-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
Hát... Az oké, de akkor meg is nőtt 5L-re a fogyasztásom, amikor -1 bar volt a gumiban. (Költői túlzás, de na...) Ilyen 1,5-1,6 lehetett benne, akkor is 4 környékén evett... Ha most rendesen tartja a 2,1-et, akkor sem hiszem, hogy lemenne 3L-re... Ha 4 alá benéz, elégedett leszek. (Megj.: Sokat mentem sz.r, illetve zsír új gumival esőben, azért a csuklóm is veszített a digitális működéséből...)
Hétvégén én max annyit terveztem, hogy egyik
havercsajjal elmegyek meginni egy kávét... Mondjuk Dobogókőre. Szombat délután már iszunk, vasárnap meg meló...www.dongosofor.hu
-
csongi
Topikgazda
válasz polimorf #4304 üzenetére
Nem rossz gondolat, de abba az iranyba nekem 3 nap lenne idealisabb. Inkabb most lazat mennek . Legutobb is ketnaposon meg volt az 1000es. Meg azon agyaltam, ha oktoberbe kozepen lenne egy 15-20 fokos meleg, akkor egy ket ejszakas buli beleferne. Mondjuk 24-25-26
Agtelek, es kornyeke. -
longwild
aktív tag
Nem emlékeztek, hogy mit mondtam?
Regebben nem mondom, hogy lehurrogtatok, de finoman erzekeltettetek velem, hogy szerintetek inkabb csak _lehet_ hogy van aki evi 10k-t megy 250-es géppel Olaszországban.
Sztem sokunk gépe az élő példája, hogy az a 10k a minimum inkabb - ahogyan mondtam is.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
DigitXT
félisten
Tovább gördül a szopóroller! Lendkerék lent. Mihez kell a következő spéci szerszám? Természetesen az önindító fogaskerekét fogó 30-as anya (MILF) lelazításához. Meg ha ez az irány még menne is gányolással (vodkával, de inkább ne menjen így, csak szakszerűen), összerakáskor 120-130 Nm-t húzni akármivel nem lehet. Plusz még Loctite 648 is fogja. Jó móka.
-
-Mosquito-
őstag
válasz -Mosquito- #4293 üzenetére
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4310 üzenetére
Csak 110-es... De nem én szerelem! Én csak kibicelek + közvetítek.
Bosszantó, hogy megjött a benzinszintmérő, de csak egy üres és törött
műszerfalban próbálgathatom, mert motor az nincs hozzá. De lesz...Ui: a biztosító magától kiszagolta, hogy eladtam a Maját. Bontották a
szerződést, és visszaigazolták a B4-emet. De maguktól át nem raknák!
(Sőt az általuk küldött igazolás hitelességét is rögtön megkérdőjelezik.) -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #4312 üzenetére
Akkor rosszul emlékeztem: amit a Lidl-ben akcióztak, az ment 210Nm-ig. Nyitáskor ott voltam a boltnál, de egy rohadt darab sem volt már. Csesszék meg... ...legutóbb meg egy nagyon spéci (kicsi méretű, a motoron is elférne) krova készlettel jártam ugyanígy, de nem volt a meghirdetett akciós digitális tolómérőjükből sem egy darab sem, pedig azt is piszok jó áron adták.
Szóval a K&H is ilyen rohadék? Eddig csak a Groupamánál tapasztaltam ezt a "pozitív" hozzáállást...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4313 üzenetére
Igen én első körben a 19 Nm-es alsó limitje miatt vettem ezt.
Egy 50-210-essel nem nagyon lehet 25-40-eket húzni.
Más kérdés, hogy végül vettem egy 6-30-ast is (az is kellett).A biztosító még nem biztos, hogy rohadék: hétfőn bemegyek
a most kézhezkapott levelekkel, hogy akkor WTF lészen...! -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4316 üzenetére
Ezt már megbeszéltük anno is... 25-öt nem. Meg nekem addigra már
rég megvolt a 19-110-es/használtam bőszen. Amúgy ha a motorblokkot
most én szerelném, ahhoz EGY kulcs biztos nem lenne elég, sőt!
(6-15 Nm között kell egy csomó mindent meghúzni, de ugye ott vannak
20-22-es tételek is, meg 40-44-esek: utóbbira már a 6-30-as a kevéske,
előbbire meg a 28-210-es a sok.) A 19-110 nekem így elsőre teljesen jó
volt télen, az csomó mindenre használható volt, amire akkor kellett...
Az olajcsere miatt vettem kisebbet nyáron: 10-12-re kell húzni a fedelet.De ha már belinkeltem: azt mondtad, hogy korábban többször állítottál
szelephézagot... Érzésre, vagy kölcsön szerszámmal? (Szelepfedélnél
vannak kisebb értékek: nem kell nagyon megtépni, mert beszakadhat.)Teszem hozzá, nekem a kipum egyik csavarját, amit 65(!) Nm-re kellett
volna húzni, s korábban sikerült is, a gyári Leo Vince csavarral 30 körül
megszakítottam! Azóta más csavarral is ~30-ra lehet húzni, azaz lehet,
hogy a menet is kapott, szóval valaki itt valamit elbaszott. Nem én... -
polimorf
tag
Namsoká indulunk motorozni a Balatonedericsi Afrika múzeumba. Ha esetleg valakit érdekel mi ott leszünk, találkozhatunk. Ez lesz az útvonal [link]
Bárkit szívesen látunk az út során.
Ismertető jelünk: piros Honda deuaville 650, hátul Magyar és Szlovák zászlók lengedeznek[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
-
DigitXT
félisten
válasz longwild #4326 üzenetére
Jól van, hagyjál már. Kicsit még hergeled magad, és "sokan"
a Földet kerülgetik évente. (500-as robogóval már biztosan.)huszi.gyb: minden relatív. Az SBK brutálisabb...! De hallottad a
Madisont is tompító nélkül... Enyhén fülsértő... A Maja pont JÓ!
(Már nem nyelezve! Nyélen az is tud kellemetlenkedni, ez tény.)[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
Na hazaértem... Tapasztalatok?
1. Rengeteg motoros van az utakon.
2. Az új gumikkal egész más a motor, sokkal jobb.
3. "Nem tudok" motorozni. Rengeteget fejlődtem már egy Dobogókő oda-vissza úton, de teljesen más, mint a város. A régi gumikkal sokkal lassabban mentem, ott valószínűleg azért nem tűnt fel. A kanyarokba rendesen lehet dönteni, de még nem mindig tudok pont úgy menni, ahogy szeretnék.
4. Hazafelé egész motoros banda verődött össze. 50ccm-től(bár mind az 5 lemaradt) 1400ccm-ig volt minden.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #4330 üzenetére
Nem volt necces pillanat, nem mentem többel, mint amit biztonságosnak találtam. Ezt inkább arra értettem, hogy folyamatosan "gépészkedtem" az íveken. Nem tudtam olyan szép egyenletesen, mint ahogy a videókon... Autóval sem szeretem az olyan vezetési technikát, ahol folyamatosan korrigálnak kanyarban. Motorral most muszáj volt, mert az ív vagy túl szűk lett, vagy épp szűkebbre kellett venni, és egy-egy hosszabb kanyaron belül többször előfordult mindkettő... Van még mit gyakorolni.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4331 üzenetére
Milyen videókon? A Maja 12-es kerekeken fut, rövid a tengelytávolsága
nem kanyarvadász típus. Azt, hogy robogó, most nem is hoznám fel.
A Madison is az, bár 13-as kerekeken. Valamivel hosszabb felépítéssel.
(De mondjuk a Nexus sokkal jobban beleáll a kanyarba: nagyobb kerék,
nehezebb motor, és magasabban van a súlypontja: nagymotorosabb...)Tudom kibicnek semmi se drága: az élet császáraként a szám jár.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #4332 üzenetére
Jó, az is közrejátszik, hogy beláthatatlanok a kanyarok, és sokszor nem egyenletes az ívük, és nem ismerem az utat, úgymond "nem számítok rá", ezért változtatnom kell az íven. Ez pályán nyilván nem játszik, ott nincs erdősáv, domboldal... Ami kitakarná a kanyart.
Lényeg ami lényeg, hogy óvatosan, de gyakorolni kell tovább... Most még nem éreztem teljesen stabilnak a tudásomat... A technikás egyenesek persze mennek.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4335 üzenetére
Utassal voltál? Ha nem vagyok Windischgrätz. Közúton még szép,
hogy belefér az ívmódosítás, bármikor szükséged lehet rá. Ha lapon,
határon fordulnál*, túl kevés lehetőség marad, ha jön a kátyú, kavics,
csúszós felfestés, szembejövő, szembeelőző, vagy bármi akadály.*: azt írod, nem ez a célod! De ha sok volt a billegés, annak vagy oka
volt (úthibák/ív változása/beláthatatlan rész miatti jogos óvatosság),
vagy tényleg "nem tudod" íven tartani, vagy csak a gép nem arra van.
Én ezek közül az utóbbira szavazok, fűszerezve a zárójeles résszel...Ebben a GP800 tesztben vannak jó szövegek (pl. a zakózásról is).
De a második oldalon írja, hogy ő se találta az ívet, mert kicsi a kerék.
Pedig azon 15/16-os kerekek vannak! Szóval a Maja 12-ese kb. mini.
Tudom, a Tact mit mondjon a 10-es kerekével + azzal fordultál lapon:
amikor a Madison fékhibás volt nem is mertem úgy utánad rongyolni.
(Korábban meg a Majával maradtam le ott a Szépjuhászné felé, LOL.)Igen, én sem tudok motorozni. A technikás egyenes sem a barátom... -
Grillo
senior tag
No, talán nemsokára lesz robogóm. Emailben kaptam a helyzetről összegzést (érted, végre egy 21. századi szerelő), ami úgy kezdődik, hogy "A Scara motorját megnéztük, nincs nagy baj".
Az a lényeg, hogy a vezérműlánc azonnal cserés, mert a feszítő elkopott, ez meg megnyúlt. A hidrós feszítőpatron természetesen a hengerfejjel egybe van építve, úgyhogy ajánlja, hogy cseréljük le mechanikusra. Éntűlem. Olvastam is korábban ilyet, meg eléggé profinak tűnik a srác. Meg gondolom olcsóbb, mint egy új hegerfej...
Nameg a karburátor volt mocskos módon karbantartatlan.Mondjuk persze kell ugye várni az alkatrészek beérkezésére, stb, de remélem október elejétől újra gurulhatok. Úgyis leadtam a Gulliverre való Tucánót, veszek gyorsba egy erre valót, aztán betakarózok.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #4336 üzenetére
Utast nem vittem, egyedül voltam. Amit leírtál mind-mind igaz lehet, de azért gondolom, hogy volt benne egy jó adag user error, mert visszafelé sokkal jobban* ment. Az óvatosság nagyon benne volt, egyszer szükség is volt rá, kanyarban a hülye autós elég nagyot fékezett... Azt hiszem soha nem fog kiderülni, hogy miért...
*Nem feltétlenül gyorsabban, de stabilabban.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4340 üzenetére
Miért van az, hogy ha én szerelek, akkor is én veszek szerszámokat, meg ha a szerelő, akkor is? Amúgy egy kis OFF, de nagy szöveg: "Olasz életérzés, japán vas. Yamaha (Majesty) motorral szerelve. Sajnos jelenleg csak az olasz életérzés van, mert a japán vasnak szüksége lenne szelepekre." Megjegyzem, az eredeti hirdetésben (szerk: mármint az enyémre vonatkozóban, megtaláltam kinyomtatva) azt írták, hogy a vezérlésben 5000 km van. Akkor most 5+7=12, és a lánc kifújt? Meg tele volt fémreszelékkel az olajleeresztő csavar. Hááát... Furcsa, na.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #4341 üzenetére
Ezért mondtam neked, hogy én nem hiszem el se a friss,olajat, se az új vezérlést, ha eladnak kocsit/motort. Eddig az összes használtan vett autónkon megcsináltattuk vétel után nem sokkal. Maján pedig télen kicseréltetem a láncot, akkor legalább nyugodt lehetek...
A szerszám vásálás pedig ilyen, sosincs vége...www.dongosofor.hu
-
-
AndrewTdi
addikt
Miért teszitek OFFba egy baráti beszélgetős topikban?
-
üszök
őstag
válasz DigitXT #4341 üzenetére
Keresgélj már VXR Runnereket is. Üzemképesség nem feltétel. Lehetőleg Magyar papíros kéne és 200-as. Az egyik unoka öcsémet kéne valahogy rávennem,hogy vegyen valami normálisat az 50-es robogó helyett. A testvérét már sikerült megfertőznöm.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"