Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz Pubszon #18036 üzenetére

    CC/CV töltési eljárást javasolnak az akkuk gyári adatlapján is, a különféle ólomsavas akkukhoz is, mint a Li-ion akkukhoz is.

    Be kell állítani a kívánt áramkorlátot, azzal fog menni a töltés, míg el nem éri a végfeszültséget, amit szintén be kell állítani.

    Meg szokták adni azt is, hogy mennyire lehet tölteni pufferüzemben (amit tartósan elvisel akármeddig) vagy mennyi lehet szakaszos töltésnél a végérték. Tegyük fel, hogy 13,8V-ot elvisel tartósan, de 14,4V-ig szabad tölteni.

    Ilyenkor egy profi töltő felnyomja 14,4V-ig, ezen a szinten tartja, majd figyeli az áramot, ami elkezd csökkenni. Bizonyos százaléknál lekapcsolja a feszültséget 13,8V-ra, ezen tartja. Ezt lehet bonyolítani, hogy időnként rátölt stb.

    De lehet olyan töltő, ami csak egy fix időzítés után (amit a gyártó megad) vált a csökkentett feszültségre.

    Lehet olyan töltő, hogy csak odafigyelsz rá és magad kapcsolod le a töltést. Ha jól vettem ki, a háromtrimmeres változatnál a középsővel be lehet állítani, hogy például a CC-szakasz 10%-ra csökkenésekor jelezzen a LED. Kis késlekedés még belefér, annyira azért nem érzékeny.

    Vagy eleve csak a csökkentett feszültségig hagyod menni, ami nem tud kárt okozni még akkor sem, ha úgy felejtik. Autóban például 13,8V a jellemző feszültség, amire a generátor tölt, de lehetnek eltérések.

    De ismétlem, a feszültségeket csak általános példának írtam, meg kell nézni az adatlapot, vagy legalább hasonló típusokét.

    [ Szerkesztve ]

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák