-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
_Smooth
senior tag
válasz gubabela #206106 üzenetére
Köszi. Akkor az 1 zónás esetén is elöl oldalanként állítható? (tehát valójában két zónás?)
Mert, ha az egy zónáshoz képest a 3 zónás csak ennyiben tér el, akkor az nekem ezt jelentené, így viszont akkor megtévesztő a megnevezése. A hátsó nem izgat, de elöl azért hasznos volt az oldalanként külön vezérelhető opció.
A fizikai gombok elhagyása egy merő agyrém. Aki azt kitalálta, azt a 10,25 inches kijelzővel verném véresre. R Line-ban ráadásul a multikormány is full tapis baromság. Kérdeztem az eladót, azt lehet-e mégis fizikai gombokkal kérni. Azt mondja, nem, hát ez magasabb kategória, meg szerinte esztétikusabb is, meg... ne folytasd, nem érdekel a véleményed Majd közölte, hogy egyébként ezt a VW is kifuttatja, nem aratott nagy sikert. Hállelúja!
De a világításkapcsoló, a klíma, az ülésfűtés, mind mind csak érintősen, menüből. Van egy fizikai gomb, de azok is csak annyit csinálnak, hogy a képernyőn nyitják a megfelelő panelt.
Borzalmas lehet. De hát ezzel nem tudok mit kezdeni. Cégcsoporton belül mind ilyen.
Kicsit nézegettem most a Proceedet is, tetőablakkal, minden anyámfülével együtt is majdnem egy millával olcsóbb lenne ezeknél. A koreaiak motorjai valahogy dinamikusabbnak is érződtek, ott megvannak még a fizikai gombok is.
Viszont nem biztos, hogy jól értem; végül golf 8-ra le is cserélted a 7-est? Az a módválasztó benne van Neked is? (DCC nélkül)
4)-es kérdés, hátha akkor így arra is sikerül pontot tenni.# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
válasz _Smooth #206056 üzenetére
Hátha valaki egyszer szintén ezekre keresgél, gondoltam, megosztom, amit eddig sikerült kiderítenem:
1) Golfról találtam külföldi videókat, anyagot, ami alapján úgy tűnik, tényleg rásegít a 48V villanymotor a főtengelyen keresztül a hajtásra (induláskor, kigyorsításkor, vitorlázáshoz). De Cupráról nem találtam ilyet. Meglepne, ha ott nem ugyanilyen rendszer dolgozna.
2) Golfba sehol nem lehet beleülni, kb egy kereskedésben sincs kiállított példány. Viszont az eddig hallottakkal ellentétben nagyon úgy tűnik, az R Line-ban (szinte) ugyanaz az ülés van, mint az R-ben. Színe biztosan más, de amúgy egyéb difit nem láttam.
3) Life és R Line basic LED-je igazából csak annyiban különbözik a hagyományos halogénektől, hogy egy LED forrás vakít benne izzó helyett. A LED Plus már projektoros(?), talán némi kiegészítő fényforrással, magasságállítással, stb. Jelenleg hasonló lehet az Octaviámban. Ha jól be van állítva, nekem ez elég lesz. Matrix szuper cucc, de nem érzem, hogy +800k-t megérne nekem. Ellenben 400at megér a Plus.
4) továbbra se teljesen világos; találtam olyan videót, ahol benne van. A 4 dedikált shortcut gomb egyike. De nem derült ki a videóból, hogy a DCC is benne van-e, és esetleg emiatt van mode is. Ma kipróbáltam megint öcsém Superb Sportlineját sport és normál módban is. Érezhető a különbség a futóművön, de nem izgatna, ha nem lenne. Max azért, mert az autót talán jobban szét fogja így verni/rázni a jómagyar, aszfaltozott szántóföld.
5) sajnos tényleg csak 1 zónás, nincs is 2 zónás, csak 3 a következő. Ez mekkora oltári baromság Előbbi kicsit kevés, utóbbi meg indokolatlan.
6) azt én továbbra sem értem. Szérialistán szerepel a wireless connect és a wireless töltés is(!!). Akkor mi a rákra akarnak 180ezerrel lehúzni?
7) nekem új/fura, az octavia esetén 4 éve még csak egyben volt. Kessy igen, vagy nem. Ha kérted, akkor nyitás és indítás is kulcs nélküli volt. Na itt az indítás széria, a nyitás nem. Nekem ez így megfelel.
8) Cuprában is progresszív - nem értem, akkor a csomag minek írja.
Azt sajnos továbbra se tudom, hogy a Cupra alatt is sport futómű van, de gyanítom, a hátsó ott is multilink.
Amit nem ír a szérilaista:
- R Line-ban csak hátra írja az ISOFIX-et, de elöl is van
- nem írja a dupla csomagtérpadlót, pedig a Golfban is van (esetemben ez spec közel dealbreaker lett volna)# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
Én is úgy tudom, hogy a Skoda kezét most kicsit elengedte a csoport, Seatot próbálják upbrandingelni.
Amúgy eddigi ajánlatokban (nagyjából hasonló felszereltséggel némileg eltérő végösszeggel) a Cuprára adták a legnagyobb kedvezményt is, így árban majdnem fillére ugyanott volt, mint a Seat Leon FR. De érdekes módon a Golf volt a legolcsóbb. Kedvezmény nélkül még akkor is, ha belerakom a LED+t, adaptív felfüggesztést, 3 zónás klímát.
Az a Cupra bitangul néz ki, viszont tesztek azt mondják, a Golf talán egy kicsit csendesebb. Cupra futóművéről nem találtam semmit, illetve pontosan azokat az üléseket se tudtam kipróbálni, amikkel valszeg rendelném. De az R ülés jobban tetszett, mint a Cupra bőrülése.
És a progresszív kormányzás is kérdéses nekem a spanyolban. Mármint létezik, hogy nincs benne alapból?
Vagy pl. a motorosan behajtható tükrök. Octaviában szeretem, hogy záráskor becsukja. Távolról ránézve is látom, hogy bezártam. Ha jól láttam, akkor a VW-ben ez nincs.# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
válasz Mágus2 #206057 üzenetére
Köszi a gyors választ. Jó lenne élőben kipróbálni (persze egy szalon se lesz nyitva sötétedés után, most meg már ráadásul egyre később is fog sötétedni).
A tábláról visszaverődő erős fény eddig se zavart, bár igazából szinte soha nem is használom a refit. Ha kellően messzire világít, nekem a tompított mindig is bőven elég volt. Max jelezni szoktam vele
De ez a ködös sztori jól hangzik. Még akkor is, ha Magyarországon vagy 20 éve nem találkoztam olyan köddel, ahol a látótávolság 50 méteren belül lett volna. (Mondjuk akkor kb 5 méter lehetett)
Eddig mindenhol csak ezt a tereptárgy maszkolgatást hangsúlyozták, ami viszont +900k-t nem igazán ér nekem. Miközben az alap LED-hez képest a Plus-ért érzésre kifizetném a +400-at.# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
Sziasztok,
VAG konszern 2 járgánya közt vacillálok;
- Cupra Leon ST
- Golf Variant R Line
Összességében eléggé hasonló vasak, hajtás tekintetében is ugyanabban gondolkozom mindkét esetben (150LE 1.5TSI MHEV 7s DSG).
Cuprába kb csak ülésfűtést kérném extraként, amúgy szinte minden benne van, ami kellhet.
Golf esetén viszont vannak furcsaságok, számomra nem igazán egyértelmű dolgok, illetve ellentmondásos infók az értékesítőiktől.
1) létezik, hogy a két autót eltérő rendszer hajtja? Seatosok azt mondták, ez az MHEV rendszer csak a Start/Stop következő generációja, miközben VW-nél váltig állítják, hogy az 1.5 eTSI-ben a generátor rásegít a főtengelyre is, így turbólyuk esetén is valamivel dinamikusabb a mozgása az autónak (pont erre kérdeztem rá korábban a Seatnál, mire azt mondták, ez kb. a BMW-nél, Toyotánál megy így, náluk nem).
2) ülések; kardinális kérdés, ráadásul igen szubjektív is. Sajnos Cuprában csak a feláras bőrt volt szerencsém kipróbálni. Az nem volt rossz. Nem tudom, mennyiben marad el az alap szövet. Golfba sehol nem tudtam eddig beülni, a világon nincs valszeg egy darab se. T-Roc R ülését próbáltam, az volt eddig kb a legjobb. De volt, ahol azt mondták, a Golfban ugyanez van (lehet, hogy nem értette, hogy R Line-t akarok, nem R-t - vagy nem tudta, hogy van különbség a kettő között), máshol meg azt mondták, az R-től merőben eltérő az ülés az R Line-ban, de nem tudták érdemben bemutatni; kicsit ilyen, amúgy ahhoz hasonló, stb. ErgoActive ülést se tudtam kipróbálni, csak hasonlókat (pl. Arteon félmotoros verziója). Van esetleg valakinek infója, hogy az R-hez képest mennyiben tér el az R Line ülése?
3) LED fényszóró: R Line-ban csak az alap van. A jelenlegi 2019-es Octavia mk3 FL-ben is LED van. Ez ahhoz hasonló basic cucc lenne? A LED Plus milyen valós difivel rendelkezik? Van valós értelme/haszna a Matrixnak? Jelenlegi Skoda LED is már egészen kielégítő, bár jelenleg szerintem elég rövidet világít. Van bárkinek viszonyítási alapja, hogy a Cupra ehhez képest mit tud?
4) módválasztó: Cuprában alapból benne van, bár emlékeim szerint ott sincs benne alapból adaptív lengéscsillapítás. Golfban nem látok ilyen módválasztót a listán (ECO, Normal, Sport, Individual), csak annyit lehet extraként hozzáadni, hogy ECO módválasztó. Erre a kereskedésben azt mondták, hogy mert alapból benne van, csak az ECO-t kell/lehet külön belerakatni. Ami nekem erős bullshit-szagú. Külön módválasztó nincs, csak az adaptív lengéscsillapító mellé írja fel ezt is (ott ki is írja mind a 4-et). Ha benne van alapból, akkor ezt ott minek írja? Illetve, ha automata és a váltón van sport mód, akkor szükség van-e erre a módválasztóra? Azt gyanítom, jelenlegi 1.5 TSI-ből is kiindulva, hogy ki se venném a sport módból. Bár ez a szoftveres mód a gázreakciót, kormányt és váltót (DSG esetén) manipulálja. Csak simán a váltót sportba verve csak a váltó fogja hosszabban húzatni és gyorsabban kapcsolni, nem? Vagy ott ugyanúgy foglalkozik a gázpedállal és kormánnyal is?
5) létezik, hogy a Golfban csak 1 zónás a klíma alapból? 2 zónás elég lenne, de extraként csak a 3 zónás létezik :D
6) Telefon előkészítés "Comfort" csak annyit takar, hogy indukciós a töltő? (180eFt-ért) Amúgy a CarPlay vezetéknélküli enélkül is?
7) Kulcs nélküli nyitás/zárás kizárólag csak a nyitás/zárásra vonatkozik, amúgy az indítás minden esetben kulcs nélküli?8) létezik, hogy az R Line-ban alapból progresszív a kormányzás, a Cuprában meg csak a Dynamic csomaggal érhető el? (Amiben az adaptív futómű is van)
Amúgy a Leonban is multilink a hátsó futómű? Egyáltalán sport futómű van alatta? Ott a szérialista ezt nem emeli ki.Golfban az az érintőgombos kormány valami botrány. De állítólag tervezik kivezetni, így már lehet, hogy lesz esélyem rendes nyomógombos verzióban kapni. Ez volt még egy erősebb érv a Cupra mellett (meg a külső megjelenése). Viszont az meg eléggé elrettentő, hogy a tetőkárpit milyen silány. 5-6 cm-t gond nélkül tudtam nyomni rajta. Erősebb huzatban lobogni fog fölöttem? O.O
Köszönöm előre is.# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
válasz gubabela #171007 üzenetére
Köszi, akkor ezek szerint valóban nem egyedi eset.
Ahogy a SEAT kapcsán is írta, én is gyanakodtam a nagy nyomaték-rövid váltó opcióra is, de meglepne, ha tényleg ez okozná. Az 1,4bol is volt 150/250 változat 6os manu váltóval.
És az enyém sem épp arra utal, hogy rövid lenne (230nál 6-ban kb 4200 körül pörög).
Úgyhogy még mindig reménykedem benne, hogy SW frissítés megoldja.# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
válasz grizlisandor #171000 üzenetére
Nem tudom, ez miben különbözik az Aliexpresses verzióktól, de onnan valahol van nekem is két példányom.
Majd megpróbálom előkeríteni őket, ha valakinek kell. (egyik WiFi, másik BT - kipróbáltam, mindkettő működött, de igazából nem használtam soha)[ Szerkesztve ]
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
válasz 1stVikman #170999 üzenetére
Így LED-esben határozottan nem gáz. De a hagyományos, halogén izzós osztott lámpatest elég cseszlovák :/
A fekete keretes grill meg még tovább javítja a szitut.
Ha jól láttam, akkor ha mostanság rendeltem volna meg, akkor már a Dynamic csomaghoz eleve fekete keret jár, illetve a tetőkárpit is fekete lenne. Kár, hogy ezt pár hónappal később találták ki
Persze azért így is imádom[ Szerkesztve ]
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
válasz aero. #170994 üzenetére
Háááát.... igen. Nekem is a FL előtti a szimpatikusabb.
Kezdem megszokni ezt az osztott marhaságot is, az RS fekete hűtőmaszk keretével még tényleg vad is (sztem le is fogom azt a króm vackot fóliáztatni).
De az elődnek a ködlámpája is jobban adta. Kitöltötte alul, kicsit megtörte azt a nagy, széles szájat. Ennek az újnak az a kicsi lámpája elvész és olyan buta lesz alul a beömlő rész.
Ezért is próbáltam keríteni oda lentre valami "lábakat", ami megtöri az egészet...Tényleg, erre nincs senkinek valami ötlete?
[ Szerkesztve ]
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
-
_Smooth
senior tag
válasz zoo8800 #170952 üzenetére
Lehet, hogy volt nekem is ilyen az 1.4-esen, de az biztos, hogy nem tűnt fel - vagy tényleg annak tudtam be én is, amit írsz. Ez viszont határozottan 3-at ránt és néha rendesen fejbólintós mértékben. :/
Akkor szerintem felveszem a kapcsolatot a szervizzel is, amint lesz egy kis lélegzetvételnyi időm (szerencsére nem használhatatlan az autó, csak elég zavaró).# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
1.5 TSI Octavia (4200km van most benne, de újkora óta - vagyis 4 hete) furán viselkedik induláskor.
1-es sebességi fokozatban rángat. Mármint így lüktetve indul meg (stabil gáz mellett, folyamatos kupplung felengedésre szépen egyenletesen felpörög, majd egyszer csak visszaejt, aztán húz tovább, majd megint ejti egy picit a fordulatot és utána ugyanezt még egyszer). Minden alkalommal 3 rántás (kb 1000, 1200 és 1500-as fordulat környékén - de, ha kicsit intenzívebb gázzal indulok, akkor kevésbé is érezhető és a harmadik már akár 2000-es fordulat fölé csúszik)Szerintetek ez normális? Vagy valami ismert/orvosolható hiba? Korábban az 1.4 TSI nem csinált ilyet (legalábbis a 122 lovas).
Vagy ezt az ACT okozza? (az kikapcsolható valahogy?)
Természetesen garis az autó, de mielőtt nekiállok szívni az utánajárással, gondoltam, kicsit informálódom.Eleinte azt gondoltam, talán szoknom kell még ezt a szerkezetet, vagy esetleg az autónak kéne még "bekopnia", "összeérnie"... de nem hinném, hogy ez a gond.
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
Nem tudjátok véletlenül, ilyet a facelift verzióra is lehet kapni?
Azt se tudom, igazából hogy keressek rá, ezt is véletlenül találtam.
Vagy ez esetleg jó lehet a FL-re is?Tudom, már közel boyraceres dolog... de egyszerűen annyira nem tetszik az nagy teli fekete "száj" ott alul.
Az elődnek legalább nagyobb volt a ködlámpája, szépen megtörte az egészet. (ez a dupla fényszóró is bután néz ki, de majd megszokom)# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
válasz zzz03 #170276 üzenetére
Nem vagyok szakértő és nincs nagy merítésem se, de van nálunk egy ebből is. Igaz, még csak 3éves (kb 60k km), de még semmi panasz nem volt rá. Egy ismerősömnek meg Leon FR-ben van durván 5éve, ott se volt gond.
(Előző autóm egy II.gen 1.4TSI 122LE volt, azzal se volt gond a 6év alatt, de egy volt kollégámnak ugyanilyen autója azért 4-5évesen már produkált érdekes dolgokat. A 140LE-s golf hibátlan volt, egy másik golfunkat viszont TK-zta a 160 lovas verzió. De még ezek se voltak olyan problémásak, mint az előző cégnél használt 1.2TSI-k. Na azt max az ellenségemnek vennék)
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
válasz 1stVikman #170280 üzenetére
Szia, köszönöm neked is a visszajelzéseket.
Megpróbálok itt egy hsz-en belül mindkettőre válaszolni, hogy ne szaporítsam túl ezek számát
CH/LH: valami ilyesmit sejtettem mögötte én is. A fénykürtre viszont nem gondoltam. Legközelebb kipróbálom így, köszi a tippet.
Elvileg van hozzá leírás, csak "jó férfi" módjára nem azzal kezdem a használatot
Illetve sok dolgot (tapasztalat, gyakorlati haszna, környezeti hatások stb) nyilván nem említ. Pont a CH/LH valszeg benne lenne.Ami a sávtartót illeti, nem is számítottam másra. Tudom, hogy nem egy Tesla Autopilot. Csak azt reméltem (illetve a kerskedésben is egy kicsit jobbnak állították be), ennél hatékonyabb, okosabb, hasznosabb lesz.
Nem várom tőle, hogy helyettem vezessen haza, csak annyit, hogy valóban tartsa a sávban és lehetőleg ne ping-pongozzon. Illetve, amikor elengedi a sávvezetést, akkor legalább figyelmeztessen.
Nekem is pont erre kell, ha valami néhány másodpercre elvonja a figyelmem, akkor addig is fogja legalább a sávot. De nem merem rábízni. Egyáltalán nem zavaró, hogy mozgatja a kezem alatt a kormányt (kb észre se veszem), az se zavaró, hogy csipog vagy belefékez, mert ezt is csak próba erejéig sikerült előcsalnom egyszer.Front assisst: azt tapasztaltam, hogy nem tapasztaltam semmit. Egyetlen egyszer jelzett be, amikor befékeztek előttem kb 60-70kph környéki stabil tempónál.
De nem érzem, hogy foglalkozna olyannal, hogy pl. utolérek valakit. Akár álló, akár lassabban haladó járművet. Se nem csipog, se nem fékez.Ami a képeket illeti, fogok majd csinálni... talán most hétvégén, ha lesz időm.
Előző hétvégén, mikor átvettem, szakadt az eső, akkor nem sok értelme lett volna.
Amúgy imádom, baromi jól néz ki még buta fehérben is. Egy-két aprósággal akarom majd kicsit feldobni:
- engem iritál ez a gagyi krómhatás. A hűtőrács körüli keretet majd feketére akarom fóliáztatni.
- illetve a facelift előtti verzió orra nekem jobban tetszett. Többek közt az osztás nélküli lámpatest miatt, de a ködlámpa is jobban adta (nagyobb volt, így megtörte azt a suta légbeömlő vonalat alul). Oda a jelenlegi ködlámpája mellé nem lehet valami kis műanyag elemet kapni? Az előzőre találtam ebay-en, az nem tudom, ide is jó lehet-e. Majd előkeresem a linket.# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
válasz kalmanchris #170272 üzenetére
Az egy igen nagy ostobaság volt. Én a jobbost pont annyit használom, mint a balost. Az az aszimmetrikus tükör nem csak ocsmány, de funkcionálisan is bukta.
De itt nem egymáshoz képest gondoltam, szerencsére legalább szimmetrikusak jelen esetben.
Apám 4.gen Espace-án is ilyen hülye áramvonalas, kifelé keskenyedő tükrök vannak. Mert aztán egy ekkora "buszon" sokat segít Ellenben alig látni bennük valamit. Na mindegy. Majd forgatom a fejem... jó, h vannak tükrök.BTW: ha már áramvonal, fogyasztás, zaj... miért nem erőltetik jobban a kamerás megoldást? (értem én, h drágább lenne, de azért nem sokkal - kijelzőkkel meg már így is tele vannak az autók)
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
Akkor az alábbi kérdésekre nincs ötlete senkinek?
- LED fényszóró + AFS: csak az automatika tudja szabályozni, nincs is lehetőség kicsit korrigálni a limiteket?
- automata ablaktörlő: menüben engedte kipipálni, de nem érzem, hogy automatán menne... karon nem kell, hogy legyen AUTO kapcsoló is?
- ComingHome/LeavingHome: elvileg a LED miatt benne van, be is tudom állítani külön-külön az időzítéseket, de nem vettem észre, hogy ez működne.Illetve, tudom, hogy lehet utólagosan - a komfort elektronikában eleve meglévő - extrákat engedélyezni (amik külön hardvert sem igényelnek a működéshez, csak szoftveresen engedélyezni kell).
Ilyen miatt nem tudjátok, ugrik-e a garancia?# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
válasz zoo8800 #170256 üzenetére
Enyémben nincs. Sokat agyaltam azon is, de nem tudtam élőben kipróbálni egyik extrát se. Így utólag inkább azt kértem volna a sávtartó helyett. Az egy irgalmatlan nagy baromság így ebben a formában.
Öcsém egy Superb SportLine-t rendelt, neki kb egy hónappal előbb érkezett. Az övében van ACC. Használni nem nagyon használja (nem véletlenül kért haladós autót), de kipróbálta és azt mondja, elég hatékony. Rendesen, határozottan rálassít, amikor bejönnek elé a pályán. Viszont utána Ő sokkal dinamikusabban gyorsítana vissza a korábbi tempóra - ez egy komótos (valóban kényelmi) extra.
Illetve neki van holttérfigyelő is, ő meg azt tartja feleslegesnek.Amit most így pár nap használat után módosítanék:
LaneAssisst helyett holttérfigyelő és ACC (ha nem fér bele, akkor esetleg a szélvédőfűtést fel tudom áldozni, bár engem nem zavarnak a szálak).
A LED fényszórót, sportüléseket, sportkormány és ülésfűtést bántam meg a legkevésbé (Sőt! Ezek a legtutibb extrái a Style alapokon kívül).
A smartlink nem rossz, de pl. ma lefagyott/újraindult a rendszer, aztán spotify-t nem annyira akarta betölteni. Siri idegesít (öcsémnek droiddal egy kicsit élhetőbb), illetve a MaxiDOT-on csak BT csatlakozás esetén érhetők el a számok (még akkor is, ha csak az előzmények). Szóval alapvetően (már csak navi és zene miatt is) nagyon hálás dolog, de nem hibátlan és nem nélkülözhetetlen. Az nagy hátránya, hogy csak gyári kábellel megy (pedig direkt rendeltem rövid, 90° példányt hozzá).Illetve talán a módválasztó lehet még jó cucc. Az pl. sport módban (állítólag) kikapcsolja a klímát, amíg gyorsít az autó. Nagyon király ez a 150 lovas 1.5, de azért ez is megérzi a klímát (vagy csak még nagyon "bejáratós"). Klíma nélkül szépen megindul, ahogy kell.
Kessy rémes a VAG-nál. Renault rendszere sokkal szofisztikáltabb, sokkal jobban használható. De így használatban azt mondom, lehet, hogy nem ártott volna (sajnos elég közel van a térdem a kulcshoz, félek, hogy egyszer le fogom rúgni/bele fogom törni).Ha esetleg valaki gondolkozik adaptív lengéscsillapításon, öcsém azt is kért a Superb-be. Aggódott, hogy a 18-as kerekek meg a sportfutómű a magyar utakon a veséjét is lerázzák. Azt mondja, nem rossz cucc, de végülis felesleges volt. Sport módban se ráz nagyon.
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
Na a hétvégén végre megérkezett az új autó. Octavia Style 1.5 TSI kombi.
-LED főfényszóró
-sávtartó
-front assisst
-dynamic csomag
-smart link + bolero
-rejtett rakodó rekesz csgtérben
-szélvédő- és ülésfűtés
-fényre sötétedő külső és belső tükrök
-LED2 hátsó lámpaNem tudom, kinek van ezekkel tapasztalata, de a sávtartótól és a front assissttól kicsit többet vártam volna.
Utóbbi pl. talán egyszer csippant fel, hogy előttem erősebbet fékeztek. Jelenleg "későire" van állítva. Párszor kicsit hagytam jobban rágurulni az előttem lévőre, direkt próbáltam az indokoltnál kicsit később fékezni, de nem nagyon izgatja magát. Ez így normális lenne?
A sávtartó meg hát... jó-jó, esetleg játszani vicces, de biztos, hogy nem bíznám rá az életem. Inkább ne is lenne benne. M0-on, autópályán... vagy ahol viszonylag jobb minőségű az aszfalt és a felfestések, ott aktivizálja is magát. De kóvályog a terelővonalak között, néha indokolatlanul közel megy az egyik oldalhoz. Volt, ahol azt éreztem, át is billenne a másik sávba, ha nem húzom vissza. Egyéb szutyi utakon meg néha megtalálja a vonalat, aztán mindenféle figyelmeztetés nélkül elejti és engedi átcsurogni. Legalább csipogna vagy valami. Így ez a legkevésbé se hasznos.LED fényszóró nagyon tetszik. De nem tudok magasságot állítani és mintha egy kicsit rövidet világított volna.
Illetve a menüben, beállítások közt megtaláltam és ki is tudtam pipálni az automata ablaktörlést. Ehhez viszont nem kellene, hogy a karon is legyen egy AUTO kapcsoló? Működik ez egyáltalán vagy csak ott van a menüben?
ComingHome/LeavingHome miként aktiválható? Vagy az csak sötétben működik? Nem úgy vettem észre, mintha menne.
Amúgy szuper kis járgány. Az elődje egy 6éves Octavia II volt. Ég és föld a különbség, bár sok dologban érdekes módon elmarad az elődhöz képest. Nem értem, miért kell bizonyos (főleg bevált) dolgokat visszafele "fejleszteni".
Külső tükrök kisebbek az elődnél, legalább egy fél autóval kevesebbet látok benne. Az elődből kiindulva nem kértem holttérfigyelőt, de lehet, hogy jobban jártam volna lane assisst helyett azzal.
Belső tükör eléggé mélyen van. Ez valszeg a tükör fölött elhelyezett szenzorbox miatt lehet :/ nem túl szerencsés.
Az előző 1.4TSI 6os váltója finomabban és gyorsabban volt kapcsolható. Remélem, ennek csak "be kell kopnia" és ugyanolyan lesz.
Illetve az előd szemüvegtartója és az ajtókárpitban lévő palacktartó is jobb volt, kár, hogy levették a műszerfal tetejéről a kis pakoló rekeszt, illetve az elődben riasztó nélkül is elérhető volt a deadlock.Összességében azért imádom. Új, csendes, kényelmes.
Ha valaki vacillálna, én csak ajánlani tudom a sportüléseket. A 2. generációsban kicsit jobb oldaltartása volt az alap ülésnek, mint a 3-ban. Ezek viszont kárpótolnak mindenért. Azt se bánom, hogy végül a sportkormányt kértem, nem a fűthetőt. Nagyon kellemes a fogása.# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
Juhú! Kint van a Waze frissítés CarPlay-hez is, ha valakit érdekel smart link esetén.
(#159261) DJ. Ru$y
Mielőtt teljesen elkedvtelenedsz, nézd meg a japánokat is. Honda benzineseit az egekig magasztalják és van manuális váltó meg kombi. Bár lehet, h kicsit fapadosabb érzet lesz egy A6hoz képest.
Subaru meg remek boxerral, alacsony súlyponttal és kiváló AWD-vel fog földhöz vágni (igaz, MT itt is fehér holló).# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
válasz molnarpeter #158475 üzenetére
Próbálta már közületek bárki a smartlink+ios12 párost?
Én ma néztem meg szalonban és gMaps megjelent, de waze nem.
Zargassam az almás topicot, vagy van esetleg ötletetek/tapasztalatotok?# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
válasz molnarpeter #158475 üzenetére
Oh, szuper. Akkor így már lesz értelme a smartlinknek számomra is.
Bár az eléggé zavaró, h sirit is be kell kapcsolni ehhez# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
válasz Mágus2 #158472 üzenetére
Valóban. Köszi
Akkor ennek a bicikliláncnak nincs csereperiódusa?
Én valamiért tökre abban a (tév)hitben voltam, hogy a vége felé már a faceliftes kettesekbe is rakták a szíjas változatot. Illetve, mivel kollégáim azt mondták, sose volt rá panasz (én csak kb 4éves kora óta ismerem a járművet), gondoltam, hogy ez már a frissített motor lesz. Előző cégnél az összes 1.2-essel súlyos problémák voltak, de azzal a kevés 1.4-essel volt nyűg rendesen.(#158473) focvis
Engem is meglepett ebben a formában, hirtelen azért azonosítottam vezérműszíjként.
De ha gyertya 60ezrenként cserés, ők vajon miért nem írták? O.oMás: van infótok a smartlink + waze-ről? (iOS esetén)
Androidos videót láttam már, ahol valahogy sikerült meghekkelni.
Írtátok itt korábban, hogy szeptemberi frissítéssel várható... csak, h van-e azóta esetleg valami biztosabb hír.[ Szerkesztve ]
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
válasz Doki16 #158469 üzenetére
Köszi az infót.
bár az 5év már letelt - 2013.05 - de a 210ekm valóban csak jövő tavaszra lenne meg
Akkor az, hogy egyik cserélne gyertyákat is 180ezernél (és 60nál is), de hosszbordást nem, másik viszont fordítva?
Nem találok semmit, hogy mit írna elő a gyár. Tudom, céges autó, ne foglalkozzam vele... de azért ez csak nem így működik.szerk:
(#158471) focvis
Így van, CAXD
[ Szerkesztve ]
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
válasz _Smooth #158467 üzenetére
Bahh! Most esik le, hogy hosszbordás szíj... pedig még le is írtam.
Akkor viszont végképp nem értem.Az 1.4-eseknek nem cserélték szíjra a láncot? Csak az 1.2-eseknek? És akkor ezen nem is óhajtják cserélni a vezérlést?
Mondjuk van is néha hangja hidegindításkor. De azzal nyugtattam magam, hogy nosztalgiából megtartották a szíjas verziónál is ezt a jó szokásukat# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
Sziasztok,
egy, amúgy csere előtt álló 2013-as Octavia II FL 1.4TSI 180.000es szervizére kértem ajánlatokat.
Két kérdésem lenne:
- miket kell tartalmazzon hivatalosan?
- nagyjából mennyi a reális végösszege egy ilyen szerviznek?Eddig 2 ajánlatot kaptam.
Egyik kb ugyanazokat a tételeket tartalmazza, amit kollégám egy 3. generációs, szintén 1.4 TSI 60ezres szervizére kapott (olaj, szűrők, gyertyák) "A" márkaszerviztől.
Miután kapott egy 150k körüli árat, "B"-től is kért egy ajánlatot, amire 120k körüli összeget mondtak.
Na "C" szerviz mondott nekem ugyanezekre 180k-t.
Míg "D" ajánlatában meg nem szerepelnek a gyertyák, viszont van hosszbordásszíj (csodálkoztam is, hogy az előzőben nem szerepel a vezérműszíj, pedig én úgy tudom, 180nál már esedékes). De érdekes módon így is csak 100eFt lett ennek a vége.Az ajánlatot természetesen motorkód és alvázszám alapján kértem, így nyilván minden műszaki paraméterével tisztában vannak.
Első esetben látták is a rendszerben, hogy céges tulajdon - lehet, h ezért lett drágább is?[ Szerkesztve ]
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
válasz molnarpeter #157097 üzenetére
O.O?
Szerintem hülyébbnek nézel, mint amilyen valójában vagyokArra ugyan nem emlékszem már, melyik autóban találkoztam a limittel, de arra igen, h bekapcsoltam (felvillant a műszeregységen is a visszajelző piktogram). Nyomtam a gázt, remélve, hogy ott meg fogja állítani, akármennyire nyomom is a pedált. De simán úszott fölé, csak jelezte, hogy átléptem a beállított értéket.
Nem arra gondoltam, h 4°C alá zuhanó külső hőmérséklet esetén pittyen egyet, vagy esetleg az üzemanyagjelző vörösbe érkezésekor.
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
válasz 1stVikman #157088 üzenetére
Na ez új info. Én is úgy tudtam, hogy ennek így kéne működnie. De (ha jól emlékszem, talán egy S-Maxban, vagy valamelyik VAG járműben) találkoztam ezzel a kiegészítővel és ott meglepetésemre gyorsult tovább az autó, csak a műszeregységen jelezte, hogy átléptem a beállított limitet - és nem padlóztam le.
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
(#157082) Econ
(#157081) focvis
(#157078) focvisKöszi az infókat
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
válasz 1stVikman #157075 üzenetére
Nagyon köszönöm.
Adaptív tempomat esetén váltáskor (kuplung ki) nem deaktiválódik, mint a hagyományos tempomat?
Bár végülis mindegy, lassan lebeszélem magam róla a LED fényszórók javára.
Lane assist néha nem jött volna rosszul - pláne úgy, hogy ennek a mk2 octaviának nem igazán van egyenes futása (ez nem tudom, mennyire jellemző a szériára, nem sok mk2 FL-ben ültem, de az mind pocsék volt ilyen téren). De amúgy elvoltam nélküle az elmúlt 20évben, valszeg túl fogom élni a következő 20ban isDriver Set Up-ról (legfőképp MT esetén) van bárkinek tapasztalata? Van ennek bármi haszna?
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
válasz Amarton #157048 üzenetére
SmartLinknek van bármi jelentőssége? Mit vesz át egyébként?
Skoda konfigurátora azt írja, magyarországon a szolgáltatók nem igazán kooperálnak ezen a téren.LED lehet, h nem lesz rossz azért. Megvagyok a mostani mk2-ben használt projektoros H7-tel is, de főleg ősszel/télen azért szinte minden napos az esti autókázás, nem lenne baj, ha nem folyna ki a szemem.
A panoráma tetőről azért rossz ezt hallani
Pedig nagyon szimpatikus dolog.# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
válasz Amarton #157039 üzenetére
Köszönöm a gyors választ.
Természetesen tervezek bemenni szalonba is, csak ismerem az értékesítőket (mivel én is az vagyok XD), és először a valós használati tapasztalatokra lettem volna kíváncsi.
Képes vagyok meggyőzni a legtöbb embert, hogy az adaptív tempomat MT mellett is jó, autópályán úgyse fogsz visszakapcsolgatni 6ból 140 és 80 között (annál jobban meg talán csak nem kell lelassítani az előzgetők miatt), de egy kicsit én is azt éreztem, hogy azt a 200-at talán érdemesebb lehet átcsoortosítani valami hasznosabbra és inkább újra aktiválgatni a sima tempomatot.
De LED fényszóróról már azt mesél nekem, amit akar. Nem használtam még és szalonban nem is fogom tudni érdemben kipróbálni. Lehet, hogy arra még annyira se érné meg nekem váltani.
Ugyanez a többi, számomra (legalábbis VAG-ból) ismeretlen flanc esetén.
Lehet, h papíron jól hangzik a Lane assistant, de valójában semmi érdekeset nem csinál annyi pénzért. Mint a speed limiter... ha jól tudom, akkor az is csak csipog, h átléptem a tempót, de valójában nem fogja vissza az autót. Na ennyit meg tud nekem waze is.
Vagy a fáradtság jelző... nem tudom, mit tud igazából. Persze a legnagyobb lehúznásnak még mindig a kanyarodáskor aktiválódó ködlámpát tartom. Ha valahol nagyon hiányzik az az extra fény, inkább felkapcsolom kézzel a ködlámpát (nem nagy baj, h ég mindkettő ).Szóval inkább ilyesmi tapasztalatokra lettem volna kíváncsi.
De köszönöm a véleményed, én is inkább efelé hajlanék. Nagyon idegesítő tud lenni pályán is, mikor lasítani kell egyesek miatt, de annyira nem bonyolult megtenni és újra aktiválni (-200ezerért, cserébe meg komolyabb fénnyel mondjuk).5,5mFt már elég baráti ár - bár használtautó beszámítás és hitel nem játszik. Operatív leasing viszont igen - nem tudom még, ez mennyiben fogja befolyásolni az árazást. A vége lehet, h az lesz, "csak" egy Style fog beleférni minden egyéb extra nélkül. (bár az ülésfűtésről akkor se szeretnék lemondani )
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
Sziasztok!
Hamarosan aktuális lesz egy atutócsere.
Az alapot (egyelőre) egy kombi Octavia III FL adná. Keret kb br. 7,5mFt.
Style, 1.5TSI, MTElőszor is, konfigurátorban láttam egy opciót: kedvezmény -899000Ft (be tudom pipálni, de nem részletezi, mire vonatkozik... vagy ez most egy alap kedvezmény?)
Másodszor, sok extra funkciójával, működésével, hasznával nem igazán vagyok tisztában:
- tetszene az adaptív tempomat (kb +200k), de nem tudom, manuális váltóval mennyi értelme lenne - használnám-e annyit, hogy megérjen ennyi többletet. Városban is nagyon hasznos lenne, de ha váltogatni kell közben, akkor elvész az értelme. DSG-t viszont nem szeretnék.
- érdemes lenne-e helyette inkább LED fényszórót beválogatni? Sajnos ezekkel nincs tapasztalatom. Xenonnal és halogénnel volt eddig dolgom. Ezekhez képest mit tud? Kettő között? Vagy csak halogén, de tartósabb, alacsonyabb fogyasztás? Esetleg hozza a Xenon szintjét?
- ha már LED, akkor érdemes a fényszóró automatizáláson is gondolkozni? Alapvetően nem okoz gondot felkapcsolni, de nem rossz, ha nem kell nekem külön szabályozni a távolságit, amikor jönnek szemből.
- Lane assistant, Blind spot stb... ezek mit tudnak? Mármint a szavak jelentése tiszta, de mennyire működnek hatékonyan, megérik-e a pénzüket? Vagy csak annyi, hogy felvillan a sárga LED a tükör sarkán, meg csipog, ha át akarnék haladni a terelőn...
-panoráma tető régi nagy vágyam. Szokott ennél a modellnél panasz lenni ezekre? Motor, beázás, vetemedés, zörgés stb.
-KESSY is szimpatikus extra. Van-e bármi, amit erről érdemes tudni? Renault-nál megszoktam és megszerettem a kártyás rendszerüket. Se nyitáshoz, se indításhoz nem kell elővegyem. Ha legalább ennyit tud, már érdekes. Érdemes a saját riasztójával együtt rendelni?
-illetve, ami még nagy dilemma, a "rádió" (fejegység, mittommén minek nevezzem). Alapvetően talán a legalapabb megoldás elég lehet. Navira nincs szükségem, telefont használom erre. Kihangosítóból sem igényelnék semmi extrát, csak rá lehessen kötni BT-n (lehetőleg zenét is így vigye át). Smart Link hasznát sem igazán látom. Van bármi nyomós érv a komolyabb megoldások mellett? Vagy valóban elég lehet a Style által alapból kínált opció?
-csomagtér rekeszek, organizerek terén érdemes bármivel foglalkozni? (bár ezeket talán meg tudom nézni szalonban is - csak a fentiek esetén a bullshitet szeretném elkerülni)
-gyárilag defektjavító szett jár hozzá... van ennek bármi hátránya? vagy érdemes konzervatívnak maradni és egy pótkereket (akár csak mankót) kérni?
-sajna, úgy fest, adaptív futómű nem fog beleférni a keretbe - pedig szeretek dinamikusan közlekedni, amúgy pedig nem jön rosszul neha a komfortosabb futás. De majd legfeljebb kicsit lassabban haladok szerpentinen
-driver set up még egy nagy homály nekem. DSG-vel, gondolom, ez is hasznosabb tud lenni. Érdemes lehet elgondolkozni ezen MT mellett is? Vagy ez is aktiválató utólag?Van-e bármi egyéb, ami viszont erősen javallott? Hegymenet marhaság nem érdekel, kanyarodást segítő ködlámpa, haza érkezés meg egyéb ilyen fények nem kellenek, táblafelismerő, ha csak annyit csinál, hogy a MAXI-DOT-on is megjelenik a tábla, akkor nem kell... mai navi appok is elegendőek, amúgy figyelem a táblákat. Park assist nem szükséges, sőt, még első radar se. A hátsó bőven elég, amit ad gyárilag a Style (jellemzően arra se figyelek, de van, hogy jól jön). Fűthető kormánynak van értelme? Első szélvédő- illetve mosó fúvókák fűtése? Végülis eddig is megvoltam nélkülük. Beltérvilágítás a képeken hangulatos, de gondolom, nélkülözhető. Ülésfűtést persze mindenképp kérek bele.
Tudom, nem kevés kérdés, de megköszönök minden részletes választ.
# I got bored one day and put everything on a bagel...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest