-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ABE
őstag
válasz AMD Power #1947 üzenetére
Én határozottam ellene vagyok a használt guminak, de szerintem nemrég más is leírta ilyen véleményét előttem. Lehet, hogy használtból sikerül jót szerezni, mert méretcsere miatt a jó állapotú gumikat valaki leváltotta, de ez nagyon lutri. A gumi az, ahol nem érdemes ilyenen kockáztatni. 30e körül már kapsz egy garnitúra olcsóbb gumit (pl. Barum, Hankook), ez szerintem biztosabb megoldás, mintsem bizonytalan előéletű használtat megvenni.
-
ABE
őstag
válasz AMD Power #1949 üzenetére
Saját tapasztalat alapján a Barum megbízhatóan teszi a dolgát, ha nem "sportolni" akarsz vele. Nyilván a folyamatos fejlesztések miatt mindig érdemes körbenézni a piacon, hogy éppen kinek van kedvező ár/érték arányú gumija, ezért is mondtam, hogy érdemes megkérdezni valakit, aki képben van az aktuális kínálatot illetően. Az is biztos, hogy ha a nagyon nevenincs márkákat (pl. a kínai cuccokat) elkerülöd, akkor nagyon mellényúlni nem tudsz, mert az olcsóbb gyártók többsége valamelyik nevesebb céggel együttműködik.
-
ABE
őstag
A Renault barátok figyelmét szeretném felhívni, hogy előreláthatólag április 11-12-én Renault Club találkozó lesz Királyréten (illetve Vácon). Mindenkit szeretettel várunk a találkozón, további információ ITT olvasható.
-
ABE
őstag
Márkaszervizről egy apró történet:
Van a Renault Klubban egy srác, akinek egy használt Clio II Ph2-je van. Amikor először jött vele találkozóra, körbevizsgáltatta az autót a klubtagokkal, mert valami problémája volt. Na, ott derült ki, hogy az autó romokból lett felépítve, többek között azon is bukott le, hogy a tetőn az antenna nem hátul, hanem elöl volt (tehát tetőcserés volt az autó), de ezen kívül is volt pár árulkodó jel. A történetben csak az a szép, hogy vásárlás előtt az egyik márkakereskedésben (nem akarom lejáratni, privátban elmondom, ha érdekel valakit) átvizsgáltatta az autót, és ott rábólintottak, hogy oké...
Ennyit a szakszerű típusismeretről. Szóval én inkább elhívnék pár embert, aki ismeri és használja a típust, mintsem megbízzak egy márkaszervizben.
-
ABE
őstag
"Szerinted, aki autó át, vagy össze épitéssel javitással foglalkozik , valószinűleg elkővet egy ilyen hibát az eltérő méretekről, nem is beszélve."
A Clio2 Ph1-nek elöl, a Ph2-nek hátul van az antennája. Ha egy Ph2-nek elöl van az antennája, akkor te mire következtetsz (ha más egyértelmű jelek is a törésre utalnak)? Ráadásul a tető mérete modelfrissítéskor nem változott, tehát simán cserélhető a régivel. Az autó meg nyilván volt eredetiségvizsgálaton valamikor, bár ki tudja, az mikor volt. Azt mondjuk nem tudom, hogy milyen átvizsgáláson volt az autó a szervizben. Az eredmény viszont biztos: nem vettek észre ordító hibákat, így a leendő tulaj csak utólag értesült arról, hogy törött volt az autó. Ehhez képest a találkozón 2 perc után kiszúrták, hogy gázos az autó. Persze mindenki oda viszi az autót átvizsgálásra, ahova akarja...
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Ugyanazt tudom leírni, mint eddig: Adva van egy Clio 2, abból is a Ph2 (tehát modellfrissített) változat. Az autó évjárata, lámpái, műszerfala, stb. alapján ez egyértelmű. A Ph2 tulajdonsága, hogy a tetőantenna helye hátul van kialakítva a tetőn, ezt a neten található képek alapján ellenőrizheted. Na, ezen a Ph2-es Clión a tetőn elöl volt az antenna, ami viszont egyértelműen a Ph1-es Cliók sajátja. A kérdés tehát: hogyan lehetséges, hogy egy Ph2-es Clión pontosan ott van a tetőantenna helye, mint a Ph1-en? Nyilván úgy, hogy az autót csúnyán összetörték, és javításkor egy Ph1-es tetejét applikálták rá. Nem egy feltűnő tévedés, aki nem ismeri a típust, észre sem fogja venni. Megjegyzem, hogy nem ez volt az egyetlen hiba az autó (műanyag elemek feleslegesen lefényezve, olajfoltos, színben nem passzoló biztonsági övek, motortérben is volt valami keverés, stb.), szóval az teljesen biztos, hogy az autó nem lett tökéletesen megjavítva.
Ami az egészben a lényeg: ha egy márkaszervizben nem veszik észre azt, hogy ordító hibák tanúskodnak a szakszerűtlen javításról, akkor én onnantól fenntartásokkal kezelem a "szakembereket" is. Erre mondom, hogy egy típust alaposan ismerő tulajdonos többet érhet, mint egy "hivatalosan hozzáértő" ember.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Tulajdonképpen "lényegtelen", hogy a tető tényleg cserélve volt-e, vagy sem, nem a konkrét eset látatlanban való megítélése a fontos. A lényeg az, hogy egy márkakereskedésben ordító hibákat nem vettek észre. Ez a kis történet az én reagálásom volt arra, hogy mennyire szabad megbízni vakon egy márkakereskedésben. Nem azt mondom, hogy mindegyik ilyen, de sajnos itt is bele lehet futni lelkiismeretlen bandába.
-
ABE
őstag
válasz AMD Power #2121 üzenetére
Plusz szerelés, fényezés, nem?
Egyszer mutattak nekem egy Twingo utángyártott motorháztetőt, amivel "csak" annyi baj volt, hogy nem volt tökéletes a mérete, s látszottak a pontatlanságok, mikor fel volt rakva (csak az volt cserélve, tehát nem a többi elem "mászott el"). -
ABE
őstag
Ha valakit érdekelnek a régi Renault modellek, akkor jelzem, hogy az egyik Renault Club tag elkezdte összeszedni az információkat a különböző típusokról. Jelenleg a korai típusok ismertetése zajlik elsősorban, de folyamatosan bővül a lista. Itt tekinthetőek meg a leírások: [link]
-
ABE
őstag
Igen, a honlapon az "enyémet" láthattad. De a macis felni csak photoshop segítségével lett ráműtve, egyik klubtárs csinálta a képet. Mindig azzal szokták szívni a véremet...
Én is inkább a 60-as, 70-es évektől kezdődően érdeklődöm az autók iránt, azokat már van mihez kötni.
A tagfelvétel egyelőre szünetel, ugyanis a klub hivatalos bejegyzés alatt áll. Ha ez befejeződött, akkor majd tisztázódni fog, hogy mennyiért és milyen előnyök fejében lehet hivatalos klubtagként regisztrálni. Jelenleg tulajdonképpen csak annyi hátránnyal jár, ha valaki nem klubtag, hogy a honlapon nem fér hozzá bizonyos opciókhoz. Viszont a fórumra bárki regisztrálhat, talira bárki jöhet, amit javaslok is!
Április 11-12-én Vác-Királyrét találkozó lesz, amelynek pontos leírása ITT található meg. A szombati napon a váci találkozó természetesen ingyen látogatható bárkinek, de a találkozó sava-borsát a tájékozódási verseny és az esti ereszdelahajam adja. Szóval ha van kedved, csatlakozz hozzánk! Ez a felhívás természetesen szól mindenkinek, akit érdekel egy renyóklubos hétvége.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Ha regisztrálsz a fórumon, akkor tulajdonképpen el is kezdheted élni a klubéletet.
Az emberek szvsz normálisak, kb. 20-35 év között van a klubtagok többsége, de nincs korhatár, családdal is lehet jönni talira. Amint látod, lesznek szervezett programok is, a maradék időben meg mindenki meg szokta találni azokat az embereket, akikkel közös hullámhosszon van. Ha sört és pálinkát szereted, akkor meg pláne nem lesz gondod.
Még van majdnem két hét a jelentkezésig, addig gondold át, hogy belefér-e az idődbe (szigorúan nézve 1,5 nap sincs). Nekem ez a 7. talim lesz, eddig még egyiket sem bántam meg.
[ Szerkesztve ]
-
-
ABE
őstag
-
ABE
őstag
válasz DeadMeat #2382 üzenetére
A beton placcon lehet, hogy lesz némi ügyességi verseny, ezért a helyszín. Sajnos már nem nagyon lesz változás, ide van fixálva a tali. Viszont lesz tájékozódási verseny, tehát nem maradunk ki a szépből sem.
Ha kinézel a talira, akkor engem könnyen megtalálsz: metálszürkre (sarki fény...) Twingo, elöl-hátul clubos matrica, antennán sárga szigszalag, jobb eleje kicsit törve. Szokott lenni pár "kuriózum": Williams Clio, R5 GT Turbo, Clio I Turbo... Gyere nyugodtan, szívesen várunk.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz DeadMeat #2384 üzenetére
A tájékozódási annyiban volt szivatós tavaly, hogy mindenféle adatokat kellett feljegyezni a különböző pontokon. Én meg ráadásul a napi számlálót sem nulláztam le, tehát jól kiszúrtam magammal, hiába az itiner.... Ha gondolod, beugorhatsz mellém, és megérezheted a renyó fílinget.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Nem vágom, ennyire félreérthető volt? Nem leszóltam a GPS-t, az én telefonomban is van, igen hasznos tud lenni. Csak szvsz a létszükséglet kifejezés egy kicsit túlzás, mintha nem lenne alternatíva. Volt egy időben olyan munkám, ahol gyakran mentem idegen helyre a városban, de azért egy térképpel mindenhova sikerült eltalálnom. Ezért is linkeltem be, hogy jó ha van az autóban egy térkép...
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz ABnormal #2455 üzenetére
Én ismerem, ő Yanoo a Renault Clubból, és autógépészként végzett a BME-n. Nekem azt mondta, hogy elvileg a Twingóba is be lehet rakni a váltóhoz kifejlesztett cuccait, szerintem van is még neki elfekvőben.
Más: most rendeltem meg egy új garnitúra gumit a gyári 8 éves Michelinek helyére, amik eléggé elöregedtek már. Kicsit szélesebb tappancsokat fog kapni az autó, 175/60 R14 méretű Falken ZE912-esek fognak felkerülni, melyek darabját 13e-ért vesztegetik. Remélem, hogy be fognak válni.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz Magnum_ #2457 üzenetére
Akkor egyre több jel utal arra, hogy nem volt rossz választás. Tesztet nem találtam róla, de felhasználói tapasztalatok alapján jó ár/teljesítmény aránya van, a gumis topicban ezt ajánlották középkategóriás árban. A hétvégén egy vészfékezés után dőlt el, hogy a régi garnitúrának mennie kell, kicsit megilletődtem, hogy mennyire nem tapadnak már a gumik... Kíváncsi vagyok, hogy a szélesebb gumikkal mennyire fog megváltozni a kocsi kezelhetősége. Remélem, hogy már a héten felkerülhetnek.
-
ABE
őstag
válasz Magnum_ #2467 üzenetére
Nem írták, hogy akciós lenne a 13600 forintos ár. Az autogumibolt.hu-n rendeltem először, ott 13e/db volt, annál jobb árat nem találtam. Ahogy néztem, 14-15e körül megy a legtöbb helyen. De ha már úgyis webáruházban rendelem, akkor megkeresem a legolcsóbb helyet.
Más: nem tud valakit olyan Renault bontót, ahol foglalkoznak Twini bontással? Kéne jobb első sárvédő és motorháztető, állítólag néha ki lehet fogni színhelyes darabot...
Új hozzászólás Aktív témák
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen