Új hozzászólás Aktív témák
-
Ghoosty
őstag
Szerintem már azzal is sokat tett, hogy az utolsó pillanatig velük volt, nem kell velük halni. Azáltal, hogy magát megmenti, átadhatja tudását tapasztalatát még több másik diáknak, akik talán ennek köszönhetően jobban ellenállnak a hamis eszméknek és nem történik meg ismét.
Ha saját élete árán legalább részüket megmentette volna, akkor azt mondom volt értelme az áldozatvállalásának, de így csak egy jó embert veszített a világ.
-
Sofian
őstag
Azzal foglalkozik ami érdekli és nem húzza fel magát h*lyeségeken...
Komolyra fordítva... igen... amíg a többségük Facebook-on van és a tanár jelenlétének "van eredménye" addig max csak párhuzamosan tudja használni a kettőt. A cikkben leírtak egyik tévedése, hogy statikus mindenki által használt platformank tekinti a facebook-ot.. márpedig régen is volt olyan állapot, hogy az ember ismerősei 2-3 social network között voltak szétszórva... erre hogyan készüljön egy tanár? Csak úgy tud ha mindenhol jelen van... ez kicsit munkás...
-
-
VIC20
őstag
"Mar bocs, de az, hogy "ertekrendje mindenkinek van" abszolut allitas, nincs benne semmi relativizalas, azt pont te kovetted el."
Vicces és érdekes, hogy ebben az esetben megfordul a dolog: éppen ez a nyelvtanilag abszolútnak tűnő állítás a relativizálás. Merthogy a "valakinek van értékrendje, másnak meg nincs (merthogy az, ami neki van, az nem igazán tekinthető "érték"-rendnek" kijelentés a sarkosabb, az "értékrend" tartalmát, hogy úgy mondjam, "rangját" őrző kijelentés. Az "értékrendje mindenkinek van" pedig a megengedőbb, az "értékrend" fogalom belső tartalmát elkenő, azt devalváló, relativizáló állítás.
-
-
Fb-n ezt feliratkozásnak hívják. Persze hívhatjuk körnek is azt, hogy valakit hozzáadsz az ismerőseidhez, de ez a krumpli-burgonya esete: ugyanarról a dologról van szó. BTW én is fenn vagyok G+-on, és hatalmas innovációt nem véltem felfedezni rajta, pedig szakmabeli vagyok.
-
Sofian
őstag
Google+ nem csak azokról szól akiket ismersz, képzeld, hozzá a Facebook-hoz a twittert egy helyen megvalósítva, közös felülettel, teljes átjárással, karakter és formátum korlátozás nélkül..
A család/ismerősök az csak egy töredék G+-szon belül még vannak azok a bekövetett emberek akik számodra érdekes tartalmat állítanak elő... (ezért sincs itt olyan hogy barátnak/ismerősnek jelölés, csak körözés/követés van)
-
Sofian
őstag
Mivel még a tinihordák nem értek oda van lehetőség értelmes, hosszabb hangvételű beszélgetésekre is. Érdeklődési köröd szerint alakíthatod ki köreidet és a macskás animgifektől kezdve a hosszabb hangvételű elgondolkodtatóbb bejegyzésekig minden van... és a legjobb... teljesen tudod szűrni hogy Kik és mik érdekelnek...
-
Ghoosty
őstag
Szerencsére azért a folyamat során a szociális háló és az egyéb állami szolgáltatások részben kompenzálták a corrupted income_tax-ból eredő hibákat.
(#56) finest
Én sem tartom helyesnek a trendkövetést, de azért ennyire szembemenni se szabad. Szerintem többet tehetett volna a saját eszméjéért, ha életben marad és tovább hirdeti.
-
finest
addikt
válasz
Nekomajin #51 üzenetére
Write only-e vagy?
Éppen azt mondom, h nem győzök megosztani, de szélmalom harcot vívok.
Ismered azt a dumát, h egyél tehénszart, egymilliárd légy nem tévedhet, ugye? Ennyit a trendekről.
Szerintem a közeljövő valódi kihívása éppen az információk helyes szűrése lesz, nem a befogadása, mert az képtelenség. A világban kiigazodni kell őket megtanítani. Nem csak a megértő elfogadás létezik, kell a visszacsatolás, igen is, meg kell mondani, h ez szemét, kár foglalkoznod vele.
Volt sok példa rá, h valaki szembe ment a trenddel. Sőt, kimaradni belőle néha kötelesség. Így tett Janusz Korczak, aki gyógypedagógusként, pszichológusként dolgozott a varsói gettó árvaházában, és diákjait önként elkísérve 1942-ben a treblinkai haláltáborban a zsidó gyerekekkel együtt mártírhalált halt.
Szpielman így emlékezik meg erről a Zongoristában:
"Néhány nappal később, talán augusztus 5-én, sikerült egy kis időre elszabadulnom a munkahelyemről. Épp a Gęsia utcában mentem, amikor véletlenül tanúja voltam Janusz Korczak és árvái kivonulásának a gettóból.
Ezen a napon tervezték, az erről szóló parancs értelmében, a Korczak által vezetett zsidó árvaház kiürítését. Eredetileg csak a gyerekeket akarták deportálni, magának Korczaknak megadták az esélyt a túlélésre; csak nagy nehezen sikerült rábeszélnie a németeket, hogy elkísérhesse védenceit. Hosszú éveket töltött velük, s most, utolsó útjukon, nem akarta őket magukra hagyni. Próbálta megkönnyíteni az útjukat. Elmagyarázta az árváknak, hogy nagy szerencse érte őket: falura utaznak. Végre virágos rétre cserélhetik az utálatos, fülledt házfalakat; forrásra, ahol fürödhetnek, erdőre, ahol csupa áfonya meg gomba terem.
Elrendelte, hogy öltözzenek ünneplőbe, s klakkba-frakkba vágva magukat, vidám hangulatban sorakoztak kettesével az udvaron.
A kis menetoszlopot egy SS vezette, aki, mint minden német, szerette a gyerekeket, főleg azokat, akik hamarosan a másvilágra kerülnek. Különösen egy tizenkét éves fiúcska tetszett neki, aki a hóna alatt vitte a hegedűjét. Megparancsolta neki, hogy álljon a menet élére, és játsszon. Így indultak útnak.
Amikor a Gęsia utcában találkoztam velük, a menetelő gyerekek sugárzó arccal, kórusban énekeltek, a kis zenész játszott nekik; Korczak a karján vitte a legkisebb, szintén mosolygó csöppséget, és valami mulatságosat mesélt neki.
Biztos vagyok benne, hogy az Öreg Doktor még a gázkamrában is, amikor a gáz már fojtogatta a gyerektorkokat, és az árvák szívébe az öröm és reménység helyébe rémület költözött, azt suttogta nekik végső erőfeszítéssel:
– Semmiség, gyerekek! Semmi az egész... – hogy legalább kis gondozottjait megóvja az élet és halál közti pillanat rettenetétől." - Körner Gábor fordításaNos, ha magamat meg akarom mutatni, muszáj legalább ennyit írnom. Ez a rövid történet már elég ahhoz, h valaki valódi érzelmeket átéljen. Fogalmat alkosson arról, h mi a tragédia, szomorúság, áldozatvállalás, az elvekhez való hűség. Ezt nem lehet belezsúfolni egy kanál betűlevesbe, ehhez egy egész kondér betűlevest meg kell enni.
És akkor most csapd fel a Facebookot, és nézd meg, h a hírfolyamodban hány egybefüggő, kétszázötven szavas bejegyzés található! -
MacCaine
őstag
"Egyebkent meg pont a hazai celebecskek peldaja mutatja azt, hogy nepszerusegbol megelni egyaltalan nem konnyu, rovid idore sem, meggazdagodni meg plane nem lehet belole."
Ez mondjuk a hazai sajátosságok miatt van. Túl kicsi az ország, ha jól menő a zenekar, akkor sem tud olyan gázsikat összehozni, mint egy külföldi banda. Meg egy külföldi átlag (nem befutott) zenekar simán megél a zenélésből, addig ez itthon elképzelhetetlen.
-
-
Ghoosty
őstag
"elfogadott ertekrend kritizalasa akkor is tabu, ha a tarsadalom jo resze a lelke melyen valojaban jo nagy okorsegnek tartja az egeszet."
Lehet, hogy naiv vagyok, de ha egy társadalom is rossznak tart valamit, akkor azt csak meg lehet valahogy változtatni. Elvégre női egyenjogúság nagyjából megvan, lecseréltük a királyságot, kipróbáltuk a szocializmust stb. Voltak változások a társadalmilag elfogadott értékrendben. Miért ne lehetne ezen is változtatni?
Nem várom el és nem is hiszem, hogy lehetséges 1-2 generáción belül megváltoztatni az értékrendet, de hogy ne is próbálkozzunk vele."nyilvanossag fele bevallott ertekrend meg a valos kozott nagy kulonbseg van"
"Visszatetszonek visszatetszo lehet, viszont ez nagyjabol mindig is igy volt, nem uj fejlemeny."Ez nekem se új, és tudom azt is, hogy mindig is voltak ilyen emberek, csak szerintem sokkal kevesebben. Ráadásul az információ terítés nem volt ilyen színvonalon, így az ismertség megszerzése nehezebb volt. Viszont az, hogy a kétszínűséget intézményesítve tanítsák, az már kiveri nálam a biztosítékot és mivel más eszközöm nincs itt próbálok kritikával élni.
A celebek életét nem igazán követem, így lehet, hogy nem pontosak az információim, de nem rémlik, hogy hallottam volna, hogy Győzike 1,5 szobás panellakásba költözött, vagy Dundika nem tud új autót venni.
-
"Ez számomra azt jelenti, hogy a társadalmunk nagy része nem érték követő. Ezáltal aki manapság értékkövető, az bukásra van ítélve."
Welcome to the real world. Egyebkent sokkal inkabb arrol van szo, hogy a nyilvanossag fele bevallott ertekrend meg a valos kozott nagy kulonbseg van, de hat ez egyaltalan nem a mai kor talalmanya. Sot, a problema jo resze valoszinuleg arra vezetheto vissza, hogy a mestersegesen letrehozott, kanonizalt ertekrendek egyszeruen nem mukodokepesek, keptelenseg oket internalizalni - es ehhez kepest baromi eros onvedelmi mechanizmusuk van, a tarsadalmilag elfogadott ertekrend kritizalasa akkor is tabu, ha a tarsadalom jo resze a lelke melyen valojaban jo nagy okorsegnek tartja az egeszet. Es persze ebbol a kettossegbol kovetkezik az, hogy tarsadalmi szinten ugy lehet boldogulni, ha az ember nekiall kijatszani a rendszert es megtalalja azokat a megoldasokat, amiket be lehet csomagolni a tarsadalmilag elfogadott ertekrendbe viszont valojaban a valos ertekrendhez szolnak.
"Számomra visszatetsző, hogy arra biztatjuk a következő generációt, hogy mindegy, hogy erkölcstelen vagy, nem dolgozol meg semmiért, csak legyél népszerű és akkor gazdag leszel."
Visszatetszonek visszatetszo lehet, viszont ez nagyjabol mindig is igy volt, nem uj fejlemeny.
Egyebkent meg pont a hazai celebecskek peldaja mutatja azt, hogy nepszerusegbol megelni egyaltalan nem konnyu, rovid idore sem, meggazdagodni meg plane nem lehet belole. -
Nekomajin
aktív tag
És úgy gondolod, hogy ha te szembe mész a világgal, és hangoztatod, hogy ezt nem így kéne, akkor változik valami? Ez egy szélmalom harc. Akármilyen jó érveket hozol fel a facebook ellen, nem tudod megszűntetni. Azt megteheted, hogy az óra elején elveszed minden diák telefonját, hogy ne azt nyomkodják a pad alatt, de amint kilép az iskolából, nem tudod megakadályozni, hogy az interneten élje az életét.
Két lehetőséged van. Szembe mész a mai világgal, és nem jutsz semmire, vagy beállsz te is a sorba, és megpróbálsz úgy lavírozni, hogy neked is jó legyen, meg másokon is segítsél.
Lehet, hogy a facebook pár év múlva eltűnik, de majd lesz helyette más. Gombamód szaporodnak a különböző közösségi oldalak. Biztos lehetsz benne, hogy egy hónapon belül átveszi valami más a facebook szerepét.
Az meg szerintem hatalmas nagy tévedés, hogy ilyen élesen szétválasztod a diákságot meg a "facebook polgárokat", mert ugyanazokról az emberekről van szó. Ha a te diákjaid az iskolában érdeklődők, akkor a facebookon is azok, csak megfelelő forrásokat kell nekik nyújtani. Például megoszthatod velük a tudományos írások linkjeit. Ha viszont az iskolában sem érdeklődők, akkor az nem csak a facebook hibája, hanem te is rosszul csinálsz valamit.Ez az előadás nem arról szólt, hogy te azután a facebook chaten tartsál korrepetálást minden órán, hanem arról, hogy a tanároknak meg KELL ismerni azt a világot, amiben a mai fiatalok élnek. A te dolgod nem csak az, hogy megtanítsd a mohácsi csatát vagy Pitagorasz-tételt, hanem az is, hogy érdeklődő, értelmes embereket neveljél. Ez viszont nem megy úgy, hogy szétválasztod a gyereket diákra meg facebook polgárra. Ha te így teszel, akkor majd a gyerek is szétválasztja a világot iskolára, a hozzá kapcsolódó minden rosszal, meg a külvilágra, a hozzá kapcsolódó minden jóval. De ha azt látja, hogy te nem csak a tábla előtt vagy értelmes, akkor majd követendő példának tart, és máris tettél egy jobb világ érdekében.
-
Ghoosty
őstag
" konzekvens ertekkovetes gyakran a tarsadalomtol valo elidegenedeshez vezet,"
Ez számomra azt jelenti, hogy a társadalmunk nagy része nem érték követő. Ezáltal aki manapság értékkövető, az bukásra van ítélve.
Szerintem én az értéket definiálom másként, mint te, nem a sikert. Bár a siker definícióm se túl bonyolult. Aki élete nagyrészében boldog, az sikeres. Pl sikeresnek tekintem azt a CNC esztergályost is, aki szereti a munkáját és el tudja látni vele a családját és sikertelen az a milliárdos sztár, aki depressziós, vagy egyéb lelki problémája van öngyilkosságot fontolgat stb. Pl Amy Winehouse nem volt sikeres.Még gyerekkoromban elvétve akartak a gyerektársaim híresek lenni, volt nem egy ember, aki buszsofőr és hasonló középszintű, viszonylag könnyen megszerezhető tisztes szakmát akart tanulni. A természettudományok népszerűbbek voltak. Most meg azt látom, hogy a legtöbb 'celeb' büszkén mesél arról, hogy milyen szar volt matekból és a társaiból. A gyerekek sztárok akarnak lenni.
"...az aktualis trendeket meglovagolo populizmus meg nem,..."
Pont a populizmus okozza a mostanihoz hasonló válságokat, mert senki nem akar időben lépni, mert akkor veszít a népszerűségéből, utána meg jön a senki nem látta előre, meg az előző kormány/kabinet/elnök tehet mindenről. Időben történő lépéssel sokkal enyhébben is meg lehetett volna úszni.
Igen, tudom, hogy manapság sokkal könnyebb dolga van bármibe is kezd annak aki népszerű. Számomra visszatetsző, hogy arra biztatjuk a következő generációt, hogy mindegy, hogy erkölcstelen vagy, nem dolgozol meg semmiért, csak legyél népszerű és akkor gazdag leszel. -
bambano
titán
-
VIC20
őstag
"Ertekrendje mindenkinek van. Az mas kerdes, hogy valaki szubjektiven mit gondol rola (vagy meginkabb: mit gondol masok altala feltetelezett ertekrendjerol (es ezen belul is, hogy ez most a masikrol vagy rola arul-e el tobbet)), de attol meg van."
Ez nagyszájú, liberális, relativizáló humbug, kottából fölénekelve, már bocsánat.
Azt hiszem, erről fölösleges vitát nyitni, fényévekre van az álláspontunk egymástól.
-
""értékrendjüket."
Elnézést a cinizmusért, de általánosságban inkább ennek hiányáról beszélhetünk manapság."
Ez nem cinizmus, hanem nagyszaju semmitmondas, mar bocsanat. Ertekrendje mindenkinek van. Az mas kerdes, hogy valaki szubjektiven mit gondol rola (vagy meginkabb: mit gondol masok altala feltetelezett ertekrendjerol (es ezen belul is, hogy ez most a masikrol vagy rola arul-e el tobbet)), de attol meg van.
(#17) Ghoosty: "Hogy a fenébe lehet nem hanyatlásnak tekinteni azt, ha nem az értékkövetés a siker biztosítéka?!"
Ugy, hogy eddig se az volt. Itt nyilvan el lehet jatszogatni a "siker" definiciojaval, meg egyebekkel, de ez nem valtoztat azon, hogy a konzekvens ertekkovetes gyakran a tarsadalomtol valo elidegenedeshez vezet, ellentetben az aktualis trendeket meglovagolo populizmus meg nem, foleg, ha jol csinalja az ember.
-
MageRG
addikt
...a régi szemlélet és a liberalizmus közötti optimális egyensúlyt az elmúlt 10 évben nem találta meg az oktatás.
Talán nem kéne mindent a liberalizmusra kenni. Lehet inkább arról van szó, hogy egy olyan világban, ahol a szólásszabadság, információhoz való korlátlan hozzáférés természetes, fiatalon nehéz stabil értékrendszert kialakítani. Egy zárt közösségben ez sokkal nyilvánvalóbb, de nincs is választásod.
Valamiért kevesen veszik a fáradságot, hogy elmagyarázzák: gyerekek, ez a sok marhaság, ami körülvesz, tartalmaz értékes dolgokat is, és ez nagyjából minden eszmerendszerben ugyanaz. Csak tudni kell a mélyére látni, és kimazsolázni az értéket.
Természetesen ezek nem a saját gondolataim, de lusta vagyok előkeresni a forrást. Én is az iskolarendszer áldozata vagyok....az oktatásból kikerülő diákok zömével bajok vannak, munkafegyelem, kitartás és más, hasonló szociális tulajdonságok terén.
Ez nehogy már az iskola hibája legyen.
Talán ismeritek ezt a videót. 2009-es, és azóta ***vára nem változott semmi.
A lexikális tudás vs. internet vs. problémamegoldó készség fejlesztést inkább nem hozom fel. -
finest
addikt
válasz
Nekomajin #39 üzenetére
Az oktatásban, pedagógiai tanszékek előnyben, időről-időre feltalálják a spanyol viaszt. Most a fészen keresztüli nevelés az újdonság. Lehet róla írni cikkeket, doktorit stb. A kilencvenes évek végén, amikor az Internet volt az újdonság, én is írtam. A gyakorlat viszont köszönő viszonyban sincs az elmélettel. A gyakorlat kérdései azok lesznek, amiket én itt aggályként felsoroltam.
Azt mondod, h nem vagyok rákényszerítve, de már mint ajánlás megjelent, h úgy is csak egy perc műve. (Esetleg vacakolhatok a fésszel, h így, meg úgy csoportosítsam az embereket.) De ahogy itt már más is megírta, a fész egy trend, lecseng majd, ahogy az iwiw lecsengett, a jelenséggel érdemes foglalkozni, de oktatási módszereket dolgozni ki rá...
"A Facebook mással nem pótolható lehetőséget nyújt mindkettőre. Alkalmat arra, hogy legalább virtuálisan együtt legyünk diákjainkkal a tanítási időn kívül is, azaz jobban megismerjük őket, ami megalapozhat egy elfogadó attitűdöt. És alkalmat ad arra is, hogy posztjainkkal és megosztásainkkal megmutassunk valamit magunkból, ami talán mégis értékeket közvetíthet. Lehetséges ez?" - Nem. Abban téved az úr, h a facebook-polgár érzékeny és érdeklődő. A fészbook-polgár felületes és nemtörődöm. Mást sem csinálok a facebookos tevékenységemmel, mint táplálom az "iskola éthoszát". Távoli, különleges emberekkel értekezem, magyarázok, új gondolatokra ösztönzök. És tudod, h mennyit ér? Semmit, mert esélyem sincs a mindent elárasztó lájkokkal, egy soros kedélyállapotot kifejező bejegyzésekkel, a hírfolyamokban "újrabloggolt" képekkel, filléres igazságokat tartalmazó idézetek ismételt megosztásával szemben. A ”faszbook” minden rossz. A tanulók képtelenek pár percnél hosszabban koncentrálni, a reklámokon szocializálódtak, az írásbeliségről fogalmuk nincs. SMS-ben, meg a fészen kommunikálnak, ami kifejezésmódjában gyakorlatilag a beszédhez áll közelebb. A Facebook egy őskáosz, amiből okos emberek hasznos és értelmes dolgokat is ki tudnak szűrni, de azok, akik ezzel együtt nőnek fel, képtelenek lesznek rá. Ahhoz kell a szűrő, és a szűrés képessége.
Azzal is tudnék vitatkozni, h kit ismerhetünk meg jobban a Facebookon, a tanulót, vagy egy olyan avatart, amilyennek a delikvens látni, láttatni akarja magát. Kedvencem a bűn ronda lány, aki folyton kigyúrt Adoniszok képeit posztolja. Atya ég, mintha esélye lenne! De legalább megmutatta magáról az objektív valóság és az önértékelése közt feszülő diszkrepanciát.
Mégis a legfontosabb kritikám a cikkel szemben, h a valódi tudás igen is a klasszikus tudás. És abból is kifejezetten az, amit manapság a legjobban elhanyagolnak, az irodalom, a filozófia, a művészetek. Manapság minden a gyakorlatiasság, a Facebook integrálásának gondolata is a gyakorlatiasság farvizén úszik, aminek a pár éve még regnáló szocialista-liberális oktatáspolitika mindent alárendelt. A praktikus tudás. A praktikus tudás, jelen esetben az érzékeny, érdeklődő tanuló megszólítása fészen. Mármint, h ilyen nagyon praktikus eszköz is van. Csak éppen érzékenység, empatikus érdeklődés nincs.
A Facebook a majmok bolygója. Ősközösségi, kollektív, virtuális kurkászás. A fatikus kommunikáció non plus ultrája, semmi információ, minden érzelem. Igen, ez kell a hordának, de ebből érdeklődő, nyitott, innovatív fiatalok nem nőnek ki. Mert nem csak nekem, de nekik sincs esélyük a mindent elborító redundáns információkkal szemben. Annyi értelme van a szociális hálóból tanulni a közösségi életet, mint a betűlevesből az olvasást. Amikor a fiam három éves lett, sokat játszottuk, h "mit üzen a betűleves?" Most öt, és már csak nevetünk ezen. Viszont a fészen az átlag hozzászólás alig tartalmaz több betűt, mint egy kanálnyi betűleves. Ugyan mit tud bárki abból magába építeni, ami nyílttá, türelmessé, belátóvá, érdeklődővé teszi?
Pedig igaza van a Knausz Imrének abban, h ez nagyon kellene. Pár napja érettségi elnök voltam. Az eredményhirdető értekezlet végén az egyik történelem feleletre reflektálva, aminek témája Széchenyi volt, azzal engedtem el a vizsgázókat, h vegyenek róla példát. Vegyenek példát az innovátorról, akit lenyűgöztek korának technikai vívmányai, és igyekezett azokat a saját és a nemzet boldogulására minél előbb alkalmazásba állítani a gyakorlatban. Vagyis, h maradjanak érdeklődők és nyitottak az újdonságokra. - Ha ma élne, Széchenyi odalenne a modern kütyüktől, biztos lenne BlackBerry-je, tablet PC-je, napelemes autója. De az ő érdeklődése nem abban merül ki, h megszerzi a legújabbat és a legújabb telefonról kommentel hiábavalóságokat. - És ezen kívül, azt kértem, h tanuljanak. Egy nemzet gazdaságának felemeléséhez kell az oktatás, kell a tanulni vágyás igénye, mert értékes szakemberekre van szükség. A képzetlen, olcsó munkaerő nem versenyképes. Annál mindig van olcsóbb. A gyerek, a család éhes, s emiatt a képzetlen munkaerőt mindig könnyebb kizsákmányolni. Mindig lesz, aki olcsóbban vállalja, mert enni kell. Ezzel szemben esélyt csak az ad, ami különleges, egyedi, ritka, speciális. És ez nem a Facebook, nem a közösségi háló végtelen talmi blablája. -
Nekomajin
aktív tag
Ezeket úgy írod, mintha fegyvert fognának a fejedhez, hogy bármit is csinálj a facebookon. Kötelező válaszolni minden gyerek minden kérdésére? Nem teheted meg, hogy tudomást se veszel róla? Nem teheted meg, hogy már az elején tisztázod velük, hogy nem fogsz az ilyen dolgokra reagálni?
Azt is megteheted, hogy külön csoportba rendezed az ismerőseidet, és megszabod, hogy ki mit láthat. Két kattintással beállíthatod bejegyzés íráskor, hogy ki lássa azt. A képeknél az albumok hozzáférést is könnyedén állíthatod. Nem vagy rákényszerítve, hogy a gyerekeket beengedd a nappalidba. Nem kell hozzá külön profil, csak az enter megnyomása előtt még két kattintás.
De ha ennyire zavar a dolog, akkor azt is megteheted, hogy nem jelölöd vissza a diákjaidat, és akkor az egész problémát kikerülöd. -
finest
addikt
Semmi sincs. De nyilván azért küldi ki péntek du., mert szerinte piszok fontos, és nem ér rá. Rendszerint mindenki ugyan ezt gondolja a saját problémájáról. Korábban írtam, h kellő tapintat mellett ez nem lenne gond, de sajnos az emberekben manapság nincs ilyen. És adott esetben az is tud terhes lenni, h telenyomják a postaládát kérésekkel, kérdésekkel, amiket, vagy elolvasok, vagy nem, de a legjobb lenne, ha nem is küldenék.
-
-
finest
addikt
válasz
Nekomajin #33 üzenetére
A magánélethez való jog elvi kérdés. Munkaidőben minden további nélkül, munkaidőn kívül viszont nem. Az a gáz, h a facebook, ha nem csinálok külön profilt, rögtön a nappalimba hozza a tanulót. A Skype nevemet sem adom ki gyerekeknek. A telefonra is vigyázok, de azért az csak kell, h legalább a munkahelyről elérjenek. Én amúgy már a mail-t is húzósnak tartom, pl. amikor péntek du. négykor kiküldi valamelyik igazgatóhelyettes a direktíváit, mert éppen marhára unatkozik...
Több kollégát tudok, aki törölte a facebook profilját, mert ráunt, h helpdeskeset játszon, h hányadik órában van az ötödik, meg mit kell vinni holnapra. Miért merül fel, h otthonról kéne intéznem akár egy perces munkát is? Szerinted az orvos szívesen rendel fészen, "csak egy perc doktor úr, viszket alul, mit tegyek rá"? Egy bányász kiszalad meló után a köfejtőbe egy percre, h egy újabb követ a csilébe tegyen? A bolti eladótól tudsz venni fészen egy szelet párizsit? Az a baj, h ez pillanatok alatt piszkosul sok egy perc lesz ám loginnel...
Egyébként trendi voltam, mert épen most tanítottam meg a százalékszámítást a tizedikes fészes csoportban annak kapcsán, h hány százalék a bukás, ha 28 osztályozott tanulóból 10 bukott, és az első hsz azzal indított, h a 100-at osztom 28-cal és akkor megkapom az 1%-ot, és hogy utána akkor mi is van... -
Sofian
őstag
Hibának tartom, hogy a többi social network nem került megemlítésre, még ha sokkal kisebb is a magyar létszám, de illet volna átnézni pl. Twitter-re vagy Tumblr-re is...
A Tumblr-izmus definíciójára kíváncsi lennék..
-
Sofian
őstag
"Nem tudom, ki mennyire figyelt fel a Facebook talán legszembetűnőbb gyengeségére. Ez a rendkívül kifinomult rendszer, amely szinte hónapról hónapra bővül újabb funkciókkal és szolgáltatásokkal, csak egy rendkívül gyenge kereső modult működtet. Lehet persze mondani, hogy ez a privátszféra védelmében történik. A Facebook kénytelen nagyon odafigyelni a privacy-ügyekre, és ha személyes bejegyzéseink, megosztásaink stb. nemcsak mindenki számára láthatóak, hanem bárki által pontosan visszakereshetőek is lennének, az biztos, hogy felvetne adatvédelmi kérdéseket. "
Jó megfigyelés, hibás következtetés. A keresés hiányosságai inkább technológiai háttérre vezethetőek vissza...
Tegyük hozzá, hogy a keresés az ami miatt többek között potenciál van a Google+-ban
Ami a trendeket illeti.. szerintem alapvetően azért hibás a fenti okfejtés mert maga a Facebook egy TREND... Ezért nem ildomos vásárolni a részvényeiket hosszútávú befektetés céljából.
-
Nekomajin
aktív tag
Nem is kell beengedned az iskolát a magánéletedbe. Régen is el tudtak érni emailben vagy telefonon, nem? Ahogy akkor megtehetted, hogy nem veszed fel a telefont, vagy nem adod meg a számodat, most is megteheted, hogy közlöd, hogy mikor és hol milyen formában vagy elérhető. Kicsit eltúlzottnak érzem ezeket az aggályaidat.
Azt is sarkítottnak érzem, hogy olyan tanár kell, aki szabadidejében a facebookra írogat. Mégis meddig tart megírni egy két soros postot arról, hogy senki se felejtse el másnapra aláíratni a papírokat (ugye, tipikus eset, mindig van valaki, aki elfelejt valamit), vagy hozni a növényhatározót, vagy kivenni a kötelező irodalmat a könyvtárból... Ezek loginnal együtt se tartanak tovább egy percnél.
-
Nekomajin
aktív tag
Nem tudom, hogy keverted ide a liberalizmust, de én egyáltalán nem arról beszéltem. Én arról beszéltem, hogy a facebook egy eszköz, amit jól is lehet használni. Egyik tanár sem teheti meg, hogy nem vesz róla tudomást, mert mára a facebook a diákok életének részévé vált.
A tanár azt tudja tenni, hogy JÓ példát mutat. Megmutatja, hogy nem csak teccikelésre meg mások fényképének a fikázására lehet használni a facebookot, hanem például szervezésre, vagy gyors kommunikációra. Vagy ha a gyerek olyat csinált a facebookon, amit nem kéne, akkor látja, és másnap elbeszélgethet vele az iskolában. Egy-egy esetet meg lehet beszélni osztályfőnöki órán, amiből mindenki tanul, és legközelebb talán nem követik el ugyanazt.A gyerekeket meg nem kell az adathörcsög karjaiba lökni, mert már ott vannak. Pont ez a dolog lényege. Ha már egyszer "eladták a leküket az ördögnek", akkor legalább valami értelmesre (is) használjuk a dolgot. Pont erre hivatkozott a tanárnő is, akiről írtam.
-
Ghoosty
őstag
Régen fordítva volt, előbb lettél pénzes és/vagy sikeres és aztán lettél népszerű.
Nem kell feltétlenül magasztos szellemi értéket közvetíteni elegendő, ha valami maradandót alkotnak.
Nekem úgy rémlik, Alfred Nobel, Bill Gates, Larry Page nem éppen népszerűségükből lettek gazdagok, hanem valamit létrehoztak. De kb a XX. század közepéig minden nem nemesi számazású ember aki gazdag lett, valami maradandót alkotott.
A XX. században aztán a zeneipar, majd a filmipar elkezdte kitermelni a népszerűségen meggazdagodó réteget. Kezdetben ők valóban kivételesen tehetségesek voltak, de ma nem azért alkalmaznak sztárokat, mert ők annyival jobbak a többieknél,(nem mondom, hogy tehetségtelenek) hanem mert népszerűek és akkor többen nézik/hallgatják meg.
Nyugat-Európában, de főként az USA-ban nem úgy hirdetnek egy terméket, hogy milyen jó, hanem úgy, ha azt használod, akkor menő vagy.
Minden korban voltak olyanok, akik a szépségükkel próbáltak előre jutni, csak az arány nem mindegy.Hogy kinek mi a jó nő az ízlés kérdése, a férfi magazinok címlapján lévők legalább 90% max egy dugásra való,(némelyik annyira műanyag, hogy arra se) mert egy párkapcsolatban többre van szükség, mint hogy szép. Én inkább sajnálom a népszerűeket, hogy ilyen nők nyomulnak rájuk, minthogy irigyeljem őket.
-
finest
addikt
válasz
Nekomajin #23 üzenetére
Ez sok mindentől függ. Pl. kellenek olyan gyerekek, akik akarnak tanulni. Kell egy olyan tanár, aki ráér szabadidejében a facebookra irogatni, mert a saját gyerekei már felnőttek, vagy még nincsenek. Kellenek olyan emberek, akik intelligens módon tudják használni a közösségi hálót. Ugyanakkor nem biztos, h be akarom engedni a sulit a magánéletembe, a facebook ilyen szempontból nagyon tolakodó. És nem is érzem úgy, h reális erkölcsi, vagy társadalmi elvárás lenne, h pl. este nyolckor azzal zaklathassanak, h hány igazolatlan órája van a gyereknek.
Nem zárkózom el a facebook, Internet stb. használatától az oktatásban, de az alkalmi kapcsolattartáson túl nem látom értelmét, és rosszul esik, ha munkaidőn túl extra feladatokat akarnak rám aggatni suttyomban "hivatás" címszóval.
Tessék ehhez hozzágondolni, h engem pl. évente kb. százötven új diák ismer meg, plusz az ő szüleik, akik mind fészelhetnek és a sirámaikkal traktálhatnak munkaidőn kívül. -
bambano
titán
válasz
dajkopali #28 üzenetére
nem bánnám, ha konkrétabban megmondanád, mi a kifogásod, mert az, hogy "poroszosabb" szemlélet jön, nem az aranykor utáni vágyakozás, pláne nem jelenti azt, hogy teljesen visszatérnénk az eredeti porosz oktatási rendszerhez. Nem porosz, poroszosABB.
Az is tény, hogy a mostani oktatási rendszer nem jó. Ezt még összeveted azzal a mondattal, hogy "a régi szemlélet és a liberalizmus közötti optimális egyensúlyt az elmúlt 10 évben nem találta meg az oktatás", akkor tényleg nem értem, mi kifogásolni való lehet abban, amit írtam, pláne miért kell oktatási államtitkárt emlegetni.
további tény még, hogy az oktatásból kikerülő diákok zömével bajok vannak, munkafegyelem, kitartás és más, hasonló szociális tulajdonságok terén. ezen is változtatni kell, ha nem akar beleszakadni az ország.
szóval mi is a gondod konkrétan? kicsit idegből válaszoltál értelmezés helyett?
-
dajkopali
addikt
nem, eszem ágában sincs védeni Magyar Bálint roppant nagy károkat okozó lépéseit - ez nem a "liberalizmus", szimplán hülye és végiggondolatlan oktatási változtatások voltak -, de az a baj, hogy nincs, nem volt "aranykor", amihez vissza lehetne térni, ez az új kurzus hazugsága, soha nem volt ilyen
-
bambano
titán
válasz
dajkopali #25 üzenetére
további példák:
- régen nem fordult elő, hogy megveri a diák a tanárt, az meg pláne nem, hogy levideózza és dicsőségként értékeli
- régen az sem fordult elő, hogy egy szülő tét és következmény nélkül megfenyegethesse a tanárt
- régen nem fordult elő, hogy ha a diák mindenféle létező vagy kamubetegség miatt felmentést kapjon a követelmények alól.ma meg az is egyre gyakoribb, hogy a munkaadók panaszkodnak a pályakezdő fiatalokra, hogy büdös nekik a munka.
az, hogy a tanár kezében nem maradt fegyelmezési eszköz, (és itt most kifejezetten NEM arra gondolok, hogy megverhesse a diákot), a liberalizmus téves felfogásán alapszik. Nekem senki ne mondja, hogy az oktatásunk az elmúlt 12-16 évben liberális volt, mert ez még a liberalizmus kicsúfolásának is kevés.
-
bambano
titán
válasz
dajkopali #25 üzenetére
az, hogy a saját szememmel és fülemmel összeszedett tapasztalatok néha egyeznek a politikusok véleményével, csak a véletlen műve.
Akárhova megyek, mindenhol azt hallom, hogy a mai fiatalok, a középiskola, stb. stb. És amíg azt látom, hogy például fiatalok olyan matek feladatokat sem tudnak egy óra alatt papíron megoldani, amit én fejben, 20 másodperc alatt, addig nem tágítok a véleményemtől akkor sem, ha az neked nem szimpi politikuséval egyezik meg.
-
dajkopali
addikt
"ami régen volt és munkára alkalmas fiatalokat engedett ki az életbe,"
eddig azért úgy ismertelek meg, hogy gyorsan felismered a kamut, és nem engedsz a demagógiának, de ez a hoffmannrózsás, teljesen alap nélküli mondat most kicsit szíven ütött
öregedvén nekem is gyakran jutnak eszembe ilyen mondatok, de aztán hamar rájövök, hogy a "bezzeg a mi időnkben" óriási humbug, önbecsapás -
bambano
titán
válasz
Nekomajin #23 üzenetére
"Tanárként az ember nem teheti meg, hogy elzárkózik attól a világtól": pontosan melyik világtól? attól a világtól, ami régen volt és munkára alkalmas fiatalokat engedett ki az életbe, vagy attól, ami a közelmúltban mostanáig volt és totálisan alkalmatlan, tévesen liberálisnak hitt felfogásban nevelt embereket gyártott, vagy attól, ami várhatóan egyre inkább lesz, hogy megint jön a poroszosabb szemlélet?
Az elég nyilvánvaló, hogy a régi szemlélet és a liberalizmus közötti optimális egyensúlyt az elmúlt 10 évben nem találta meg az oktatás, tehát ezen változtatni kell, és ezt a változást minden olyan embernek akarnia kell, aki nyugdíjat szeretne majd.
Szóval az a felfogás, amit idejétmúltnak hiszel, kezd visszajönni a divatba.
további probléma még, hogy ahhoz, hogy a diákokat csoportként tudd kezelni, akár elektronikusan is, nem kell facebook. ezért egy ilyen mocsok adathörcsög karjaiba lökni a diákokat, minősített bűn.
-
Nekomajin
aktív tag
Ebben a kommentben nagyon sok igazság van.
Tanárként az ember nem teheti meg, hogy elzárkózik attól a világtól, amiben a tanulók élnek. Ismerni kell a szokásokat, a divatot, a szlenget, mindent, ami a gyerekeket érinti az iskolán kívül és az órák közti szünetekben. Ma már nem azt jelenti a tanárság, mint a poroszos időkben, hogy bemegy egy ember, aki elmondja, amit tudni kell, aztán megírtja a dolgozatot. Ez a felfogás idejétmúlt.
A facebook is csak egy eszköz erre, amit a közhely szerint lehet rosszul is meg jól is használni. Nem lehet behúnyni a szemünket, és úgy tenni, mintha nem létezne, mert a gyerekek egyre inkább ott élik az életüket. Hatalmas kihagyott ziccer, sőt hiba lenne mindenféle elvi kérdésre meg konzervatizmusra hivatkozva átkozni a facebookot, mikor akár a saját javunkra is fordíthatjuk.Csak egy példa:
Hospitálni voltunk egy matek órán, ahol a tanárnő mondta a gyerekeknek, hogy írni fog a csoport falára, amikor elkészül a gyakorlófeladatokkal, amiket meg kell csinálniuk a dolgozat előtt otthon.
Óra után beszélgettünk a tanárnővel, és mondta, hogy ő már elég hamar észrevette ezt a facebook jelenséget, és úgy volt vele, hogy ha a gyerekek ott töltik a délutánokat, akkor ő ezt kihasználja, mert nagyon hatékonyan tud velük kommunikálni. Csinált egy csoportot, amibe minden tanulója belépett, és ott ír mindenről, ami a matek órával kapcsolatos. Volt már, hogy észrevette, hogy hibás az egyik házifeladat, és írt nekik, hogy ne görcsöljenek rajta, mert a feladat rossz.
És ez a tanár már vagy 20 éve tanít, tehát nem egy fiatalról van szó, aki már beleszületett az internet világába. -
Ruuwa
tag
"
"...illetve megmutatni más értékrendeket,..."Ez viszont nem hinném, hogy következne az első kijelentésből: már miért ne tudná?
Ez a "Ki értheti meg legjobban a drogost/alkoholistát?"-gondolatmenet. Hát, nyilván, aki maga is drogos/alkoholista. Mereven és következetesen végigvíve a gondolatmenetet nagy igazságokra bukkanhatunk: szerzetes csak kurvapecér lehet, apáca pedig csak kurva. Szentté is csak halálos bűnöst lehetne avatni. (Ahogyan azt Lord Para Dox is megmondta Karinthy tollán keresztül.)"Arra gondolok, hogy ha nem érti milyen szempontok miatt vesz fel a fiatal egy értékrendet, akkor nem tudja elfogadhatóvá tenni akár a saját, akár más értékrendeket a gyerek számára. Azzal hogy kijelentem: az én értékrendemben mások meghallgatása, és nézőpontjuk tiszteletben tartása fontos, attól még ez nem lesz elfogadható. Ha viszont tisztában vagyok a fiatalok figyelem igényével (lájkéhség (de szép szó...)), akkor mondhatom neki úgy is, hogy próbálja meg nem rögtön "le hülyézni" társát, ha az számára idegen nézőpontra helyezkedik, mert akkor idővel talán őt sem "hülyézik le" reflexből, hanem talán meghallgatják.
Lehet hogy a példa nem a legjobb, de én valami ilyesmire gondoltam.
Az pedig hogy a diák nem fogadja el tőle, az a legnagyobb probléma. A "tanár" már nem egy olyan személyt jelöl, akitől tanulni lehet és érdemes. A (tapasztalataim alapján, szóval nem kizárólagosan) legtöbb esetben a "tanár" egy szükséges rossz, amit el kell viselni. Ez legalább annyira köszönhető néhány tanárnak is, mint a diákoknak vagy a szüleiknek, vagy akármi más tényezőnek.
Abban egyetértek, hogy az alapvető értékrend kialakítása nem a tanárok feladata lenne, hanem a családé. Ugyanakkor hozzátenném, hogy ma már a család sem azt jelenti, amit akár csak 10 éve is jelentett.
Az "éjjel, nappal a Facebook-on lógunk" az én értelmezésemben a facebookizmus következménye. A facebookizmust arra értettem, ami ezt kiváltja. Annak a lehetősége, hogy sok ember előtt nyilváníthassunk véleményt, hívhassuk fel magunkra a figyelmet, gyakorlatilag nulla erőfeszítéssel, valós időben. A közös élmény, a megosztás, hogy te is láttad, én is láttam; te is örülsz és én is örülök. Tálcán kapjuk az élményt. És, amit az előadó is mondott, alkalmazkodunk a többiekhez, hogy ne lógjunk ki a csoportból.
Számomra valahogy ezek mind egy szóba zsúfolva a facebookizmus. És nem akarom túlterhelni a tanárokat, de mint gyerekekkel, tinédzserekkel foglalkozó embereknek, ezzel a jelenséggel tisztában illene lenniük.
-
Pedig ugyanígy volt ez régen is, sőt! Most van esélyed a kitörésre, régen meg beleszülettél egy helyzetbe, és abban élted le az életed.
Azért ne mondd már, hogy régen a magasztos szellemi értékeket képviselő emberek jutottak előre. Egy francokat. Régen is a népszerűeké voltak a jó nők, a pénz, és a siker.
-
bambano
titán
"Nekem az nem tetszik, h tévesen azt feltételezi, h a tanár a facebookon is tanár, és értéket közvetít.": ez egy jó kiindulási gondolat, több, messzire vezető kérdést is fel lehetne tenni ez alapján..
például, hogy a diák ugyanúgy elfogadja-e tanárnak a facebookon, akit élőben esetleg elfogad. képes lesz-e több száz haverral folytatott szlenges csetelésből kiválasztani azt a néhányat, amik mögött tanár áll és más kontextusban viselkedni? -
Ghoosty
őstag
"Ezt a folyamatot hiba lenne azonban egyszerűen hanyatlásnak tekinteni, "
"A Facebook ezzel szemben egy olyan világ, amely nyilvánvalóvá teszi, hogy nem a konzekvens értékkövetés, hanem a trendiség, a többiek elismerő szavazata a siker elsődleges biztosítéka."
Hogy a fenébe lehet nem hanyatlásnak tekinteni azt, ha nem az értékkövetés a siker biztosítéka?! Ha nincs érték követés, akkor felesleges az érték teremtés. Ha nincs értékteremtés akkor nincsenek értékek, ha nincs érték az maga a vég.
Elvileg a Facebook csak 13 éves kortól használható, addigra meg kellene szerezni az alapvető értékrendet és csak azt kell finomítani.
-
VIC20
őstag
"Abban pedig igaza van, hogy a tanárok többsége nem érti a saját diákjait, szokásaikat, "nyelvüket", értékrendjüket. Ha pedig nem érti, akkor nem is tudja elfogadni, illetve megmutatni más értékrendeket, mert a diák nem fogadja el tőle."
Háááát, izé...
Tudom, hogy nagyon nehéz, sőt, lehetetlen elvonatkoztatni a személyes tényezőtől, de azért álljon meg egy pillanatra a menet: itt elsősorban tudás átadásáról van szó. (Ezt állítja a cikk is.) Ahhoz pedig nem hiszem a facebook-os nyelv (általánosságban a "fiatalok nyelve") szükségeltetne. Akárhogy is nézem, bizonyos szintű tudás elsajátításához kell egyfajta minőség a nyelvben, és ehhez a diáknak kell(ene) felnőnie."értékrendjüket. "
Elnézést a cinizmusért, de általánosságban inkább ennek hiányáról beszélhetünk manapság.
"Ha pedig nem érti, akkor nem is tudja elfogadni, illetve megmutatni más értékrendeket, mert a diák nem fogadja el tőle."
Hmm...
"Ha pedig nem érti, akkor nem is tudja elfogadni, ..."
Ez eddig oké, nagyon valószínű, bár nem törvényszerű.
"...illetve megmutatni más értékrendeket,..."
Ez viszont nem hinném, hogy következne az első kijelentésből: már miért ne tudná?
Ez a "Ki értheti meg legjobban a drogost/alkoholistát?"-gondolatmenet. Hát, nyilván, aki maga is drogos/alkoholista. Mereven és következetesen végigvíve a gondolatmenetet nagy igazságokra bukkanhatunk: szerzetes csak kurvapecér lehet, apáca pedig csak kurva. Szentté is csak halálos bűnöst lehetne avatni. (Ahogyan azt Lord Para Dox is megmondta Karinthy tollán keresztül.)"...mert a diák nem fogadja el tőle."
Ez megint csak elképzelhető, de kérdem én: na és?
(Egyébként ami az értékrendet illeti, ezzel kapcsolatban is lassan a testtel: az értékrendet elsősorban a szülőknek, a családnak kell(ene) átadni, ne tegyünk ilyen terheket a tanárok vállára - főleg, hogy lehetetlent kérnénk tőlük, Facebook ide vagy oda.)
"A facebookizmusnak én sem vagyok híve, de ha a fiatalok igen, akkor a tanárok sem zárkózhatnak el előle."
Hát, ismeret szintjén nyilván nem, de attól függ, mit értesz "facebookizmus" alatt. Valahogy úgy érzem, hogy ez az "éjjel, nappal a Facebook-on lógunk" szinonímája. Az elől viszont értelmes emberek elzárkóznak - még ha tanárok is.
-
finest
addikt
Nekem az nem tetszik, h tévesen azt feltételezi, h a tanár a facebookon is tanár, és értéket közvetít. Ez történetesen lehet így, de hadd ne kelljen minden facebookos megnyilvánulásomban tanárnak lennem.
A magánéletben, vagy akarok nevelni, vagy nem. Mi van, ha a barátaimmal akarok fészelni? A nebulókra ott van a suli. Sok gyerek bejelölt, van csoportunk is, de eszemben sincs az ő hírfolyamukban a hétvégi bulis képeket lájkolni. Sőt, ezeket javarészt már letiltottam, h megjelenjenek, mert "floodolták" a hírfolyamomat a semmitmondó hülyeségeikkel, megakadályozva, h elsősorban a távoli rokonokkal, ismerősökkel tudjak kapcsolatot tartani. Őszintén szólva, butaságnak is tartom, h bejelöltek, mert így akaratlanul is olvasom néha a hülye bejegyzéseiket, h "kiégtem matekon", "melyik teremben vagyunk?", "geci, egyest kaptam" stb.
Szóval egy ideális világban, biztos minden úgy lenne, ahogy a pedagógiai tanszéken elképzelik. De ha valaki megnyitja a facebookot szerintem a legritkább esetben szembesül azzal, h érdeklődő fiatalok, egymásra és a világra nyitottan kommentelnek. - Mindezt úgy mondom, h ha valaki az én hírfolyamomat nézi, tud belőle épülni, mert sok művészethez, zenéhez, irodalomhoz, tudományhoz tartozó értékes információ van benne, ha győzi kihámoznia saját hírfolyamán a sok szemétből. -
floatr
veterán
Mimimi?
A tanárok már most is ott lógnak a fáccsén, némelyik óra közben is. -
Mt5
tag
@attila9988 +1
@MageRG +1 -
dajkopali
addikt
csak picit vág ide:
amikor annak idején nevelőtanárként elmentem 10 évesekkel a Velencei-tó mellé táborba, esténként nemcsak azért koboztam el a képregényújságokat - ja, akkor még nem a net volt a sztár-, hogy alvás van!, hanem azért is, hogy elolvassam őket, és tudjak róla beszélni nekik
-
Ruuwa
tag
Abban pedig igaza van, hogy a tanárok többsége nem érti a saját diákjait, szokásaikat, "nyelvüket", értékrendjüket. Ha pedig nem érti, akkor nem is tudja elfogadni, illetve megmutatni más értékrendeket, mert a diák nem fogadja el tőle.
A facebookizmusnak én sem vagyok híve, de ha a fiatalok igen, akkor a tanárok sem zárkózhatnak el előle.
-
"Korunk posztmodern embere ezzel szemben radarral pásztázza szociális környezetét, azaz arra figyel, ami változó, ami mozog, és ezekhez a mozgó pontokhoz igazodik."
Jah, ebbol lesznek a munkaeropiacon (is) hasznalhatatlan felnottek. Rohej az egesz eloadas, nem is lehet darabonkent belekotni.
-
dajkopali
addikt
látom, nagyon nem komázzátok az előadást
mi volna, ha nagyon webkettesek lennénk, és a kritikákat rendesen megfogalmazva elmondanátok - akár privátban nekem -, én pedig megkeresem Knausz Imrét, hogy válaszoljon ezekre a felvetésekre? hm? -
Tikakukac
titán
Rég olvastam egy kupacban ennyi hülyeséget. Mindképp ajánlanám az agyműtétet. Igen.
-
MageRG
addikt
...elsősorban másokra figyelő, lájkokra és kommentekre hajtó, ezek elmaradása miatt megbántódó, a kis piros értesítésektől izgalomba jövő Facebook-polgár...
Szerintem egy digitális pedagógus feladata az is, hogy megmutassa mennyire éretlen és értelmetlen a fenti magatartás.
Mr Garrison szavaival: "Élvezzétek a 15 perc hírnevet, kis p*csök!"Egyébként meg...haters gonna hate.
-
Specter
tag
válasz
attila9988 #3 üzenetére
+1
-
attila9988
őstag
Mennyire gyűlölöm már ezt a rohadt facebook -ot. Lassan már az a mantra, hogy élni sem lehet nélküle... Nevetséges hogy ilyen konferencia egyáltalán komolyan vehető. Ez csak egy social marháskodós oldal. Sem több, sem kevesebb. Aki többet lát bele, az beteg, és egy jó elmeorvosra van szüksége. Hihetetlen hogy manapság ilyesmi megtörténhet egyáltalán, vagy hogy szinte vallásos áhítattal imádjanak egy szolgáltatást.
-
bambano
titán
a faszinak le kellene jönnie az anyagról, mert durván ökörséget beszél.
-
VIC20
őstag
"Facebookozzon-e egy tanár?"
Ne. Vagy ha igen, magára vessen.
"Sokan megfogalmazták már különféle szavakkal, hogy a nevelés voltaképpen csak két dolgot jelent: tanítványaink őszinte és aktív elfogadását egyfelől, saját magunk megmutatását másfelől. A Facebook mással nem pótolható lehetőséget nyújt mindkettőre. "
Ezen jót röhögtem. Kínomban. Ja. Mással nem pótolható...
Mással nem pótolható pótlék."Alkalmat arra, hogy legalább virtuálisan együtt legyünk diákjainkkal a tanítási időn kívül is, azaz jobban megismerjük őket, ami megalapozhat egy elfogadó attitűdöt. És alkalmat ad arra is, hogy posztjainkkal és megosztásainkkal megmutassunk valamit magunkból, ami talán mégis értékeket közvetíthet. "
Hát, ezek is kínkeservesen kiszenvedett felvetések. Érezhette a szerző is, amikor a végére becsületből odatette a "talán" szót.
"Azt hiszem, a hálóból csak akkor gabalyodhatunk ki, ha egyszer – a távoli jövőben – sikerül radikálisan újragondolnunk az iskolát."
Radikális újragondolásokból ritkán jön ki jó dolog. De legyen: az "egyszer - a távoli jövőben -" nekem tökéletesen megfelel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vivo Y76 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3136, 95% Akkumulátor
- Lenovo ThinkPad X1 Yoga G6 (6th Gen) - i7-1185G7, 32GB, 512GB SSD, multitouch + TOLL
- Telefon felvásárlás!! Honor 400 Lite, Honor 400, Honor 400 Pro
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest