Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Alpi. #48102 üzenetére

    Tegnap elkezdtem megint az AC-t, na nem a legújabbat, az elsőt, 2007-ből.
    200-300 fps-t simán hoz 4K-ban.:D A gép full csendben van eközben, pedig
    tartottam tőle, hogy ennyi fps-nél már CW várható, de nem. Vicces élmény!

  • Alpi.

    addikt

    válasz Alpi. #48102 üzenetére

    Egyébként a 200+ fpses régiók zen2-vel sem annyira evidensen elérhetőek. Sőt, jóval lejjebb is gyönyörűen falnak tudod tolni az architektúrát. ÉS hiába van akár RTX3090-esed, veszed le a grafikát 720p low-ra, pont nem kapsz egy fikarcnyi pluszt sem. Gpu util. szépen esik, de fpsben egyszerűen képtelen már emelkedni. Persze, lesz mindig egy egy mp-re gyönyörű kis coil wine-os mega csúcsod, de az átlag és ami talán a lényeg a negatív csúcsok pont ott maradnak, ahol addig voltak. Érdemes kipróbálgatni, egész meglepő, hogy mennyire meg tudsz akadni egy szinten. Még az olyan, szálakra parádésan skálázó engine-ekkel is, mint pl az ID-tech (Doom) vagy a Foundation engine (Sottr) sem adott egy konstans 150-200+ fps.
    És itt jön be pl. a képbe a "fontos a memoria ?" leg közkedveltebb hsz. generátor téma is, pont ennek a margójára !
    - Igen, fontos !
    - Mindig ?
    - Nem ! Nem mindig ! Néha éppenséggel tök 8, máskor meg számíthat !
    Berakok pár screent. Sottr benchmark látható mind a 4-en. Illetve annak az összegzése, eredménye. 2-nél 3200 Mhz, xmp rammal, kettőnél 3800C16 kézzel beállított timingokkal.
    2-nél gpu limitáció nélkül, gyakorlatilag a cpura, platformra bízva az fpst, 2-nél 1080p ultra-n, inkább gpu fele tolva. Ami a lényeg, hogy 75 és 150 fps közt gyakorlatilag átesik az egész egy szinte 0-ás gpu limitált helyzetből egy 100%-os gpu limitbe ! És gpu limit nélkül bődületesen nagy diffit okoz a jobb ram, magasabb inf. fabric. 145 vs 190 fps. Ez mindenhogyan nézve iszonyatosan nagy különbség. Viszont !! 75 fps környékén meg pont semmit nem okoz ! Gyakorlatilag egy az egybe lehozza az xmp a 3800c16-os eredményeit.
    Persze, itt azért nagyon sok tényezőtől függ, hogy hol van ez a pont a valóságban, 3d engine, gpu típus (driverek), stb., de ami a lényeg szvsz, az az, hogy legtöbbünk gpu limittel tolja a játékokat, mert ez a normal felállás, ez az ésszerűbb, erre van kitalálva lényegében a mainstream pc gamer vonal és ha nincs 144+ Hz-es moncsink, hanem mint pl. én, egy TV-n nyomulunk, ami egészen 60 Hz-ig képes emelni a képfrissítési rátáját, annyira nem kell azért "befosni" itt, még akár 10+ éves, de nekünk megfelelő, jól kitalált alapokra épített rendszerekkel. Bőven használható kategória még és pl. egy monitor cseréig (saját esetem pl.) az is marad, úgy gondolom. Egészen addig persze, amíg nem fog netto elfogyni az ereje, tehát a cpu számítási kapacitásai nem kezdenek el falba ütközgetni.

    600P testek :
    [kép] [kép]
    1080p tesztek :
    [kép] [kép]

    Grátisznak egy "kettő közét" is rakok be ! Csak, hogy látszódjon, hogy egy aprócska fps csökkenés már nagyságrendileg képes gpu limit fele billenteni egy-egy helyzetet.
    768p run :
    [kép]

Új hozzászólás Aktív témák