Aktív témák

  • fsc

    tag

    válasz d900t #295 üzenetére

    Szia Zsolt!

    Megpróbálok röviden válaszolni:
    1. Consumer eladási stratégia: Megértelek, hogy elutasítod, mert Ti pont középen vagytok valahol. Nem vagytok egy Synergon, aki a szolgáltatás mellé adja az outsourcingban a hardvert és nem vagytok egy MM, vagy EW, aki a mi szemünkkel korlátlan tőkeerővel rendelkezik, ha versenyképes árral akar kirukkolni. De mindkét piacon ott vagytok, és ez számomra rendkívül pozitív dolog. Igen, kihagytál egy szereplőt, a NEC-t, aki teljesen más néven (Packard Bell) jelenik meg consumerben, mint a businessben. A stratégiát a retailerek diktálják. Nem az itteni beszerzők, hanem a Dixons vagy a MSI főnökök, akik azt kérik, hogy legyen egy notebook ennyiért, hogy legyen benne ez, meg az, meg amaz. A többi nyalánkság, pl. rázkódásvédelem, kis súly, cserélhető drive, különleges anyagok stb. nem érdekesek. Mindezzel együtt, érzem a dolog létjogosultságát, mert itt egy Lifebookon dolgozom, de otthonra eszembe se jutna ilyet venni, mert kicsi a TFT és nincs videokártya benne. Persze van még az ún. Celsius mobil munkaállomás, aranyáron.

    2. Márkák vs. gyártók:
    Egyrészt ez tényleg gyár. Egyszer megmutatom neked! Azért gyár, mert van minőségellenőrzés. Tudom, most hozod fel a példákat, hogy ennyi volt rossz, meg annyi. DE! A fogyasztó ebből nem jöhet ki rosszul egy igazi márka esetében. Legrosszabb esetben kap egy cserét, vagy javítást. Porschét is hívtak már vissza.
    És kétszer egymás után itt ez nem történik meg. Minőség: Nem értelek igazán. Mitől gagyik ezek? Egy notebookot 3 évre vesznek, és bár 1 év a garancia, de nem túl drágán bárki vehet garanciakiterjesztést. És ha esetleg elromlik, akkor sincs kockázat. Minden elromolhat, de nem hiszem, hogy a fusi sűrűbben, mint más, sőt!
    Az Uniwill témáról annyi, hogy a barebone gyártó nem ad garanciát, azt nekünk kell beépítenünk. És bár nem tudom, hogy melyik barebone kié, de addig, amíg a garanciatartalék elég, addig nem is érdekel, és gondolom, amíg a fogyasztók többsége nem kényszerül a javításra, addig ők se.
    A barebone gyártók betörése a brand piacra veszélyes játék. Önveszélyes. Kiépíteni egy kereskedelmi hálózatot költséges, márkát felépíteni pedig ilyen árrések mellett mínuszos üzlet évekig. Függeni független disztribútortól életveszélyes.
    Maradnak majd távolkeleti márkák? Miért a Fujitsu nem az?
    Ezzel együtt úgy gondolom, hogy van abban valami, amit írsz. 5-10 év ebben a szakmában pedig annyi, mint a többiben 20-40. Lásd IBM kivonulása a PC piacról. Mikor megírtad a hozzászólást, gondoltad volna, hogy hamarosan Lenovo-t fogsz árulni?

Aktív témák