-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
Czimby
addikt
válasz tibbike01 #2472 üzenetére
215e Km van benne.
Akkor szerintetek ne váltsak 0w-re, ez nem számít sok hideg indításnak?
Mert az az 5e Ft-amivel többe kerül 0w-s eco energy nem számít 10e Km alatt.
Más márkából meg a mostani árán megkapnám a 0W-t[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
BlacKSouL
addikt
válasz tibbike01 #2476 üzenetére
2003-2008-as modellről beszélünk. Ebben az időszakban már bőven volt 0w20, 0w30, 0w40 is, ugyanis a legtöbb ekkori Honda kezelési útmutatójában már szerepel mindhárom. Ahogy ebben is. És habár a benzines esetében a szokásos felsorolást látni, érdemes letekerni a dízeles modellekhez. Ahol konkrétan a 0w30 az ajánlott. És megjegyzik, hogy az ajánlottól eltérő olaj fogyasztásváltozást okoz.
Egyfelől a 0w olajok már léteztek. Másfelől már a dízelhez is 0w30 a javasolt, pedig az dízel is, meg turbós is. Amikre mindig megy a hivatkozás, hogy miért kellene a vastag olaj.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
vekk200
tag
-
veterán
válasz tibbike01 #2746 üzenetére
+1; 5 éve kizárólag a Kauffernél vásárolt olajat használok. (Normális 27%-os magyar Áfát számláz; komoly volument forgalmaz, ennek megfelelő árakkal.)
Most először rendeltem olajat máshonnan (amazon.de és kíváncsiságból Liqui Moly 4200). Ha a LM semmi pluszt nem ad, akkor visszatérek a Kaufferes Castrolhoz.
-
tboldi
nagyúr
válasz tibbike01 #2835 üzenetére
Amúgy is 16 éve összerakott (20éve tervezett) morotba miért öntenél ilyen vékony olajat.
Ha teljesen jó állapotban van a motor, akkor miért ne? Attól, hogy nem túl fiatal, még lehet jó.
Már az én 2002-ben piacra dobott (amúgy 2006-os) Jazzemben is 0W20 volt a gyári olaj. Mondjuk én sem azzal használom, hanem 0W30-cal.(#2834) Hondacco: Szerintem nyugodtan tegyél vele egy próbát!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz tibbike01 #2856 üzenetére
Nem mondtam, hogy jobb a motul, hanem a Magnatec-et felejtse el.
Castrol és a Eneos, pedig mindig a szabványok alsó határain vannak, egy régi autóba ez megtévesztő lehet. Ráadásul mindig "lefelejtik" a fontos adatokat az adatlapról.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
bul07
nagyúr
válasz tibbike01 #2854 üzenetére
Vagy mert olvasta ezt a ho9zzászólást és elfogadja
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tibbike01 #3038 üzenetére
Ha csak a hidegoldali viszkozitást viszed le azzal bajt nem tudsz okozni. Előfordulhat, hogy jobban eszi majd a motor de azt a motor kopottság okozza, nem magának a konstrukciónak a hibája. Többnyire a kezelési könyvben azért nem szerepelnek 0W-s olajok ezeknél a régebbi autóknál, mert akkoriban még egyáltalán nem volt elterjed a 0W-s olaj.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz tibbike01 #3038 üzenetére
Mindenképp az autó gépkönyve a kiindulópont. Ha 5W40 van benne megadva, mondjuk A3/B4 és SL minősítéssel, akkor ilyen kell bele, ha kell VW szabvány is, akkor meg azt is kell keresni.
Azt viszont érdemes megjegyezni, ha a 2000-es évek eleji gyártást felhozzuk, hogy hasznos lehet tételesen összehasonlítani (valahol meg is volt de nem találom), hogy egy 2004-es gyártású A3/B4 -04 olaj, és egy 2017-es gyártású A3/B4 -16 olaj tulajdonságai között milyen lényeges különbségek, változások vannak. Valamint jellemzően a 0W30-ak Group IV, míg az 5W40-ek Group III olajok. Ami nem feltétlenül jelent minden tekintetben előnyt, de azért nem árt tudni, hogy jellemzően milyen előnyei lehetnek/vannak egy G-IV olajnak a III-assal szemben.
Vagyis nem azt mondom, hogy egy 2004-es autóba mindenképp jobb választás az ACEA A3/B4-04, API SL, 5W40 ásványi bázisú olaj helyett az ACEA A3/B4-16, API SN, 0W30 szintetikus olaj, de az biztos, hogy a gépkönyvben szereplő, ott megadott szabványkövetelmények az akkori elérhető szabványverziókat veszi figyelembe, miközben az egyre szigorodó követelmények az újabb olajok esetében esetleg egy alacsonyabb viszkozitású olaj esetén is képesek teljesíteni az autógyártó által 2004-ben elérhető és figyelembe vett követelményeket.mod: teljesen nyilvánvaló, hogy az A3/B4-04 5W-40 és az A3/B4-16 5W-40 között is jelentős változások történtek, az utóbbi javára, tehát konkrétan gépkönyvben megadott viszkozitástól nem eltérve is sokkal jobb minőségű olaj lesz a motorban, mint amit a 2004-es szabványok megköveteltek.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Motion_Blur
félisten
válasz tibbike01 #3123 üzenetére
Most nálam (VW) felment a gyári olajszűrő ára 5k fölé, amit a Mann gyárt, az pont a fele. Szóval most először aftermarket lesz, de mégis gyári minden egyéb is Mann lesz amúgy.
Szerintem jövő hónapban cserélek is, 6000 km van az olajban (de pár napja vezérlés csere volt, kell mindenből a friss)
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
bul07
nagyúr
válasz tibbike01 #3279 üzenetére
Már ha igaz volt egyáltalán, és a magyar Castrol nem azért találta ki mert sokan importálták nem rajtuk keresztül és tudták úgy olcsóban adni
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
tboldi
nagyúr
válasz tibbike01 #3300 üzenetére
Nálam teljesen változó. Elsősorban városban nyúzom az autót rövid távokon, emiatt elég gyakran cserélem, kb. 5000 km-enként. Ez most éppen 6 hónap alatt jött össze (ami amúgy az előírás erre a felhasználási módra), de előző alkalommal 9 hónap alatt lett meg az 5000.
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz tibbike01 #3380 üzenetére
Nekem az elöző kocsim 1.4-es 16 szelepes Renault motorjába a Castrol olaj (Magnatec 5W40) nem jött be hasonló okokból. Hangosabb lett tőle a motor, az elöző "fáradt" olajjal is szebb volt a hangja... ami azért érdekes.
Utána kapott Elf SXR 5W40-est, majd köv. Elf SXR 5W30-ast és utána Mobil Super 3000 X1 5W40-ast, de azokkal szépen duruzsolt a motor.
-
bul07
nagyúr
válasz tibbike01 #3427 üzenetére
Romániából van coca cola.
Amúgy MOL tankolás.
Ha járok románba akkor szoktam venni mert olcsóbb, 11.99Lei 3db 2literes, 2db Coca Cola meg 1db Fanta
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tibbike01 #3596 üzenetére
Ha nem jársz annyira poros utakon ráérsz 15k után cserélni. Kárt nem okoz, mert ugye minél tömítettebb a szűrő (porral), annál jobban szűr. Cserébe annál kevesebb levegő jut át rajta de erre inkább a szívómotorok érzékenyek, a turbós autók nem annyira...
#nincsbennetarcsi
-
zoo8800
veterán
-
atika88
senior tag
válasz tibbike01 #3709 üzenetére
Örülök és megnyugtató, hogy így vélekedsz. Vhol én is így gondolom, hogy mára már el kellene engedi ez a sztorit. De páron tényleg úgy ragaszkodnak ehhez az infóhoz, mintha sem a világ, sem az olajok, sem a szabályok nem változtak volna 15 év alatt. És meggyőződésük: hamis. És így van, ennyi erővel bármelyik másik gyártóé is lehet akár ma is hamis, ez simán benne van a pakliban.
Ezekkel a felemás és információ morzsás legendákkal persze a kvázi hétköznapi laikust, mint engem is kibillentenek, hogy na akkor most mi is a tuti?
Nem aggódom túl, köszönöm a segítségeteket, mazsolázom tovább
-
Szoszo94
őstag
válasz tibbike01 #3873 üzenetére
Valószínűleg nem hiába váltottak időközben 0W-20-ra, emiatt félek továbbra is az 5W-30-at használni. Több helyen olvastam ennél a motornál, hogy csak ideiglenesen ajánlott, de mindenképp a 0W-20 az ideális. Ha jól tudom, 0W-20 hidegen is már jobban működik, melegen viszont kevésbé sűrűsödik és a hőt is jobban tolerálja (hosszú utakat is megyek, 4-500km pálya kétszer havonta, egyhuzamban, legalább 150-el). Olyankor azért melegedhet rendesen az olaj. Ha vékonyabb, jelen esetben a 20-ast tenném bele, maximum nagyobb olajfogyasztást tudok előidézni, igaz? Vastagabb olajjal teszek a motornak rosszat, vagy tévednék?
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
Új hozzászólás Aktív témák
- alza vélemények - tapasztalatok
- Kés topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Gaming notebook topik
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Most kezdik árulni Európában a Hisense új Mini LED tévéjét
- Motoros topic
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen