-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin_Shield
őstag
válasz
bandus
#31363
üzenetére
Zoom: Olympus 12-40 f2.8, Panasonic 12-35 f2.8
Fix (a teljesség igénye nélkül): Panasonic 14 f2.5, PanaLeica 15 f1.7, Sigma 16 f1.4, Olympus 17 f1.8, Sigma 19 f2.8, Panasonic 20 f1.7, Panasonic 25 f1.7, Olympus 25 f1.8, PanaLeica 25 f1.4, Sigma 30 f1.4, Sigma 30 f2.8, Olympus 45 f1.8, Sigma 56 f1.4, Sigma 60 f2.8, Olympus 60 f2.8, stb
Fixből sokkal nagyobb a választék, egy zoom árából akár több is kijöhet. Vannak még ezeken kívúl Pro objektívek, Cine objektívek, manuális kínai cuccok, szóval tényleg mindenre is találni megoldást. -
Tin_Shield
őstag
válasz
bandus
#31361
üzenetére
Ez a két kitobjektív majdnem pontosan ugyanazt tudja látószögben. Kisfilmes ekvivalens gyújtótávolságban (ebben számol mindenki) 28-84mm az Olympus, és 29-80mm a Canon. A fényerő is pontosan ugyanannyi, f3.5-5.6. Valamekkora különbség van mélységélességben a Canon APS-C és az MFT szenzorméret különbsége miatt, de ez a gyakorlatban nem jelentős, főleg nem ezeknél a fényerőtlen kitobjektíveknél.
Az Olympus kitobjektív egyébként jóval jobb képélességet kell(ene), hogy produkáljon, mint ez a Canon valaha is tudott, ha ez nincs meg akkor az az Oly kitobi hibás (vagy user error). -
Tin_Shield
őstag
Nem tudom melyiket (2.8, 4, IS nem IS), de ha a jellemző fotózási körülmények elbírnak még egy-két FÉ-t (záridő és/vagy ISO) akkor egy nagyátfogású zoom (~18-200) is megoldás lehet. Persze ezek meg nem tudják a 70-200 rajzát...
Ha kell a fényerő akkor nehezebb lesz, a Tokinának volt/van APS-C "hetvenkettőszáza" az 50-135 f2.8, a Sigmámak meg a brutál 50-100 f1.8.
Vagy a már említett második váz egy jobbfajta alapzoomal. -
-
Tin_Shield
őstag
A képstabilizátor hasznos dolog, kézből makrózáskor sokat segít. De nem mindig elég, az állványt is elő kell venni időnként. Nagyobb gyutávval könnyebb a távolságot tartani, de rövidebb záridő is kell a bemozdulásmentes fotókhoz. A ~100mm gyutáv valóban ideális a portrézáshoz a kisfilmes, más néven fullframe méretű érzékelőn, de neked az APS-C-n ehhez elég a ~60-70 mm a cropfaktor miatt.
-
Tin_Shield
őstag
Kiegyenlítettebb teljesítményű optika a 18-55, és a felépítése is komolyabb. De hogy megéri? Ha hosszabb távú célkitűzés egy nagyobb átfogású zoom, akkor szerintem nem érdemes, annyival azért nem jobb a 18-55. Ha megmarad akkor talán, de akkor is szvsz inkább a használati élmény miatt, fémház, mechanikus zoom stb.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Tin_Shield
#31141
üzenetére
Bocsánat benéztem, valamiért a 20 f1.4-re gondoltam nem a 12-40-re. De amit írtam annak egy jórésze azért megáll így is
. Az is, hogy inkább egy fényerős fix hozná meg a nagy ugrást. Vagy a külső fényforrások. -
Tin_Shield
őstag
válasz
adamssss
#31140
üzenetére
Kb. hiperűrugrás lenne a kitobihoz képesr. Az Olympus/OM táplálékláncban ez egy csúcsragadozó (PRO) cucc, ennek megfelelő felépítéssel, minőséggel és árazással. Ha belefér az a jóárasított darab akkor hajrá.
Ha olcsóbban szeretnéd megúszni arra is van bőven lehetőség, rengeteg fényerős üveg létezik még a rendszerhez hasonló látószöggel (Pana 15 f1.7, Sigma 16 f1.4, Olympus 17 f1.8, Panasonic 20 f1.7, Pana 25 f1.7, Pana 25 f1.4, Olympus 25 1.8, Sigma 30 f1.4). Ezek egyike sem pro cucc - talán a Pana 25 f1.4 közelít hizzá - viszont nem is kerülnek annyiba. Lehet nem karcolnak annyira, lehet több képi.hiba, picivel fényből is több kellhet, de ezek a gyakorlatban nem számottevők, 90+%-ban ezek is tudják azt amit PRO üvegek, a PRO felár az utolsó pár %-ról szól.
(És inkább A-ban használd a gépet, tartsd te kontroll alatt a fényt/blendét) -
Tin_Shield
őstag
Én sem vagyok feltétlen híve. Ha már van egy meglévő objektívpark az más dolog. Vagy ha nincs olyan natív. De most már a Sony APS-C is elég jól el van látva, szóval ha nulláról kell indítani akkor a gyári megoldás a jó irány. Szerintem.
Én csak videót láttam Canon 10-18 és a6x00 vázzal, működtek együtt, de gyakorlati tapasztalatom nincs. És mint olvashattuk ez nem is olyan egyszerű EF-S objektívvel. -
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Throme
#29698
üzenetére
Szuperlassítós videót tudó gépet keresett, közeli modellvideókhoz. Páran ajánlottuk a Sony RX100V-öt, pont videó specifikáció, a jó zoom objektív miatt, és mert esetében a kisebb szenzorméret előny a nagyobb DOF miatt. APS-C-vel nyűg lesz a kellő mélységélesség szerintem. Fotónál lehet sajtreszelni a DOF-ra, de videónál gáz, ha nem elég nagy az éles tartomány. Az a6300 is meg lett említve mint jó videós tudású váz. Jobb minőségű alternatíva híjján elindulni, tanulni gyakorolni a 16-50 kitobi kezdettől fogva ajánlva van (megemlítve azt is, hogy az az objektív elég gyenge minőségű, jó minőségű fixekkel fogja igazán megmutatni a váz az oroszlánkörmeit). Innen nem tud/akar kolléga továbblépni, csak futja a köröket. A tutti vételt keresi...
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Kaci84
#29690
üzenetére
Azt hiszem a 18-135 a legjobb rajzú ezek közül. De kérdezdmeg a Sony topikban esetleg.
Szerk bocs: 18-135 nincs is benne,.sz f1.8 35-öt benéztem. De az a legjobb ebből a listából szerintem. De hogy ez a làtószög mennyire jön be neked, mennyire alkalmas a céljaidra azt nem tudhatjuk. A mobil után szokatlanul szűk lesz valószínű. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Kaci84
#29682
üzenetére
F4-es, ez APS-C-n nem számít fényerősnek, f2.8 vagy jobb már sötétben is megfelelhet. Ez azért jó videós objektív mert motoros a zoom és fix a fényerő a teljes zoom tartományban. A Sony topikosok értékelése szerint atonban érdemben nem igazán jobb rajzú mint a 16-50 kitobjektív. Próbáld meg az index Sony E adok-veszek fórumot is. Esetleg itt a Sony MILC topikba is beírhatod, hogy milyen objektívet keresel. Lehet lesz valakinek eladó és megkeres privátban.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Kaci84
#29672
üzenetére
Jó gép sokat tud, jó minőségű (fix) objektívvel kategóriájának egyik legjobbja. Hogy miért nem töri magát a Sony, hogy gépváz tudásához méltó alapzoomot is csináljon az rejtély. Gondolom a számok azt mutatják, hogy így is megéri nekik, eladja a márkanév.
Kihagyhatod a 16-50-et, de saját tapasztalat hiányában honnan fogod tudni, hogy egy Sigma 16 f1.4, egy Sony SEL 35 f1.8 vagy egy SEL 50 f1.8 OSS felel meg a céljaidnak? Amúgy nem tudom miért ódzkodsz az ötlettől, megveszed 25-30e körül, kipróbálod, megismered vele a gépedet, és ha már nincs rá szükséged kb. árában eladod.
Közvetlen versenytársa a Fuji X gépek, pl. XE3 vagy a XT30. Vagy a Panasonic G90/GX9. Ezekhez jobb alapzoomok is léteznek.
Az indexfotós adok-veszek Sony topikját már nézted? -
Tin_Shield
őstag
válasz
Kaci84
#29668
üzenetére
"hogy kaci! vedd meg ezt meg ezt meg ennyiért
kihagyhatatlan és
kiváló minőség stb."Sony APS-C-re jó minőségű alapzoom jó áron nem létezik. Ezért (is) próbáltunk többen az RX100V felé terelni korábban. Vegyél egy olcsó 16-50-et, használtan, kitapasztalod vele melyik gyutáv(ok) fekszenek a neked. És ott bővítesz egy-két jobb fix ovbjektívvel. A 16-50-et meg eladhatod ha már nem kell, gyakorlatilag nem tudsz vele bukni.
Szerk: bocs a dupláért
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Kaci84
#29668
üzenetére
"hogy kaci! vedd meg ezt meg ezt meg ennyiért kihagyhatatlan és kiváló minőség stb."
Sony APS-C-re jó minőségű alapzoom jó áron nem létezik. Ezért (is) próbáltunk többen az RX100V felé terelni korábban. Vegyél egy olcsó 16-50-et, használtan, kitapasztalod vele melyik gyutáv(ok) fekszenek a neked. És ott bővítesz egy-két jobb fix ovbjektívvel. A 16-50-et meg eladhatod ha már nem kell, gyakorlatilag nem tudsz vele bukni.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Kaci84
#29657
üzenetére
Értem. Ha teljes értékű és időtartamú gyári garit kapsz rá akkor nincs nagy rizikó.
Ha nem tudod mit szeretnél akkor vegyél egy olcsó 16-50-et. Nem fogják szétkarcolni a monitort a képeid és a videóid, de tanulni, a géped megismerni megteszi. Párszáz kép éa pár tucat video után jobban fogod érezni mire van szükséged. Ha meg a kitobi nem kell már akkor eladod kb. amennyiért vetted. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Kaci84
#29655
üzenetére
Az egy jó minőségű és jó rajzú objektív. De kicsit drágállom ennyiért, 100e körül van vadiújan. A másik dolog, hogy ez már kistele látószöget adna a gépeden, normál használatra egyszerűen túl hosszú ez a gyújtótáv. De ha erre van szükséged akkor hajrá, a képminőséggel biztosan nem lesz bajod.
-
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Kaci84
#29645
üzenetére
Én továbbra is az RX100 mellett vagyok, szerintem arra amit te szeretnél tudásban, minőségben, árban stb., a legjobb kompromisszum.
Ha a6300, akkor vedd a 16-50 kitobival, FullHD videóra elég az az objektív is, úgyis koppig kell rekeszelned majd. A fényképeket meg méretezd le monitor felbontásra, ez ápol és eltakar
Ha már felvettél pár tucat videót, párszáz képet, megismerted a a géped kezelését, tudását, az utómunkákat, akkor tudni fogod hol szorít a cipő, és ott bővítesz. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Kaci84
#29643
üzenetére
Semmi baj sincs az a6300-zal, az egyik legjobb váz a kategóriáján belül.
Csak az APS-C szenzor és a közeli kisméretű tárgyak videózása miatt tamáskodom kicsit, de majd megtapasztalod magad is.
Nekem nincs videós tapasztalatom ilyen téren, APS-C-től kisebb szenzorral (m4/3) fotózom, és közeli témák esetén bizony rendesen le kell rekeszelni, hogy legyen elég DOF. Pedig a fotóhoz a kicsi mélységélesség még hozzá is tehet (persze témafüggő erősen), de videónál inkább kerülendő.De hogy ontopik része is legyen a hozzászólásomnak, a kitobival nem fogja megmutatni az a6300 valójában mit is tud. Egy jó fix cuccal lesz különbség. De hogy ez neked mennyit ér meg, azt csak te tudod.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Kaci84
#29641
üzenetére
A felsorolt fixek jók. A Sigma 30 f1.4 jobb optikailag, de ezt csak állóképeken vennéd észre. A Sony 35 f1.8 viszont stabilizált. Nem csodaszer, egy jobb öttengelyes vázstabival nem ér fel, egy jó gimballal pedig pláne nem, de azért segít a kézből videózásnál.
Ezek szerint maradsz az a6300-nál? Ha igen ne feledd, rekeszelni-rekeszelni-rekeszelni, akár a diffrakciós határig is, különben a közeli modell videókhoz nem lesz elég mélységélességed. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Kaci84
#29639
üzenetére
Szerintem az 1"-os (RX10/100) gépek jelentenék a legjobb kompromisszumot neked. A szürkületi/esti tájképekhez pedig egy állványt, ezt géptől függetlenül, és a videóhoz is fog kelleni.
Ha a6300, akkor ultranagylátószögre a Sony 10-18, manuális objektív is lenne, Samyang és Laowa, de a közeli videó miatt nyűgös a használatuk, tájképfotóra persze szuperek. Sima nagylátószögre a Sigma 16 f1.4, esetleg a Sigma 19 f2.8. Normál látószögre a Sony 35 f1.8 (a képstabi miatt), Sigma 30 f1.4 (a fényerő miatt), Sigma 30 f2.8 (az ár miatt). Kistele, hasonlóan az előzőekhez, Sony 50 f1.8 (képstabi), Sigma 56 f1.4 (fényerő), Sigma 60 f2.8 (ár).
Minőségi alapzoomnak igazán egyik sem jó, de talán a 16-50-et, ez legalább kicsi és olcsó, ha már szar. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Kaci84
#29637
üzenetére
Az a6300 jó gép, ha nem kell a nagy fps a szuperlassításokhoz, azon kívül szinte mindent tud.
A kitobi 30e körül megy használtan, próbára, fullhd videóra megteszi.
Ha megmarad hosszabb távra akkor a jobb fixek közül lesz érdemes válogatni.
A fullframe neked erősen ágyúval verébre kategória. Még az APS-C-vel is sokat fogsz szenvedni, abban a tartományban ahol te videózni akarsz nagyon-nagyon pici a mélységélesség, erősen rekeszelned kell majd, ilyenkor pedig rohamosan elfogy a fény, az érzékenységet kell az egekbe feltolni. A kisebb szenzor - most - előnyt jelent.
Az 1" szenzor egy fényerős zoomal elég jó kompromisszum lenne a szenorméret és minőség terén. Szerintem. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Kaci84
#29635
üzenetére
A fixek a jó irány, ha az a6300 lesz a befutó. Esetleg az olcsó kitzoom mellé, hogy legyen ha kell.
De ha a nagysebességű video fontos akkor inkább az 1"-os vonal lesz a nyerő (RX100mk IV/V kis gép, RX10 mkII/III, nagy zoom) azok néhány mp erejéig nagyon durva fps-t tudnak. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Kaci84
#29632
üzenetére
Sony APS-C-re nincs is igazán jó minőségű natív zoom. Még a méregdrága Zeiss 16-70 is inkább csak erős közepes. A kommersz zoomok közül a 18-135 a legjobb. A 18-105 nem túl acélos, de pozitívum a fix fényerő. A 16-50 egyetlen említésre méltó pozitív jellemzője, hogy kicsi. FullHD felbontáson persze mindegyik használható, fölötte kezdődnek a gondok, de főleg fényképek esetén.
Az RX100V nem rossz irány amúgy, olyan minőségű natív zoomra esélyed sincs az a6300-on. -
Tin_Shield
őstag
válasz
runnner
#28967
üzenetére
Kis szerencsével a Panasonic 25 f1.7 újonnan is belefér az 50 ezres keretedbe, de ha nem akkor is csak néhány ezressel lóg túl. A látószöge un. normál objektív, ezt azt jelenti, hogy perspektívában kb. hasonló a leképezése mint az emberi szemnek (nem "nyújtja teret" mint a nagylátó, nem is "zsugorítja" mint a teleobjektív). Próbáld ki, hogy ez gyutáv tetszik-e, a zoomot tekerd kb. oda és fényképezz így pár napig, helyezkedve, és nem a zoomot tekergetve. A szélesebb látószög komolyabb fényerővel sajnos zsebbenyúlósabb, még használtan is, de ha úgy érzed a szűkebb látószög még jobban bejönne akkor az Olympus 45 f1.8 használtan beleférhet. Ezt a látószöget is ki tudod próbálni ha kitobjektívet max zoomra tekered és úgy fényképezel.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Snooker147
#28841
üzenetére
A Sony APS-C pont nem erős rendszer natív objektívben....
A 18-55 egy kicsit talán jobb rajzú, cserébe nem lát olyan széleset. Ezen kívül vannak a nagyzoomok 18-105/135/200. Vagy a Zeiss 16-70 ha nagyon sok a pénzed. -
Tin_Shield
őstag
Tökéletesen működik egyik a másikon, maximum néhány apró funkcinoális dolog változhat. Pl az Oly objektívek L-Fn gombja, csak az Oly vázakon konfigurálható tetszőlegesen stb, a dual képstabi csak a saját objekítvvel megy stb, de az alapvető funkcióban nincs semmilyen korlátozás.
-
Tin_Shield
őstag
Milyen objektíved van most? Ha kitobjektíved próbáld ki, hogy 35-re és 50-re tekered a zoomot, és egy darabig csak így fotózol. Nem zoomolsz hanem helyezkedsz, hogy az és úgy legyen a képen ahogy szeretnéd. Nem képminőség az érdekes most, hanem hogy melyik látószög fekszik neked jobban. A 35mm (ekv ~50mm) univerzálisabb, olyasmi mint egy svájcibicska, sok mindenre használható, de kevés dologra igazán optimális. Az 50mm (ekv 75mm) a klasszikus portré gyutáv alja, persze másra is használható, de sokszor érezheted szűknek esetleg, főleg beltérben.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
itouchfan
#27882
üzenetére
Az elektromos blendevezérlés elvileg pontosabb. A másik különbség a fókuszmotor. Az AF-S-nél, az S az ultrahangos motort jelöli, ez a komolyabb objektíveknél un. gyűrűs felépítésű, fogaskerék áttétel nélkül mozgatja a lencsetago(ka)t. Gyors, nagy nyomatékra képes, alapvetően a nagy mozgásokra találták ki. Az olcsóbb objektívekben egyszerűbb ultrahangos motor van ami fogaskerekes áttételt is kap, ezeknek jellegzetes halk súrlódó hangjuk van és lassabbak. Az AF-P léptetőmotoros, gyakorlatilag hangtalanul működik, finom precíz mozgásokra van kitalálva, jobban lehet optimalizálni a kontraszt detektálós autófókuszhoz.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Throme
#27880
üzenetére
Volt 18-70-em, D40-en rendben volt, D80-on nem szerettem, gyenge volt, taknyolt. A 18-105 és a 16-85 sokkal jobban működött 10Mp-en. Végül a 16-85 maradt a szélesebb kezdő látószög miatt. Ez D90-en is jó volt, ott AF bajaim voltak vele (a D80-nal még pontos volt) részben ezért is hagytam ott a tükrös rendszert. Azóta nincs tapasztalatom a Nikon kitobikkal, sem a 18-140-et, a fényerősebb 16-80-at sem ismerem. A 18-55, bármilyen játékobinak is tűnik, meglepően jó 16 Mp-en, kollégámnak az van a D5100-hoz, abszolút vállalható a rajza. 24 Mp-en nem tudom hogyan viselkedik.
-
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Dragon27
#27690
üzenetére
A MILC-ek általánoságban nagy előnyben vannak a DSLR-ekhez képest az adapterezhetőség miatt. De a Sony ezek közül is kivételesen jó. Az már másik történet hogy az adapterezés a Sony-nál nem választási lehetőség mint máshol, hanem az egyetlen megoldás, a gyári objektívparkjuk (APS-C) igencsak hiányos, olyan alapdolgok nincsennek mint a natív fényerős zoomok
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Dragon27
#27687
üzenetére
Csillagfotózáshoz nagylátószög, fényerő és jó zajtűrő szenzor kell. A legolcsóbb használható kompromisszum a Samyang 12 f2 manuális objektív és egy APS-C gép. Jó a Sony, de a Fuji még jobb zajkezelésben. ~550 euróba viszont csak használtan fér bele egy jó csillagfotós kombó.
A video time lapse. Olyan gépet keress hozzá ami tud full elektronikus zárat, a hagyományos mechanikus záras gépet néhány ilyen pár perces videó is le tud amortizálni. A kompaktok többsége ilyen, de jó képminőséget csak a prémium gépek tudnak. Cserélhető objektíves fronton inkább MILC mint DSLR. Nem ismerek minden gépet, a Panasonic elég régen tudja az elektronikus zárat, és egy ideje a Fuji és az Olympus is.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Gáboromm
#27669
üzenetére
Van 12mm gyújtótávolságról induló zoom objektív több is az m4/3 rendszerben, pl. 12-32, 12-35, 12-40, 12-50, 12-60, 12-100. Szélesebb kezdő látószöget adnak mint a 14mm-ről induló objektívek. Ez jó dolog, ha nincs hova hátrálni.
De hogy ez kell-e neked, vagy inkább a tele vég a fontosabb azt csak te tudhatod. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Gáboromm
#27666
üzenetére
"Ez jó ötlet! viszont ettől is függhet a gépvásárlás. Mert ugye a gépek olcsóbbak obival együtt. De lehet veszek kettőt egyszerre (pár nap különbséggel), kipréselem valahogy.
"Vedd meg használtan nyugodtan bármelyik fixet, ha nem akarsz anyagilag bukni egy próbán. De a kitobjketívet - legyen az a 14-42, a 12-32, 12-60 vagy a 14-140II - viszont a géppel együtt érdemes, olcsóbb lényegesen mint ömagában.
"Kezdem érteni, bár nem teljesen világos."
Érdemes egy kicsit utánaolvasni, rengeteg jó fotóleméleti írás van a neten. Az optikai alapok fotóban és videóban ugyanazok
"Értem. én. Viszont árban egyik 150 vs 170 k. Újonnan. Ekkora különbség van a kettő közt?"
Meg ne vedd annyiért! A régi már szerintem csak beragadt készlet, ha tényleg létezik valahol, nem csak egy webshop ki tudja mikor frissített árlistájában van. Ha kitben veszed akkor nagyjából 90-100e körül megáll a 14-140II.
"- Melyik kellhet jobban erre a célra?
14-42-es?
vagy 14-140-es?"Továbbra sem tudok egyértelmű választ adni, nem ismerem a körülményeket. A 14-140II lényegsen rugalmasbb, főleg a ráközelítsésben nyújt sokkal többet. De nagyobb, nehezebb és drágább. Viszont nem kell cserélni ha kiderül, hogy kevés a 14-42. Ha belefér a keretedbe válaszd 14-140-et, képminőségben nem ér hátrány.
"- fényerős zoom-ot néztem, de 1.8 vagy 1.6 szinten egyet sem láttam. Vagy rossz helyen keresgélek?"
f2.0 cserélhető zoom létezik néhány rendszerre, ha meg bírod fizetni
Az f2.8-as zoom az elterjedt, szinte minden rendszerre létezik, az is két teljes fényértékkkel jobb mint a kitobjektív f5.6-os vége.De ragaszkodsz a cserélhető objektíves géphez? Én erősen megfontolnék a helyedben egy Panasonic FZ1000-ret vagy egy Sony RX10-et.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Gáboromm
#27664
üzenetére
"Kösz, tudom, hogy vannak. Ez az olympus jó pana-hoz is? 100k különbség csak azért, hogy "picit" jobb kép legyen? Lehet valamilyen oldalon csekkolni, hogy mik a képek (videók) közti különbségek? ugyanilyan gép, csak különböző lencsével?"
Jó az Olympus a Panára, és viszont is.
Mindenben jobb, de nyilván a legerősebb árnövelő a Leica felirat
Hogy neked melyik jó azt senki nem tudja helyetted. A legegyszerűbb megoldás, ha már megvan a vázad akkor veszel egy 25 f1.7-et használtan (40e körül), ha elégedett vagy vele megtartod, és nem foglalkozol a "mi lenne ha" dolgokkal. Ha jobbra vágysz akkor meg árában eladod és keresel egy Olyt vagy egy PanaLeicát.[I"]Másrészt, ez a lencse fix mérete, leszámítva a fényerőt, miben különbözik a mozgótól?"(14-140)
Mármint a látszögre gondolsz, vagy nem értem a kérdést? A fix egy adott látószöget tud, ha változtatni akarsz a képen akkor közelebb vagy távolabb kell lépned. A zoom látszöge (gyújtótávolsága) bizonyos határok között változtatható.
"Azt honnan tudjam, hogy második generációs?"
Szerepel a nevében. De ha ott nem tüntetik fel akkor a fényerőből is lehet tudni, a 14-140II a tele végen f5.8 helyett f5.6.
"Meg, hogy én úgy értettem, hogy előadásokhoz (kinti, benti) melyik használhatóbb?"
A körülmények ismerte nélkül ezt a kérdést nem lehet megváltoztatni. Ha szabadon kiválaszthatod az optimális nézőpontot, ha nem kell felvétel közben a képkivágást módosítani (ráközelíteni, vagy éppen nagytotált venni) akkor a fix jobb minőséget tud, és a fényerő is mellette szól. De ha a körülmények nem optimálisak akkor inkább a zoom, sokkal rugalmasabb. De létezik fényerős zoom is, csak úgy megjegyzem

-
Tin_Shield
őstag
válasz
Gáboromm
#27660
üzenetére
Jobb objketív a PanaLeica, fényerősebb, kontrasztosabb, élesebb, jobban tűri a szembefényt, komolyabb felépítésű stb. De hogy ezek megérik-e az ekkora felárat azt senki nem fogja tudni helyetted eldönteni. És hogy tovább bonyolítsam a helyzetet van még Olympus 25 f1.8 is, ez árban és minőségben a kettő közé esik

(#27661) Nyilván a 14-140 az univerzálisabb, de inkább a második a generációt keresd, az kisebb és jobb minőségű. Ha nem zavar az objektívcsere a 14-42 és 45-150 kombó olcsóbban beszerezhető, a 45-150 pl 100 Euró környékén szürkeimportból.
De ezek a kérdések mehetnek az mft topikba is nyugodtan
(#27662) bigsee
A 12-40 csak az E-M10II-n használható, az E3-on nem. A 14-54II elvileg mindkettőn, az E-M10II-n adapterrel. De hogy milyen hatékonysággal azt nem tudom, úgy rémlik inkább az E-M1-en működinek a 4/3-os objketívek jobban a PDAF miatt. Az mft topikban Studi vagy Lassú Víz többet tud mondani erről.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
KelemenUhr
#27534
üzenetére
Nem rossz, a tesztek szerint kicsit gyengébb a 60-astól. De inkább keress egy Pana 25 f1.7-et szerintem. Jobb általános gyutáv, és a 1.5 FÉ rengeteget számít. Elvétve használtan itthon is előfordul, kint elég gyakran akciózzák. Volt már 100 Dollár/Euro-ért, de 150 körül rendszeresen megcsíphető, az is baráti szerintem.
-
-
Tin_Shield
őstag
válasz
KelemenUhr
#27481
üzenetére
Nem fogsz csalódni, nekem is van, tényleg jó objektív.
Az enyém is Angliából jött, ettől picit drágábban egy bolti demo darab. Kicsit ijesztő a "kotyogás", ne ijedj meg amikor először kézbe veszed kikapcsolt állapotban
Itthon a használtpiacon sajnos csak elvétve fordul elő, nagyon nem érdemes várni rá, én is azért vettem kintről. -
Tin_Shield
őstag
válasz
KelemenUhr
#27477
üzenetére
A Sigma 60 nagyon jó, bátran megveheted 2,8-on is karcol. Az AF gyors és pontos, de azt meg kell szokni, hogy kikapcsolt állapotban a lebegő lencsetag tényleg "lebeg" a tubusban. Külsőleg nagyon "Art" a fényes fém borításával, oda kell rá figyelni, hogy ne karcolódjon, és az ujjnyomok is a barátaid lesznek

Kicsit drágábban az Oly 45 f1.8 van, a garancia nélküli példányok 55e körül forognak. A rövidebb gyutáv ízlés dolga, a fényerő az Oly mellett szól, én bátran használom nyitva, de igazán 2.8-tól karcol ez is. Műanyag a tubus, nincs vele baj, jó minőségű. Stabilizátor itt sincs, talán annyira nem is baj, a portéhoz szükséges záridők szerintem elég jól hatásfokkal kitarthatók. Persze egyéb témákhoz azért jól tud jönni.
Stabis portéobjektív a Panasonic 42,5 f1.7, a tesztek szerint hangyányit jobb mint az Oly 45. Itthon használtan ritka mint a fehér holló, a bolti ára 100e fölött van. -
Tin_Shield
őstag
válasz
gmeszaros
#27268
üzenetére
A legolcsóbb a Pana 25 f1.7, új ára ~50e, használtan még ritka, ha igen 40e környékén. A Pana 20 f1.7 palacsinta és az Oly 45 f1.8 a két legelterjedtebb fényerős objektív rendszerhez, ezek használtan 55-65e között mennek állapot és garancia függvényében. Az Oly 17 f1.8, az Oly 25 f1.8 és a PanaLeica 25 f1.4 drágábbak, használtan is 90-100e környéke.
Van még a Sigma 19/30/60 trió. Jó objektívek, élesek, olcsók, de csak f2.8-asok, nem sokat nyersz fényerőben a kitobjektívhez képest, főleg a rövidekkel, a 60 f2.8 azért elég jó ajánlat.
Én a Pana 25 f1.7-et venném első fixnek. de próbáld ki mennyire fekszik az a látószög, állítsd oda zoomot és próbálj meg úgy fotózni egy darabig, hogy nem tekergeted. -
Tin_Shield
őstag
válasz
gmeszaros
#27264
üzenetére
Ha mindenképpen plusz pénz nélkül akarod kihozni a bulit akkor megpróbálhatod eladni a 14-140-et. Az árából simán kijön egy kitobjektív (pl 14-42II) hogy legyen egy kis zoomod, és egy jó fényerős fix (pl 25 f1.7). A beltéri képeiden sokat segítene a fényerős objektív, az a kérdés a kitobjektív zoom átfogása elég lenne-e neked.
De a legjobb megoldás az lenne, ha megtartanád a 14-140-et - pont azok miatt amiket írtál - és összespórolnál egy - akár használt - fényerős fixre. -
Tin_Shield
őstag
válasz
bandhajon@
#27228
üzenetére
Ezt biztos itt akarod megkérdezni?
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Formaster
#27225
üzenetére
A PanaLeica 15 f1.7 nagyon jó objektív (mint minden PL), de nagylátó állásban buksz egy 1mm-t (ekv 2-t) a 14-140-hez képest. Ha ez nem zavar kizárt, hogy csalódj benne.
Van DSLR video topik, a cím ellenére inkább már a MILC-ekről szól. Az ottani kollégák jobban benne vannak a steadi, gimball stb. témában, én csak "fotelvideós" vagyok. -
Tin_Shield
őstag
válasz
#31733248
#27218
üzenetére
Lehet, nem tudom. De a 4k crop sem objektívfüggő.
[Gononsz ON] APS-C Sony MILC esetén rá is van kényszerítve az adapteres mókolásra a júzer natív 2.8 zoom hiánya miatt [Gonosz OFF] Egy Sigma 2,8-as zoom plusz az MC11 árához képest azért nem elrugaszkodott egy használt Oly 12-40-et, vagy a Pana 12-35-ára sem, és ezek natívak.
A Sony aduásza a 18-105 f4, optikailag és ár/érték arányban is jól eltalált cucc.(#27219) Formaster
A Samyang/Rokinon 12mm f/2.0 fish eye-ról mik a vélemények?Jó objektív, de nem halszem
APS-C használók kifejezetten szeretik olcsó fényerős ultranagylátószögnek. Mft-n a 2x crop miatt "csak" ekv.24mm gyutávnak megfelelő látószöget tud. Állítólag viszonylag sok a decenteres darab, érdemes itthon venni, hogy könnyebb legyen a garancia és/vagy az elállás esetleges hiba esetén. De a Samyang bolti ára körül kifogható használt Olympus 12/2 is, ezzel már lenne autófókuszod. A rohadt jó f2.8-as mft zoomok megjelenésével kicsit "leértékelődött" ez az objektív, de én kifejezetten szeretem, kicsi, könnyű, gyors, szépen rajzol. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Formaster
#27215
üzenetére
A nagyobb látószögű (rövidebb gyújtótávolságú) lencsével többet fogsz látni a környezetből, de a crop faktoron nem javít, az ugyanúgy marad 2x. De ennek az egész crop faktorosdinak csak akkor van értelme ha a kisfilmes (nevezhetjük ekvivalens) gyújtótávolságra vagy kíváncsi, mondjuk mert össze akarod hasonlítani más rendszerekkel (a kisfilmes gyújtótávolság lett történelmi okok miatt az "ekvivalens"), vagy mert kisfilmes múltad van, és fejből vágod mekkora látószög tartozik például 28, 50 vagy a 135 mm-hez. Ha az mft rendszeren belül maradsz/számolsz az ekvivalensezésnek és a crop faktornak nincs igazán értelme.
Azt hiszem van olyan speed booster ami ilyet is tud, de annak az ára egy komolyabb objektívhez közelít, csak akkor éri meg, ha már meglévő objektíved van, vagy olyan gyújtótávolságra vágysz ami a rendszeren belül nem elérhető.
A 14-140 egy korrekt turista zoom, de a nagy átfogású és változó fényerejű objektívektől csodát nem szabad várni. De van az mft rendszerben számos jó és fényerős zoom: PanaLeica 8-18 f2.8-4, 12-60 f2.8-4, 12-35 f2.8, 35-100 f2.8, Olympus 7-14 f2.8, 12-40 f2.8, 40-150 f2.8. Ezek drága objektívek még használtan is, de ez sajnos minden rendszerre igaz, nem csak az mft-re. És számos remek, fényerős (f2 alatti) fix gyújtótávolságú objektív is létezik, itt már találni barátságosabb árú dolgokat is.de gyere ezzel a kérdéssel az mft topikba, ott majd segítenek eligazodni
-
-
Tin_Shield
őstag
válasz
#31733248
#26310
üzenetére
Persze, a Sigma 19/30/60 trió egyértelműen APS-C látószög, bár 60-asom nekem is van mft-re, kicsit hosszabb kistelének, portréobjektívnek tök jó, főleg amennyibe kerül.
Vagy ott a PanaLeica helyett a Pana 25 f1.7 is. Ugyan fél FÉ-vel sötétebb és a felépítése műanyagosabb, de boltból újonnan megáll 60e alatt.
Nikonon volt 30 f1.4-em (még a régi HSM), nagyon szerettem a képét és a látószögét, de utáltam az autófókuszát. -
Tin_Shield
őstag
válasz
KelemenUhr
#25218
üzenetére
Akkor 12-32, pici, rajzban még jobb is, és van képstabi. Csak ez meg nem tud makrót...
-
Tin_Shield
őstag
válasz
KelemenUhr
#25208
üzenetére
Azt tudnod kell, hogy ebben az objektívben nincs képstabi, szóval az nem lesz a G3-on. Nem mintha nem lehetne nélküle meglenni, de azért ezt is mérlegeld.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
KelemenUhr
#25206
üzenetére
Panasonic 12-32, akár innen a hardverapróról. Ha nem zavar a nagy méret, illetve néha makróznál is, akkor Olympus 12-50. A következő lépcső az Oly 9-18, de az más árkategória, még használtan is.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Mirman
#23615
üzenetére
Venni kell gombokért valamilyen Nikon1-et, és egy kommersz 70-300-at felpattintva rögtön ekv. ~200-800 szupertelével lehet garázdálkodni. A dolog szépséghibája az FT1 adapter ára

Illetve van direkt CX-re tervezett 70-300, egész vállalhatónak tűnik, csak ennek is elmebeteg az árazása... -
Tin_Shield
őstag
válasz
Mirman
#23610
üzenetére
A Samyang 12-nek itthon elég elborult ára van, ennyiért vettem az Oly 12-t, használtan persze. Kintről, jó áron megfontolandó, APS-C-n elég szépen működik, túl nagy baj itt sem lehet vele. A Pana 14 szerintem jó, volt nekem is két évig. Azt mondják a hozzáértők, hogy nem rajzol sokkal jobban mint a II. generációs kitobik, lehet így is van, passz, én elégedett voltam vele. Ha nem annyira fontos a fényerő, és elég a 12mm, akkor a Pana 12-32 ügyes kis objektív, ha szélesebbet látó kell akkor Olympus 9-18.
A tele kérdést kihagyom, Sigma 60 a leghosszabb objektívem
-
Tin_Shield
őstag
válasz
andzsin73
#23552
üzenetére
A GF6-on megfelelő adapterrel szinte minden manuális objektív használható. A 46mm a szűrőmenet átmérője, (ha szűrőt akarsz venni, akkor lényeges info). Azt kell kiderítened. hogy a kinézett objektív milyen bajonettes (vagy egyéb csatlakozású). Az egyik leggyakoribb az M42, de van még vagy féltucatnyi másik. Ha ez megvan akkor már csak a megfelelő adaptert kell beszerezni. Nagyvonalakban ennyi, van szaktopik, ott elégé képben vannak az objektív és adapter témában.
-
Tin_Shield
őstag
"Az Oly 12mm-t én is néztem anno, de az alap ára kicsit visszariasztott."
Index, hardverapró, ebay stb., ha nem azonnal kell ki lehet fogni jó áron.
Ha megelégszel az ekv. 24mm helyett az ekv 28mm-rel akkor Panasonic 14 f2.5. Bár nem sokkal rajzol jobban mint a második generációs m43 kitobjektívek, de csendes, pici, gyors, és azért van 1FÉ előnye is. Én nagyon szerettem, amíg nem "jött szembe" az Oly 12 f2 addig ezt használtam.
Ha ekv 24mm-t szeretnél viszonylag megfizethető áron, akkor Panasonic 12-32. Nem fix és nem fényerős, de egész jól rajzol, és nevetségesen kicsi. -
Tin_Shield
őstag
Manuálfókuszos mindkettő. Egy manuálfókuszors 12 f2-ért 110ezret én biztos nem adnék, kb. ennyiért vettem használtan Oly 12 f2-t. A 85 f1.5 szerintem túl hosszú m43-ra, az (ekv) 170 mm meglehetősen korlátozottan használható. De ha neked érdekes lehet ez a gyutáv, és az MF sem riaszt vissza, akkor inkább valami hasonló gyutávú filmes objektív, az feladapterezve nagyságrenddel olcsóbban kihozható.
Samyangból a 7.5 halszem az brutáljó, már persze ha érdekel a halszem téma. -
Tin_Shield
őstag
Tulajdonképpen egyetlen nyűgje van a 20-asnak, a m43 objektvek között relatív lassúnak és hangosnak számít az autófókusza. Messze nem olyan borzalmas mint a mikromotoros DSLR objekítvek nyekergése, és sebességre is simán hozza cserélhető objektívek átlagát, csak hát könnyen hozzá lehet szokni a jóhoz
Persze a természet fotózásakor ez pont nem fog zavarni. -
Tin_Shield
őstag
A kettőt megpróbálhatod kiváltani a m43 "jollyjoker"-ével, a Pana 20 f1.7-tel, használtan 70e környékén viszonylag rendszeresen lehet kapni. Vagy a Sigma 19 f2.8-cal, olcsó, jól is rajzol, de nem igazán fényerős.
A m43 fix "szentháromság" ár-értékben: Pana 14 f2.5 (~40e), Pana 20 f1.7 (~70e), Oly 45 f1.8 (~65e), ezekkel nem tudsz mellényúlni. Aztán ha bővül a keret mindegyik helyett van - hasonló gyutávon - jobb, persze drágábban
-
Tin_Shield
őstag
Miért, a Canon APS-C-re* olyan megfizethető egy fényerős ekv 35mm körüli objektív?
Az EF-S 24 f2.8 palacsinta jópofa, de az f2.8-as fixet én nem nevezem fényerősnek. Az ára egyébként rendben van 50e körül, a tesztek szerint a rajzával sincs gond. De ennyiért van a m43-ra is 2.8-as fix hasonló gyutávval.
Az 50 f1.8II-n kívül én nem tudok olcsó és fényerős (a fényerős legyen f2, vagy jobb) fixről Canon-ra sem, Az pedig nem véletlenül olyan olcsó...de egyébként igaz a m43-ra nem olcsók a minőségi fényerős objektívek, ahogy semelyik rendszerre sem.* az EOS-M egyelőre nem ér, bár az EF-M 22 f2 jó, de a vázak egyelőre rémesek.
-
Tin_Shield
őstag
Ha csak ISO100/200-on f8-cal fényképezel akkor mi volt a bajod a m43-dal? Azt ne mond, hogy zajos...jó persze egy fullfrém Nikonhoz képest az. Na de egy Canon APS-C-hez képest?

Az Oly 16 MP-es szenzora a kisebb méret ellenére konkrétan minden mérhető paraméterében (dinamika, színmélység, zaj) jobb mint a 18MP-es Canon APS-C szenzor. De persze ha neked 1200D az 50 f1.8II-vel jobban bejön hát használd azt. -
Tin_Shield
őstag
A hardveraprón vagy az irányjelzőn az Oly 14-42IIR kitobi max 25e (2,5-3 év garival, gyakorlatilag új), a pár hónapos "használtabb" darabok 20e alatt mennek. És építési minőségre az sem egy tank, de így is körberöhögi a 18-55 DC-t. A rajzról nem is beszélve...
Az hogy listaáron 14-42IIR 100e, természetesen egy rossz vicc, de valójában teljesen lényegtelen info, senki nem vesz külön kitobit, a kitből bontott darabokkal Dunát lehet rekeszteni... -
Tin_Shield
őstag
válasz
fr3ntzen
#22502
üzenetére
Ja, hogy a zoom átfogása kevés, hát akkor egyértelműen a 18-135STM, használtan elég baráti az ára ahhoz, hogy ne akarj a 3rd party nagyzúmokkal szívni. Ellenben ha nem a zoomra, hanem a fényerőre mennél rá akkor a Tamron 17-50 f2.8 javasolt, az okosok szerint képstabi nélküli változat a jobb. Canonos cimborám régebbi Sigma 17-70-et használ, a "nyekergős" AF motort leszámítva szereti, amatőr szinten makrózni is tud vele.
Látatlanban nehéz megmondani mi az a pötty, ha csak porszem akkor szerintem nem érdemes foglalkozni vele, ha valami más (olajos folt, kezdődő gombásodás) akkor megér(het)i.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
polcsa
#22497
üzenetére
Ha a 20-as élességét szeretnéd akkor marad marad a két 2.8-as pro zoom, ill. ha nagyobbat szeretnél látni a Pana 7-14 is elég jó. Amúgy korrekt darab a 12-32, kicsit lentebb kell adni az elvárásokból, és elégedett leszel vele.
(#22498) fr3ntzen
Ha IS vagy STM 18-55-öd van akkor nem éi meg, a 17-85 gyenge darab
Nem vagyok Canonos, anno Nikon mellett döntöttem - már ez is a múlt
- , nem kis részben azért mert az akkori 18-55 és 17-85 a konkurencia nem túl acélos kitobijaihoz képest is fos volt, másra meg nem volt pénzem. Ha tovább akarsz lépni akkor 18-135STM, a 15-85, vagy valamelyik jobb/fényerősebb 3rd party objektív irányába mozdulj szerintem. -
Tin_Shield
őstag
válasz
buci30
#21982
üzenetére
Az 55-250 teleobjektív a 18-55 "párja", a 18-135 utazózúm Tényleg olvass már el legalább egy fotós könyvet - még csak pénzt sem kell érte kiadni, egy csomó fenn van neten -, és akkor nem fogod keverni a teleobjektívet meg a utazózúmot.
Amúgy megvan már a 600D, lőttél már vele képeket? -
Tin_Shield
őstag
válasz
Piramis71
#21713
üzenetére
Olympus m.Zukio 14-150. Ez a legkisebb, legkönnyebb és talán a legjobb nagyzúm m43-ra. Új árban húzós, de néhány géphez adták kitben is, ezért elfogadható áron elő szokott fordulni a használtpiacon (pár tízessel azért ki kell majd pótolnod azt az összeget amit a két kitobiért kapsz)
Van még két Panasonic 14-140, a második kisebb és valamivel talán jobb, de drágább, az első inkább a markolatos gépekre való a mérete miatt.
(és - elméleti szinten - létezik Tamron 14-150, valamint az Olympustól most jött ki egy cseppálló 14-150) -
Tin_Shield
őstag
válasz
pana0017
#21128
üzenetére
Utazós: 18-105VR 40e körül.
Portré: AF-D 50 f1.8, ~25-30e (ez persze nem ideális portré gyutáv (APS-C ekv 75 mm), és nem is a legfrissebb objektív, de odafigyelve - picit tágabb képkivágással és ügyesen megválasztott háttérrel - azért elég szép képeket lehet vele lőni)
Ez alatt szerintem nem nagyon érdemes belevágni a DSLR-be, ha ettől többet tudsz rászánni akkor bővülnek a lehetőségek...
Új hozzászólás Aktív témák
- Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K + objektívek
- GoPro Hero 7 Black + 2db akku + dual charger
- Canon EOS R100 + RF-S 18-45mm (MILC) Digitális fényképezőgép
- Nikon AF-P DX Nikkor 10-20mm f4.5-5.6G VR (makulátlan állapot!)
- 14000 expo - Sony A6100 megkímélt állapotban, gyári dobozában és összes tartozékával OLVASS LEÍRÁST!
- AKCIÓ! Acer KG241QSbiip 24 165Hz TN FHD 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 15 Pro Max 256 GB White Titanium 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Tablet felvásárlás!! Samsung Galaxy Tab A8, Samsung Galaxy Tab A9, Samsung Galaxy Tab S6 Lite
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Mini 128GB Blue-1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS4209, 94% Akksi
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
. Az is, hogy inkább egy fényerős fix hozná meg a nagy ugrást. Vagy a külső fényforrások.




