Új hozzászólás Aktív témák
-
proof88
addikt
Elég sok embernek problémája adódik FS09-ben a fékezéssel, instabil az autó, stb. Mint azt elmondtam, én jobb fékezést értem el úgy, hogy a szokásosnál nagyobb fék hűtőket használok, ausztrálban 6-oson van, így nem megy 1000 fok fölé. De igazából nem ez a kulcsa a jó fékezésnek. Nagyon fontos, hogy egyenes vonalban fékezzünk, mert ebben a modban egy kissé íves fékezés már nagyban megnehezíti a dolgunkat. Nekem az hozott sokat a fékezésen, hogy a szokásosnál gyorsabban váltogatok vissza. Tehát gyorsan kattintgatom a visszaváltás fület a kormányon. És persze határozott fékpedál nyomás. Volt aki azt mondta, hogy a gyors visszaváltogatásnál kitör az autó háta. Erre két dolgot tudok mondani: 1.: ismét: egyenes vonalon fékezés, 2.: a fékerő eloszlást módosítsuk úgy, hogy elöl sokkal nagyobb legyen a fékerő, pl. én 54:46-ot használtam, de áttértem 59:41-re (!!!), pedig FS08-ban ez már kényelmetlen lett volna nekem, de ebben a modban nem az. Nekem az is gondot jelentett, hogy amikor a féktáv végén vagyok és engedem fel a fékpedált, olyan mintha elindulna előre az autó és így nem tudok mindig úgy rákanyarodni az ívre, ahogy tervezem. Vegyünk egy lassú kanyart, pl. 7-esben érünk oda és 2-esig kell visszaváltogatni féktávon hogy bevehessük a kanyart. Régebben úgy csináltam, hogy féktávon fékezés és felengedtem a féket és rárántottam a kormányt a kanyarra. De most máshogy csinálom, elkerülve a "felengedem a féket és megindul az autó"-gondot: féktávon fékezek és amikor kb jó a sebesség rárántom a kanyarra a kormányt és eközben engedem fel a féket. Tehát kicsit később engedem fel a féket, a rárántás közben. Ez is segített nekem. Nagyon fontos még, hogy a motorféket is állítsuk, minél kisebb az érték, annál erősebb a motorfék. Ha valakinek nagyon kitört a hátulja, az növelje a motorféket, mert akkor fékezi kevésbé a hátsó kerekeket. De nekem 1-esen a kényelmesebb, mint 3-ason. Igazság szerint mást nem nagyon tudok hozzáfűzni a dologhoz.
Az 1. kanyart ausztrálban próbálja mindenki úgy bevenni, hogy a 100-as tábla előtt kezd el fékezni, gyors visszaváltogatások és hamar lehet rárántani a kormányt a kanyarra, lehetőleg úgy, hogy a belső (jobb oldali) kerékvetőket eltaláljuk, kb átugorjunk rajtuk, hogy minél nagyobb sebességet őrizzünk meg a kijáraton a hosszú egyenes szakaszhoz. Sőt a többi kanyarhoz is azt javaslom, hogy a kijárat legyen minél jobb, mert a kanyarok után sok az egyenes szakasz, ha a kijáratokon jók vagyunk, az egyenes szakaszokon is jók leszünk, persze ennek feltétele hogy a bejáratot se rontsuk el, de nem mindig, szóval a kijárat előnyére mehet a bejárat elrontása.
És használjátok a kormányt! A kormány azért van hogy tekerjük, mert úgy kanyarodik az autó. Érdekes hangzik hogy ezt így leírom, de le kell írnom, mert magamon is észrevettem már tavaly, hogy nem mindig forgattam el eléggé a kormányt, mert lusta voltam vagy úgy gondoltam hogy arra a kanyarra az a forgatás kell, pedig nagyobb forgatás előnyt hozhat... pl. láttam olyat, aki ausztrálban az 5-ös kanyart még TC-vel sem veszi teli gázzal! Pedig az én setupomat használta! Én TC nélkül teli gázzal veszem azt a kanyart, az a lényeg, hogy a bejárat jó legyen és forgatni kell a kormányt, tisztességesen rá kell forgatni az ívre! Nem kell félni, ha egyszer nem sikerül mert túl széles a kijárat, majd legközelebb fog, csak jó szűk legyen a bejárat!
Új hozzászólás Aktív témák
- GAMER PC : i5-7400 / 16GB / GTX1050Ti / 120GB / 1000GB
- GAMER PC : i5-12400F / 64GB / RTX3070 / 2000GB
- MSI RX 6600 MECH 2X 8G eladó
- Új MSI 14 Cyborg FHD+ IPS 144Hz i7-13620H 10mag 16GB 512GB SSD Nvidia RTX 4060 8GB Win11 Garancia
- Új Lenovo 15 LOQ FHD IPS 144Hz G-Sync Ryzen7 7435HS 16GB 1TB SSD Nvidia RTX 4060 8GB Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest