-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
energy4ever
addikt
válasz sityupityu #80854 üzenetére
Nezzuk masik oldalarol a dolgokat...
Itthon van olyan robogo alkatresz webaruhaz ami NEM ajanlott? Na ugye... -
Tamás9x
őstag
Az aeroxok gyujtáskapcsolója hány A-t bír? Érdemesebb kirelézni, vagy mehet minden rajta keresztül? (Világítás, műszerfal, usb-töltő)
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #80855 üzenetére
En inkabb olyan szemszogbol nezem, hogy hozzaerto dolgozik-e ott, nem csak egy csomagologep.
Pl volt, hogy a scootershop-nal leadtam rendelest egy hengerszett, tomites, gorgok, stb rendelesre, szval majdnem egy full generalhoz szukseges alkatresz halomra.
Ahogy leadtam a rendelest, kb 10 perc mulva hivott telefonon a srac, hogy latja a rendelest es nem akar beleszolni, csak latja, hogy mire lesz az alkatresz es veletlenul vagy direkt nem rendeltem tugorgot?
Mondom basszus, tenyleg, koszi, azt is rakd hozza.
Plusz mondta, hogy ha nem vagyok nagy baratja a "felfules" dugattyu csapszeg rogzitonek, akkor ha kerem, rak be egy szettet a normal 2 fulesbol, mert amit hengerszettet rendeltem, abban az a masik szenvedos fajta van.Illetve aki oszinten megmondja, hogy az adott utangyartott alkatresz szarabb minosegu, azert olcsobb.
Nalam ezt jeleni altalaban az ajanlott
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #80858 üzenetére
Hirtelen most sok nem jut eszembe, mert altalaban ha valamelyikkel jo tapasztalatom van, akkor meg ha mashol van is olcsobb, akkor is inkabb a bejaratott helyeken veszem meg.
Talan egy shop van, akivel parszor volt gond es jopar eve egy garis ugyintezessel pontot is tettem az ugy vegere, tobbet shoa semmit nem rendeltem onnan: az Italmondo.
Mar meg nem mondom milyen markaju(kb 3-4 eve volt), de nem a legolcsobb kuplungpofarol volt szo. Beszereles utani 8-10 km tesztkor utan mar remegett a hajtas elindulasnal es a pofakat megnezve olyan volt mintha feluvegesedett volna a felulet. Nyilvan probaltam visszacsiszolni, de ilyenkor mar sokmindent nem er.
Pedig a kuplung nem csuszott, harang hibatlan volt, nem volt semmi extrem tuning, egy szog gyari 125 4T blokk volt. Arrol nem beszelve, hogy a harang is elszinezodott tole.
Szerintuk tuti nem volt gond a kuplunggal, nem csereltek ki, mert tuti hibas szereles/beallitas cseszte el.
Pont amikor csereltuk, egy masik szerelo srac ugrott be(aki rengeteg ilyen robogot javit) es egybol mondta, hogy azt a szart dobjam ki belole, mert par km utan kuka, uvegesedik meg szetcseszi meg a harangot is. Mondtam mar tul vagyok rajta szoval nem egy ismeretlen problema volt ennel a markanal.Aztan volt amikor nem olyan markaju tomiteskeszletet kuldtek, amit megrendeltem, mert az nem volt raktaron.(RMS-t kultdtek az Athena helyett), pedig ha tudom, akkor inkabb el se kuldjek, mashonnan beszereztem volna.
Szoval sajnos nem az en egyeduli tapasztalatom volt akkoriban, amikor utolag egy ket ismeros szerelovel beszeltem, hasonlokat mondtak. Viszont rengeteg olasz robogohoz csak naluk voltak speci gyari alkatreszek.
Azota ha tehetem, kerulom oket.
-
Topikgazda
válasz energy4ever #80855 üzenetére
Én azért ajánlom ezt a kettőt, mert ezzel a két kereskedéssel úgy vagyok amiről nyogo beszél. Az sracing-nél nagyon értenek a témához, és nem utolsó sorban a tuninghoz is konyítanak, tehát ilyenről is lehet kérdezni őket. Illetve legalább is lehetett, mert nemrég történt tulajváltás, más vette át. Bár mondjuk az is hozzátartozik, hogy aki átvette az előtte is ott tevékenykedett már.
Az egüvel meg baráti viszonyom van. Volt is régebben közöm valamilyen szinten hozzájuk (nem üzleti), de ez nem ide tartozik.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz nyogo83 #80859 üzenetére
“(RMS-t kultdtek az Athena helyett)”
Én az Egünén jártam hasonlóképp tavasszal,gyári membránt rendeltem direkt drágábban,és megkaptam helyette az utángyártott f*st ami ránézésre is piaci hatást keltett. /a lapkák nem fémböl hanem műanyagból voltak /
Ja és a gyári árát fizettem ki.
Nem küldtem vissza mert többe került volna a leves mint a hús.Előtte többször is rendeltem náluk és semmi gond nem volt,sőt a ziccer óta 2X rendeltem és azt kaptam amit rendeltem.
Emberek vagyunk vagyis hibázunk............. -
-
Zoli bácsi
őstag
Dobálja fel a hirdetéseket nekem a FB-on állandóan, hogy mekkora akció van.... [link]
Közelben lévő motorosbolt (Real motor, Győr) is akciózza, most egy ilyen elektromos robogó 400e. ft. Ránéztem, aztán látom hogy ólom aksikkal van, Líthium akkuval már másfélszeres ára van. Beírtam a márka nevét a fórum keresőjébe, találatot sem adott...Gondolom nem véletlenül... -
energy4ever
addikt
válasz Zoli bácsi #80868 üzenetére
Kinai szar...
Robogobol eddig 1db kimondottan ertelmes keszult. Az pedig belpiacos...
Suzuki E-Lets. Jo kis philips akkuval. -
robogo81
senior tag
válasz energy4ever #80869 üzenetére
De ha még lehetne rá kérni állami támogatást,de az is csak 12 modellre van,és nem ez a márka,akkor talán jobban megérné,azzal majdnem az ár fele lenne(egy 700 Ezer-1 milliós motort megvenni fél millióért az megérné),csak valahogy államilag megbótozák hogy kik kaphatják meg a pályázati pénzeket,és még utólag is mókoltak rajta mert alig 1-2 tipus maradt.
[ Szerkesztve ]
redmi note 8 . psn:robert_warior
-
válasz molnarpeter #80872 üzenetére
Nagyobb összegnél biztos nem hagytam volna szó nélkül.
Nem vagyok az a kötekedős fajta...... -
bartoska
újonc
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Gilera Runner 50 2T robogóm nem akar indulni. Variátor görgő, olajpumpa szíj, és meghajtó szíj csere után vagyok, de már előtte is két alkalommal maga alá engedte az olajos benzint. Na szóval a generál után nem akar indulni. Kiderült, hogy a benzincsap teljesen átenged, illetve a szívócsonk totál szét van repedezve. Ezeket cseréltem újra, most már nem folyik a benzin ha kell ha nem. Ki lett véve a gyertya, levéve a karbi a szívócsonkkal, membrán ki. A forgattyús házba benézve állt benne a benzin. (Gondolom a túlszívás miatt). Ezt egy hosszú csavarhúzóra húzott ronggyal felitattam és szellőzött egy hétig gyertya és karbi nélkül. Karbi úszóház tiszta, úszó zár. Próbáltam a Malossi légszűrőt visszacserélni a gyárira azzal sem indul rúgásra és önindítóra sem. Szikra jó. Néha pukkan egyet a kipufogó de egyébként semmi. Valakinek van ötlete, tudna segíteni? Mit lehet ilyenkor tenni? Előre is köszi!
Gilera Runner SP50
-
bartoska
újonc
válasz nyogo83 #80875 üzenetére
Köszi a tanácsokat, hétközben megnézem. Továbbra is úgy gondolom, hogy a teljesen nyitott benzincsap miatt hosszabb idő alatt túlszívta magát és emiatt nem akar indulni. Utána jött elő a probléma amikor a motor alatt 2. alkalommal is megjelent a túlcsorgott "nafta".
Gilera Runner SP50
-
Topikgazda
válasz Tamás9x #80877 üzenetére
Ha egy nem jól működő (nyitott helyzetben lévő) benzincsap van a motoron, akkor még egy tökéletesen záró tűszelep is elenged bizonyos idő után valamennyi üzemanyagot. Ezt nem feltétlen tócsában kell mérni, de valamennyit elereszt. Ha egy motor alatt benzintócsa van meg hasonlók, és vákuumos benzincsap van rajta, akkor az lenne az első hogy azt ellenőrizném. Hiszen egy ilyen benzincsapnak álló motornál nem is szabadna elengednie semennyi benzint sem.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tamás9x
őstag
válasz sityupityu #80878 üzenetére
Cserélte szelepfészek + tű csere után majdnem eltünt a garázsból a benzin szag, és a csőből sem ürült le a szelep után az üzemyanyag, így könnyebb volt inditani.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
BlackPriest
őstag
így néz ki belülről a motor, usb-s endoszkóppal néztem. Minden nyíláson elég csúnya lerakódás van, a hengerfal sem tűnik szépnek. Távvélemény esetleg valakinek? Kompressziót nem tudtam nézni sajnos.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz BlackPriest #80880 üzenetére
Ha a fekete színre gondolsz mint lerakódásra az még nem olyan nagy gond szerintem. Az egész belülről szimplán nedvesnek tűnik csupán. Mondjuk azok a csíkok elég furák a hengerfalon. Milyen moci ez?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
BlackPriest
őstag
válasz sityupityu #80882 üzenetére
explorer race gt 50, vagy gt 50 race, mindegyik szerepel benne, az tuti
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
NYPD
aktív tag
Sziasztok. Ma reggel így találtam a motort:
Olaj a nívón kb félig. Kiegészítésképp még annyi, hogy sokadik rúgásra indul csak. Első rúgásra egy ideje már azt csinálja, hogy beindul, de kb 2 mp után leáll, ezután csak vagy a 20-25. rugdosásra hajlandó beindulni. Önindító az sajnos sztem kuka, mert hiába nyomom a gombot meg se moccan.
Mire számíthatok?
-
NYPD
aktív tag
válasz nyogo83 #80887 üzenetére
Meglesem ha hazaértem, el kell előtte pucolni. A blokkot/deklit és környezetét alulról nyugodtan moshatom szappanos vízzel, nem lesz ott semminek baja ugye? +1 kérdés: Szervizben valamilyen Mannol 4t olajat 10W-40 gondolom (láttam de nem emlékeszm.. ) raktak bele cserénél pár hónapja, ha után kell töltenem mindegy, milyen márka, csak 10W-40 legyen és ugyanúgy félszintetikus? Motul 5100 10W-40 mondjuk mehet rá?
-
warren29
tag
Sziasztok,
Tanácsra lenne szükségem elég speciális témában olyantól akinek van tapasztalata.
Robogóra akarok téligumit venni de sajnos kifejezett téligumi sehol nem kapható rá.
4 évszakos-t árulnak több helyen is de még abból is igen szűk a kínálat.
Kétféle márka van ami elérhető nálunk: Heidenau és Michelin City grip 2.Mivel nekem munlkához kell (futár vagyok) így nagyon fontos a tapadás téli hidegben és a nedves úton egyaránt.
Mit javasoltok?
Egy 4 évszakos gumi tud(6)ja mindezeket?
A Michelin-ben csakis azért bíznék jobban mert mégiscsak egy nagy név.Vagy ha valaki tud kimondottan téligumit robogóra azt a tippet is szívesen fogadnám.
Köszi előre is
Üdv
Warren[ Szerkesztve ]
-
warren29
tag
válasz energy4ever #80890 üzenetére
Köszi.
Gondolom a winterreifen az gyűjtőnév azaz "téligumi" ?
Ezek szerint a Heidenau tényleg jó?!
Próbáltad esetleg?Hajlok felé mivel a Michelin City grip 2 mintázata egyáltalán nem "télies".
Még találtam egy elérhető gumit ami IRC 57L névre hallgat na az kifejezetten téli.
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
Megkérdezem itt is a véleményeteket, akkutöltős topikban kérdeztem, nem válaszolt senki. Szóval arra lennék kíváncsi, hogy ugye én már több mint egy hónapja eltettem a robogót, kivettem az akkut. Az akkut hűvös (kb 10 C, kazánház) tárolom, és kb. 2 hetente töltőre teszem, Optimate 4, motoros töltőm van, csepptöltést is tud. Régen azt szokták mondani, érdemes időnként az akkut megmozgatni, néha meríteni töltés előtt. Szóval visszatettem a robogóba az akkut, rátettem gyújtásra, ugye automatikusan felkapcsolja a világítást. Kb 2 x 5 perceg világításon hagytam, ez kb 50w felvétel lehet (35w H1 halogén, 2x5 w hátsó lámpa + rendszám, és 5w-nak számolom a műszerfal világítást). Néztem az akkut, abszolút nem melegedett, gyári 1 éves 12V 6Ah aksi. A 10 perc kínzás után töltőre tettem, teljesen feltöltöttem.
Régen (MZ-s időkben) volt aki egy kis teljesítményű izzóval tartósan terhelve "kisütötte", majd jól feltöltötte az akkut. Viszont azt is tudom hogy nem szereti, ha túlságosan lemerül a savas akkumulátor.
Szóval a lényeg, érdemes néha rákapcsolt világítással majd feltöltéssel "megmozgatni" az aksit? Vagy jó az hogy kéthetente rátöltök? Amúgy 2 hét után azonnal csepptöltésre ugrik a töltő, látszólag szemernyit nem merül 2 hét alatt.
Azért is nézegetem az akku állapotát, mert nekem évtizedek maradtak ki motor nélkül, és valamikor a legtöbb gondom az akkuval volt, ha 2 évet elment egy aksi az MZ-be, annak már örültem. Mikor bevezették a kötelező nappali világítást, onnantól a 6V-os dinamók nem nagyon bírták, szinte állandóan problémák voltak az elektromos rendszerrel, jobbára az akkuval. Ha valaki tudja hogy mi az a rezgőnyelves feszültségszabályozó, az tudja miről beszélek...
Szóval mit gondoltok, érdemes meríteni-tölteni, vagy csak ártok az aksinak?[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
A térkövet ezzel tudod helyre hozni: [link] Időbe tellik, de eltünteti az olajfoltot,. A motorban kárt tehet, de a karbit is gyönyörűen kitakaritja
Zoli bácsi: Szulfátlanítani kellene, és átmosni 2 évente, solyadékcsere, az az igazi ha sima folyadésos, nem fizikai sérült, és nem gondozásmentes.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
NYPD
aktív tag
válasz Tamás9x #80896 üzenetére
Köszi!
Más: Ahogy most jöttem hazafelé, ismét megállapítottam, hogy sajnos a tompított fényem továbbra is trágya, látni nem lehet vele, max engem látnak valamennyire. Viszont, ha rányomok a távolságira "passing" módban, akkor ugyebár a tompított és a távolsági is egyszerre világít, na így már fa*za volt. Azon gondolkodám, hogy vajon meg lehetne-e valahogy oldani, hogy az izzó két része folyamatosan világítson pl távolsági üzemmódban? kicsit lejjebb pozicionálva a vetítési képet kb egy normális tompított fényszóró képét adná. Ha megoldható, hogyan?
-
Tamás9x
őstag
-
NYPD
aktív tag
válasz Tamás9x #80898 üzenetére
Nem nyúltam még hozzá semmilyen szinten, őszintén szólva nem is nagyon értek hozzá, de ha van hülyebiztos leírás azon eligazodok azért. Akksira nem kötöttem, ehhez nem értek.. Sima HS1 van benne 35W, nagyobb izzó alatt mondjuk egy H4-re gondolsz? Ha az járható út, az lenne a legjobb. Csak félek h elolvasztja a foncsort. A távolságim önmagában jó, elég messzire látszik, csak ugye az meg közelre nem világít rendesen. A két láb összekötését hogy? A csatlakozónál bekötök egy kis pár cm-es kábelt a kettő közé?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest