-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #76927 üzenetére
Akik ilyen típusú motorokat vesznek azok nagy %-ban nem túrázgatnak velük, nem 90-110 tempóban közlekednek.
Én nem arról beszélek hogy a motoros társadalom nagy rész állatul vezet, szerencsére nem, még jó.
Én azokról beszélek akik Speed és SM gépeket hajtanak ők hogy is fogalmazzam, élénkebbek, ők sem állatok de dinamikusabban vezetnek, persze vannak köztük azok is.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
demars
addikt
válasz Geresics #76954 üzenetére
Én pedig ilyet vettem (utána láttam, hogy létezik racer típus is)
Szerk. A kocsiba már kicseréltem, k.va jó!
[ Szerkesztve ]
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
runner 125
nagyúr
válasz Geresics #76956 üzenetére
Kizárt, azért írják rá, mert hivatalosan forgalomban nem használható.
Persze ez csak olyasfajta ködölés, mint a kipufogóknál a "csak pályahasználatra" felirat..
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
demars
addikt
válasz Geresics #76958 üzenetére
Breakert, meg motorhoz is olyat rendeltem, azt szezon nyitáskor belevágom .
Most röffentettem be a vasat, hú de jó volt hallgatni kicsit.
Jó idő van igaz, de felénk sárosak az utak. Így ha gurulni nem is, de apróbb dolgokat tudok csinálgatni rajta (feszmérőt kellene bekötnöm és helyet találni neki).Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
demars
addikt
válasz Geresics #76965 üzenetére
Köszönöm. Gépnél leszek átnyálazom. Van service manualom, de abban nincs kapcsolási rajz.
Egy kapcsolt + szál kellene a fesz mérő műszerhez. Hétvégén behegesztem a kütyüt.
Kolondrum: azt hittem nekem címezted első olvasatra , az "Isti" miatt.
[ Szerkesztve ]
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Horvi
őstag
válasz Geresics #76995 üzenetére
Nha igen viszont előtte nem volt ilyen szóval megnézett mindent úgy, hogy nem is kértem. Viszont ez így furcsa kicsit, hogy ezt a nehezen indulást ennyivel magyarázta.
(#76996) zgospel Hát én sem vagyok ilyen téren műszaki mágus. De mint mondtam ez az első ilyen dolog, hogy nem nézte meg/azt mondta hogy ilyen. Mert eddig sosem volt gond mindent megcsinált. Nha mindegy majd megkérem mégis csak, hogy diagnosztikát ugyan dugja rá aztán nézzük meg hátha lát valamit.
[ Szerkesztve ]
Hello darkness, my old friend...
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #77058 üzenetére
"2. Ha mindig talál valamit, akkor a kuncsaft előbb-utóbb azt feltételezi, hogy átverik. Ha semmit sem talál, akkor meg az a baj."
Na igen, itt szerintem fontos a kölcsönös bizalom, meg hogy az ügyfél se legyen hülye ügyfél.
Pl bennem sosem merülne fel, hogy átvernek azon a helyen ahova hordom, még akkor se ha mindig találnának valamit. Amikor van valami akkor mindig odahív, megmutatja, elmagyarázza, annak ellenére is hogy tudják hogy fingom sincs miről beszélnek sokszor
Ha meg sok időbe tellik valamit kideríteni akkor úgyis mondanám, hogy én ezzel tisztában vagyok, számolja fel rá a díjat, nem várom el az ingyen munkát senkitől, én sem ingyen dolgozom.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #77058 üzenetére
A fantom hibakereseseket egyszeruen nem lehet kiszamlazni. Ez is csak neha jelentkezik. Ha korrektek akarunk lenni 50 e forintot ki lehetne szamlazni csak hogy reprodukaljak a hibat. Ezt az idot senki nem hajlando kifizetni. Igy az ilyen ritkan elofordulo, egyaltalan hibanak alig nevezheto dolgokat nem rentabilis javitattni sem.
Lehet alapjarat allitas, lehet hogy vmi ki van kopva a fojtoszelepnel, lehet sima gyertya, millio dolog, amire nem erdemes addig locsolni a penzt, amig nem lesz komolyabb, allandoan jelentkezo baj.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Geresics #77064 üzenetére
A gumim köszöni, jól van, így bő 16 000 km után. Hazsnos tanulság, ahhoz képest, hogy már 9000-nél mindenki a halálomat látta vele. Most decemberben kipróbáltam mínuszokban az útra fagyott dérben, és nem ért le egyszer sem a motor, ahol nem keleltt volna neki.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #77068 üzenetére
Az olaszoknal altalaban irhato az ecujuk, es az rsv nel egy masik szoftvert raknak az akraval egyutt ra, illetve a regebbi rsv nel masik epromot vasarolhattal a kipuhoz, de az 1999-2003.
Bovebb infoert fordulj bizalommal a legkozelebbi aprilia kereskedeshez a pegasohoz nem ertek.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
polimorf
tag
válasz Geresics #77098 üzenetére
Volt tavaj novemberben egy elég csúnya autóbalesetem és idén novemberben vették el 2 hónapra a baleset miatt. Nagy hercehurca volt körülötte ami elhúzódott 1 évig mire eredményhirdetés lett belőle. Aze redmény pedig ismerettségnek köszönhetően 2 honap jogsi volt meg 200 €. + az autóm ami kuka lett.
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #77352 üzenetére
Terepre biztos nem választanék 150Kg feletti motort, ez a baj ennek a típusnak az enduró változatával is.
Ha persze csak egy jót szeretnél motorozni úgy hogy letérsz az aszfaltozott útról akkor jó lehet, viszont másra túl nehéz.
Ugyan ez a baj a KTM TE690-nél is.
Ha már nem üzemórás enduró motor akkor vagy az XR650R, KLX650R vagy a SC620/625.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #77352 üzenetére
csatlakozom enis a konnyu motor terepre velemenyhez. en pont emiatt nezek enduro vonalban csak 2T-t. nemreg neztem meg a husky TE 300 at szalonban, de nekem fura volt. (olcso ktm benyomasom volt tole, de ez persze semmit nem jelent)
leginkabb egy exc 300 al elegednek meg, 4T ben nem vagyok jaratos, sok mindent el kene olvasni, hogy mit erdemes venni. amit elviseltem eddig terepre 4T ben, az egy Kawa klx 300 volt, nem volt eros, de nagyon konnyu volt, es nem is volt problemas. az nagyon tetszett. de a drz 400 sulyban levo motorok nagyon butak terepen. (kb 150kg)[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #77365 üzenetére
Elsődlegesen a relatíve nagy méret miatt, illetve a forma miatt. A GoPro formájára épül az összes kiegészítő, meg a kínai akciókamerák formája is. Úgyhogy olcsón lehet válogatni kismillió tartóból, rögzítőelemből, ND filterből, polár filterből, stb stb.
Illetve értem én hogy a Sony formája áramvonalasabb ha a sisak oldalán van, de minden más jellegű használathoz macerásabbnak tűnik. Plusz motoron szerintem a legideálisabb, ami a legjobban visszaadja a szemszögedet az ha a sisak állára van rögzítve a kamera, ahhoz meg ez a hosszúkás forma nem jó.
Persze nem mindegyik sisaknál lehet egyszerűen megoldani ezt a fajta rögzítést, többek közt az jelenlegi sisakomon sem a hegyes állformája miatt.Utána pedig a képminőség miatt. A 4K nekem sem kell, egyelőre inkább marketing fogás, mint valós igény.
Hogyha a kamerából kieső képeket nézem, akkor az éjszakai felvételeknél a Sony jobban belövi a white balancet és ez az egyetlen érv amit mellette tudok felhozni. Minden más téren a gopro (4 black, 5 black, 5 session) image quality a jobb.Erre jön rá pluszban a GoPronál a protune opció, ami nagyobb dinamikát enged utómunkában, nagyon jól lehet vele dolgozni. Illetve a white balancet is lehet natívra állítani, ami után megfelelő utómunkával valósabb / szebb / jobb eredményeket lehet elérni.
Nyílván aki nem szeret órákat pepecselni a felvételeinek a szerkesztgetésével és/vagy nem ért hozzá, annak ez nem szempont. Nálam viszont ez egy fontos szempont.
Utána pedig a különféle kényelmi funkciók már egyéni ízlés kérdése. Elég alaposan körbejártam a piacot és mindig oda lyukadok ki hogy számomra a GoPro a jó választás.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #77400 üzenetére
elkezdtem nezni, de nem tudtam befejezni. akarat megvolt. isten latja lelkemet. a meglepetes viszont elmaradt. (miert meglepetes?) pedig este nagyon fogekony vagyok pl a muveszfilmekre is. pl sztm jeremy irons egy beteg ember, megis tobb filmjet megneztem ejjeli idopontban, (nem a die hardot). es meg die antwoord klippeken is kepes vagyok szorakozni, esetleg aphex twin is johet.
van egy otletem. lemegyek pecsre a dt vel, ugyis ott neztem ki egy yz elso telot, illetve par alkatreszt. viszek apam palinkajabol. olyan goromba, mint egy orrbarugas. nem apam, hanem az a szar lotty, aminek a gyumolcsosseget ki lehet erezni allitolag. bebaszunk, es felvesszuk, ahogy trialozunk a tevetoronynal. nem biztos hogy mindketten megmaradunk hajnalra, de eleg tomeny lesz az anyag, es lenyomsz barkit nezettsegben. javaslom a live ot a veszelyesseg miatt.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #77406 üzenetére
Nagyon jól leírják miért érdemesebb a 2T ha már üzemórás motorokba gondolkodik a leendő tulaj.
Én annyit fűznék hozzá hogy, itt azon múlik nagyon sok milyen az áttételezés, egy nagyon röviddel jóval hamarabb kell cserélni az alkatrészeket.
Ez azért van mert sokkal többet megy magas fordulaton, felső tartományban, ha jól beállítja magának az áttételezést, ami kellően hosszú sokkal tovább fog tartani a motor élettartalma mivel közel sem lesz annyit magas fordulaton.
A 250/300 cm3 motorok pedig mindent megoldanak középtartományban, igazából a felső tartomány már csak szakavatott kezekbe való, hobbi szinten kimotorozhatatlan és legtöbbünknek kezelhetetlen.
Anno én SM-nél 14:40 használtam, ezzel 170 környékén ment, ami jó volt benne hogy 110-120-nál sem pörgött még annyira, ezt utazóba simán tudta.
120 fölött nyitott csak a power teljesen, ezért nem fogyasztott sokat.
Terepen, 13:48 ha jól emlékszem, ezzel kb 135 volt a vége, és terepen sem kellett ha nem akartál hogy magas fordulaton menjen mert mindenhol volt bőven erő, elég hosszú áttétel enduróhoz.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
runner 125
nagyúr
válasz Geresics #77507 üzenetére
Egyetértek.
Az árazásnál meg egyszerűen a motor évjáratát kell alapul venni és akkor nincs anyázás, h "már megint sarcol a 'zállam..."
Nyilván ők egy 15-20.000ft-os átlagköltséggel számoltak, ami mondjuk egy új, vagy pár éves smkp-nál simán reális, de egy Babetta-ra nézve ez a motor értékének 2x-ese.
Kell csinálni egy évjárat szorzót és akkor Babettára lesz 2000ft a regisztráció, azt meg befizeti úgyis a Simo, Bóbita tulaj, ha továbbra is használni akarja közúton.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Trub
tag
válasz Geresics #77616 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a sok tanácsot Most bizonytalanabb vagyok mint előtte.
Egy kicsit összefoglalom. Igazából nem váltani szeretnék, hanem nagyobb teljesítményt. Ez már csak az én gyarló emberi mivoltomból fakad, hogy nem elégszem meg ennyivel .
Ez is felmegy a Váci parton (igaz teljes gázzal) 120 km/h-val, az autópályán is viszi a 130-at. Tehát józan ésszel belegondolva elégnek kéne, hogy legyen. Sík terepen bőven vinne többet is, de mint írtam kímélő üzemmódban használtam, így nem pörgettem a magasba.
Azzal tisztában vagyok, hogy ha jobban pörgetem jobban is kopik. Ez teljesen rendben van. Szelephézag állításhoz már tele vagyok lapkákkal .
Inkább attól féltem, hogy eltörik benne a vezérműtengely, vagy leszakad a szelep vagy ilyesmi. Kell ettől féljek?
9.000-nél annyira vibrál, hogy 5 perc után elzsibbad a lábam (ez ennél a motornál ugye majdnem az utazó). De lehet, hogy ez normális (Vagy a lábam gyenge).Különben vittem már szervizbe. Szelephézag állítás, lapkacsere, kértem, hogy ha már ott vannak nézzék meg milyen állapotban van a blokk, hány km lehet még benne. Mikor kész lett megkérdeztem mi a véleménye, és tök ésszerűen elmondta, hogy a vezérműtengelyek épek, a dugattyúkhoz meg nem lát bele, ahhoz komolyabban szét kéne bontani. Új tömítések, munkaidő, tehát költséges mulatság. Annyit már nem ér a motor.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Geresics #77724 üzenetére
De a könyökén nem volt védőfelszerelés, hanem direktben koppintotta oda a kemény betonhoz.
A könyököt egyébként igen nehéz összerakni, a csavarok száma nem a törés súlyosságát mutatja ott, hanem csak a helyét. A boka, térd és könyök elég bonyolult dolog.A védőfelszerelés elosztja a beérkező ütés erejét egy nagyobb felületen, ezért kis ütéseknél nem lesz szilánkos törése, mert nem tud szerencsétlenül esni, mert a kényes pontok, amik kis ütéstől szétrobbannak, csak tompa, elosztott ütéseket tudnak kapni.
Persze gyorsan hajtva ez már nem igaz, de egy robogóhoz és az időjárási körülményekhez megfelelő sebességű esésnél ez szerintem simán megúszható jó cuccban.
-
BoB
veterán
válasz Geresics #77739 üzenetére
Féklámpa konkrétan elég ha csak az egyik fékről megy / vagy az elsőről, nem tudom. A hátsó fékről nem ment nekem csak az elsőről (mondjuk évekkel ezelőtt volt), és arra azt mondták hogy az még ok. Én azt hittem kapásból lehúzzák.
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Horvi
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- 3D nyomtatás
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Eredeti játékok OFF topik
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- E-book olvasók
- Opel topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Apple notebookok
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs