-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bubee82
őstag
Sziasztok!
Erről a példányról kérném a véleményét azoknak, akiknek esetleg már volt ilyen vagy ehhez hasonló. Apámnak 92-es évjárata van, már több mint 10 éve.
Valami hasonló árban keresek autót, és ez helyileg is megfelelő meg ahogy elnéztem nem lenne rossz választás, mert szép példánynak tűnik.
Érdekelnének típusbetegségei, mire kell odafigyelni stb.
Köszi!
-
Bubee82
őstag
Találtam még egyet, 145ért olcsóbban: Vélemény?
-
-
Bubee82
őstag
válasz Bubee82 #6370 üzenetére
No, felhívtam az illetékest.
A törzskönyv körül van egy kis gubanc, amit nem igazán sikerült megértenem. Kérdeztem h megvan -e, amire ő azt mondta h nincs, mert h most valami cég nevén van vagy kereskedésé. Konkrétan azt is mondta h passziválva van, gondolom ez azt jelenti h nincs forgalomba helyezve (?), csak akkor nem értem miért vihető el azonnal (a hirdetés alapján).
Mellesleg normálisnak tűnt, azt mondta segít az átírásban is meg mondta h menjek el az ocsmányirodába leinformálni az autót név és rendszám alapján. Ezt meg lehet tenni egyébként?
Sorolta a javításokat, amire rákérdeztem h tudja -e bizonyítani számlákkal. Erre is igent mondott.
Ma elmegyünk megnézzük elvileg.
-
Bubee82
őstag
Nagyon szépen köszönöm az információt, de mégse megyünk el
Mivel mindenképpen el kell mennem Óvárra, ezért megnézem azt a 97-eset és ha ok, akkor meg is veszem. Illetve van itt a környéken egy [link] ami felkeltette az érdeklődésem, főleg a felszereltsége miatt. Ha az Óvári mégse jönne össze akkor megnézem ezt.
[ Szerkesztve ]
-
Bubee82
őstag
Nem eszik olyan forrón a kását Az ár irányár, ergo szépen lealkudom a francba 200-ra, a regadó meg az ő kalkulációja szerint 150k, ami nekem 96-ra jött ki Bár nem tudom h ebbe most benne van -e az átírási procedúra vagy szimplán csak az adó.
Ha nem enged, akkor kenje a hajára Ne aggódj, annyira azért én sem vagyok hülye - elvileg
Ja, van ott egy kis rozsda. Dehát ez megnézős dolog úgyis. Most voltam 3 autókereskedésbe és eléggé hülyének néztek.
[ Szerkesztve ]
-
Bubee82
őstag
Jólvanna Értem én a célzást Egyet is értek vele
Remélem h ő rendben lesz és azt is h az árban benne van az átírás költsége is Bár hiú remény szvsz.
[ Szerkesztve ]
-
Bubee82
őstag
Jah, hát ez van Reménykedtem azért.
Az óvári holnapra próbakészen és friss műszakival lesz úgyh megyünk oda is még egyszer. A kaszni ott okés, a motor most a kérdés. Ha jó, akkor viszem.
-
Bubee82
őstag
Jelentem, megvettük az óvári Cliot.
380k-ért adták végül. Ma olajcsere, jövő héten vezérműszíj.
-
Bubee82
őstag
Na, mivel lassan talán véget ér a kálváriám Egérkével, ezért megírom a sztorit dióhéjban
Az autó tehát egy I-es Clio, 1997. évjárat. Jó verda, ha jó De az utóbbi időszakban többet volt szerelőnél, mint nálam. Apám autóját elneveztük mentőautónak (92-es, fehér Clio), mert többet használtam azt, mint az enyémet.
Megvétele után átnézettük szerelővel, aki jó véleménnyel volt róla. Ez részben megalapozott, hiszen valóban jó állapotban van, azonban pár dolog végül kiütközött. Mostanra talán véget ér a rejtett hibákból eredő örömteli idő.
Az első és legbrutálabb hiba az volt h sokáig két hengerrel mentem Ugyanis kettő nem ment és csak komolyabb utánanézést követően (amikor már úgy kellett lendületből felmennem, -2-be egy enyhébb emelkedőn) lett diagnosztizálva (vagyis hengerfej levételt követően), h a tömítés a két belső henger között át van égve, de az egész gyakorlatilag elégett. Tömítés csere, újracsiszolás (?) és miegymás után, végre normálisan megy.
Közben a kerékcsapágy - jobb első vagy mindkettő elöl - erősen csereérett lett, mert már elég szépen kalapál kanyarodásnál. Ez majd most lesz kicserélve.
Ezen kívül 2 hete pénteken jöttem haza (Mosonmagyaróvár-Tata), Tata előtt már éreztem a benzinszagot, de nem foglalkoztam vele különösebben. Beértem Tatára, látom utána az autó villogtat, dudál, hadonásznak a kezek stb. Félreállás. Mondom mi van. Mondja a faszi h komám ömlik a benzin Alánézek, hát folyik rendesen. Húztam a csíkot. Akkor már kezdett haldokolni a kocsi, de begurultam a szerelőhöz. Nos, a probléma forrása az volt, h a benzincső (nyomóág) egyszerűen leugrott. Ez annak köszönhető, h valaki már előzőleg megcseszegette az egész benzin szivattyút és maga a cső úgy lett odatákolva, RAGASZTVA. Eddig bírta. Pár liter kenyót elhagytam az úton ennek köszönhetően. Megúsztam az egész hóbelevanc cseréjét és egy esztergályos segítségével faszán oda lett rögzítve. Amúgy elég nehéz lett volna összehozni és csak az egész szivattyút cseréve lehetett volna megoldani.
Ezen kívül még hátul valami torziós részt kell majd cserélni, mert a jobb hátulja eléggé kopog. Azt hittük, h a lökös nincs jól rögzítve, vagy a lengéscsillapító szar, de végül kiderült a turpisság. Most csak fel lett töltve zsírral oszt kész.
Ennyit a problémákról
Ő az amúgy: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Bubee82
őstag
Azért mentem hozzá, mert fater is hozzá vitte mindig. Ismerik egymást gyerekkoruk óta.
Hozzáteszem, ezért a motorjavításért még fizetnem nem kellett, pedig 3x szóltunk neki h írja össze mi pénz lesz. Tovább nem erőltetem
De megelégedve nem igazán vagyok vele, természetesen.
A kerékcsapággyal valaki máshoz fogom vinni azt hiszem.
-
Bubee82
őstag
Rázni a szó szoros értelmében nem ráz, csak most már onnan is érzek / hallok valamit, de az tényleg csak nagyobb sebességnél. Eddig ilyen nem volt. Szóval gyorsan romlik a helyzet annyi biztos.
Most mentem vele: jobbra kanyarodáskor már alacsony sebességen is hallani, balra sokkal enyhébben, de szintén.
Meddig lehet ezzel így menni? Mi történik legrosszabb esetben?
-
Bubee82
őstag
Nem morog és kopog
Anyagköltség: 13.000
Munkadíj: 8000 / 2 h (ebből nem tudom mennyi volt a kerékcsapágy cseréje)Ezen felül még cseréltek egy szakad gumiharangot a váltónál, ami erősen szükséges volt, lévén h elfolyt a fele olaj. Plusz utána is töltötték a váltóolajat. Ja és észrevették, amiről már tudtam én is, h szintén a váltónál az egyik szimmering csere érett, ott is folyik el a váltóolaj, igaz a harangnál sokkal jobban folyt. De ennek a cseréjéhez totál szét kell kapni a váltót, majd' fogaskerék szintre. Erre 40.000-et mondott sacra. Nyilván nem lesz ez megejtve, hanem majd mindig utána töltünk.
Ezt maguktól, észrevétel alapján.
A gumiharang volt 4700, az olajra most nem emlékszem.
Mindösszesen 32.000 volt.
Remélem most már végére értem a kálváriának De az is lehet h csak most fog kezdődni De akkor eladom a pi@ába
[ Szerkesztve ]
-
Bubee82
őstag
97-es a kocsi.
És véleményed szerint az egész javítással - nem csak a csapágy - semmiképp nem lehetett 2 óra munka? Sokan ajánlják ezt a manust. Nekem az sokkal fontosabb jelen esetben h minőségi munkát kapjak h nyugodtan vezethessem az autót. Éppen azért nem az eddigi szerelőhöz vittem, mert nem voltam elégedett. Olyanok ajánlják egyébként, akik ismerik nagyon jól.
Igazad lehet, de most nem tudok 40 rongyot rááldozni. Viszont ebben az esetben nem sokat fogok vele várni, csak amennyit nagyon muszáj.
Köszönöm amúgy az írásod!
-
Bubee82
őstag
Evvan
Igen, ha jól rémlik ott van a folyás.
Majd ha aktuális lesz a csere, akkor újra beszélem vele h mennyit kérne el érte. Amit írtál azt észben tartom, aztán megmondom neki h valahogy így gondoltam a 40k-t. Max. elküld máshoz.
Mellesleg neki a 40k valahogy úgy jöhetett ki, h a munkadíj az eget veri, hiszen szét kell bombázni a váltót, ami nem 30 perces meló. Annyit biztos h nála a munkadíj többe kerülne, mint az anyagköltség. Vagy nem tudom.
-
Bubee82
őstag
válasz Füge007 #7598 üzenetére
Etanolt elő lehet állítani akár konyhai hulladékokból, élelmiszeripari melléktermékekből is. Nem feltétlenül kell hozzá drága kukorica és hozzá tartozó, azáltal foglalt földterület.
Azt csak mellékesen jegyzem meg h óriási, eszméletlen mértékű pazarlás folyik a világban, ami leginkább élelmiszerrel kapcsolatos. Ha ez racionalizálva lenne, senki nem éhezne azt garantálom.
Sztem semmi gond nem lenne ebben a világban, ha úgy akarnánk mindannyian (És tennénk is érte)
[ Szerkesztve ]
-
Bubee82
őstag
Pontosan milyen alkatrészt kell cserélni abban az esetben, ha az autó jobb hátulja eszméletlenül kopog? Azt mondták valami torziós bigyó. 3 hónapja fel lett töltve zsírral az a rész, mintegy átmeneti megoldás és tompult is a kopogás, de már elég zavaró lett ismét.
Mit és mennyire kell cserélni h letudjam ezt a problémát?
97-es Clioról van szó, aki nem tudná.
-
Bubee82
őstag
A szelepek - vélhetően - csattogását mi okozza?
-
Bubee82
őstag
Segítséget szeretnék kérni.
Nagy nehezen, miután 3x rászóltunk a szerelőre h legyen már kedves nyújtsa be a számlát arról, amit csinált, végül (kb. 3 hónap huzavona után) most benyögte mennyit kér.
Az összeg hallatán nem gyengén kiégett az agyam. Egyszerűen képtelen vagyok elfogadni ezt és elmegyek ahhoz az ex Renault szervizeshez is, aki a kerékcsapágyat csinálta, h mondja meg, ő mennyiért csinálna meg egy ilyet.
Tőletek azt szeretném kérdezni, h mennyire reális ez, ha egyáltalán az. Számlát nem tud felmutatni.
Szóval nagy vonalakban a következőért kér 128.000 forintot:
- Ablaktörlő motor javítása, vagy bontott alkatrészből való cseréje (annyi volt h nem ment vissza a helyére a lapát)
- Hengerfej felújítás: a középső hengereknél átégett a tömítés, így annak cseréje történt meg, illetve a felcsiszoltatása a hengerfejnek
- Elvileg szelepszár szimering csere is történt
- Hengerfej csavarokat újakat vett, de h minek azt csak ő tudja
- Üzemanyag szivattyúnál volt annyi gond, h a cső úgy volt odagányolva ragasztóval és leszakadt róla, ezt kellett visszaapplikálni. Ehhez csak annyi kellett h kivegye, vegyen / szerezzen egy megfelelő átmérőjű csövet és visszategye, miután az esztergályos megcsinálta a csatlakozó csonkot (nem lehetett rögzíteni a csonkhoz a gányolás miatt)Ezt egyszerűen nem tudom elfogadni, minek után egy motorcsere munka és anyagköltséggel lenne kb. 100.000 ha nem tévedek.
Még csak szelephézagot sem állított, mert azt sem tudta eldönteni, miért van a csattogó hang. Munkatársam, aki rallyzott éveken át, szerelt egy-két motort, első hallásra megmondta h ez a gondja. Ahogy itt is megmondta rob210 fórumtárs.
Azt meg már meg sem említem, h 3x kellett hozzá visszavinni a kocsit, mert nem tudta kideríteni, h 2 henger nem megy Még nekem mondta, h ha előjön a probléma (?), akkor álljak le az út szélén és cserélgessem a gyertyapipákat, h kiderítsem melyik henger nem megy.
[ Szerkesztve ]
-
Bubee82
őstag
válasz g.gergo #7770 üzenetére
Kösz.
Nem, ez a mi hibánk, h nem kértünk árajánlatot, ez egy kurva nagy tanulság. De ez bőven túlmegy az inkorrektségen. Pláne h ismerősünk nem gyengén.
Nem én beszéltem vele, hanem faterom, de állítólag hosszú listát írt, amiről konkrétan sosem beszélt h figyelj elég sok mindent kellett csinálni. És számla nincs, ahogy írtam. De nem is szólok neki miatta, mert a végén megíratja ott, ahol csiszolták a hengerfejet. Majd váratlanul megyek hozzá, ha tudom h ezért mennyit lehet kérni.
[ Szerkesztve ]
-
Bubee82
őstag
Köszönöm szépen!
Igen, én is ennyire gondoltam szinte pontosan és nem többre. Pedig én nem is értek hozzá.
Ezt az ajánlatot nem tudnád nekem lemásolni és eljuttatni, csak h legyen egy plusz bizonyíték vagy mankó a kezemben. Megköszönném!
Rákészülök a dologra, odamegyünk, elkérem a számlát. Amit be tud mutatni, azt kifizetem.
Az esztergálás és a hozzá kapcsolódó anyag és munkaköltség nem tartozik hozzá, azt egy családtag csinálta, ingyen és bérmentve.
[ Szerkesztve ]
-
Bubee82
őstag
Aha, mindenképpen jó volna, ha tudnék valamit lobogtatni
Szerinted mennyire vágom magam alatt a fát, ha egy másik autószerelőnek megmondom h át akarnak b@szni és azért kérnék tőle egy árajánlatot ugyanerre a hercehurcára vonatkozóan? Nem védené meg a "társát" ilyen esetben? Mert nem tudom hogyan folyamodjak elébe. Máshogy nem tudom h lehetne, hiszen el kell mondanom h konkrétan mi volt cserélve / csinálva
[ Szerkesztve ]
-
Bubee82
őstag
Na, vótam az ex-Rönó szervizesnél, aki a kerékcsapágyat csinálta múltkor.
Azt mondta h NAGYON maximum 80k körül lehetne kérni egy komplett és überfasza hengerfej felújításért, amiben aztán tényleg minden benne van. Esetemben erről biztosan nincsen szó... Ő is lesett egyet a 130 rongyon
Meg most kiderült h még csak véletlenül sem a torziós rúd lehet a ludas a hátsó kopogásért, mert az max. eltörni tud, akkor viszont féloldalán seggre ül a kocsi. Mondta menjek el itt a helyi futómű guruhoz, mondjam meg neki h derítse ki mi a gond, aztán menjek vissza hozzá és ő megcsinálja. Aszonta 2 eset lehet: szilentcsere vagy lengcsill... Remélem nem utóbbi, bár amikor megvettük a kocsit én mindjárt arra tippeltem, de fater is lebeszélt róla h az nem az.
Kértem ajánlatot szelephézag állításra, arra először 5k-t mondott mindennel együtt, aztán végül rálesett a motorra és mondta h lehet picit túlmegy az 1 órás munkán és ebben az esetben max. 8-at kér érte. Rob210, tudom h ezt te magad csinálnád, de se eszközöm, se helyem hozzá, jómagam meg abszolút nem értek ehhez és így neki sem állnék. Fater se vállalná be szerintem
[ Szerkesztve ]
-
Bubee82
őstag
Igen, úgy mondta h az tényleg a plafon. Ebben a 80k-s esetben mondta azt h az anyagkts durván 50k, a többi a meló. És ebbe ő beleértette a vezérműszíjat is. Utána mondtam h azt még előtte csináltattam meg vele. Ott volt egy 40k-s jattolásom, és akkor sem nyújtott számlát oda, igaz nem is kértem. Hát most fogok az kurvaélet
8 szelepes. A munkadíja elég magas sajna, de hozzá nem félek oda vinni az autót és mindenki őt ajánlja ha Renault-ról van szó.
Észben tartom amit írtál! Köszi
[ Szerkesztve ]
-
Bubee82
őstag
Először 5 rongyot mondott, amiből valami 1-2k az anyag - ami abban az esetben merül fel, ha valaminek a leszedésekor, valami elszakad (gondolom tömítés vagy tökömtuggya -, a többi munkadíj (nem biztos, de valami elyesmi rémlik). Aztán utána rálesett a mocira és aszonta lehet kicsit több lesz, mert kissé macerás a hozzáférés, leömlőket le kell szedni stb.
Erre mondta h ha túlmegy a szerkó 1 órán, akkor számoljak úgy 8 ronggyal.
Ergo első esetben 1 órával számolt durván, utóbbinál 1 és 2 óra közöttivel.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...