-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Josi
aktív tag
Ezek szerint nem vagy klubtag, mert akkor tudnád.
http://meganeklub.hu/index.php?A-Klub-tortenete
2002. október 27. Luki 1627. hozzászólása: "a218: Nem vagyok egy lázító tipus, de ne hagyd annyiban, hogy ez a Kopi fiú, itt erõsködjön nekünk a Vastehenével." És ezzel megtörtént az addig csak egyszerûen "Mégane"-nak nevezett autó keresztelõje. Minden jog fenntartva!
Innen van a becenév
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Reaper04
aktív tag
Én is pont erre gondoltam. Jó párszáz az egész cseréje. Az már majdnem egy új autó. Sőt...
aphra2: Érteni értem, de mégsem Akkor ha mondjuk a patron már nem az igazi, akkor szintén az egész lufit mindennel együtt kell cserélni?
rob210: Ja azt olvastam én is. Hintőporozzák, hogy sokáig bírja? Valami ilyesmi...
De akkor hogy ellenőrzik? Mert diagnosztikával nem hiszem, hogy nagy eredményt érnének el. Szétkapják megnézik?
De akkor az egész művelet felesleges. 10 éves lesz a boci, biztos az lesz a vége hogy "ogen már elkelne egy csere" ... "mennyi?" , "válasz: 670e Ft" "ó pont van nálam ennyim épp, tessék cseréljék ki..." -
rob210
Topikgazda
Én csak azt tudom, hogy a gyártók és ezzel a forgalmazók, csak abban az esetben fogadnak el bármilyen reklamációt, ha a légzsák nem idősebb mint 5 év vagy megtörtént az ellenőrzése 5 évenként.
Ezt is csak azért tudom, mert a skodától ezt a szerződési feltételt kaptuk, céges autók esetében, de gondolom ez magán autó használatra is igaz.
Volt ugyan is egy eset amikor nem nyílt ki az egyik kocsiban a légzsák.
Megreklamálták és ezt a választ kapta a cég.
Teszem hozzá, pont eladás előtt törték össze, 5év 1 hónapos volt a kocsiszóval fuck.
Renault power
-
aphra2
aktív tag
Ez jellegzetes hiba ,az ülésérzékelő,vagy oldal légzsák miatt, nem csak renault-nál.
Pont a fentebb írt csatlakozó kontakthiba van nálad is ,esetleg vezeték törés , de arra kicsi az esély.
Nyomorult egy buzi a kialakítása ezeknek a csatiknak , könnyű törni is őket , és elsőre nem is mindig jön rá az ember , hogy jön szét wd40 , megmozgatás , láb kapargatás, ezek szoktak időlegesen megoldást hozni.Szerk: a végleges megoldás a csati kivág , és vezeték összeforraszt , csak az meg ülés kiszedésnél nyűgös.
[ Szerkesztve ]
Probléma??Hát az meg micsoda?!!
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
Egyszer a logan
A thalia.
A megane
Logan mégegyszerJól látható, hogy mind a 3 ban van 1.4 es 75 lóerős változat.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Az koránt sem biztos, hogy a trafó miatt van.
Ez a motor ikonod van és csak ez semmi más ugye?Renault power
-
tresh
addikt
A helyedben a valeot is beru-ra cserélném mivel a valeo-t is a sagem gyártja csak a színe más ergo kalap sz@r... csak a biztonság kedvéért Nekem is sagem volt igaz megane 1 de mindig volt valami baja aztán kicseréltem és lás csodát a motor mint a svájci óra úgy jár
szerk: a képe egy mazda műszerfala de az ikon neked is hasonló ezért linkelte a kolléga
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
Szerintetek egy zsugorcsöves gyorsmegoldás hozna valami eredménytaz én helyzetemben?
Mit szeretnél evvel a megoldással orvosolni ?
Mellesleg én megane 1 hez gyújtótrafó 2db mert ugye az még nem külön van mint a 16v -knél 19.700Ft (angol márka nem jut eszembe de mindenki ezt viszi) plusz kábel 4 db 4000ft tehát 24000Ft-ból kijött a komplett felújítása...ami pl a nagyon bárdi stb nél kedvezményel is 40-50 ropi lett volna.. ezt csak azért írtam mert az a 7500 is kicsit soknak tűnik nekem.. (jó tudom másabb de akkor is) hol nézted?rob210: még a rönyó is tudja hogy a sagme/valeo hulladék és vissza is hívták öket cserére és denson(made in japan) trafókat tettek be ill berukat Nekem is le lett cserélve a sagem és lás csodát olyan gyönyörűen jár a motor hogy csak na..édesanyám vw 1.6 -ja traktor mellette
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Melyik trafód van?
A szürke színű?
Mert arra érdemes zsugorcsövet húzni az élettartama is megnő és a hibák is megszűnnek.
De azért ha lesz léd cseréld ki őket, mert nem egy életbiztosítás, sajnos.
Érezni fogod a különbséget, haverén amikor kicseréltük, esküszöm még dinamikusabb is lett a kocsi, ami mondjuk érthető.Renault power
-
tresh
addikt
Hát azért én majd rá kérdezek erre kíváncsiság végett mert diósdon van az a hely ahol én is veszem az alkatrészeket és jóval olcsóbb mint a többi helyen és ugyan az papíros/garis stb...(szak szervizbe még ha ingyen adnák az alkatrészt se vinném a kocsimat soha..se ár se minőségbe nem megfelelő egyik se... )
mellesleg lehet volt benne valami gyújtás hiba és azért jelez vissza(de sok más is lehet amihez mindenképp diagolni kéne a kocsit kb 5 perc ) akku saru le picitpihen majd vissza és elvileg kiveszi a hiba kódot..ha nem akkor 1-2 ezerét kiveszik és várni hogy mi történik mert ha trafó hiba végett jelez akkor szinte rögtön vissza fog villanni a szervizjel.(#9885) Ghandi: 20000Km néz rá és NKG gyertyát használj (legjobb szerintem) ill eg ykis leírás
gyújtótrafó szinte mindenkinél gond nekem amikor elszállt 1db, kivettem a gyertyákat ez kb 50000km-ernél volt a gyertya hézag 1,1mm volt a gyári 0,8mm (elõírt hézag: 0,95 +/-0,05mm. a szerk.) helyett, tehát jótanács kb 20000km-enként vedd ki a gyertyákat ellenõrizd a hézagot állítsd be 0,8mm-re ,hogy miért mert valószínû ,hogy ezért szállnak el a trafók a levegõ átütési szilárdsága 21 kv/cm kb ez a gyújtó feszültség is de a motorban 10-11 bar nál már ez lényegesen több, így ha megnövekszik a gyertya hézag a trafó felépítése miatt a blokknál adja le a szikrát nem a motortérben és így tönkreteszi a trafót, azóta figyelem a gyertya hézagot és láss csodát még mindíg jók a SAGEM trafók kivéve azt az egyet amit cseréltem.Én áprilisban vettem egy Megane I-et, 1.4 16V-t, megbíztható, elsõ tulajtól, megkímélt, nagyon jó állapotban, 44500 Km-vel. Azzal kezdtem, hogy másfél hónapig szétszedtem meg összeraktam a masinát, különösen odafigyelve az ismert hibalehetõségekre. Kivettem a gyertyákat, a hézag 1,1 mm volt, rögtön visszavettem 0,9-re (elõírt hézag: 0,95 +/-0,05mm. a szerk.), mivel manapság a legtöbb gyertya hézaga 0,9. Eredeti Sagem trafóim vannak, semmi gondom velük. Egy cimborámnak 104000 Km-nél szintén semmi gondja a trafókkal, de õ is 30 ezrenként visszaállítja a gyertyahézagot.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
A gyertya csere változó 50.000.km körül szokott lenni.
Abból brisket densot vagy NGK-t javaslok.
A gyújtótrafó árát kicsit elszabtad.
Kedvezmény nélkül is 9.500.- a bárdinál, kedvezménnyel meg a 7.500.- né is olcsóbbAzért kérdeztem mi világít, mert ha csak a motor lámpa akkor az lehet elkoszolódott egr, katalizátor, illetve néha lambda szondára is bejelez, de az más tünetekkel is jár, így azt kizárnám.
Ha a service lámpa is ég akkor az meg az elérkezett kötelező szervíz ideje.
Egyszerre ütik ki a szervízben, vagy ha van OBDII-es egységed te magad is kilőheted, persze az ellenőrzések elvégzése után, meg a cserék után.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Igen Zoli rendelkezik eszközzel.
Nekem is ő hangolta a gyújtásomat injektoromat gépről.Meg amúgy is érdemes hozzá elmenni , mert szerti a renaultokat és szívvel szakértelemmel szereli, nem csak úgy na megint egy francia.
Neki szívügye a renaultNo és ami még fontos nem is kér érte sokat.
Renault power
-
Reaper04
aktív tag
Szia!
Ha csak a visszajelző lámpa és a service világít akkor akár hátsó lambdaszonda is lehet.
Nekem is világítanak, és ez a hiba.Semmit nem vettem észre az autón. Nem rángat, nem fullad, semmi. Minden oké. A fogyasztás sem változott.
Mégis több helyen is megnézettem, az a baj. Cserélni kell.
Ettől függetlenül az a biztos ha megnézeted, ott kiderül úgy is.
Nálam ez a kettő lámpa ez miatt világít -
rob210
Topikgazda
EGR nem evr és nem csak dieselekben van.
Az EGR szelep a kipufogó gázok robbanótérbe való visszajutásáért és szabályozásáért felel.
Ettől a fogyasztásod és a kibocsátásod lesz jobb.
Csak a benzinesekben kevesebbszer szokott probléma lenni vele, mert kisebb a korom képződés ami lerakódik.A hátsó lambda pedig a katlizátor mögé van bekötve.
Dupla ellenőrzés.
De jó lenne tudni mikori évjárat a tiéd, mert az lehet, hogy még csak 1 szondás.Renault power
-
Reaper04
aktív tag
Akkor gondolom Megane II
Akkor van nekijje hátsója. Kettője van csak, egyik az amiről "mindenki" tud, másik meg ez
(de asszem van több szondás autó is)
Hogy hol található?Befekszel a kocsi alá és a motortól a kipufogót követve kb. az első ülések előtt lehet. Látni fogod, könnyű beazonosítani:
- Kiáll a kipufogóból egy kis rúd Meg még pár drót van hozzá, plusz egy csati. -
FerNandor
őstag
engem érdekel, írhatsz cikket
biztos van olyan pollenszürö, ami visszaugrik a formájára, ha összenyomod, de az biztos qrva drága.."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Reaper04
aktív tag
tresh: megane II A könyvében írták hogy szét kell bontani, de furcsállottam ,hogy ilyen "drasztikus" lépéssel lehet csak pollenszűrőt cserélni.
Ghandi: Én is már nézegettem hol van meg ilyesmi, de komolyabban még nem.
Viszont ha kitudtad szedni szétbontás nélkül, akkor vissza is visszalehet tenni, nem?
Vagy miért volt visszatenni nehezebb? Máshogy kell?A cikkel kapcsolatban: Megírhatod, én is elolvasom, illetve megnézem a folyamatot. Talán másnak is hasznos lehet. (ha nem is most azonnal, majd később).
-
-
Reaper04
aktív tag
Ja, értem.
Az írás a kesztyűtartós dologról szintén érdekel. Én sem tudtam mi az, először azt gondoltam valami kimaradt, de itt a topicban segítettek, hogy valószínű a hűtést szolgálja
mycso: A leírásban olvastam, hogy a lufik kapcsolóját is le kell szedni. Te is leszeded? Vagy hogy történik nálad a csere ?
-
válasz Ghandi #10045 üzenetére
Megane2 vs galaxy tab 7": [link]
(#10053) Reaper04: amióta nálam van, azóta vagy 4-5x cseréltem már pollenszűrőt és még nem durrant el....nem kell ettől megijedni. Annyit szoktam, hogy mielőtt lehúzom a kapcsolórol, előtte a kapcsolóvlal kikapcsolom a légzsákot....
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
FerNandor
őstag
válasz Ghandi #10130 üzenetére
én csak a Clip eszközröl tudtam, ami tud mindent, elvileg hozzáfér mindenhez, olyan, mint a szervízben. ha az megvan, ahhoz lehet tölteni le frissebb szoftvereket. más eszközröl nem tudok, nem hiszem, hogy egy sima szoftver meg egy kábel + laptop képes lenne ilyenre, vannak még asszem iylen univerzális dolgok, de szerintem azokkal cska hibakódot lehet kiolvasni, az viszont szerintem, mivel univerzális, nem kell neki külön renault soft. de lehet hogy hülyeségeket beszélek, inkább nézem is a meccset
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
g.gergo
senior tag
válasz Ghandi #10130 üzenetére
Üdv,
Kolléga jól mondta az előbb. CLIP-es diaggal a lelke mélyére is be lehet menni. Ha megvan az adapter, ami már 50-60e-ért is elérhetők (kínai utánzat), akkor már csak a sw kell, ami "elvileg" letölthető. Ez a gyári diag. És csak ez. Az univerzálisok nem mondom, h nem érnek semmit, de fenntartásokkal kell kezelni őket. Attól még, hogy "sima laptoppal diagnosztizál" nem jelenti azt, h sima univerzális van neki, mert a gyári is pc-be kell bedugni, mivel usb-s. -
rob210
Topikgazda
válasz Ghandi #10130 üzenetére
NA uram a II-es megane már OBD II-es csatlakozóval van szerelve és nem hogy kábel nem kell hozzá de szakértelem sem.
Bluetoothos OBD IIes eszközzel laptoppal, de ha ennyire nem vagytok benne elcsodálkoztatlak androidos telefonnal is ki lehet olvasni a hibákat kiütni sőt programozni is lehet az ecut.
(illetve nem programozni de állítgatni.)A programok:
Mo Diag professional, renault clip, meg még vagy 2-3 van de azokat már elfelejtettem nekem csak ez a két progi van meg.,
Illetve a telefonomon a torque.Renault power
-
FerNandor
őstag
válasz Ghandi #10187 üzenetére
ebayen nézegesd. én onnan veszek kábeleset [link] 12,89 dollár ingyen postával. vaterán az emberek ezeket dupla, tripla ennyiért árulják általában.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
tresh
addikt
válasz Ghandi #10243 üzenetére
Hát ilyen beázásról csak a jó öreg 4-es fosvágen-nél hallottam mert annak sz@r helyre sikerült tenni az elektronikáját vezérlő panelt és beázik..de az meg is áll és se előre se hátra...rönyónál ilyet még nem hallottam, nem hinném hogy ez a vízhez/esőhöz kötődő probléma mert 2 perc alatt nem szárad ki+ ha vizet kap az elektronika az meg látszik...volt már ilyen máskor is?
honeker: lehet van ott más is amiért visszajelzett a lámpa,de a feszültségszabályzó tuti kuka mert az 14-14,5 fölött nem kéne hogy töltsön
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz Ghandi #10245 üzenetére
Hmm értem, hát akkor felettébb érdekes a történet bár én még mindig kétlem hogy az esőhöz köthető a dolog..amikor nem indult akkor semmi hiba kódot nem dobott fel nem jelzett vissza a kocsi? Ha nem akkor passzolom bár ha még egyszer elő jönne a dolog akkor aksi saru le picit vár majd vissza és akkor indítani..
-
rob210
Topikgazda
válasz Ghandi #10245 üzenetére
Az nem lehet, hogy az immod makacskodott?
Bár azt írtad hogy nem tekerte a motort, tehát az inkább bendix lenne, lehet, hogy az önindítód kapott vizet, ezért nem indult be, de miután mentél vele 2 kilómétert kiszáradt.
Végülis a motortérben nincs hidegHa legközelebb előfordul ez a jelenség, próbáld ki, hogy egy villáskulccsal megkocogtatod az önindítót.
HA utána beülsz indítasz és megy akkor keress fel egy elektromost mert haldoklik a bendix az önindítón és nem húz be.Minden esetre érdekes jelenség.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
-
-
válasz Ghandi #10403 üzenetére
És a tápkábelt hogyan hoztad be a tűzfalon???
Te is valahol a kuplung pedál környékén??? Meert valai azt írta, hogy M2-ben ott lehet, nekem ott sehol nem sikerült....
A magas kicseréléséhez nem kell a műszerfalat kiszedni, óvatosba ki lehet szedni, megane klubbon volt fent képekkel róla kis okosság, de asszem már nem él a link. (viszont nekem valahol asszem megvannak a képek).
Illetve az ajtóban a hangszórócserére is azt írják, hogy még 13-asra is nehéz kicserélni, mert vagy olyan kell, amin ultrakicsi a mágnes, vagy kiemelő keret + melegítgették hőlégfúvóval a hangszóró mögötti műanyagot. Viszont arra se nagyon lehet terjeszkedni, mert akkor az ablakot akadályozza...
(közben megvan, EZ volt az, de már nem él a képek linkje... ) No közben meglettek a képek: [link]M2 első ajtó kábelezése: [link] (ez hátha jól jön)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Ghandi #10407 üzenetére
Nekem ugye kombi van, így a kalaptartó-hangszóró bukó...
Az ajtóba én sem cseréltem, mert ekkora méretbe nem igazán sikerült olyat találnom, ami árban és tudásban is jó lenne. (egyébként asszem a pioneer-nek van olyan hangszórója, ami teljesen passzol a gyári helyre, csak az is kicsi, meg elég drága, amiért ilyen spéci a mérete.)
Egyébként szerintem a gyári szett is nagyon szépen szól és jól is szól, vannak mélyek, magasok és a közép is, relatíve hangosan is megmarad a dinamika.
Így én egy erősítő+mélyláda párost raktam csak be. Viszont a tápkábelt el kellene nekem is valahol normálisan vezetni, majd valamelyik nap megnézem.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
tresh
addikt
válasz Ghandi #10411 üzenetére
Egy jól meg tervezett 25 ös ládával amit azért elég kompakt elfogadható méretbe meg lehet oldani, nem fogja elfoglalni a csomagteret plusz egy gyors csatis megoldás és hibátlan...sajnos a "rendes" mélyhez kell a láda.
mycso :kombiba pedig van hely bőven én nem farigcsálnám fölöslegesen a hátsóajtókat..de ha nem akarsz szórakozni a mélynyomó kibe tételével akkor ahogy írták 4 db normális közép kat. hangszórókkal és egy jó 4 csatornás erősítővel kellemes hangzást lehet összehozni az utazás idejére[ Szerkesztve ]
-
-
AMD Power
titán
válasz Ghandi #10468 üzenetére
Gyári hülyeségeket amiket írnak azért írják ,hogy 120e km széthulljon a géped. Nevetséges. Dieselnél 10e km olaj és az összes szűrőt cserélni kell. Főleg a gázolajszűrőt. Benzinesnél ez a szám kb 5e km több.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html