-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #78584 üzenetére
Igen?
Pedig hozzá vinném vissza.
Hol láttad ,hogy keresztben fut?A szijnak a tárcsa másik oldalához kellene hozzá érnie?
Ez 5pk szíj a tárcsa meg 6 pk amikor megrendeltem abban maradtunk, hogy nem lesz belőle gond, de ezek szerint nem mindegy melyik oldalára került a szíj a a tárcsán.
Na mindegy, ha csak egy szíj kell akkor örülök.
Nézek olyat amit írtál korábban és 6pk azt nem tudják sz@rul feltenni -
Somatom
veterán
válasz rob210 #78593 üzenetére
Gondolom azt, hogy egy négyszögkulcs ugyanúgy spéci szerszám, mint pl. egy ötlapfejű krova. Egy olajleeresztő csavar nem pici, símán lehetne akkora imbusz, vagy torx feje, amit az R=1 autós akkor sem nyal el, ha előzőleg volt olyan barom, hogy a meleg teknőben húzta meg a hideg csavart.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
MC Pite
veterán
válasz rob210 #78593 üzenetére
A bővebb családi flottában (több Picasso, Zx, 206, 208, 307, C3, C8) ha volt is belső kulcsnyílás rajta, volt kívül is hatlapolás rajta.
Amúgy ott a pont, hogy 'szokatlan' szerszám, ami elsőre esetleg le...tja az átlag (autóján időszakos szervizelést végző) embert. Jó, nyilván a féknyerget is vegyesen TX55 és TX60 rögzíti(legalábbis odaát,ezen nem néztem) de ez kevésbé extrém mint a hetes imbusz. Amiben egyet is értünk, autókba nem igazán való.
OFF:Bár most épp upgradelnénk, és 5éves garikiterjesztést is megvették az autóhoz, de erősen bosszant a P* hozáállása, miszerint csak a saját sza*szervizükbe hordva érvényes. Hogy én nem cserélhetem az olajat/lég/pollent, azt értem; de hogy az a szerviz -ahol kikötnek a környékbeli márkaszervizből drága pingvinezés után elhajtott autók- miért nem, azt nem értem/akarja bevenni a gyomrom.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
30z.Samu
félisten
válasz rob210 #78605 üzenetére
Elvittem a szerelőhöz, akit mondtak, Ő is nézegette kb 20 percig, de nagyjából meg tudta fejteni mi történhetett. Maga a fűtő rendszerem működik, keringeti a vizet, a cső forró. A radiátor el van tömődve, azért nem fűt rendesen a kocsi. Bontóból kell szerezzek a ventihez egy csatit, mert meg van fáradva+ tolató lámpa kapcsolót és azokkal visszamenni hozzájuk. Felhívta Őket, mondta nekik hogy mit kell rajta csinálni és össze tudják dobni a rendszert.
Sic Parvis Magna
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #78622 üzenetére
Erről beszéltem, sőt én még olyan helyeken sem olvastam, hogy valami megadta volna magát, pl az indító, ahol megy a tákolás-gányolás ezerrel, mert nincs pénz fentartani az autót. Generátor szabadonfutó, főtengely szíjtárcsa, bakok, ezek amiket a motor(térben)cserélni kell. De hát ezt te nagyon jól tudod.
----
(#78620) Somatom
Amúgy én 604 ezernél raktam le szinte tökéletes állapotban. És nem kíméltem, de 9-10 ezrenként xado olajcsere, 5 ezrenként légszűrő és ha valami kis biszbasz hangot hallottam, már ment is a szerelőhöz, de....
..az sohasem a motorból jött. Inkább futómű, mert az egy fostákolmány, főleg magyar városi utakra, pályára való a laguna 3 2.0dci és ennyi...
Ráadásul 131 le helyett 223le és 470 nm-re volt felhúzva 2015-ben. 2019-ben küldtem nyugdíjba.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #78584 üzenetére
Tavasszal kerdeztelek mitől indulhat néha nehezen a Thalia.
Fhp jeladó volt a tipp, vettem is egy újat mert még a gyári van benne.Ahogy melegedett tavasztól kezdve az idő nem volt gond az indításával úgyhogy a jeladó nem lett beszerelve.
Most viszont jöttek a hidegebb idők és újra előjött a tavasszal tapasztalat hiba, nem indult be a kocsi.És most jön a lényeg, a jeladó amit vettem Era gyártmányú de a csatlakozó nem arra áll amerre a gyári jeladón hanem pont a másik irányba és én így nem tudtam a helyére tenni.
[Ide] nem sikerült sehogy berakni, vagy a csavarok furaratai vagy a csatlakozó nem stimmelt.
Így vissza lett rakva a gyári ami benne volt, megpucoltam és most azzal is egy pöccre indult.
Én voltam béna vagy tényleg van olyan jeladó amit nem lehet oda beszerelni mert a csatlakozó rossz irányba néz?[ Szerkesztve ]
-
-
djnight86
csendes tag
-
AthlonXP
őstag
válasz rob210 #78697 üzenetére
Köszi a videót, ezt kipróbálom majd, legközelebb!
Időközben nézegettük az autót, vízhőfok ügyileg. Apu tegnap vett bele egy beszívott levegő hőmérőt, így most sokkal gyorsabban melegedett be az autó, legalábbis a normális alapjárati fordulatszám sokkal gyorsabban beállt, mint korábban ( pedig a most kicserélt hőmérő is, csak pár hónapos volt, bár az új passzosabban illeszkedik a helyére, mint a cserélt alkatrész.. ).
Viszont a vízhőfok mérő óra az elég fura, továbbra sem nagyon akar beállni a normális üzemi hőfokra a mutatója. Most városban mentünk vele pár kört, szépen melegedett a víz, majd kb a 3. osztást elérve, hirtelen visszaesett kb a másodikig. Gondolom ekkor nyitott a termosztát, bár szerintem itt még nem kellett volna. Mentünk még pár km-t a városban, de a mutató csak a 3. osztásig mászott vissza, onnan sehova se mozdult, szóval nem érte el a skála közepét...
Haza érkezvén, rádugtam a gépre egy OBD2-es, bluetoothos egységet ( semmi extra, de alap adatok kiolvasására, meg hibatörlésre jó ), hogy lássuk számszerűleg a hőfokokat.
Ezeket le is fotóztam:
Itt látható a vízhőfok és a szívott levegő hőmérséklete is elvileg...
Lentebb pedig a hőfok mérő óra lenne eközben. A fentebb látható 85 fokos értéket, az autózásból haza érkezve, majd az udvaron még pár percet alapjáraton járatott motornál mértük. Ezt egy infrás, kézi hőmérő pisztollyal is mértük a termosztát és környékét mérve, kb. hasonló értékeket mutatott az is.
A mutató itt kb. a 4. beosztáson van ugye, de ezt csak itthon, alapjáraton üzemelő motornál érte el, menet közben, a 3. osztástól nem ment feljebb..
Szóval most itt tartunk. -
gabor9991
őstag
válasz rob210 #78653 üzenetére
Múltkor kérdeztelek fhp jeladóval kapcsolatban mert az utángyártott jeladó nem ment be a helyére.
Csináltam képeket, [ez a gyári] és arra jutottam, hogy talán [emiatt] nem tudtam a helyére tenni a [balra néző csatlakozós Era fhp jeladót?]
Volt már ilyen eset nálad?[ Szerkesztve ]
-
AthlonXP
őstag
válasz rob210 #78708 üzenetére
1.4 16v 95LE. Csak benzin, nincs gáz üzem.
Akkor még egy újabb termosztát csere ezek szerint...
Lenne egy másik kérdésem is viszont....
Nem rég írtam, vagy 2-3 hete, hogy valami el kezdett kissé zúgó, morgó hangot adni, mikor jár a motor. Akkor írtam, hogy tavasszal cserélve lett a vezérlés, szíj, csapágy, vízpumpa, külső hosszbordás szíj, feszítő görgők... ( Gates cuccok )
Elvileg azok nem lehetnek a zaj forrásai ( elvileg ), amire gyanakszunk, az a generátor lehet talán ami még gyárinak néz ki ( a hátulján levő fesz. szabályzó rész Bosch-Renault közös cucc ), töltése egyébként rendben van, 14-14.2V .
De akár szervó, vagy esetleg klíma kompresszor is okozhatja, sajnos nehéz megállapítani a hang forrását járó motornál..
Szeretnénk próbaképp levenni a hosszbordás szíjat, viszont a feszítő görgőhöz nem férünk hozzá, nem tudjuk megmozdítani. Azért szeretnénk levenni, hogy akkor kézzel megforgatva/mozgatva a fent említett alkatrészeket, próbálnánk kiszűrni a zaj forrását, hátha akkor kiderül a hiba oka.
A képen jelölt feszítő görgő csavarjához szeretnénk hozzá férni, de semmi hely nincs, hogy lehet legegyszerűbben azt megtenni?
Mert így sajnos azt sem látni, hogy milyen kulcs kellene hozzá, Imbusz, vagy Torx, de nem látszik, melyik...
Ez Gates cucc egyébként, az előző, amit levettünk, az más fajta volt és annál a görgőt, hagyományos hat lap fejű csavar fogta, amihez egy sima 13-as kulccsal hozzá lehetett férni, de ennél ez az opció nem játszik sajnos. -
75kokoko75
tag
válasz rob210 #78696 üzenetére
Nagyon köszi! Délután szét is szedem.
Úgy látom,hogy bontani kell egy csomó mindent. Szerintem még lesz kérdésem.Amúgy sok féle autóm volt, de az 1998-as Scenic 1 szerintem a soha véget nem érő javítás autója, pedig 2 hete vettem. Szóval aktív tag leszek itt ezentúl.
Nagyon köszi az eddigi, és az ez utáni segítségeket is!!! Eddig profi volt minden.Aki hirtelen akar meggazdagodni,nem marad ártatlan (PL 28:20)
-
AthlonXP
őstag
válasz rob210 #78716 üzenetére
Okés..
Említetted ugye a motortartó leszedését, mert kelleni fog a szíj levétele miatt. A bak levétele után, meg kell emelni majd a motort, hogy hozzáférjünk a csavarhoz, ami a görgőt rögzíti. Hol lenne érdemes emelni a motort, hogy ne csináljunk benne kárt? Mert ugye emelni kéne vagy 5-8 cm-t... -
AthlonXP
őstag
válasz rob210 #78722 üzenetére
Igen, cseréljük a csavart mindenképpen, ha egyszer sikerül levenni.
A generátor ékszíj tárcsának cseréjéhez tudsz esetleg tanácsot adni? Azt se lesz egyszerű még levenni. Illetve abból is találtam több félét a neten, melyiket kéne venni, vagy mindegy volna?
Első:
[link]
Második:
[link]
Kinézetre a második verzió van most rajta, de mindkettőt írják hozzá. -
forceberg
veterán
válasz rob210 #78707 üzenetére
Kezembe akadt a gyári termosztát. Dauphinoise Thomson gyártmány, gumibetétes, ránézésre hibátlan és mégsem tudott vele bemelegedni a motor. Azaz a hőérzékelő része a xar, hamarabb nyit, szóval sajnos még a gumibetét sem elég az üdvösséghez. Új korához képest pár hónap alatt a Vernet is változott egy minimálisan, de még jó.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #78759 üzenetére
Nekem is ez jött át.
Na jah, semminek nem tesz jót, ha áthúz pár amper miatt az ív Kap majd ez is kis citromsavat, meg galván nikkelt.
Beázni szokott arra, vagy lecsapódó pára? Foltokat nem láttam ami erre utalt volna, bár kültéri parkolóban, sötétben, seggel félig egy ikeás szatyron heverve, mobillal világítva, gyakorlott jógázókat megszégyenítő pózban nem az volt az elsődleges koslatási szempont."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
bonifa333
aktív tag
válasz rob210 #78770 üzenetére
Még egy kérdés a hátsó feklámpa ragaszrtashoz.
Milyen olcsó ragasztó van hozzá. Tanácsoltad szelvedoragaszto, sikaflex. Ezekből milyen kiszerelés van legolcsóbban vagy tudnál típust írni. Lehet rosszul néztem de 5-10 ezer között voltak. Nekem most pár grammra lenne szükségem.
Nagyon köszönöm.
Most kolcsonadtam autót , amint visszakapott megnézem a kipufogó feletti klimacsovet.
Még az jutott eszembe ha , álló helYzetben emelgetem autót, dontogetem, de csak kulturáltan, akkor olyan hangot hallok mintha egy tartályban víz lenne. Ez összefügghet ezzel vagy a szelvedomoso folyadékot hallom?Szép napot és köszönöm
-
bonifa333
aktív tag
válasz rob210 #78787 üzenetére
Köszönöm. Biztos az lesz akkor. Meg egy kis segítséget kérhetnek?
Ezt alulról vagy felülről lehet leszedni, kitisztitani és hogyan?
Van valami ismertetőjele a csonek?
Videó van róla fent a neten, nehogy rossz csövet rángassak ki? Vagy rajz, ábra, bármi megteszi.
Olajat már cseréltem benne szürőkkel együtt, ajtót már szedtem szét stb, szóval ha tudom hol mit, akkor sztem meg tudom oldani.
Sajnos nekem ez nem annyira trivialis, meg kezdő koca vagyok.
Köszönöm
Új hozzászólás Aktív témák
- Androidos tablet topic
- LEGO klub
- Formula-1
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mozgóképen a Razr 50 Ultra még nagyobb kijelzője
- Motorolaj és szűrő topik
- Laptop csatorna inditasa 2023 vegen YouTube-on?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen GPS-t vegyek?
- További aktív témák...