Új hozzászólás Aktív témák

  • Bengio

    tag

    válasz cbm1974 #3727 üzenetére

    Erre egyébként van egy [Üzleti vita és megbeszélés] topik. :K

    Egy üzlet 2 fél között a feltételek kölcsönös elfogadásával jön létre. Az egyik, és jelen esetben a konfliktust kiváltó feltétel a garancia. Ez a hirdetés szövegében 3 nap. Ezt a 3 nap próbagarit a leírtak szerint a vevő elfogadta. A 3 nap próbagari azt jelenti, hogy a vevőnek az átvételtől számítva lehetősége van 3 napig "töviről-hegyire", szemrevételezéssel ellenőrizni a termék fizikai állapotát (megbontás nélkül), valamint tesztelni, nyüstölni, nyúzni azt (túlhúzás nélkül, ahogy átvette). Nem takarítom, nem pasztázom újra, úgy használom, ahogyan kézhez vettem, hiszen egy használatra kész, működőképes hardvert vásároltam. A kölcsönösen kialkudott 3 napot követően a vevő értesíti az eladót a hardver állapotáról: jó, nem jó, kishibás, működésképtelen, stb. Szerintem, ha 3 nap után a vevő azt közli az eladó felé, hogy "most fejeztem be a teszteket, jól működik, hibátlannak tűnik a kártya.Köszönöm", onnantól kezdve bármiféle meghibásodás már nem róható az eladó terhére.

    közbeszúrok:
    Jelen esetben pedig: Utólag már ilyet leírni, hogy "ill. ütődésnyom is látszik a kártyán, tehát ezt valaki tuti, hogy buherálta...!!!" már abszolút nonszensz. Ahogyan az is, hogy: "3. Amikor láttam a nyomokat rajta és mégsem szóltam érte" --> Miért nem? Pont ez a lényege a garanciának. Látom, hogy sérült a kártya, nem jelzem, de 1 év múlva szólok, hogy hibás? Számomra ez logikátlan, egymásnak ellentmondó üzenetek (hibátlannak tűnik a kártya, de közben ütődésnyomok, majd 1 év múlva rossz??) és pont ebből kifolyólag teljesen ignorálnék minden panaszt az eladó helyében, hiszen a panaszt "benyújtó" fél szavahihetősége megkérdőjelezhetővé vált...

    folyt:
    Ez tehát a konszenzus, a próbagarancia fogalmában, legalábbis az én olvasatomban.
    Már csak azért is jogos ez, mert ha a gyártó, a forgalmazó üzlet, egy kiskereskedés 3 év garanciát vállal egy termékre, akkor nekem, mint ennek a 3 évnél idősebb, használt terméknek az eladója, miért is kellene, hogy még további 1 évre szavatoljam az szóban forgó termék (pláne elektronikai eszköz) hibátlan működését, ha ezt maga a gyártó nem tudja garantálni? Tehát még egyszer: ez volt az elvi része a dolognak: a kölcsönösen kialkudott, mindkét fél részéről elfogadott garancia időtartama. Ebben egyeztünk meg, az adásvétel létrejött. Pont. Részemről itt vége is lenne a történetnek, de:
    A gyakorlati része: 1 év távlatában... bármi történhetett a kártyával. Lehet, hogy a vevő 1 évig bányászott vele, nonstop nyúzta, nem pasztázta újra, szétszedte, oc-zta, overvoltage-olta, stb. Ezzel borzasztóan vissza lehetne élni, ha mindenkit felelősségre lehetne vonni a vásárlástól számított 1 éven belül. Gyakorlatilag iparág épülhetne rá...

Új hozzászólás Aktív témák