Új hozzászólás Aktív témák
-
EQMontoya
veterán
+1.
A városok légyszennyezése esetén el kellene kezdeni orrba-szájba támogatni az értelmes fűtést (modernebb kazánok, de legfőképp a hőszivattyúk valamilyen formája, pl. értelmes árú áram mellett), minél hamarabb átállítani a tömegközlekedést elektromos vagy gáz üzemre, és akkor utána el lehet kezdeni b@sztatni a lakossági közlekedést.
Én is támogatnám, hogy jóval kevesebb dízel autó legyen Budapest útjain, de a légszennyezés zöme Budapesten sajnos nem ebből származik, hanem abból, hogy gumicsizmával is fűtünk.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz parandroid #58824 üzenetére
Lehet, hogy a helyedben hazagurítanám azt a Minit, ha ragaszkodsz hozzá.
Az elmondásod alapján statikailag nem sérült komolyabban, lufik nem durrantak, úgyhogy egy értelmes műhely itthon lehet, hogy rentábilisan tudná javítani.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #58835 üzenetére
Az adókülönbözetet semmi nem indokolja.
Nana!
Az járult hozzá legfőképp a dízelek elterjedéséhez.Ha itten lescrollozol a táblázathoz, még tudod is különféle oszlopok alapján rendezni, és láthatod, hogy egy liter gázolajban több energia (fűtőérték) van, mint egy liter benzinben.
Namost a jelen szabályozás szerint a benzin jövedéki adója 5-10 forinttal magasabb, mint a gázolajé.Tehát reálisan a mostaninál 15-20 forinttal drágább gázolaj mellett adózna ugyanannyit a benzines és a dízel autó tulajdonosa. Mert az igazságos adózás ugye megvásárolt energia alapján történne.
Ha pedig a német szabályozást nézzük, az aztán még elcseszettebb.Szóval a dízelek elterjedését az okozta, hogy a gázolaj jóval kedvezőbb adózásával megkétszerezték az árelőnyét. Ez mondjuk szerintem nemes egyszerűséggel bűncselekmény volt, tudatában annak, hogy szennyezőbb, mint a benzinesek, és ez igazából a német autólobbi hatása a politikára, de ez most már utólag b..hatjuk, megesszük, amit főztünk.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #58843 üzenetére
No offense, de ennél sok értelmesebb hozzászólást írtál már. Mondhatni, kevés bugyutábbat.
Nézzük akkor tételesen:Van olyan rendszer bárhol ahol nem folyó mennyiségre hanem energiatartalomra adóztatják a gépkocsi üzemanyagot?
Ugye Te is érzed, hogy a kettő nem zárja ki egymást? Most sem ugyanannyi adót fizetsz egy liter gázolaj, mint egy liter benzin után, akkor akár meg is lehetne szabni úgy, hogy fair legyen.
Azzal hogy van közöttük különbség versenyhelyzetbe van kényszerítve
Jaja, Te is indulhatnál Lőrinc barát ellen egy közbeszerzésen. Csak versenyhelyzetbe lennél kényszerítve.
Ugye érzed, hogy ez kapitális marhaság?Kinek jutott volna eszébe a teherautók, és mezőgazdasági gépek fejlesztése ha nem nem indokolt?
Attól, hogy az egyik technológiát nem hozzuk indokolatlan versenyelőnybe, még van benne potenciál (nagyobb a dízelek hatásfoka), csak nem terjedt volna el annyira, hogy Marinéni is azzal jár a tecsóba.
Arról meg különösen nem hallottam - és meglehetősen furcsának találom - hogy esetleg káros végtermék szerinti adóztatás van.
Ilyet nem is írtam le, ezért is írtam, hogy energiatartalom szerint illenék adóztatni, mert az fair. Mérhető, kiszámolható.
Ezen az alapon bármi ami pl tartalmaz műanyagot, alap esetben kellene h rendelkezzen egy legalább 100x-s büntetőadóval, nem?
Hát, aki elégeti, annak igen.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #58849 üzenetére
Na ez megint egy eléggé félreértett dolog. Az emberek jelentős része nincs abban a helyzetben, hogy pusztán környezetvédelmi okokból egy drágább alternatívát válasszon. Még Németországban sem.
Az emberek zöme pedig a pénztárcája alapján fog dönteni.
Ez igenis a politika felelőssége, hogy 20 centtel olcsóbb a gázolaj, miközben, ha az energiatartalmát nézzük, 10-15 centtel drágábbnak kellene lennie.
Ez abszolút nem nyírná ki önmagában a dízelt, mert így is gazdaságosabban lehetne üzemeltetni, de csak annak érné meg a felárat, aki tényleg sokat megy. És nem lennének városban, gyakorlatilag soha be nem melegedve évi 6000km-t futó kisdízelek. Mert ez utóbbi minden, csak nem racionális, csupán az elbaszottnál elbaszottabb szabályozásokkal az egységsugarú user számára anyagilag kedvezőbbé tették.Same rules apply!
-
-
EQMontoya
veterán
válasz parandroid #58861 üzenetére
Mazda3-ból van régebbi is, az már pár éve piacon van Skyactiv mocival.
Esetleg Auris HSD? Autópályára elég az a 130 ló is azért.Az első bekezdéssel pedig tökéletesen egyetértek.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Tothgera30 #58878 üzenetére
Te olvasod, amit írsz?
Ezres Focus-on nem gondolkodtál?
majd
tartósnak tűnik
majd
Továbbá mikor manapság egy 1.6-os olyan teljesítményt ad le mint egy korai adagolós 1.9-es, akkor nincs min csodálkozni hogy végletekig vannak reszelve.A 125 lovas egy literes háromhengeres nincs a végletekig reszelve, ugye?
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #58938 üzenetére
Ezen mennyit segített volna egy nadrág?
Nyilván nem fog nyáron egy komolyabb, tűzálló, mittoménmilyen ipari sztenderdeknek megfelelő nadrágban dolgozni, egy véknyabb nadrágon, vagy akár farmeren is meg úgy ment volna át a flexkorong adott darabja, mint ha ott se lett volna...peterkeT: a tegnapi 30+ fokban cimborával félmeztelenül edzettünk. Igazából tökmindegy volt, hogy simán csak csöpög rólunk a víz, vagy 5 perc alatt átáztatja a pólót, és utána azon keresztül csöpög, szóval akkor inkább maradjon legalább a póló száraz.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz fokukac #58942 üzenetére
szerintem 25-30 fok alatt nincs sok jelentősége a páratartalomnak, pláne annak, amit Te mérsz otthon... merthogy az a hőmérséklet függvénye, hogy a levegő mennyi párát képes elnyelni.
Persze, a víz halmazállapota is a hőmérséklet függvénye, de Neked azért nem mindegy, hogy -15 vagy +25 fokos az az 5 liternyi víz, amit hozzádvágok, mert az egyik kellemesen felfrissít, a másik meg agyonüt.
A gondolatmenetedben az a probléma, hogy ha a levegő relatív páratartalma nagy, akkor nem tudsz párologtatni, mert a levegő nem tud felvenni több vizet, tehát hiába nincs túl meleg, minimális mozgás után meg tudsz izzadni.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Viszlát #58961 üzenetére
Hát ott mondjuk igen, itt azért jobb esetben is 1:1 az arány, de szerintem a forró napból több van, mint hidegből.
Egyébként nem feltétlen túlsúlyfüggő, én is voltam a mostani súlyomnál bő 10 kilóval nehezebb, és pont ugyanolyan izzadékony vagyok most, mint akkor voltam.
Same rules apply!
-
-
EQMontoya
veterán
válasz parandroid #58984 üzenetére
Az irodában is kb... Igen, most. Tudom, nem lehet sikeres ember, aki ilyenkor dolgozik.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz BlacKSouL #58997 üzenetére
Pedig még felétek is olyan meleg volt, hogy már egy híd sem bírta elviselni.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
+1, az nem rossz cucc.
Mondjuk annyi, hogy kis szobába szerintem igazából minden fosul fog szólni, szóval lehet, hogy inkább egy értelmes fejhallgatóban + valami usb-s dacban gondolkodnék.
bitpork: kimentem az erkélyre teregetni 5 percre, leizzadtam. És minden nyár ilyen, a két évvel ezelőtti is borzasztóan meleg volt. Továbbá egy jó klímával átmeneti időszakban fűteni is tudsz, elég olcsón. Gyakorlatilag zéró környezetszennyezés mellett, ha már ez is téma volt a topikban mostanság.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #59010 üzenetére
És még mindig nem engedi a zasszony megfurkálni a lakást
Polc meg konyhaszekrény azért van, nyugtass meg! (Igen, finoman ironizálok... )
Persze vannak alternatív megoldások is...
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Viszlát #59023 üzenetére
Engem sokkal jobban zavar az, hogy el lehet adni új autókat olyan xeon meg ledes fényszóróval, ami:
-Színhőmérséklete garantáltan 7000K fölött van, szóval minimum kék, de inkább lila
-Olyan magasra helyezik az autón, hogy tök mindegy, hogy van beállítva, a laposabb szembejövőket úgyis vakítani fogja.Volt, hogy autópályán néztem, ki "mi ez a kib..ott tuner jóska fényszóró itt mögöttem?!", aztán mikor megelőzött, kiderült, hogy egy szinte vadi új Mercinek volt a hiperszuper csodalámpája. Igen, lilás beütésű hidegfehérrel vakított mindenkit. És itt nem a tulaj a hülye, mert ezeken már a refi is automatikus, meg a szintszabályzás, meg minden. Csak szimplán fos.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #59028 üzenetére
A Merci csak példa volt, sajnos a többi gyártó sem kivétel, ebben igazad van. Annyi, hogy hatávnyozottan szar színhőmérséklettel csak Mercit láttam vakítani. Abból viszont többet.
Viszlát: a fényszóró színhőmérséklete egy dolog, és persze jobban látsz egy hidegebb színnel, de sokkal jobban vakít is. A probléma ott kezdődik, hogy ezeknek az újabb suvoknak lassan már a tetején van a fényszórója, ami egy normális autóban a benne ülők szemmagassága. Ez meg innentől kb. egyszerű fizika, vagy vakít mindenkit, vagy annyira lefelé állítja be, hogy nem lát 10 méternél messzebb. Nyilván marad az előző verzió.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Viszlát #59031 üzenetére
Hát, nem nagyon láttam nem elcseszettet. Igazából a sima halogénnél is rossz, ha magasan van, de ez egy fokkal kevéssé vakít.
lenox: múltkor mondta egy autószerelő arc, hogy újabb prémium autókba a ledes csodafényszóró pl. gyári áron 1M/db. Ami azért jó, mert egy 5 éves autó GTK lesz az első közepes koccanásnál.
Persze itthon meg fogják javítani "okosba", aztán lesz nekünk nemulass...[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #59034 üzenetére
Felőlem járhat mindenki suvval, csak írjuk elő a gyártóknak, hogy a fényszóró nem lehet magasabban, mint egy normál személyautónál. Referencia az MX-5, jóindulattal +10 centit megengedünk. Persze ótvarul fog kinézni, de azért az mégiscsak nonszensz, hogy a dizájn miatt vakítja a közlekedők egyik fele a másikat, a tisztelt hatóságok ehhez meg asszisztálnak boldogan.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
A természet ismét igazolta, hogy mi is a probléma a magyar nyárral. Kiteregettem este 8kor az erkélyre, és a cucc fele még vizes. Mivel viszonylag száraz meleg van, ebből egy dolog következik: egész éjjel egy falevél meg nem moccant, minimális légmozgás mellett ugyanis simán megszáradt volna a cucc. Ezért nem lehet ugye szellőztetni sem, stb...
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
válasz concret_hp #59107 üzenetére
Olyan nem jó, aminek teljes területén ágyneműtartó van?
Mi csináltattuk a keretet, 140*200-as matrac van rajta, felnyitható, és a fél világot el tudja nyelni.Same rules apply!
Új hozzászólás Aktív témák
- Playstation 3 konzolt vennék PS3
- AKCIÓ - Ducky Billentyűzet Bazár! Ducky ONE 2 SF RGB, Ducky ONE 2 MINI RGB...
- ÚJ aktiválatalan Apple iPhone 15 Plus 128GB Black ! 1ÉV APPLE GARANCiA
- ÚJ HP 15-fc0555nh - 15,6"FHD - Ryzen 5-7520U - 8GB - 512GB SSD - Win10 - 2év garancia - MAGYAR
- ÚJ aktiválatalan Apple iPhone 15 Pro Max 512GB Natural Titanium ! 1ÉV APPLE GARANCiA
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen