faragni alá. Csak azért lepődök meg ezen, mert a 100-as 2T Scara-m tudja (hozzávetőlegesen) az általad leírt értéket.
Bár már ketten is írtátok (#76666 energy4ever, #76668 d@vee) hogy a Typhoon alatt jó a futómű. Ez mégis miben nyilvánul meg?
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
d@vee
őstag
válasz Tothgera30 #76673 üzenetére
Nem első tulaj vagyok, valszeg mókolt. Haver régi 50-es NRG-je meg 105-öt tud
Jobb vele menni. Puhább a rugózás, jobban tudok vele kanyarogni, döntögetni, nem rázza szét a kezem, mint amiket próbáltam. Az egész motorozási élménye jobb.
Bár eddig csak néhány típust próbáltam, lehet csak simán szar volt az összes többiJa
-
Tamás9x
őstag
Mehet az annyit Csak akkor a "havernak" nem szabad 60kg-nál többnek lennie a gumikat is 3Bar felé kell nyomni, meg hátszél és dombról le
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
energy4ever
addikt
válasz SoulReaver #76675 üzenetére
Nalam az aprilia Rs4-50 full gyarilag, lyukas dugattyuval 99-et ment.
-
SoulReaver
veterán
válasz energy4ever #76677 üzenetére
Jó, de mennyi idő alatt? :)
-
energy4ever
addikt
válasz SoulReaver #76678 üzenetére
Passz. Masodpercek alatt elerte, de megis allt ott. Butasagot nem szeretnek irni.
De nem egeszseges modon gyorsult fel addig. 11-13ezres fordulat kozott volt hasznalva. Hosszutavon meg nem lehetett volna ugy uzemeltettni, mert szetforgott volna mindene. -
fradi81
veterán
Téli kesztyűből létezik olyan ami nem órmótlan? Főleg a hüvelykujj nagy ezeken, és sokszor nyomom meg a dudát indexeléskor. Most néztem a LID-öset az is ilyen lötyögős.
[ Szerkesztve ]
moto g72, Ninebot d28e
-
dsr
senior tag
Sziasztok!
Pár napja vettem egy aprilia sr50-et 1994-es álló minarelli , van egy olyan probléma vele , hogy alapjárat van , de csak szivatóval megy rendesen (így is max. 50 a vége), de ha csak gázt adok akkor fullad.
Már próbáltam állítani a karburátoron , de semmi változás , a szívócsonk repedt volt azt kicseréltem az sem oldotta meg. Olyan mint ha valahonnan falsolna de tippem sincs hol.
Levegőszűrőként egy gyári formára vágott 10mm-es malossi szivacsot használok , már azon is gondolkodtam , hogy lehet ez kevés neki, ezt holnap tesztelem.
Valaki esetleg tudna tippet / tanácsot adni , hogy mit nézzek át?
Köszönöm előre is!! -
dsr
senior tag
válasz SoulReaver #76682 üzenetére
Nem én pucoltam ki , de elvileg benzinnel , fektisztítóval meg kompresszorral minden ki lett fújva, a fúvókán annyit láttam , hogy 88 , meg a szerelő srác is megjegyezte , hogy 88-as fúvóka van benne, bár azt nem mondta hogy ezzel gond lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
Erős a gyanúm hogy itt enyhén plusszosak azok a sebességadatok. Pár évig volt NRG Power PJ-m (MC4), sport varióval az is futotta (óra szerint) a 94-97km/h-t. De ott már 10 ezer rpm körül forgott, másrészt pedig GPS szerint 85km/h+ volt. Amit egészségesen szeretett, az a 70km/h, ott úgy emlékszem 8 ezer rpm körül el lehetett vele lavírozni, és nem üvöltött a kávédaráló.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
d@vee
őstag
válasz Tamás9x #76676 üzenetére
Felesleges ennyire hitetlenkedni. Haver 110 kilós zsírmalac. És ezt már kitárgyaltuk itt, nem a súly fogja meg a mocit, hanem a légellenállás ilyen kis gépnél Felegyenesedve vagy 10-15-el kevesebbet megy az enyém, mintha összekucorodok rajta. Dombról le nem kell, de hátszél az tényleg volt
De megfűzöm nektek hogy adja el, aztán fórumostól megvehetitek tesztelgetni
(#76687) Tothgera30 12 ezres fordulat felé áll meg a mutató. Gyakorlatilag haldoklik végsebességnél.
Nemtudom mit módosítottak rajta, annyira azért nem vágom. Értelemszerűen nem gyáriak a motorok. De aki a környéken vesz, az megszokhatja hogy mindenki agyonpörgeti, meg tuningolja. Ugyebár kihasználják a B-s vagy AM-es jogsi saját maguk által támasztott elméleti korlátait.Mostmár bogarat ültettetek a fülembe ezzel a GPS-es méréssel. Simán telóval navi és úgy?
[ Szerkesztve ]
Ja
-
Topikgazda
Ha tiszta a karbi és gyári 50-es henger van rajta, akkor annak a 88-as főfúvókának bőven elégnek kéne lennie. Simán benne van, hogy valahol falsot szivhat. Mondjuk főtengely szimeringnél. Csináld azt, hogy teljesen betekered a levegő csavart, és ha akkor is van alapjárat, akkor biztos, hogy falsot szív valahol.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tamás9x
őstag
válasz SoulReaver #76693 üzenetére
Hát na kinek mi a perverziója Csak azért nem tartok plusz nőt, hogy ruhám legyen
Nyak, mellkas, és vese védő. Ő a varrónő aki készíti. ígéretesnek tűnik. A RUHAhttps://www.youtube.com/@kisstontour
-
Dtomka
veterán
válasz Tothgera30 #76665 üzenetére
Köszönöm a választ. ~300 k-t szánnék rá. A Scarabeo nem tetszik
(#76666) energy4ever
Köszi neked is. A Suzuki tényleg nagyon csúnya viszont 100 cm3 2010 -es tetszik.(#76667) SoulReaver
Köszi, szerettem az Aeroxot. Probáld meg itt, az apriliához innen vettem pár alkatrészt.
[link] BáthoriMotor(#76668) d@vee
Köszi neked is!
Mindenképpen olyat keresek aminek erős lámpája van. Persze izzót mindegyikben lehet cserélni, persze nem mindegy milyet tesz bele az ember. Egész jónak tűnik, de ha Piaggio akkor az MC3 vagy 4
pl ez: [link] piaggio_nrg_mc4 (2010)
Erről mi a véleményed?Úgy tudom a Gillera Runnerek sem rosszak.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, én is kérdeznék egyet: van valakinek tapasztalata a motowell city 2t-vel kapcsoaltban? Úgy tudom leánykori neve generic omen, szóval "megvan" , hogy kínai, csak hátha használt már valaki ilyet közületek hosszabb távon is. Munkába járásra kéne. 15-15km.
Üdv, sziasztok.[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz Dtomka #76696 üzenetére
Szerintem háromszázezer környékén már egész dekoratív gépeket lehet vadászni. A Runner és az NRG Power nagyjából ugyan az (váz és idomok másak). Az NRG Power-nek (MC4) súlyelosztása elég előnyös (lábtartó alatt van az üzemanyagtank), elég nagy méretű, 183-188cm körüli magassággal lazán használtuk. Motorja tartós Piaggio Hi-Per2-es blokk, váza erős, strapabíró darab. DD verziót (karbis, vizes) keresném belőle, szerintem örök darab. Hátránya: Nehéz, sztender el szokott törni, zsíros teleszkóp van benne (talán az újabbakban már olajos).
Amit linkeltél, szerintem 2010 előtti, kipufogója egy SR-ről való, illetve külföldről hozott példány, ami nem hátrány (rendszámtábla világítás).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
fradi81
veterán
Ezt a kormánykesztyűt néztem ki, jó lehet így ránézésre?
moto g72, Ninebot d28e
-
dsr
senior tag
válasz sityupityu #76691 üzenetére
A karbi tiszta , ma 2x szétszedtem , átpucoltam minden apró járatot , levegőcsavar tökig be van tekerve ès így is van alapjárat. Én arra gondoltam, hogy a karbi már nagyon meglehet kopva talán , ezért nem tud elég benzint szállítani , de akkor valószínüleg fals levegőt szív valahol , megpróbálom bepasztázni a szívócsonkot meg a membránt hátha nem tömít rendesen, bár a csavarok rendesen megvannak húzva , ha az sem oldja meg akkor főtengelyszimering csere lesz.
Köszönöm a tippet!!