-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Úgy valahogy. Amúgy én ezt a vissza kettő padlógáz "fétist" nem értem annyira,
a CVT is megcsinálja, csak fordított sorrendben: a "padló" váltja ki a visszaváltást.
(Ahogy egyébként a "hagyományos" automata váltós autókon is. Ja hogy van egy
késleltetése? Ezzel kalkulálni kell... Váltótípustól függ: egy sportosra hangolt CVT
esetén szerintem marginális. Erre mondtam, hogy tudom, mit tud a motorkám.)Persze annak is van egy élménye, amikor az ember előzésre készülve bekészíti a
jó fokozatot, ideges motorral üveghangon várja a megfelelő pillanatot. Gyengébb
autó/motor esetén ez egyáltalán nem triviális. De a negatív élmény is élmény, na!
Mondhatjátok, hogy van egyfajta "motorerő-tartalék fétisem" is: jól jön az, ha van.
(Klasszikus benézett előzés a cuculizmusból: "menjél Trabi, mert meghalunk"!) -
runner 125
nagyúr
Tök jogos, városba nem való még nagy váltós motor sem. Engem taszít a városi használat a Honda-val, amennyire lehet elkerülöm. 100 méterenként 1-2-3 és 3-2-1 vagy üres, egyszerűen nem kényelmes.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Hauptmann
addikt
Hát, rajtam hálós Dainese protektoring, motoros farmer, rendes zárt cipő. Túl sokat megyek ahhoz, hogy nyáriasan öltözzek fel. Persze nagyon melegem van, de van nálam víz. Bár most itt hűsölök a Mechwart ligetben, egész kellemes.
Szerk.: A kesztyűt elfelejtettem.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Én meg elmehetnék a FF reklámarcának a gerinc-, térd-, könyék- és vállvédővel.
Utóbbi a protektoringben teljesen normális viselet még melegben is, sőt, ugye a
napsugárzást megfogja az alkaron is, szóval ott még hűvösebbnek is érződik.Richtig akkor csúsztam el (6 éve), amikor ingben voltam: nem bírtam a kabátot
elviselni a meleg miatt, könyék horzsolás rulez. Azt amúgy most se tudnám
hordani, mert 25 fok fölött abban megsülök. Ellenben az őszi perecnél olyan
kényelmesen letámaszkodtam a könyökömre eséskor, mintha az lenne a világ
legtermészetesebb dolga, felfeküdtem a teknőspáncélon, vártam a megállást...
Nagyon nem szeretném elképzelni, hogy mi lett volna ha nincs gerincvédő...
Miközben pontosan tudom, hogy az eséshez az én hibáim sora vezetett, tehát
van olyan forgatókönyv, ami jó arra az esetre, hogy ing+gatya. Nem kell elesni!
(Oké, ha elütnek, és nem tudtad kivédeni. Nem látjuk előre a jövőt sajnos...)Viszont bokavédelmem nem nagyon van. Van egy Stylmartin csizmám, de azt
kb. csak az első évben hordtam: kicsit kényelmetlen "szarakodni" vele, bár ha
egy szerencsétlen esésnél a bokámat megvédi, akkor meg... Szóval kockázat.Hauptmann: meg tudlak érteni+jogos, amit mondasz... rándult a bokám tavaly.
Csak kicsit, de azért érződött egy darabig, hogy nem 100%. Ja igen a kesztyű
az alap. A nyári bőrkesztyűmmel nincs semmi baj, de pár éve, mikor lazáztam,
semmit nem vettem utcai ruha mellé mondván, hogy ha nem esek, akkor minek.
Azért ez a dilemma látható. Azért mondom, hogy mindenki döntse el maga. És
reménykedjünk, hogy jó döntést hoz: lehet valaki versenybőrben is, ha mondjuk
fog egy villanyoszlopot, mert állat módjára hajt, szóval a ruha az egy dolog.[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
-
joesalty
csendes tag
-
Hauptmann
addikt
Majd a fanok kimagyarázzák.
DigitXT,
A képen látható kereskedés árult tavaly ősszel olyan Bálnát, amire azt írták, hogy tökéletes műszaki állapotban van. Kívülről tán jól is nézett ki, de beindítva egyből kiderült, hogy feszültség szabályzó probléma áll fent (4000 1/min fordulaton 12,3 V-ot mutatott a multiméter). Ha ez nekik tökéletes műszaki állapot, akkor új motort sem vennék náluk.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Epic. Főleg a "Made in Aprilia". Btw. ha működik,
akkor azért, mert Honda, ha beszarik, akkor azért, mert a
beszállító sunyi módon átverte a Honda gyárat. Durva!ON: érdeklődő szerint 120-125-öt vinnie kéne a Majának,
biztos azért nem viszi, mert kopott. Szerintem meg nem.
Elfogy az áttétel, és végsebességen gyengébb a motor...Méressek kompressziót saját költségen? Karbit be kéne
lőni, mert hidegen alacsony az alapjárat - nem tetszett a
dohogás neki. (Melegen persze minden szép, minden jó.
Bár hidegen is pöcc-röff volt.) Azért alacsony, mert az
alapjárati csavarral tekertem lejjebb: melegen túl magas
volt, lehet, túl simán dúsra van lőve ez is? Esetleg még a
termosztátja sem az igazi, mert a próbán hideget jelzett.Új gumi kéne rá, naná... Csak ha ráborítok 100K-t elviszi
400-ért? Nyilván nem, és én se adom 200-ért. Alku lesz?Szerk: Moszkitó, ne már: ez tényleg óvoda, hogy máshol
is vannak hibák. Biztos. De ez nem ment fel senkit.
Mobilról vagyok/általánosságban írok/linket nem láttam.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
A vásárlásnak nem feltétele a jogsi. Trükkösebb kollégáknál a kipróbálásnak sem.
(De most már résen voltam, és elkértem a jogsiját, hogy mégis van-e neki na...)Ui: meg kéne tanulnom a karbibeállítást, mert Madisonon IS kéne, meg Maján IS.
Előbbi a könnyebb, mert 5 csavar, és kint a sisaktartó, hozzá lehet férni. Majánál
egy 20 perces szeánsz lebontani a fél motort, és Gergő ahhoz drágán dolgozik...Csak hogy a hideg alacsony alapjárati dohogást ne szólja meg mégegyszer vki.
Mondjuk erre is lenne egy mondásom: menni vele, nem hallgatózni. Ki mondta,
hogy alapjáraton kéne várni, hogy melegedjen? Pöcc-röff-huss. Majd melegszik.
Bepróbálkozott még egy olyannal, hogy akkor új az akku? Mondom wtf? Kizárt.
De hogy én írtam, a hirdetésben, emlékszik: szerintem az más volt, mobil elő...
És valóban nem. Olyat nem írok, ami nem igaz: kifejezetten öreg lehet benne
az akku. Viszont gondozásmentes és 2 hónap után is pöcc-röff. Töltés rendben.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
Nem az enyém, céges Seicento (nagyon vicces gép). Megmondtam a megbízáskor, hogy időpocsékolás, csak azt nem gondoltam, hogy ennyi. Viszont amikor már ott vártam 2,5 órája, végig akartam csinálni, érdekelt a "játék". De tudtam, hogy kocsival jövök haza.
DigitXT is kifogott egy ilyen alkumestert. Semmi gond, jön a következő, és előbb-utóbb el fog kelni.
A vásárlásnak nem feltétele a jogsi. Trükkösebb kollégáknál a kipróbálásnak sem.
Nem tudom miről beszélsz.
Grillo: KRESZ-re 1 éved van. A korkedvezmény a 2 év!
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Pete55555
addikt
Ez jó: "időszámításunk szerint gyártott japán járműnél..."
Egyébként tényleg. Ugye azt gondolná az ember, - hozzáteszem talán jogosan - hogy ami új, az bonyolultabb, nehezebb szerelni, stb. Na, vegyen egy új karbit, és állítsa be a régi motorjához. Egyből rájön, hogy itt bizony nem ez érvényesül. Az meg megint más, hogy a karbisok jellemzően többet esznek az injektorosoknál.
...Szeretem leracsniztatni...
-
dugynok
senior tag
Az injektort leginkább a túlfeszültség szokta kinyúvasztani. Ergo nem is magával a befecskendezővel szokott gond lenni, az csak a probléma folyománya, és nem is egyik napról a másikta, szóval, ha ezt tudja valaki és néha napján figyel a töltésre nem lesz gond.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Tehát a 2006-os gumi, amin még bőven van profil, alátámasztja kevés futást,
és mivel csak 2009-ben hozták Magyarországra, így még Luigi se koptatta le,
szóval a km óra állása valós. Nem bug az, hanem feature! (Féktárcsa is gyári
lehet akkor, és ha még nem nagyon vállas? Rájöttem: túl olcsón hirdettem.) -
DigitXT
félisten
Én meg csak félig írtam szarkasztikusan. Mi van, ha tényleg
nem kerülte meg kétszer a Földet, annak ellenére, hogy olasz?
2002-es gyártmány 4 év után kap új gumit: eddig kevés futás...
Kis Maján is 4 évet futottak a Bridgestone-ok: ~36K-nál raktam
fel és ~53K-ig bírták. (Profiljuk is fogyott. Meg kirepedeztek.)És amúgy tényleg olcsón hirdettem, és leírtam, hogy "sokadik"
tulaj vagyok: azt hihetik az érdeklődők, hogy szabadulnék tőle,
mert szar, pedig dehogy! Az új fotók + szöveg mellé ár is nő!
Legalább lesz honnan alkudni - ha valakinek az a mániája.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
a tapasztalatok összessége a mérvadó
Persze-persze, nyilván igazad van. Kopott minden, de gyári kulcs van, az mi?
Szerintem sem normális, aki elhagyja a gépjármű pótkulcsát. De pláne nem az,
ha utána nyugodtan alszik, hogy mondjuk valaki megtalálta, és mindig ugyanott
szokott parkolni, egyszer esetleg nyoma vész a motorkának. De nekem pl., így,
hogy "sosenem volt", nem okozott álmatlan éjszakákat: eszembe sem jutott.
Szerintem a leghasznosabb akkor lenne, ha véletlen bezártad a csomagtartóba:
ha ilyen történik, el tudom képzelni, s ahhoz nem kell fakocka-pásztornak lenni.Ui: és az is vicces volt, hogy nem hiszi el a csávó, hogy ez így volt... Basszus,
második motornak vettem, nem életem nagy befektetése volt. A legkevesebbet
erre kellett költeni! De "tudnék "rálocsolni pénzt... minek, ha jó az "első" motor!
(Megjegyzem, utólag teljesen tisztában vagyok vele, hogy a 180-as Maját anno
nem szabadott volna megvenni. A Madisonnal kapcsolatban is "elgondolkodok",
pláne, ha megnézem, hogy lassan 1,5M Ft lesz a teljes birtoklási költsége...)De legalább most már egy JÓ motor, ami az én ízlésemnek megfelel, most már
tényleg esztétikai hibákkal, műszakilag rendben van: fogyi is barátságosabbnak
kezd kinézni (még nincs tartalékon, de 160 km!), hogy egy picit szegényítettem
az alapjárati keveréken: a kipu vége sem kormos, gáz nélkül pöcc-röff, szvsz jó!
(Nehéz megmondani, hogy mi lenne a "jó vétel". Főleg, ha semmit sem tudsz a
motor előéletéről, csak "következtetéseket" tudsz levonni: vagy igaz, vagy nem.)Utólag persze könnyű qrvaokosnak lenni, azt aláírom. Egy valami viszont biztos,
amíg valaki az árkategória aljából válogat, nagyobb eséllyel fog bontószökevényt
venni, ráadásul ha pénze sincs sosem, felújításokat sem tudja megfinanszírozni,
s ebből lesznek az igazán lepusztult 10+ tulajdonossal rendelkező "roncsok".
Den ezt nagyon jól megfogalmazta egy korábbi HSZ-ében... Azért költünk páran
borzalmasan sokat ezekre az "öreg vacakokra", mert szeretnénk életben tartani
őket, és nem továbbpasszolni az első (zsebbenyúlósabb) hibánál, elleplezve azt.Mosquito34: megnézted, hogy kb. mindenkinek 10+ éves a gépe? Hánynak van
pótkulcs parája, és ezek közül hány immos? Szerintem üres halmaz a metszet.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Műszer alatt csak a mutatóra gondoltam, a hőgomba esetleges hibájára nem,
de amúgy tfh. volt a kiindulás - még semmit nem szedtem szét+mértem meg.Ui: mikor Gábornál vacakolt, a "végső megoldást" az átmosás adta: már akkor
is lehetett gond a termosztáttal, de arról nem volt hír, hogy kicserélték volna...Tavaly amúgy még felment középállásba, és ott is maradt. Nem tudom, mióta
csinálja, hogy nem megy fel, ill. most megfigyeltem, hogy felmenne, csak ha a
műszer jó (), akkor valószínűleg a menetszél nem engedi annyira melegedni.
Ennek viszont ellentmond, hogy a hűtőventi (másik hőkapcsolóval) bekapcsol,
ha meleg a víz. Szóval többesélyes a dolog. Bár ha elvinnék, nem érdekelne.
Amúgy az alkudozó is kérdezte, hogy "működik egyáltalán a hőmérő"? Persze,
azt nem mondta, vagy nem látta, hogy lámpánál állva elindult felfelé a mutató.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
Hauptmann
addikt
-
Bogyó bá'
nagyúr
A paksi CB500-at szerettem volna, de nagyon törött volt valamikor, ráadásul egy százassal többe is állt volna meg. Annyi pénzt meg nem tudtam volna felhajtani hitel bevállalása nélkül.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
joesalty
csendes tag
A valóság ezzel szemben az, hogy meg akartam mutatni a vasat élőben is, csak akadt egy technikai malór..r
Lemerült akksival, majd beköpött gyertyával nem sok mindent lehetett ott kezdeni.
De ez már a múlt így borítsunk fátylat is rá!By the way:újoncstátusz meddig van? Mert nem akarom elveszíteni a felesleges fecsegéseimmel...
[ Szerkesztve ]
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
huszi.gyb
senior tag
DigitXT: Nem tőlem vesz motort, engem nyugodtan utálhat.
Pörögjön az a szopóroller... Maja reggel csörgött... Hazatoltam, szétszedtem. Szentkuti társaságot nyújtott, és közös volt a meglepődés... (szabadonfutó csörgés volt a tipp, így levettem a hajtást) és ez fogadott:
1db csavar megvolt, a többi eltűnt, szerintem kiesett, ez a csavar is a kuplung takarónál volt.
Egy kis videóSajnos a vario tárcsa nem úszta meg teljesen nyomtalanul, de érzésre nem érezni semmit, viszont hamarabb jön el a csere ideje
Irány a csavarbolt, vettem 5 új csavart+ csavarrögzítőt (1 csavar tartalék, így van egy használt de jó "szett" SOS helyzetre).
És a megoldás:www.dongosofor.hu
-
Hauptmann
addikt
De épp az előbb írtam, hogy a váltós munkára nem igazán jó. Akkor úgy módosítom, hogy 3 Liter fölé ne menjen a fogyasztás, pont ezért maradnék max. 150 cm3-ben.
Szerk.: Ha már szóba került a Foresight, a Budafokin rendszeresen látok egyet jönni-menni, elég szakadt példány, ráaádsul rendszáma sincs.
[ Szerkesztve ]
-
Debilon
addikt
mert még nekem sincs, így nincs tapasztalatom vele (sajnos) csak review-k olvasgatása után jutottam erre, 29 LE, 3,5 L körüli fogyasztás ésszel közlekedve, jó gyorsulás, jónak mondható fékek, van ABS-es verzió is..
ez és a Xciting 300 vagy 400-at is nézegettem, de abból a 300-as csak 270 ccm, és 24 LE talán.. igaz elöl dupla tárcsa van+combined fék
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
DigitXT
félisten
Az ország szégyene ami nálunk van bazmeg.
De amúgy persze mindenre van megoldás: vasárnap már ugye nem kell bemenni
"kocsikázni", meg ugye "vásárolgatni", mert már minden be van zárva. Ezt ki kell
terjeszteni a hét minden napjára... és akkor senki sem lesz kíváncsi a belvárosra,
nem lesz soha szmogriadó, meg semmi. Lehet majd biciklizni körbe, karikába.Az a baj ezekkel a más faszával esetekkel, hogy amíg az emberkét nem zavarja,
lehet neki tapsikolni, amikor meg majd őt lehetetleníti el, akkor lesz csodálkozás.Tudom, miért nem járok én is BKV-val, ami laza 50-60 perc a motor helyett (~15):
erre is van már ötletük, hogy "megoldják"! Ha bevezetik a dugódíjat, ami mondjuk
naponta le akar gombolni rólam ~1000 forintokat, hogy melóba beguruljak, akkor
tuti be fogok gurulni. Mármint nem munkába, hanem fejben. (Minek is dolgozni?)Ui: pl. a Westend "terheltsége" sokat csökkent vasárnap. Sokkal "élhetőbb" lett!
Igaz, hogy a boltosok éhenhalnak, de mivel mi nem vagyunk boltosok, nem baj...
A kajáldák nyitva vannak: ha arra kocsikázunk, néha szoktunk ebédelni. 50%-os
akciókkal próbálják meg fenntartani a forgalmat, hogy ne kelljen lehúzni a rolót...meg kéne érteni, hogy nincs annyi hely, hogy mindenki kocsival mászkáljon
Hát persze! Ne mászkáljon "mindenki". Csak az elvtársak. Tiszta sor...
Mondom én. Most kb. a dugódíj mellett érvelsz, amit be fognak vezetni. Aminek
egyenes következménye lesz, hogy a gazdagabbak fognak majd mászkálni, és
nem feltétlen azok, akiknek nélkülözhetetlen dolga van arrafelé - csak nem bírja
megfizetni a plusz sarcot. Szar az egész, de majd 10-12 év múlva talán belátod.
Meg talán azt is, hogy nem mindenki hobbiból "kocsikázik" ott, ahol éppen jár...
(Történetesen mostanában 2-3x is kocsival kellett arra mennem, élmény volt.) -
DigitXT
félisten
Akkor egy kis ON topik, vidámabb téma: a VPower Racing 100 is alig 400 volt...
Szerk: hétfőn. Szóval a mai árat nem tudom. Mondjuk az oka kevésbé vidám. Szerk: de hogy még offoljak egy utolsót: PASO - BudapestBurt1793: most még! Ha kitiltanak, akkor át fogsz te is szállni... Érted a lényeget?
Harag nincs, de a 15 perc megint nem tudom, honnan jön... Utaztál már vele?
Szerk: én a 8-as busszal többször is: jó nagy sz*r lett az átalakítás óta...
De természetesen, ha leesik a hó, és lerakom a motort, akkor nem marad más.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs