Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • esox2

    tag

    válasz stratega610 #1489 üzenetére

    A feljelentést megtetted a futár ellen, miért kellene a károsultaknak is ezt még egyszer meglépniük? Igencsak optimista hozzáállás, hogy egy eltűnt cég kártalanítani fog. A bizalomról - "másrészt pedig tartok tőle, hogy senki nem fog elmenni feljelentést tenni, ha nem félti a saját pénzét, és a végén én maradok hoppon a futárszolgálattal szemben" - meg csak annyit, hogy itt mindenki előre utalással rendezte a vételárat, ezek szerint ez a dolog csak az egyik irányba működik.

  • angclung

    csendes tag

    válasz stratega610 #1489 üzenetére

    A futárszolgálatok általános szerződési feltételei szerint ők mindig a megrendelő ügyféllel szerződnek, neki tartoznak felelősséggel, nem pedig a címzettnek.
    (Bármely futárszolgálat szerződési feltételeit elolvasod, ott ezt fogod találni.) Vagyis a futárszolgálattal nem más, mint Te kötöttél szerződést, amikor megbíztad őket (ők pedig elvállalták ezt a megbízást), hogy vigyenek el egy adott csomagot az új tulajdonosának, a megjelölt címre. (Az, hogy a megrendelő tulajdonába kerül az árú a fizetés pillanatától, még nem jelenti azt, hogy onnantól az eladónak nem kötelessége és nem felelőssége azt a megfelelő módon és eszközökkel célba juttatni.
    A futárszolgálat mindamellett kártérítési kötelezettséggel tartozik, csakhogy nem a címzettnek, (akivel ő semmiféle szerződést nem kötött), hanem a megrendelőnek, vagyis Neked. ÉS függetlenül attól, hogy kinek a tulajdona az árú. Ezért változatlanul azt gondolom, hogy azzal, hogy a feladóvevényt bemutatod a vevőknek, pusztán a jóhiszeműséged igazolod feléjük, azonban ezzel a felelősséget nem terhelheted rájuk.

Új hozzászólás Aktív témák