-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #8255 üzenetére
Hát uram azzal kezdem, hogy az egyterű is jól gyorsul az 1.6os motorral, szóval ott komolyabb bajok lehetnek.
Na most ami lehetséges. Rossz gyújtás, rossz gyertyák, légszűrő offon van, valahol fals levegőt kap.
Sok a benzin kevés a levegő kevés a benzin és a levegő.
Aztán még egy jó pár dolgot fel lehetne sorolni.Szükség lenne egy pár infóra.
Mikor volt levegőszűrő cserélve?
Mikor volt benzin szűrő cserélve?
Mikor voltak a gyertyák cserélve?
Megy mind a 4 henger?
Rángatás dadogás, magas fogyasztással, hogy áll a gép?Ezek után el tudunk indulni valamerre de így hogy nem megy a kocsi nem sok támpontot ad.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #8257 üzenetére
A kipufogó hibája elég jelentős sebesség teljesítmény csökkenéshez vezet.
A bosch gyertyákat én szvsz semmire nem tartom azokat olyan messzire dobnám el a kocsi közeléből is hogy véletlen se tudjam megtalálni.
Viccet félre téve azokat a gyertyákat alaposan meg kéne nézni, csere esetén javaslom, NGK, Denso, gyertyák megvételét.
Nem egy jelentős összeg 2-3e darabja a jobbaknak és részemről egész más lett a kocsi karakterisztikája is amikor kicseréltem őket.
(nekem beru volt benne ami egyébként nem rossz de az NGK jobb )
ezek közül melyik került bele?Nem tudom ez a típus pont jó-e a tiédbe de szerintem nézz körül, mert jobban jársz
Az alapjáratod egyébként jó, annak olyan 800-körül kell lennie ha jól emlékszem, bár 1.6 osnál lehet kicsit magasabb az alapjárat majd holnap megnézem a gyári értékeket mert az fejből nem megy.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Josi
aktív tag
válasz roberto211 #8255 üzenetére
Hello.
Ha nem kapsz megfelelő választ, tedd fel a kérdésedet itt is:
Megane Klub fórum
Többeknek van ilyen gépe, fognak válaszolni.
(Meg profi szétszedőcsapatunk is van )''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #8270 üzenetére
Ha annyira ramaty a kipufogó akkor azért nem megy.
Én erre gondolok. el kéne menni egy szakihoz átnézetni a gépet.
Így látatlanban csak a kipufra gyanakodhatunk.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #8272 üzenetére
Hát ez most magas csörgő hang vagy zörgés inkább?
Fémes hang vagy műanyag nyikorgás?Általában a zárak kenésének hiánya szokott zörgéshez vezetni, ezt egy kis kenés orvosolja is.
Ha nyikorgás azaz műanyaghang akkor a kárpitbolhákat kéne átnézni.
De találkoztam már olyannal is hogy a hátsó lámpából jött a zörgő hang ahol a foncsor kettétört meg ne kérdezd hogy mitől na aztán az szépen elkezdett zörögni ahogy nem egy hanem két darabban volt.
Sok minden lehet érdemes szépen végigtapogatni a "ütögetni" a csomagtér belsejét a kárpitokat.
De főleg a hátsó ajtóban keresd a zörgés okát, lehet az akár egy lelazult anya is .
Nekem mondjuk a hátsó ablaktörlő motor tartó csavar közül volt lelazulva az egyik anya.
Az rezget mint a barom.
Tettem rá pluszba egy önzárós anyát azóta frankó.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #8275 üzenetére
Vagy ki vagy el pattanhatott egy kárpitbolhád, azt kéne cserélni.
Oldalt szintúgy.
Amikor ezek a hangok előjönnek olyankor érdemes beszerezni pár patentot(kárpitbolha) és kicserélgetni a repedt törött és elöregedetteket. Sokkal halkabb lesz a kocsi és emeli a komfort érzetet.
Én szoktam alájuk rezgés elnyelő szivacsot is tenni.
Olyat mint amit a számítógépházak oldalára ragasztanak, hogy ne zúgjonRenault power
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #8281 üzenetére
Ezer millió dolog lehet, csak menet közben jön elő?
Vagy álló járó motornak ha odalépsz neki akkor is adja a hangot?Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #8283 üzenetére
Nem vagyok szerelő, de tudok nagyon jó szakembert ajánlani szinte mindenre.
Már ha Pesti vagy és a 17-kerbe hajlandó vagy elmenni.A menet közbeni hang pedig valószínűleg neked is a mit tudom én milyen szelep lesz ami a benzingőz leválasztásért és visszavezetésért felelős, ha jól tudom.
Ezt itt már fórumon írtak a srácok.
Ez típushiba.De lehet futómű is az viszont ha előjön akkor ráznia is kéne, meg az úttartásának is szarnak kéne lenni, szóval inkább a szelepre gyanakszom.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #8557 üzenetére
noverox rozsdaátalakító.
Egy helyen lehet kapni pesten.Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
FerNandor
őstag
válasz roberto211 #9150 üzenetére
elég bonyolult, hogy nem lehet autótípusra keresni.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
válasz roberto211 #9153 üzenetére
azért köszönöm.
Most eszembe jutott az unix. van ott elvileg kedvezményem. pollen-,levegö-,olaj- és üzemanyagszürö 18055ft-ra jön ki, kedvezmény nélkül.
üa.szürö-böl mann-t néztem 10907Ft, de a knecht is ilyen árban van, bár nem tudom, hogy hány mikronosak (gyári minöségnek írja az oldal), de most gyengébb szürö van bent, az biztos.jó egyébként a competition sti 10w40-es olaj, nem? azt olvastam, h félszintetikus.
ja és gumit is kell vennem, ezt néztem: [link] mi gondoltok róla?
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
válasz roberto211 #9155 üzenetére
ja, neked válaszoltam, de az üzenet mindenkinek szól
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #9168 üzenetére
Nem lehet, hogy a kipufogó ér valamihez oda?
Mert amikor terhelés alá kerül a kocsi azaz felengeded a kuplungot, akkor kezd el rezonálni a kasznival.
Más ötletem nincs látni hallani kéne.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #38439 üzenetére
Ha jövőre új autót akarsz (újabb) akkor minek vennél most egy megane-t ?
Kifizetni feleslegesen egy csomó illetéket?Ha hosszabb távra veszed támogatom a dolgot.
A swift után maga lesz a kényelem és táncolni is tudsz majd benne.1.6 16V-m van nem versenyautó, de hétköznapi használatra tökéletes.
3000 től megindul az élet, de én nem pörgetem, nekem elég "nyomatékos" alatta is.Ha van valami extra kérdésed szólj, segítek szívesen.
Amúgy amit te is leírtál azokat érdemes megnézni.
A futóműve nem hinném, hogy érzékeny 13-15 éves kocsikról van szó, ennyi idősen a többi típusnál is fel kell újítani.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #38441 üzenetére
Nekem is jobban bejön az I-es PH-II mint a II-es sedan. De az is szép gép, csak formailag az egyes közelebb áll hozzám.
A reális ára ahonnan érdemes nézni 500.000.- körül van az alatt mindegyiknek van valami baja.
A hátsó futóműve szokott gajra menni, ha nem volt figyelve rá, vagy munkás cuccolósnak használták.
Aminek 60.000.- körül van az ára teljes felújítás újabb 15 év garantálva
De ha megnézed és úgy veszed akkor ezt megúszod. (vagy ha már fel van újítva)Renault power
-
diablo1984
veterán
válasz roberto211 #42045 üzenetére
szia
hajlamosak rohadni a hátsó peremnél és a küszöb környékénél, előélet függő a dolog, mert létezik még akár rozsdamentes példány is. amire érdemes figyelni, az a hátsó híd, ha sík úton állva üres csomagtartóval ha a segge ül az elejhez képest, akkor már döglik a torzió alatta, az tud eltörni, javítása(cseréje) 50ezer és egyszer úgyis megadja magát.amúgy a formája még ma sem csúnya, kényelmes, jó fogyasztású, egyszerű benzines motorokkal van szerelve, ami a gyújtótrafókon kívül túl sok tipushibát nem tudhat magáénak, azt is ha egyszer a megfelelőre cserélik egy életet kiszolgál.
(#42046) coonee : amúgy nem szokás még a láncot cserélni 300nál sem, lényegében örök életes a láncvezérlés, csak időben kapja meg a jó olajat és lehetőleg ez az idő ne 30ezrenként legyen. először ha nyúlik a lánc, csörögni szokott, nem csak úgy elszakadni, mint nálad, a lánckereken sem látszik így a képen, hogy fosra lenne kopva, hogy mégis miért pattant nálad szét, az jó kérdés. amúgy dízelnél ilyen esetben a hengerfejet mindig le kell venni, azért ha a szelep belever a dugóba, az olajteknőt is illene, mert kaphat ott a hajtókar, a csapszeg, a csapágy is, ha nem foglalkoznak vele, akkor nem csoda, hogy többet eszik, erőtlenebb, lehet kissé keresztbe jár a dugó benne, koptatja a henger falát, a vége az lesz, hogy az olajat egyre jobban eszi majd, míg egyszer be nem indul. elég kókány szervíz tákolta neked össze.....
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #42045 üzenetére
Szia.
Sedant keresel?
Ami fontos, a hátsó hÍdnál a merevÍtő "pálcát" nézd meg az tÍpushiba, hogy elrohad.
Egyébként nem a rozsda a hibájuk.
A gyujtó trafót meg kell nézni mi van benne, ha denso beru akkor okk, ha sagem valeo akármi más, akkor azt cserélni fogod idővel erre készülj!
Minden elektromos felszerelést ki kell próbálni menet közben és álló helyzetben is.
Az ablakemelőt különös figyelemmel, ha hangja van annak a javÍtására is számÍthatsz.
Egyébként kényelmes jól pakolható, már ami befér a csomagtér nyÍlásán.
Amit még érdemes megnézni az a kipufogó rendszer állapota.
Az hajlamos elporladni.Én a második meganeomat hajtom most már egy ferdehátú 1.4 8v vel kezdtem, most egy 1.6 16v sedan van.
Mind a kettőnek van varázsa.Nekem bevált remélem te is megszereted és sikerül egy szép darabbal gazdagodnod.
Renault power
-
diablo1984
veterán
válasz roberto211 #42481 üzenetére
A legjobb motor szerintem a laguna 2esek közül, bár mikor èn próbáltam, a 2 lityis 114lovas laguna1 után lomhábnak tünt, de tisztessègesen mozgatta a vasat, full csendben. Tetszik nekem az az autó, de az èn mostani keresztem a dízel lagu 1!
-
diablo1984
veterán
válasz roberto211 #42550 üzenetére
elf olaj a gyárija, abóól asszem az 5w30as jár bele. de szerintem 5w40essel is eljár, ha 10w40est mondanék, akkor megkövezne az "anti10w40estitkoscsoport" mert számukra az az olaj már kihalt, pedig ez a motor már a 90es évek végén is benne volt a laguna1-ben is!olajdoki
vezérlés attól függ kivel csináltatod és az mennyire húz le, kb60 ezerből kijön vízpumpával, hosszúbordás szíjjal kedvezménnyel anyagra, 10-20 ezerért bele is rakják neked szerintem, ami itt még esetleg cserés lehet még az az okoskerék, azaz a vezérlés módosító kerék, nem tudom, hogy annak van-e intervalluma, vagy akkor cserés, mikor már alapjáraton is kopog az autó.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #42550 üzenetére
a szöveg nem kell csak a kép
Vezérlés majd pontos motortipus alapján.
Mert ha jól emlékszem 5-7 féle 1.8 as van benne. lóerőből meg 3 féle.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #42554 üzenetére
38-59 ig trjed a vezérlés szett.
Sajnos én nem tudom kicserélni, nincs vezérlés rögzÍtő szettem.Renault power
-
diablo1984
veterán
válasz roberto211 #42554 üzenetére
csak a vezérlés ruville 41e, ina 44e, conti 60e
hosszúbordás daycoból 5500huf, egy dolz vízpumpa 13500 hozzá.
kell még hozzá 4 új gyertya még a szűrőkön és olajon túl, az 1300/db az ngk-ból.mind teljes áron, okossággal azért tud mi lejönni az unixnál.
vízpumpás vezérlés a kovács autótól contiból 46k, gates-ból 41k
daxco hosszúbordás 3,6k, ngk gyertya 800ft/dbőket azért szeretem kevésbé, mert nem hologrammos olajat küldtek(irgum-burgum), meg a keresőjük kissé zagyvalékosabb, míg az unixnál egyértelműbb a dolog! és ha valami hülyeséget küldenek, mire a posta vissza viszi(amit buksz) és hoz helyette másikat, addigra fészket raksz, elmegy vele 2-3 nap, ha nem több. de olcsóér adják a cuccokat az tény, de jobb az unix ha van fullos kedvezmény, mert ha ott hülyeség jön, akkor másnapra ott van a jó cucc is legkésőbb!
-
diablo1984
veterán
válasz roberto211 #42561 üzenetére
persze, görgők+szíj, van ahol vízpumpa is van hozzá, de azt ki is emelik, hogy jár hozzá!
-
diablo1984
veterán
válasz roberto211 #42565 üzenetére
a conti pl ina görgőkat használt abban a szettben amit én a sajátomhoz vettem, így görgő ügyileg azonos minőség az inával.ruville volt a passatomban, azzal sem volt gond. conti mindig a legdrágább, mert több tipusnak is ő a gyári beszállítója, csúnyán feláras is, szerintem nem is tud többet mint a ruville, vagy az ina, de van aki erre a márkára esküszik(én is most próbáltam ki elsőnek, de máskor 20ezerrel olcsóbban inkább megveszem az inát, vagy ruville-t).
(#42566) Duliee: ezekből a képekből sok minden nem látszik, csak az, hogy valahonnan jön az olaj. eléggé összetaknyol mindent, lehet hogy a kenéshez használt olaj folyik el rossz tömítés miatt, ez ezekből a képekből nem derül ki!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz roberto211 #42912 üzenetére
az alapjáraton dízeles hang okoskerék hibára utal én is néztem már 2es laguna 1,8 16v-t dci-nek ez miatt, tényleg full kultúrált dízel hang, csak nem egészséges így használni. a másik meg lehet a váltóban az olajszint alacsony, vagy elhasaznált, érdemes utána járni, mert precíz váltó van benne, de olaj nélkül hamar szétkopik a bronzperselyes cucc benne! és csakis bele való olajat szabad bele rakni, drága, de attól nem hullik szét a váltó!
-
Josi
aktív tag
válasz roberto211 #42917 üzenetére
Okoskerék= vezérlésmódosító kerék.
kb 50-60 ezer az ára. Autósboltban nemigen kapható.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
diablo1984
veterán
válasz roberto211 #42917 üzenetére
az okoskerék egy görgő a vezérlésben, ami a vezérlést tudja módosítani úgy hogy fordulatnak megfelelően jó legyen. asszem pont a napokban volt róla szó, hogy kb egy 50ezres tétel, vezérlés cserekor is illik cserélni. nálad jelenleg rosszul működik, így akár a gyújtás, akár a befecskendezés rossz időben történik ezért a kopogó hang(mint régen az ukrán benzinnel a nyugati technika nem tudott megküzdeni, mert szikra előtt magától is begyulladt). ez káros a motorra vagyis hajtókar csapágyra, csapszeg, főtengely, stb-nek.
a kupungos csörgés lehet kuplung, lehet motortartó bak is, azt látni/érezni kellene.
ha ilyen állapotban vetted, akkor sikerült egy elhanyagolt példányba belenyúlnod, először cserélj rajta vezérlést+okoskereket, nézesd át a hajtás részét, kuplung, féltengelyek váltó szinten, ami kell, azt cseréltesd, a váltóba ha ugyanaz az olaj jár, mint az enyémbe, akkor kb 3200huf/liter és 4 litertől több kell bele, ha a leeresztett használt váltóolajban esetleg reszelék lenne, akkor boríthatjátok is szét a váltót, vagy jobb ha szereztek rá másikat. de reméljük, hogy csak a kuplung szerkezet szivat, és a motortartó bak rángatásától dobja ki a 3ast....
-
diablo1984
veterán
válasz roberto211 #42917 üzenetére
rossz okoskerék hang magasabb fordulaton kisimul, alapjáraton dízeles.
gyári alkatrész, cikkszám alapján biztos az unix is tud szerezni...árak és gyári cikkszámok minden motorhoz: [link]
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz roberto211 #42912 üzenetére
Valto: A 3. Fokozatot erosebb terhelesnel kidobja illetve ha beinditom a motort halk kerregő hang van és ahogy kinyomom a kuplungot megszűnik
Meg is válaszoltad itt a hibát, ha dobálja a sebbegéset akkor az szinkron gyűrű kopás gyanús. Váltót le kel venni és meg kell nézni mi a helyzet vele.
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #42927 üzenetére
A váltód nagyon valószínű, hogy kuka.
Az okoskereket én nem temetném.
Amikor leállítod kattan a kocsi? Koppan egyet?
Illetve indításkor szépen teker és indul, vagy kell kicsit pörgtni mire elkapja?Szvsz azt a váltót ami alatta van jó messzire el kell dobni, venni alá egy bontottat, majd amikor lentvan a kuplungot is átnéznu ha szükséges csere.
Más dimenzióba fog lépni a kocsi.
A renault a váltóra érzékeny ha ütötték vágták akkor hamar kikukázódik.
Én 100000km után az olajcserét is mindig javaslom.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #42932 üzenetére
Akkor az okos kereked nem biztos, hogy kuka.
Most néztem a tiedhez elég nehéz váltót találni.
Mennyi ideje hoztad el a kocsit?
Magán személytől vagy kereskedésből van?Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #42937 üzenetére
Nem más a felfogatás és a kulissza sem ugyan az.
Az 1.8- as motorból nem túl sokat adtak el.
Sokminden csereszabatos a iisebb társaival, de a váltónak a tipusszáma is más.
De nézd meg melyik váltó van a tiéden mert renaultnál sok érdekesség van. Hátha lehet találni hozzá másikat.
A váltón van egy kis aluminium tábla abba van beleütve egy szám az kéne.Renault power
-
eTrade
tag
válasz roberto211 #42927 üzenetére
Engem is érdekelne a magyarázat, mert az én kocsim is néha kerreg üresben ha nincsen lenyomva a kuplung pedál.
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #43004 üzenetére
a kérdés az miért mozog ha ki van kopva a sín akkor hiába húzod a csavart.
egyébként a síneken van a két két rögzítő torx fejű csavar a műanyag borítás alatt.Renault power
-
WunderKinder
tag
válasz roberto211 #43004 üzenetére
Alulról férsz hozzá, a két belsőn (kardánalagút felől) van műanyag fedél is.
-
gooool
őstag
válasz roberto211 #43023 üzenetére
1-es Laguna, Lion fórumtárstól vettem.
Nyilván ha én is úgy mennek vele, ahogy sokszor szeretnék, akkor 8 körül volnék, de hát most mint írtam is ECO mód van, majd a jobb idő eljövetelével fogom kicsit felhúzni a nehezebb cipőt.A váltóoldali szimmeringre én is ránézetek majd szerdán ha tudok, mert legutóbb a szervizben azt mondták ereszt. El akarom kerülni a nagyobb problémát.
Üdv, Balázs
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #43023 üzenetére
Mondtam neked, hogy az a váltó halott lesz
Ezt simán cserélniük kell.
Csak ne húzd az időt, mert hivatkozhatnak arra, hogy nálad repedt ki a gumiharang és elengedte az olajat te cseszted szét.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #43034 üzenetére
május elejére április végére gondoltam, ha lesz érdeklődés, sajnos tapasztalat, hogy egy ilyet nagyon sokkal korábban el kell kezdeni szervezni és akkor is csak a fele jön el a beígérteknek.
De az a csapat viszont jó hangulatot hoz össze.Renault power
-
pècsimunkás
addikt
válasz roberto211 #43169 üzenetére
Legyen , felmegyek , júli 15. v 16 . - án . Valami motel van ott , hogy lehessen szűrcsizni is ?
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
AMD Power
titán
válasz roberto211 #43479 üzenetére
Ez csak a kíváncsiság. 2006-nál régebbi autót nem vennék már.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
diablo1984
veterán
válasz roberto211 #43644 üzenetére
Fennt a hengerfejnèl vezèrműtengely, de azt a műanyag burkokattól nem látnád, az alsó az a főlengely, ès a szíjtárcsa alól taknyol akkor. A főtengely kuplung felőli oldalán is van egy szimmering, az a lendjerèk mögül tud könnyezni....
-
diablo1984
veterán
válasz roberto211 #43651 üzenetére
A szimeringes kèrdèst nem èrtem, a szervóst meg nem tudom, hogy mire gondolsz, az egèsz szervó olajos a tartálytól a kormányműig, fèlszavakra diagnosztizálni meg nem lehet, ott bármi ereszthet....
Ha főtengely vagy vezèrműtengelynèl ereszt a vezèrlès oldalon, ahhoz a vezèrlèst szèt kell borítani, de ez nem a most vett 1,8as laguna2es? Azon úgyis vezèrlèst cserèltetnèl, ott majd kiderül. Lehet az olajteknő ereszt ès ilyen furcsán látszik....
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #43655 üzenetére
Szervo nyomás gomba/jeladó.
Az eresztés meg mindegy,mert vezérléscserénél a szimering csere kötelező.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz roberto211 #43661 üzenetére
Ha sikerülne az 1.8 16V-n szelepet állÍttatnod, akkor szólj vagy videózd le kérlek meg szeretném nézni
Na nem piszkoskodok, maximum hidrotőkét tudsz cseréltetni ha ki vannak kopva.
"automata" állÍtja a szelepeket.Renault power
-
szőröscica
addikt
válasz roberto211 #43696 üzenetére
Keresd meg Songo-t a forum.lagunaclub.hu-ról.