Új hozzászólás Aktív témák

  • nyogo83

    senior tag

    válasz #50433536 #24474 üzenetére

    Nem feltetlen.
    Az, hogy alacsony/magas kompresszio nem erdekes, ez esetben erdemesebb kompresszio aranynak nevezni ami meghatarozza a motor karakterisztikajat("erejet").

    A kompresszio arany adja meg, hogy mennyit/mennyire kepes az uzemanyag/levego keverekbol osszesuriteni, es ettol fugg nagyjabol hogy mennyire kepes majd az adott blokk (magasabb kompresszio arany, ahhoz elogyujtas, tul nagy kompresszio aranynal kopogasi hajlam/"becsorog"/, stb stb )

    A kompresszio aranyt pedig ebbol adodik: a henger terfogata a dugattyu alsho holtpontjan merve hogyan aranylik a felso holtponton levo terfogathoz kepest.

    Igy mar ertheto, hogy ha nagyobb hengert kap, akkor gyakorlatilag nagyobb lesz a teljes terfogat also holtponton sokkal, mint felso holtponton, raadasul ha belegondolsz, mivel tobb benzin/levego kevereket sziv be, nagyobb terfogatu kevereket surit be felso holtponton.
    Emiatt tolodna el a kompresszio arany felfele, ha pl gyari dugot megtartva csak siman megnovelnenk valahogy a henger urtartalmat. De mivel nagyobb hengerhez megfelelo dugot is hasznalunk, ott ez bele van "szamolva", szoval elmeletileg nem valtozik semmi. Elmeletileg amugy tolodik minimalisan folfele a kompresszio arany meg a megfelelo henger/dugo parossal is...

    Eleg pongyola a megfogalmazasom(vannak errol tobb szaz oldalas dolgok), de remelhetoleg ertheto a lenyeg, en se vagyok profi benne :B

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák