-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz Mortein #59995 üzenetére
Tök jó az a fogyassztás.
Nekem 130 as tempóval volt egyszer klíma végig, de szélcsend nuku forgalom semmi gyorsítás semmi hegy 6.2 liter, de az enyém köztudottan meg kap mindent amit egy autó megkaphat.
Normál forgalmi körülmények között nekem is 7,2 körül van pályán, de nekem szög 130 on.
Nem szeretek gyorshajtani, nekem az a 10 perc nem éri meg.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Mortein #59998 üzenetére
Megkaptad.
Keréknyomás, levegőszűrő (minőségi), adalék a váltóban és a motorban (xado) ezért sokan sokszor megköveztek, de 0.5 litert hozott nálam.
Illetve nálam ellenőrizve van 3-4 havonta a gyertyahézag.
Denso gyertya beru trafó.
Ez a te esetedben mondjuk már nem téma. III as meganenál, már javított ez a hiba.Renault power
-
baluka6
aktív tag
válasz Mortein #59988 üzenetére
Ennyit eszik egy benzines. HA 2.0 lenne, akkor is ennyit enne autópályán, sőt talán még a 2.5 is..
Nekem Megane 2 van szintén 1.6, nálam 6,5 és 9 liter között van a fogyasztás. Pályán óra szerint 150nel 8,5 liter körül eszik, 130nál 7,5. Viszont ha 120.t tartom folyamatosan, akkor 6,5.. Szóval kérdés, hogy sietsz vagy üzemanyagot spórolsz?! -
eTrade
tag
válasz Mortein #59988 üzenetére
Szia,
A klíma és a 130+ tempó sokat dob fogyiban, majdem 1 litert. Papás vezetéssel (100-125) nagyon jó fogyasztást lehet elérni vele. Minél kevesebb kigyorsítás, terep és forgalom figyelése szintén hoz pár decit. Ahogy a Rob is javasolta, az abroncsok nyomása, üzemanyag takarékos 5W30-as olaj is jótékony hatással lehet... meg minôségi benzin sem árt. :-) -
nrbx
tag
válasz Mortein #59988 üzenetére
Utobbi idoben sok intezkedes miatt elegge megugrott a megtett km-k szama az 1.6-os M3-al, ezert kiprobaltam, mennyi fogyasztas csokkentest tudnak elerni, ha lakott teruleten kivul nem 90-el, hanem csak 80-al jarnek. Az eves atlagom 6,3L/100k, nyaron 6,1 korul. Igy most kb. 5,6-ra jott ki az elmult honapban. Termeszetesen elofordul neha, hogy sietnem kell, akkor ezt a 80-as tempora lassitast hanyagolom, ha mindig betartanam a max 80-at, akkor akar 5,3 is lehetne. Tovabbi elonyei a 80-as temponak, hogy kevesebbet elozok/gyorsitok padlogazzal, fekek is kevesbe vannak igenybe veve, kisebb a baleset rizikoja, mindezert talan 5-10 perccel tobbet ulok a kocsiban. Ami a kereknyomast illeti, a rossz utak miatt kb. 2,1-re szokam fujni a gumikat (ha autopalyara keszulok, akkor is max 2,3).
Ritkan jarok palyan, de ott is csak 110-120 korul szoktam menni, aztan mar nagyon megugrik a fogasztas, nameg a zaj is (mar 110-nel is zajosabb, mint szeretnem). -
eTrade
tag
-
gixxergabi
senior tag
-
MC Pite
veterán
válasz Mortein #88888 üzenetére
Mindegyiket nyomatékra kell. Hetes imbusz fejed legyen...
Ha hátul is cserélnél, akkor vagy visszatekerő kell, vagy ha elektromos kézifék, akkor meg diag.
Rugót figyeld meg, hogy hogy van rajta . Nem kizárt, hogy a tárcsa biztosító csavar összerohadt, legyen B terved a csavar kiszedésére. Legyen fékszereléshez pasztád.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
rob210
Topikgazda
válasz Mortein #88890 üzenetére
Több dologra hívnám fel a figyelmedet, mivel közlekedés biztonsági rendszerhez nyúlsz csak akkor tedd, ha biztos vagy magadban!
Egyik , rézpaszta felejtsd el! Fékzsír kell!
Tárcsát van, hogy a lehúzó is csak nyekeregve tépi le, tehát legyen lehúzó hozzá.
Elektromos kézifék, amit gombbal működtetsz.
Mechanikus aminél a kézifékkart te húzod be.
Fontos a csavarok menetrögzítése.
Az alapos tisztítás az agyon és a csúszkákon.
Valamint a fékfolyadék cseréje!
A nyeregcsavarokat minimum 160Nm re kell húzni.
A rögzítőket 35Nm
A munkahengereket pedig át kell járatni.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
MC Pite
veterán
válasz Mortein #88890 üzenetére
+1 robnak, szerintem csináltasd meg szerelővel, vagy akkor rendes javítási könyv és szerszámok beszerzése, ne csak egy pár percet yt tutorial alapján!
Sokszor aki biztos magában, az is elkottázik valamit (ami néha csak hosszabb távon derül ki) vagy sokat szopik vele - kedvencem a régi totalcaros írás erről
Ha nem tudod a nyomatékokat, nem tudom van-e kulcsod kicsi és nagy amivel meg tudod húzni ezeket? Vannak szerszámaid a féknyerget leszedni, fékolajat leszívni/cserélni (ha nem volt 2 éven belül)?
M3-hoz hetes imbusz fejet kellett vennem, most a C4ST-nél ugyan van már 12-es etorxom, de nem volt 1/2"-3/4" adapterem otthon hozzá, előtte meg mindegyik autóhoz másik torx fej kellett, hol 50, hol 55, stbFékszerelő pasztát (több néven is van ahogy nézem, én így ismerem), és nem mindegy mennyit és hova raksz. Én speciel Textar Ceratecet használok, de inkább rob ajánlását követném a helyedben ha ír konkrétat.
Új tárcsa/betét adatoknál/Haynes könyvben megtalálod az új, és alsó méreteket (tárcsához mondjuk kell olyan spéci tolómérő, amivel meg tudod mérni a válltól(vagy féktárcsamérő subler) - bár a kopáshatár a legtöbb tárcsánál látszik a külső felületén.
Nem tudom melyik alakú kell a hátsó fékhez, mert enyém elektromos volt, ahhoz műhelybe vittem. A hátsó tárcsához képest, amiben kerékagy, abs gyűrű is van, már nem is nagy tétel ha szerelő cseréli .
Simán ki is fúrhatod, bár inkább kiszedőt preferálok (bár mikor nekem belerohadt és nem volt, elgurultam olyanhoz akinek van).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Új hozzászólás Aktív témák
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Trollok komolyan
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- EA Sports WRC '23
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- HTPC (házimozi PC) topik
- További aktív témák...