-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ArthurShelby
addikt
Sziasztok!
2012-es Zafira tourer-nkat meghúztam, és kéne egy jó (minőségi, olcsó jófej..) karosszériás. Valószínűleg bal-hátsó ajtót kell cserélni (igazából csak behorpadt, a festés ép, szóval lehet elég valahogy csak "visszahorpasztani" )
Egyébként ti honnan szoktatok vásárolni alkatrészeket? Bontó, autoalkatresz.hu...?A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz Markizmark #75350 üzenetére
Ez a válasz nekem jött?
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz Luck Dragon #75390 üzenetére
Van itt valakinek újabb opelje? Olyan 2009-től fölfele? (j astra, insignia, zafira tourer...)
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz F_Gergely #75444 üzenetére
Nem tudom nálad hogy van, de nekem facelift-es eleje sokkal jobban tetszik. Én utána mindig bánkódnék, hogy a másik jobb/szebb.
Szinte 100% szerintem, hogy a facelift-es tekert órás, lehet hogy már benne van a föld-hold távolság 3szor is (én szívesebben venném, ha tudnám, hogy biztosan 250ezer van benne pl)
Meg én utálom, ha valaki kiabál (csak nagybetűkkel) ír a hirdetésben. Keress tovább szvsz.
A tetőablak egy öreg kocsinál nem feltétlen előny (beázás miatt).A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz AMD Power #75483 üzenetére
Az insignia fórumon az opel gyulait nyomatják. Egész rendesek, de azért nem a legjobbak.
Pl az olacserét 22ezerért csinálták (elvileg azért ennyi, mert még a gm ad támogatást erre, mivel relative fiatal az autó (2012) ), szerelőnél ez 30 körül alakult volna (bár lehet, hogy kamu mese volt, csak be akartak csalogatni/szoktatni).
De aztán karosszéria hibákra, javításokra olyan árakat, ajánlatokat adtak, hogy csak pislogtam (pedig akkor még be sem horpasztottam a hátsó ajtót).A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
-
ArthurShelby
addikt
válasz F_Gergely #75750 üzenetére
"És akkor arról még nem is beszéltem mikor a fillérbaszója a Lukoil-nál meg Auchan-nál tankol pancsolt gázolajat mert az OMV meg a Shell drága, és mennyire teszi ezzel tönkre a főbb alkatrészeket. A mechanikus adagoló pont leszarja a gázolaj minőségét, de az elektronikus vezérlésű bizony baromira megszenvedi és csökkenti az élettartamot és teszi tönkre magát az adagolót."
Erről valami infód van tudományosabban? Esetleg egy cikk? Mert sokan mondják, de ez csak ilyen urban legend kicsit számomra még.
Mivel jobb a shell, vagy az omv? Nem ugyanonnan veszik az üzemanyagot?Ezt még csak átfutottam, de nekem az jött le, hogy nincs különbség.
Nem kötekedni akarok, hanem vitázni, és a végeredmény fontos számomra.
20Ft-os különbség is van a kutak között, ami monjduk egy 50l-es tanknál már 1000Ft (az valahol egy ebéd ára, szóval ez számomra nem annyira "fillérbaszás". Szóval a kérdés számomra, hogy megéri-e a különbség.[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
Egyébként így bemutatkozás képen, nekünk 2 opel zafiránk van.
Egy 2001-es benzines 1.6 comfort (alap) szürke zafira (kb egy G astra). Utóbbi időben szerelőt váltottunk, és jobb lett sokkal, de még nem tökéletes. Majdnem 300ezer valós km van benne, és nagy részben városi szaladgálásra volt használva (gyerekek hurcolázása), illetve én néha napján meghajtottam (sportosan vezettem), de ezt az utóbbi időben nem szerette. Nem rég volt benne kuplung cserélve kinyomó csapággyal együtt, illetve a váltója lett most cserélve (beesett valami gömbfej v mi, és szétroncsolta).
Van egy "új" (több mint 2éve megvan) 2012-es fehér cdti 130 lovas (érzésre nekem sokkal több) zafira tourer-ünk is, nagyon jó magas (cosmo) felszereltséggel (panoráma tető, panoráma szélvédő, navi900, tolatókamera, elektromos kézifék, led-es első lámpa, kanyarkövető xenon (és automatikusan felkapcsolja autópályán este a reflektort is), kanyarlámpa (v mi a neve), sport/tour gomb (flex ride), esőérzékelő...). Rokonnak volt céges autója, így ismert az előélete, szóval ez nagyon jó vétel volt. Az egyes-e nagyon rövid, kettesben már húz rendesen (bár jó nehéz a kasztni). Már megfutottam vele a waze szerinti 220-at is (nyilván Németo-ban), de a 180-200 inkább a vége (220-nál már nagyon nem biztonságos). Szeretem a 6sebességes kézijét, nem cserélném le automatára (igaz azt még nem próbáltam).
Egy jó kis megbízható autó, eddig nem nagyon volt vele gond (mint pl részecskeszűrő, kettőstömegű), szóval ez még ránk vár. Most van a kocsiban 170ezer km, kb 150ezer (autópályás) km-rel vettük.Igazából most hogy 2 kocsi van jobban eloszlik a km (csak a költségek nem oszlanak, azok csak nőnek )
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz B-L-A-C-K #75822 üzenetére
9 hónapról másra asszociáltam elsőre
"kötelező szerviz (olajcsere + szűrők), ezt meg egy szakszervezetben csináltattam"
Gondolom szakszerviz akart lenni . Melyikben (mert az sem mindegy szerintem)?Igából eddig mi az opel gyulaiba voltunk szervizen, mert az insigniafórumon azt nyomatják. (olajcsere 22ezerért, ami szerintem rossz ár, meg egy visszahívás). Én kicsit azért félek tőlük, ha nagyobb probléma lesz.
Illetve szerintem már ideje lenne levegőszűrőket cserélni, de ezt csak sejtem. Fogalmam sincs mikor kell, kit kérdezzek (kiben bízhatok).Illetve te nem tudom mikor cserélsz olajat, de városi használatnál az előírt 30 helyett javasolnak (nincs ideje felmelegedni lehűlni az olajnak...) Ez tényleg így van? Mert ott a járműinformációs menüben kiírja a %-ot, de nem tudom mennyire kéne megvárni a végét. (gondolom csak a km óra alapján mondja meg a %-ot)
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz Luck Dragon #75827 üzenetére
Nálunk a zafira A 1.6 benzinnél is kb ennyit forog. Szerintem annak a 120 lenne az igazi jó sebesség (ha bírnék a véremmel), így jobban eszi az olajat (és a benzint is ). Lehet egyébként egy 6dik sebesség csodákra lenne képes.
Anno ezért fogadtam meg, hogy már csak 6 sebességes autónk lesz.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
nem ide bocsi
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz _seth_ #75864 üzenetére
Nagyon szép autó, büszke lehetsz rá!
Igazából nekem kívülről nagyon tetszik a B vectra, de belülről valahogy nem jön be. A gombok, a kormány...
Viszont a külső tükrei, az eleje, a hátulja... az nagyon ott van.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
-
ArthurShelby
addikt
Ti melyiket ajánljátok? (nyilván minél olcsóbb annál jobb) [link]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
Az autók tényleg, nőttek, van ez a downsizing hülyeség, de szerintem ezt most kezdjük talán kinőni.
Szerintem a lábtér nőtt, és a csomagtartó is.
Ma már senki nem áll le az út szélén, mint régen trabantot szerelni, már kereket sem cserélnek az emberek (ki sem tudják venni.)
Pl nálunk van egy virsli pótkerék, és egy ilyen kompresszoros eltömítős valami, de a pótkereket fogalmam sincs, hogy hogy tudnám éles helyzetben levenni. (az autószerelőnél fedeztem fel, mikor fölemelte )
Egyébként ma már sokkal több az extra a kocsikban, és a töréstesztek is szigorúbbak.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz Luck Dragon #75983 üzenetére
Itt is csak egyszer egyszer éri meg igazán prémiumot tankolni, mint a 100-as benzinnél?
Hogy akkor ott kitisztítja a dolgokat?A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
-
ArthurShelby
addikt
válasz B-L-A-C-K #76119 üzenetére
Érdekes, nálam is 7 a különbség az óra és a gps szerinti között (130-150 fele). Nekem a 130 lovas cdti van, bár érzésre nekem erőssbbnek tűnik (minnt 130).
Van a kocsiban navi? Ha igen tudok neked küldeni fix traffipax pontokat. (bár attól is függ, hogy melyik)[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz diegho #76122 üzenetére
Sőt be is mehetsz, az autódhoz és ott lehetsz, míg szerelik.
Nálam szerencsére még nem volt láthatatlan/rejtélyes dolog, minden tervezhető volt, így eddig csak árajánlatot kértem, és durván annyit is fizettem (anno fölszámoltak valami kis exra olajat/sprayt, de az kb 1000ft plusz volt).
Bár egyáltalán nem szívemcsücske a márkaszerviz, most keresek egy jó szerelőt.[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz diegho #76125 üzenetére
Na, én ezt irigyelem, ez az álmom. Velem még sosem volt ilyen, pedig igyekezem ilyet találni. Csak ha ismeretlenül megyek oda valahova heylből bizalmatlanok velem (ami érthető, hiszen új vagyok).
Márkaszervizben is úgy érzem ha benn vagyok az autónál, hogy annyira nem látnak szívesen a szerelők. És ha 1 kérdést is felteszek (egyszerűt), akkor arra nem nagyon kapok választ, és úgy érzem fárasztom őket (pedig nem szeretnék fárasztó lenni, és sztem nem is vagyok az).
Esetleg ha ez a szerelő Bp-i privátban el tudod küldeni az elérhetőségét? (bár pont az újabbik autóhoz keresek jó szerelőt, ahol már kis informatika is kell, a régihez találtam jót (csak ó is mindig elfogalalt))A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz B-L-A-C-K #76131 üzenetére
Azt tudom, hogy százalékosan "csal" (hiszen nagyobb tempónál a kerék jobban kipörög).
Én azt nem szeretem a waze-ben, hogy néha későn szól (200m-rel előtte pl), de valamikor meg relatíve normális, és 500m-rel előbb. Esetleg nincs olyan beállítás, hogy 1km-rel előtte szóljon?A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
Az normális, hogy ha bekapcsolom az első ablak párátlanítást bekapcsol a klíma (jelezni nem jelzi).
A párát végül is lefújja, csak mi fagyunk meg a kocsiban.
Az insigniában is így van? @B-L-A-C-K?A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
Mi sajnos kb 3 hónaponta mosatjuk le (mosóban). Nincs időnk se rá, hamar bogaras lesz (főleg az eleje, meg a külső visszapillantóknál), és sajnos itthon ahol áll a fák alatt a galambok gyakran sz*rnak rá (itt nem előny a panoráma tető, és a panoráma szélvédő ), a fákról lecsorgó ragacsos anyag...
Nálunk sajnos egy igásló az autó, én most próbálok ebből váltani, de nem könnyű (pl jó szerelőt is nehéz találni, jó/olcsó autómosót, nincs kertünk...) (de ezek csak kifogások, rajtunk múlik mennyit törődünk vele, eddig egyébként egy megbízható kocsi, még nem volt vele semmi nagy gond)@kmarci25
Eddig szerencsére csak kisebb dolgok voltak (olajcsere, átnézés...), de így is rengeteg idő volt. A délelőttöm simán elment rá. Nem kapkodnak a szervizben, halálra unom néha magam. Az negyed óra, hogy a kocsi bekerüljön az emelőre (pedig időpontra megyek). Nekem nem tűntek nagy szakiknak az opel gyulainál, akik foglalkoztak a kocsimmal (de lehet, ha komolyabb dolognál másokat küldenek).A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
-
ArthurShelby
addikt
válasz B-L-A-C-K #76216 üzenetére
Az A zafirában egy gagyi kínai megtette, túl nehéz volt a telefon (samsung s3 lte), nem bírta el a lamella.
Viszont ez nem gagyi, szóval simán lehet jó (és a te tapasztalataid alapján az, szóval akkor jó ).A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz Calogero #76273 üzenetére
Az s-max-ról (2011, 2.0 tdci) is azt hallottam, hogy 5 év után hirtelen szörnyű szerviz igényes lett (pedig végig egy kézben volt, nagyon vigyázva volt rá).
Egyébként én is az elektronikától félek a franciáknál.
Meg még annyit, hogy nővéremék egy francia (citroen) autót vettek, és most szembesültek azzal, hogy csomóan nem vállalják a szervizelését (nem találnak szerelőt, pedig semmit gond nincs még az autóval)[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz kmarci25 #76274 üzenetére
Szerintem a dízel eddig is túl volt értékelve (pl hogy egy dízelautó drágább, mint a benzines társa), bonyolultabb, drágább szervizelésű, de kevesebbet fogyaszt (az audi a8 dízel is emiatt egy striciwagen a kopasz szerint a tc-n: legyen nagy/villantós, de fogyasszon keveset, pénzem nincs a szervizre). Az, hogy alul nyomatékos és tol tényleg jó, de ezt ma már egy benzines is meg tudja csinálni.
(szidom itt úgy a dízel, hogy nekünk is egy 2.0cdti van, és egyelőre még nem volt vele baj)Viszont az ilyen jól hangzó földtől elrugaszkodott jóslatoktól a falra tudok mászni (2050-ben repülő autók, 2012 világ vége....) Soha egyik sem jön be.
A papír és a regények/viccek sok mindent elbírnak.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
-
ArthurShelby
addikt
Van itt valakinek benzin 1.6 J astrája?
Barátom nagyon panaszkodik rá.
1. A motorral sok a gond (igaz az első fele a gázosítás miatt volt, amit a márkaszerviz (maxabo) szarul épített be nekik)
2. A klíma hektikus működése (van olyan, mikor nem érzékel semmit, és olyankor le kell állítani, ki venni a kulcsot, pihentetni, és utána jó lesz ). Mondta, hogy kicsit gáz, mikor egy ilyen drága (kinek mi) autóban le kell húzni az ablakot 160-nálA rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz amargo #76288 üzenetére
Majd még pontosítok, mert elfejetettem mit mondott (csak gondoltam itt is felvetem).
Egyébkénk nekünk zafira tourerünk van, és ott is lefújja a fejed a klíma (szóval akkor inkább leveszem az auto-ról).
Azt nem tudom, hogy nálunk hővédős-e az üvegezés (nem tudom honna tudhatom ezt meg), de gyárilag sötétített, de szerintem a nappal szemben nem ér sokat.Viszont amit megfigyeltem, hogy a hátsó ajtó csukódás hangja nem túl kellemes lehúzott ablakkal (lehet rezeg akkor benne az üveg).
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz Luck Dragon #76299 üzenetére
Én az 1.6dizliktől félnék (az opel cdti-s 1.6 dizlijétől is). Persze én nem vagyok mindentudó, de ez csak az én véleményem.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
"Neki mi a gondja a motorral?"
Sajnos nem tudom, nem figyeltem, elfelejtettem (milyen barát az ilyen ). Volt valami henger tömítés csere talán, de már nem tudom. A lényeg az, hogy sokat költöttek rá, és utána is volt probléma.
A legelején mindent a gázosításra fogtak (amit ők csináltak, lehet hogy az elején tényleg csak ez volt a baj), de a végén már egyértelmű volt, hogy ennyi hibzát, nem lehet a gáz számlájára írni.
Az autó egyébként új korától fogva náluk van.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
Azt én sosem értettem, hogy egy frissítés miért fizetős?
Pl megveszem az autót navival, és fizetnem kell azért mert bug-osan adták ki a szoftver a fejegységre (én hülye meg kifizettem), és hogy használható legyen fizessem ki a frissítést is?
De ugyanezt le lehet vezetni minden frissítésre a kocsiknál.Másik, márkaszerviz.
Milyen frissítések vannak a kocsira, és milyen áron?
Ők nem frissítenek semmit, amíg nincs rá okuk, felesleges. (mondom magamban ok, biztos véletlenül adtak ki valamire ki frissítést).
Tehát azt sem tudom jobb lenne e a kocsim, azt sem tudom mennyiért, és még nekem kell küzdeni...A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz Luck Dragon #76664 üzenetére
Annak a 2.2-es benzinesnek nincs jó híre (én az A zafiránál halottam erről a motorrról sok rosszat)
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat