-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamester10
őstag
válasz atos19881101 #179864 üzenetére
Amatőr kérdés de a helyén lévő váltóban 80-ért cserélik az olajat?Ebben az anyag ár is benne van?
-
yodamester10
őstag
válasz atos19881101 #179871 üzenetére
Enyémben az olaj ilyen volt és nagy kő esett le a vállamról mikor megláttam a színét. 215 ezernél.Úgy már reálisabb az ár.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz atos19881101 #179889 üzenetére
Sokfele kimeles van, nem csak egy. Ha mindig lassan mesz kimeles cimszoval akkor sosem valt fel.
-
Zizmand
aktív tag
válasz atos19881101 #179869 üzenetére
VCDS-em nincsen, így nem tudom volt-e hibakód. Nehezen érte el az autó a 90 fokot, így elsőkörben egy vízhőfok jeladót cseréltem, be is jött a dolog.
Majd egyszer indokolatlanul megint megugrott az alapjárati fogyi, utána olvasva a üa. hőmérséklet jeladót írták többen, aztán épphogy hozzá értem a szenzorhoz, a kezemben is maradt az egyik vezetéke.
-
Reggie0
félisten
válasz atos19881101 #179891 üzenetére
Csak pelda volt. Sokfele kimeles van. Pl. van aki 5-10 percig melegiti a motort telen, pedig az sem tesz jot. Ha valaki azt irja, hogy o kimeli a gepet, az kb. barmit jelenthet. De sokszor jot nem
-
Csabadi
tag
válasz atos19881101 #179934 üzenetére
Szia, turbo gondokkal, hogy álsz? Olvastam, hogy írtál a cégnek... De mi lesz a folytatás?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz atos19881101 #179934 üzenetére
Pedig túlnyomórészt cégek vesznek újonnan autót, és vannak rövidtávú bérautók is (egy USA piacon mondjuk az gyakoribb, mint itthon). Aztán lehet, hogy utóbbi motorja jobb állapotban lesz, mert beletekernek napi több száz km-t, nem 2 km-re használja Mari néni Van jó és rossz is mindenhol, de a céges oldalról is látván a dolgokat sokkal inkább vennék flottás autót, mint magánszemélytől.
[ Szerkesztve ]
-
i-sti
senior tag
válasz atos19881101 #179944 üzenetére
Mi A4 is céges volt.
Rendben kapta az olajcserét, 30 ezrenként. (0, 31, 61, 90, 122, 152)
2011-es, 2015 szeptemberben került hozzánk. 155-tel
Azóta 8-10 ezer között kapja az olajcseréket. Még nem eset szét a motor. Egy szívósort kellett cserélni ami drága volt.
OFF: nagyon traktor hangja van de csúnyán traktor hangja van. Volt emiatt 2x is szerelőnél, sztetoszkóppal is meghallgatta azt mondja ez ilyenNovum Forum Siculorum
-
Csabadi
tag
válasz atos19881101 #179944 üzenetére
A labdára menő ágba tegyél egy T csatlakozót (akvarisztikában is használják) és így az órát be tudod húzni a kocsiba, hosszú akár festos csővel is...
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz atos19881101 #179948 üzenetére
Ha tudod használni a váltót (nem okoz gondot a parkolás egy teremgarázsban, vagy ilyesmi), akkor vedd meg. Ezeket tartós használatra találták ki, megfelelő karbantartás mellett sokáig is megy és messze nincs még abban a kocsiban annyi km, hogy félni kéne.
Ha jól dereng, 200k km alatt van, az általad említett rémmesék meg 4-500k km-nél szóltak.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Csabadi
tag
válasz atos19881101 #179948 üzenetére
Elhiszem...
-
zsolt19900
őstag
válasz atos19881101 #179984 üzenetére
végigturkáltam a csöveket, meg is lett a bűnös, már ki is cseréltem és minden szuper
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
zsolt19900
őstag
válasz atos19881101 #179989 üzenetére
hát, hogy mondjam neked
a turbótól jobb kézre eső egy Y elágazásból az egyik szál és az ment tovább az egyik vezérlő szelep egyik csatijára
régi talán még gyári szövetes cső volt, nem cseréltem a múltkori körben, mert nem találtam rajta hibátFaragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
grizlisandor
addikt
válasz atos19881101 #180316 üzenetére
Napokban néztem a témáról egy videót(youtubealert), van több része is.
-
Csabadi
tag
válasz atos19881101 #180319 üzenetére
Szia, bölcső, váltó,kuplung/lendkerék, kulissza, féltengelyek, önindító, (motorvezérlőt csak át kell kódolni) pedálsor... Elvileg az autómata váltónak külön kábelkorbácsa van amit csak kukázni kell. Ami érdekes lenne, hogy 5 v 6-os váltót akarsz(féltengelyek miatt) Amit max hekkelni kell az a tolatólámpa kapcsoló és a kuplung pedál jeladó-tól a vezerlőig(tempomát miatt) nagyából ennyi
-
Csabadi
tag
válasz atos19881101 #180321 üzenetére
Féltengely hossza nem stimmel az 5 és 6-os váltós között.Nem tudok sajnos.. De mágus biztos megoldja, neked a cserét
Egyébként én tuti hosszú 5 tennék föl. GGB azt hiszem a kódja. Mert ezekkel nincs gond és nem érzékeny csak a "gyári" olajra.Meg nem kezd el búgni/zúgni meg persze olcsóbb is mint a 6-os.Mert ugye mindenkinek a 6-os megy tönkre...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz atos19881101 #180323 üzenetére
Hideg fejjel kell ezt átgondolni.
Leengedném az olajat, amennyi lejön, annyi frisset vissza bele. Lehet ezt rendszeresen ismételni. Aztán megy ameddig megy. Ha majd elromlik, akkor tolnám be az automatáshoz. Ki tudja, talán sokat elmegy még.
-
Csabadi
tag
válasz atos19881101 #180323 üzenetére
Persze ez mindig így van, ha valaki odafigyel az csak szo.ik sajnos... Egyébként úgy rémlik mintha felújított váltó lenne a kocsidon. Garancia?
Ezt egyik csoportból fotóztam ki átépítés volt a téma 1honapja [kép][ Szerkesztve ]
-
Csabadi
tag
válasz atos19881101 #180326 üzenetére
Szerintem én a helyedben 1ft-ot nem költenek az autómatára(se nyomatékkuplungra) Meg kell csinálni man 5-re és örök élet. Nyilván pénz az is de szerintem 200-250ből kijön ha magadnak csinálnád lehet kevesebb. Itt az a kérdés hogy új kuplung/lendkerék vagy bontott jó állapotú. Én a másodikra mennek rá.A költségek miatt.... Még felénk unix/bardi luk lendkerék nulla, gatya rossz mind. Plusz mostanság az Unix kéri garanciakor a be építési számlát, helyet stb tipródnak nagyon, mindig is volt náluk ilyen de nagyon körülményes már a garanciális csere... Pl bardi autó bosch feszültsegszabályzo 3hete garizák vicc
Persze ez az atirasi mizéria egész műszaki vizsgáig várhat szerintem, senki nem fogja nézegetni így nem kell kinyomni annyit egyszerre
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz atos19881101 #180326 üzenetére
A váltósnak is csak feltételesen hiszek, amikor a dányi szakinál emailben érdeklődtem a teljes átmosás felől, ezt a választ kaptam:
"... köszönjük a megkeresést.
Sajnos nem tudunk teljes olajcserét a fenti típuson végrehajtani...."
Volvo 6-os Aisin, kimondottan elterjedt típus, így meglepődtem, felhívtam, telefonban azt mondta, hogy mivel már 19X ezer km van benne és nem tudni, hogy volt-e korábban cserélve benne az olaj, nem vállalják, mert utána csúszni fog a váltó.
Máshol átmosattam, nem csúszik. (Legközelebb sima csere lesz, max. többször egymás után, vagy sűrűbben.)A legolcsóbb - akár háztájilag - cserélni az olajat; ha nem válik be, még mindig
felgyújthatodátépítheted. Szvsz. -
Attix82
őstag
válasz atos19881101 #180331 üzenetére
Én a helyedben megpróbálkoznék egy bontott váltóval. RacerBazáron van is, vagy Bontópláza. A manuálisra alakítás gyanítom engedélyköteles.
-
Attix82
őstag
válasz atos19881101 #180333 üzenetére
Lecsavarozod a dekni alját, látni fogod van e fémszemcse...sőt a bontosnál lecsavarod vagy ő. Ha ebben a helyzetbe lennék én megkockáztatnám.
-
válasz atos19881101 #180335 üzenetére
A manuálissal is.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Attix82
őstag
válasz atos19881101 #180335 üzenetére
Persze akadhat, de nem egy autó ára.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz atos19881101 #180337 üzenetére
Én anno 60.000-ért vettem 6-os váltót. Meg 20.000 volt a szereldmagad.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz atos19881101 #180340 üzenetére
Nem, manuál - manuál csere volt.
-
atos19881101
senior tag
válasz atos19881101 #180342 üzenetére
Na egy másik bontós meg azt mondta, csak tűgörgő ami nincs benne az automatában. Azt kell rárakni. Most ki tudja rosszul?
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
Csabadi
tag
válasz atos19881101 #180343 üzenetére
Szía, második bontós mondott igazat, ez 100% csak az a tűgörgő(támcsapágy kell) cseréltünk mocit egyik ismerősnek és automata kocsiból jött a motor.
-
zoo8800
veterán
válasz atos19881101 #180346 üzenetére
Ha a helyedben lennék, én nem cserélném ki a váltót, amíg tönkre nem megy az automata. Valami kopik odabenn, de ki tudja, meddig bírja még... lehet, hogy sok méter van még benne.
rip and tear, until it is done
-
Kiskokó
veterán
válasz atos19881101 #180323 üzenetére
Bocsi, hogy bele vau vau.
De jaaaaj de átérzem a helyzeted.Ugyan így vagyok vele, hogy féltem, vigyázom, szervizelem, minden az autót és rittik van valami baja... aki meg leszarja, lelakja , tiporja nem szervizeli annak meg semmi baja a kocsival... fuuu
A tiedben még 5hp19 van ha minden igaz, ki és hol csinálta. Manapság az a váltó már olyan régi és elterjedt, hogy aki azt nem tudja össze tenni rendesen az egy balfasz.
Nem olvastam vissza nem tudom mit csináltatok rajta pontosan, de az olajhűtő az egyik "gyengepontja" Ha váltó felújítás után nem cserélték ki akkor = hogy tönkre fog menni hamarosan újra a váltó. Mondjuk ha 60k-t elment... akkor más lehet vagy nem tudom... érdekes. Mi lett csinálva rajta pontosan ?
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Kiskokó
veterán
válasz atos19881101 #180353 üzenetére
Tudom hogy nem szeretsz, de másnak válaszoltál
Hát igen attól hogy öreg, nem igazán lesz olcsóbb az alkatrész.
Wandler felújítás 80ezer ft körül van.
A komplett váltó felújítás (mechatronica, ekuplungok, szelepek stb) alkatrészek olyan 200-250ezer körül lehet. Plusz olaj és szűrők vagy 40 ezer. Szóval legrosszabb esetben is szerintem az anyagár alaphangon van 200-250 ezer ft wandler nélkül.
Nekem a 6HP20-at 3-4 éve 450 ezerért újították fel kompletten wandlerrel mindennel.Az olajhűtvel meg az van, hogy alulméretezettek a járatok benne és az olajsártól /kosztól stb-től eltömődik, ezáltal nem látja el a feladatát és idő előtt megég az olaj, a szar olaj meg tönkre teszi az egész váltót.
Aki nekem csinálta az A6-ot előtte csinált egy Passatot nekünk 5HP19-el vagy jó 10 éve... mondta is évekkel később hogy jó pár garanciális váltócserét bekellet nyelnie mire rájött hogy az olajhűtőt ki kell cserélni újra mert attól haltak meg sorba a felújított váltók.
Lehet ezért szürke az olajad, úgy hogy reszelék meg nincs benne.
De ez csak az én ötletem. Én Laikus vagyok nem KP amit mondok.
Ötletelek.[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Kiskokó
veterán
válasz atos19881101 #180357 üzenetére
Hát igen, megértelek persze. Jól mondod ez a 3m kab az a határ amíg "szívesen költ" rá az ember ennyi pénzt.
A szeleptömb a mechantornica amúgy. Az egészben az a leghúzósabb összeg.
Mondjuk én biztos nem építeném át manuálra. De az én vagyok.
(Főleg ha nem tervezel kocsit venni és tudod hogy megmarad hosszú távra)haverom ugyan így járt most egy Volvo S80 2.4D-vel.
Szerelő mondta hogy 90% hogy a mechatronica miatt csúszik a váltó, kicserélték de alig lett jobb.. valami 250 be fájt eddig. De se Kuplungok se wandler semmit nem csináltak.
Most ő se tudja mi legyen. Egyelőre használja így, én mondtam neki hogy mivel régebbi kocsi nincs benne adaptáció. Kezdjen vele járni hátha tanul és javul.
Erre 2 hét múlva mondja hogy mintha kezdene jobb lenni... egyelőre itt tart. Várja a "csodát" aztán lesz ami lesz.| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
MoP_FX 57
őstag
válasz atos19881101 #180357 üzenetére
Ha nagy baj lenne a váltóval, azt már éreznéd valószínűleg. Én igazából azt sem értem, hogy hogyan lehet fémdarabka az olajban. A teknő alján lévő 8 mágnesnek pont az a feladata, hogy ezeket megfogja, és ezáltal ne legyenek benne a körforgásban. Továbbá ott van a szűrő is, ami szintén meggátolja ezeknek az áramoltatását. A normális jelenség az, ha van némi fémiszap a mágneseken, darabkák pedig nem, de attól még, hogyha lenne némi spén is, de egyébként a váltó tökéletesen funkcionálna, én még nem esnék kétségbe.
Én valószínűleg megvenném a szűrőt és folyadékot, aztán megcsinálnám magam, kb. 15k-ból kijön, attól függően, hogy milyen márkát preferálsz. Sima leengedős módszerrel 4,5-5 liter jön ki az 5HP19-ből, tehát maximum a fele cserélődik le úgyis.
Magam is így csinálom a saját 5HP19-emen, aztán 50 km-rel később kap még leengedést, úgy kb. 75%-ra frissül a töltet. -
Lacess
tag
válasz atos19881101 #180357 üzenetére
Ha számít még egy vélemény: én sem építtetném át. Annak sem elhanyagolható a költsége, csak egy új kuplung+DMF+gyári olaj a bontott váltóba már min. 120rongy. Még ott a sok apróság ami kell, maga a váltó és persze a munkadíj. Korrektül megcsinálva, lepapírozva szerintem elég szép végösszeg lenne. Még nem jönne ki belőle a az automata felújítása, de lehet nem is lenne tőle túl messze.
Én lehet bepróbálnék egy vagy két olajcserét otthoni körülmények között, valamint utána mennék a Kiskokó által említett olajhűtő témának. Még az olajcsere előtt.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
i-sti
senior tag
válasz atos19881101 #180363 üzenetére
+1 én sem mernék belevágni egy ilyen műveletbe. Nem egyszerűbb eladni és keresni egy 6-os manuált illetve újabb autót?
Novum Forum Siculorum
-
MoP_FX 57
őstag
válasz atos19881101 #180363 üzenetére
Szerintem az a néha üt egy kicsit, az még tipikusan a "cserélj folyadékot, és valószínűleg kisimul" kategória, főleg ha már ilyen gyászos a jelenlegi. Nálam hidegen volt hajlamos rántani egyszer-egyszer visszaváltáskor, nem vész, de azért feltűnt, egyébként hibátlan volt. Aztán az első cserével meg is szűnt a jelenség, és akkor még csak a folyadék fele lett új.
-
i-sti
senior tag
válasz atos19881101 #180366 üzenetére
Azért nem mindegyikben van DPF, és azok sem fognak első héten meghalni.
Lásd kisza Leonja.Novum Forum Siculorum
-
molnarpeter
nagyúr
válasz atos19881101 #180366 üzenetére
[link] akármelyik, 1-2 év garival.
U.i. anyagi kötődés nincs.
-
Csabadi
tag
válasz atos19881101 #180374 üzenetére
Jól teszed, sokkal jobb a manual kevesebb gonddal.. Persze ott van lendkerék gon stb. De az 5válto kB soha nem megy tönkre azért kérnék 25-40E Ft körül érte mert nem kell cserélgetni mint a 6-ost.Meg engedjük már el ezt a gyári olaj mizéria, 5valtoba tehetsz étolajat is menni fog és nem fog bugni/zúgni. Annyi hogy ha GGB lesz lehet gyengébbnek fogod érezni mert hosszú, de ezen egy laza chip segíthet
-
veterán
válasz atos19881101 #180379 üzenetére
Kell hogy bontós adja a számlát? Nem vehetted a Jófogáson, magánszemélytől adásvételivel?
(Részemről továbbra is megpróbálnám az olajcserét, akár s.k.)
-
válasz atos19881101 #180363 üzenetére
Ki az a NEO?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
molnarpeter
nagyúr
válasz atos19881101 #180374 üzenetére
Váltó stb témában szerintem egy hiteles adásvételi szerződés is megfelelő kéne legyen amúgy, persze nem csináltam még ilyet.
-
Tin
veterán
válasz atos19881101 #180386 üzenetére
Számla szerintem csak azért kell, hogy tudd igazolni, hogy legálisan vetted. Nem mondjuk loptad, vagy feketén bizniszeltel. El tudod képzelni hogy utána mennek?
-
Tin
veterán
válasz atos19881101 #180388 üzenetére
Szerintem nem probléma elvárni, hogy a forgalomba kerülő autó (veszélyes üzem) minden alkatrésze igazolható forrásból származzon. Főleg egy átépítésnél.
Az nem gáz, hogy valaki számla nélkül végez kereskedelmi tevékenységet? A bontósra gondolok. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz atos19881101 #180388 üzenetére
1000 euró itt a haveré a superb1, ha kell alkatrész halmaz, nem mellesleg az automata váltója 60k km-vel ezelőtt lett felújítva. Teljesen műkködőképes autó, néhány apró hibával. 1.9 PD 130 nyiha.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz atos19881101 #180392 üzenetére
Kellene még bele 500-1000, hogy rendes legyen. Inkább vett egy 2017-es kombit. :D A motorja, váltója jó, vacakolnak a zárak, kell rá egy kipufogó, 2 lengőkar, csúnya a belseje, repedt az első lökös.
-
Tin
veterán
válasz atos19881101 #180392 üzenetére
Szerintem ha atepited a feket, ahhoz is kell kulon vizsga, ahogy elvileg az ultetestol kezdve mindent be kell vezetni a forgamiba. A valto meg egyedi sorszamos osszetett szerkezet, teljesen normalis megkovetelni egy szamlat, ami igazolja a beszerzes forrasat.
De sokkal egyszerubb lenne megkerdezned a hatosagot, hogy pontosan mirol is kell a szamla, es keresin olyan bontost, aki ad szamlat is.
-
Tin
veterán
válasz atos19881101 #180395 üzenetére
Legyen ugy... eljen a Zigazsag!
-
Kiskokó
veterán
válasz atos19881101 #180363 üzenetére
Hát ezt neked kell tudni.
Nekem nem kellene manual már soha többé, maximum valami élmény hátsó kerekesbe...Nem mondtad még, hogy annó mi lett felújítva a váltón, és mi volt akkor a hibajelenség.
Nekem az A6-ba váltó javítás óta nekem is most van 60ezer km körül de eddig teljesen tökéletes volt.
Annyi, hogy egyszer csináltam váltó adaptációt mert a sok hideg rövid téli járás után, ahogy jött be a melegebb idő elkezdett nem szépen váltani. Adaptáció után tökéletes újra.
Mondanám hogy neked is érdemes lenne csinálni legalább egy 0-ázásst de a legjobb a próba utas adaptáció. De a tiéd még nem tudja azt hiszem.(Ja jut eszembe Vedd meg az A6-omat Fix 2,5M tiéd téli gumi 18" gyári kerékkel.hehe)[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Kiskokó
veterán
válasz atos19881101 #180411 üzenetére
Helló
Na várjál. Most már akkor össze kell rakni a képet.
Hány Km van a váltóban? Amikor a hiba volt, felújítva lett vagy megjavítva ?
Bár mivel nem mondtad, ezért úgy logikus, hogy csak megjavítva lett a váltó.
Ha nem húztak le akkor annak 200 körülből meg kellett lennie.Na mármost van egy X km-es váltód aminek az egyik rész új csak. Pláne hogy ezen kívül még 2 főalkatrész is a régi használt.
Innentől fogva sajnos nem meglepő ha most olyan az olaj. De én így azt mondom neked, egy olaj csere amúgy is most jönne (ha jól emlékszem 60Kt mentél azóta vele)
Aztán figyelni, ha fel lett újítva teljesen akkor más tészta, nem tudom, ezt csak az eddig ismert infók alapján mondom.Ja és igen, az automata váltó erősen prémium "termék" ezért drága. Sajna ez van. Ezt mérlegelni kell .
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
Új hozzászólás Aktív témák
- OSRAM Ultra Life P21/5W 12V Extra Lifetime hosszú élettartamú autó izzó / jelzőizzó BAY15d - 10db !
- Újszerű, Minőségi Steelcase Tárgyalószék, Konferenciaszék, Karfás Szék
- Új Tork 55 10 00 Tekercses Kéztörlő Adagoló Harmadáron
- Beltéri Fa Ajtó Kétszárnyú, Egyszárnyú Tokkal, Kilncsel, Kulcsal
- Használt Fiókos Irodai Konténer, Szerszámos Fém szekrény Harmadáron
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen