Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
válasz
#56573440 #82 üzenetére
""se "megérezni" se tapasztalatot gyűjteni. "
se főzni se mosni meg mosogatni. csak fékezni, de azt jobban mint az emberek 99.99999999%-a. mondjuk pont ennyi a dolga, szóval..."Mondjuk "megérezni" pont tud, mivel három egymást követő szögsebesség érték alapján már tud pillanatnyi gyorsulást számolni, amivel tud jósolni a következő szögsebességre. Lineáris szöggyorsulást, másodfokú szögsebességet. Négy érték alkalmas másodfokú szöggyorsulás megjóslásához.
-
#06658560
törölt tag
"(azért nem teljesen jó példa a súrlódási meg a tapadási együttható, mert az a fránya gumi 4%-os csúszásnál tapad a legjobban.)"
Pontosítás: hosszirányú erőt kb. ekkora slip környékén tud a legnagyobb mértékben átvinni. keresztirányút viszont már nem. Eme kettősség okoz gondot az ABS és ESP összehangolásában- ahol az ABS dolgozna, ott az ESP már sokat nem tud tenni az oldalerők átadásának korlátja miatt.
-
bambano
titán
"Csak azzal nem értek egyet, hogy mindhatóként kezelitek és "igenis mindig minden esetben mindenkinek mindenhol jobb".": ez a megfogalmazás így rendben van
mert ha azt írtad volna, hogy nem igaz, akkor vitatkoznék, merthogy igaz, de azzal nincs probléma, hogy nem értesz egyet vele
csak tudd, hogy tévedsz.
majd kérdezd meg Raikonnent, hogy mit gondol erről a véleményedről. [link]
-
#56573440
törölt tag
az amit bambano írt meg amit te az három különböző dolog. bújhatsz mögé, de nincs értelme. abba bele se mennék hogy a 4%-os csúszás mellett ideális a fékezés egészen sok paraméter függvénye lenne, hőmérséklet, anyagminőség, az abroncs se egy egységnyi dolog, csavarodik és deformálódik a szerkezetének megfelelően, így ez kissé univerzális nekem...
"Nem látja hogy milyenek a körülmények"
le lett írva. nem is kell lássa. annyit biztosít hogy nem blokkol el a kerék, kormányozható marad a kocsi. ide nem kell tudnia semmi mást.
"nem tud se számolni"
a normálisabb mondjuk de.
"se "megérezni" se tapasztalatot gyűjteni. "
se főzni se mosni meg mosogatni. csak fékezni, de azt jobban mint az emberek 99.99999999%-a. mondjuk pont ennyi a dolga, szóval...
" azonban lehet baromi veszélyes is ritka esetekben"
pl? a felhozott példákban, amik a kátyú és társai voltak pont nem oszt vagy szoroz.
"Csak azzal nem értek egyet, hogy mindhatóként kezelitek és "igenis mindig minden esetben mindenkinek mindenhol jobb".
"
arról vitatkozni hogy a 99.99999999999% az most épp tökéletes vagy sem, az pusztán teológiai síkon értelmezhető. de jöhet példa amikor jobb ha nincs benne. közúton. normális közlekedési szituációban. mert a bukkanó meg a gödör hát pont nem csinál vele semmit. más kérdés hogy senki nem isteníti, csupán nem tudom elfogadni hogy bárki ezt jobban ellátja a feladatát manuálisan.
-
Cathfaern
nagyúr
"Csak azzal nem értek egyet, hogy mindhatóként kezelitek és "igenis mindig minden esetben mindenkinek mindenhol jobb".
"
Igazad van. Az esetek 0.000001%-ban jobb lett volna ha nincs ABS. És az esetek 0,00000000000000000001%-ban a vezető tudásán múlik, hogy jobb lett volna ha nem lett volna ABS. -
haddent
addikt
válasz
#56573440 #77 üzenetére
A tökéletes bullshit mégsem annyira bullshit. *đzerk* kitöröltem, de épp bambano írja lejjebb, konkrét számadattal.
Az ABS meg nem azt csinálja. Már előbb ki lett tárgyalva mit csinál: amint érzékeli, hogy valamelyik kerék megcsúszik (fékezés közben nem forog el a szenzor előtt), akkor megszakítja adott rövid időre ott a fékhatást. Ennyit tud. Nem látja hogy milyenek a körülmények, nem tud se számolni se előre látni se "megérezni" se tapasztalatot gyűjteni. Az esetek túlnyomó többségében életmentő és hasznos, azonban lehet baromi veszélyes is ritka esetekben.bambano "a többi autót átlag falábú jakabnak tervezik"
na ott a pont, ennyit mondtam én is nem tudom mit kötekedtekÁtlagfelhasználónak, átlagfelhasználásra, átlagos napra, átlagos autóval, átlagosan (majdnem mindig) (sokkal?) jobb ha van ABS ESP meg egy kis műagy sem ártana.
Na és miért tapad 4% -os csúszásnál a legjobban? Nem tudom, nem fizika szakos vagyok, de tippre pontosan azért mert akkor éri el a legoptimálisabb tulajdonságokat (hőmérséklet nyomás mittudomén).Szóval mindkettőtöknek: nem ezek a szirszarok ellen vagyok és tisztában vagyok vele, hogy kellenek és jobb, hogy vannak. Csak azzal nem értek egyet, hogy mindhatóként kezelitek és "igenis mindig minden esetben mindenkinek mindenhol jobb".
-
bambano
titán
én is tudok olyan sztorit, amikor az abs miatt majdnem nagy krach lett, de azért az esetek zömében nem ez a jellemző. sőt, sokáig én is azt hittem, hogy az abs meg az esp rossz dolgok. azután láttam olyan autót, amiben megcsinálták rendesen...
hogy jó-e az abs azt egyszerű kísérlettel el tudod dönteni, amit akár gondolatban is el lehet végezni:
1. megszámolod az autódon a kerekek számát.
2. megszámolod az autódban a fékpedálok számát
3. megszámolod a lábaid számát.Az első jó eséllyel 4 lesz, a többi meg nem. Ez az alapja annak, hogy miért jó az abs meg az esp. és itt most lépjünk túl a korai abs-eken.
"de nehogy kitaáljuk, hogy nem lehet annál jobban vezetni.": egyrészt akár ki is lehetne találni, hogy nem lehet, mert valószínűleg nem lehet. de az autógyárakban sajnos csak a ferrari fxx-et tervezték schumacher lábához, a többi autót átlag falábú jakabnak tervezik és teljesen biztos, hogy statisztikailag jó munkát végez az abs. Mint a biztonsági öv: általában életet ment, ha meg behajtottál egy gigant elé, akkor rosszul végződik a napod.
"Arról nem beszélve, hogy sok helyzetben fingja nincs az ABS -nek a körülményekről, ": jaja, mintahogy a megcsúszásnak sincs lövése sem az arab helyzetről vagy a görög bankválságról. az abs-nek is elég annyit tudnia, hogy blokkolt a kerék.
"Pl meleg széles nagy puha gumi és aszfalt.": ez tipikusan és egyértelműen az a helyzet, amiben az abs egyértelműen jó és kell. nem is azért, mert a csúszási és a tapadási súrlódási együttható más, mint ahogy blackrulz kolléga picit helytelenül megjegyezte, hanem azért, mert a rendes gumi és az égett gumi súrlódási együtthatói is mások. ha odaégetted a gumit, jobb elfordítani, mert jobban tapad. (azért nem teljesen jó példa a súrlódási meg a tapadási együttható, mert az a fránya gumi 4%-os csúszásnál tapad a legjobban.)
-
#56573440
törölt tag
te tisztában vagy azzal, hogy az abs pont azt csinálja mint a boyracer kispesti piacos jogsis mindent jobban tudok lába? pontosabban, gyorsabban, és éles szituációban is tökéletesen?
"Nagyon offként arról már nem is beszélek, hogy szerencsés körülmények közt sima satu is lehet hatásosabb"
tökéletes bullshit. mert nem. egyszerűen nem. hiába akarod megerőszakolni a tapadási és csúszási súrlódási erőt, akkor sem. bölcsebb maradtál volna... arról nem is beszélve hogy a csúszó jármű irányíthatatlan. akármilyen távon. akkor se tudod kormányozni. az meg véletlenül se hatásos vagy biztonságos.
-
nextman
aktív tag
válasz
#06658560 #75 üzenetére
Nem akarom egyiket se. Barmelyik jo, ami biztonsagos. Tolem hangiranyitasu is lehet, pl mondod az autonak, hogy most mar vezetni szeretnel.
Vagy allithato is lehet, mint Windowsban a temak. Tokmindegy nekem.
De most komolyan azt gondolod, hogy ez egy megoldhatatlan feladat? Szerintem ez mar csak kotozkodes, ezt az egyszerubb feladatok koze sorolnam, hogy mukodjon a vezerles visszaadasa a sofornek . -
#06658560
törölt tag
A kiértékelés nehezebb, mint a leküzdése. Információszűrés, elemzés, potenciális reakciók közül a helyes kiszámítása, mások mozgásának megjósolása.
"Az iranyitas visszaadasa sem tunik lekuzdhetetlen akadalynak. Nyilvan kell ra valami modszer, pl. zold lampa kigyul, a user megnyom egy gombot, es onnantol kezdve vezethet. De ha megis iszonyatosan oldalra kapna a kormanyt, akkor az auto megint letiltja."
Eddig azt mondtad, hogy észre se vegye, hogy elvették az irányítást. Akkor hogy nyomkodjon zöld gombot?
Szerintem első körben azt kéne tisztáznod, mit is akarsz. -
nextman
aktív tag
válasz
#06658560 #73 üzenetére
Nem a veszhelyzet a legnehezebb resze? Szerintem nem ketelkedik benne senki, hogy a Google el tud -e navigalni egy autot A pontbol B-be.
Az iranyitas visszaadasa sem tunik lekuzdhetetlen akadalynak. Nyilvan kell ra valami modszer, pl. zold lampa kigyul, a user megnyom egy gombot, es onnantol kezdve vezethet. De ha megis iszonyatosan oldalra kapna a kormanyt, akkor az auto megint letiltja.
-
#06658560
törölt tag
Valamit akkor az egész topikot tekintve félre értesz: amit akarsz, a java már megvan, viszont a topik autonóm autóról szól. Ami nem csak vészhelyzetben tevékenykedik. Plusz az elveszem az irányítást- a polgár csavarja a kormányt tovább, majd visszaadom ha elmúlt a veszély, na az lesz vészhelyzet.
-
#06658560
törölt tag
"Satuzással nem fog menni, de a satuzás határán tartva, kicsit mindig belekapva a satu effektusba "manuális abs" -szel jobban meg fogsz állni, bármihez képest "
Nem. Mert az ABS ugyan ezt csinálja, csak kissé gyorsabban reagálva. Amivel jobban meglehetne állni, az az izomból satu, ami után a szett gumi kuka. De olyat ABS nélküli autón átlagbéla nagyon nem tudna kivitelezni.
-
haddent
addikt
válasz
Cathfaern #69 üzenetére
Azért, mert az úgy van. Nyilván hétköznapokra és a sok analfabéta ecseris jogsisnak nagyon jó moka az ABS ESP sávtartás tempoat anyámkínja, de nehogy kitaáljuk, hogy nem lehet annál jobban vezetni. Lehet, csak nem egyszerű az biztos. Satuzással nem fog menni, de a satuzás határán tartva, kicsit mindig belekapva a satu effektusba "manuális abs" -szel jobban meg fogsz állni, bármihez képest
Arról nem beszélve, hogy sok helyzetben fingja nincs az ABS -nek a körülményekről, csak a csúszást nézi és hopp blokk. Pl. bukkanó, gödör, megdobja valamit az autó picit fékezés közben, az ABS még rányom egy lapáttal és nagyobb baj lehet mint nélküle.
Teljesen egyértelmű, hogy hasznos és nagyrészt életmentő funkció, de mint minden másnak, ennek is kijöhet rosszul a lépés. És a "nagyrészt" azt gyakorlattal és megfelelő tudással lehet pótolni/korrigálni, azt amikor az ABS cseszi el viszont nem.
Stauffenberg igen, tud az lenni. Örülj neki, ha még nem tapasztaltad.
Nagyon offként arról már nem is beszélek, hogy szerencsés körülmények közt sima satu is lehet hatásosabb. Pl meleg széles nagy puha gumi és aszfalt. Igaz hogy kb leég a gumi, de jobb, ne állítsuk már, hogy nem lehetséges..
-
nextman
aktív tag
válasz
#06658560 #51 üzenetére
Nem ertetted, amit irtam. Ha veszelyhelyzet van, atvenne az iranyitast es kesz. Tokmindegy lenne, te mit pedalozol, kormanyozol, mar nem az alapjan mukodne a rendszer. De az is lehet, eszre sem venned, csak buszken ulnel, hogy ezt milyen ugyesen megoldottam, mikozben mar a gep kormanyozott.
@ Haddent
Az IT securityrol meg annyit, hogy nincs tokeletes biztonsag, nem volt, meg nem is lesz. De azert torekednek ra.
Nyilvan nem ugy mukodne, hogy ip alapjan bejelentkeznek a kocsira, es joystickkal lehet maris GTA-zniFelesleges ezen vitatkozni. Lehet a lovaskocsi a maga nemeben sokkal jobb volt, mint a benzines auto, megis ez lett a jelen. A jovo meg az onmukodo auto, nem lehet ezt mar nagyon visszaforditani, errefele tart a vilag. Az a kerdes, mikor terjed el, nem az, hogy elterjed -e.
-
Kékes525
félisten
válasz
#06658560 #65 üzenetére
Egyetértek, az igazi kihívás ezeknek az autók szoftverének a szabálytalanul közlekedők okozta problémák kezelése.
A szenzorok, műholdak csak most drágák, már a közeljövőben is sokkal olcsóbbak lesznek. A technika exponenciálisan fejlődik és az árak exponenciálisan csökkenek a teljesítményükhöz, tudásukhoz képest, legalábbis az információs technikában minden bizonnyal.
-
-
Kékes525
félisten
válasz
#06658560 #52 üzenetére
Ez szerintem úgy lehetséges, ha egyrészt műholdakkal követik a forgalmakat, másrészről, az utak mentén érzékelők vannak, amelyek figyelmeztethetnek a forgalom változásairól. Ezt az autó számítógépe összegzi és a kapott eredmények alapján korrigálhat. A mentők, tűzoltók, rendőrségi járművek is adhatnak le jeleket az ilyen autók számára. Az igazi kihívás a szabálytalanul közlekedők (gyalogos, járművek) miatti szituációk.
-
haddent
addikt
Jó igazából ebben (is) egyetértünk de azért már nehogy abbahagyjuk: az igazi bojjjrészerek ethanollal működnek és néha meghúzzák a tankot a sofőrök is
Egyébként azt tudtad, hogy az olyan hibridek amiben az akksikat egy kis robbanómoci tölti azok a fizika törvényeinek ellentmondva féreglyukakon keresztül kiszippancsáák az enerdzsit valahonnan máshonnan, mert hogy hatékonyságuk kb. 140%? -
haddent
addikt
válasz
Stauffenberg #57 üzenetére
Tényleg soha nem a sebesség öl, hanem az emberi hülyeség .Vagy az előbb leírt még veszélyesebb emberi hülyeség mixelve tökéletes reakciójú robotokkal (főleg ha android fut rajta ala google
) (yeee na most aztán jöhet a benzin vs dízel vita is egyúttal gyerünk!
)
-
bambano
titán
válasz
Stauffenberg #57 üzenetére
"Ami ugye csak valami béna önigazolás, mert azt akarod mondani, hogy mindegy mennyire mész gyorsan, csak tartsd a forgalom tempóját, az a biztonságos.": szerintem ha az egész topicban arról vitatkozom, hogy miért nem 50-nel mentek a stöpszlik, akkor fogadd el, hogy erről vitatkozom, nem keresek önigazolást, stb. semmi ilyesmiről nincs szó. és mivel arról vitázom, hogy miért nem 50-nel mennek, ez alapján azt is feltételezhetnéd, hogy a forgalom 50-nel megy.
fárasztó, hogy mások félreértelmezése miatt kell magyarázkodnom...
-
Stauffenberg
nagyúr
"de nem akadályozom, hogy olyan kérdést firtass, amilyet csak tetszik."
Te írtad ezt:
"soha nem a sebesség öl, mindig az okoz balesetet, ha kilógsz a sorból."
Ami ugye csak valami béna önigazolás, mert azt akarod mondani, hogy mindegy mennyire mész gyorsan, csak tartsd a forgalom tempóját, az a biztonságos. Ezzel általában azok érvelnek, akiknek a sebességkorlát még jelzésértékkel sem bír és ha a többiek is vadállat módján vezetnek, akkor nekik sem esik nehezükre.
"most találgatok: azt akartad írni, hogy nagyobb sebességnél rövidebb idő van reagálni."
Igen, azt akartam.
"akkor se vállalnám, hogy miattam az anyósoddal kelljen ebédelned"
Nem kell rám hárítanod, elég jól kijövök vele!
-
bambano
titán
válasz
Stauffenberg #55 üzenetére
"Mekkora utat tesz meg ennyi idő alatt az autód 50 km/h és 130 km/h mellett?": én ezt a kérdést nem feszegettem, én azt kérdeztem, hogy 40 helyett miért nem 50-nel mennek. de nem akadályozom, hogy olyan kérdést firtass, amilyet csak tetszik.
amit írtál, akkor is zöldség volt. de elemezzük ki:
"De az sem igaz, hogy a sebesség nem okozhat balesetet, hiszen az emberi reakcióidő a váratlan helyzetekre meglehetősen lassú.": egyrészt én nem mondtam, hogy a sebesség nem okozhat balesetet. viszont az rossz megfogalmazás, hogy váratlan helyzetekre reakcióidő, mivel várt helyzetre nem lehet értelmezni a reakcióidőt.
"Nagyobb sebesség = rövidebb reakcióidő.": ez meg szimplán tévedés. reakció idő az, amíg az észleléstől elindul a cselekvés. ez elvileg független attól, hogy mennyivel mész. most találgatok: azt akartad írni, hogy nagyobb sebességnél rövidebb idő van reagálni.
kösz a meghívást, de ha nem laknál messze, akkor se vállalnám, hogy miattam az anyósoddal kelljen ebédelned
-
Stauffenberg
nagyúr
"számomra teljesen mindegy, hogy ki hozta meg ezt a döntést."
Ugyanaz a hatóság, ami eddig a pillanatig titkolni próbálta az önvezető járművek, egyébként igen pozitív baleseti statisztikáit. Lásd: Első hozzászólás.
"többek között azért, mert az átlag sofőr reakciója sem az, amit te leírtál."
Az emberi agy reakcióideje laborkörülmények között átlagosan 250-300 ms. Közben nem telefonál, nem basztatja a GPS-t, nem beszélget, nem osztja meg a figyelmet, csak a felvillanó fényre figyel. Vezetés közben ez már felugrik 1500-1800 ms környékére éber, kipihent sofőr esetén és még csak ekkor kezdi lenyomni a féket vagy kezd manőverbe. Mekkora utat tesz meg ennyi idő alatt az autód 50 km/h és 130 km/h mellett? Elemi fizika.
Az egy meglehetősen gyakori esemény, hogy a sofőr az első csattra már nem tud időben reagálni, de erre bekakukkol (sokkos állapot, ami természetes önvédelmi mechanizmus) és csak akkor tér magához, mikor már nyomott három mandinert és az árokban fekszik az oldalán, közben a fejét vakarja, hogy mi a frász is volt ez.
Eljöhetnél egyszer családi ebédre hozzánk. Anyósom magas rangú tiszt a közlekedésrendészetnél, egy pohár bor mellett elvitázgathatnánk a számokról, hogy mennyire megbízható sofőr is az ember valójában.
-
#56573440
törölt tag
"Röviden: hiába tökéletes a Gugli, ha az emberek gyökerek, és gyökér emberi sofőrökhöz vannak szokva. Nem jó kombináció, nem lesz együttműködés."
röviden: hiába tud roppant specifikus feladatokat talán az ember jobban megoldani, ha roppant primitívet milliárdnyi esetben meg nem. ezrek halnak meg naponta az utakon.
-
haddent
addikt
2. és 3. videó felbecsülhetetlen
így kő esztet csináni!
neilszab milyen szép is lesz, már ezt is megcsinálják a buta és felelőtlen idióták helyett, vezetni (tanulni) sem kell. Csak én érzem az iróniát/ellentmondást abban, hogy egyre komolyabb és nagyobb és bonyolultabb "rendszereket" terveznek ez az emberek ezzel egyetemben viszont egyre butul is az emberiség? Vajon mikor jutunk el oda, hogy a 20-30 évvel ezelőtt technikai dolgokra majd azt hisszük, mint a piramisokra meg a sztónhendzsre, hogy az ufok hagyták itt
nextman értem, akkor válasszatok meg, holnaptól feloszlatom a rendőrséget, hadsereget mindenféle szervet és utánna lemondok a teljes anarchia jegyében. Nem lesz szükség semmi védelemre, hiszen a bűncselekmények nem az azt megelőző szervek hibája, hanem a bűnűzőké.
Egyébként én még egy dologra lennék kiváncsi baromira, és ezzel akkor feltételezem is, hogy az 12 eset amikor beléjük mentek bele, is a Google kocsik hibája volt: az ember az ember. Hülye, butyuta lassú olyan kis "simple Joe" általában. Reakcióideje és intelligenciája általában konvergál az autizmus felső határához, különleges adottság nélkül. Na most egy ilyen jófijjú megy, szembe meg a Gugli kár. Retek nagy vihar van, kidől egy fa. Gugli kár a másodperc töredéke alatt kiintegrálja a huszadfokú egyenletet aztán már korrigált is a tökéletes kerülőűtra. Szembejövő Pista megijed és rárántja. Gugli nagyon jól számol mert megveszi a Wolframot is, ezért megint korrigál, de hopp és csatt és bumm.
Miközben pl. ha humanoid vagy egy gorilla jött volna szembe, akkor lehet, hogy egymás szemébe nézve nagy rémületet keltve egymásban mindkettő félrerántja és nincs idejük matekozni.Röviden: hiába tökéletes a Gugli, ha az emberek gyökerek, és gyökér emberi sofőrökhöz vannak szokva. Nem jó kombináció, nem lesz együttműködés.
-
#06658560
törölt tag
"Egyébként számomra az az egyik fő kérdés, hogy ezek a gépek hogy fogják felvenni a forgalom ritmusát, és hogy hogyan fogják kezelni a nehéz/váratlan/problémás szituációkat? Mi lesz ha útépítés van, nem működik a lámba, jön a mentő és félre kell állni utat engedni (szabálytalanul), vagy csak odakerül egy biciklis elé a körúton, akkor 10 percig 15-20-szal fog mögötte poroszkálni, amíg el tud menni mellette?"
Nemrég volt róla cikk, kerékpáros bénázását is képes lekezelni, mikor nem arra megy, amerre a jelek alapján bárki számítana.
-
#06658560
törölt tag
"Nem hiszem. Ha ugy gondolna baj van, egyszeruen atvenne az iranyitast, es megoldana a helyzetet. Esetleg figyelmeztetne is, hogy hibaztal. Es utana, ha biztonsagos minden, csak akkor kerhetned ujra vissza az iranyitast."
Ha csak figyelmeztet, akkor mire felfogod, már kevesebb időd van, mint alapból lenne, ha a rendszer ki kell értékelje mit csinálsz, abból következtessen arra, hogy te helyesen cselekszel a következő fél másodpercben is, vagy sem, megint annyi időveszteség, hogy már nem éri meg. Átvenni értesítés, szándékos akarat nélkül a kormányt, megint nem okos, az ember nagyon nem tapsikol érte, ellenszegülni akar.
-
#06658560
törölt tag
Ellenben kerékpárra pl. városon belül nem kell semmilyen megkülönböztető jelzés, az utcaseprő autó ha normál tempóban közlekedik-ami neki megengedett maximum- akkor nem kell rá sem, a Multicar sem rohan ötvennel sem, mégsem balesetveszélyes. És nem, önmagában az, hogy valaki pozitív sebességtöbblettel bír a megengedetthez mérten is, nem veszélyes- a veszélyes az, hogy miként cselekszik így.
Az ETZ- ha gurul lakott területen kívül konkrétan semmilyen jelzést nem kell, hogy hordjon, szóval valahogy mégsem veszélyes.
#49: Most mennyi, jogosítvánnyal bíró ember képes kereket cserélni az autóján? Izzót?
-
bambano
titán
oké, egyszer eljutunk oda, hogy elterjednek. akkor majd nem kell jogsi.
tudnak majd kereket cserélni saját magukon?és a legfőbb indok: nem akarok lemondani a saját szórakozásomról csak azért, hogy a gugli rabszolgája lehessek.
hint: a gugli kimondta: azért csinálja az autóprojektet, mert az emberek túl sokat utaznak és addig sem nekik termelik a neten a hasznot. -
nextman
aktív tag
Hat IT security teren valoban nem bombabiztos, de a jelenlegi autok sem feltetlenul azok.
Remote Controllal megolni valakit meg eppugy buncselekmeny, mintha ugy olnek meg, hogy a fekolajat engedik le. Ez nem a google car hibaja, hanem a vilag altalanos elkeserito allapota
Aki nagyon meg akar olni, fog ra modot talalni.Amit en mondtam, az az, hogy tartunk ott, hogy ilyen smart kocsik kepesek legyenek biztonsagosan A pontbol B-be navigalni, baleset nelkul.
-
bambano
titán
egyelőre van egy csomó dolog, amit nem tudunk biztosítani, csak fogadkozás meg ígérgetések szintjén. nem tudunk olyan rendszert írni:
- ami nem átjáróház az nsa számára
- ahol biztonságosan lehet firmware-t upgradelni, jobb esetben távolról
- ahol nem ragad be a gázpedál
- ahol nem törik rommá az autót az újságírók a bemutatón
- amiben nem törik meg másodpercek alatt az egész kócerájt
- amibennincs zeroday
- amiben nem lehet benne egyszerre padlógázt és padlóféket nyomni
- amihez nem férnek hozzá 50 pszichológus által sorozatban kezelt pszichopaták távolról
- amit nem lehet szándékosan hegynek irányítanistb. stb. ha kivonjuk a mesterséges intelligenciát a kérdéskörből, a maradékot se tudják rendesen megfaragni.
egyelőre egy nyamvadt tabletet facebook klienssel sem tudnak összehozni azon a biztonsági szinten, ami az önvezérlő autóknak kellene, mitől hinném el, hogy ugyanezt megspékelve mi-vel meg egy halom, mi számára nehéz feladattal, az menni fog???most tekintsünk el attól, hogy soha nem ülnék bele egy autóba, ami úgy néz ki, mintha mikiegér elfingotta volna magát...
-
#56573440
törölt tag
igazad van. messze vagyunk még. én mindig a concordot hozom fel példaként, nem volt köztes lépcső. leonardo dicaprio da vinchi leskiccelte egy szavlétára, a franciák megtalálták, legyártották, mi meg örültünk.
a fejlődés már csak ilyen. a tesztpályát kinőtte a projekt, az úton lehet tovább tökéletesíteni... majd 10 év múlva amikor ki is adják akkor használható is lesz akár pl pályán vagy városi araszoláshoz.
az hogy full automata legyen és mindig, kormány és pedál nélkül az szerintem még 10 év múlva se lesz meg. szinte egész biztos vagyok benne hogy lekerített, saját zárt pályán közlekednek majd mint írtam.
-
nextman
aktív tag
Szerintem meg egy picit le vannak maradva gondolkozasban az emberek, azzal kapcsolatban, mi a jelenleg elerheto technologiai szint.
20 eve egy ilyen auto megalkotasa keptelenseg lett volna. 20 ev mulva meg szerintem rutinfeladat lesz.
Ma mar minden feltetel adott, hogy mukodjon egy ilyen. Szemelyesen persze nem lathatom at, a Google mit csinal, de a teszteredmenyek oket igazoljak.Nem ok nincsenek felkeszulve egy ilyen auto megalkotasaval, inkabb meg az emberek nincsenek ra felkeszulve, hogy ez valoban mukodokepes lehet.
Mellesleg az amazon drone csomagszallito rendszere is keszen van, ok is mar csak az engedelyekre varnak.
-
-
bambano
titán
válasz
#06658560 #35 üzenetére
igen, a traktor veszélyes. nem véletlenül van kitiltva sok helyről. nem véletlenül viszik felvezető autóval a traktort, ha nagyon muszáj. és most tekintsünk el attól, hogy a traktor sok más okból is veszélyes hardver.
"Az utcát söprő autó a veszélyes, mert városban ötven helyett csak hússzal csorog?": erre is igen a válasz. az utcát söprő autó annyira veszélyes, hogy sárgára festik és villogó sárga fénnyel külön jelzik a veszélyt.a forgalom tempójából kilógni nagyon veszélyes. ebből a pozitív irányt, gondolom, vita nélkül elfogadhatjuk. pozitív irány: mikor egyvalaki sokkal gyorsabban megy, mint a forgalom.
-
nextman
aktív tag
válasz
#06658560 #31 üzenetére
Nem hiszem. Ha ugy gondolna baj van, egyszeruen atvenne az iranyitast, es megoldana a helyzetet. Esetleg figyelmeztetne is, hogy hibaztal. Es utana, ha biztonsagos minden, csak akkor kerhetned ujra vissza az iranyitast.
Tudom, sokan agalnak ellene, de en jobban megbizok egy jol tervezett gepben, mint egy ugyetlen emberben.
-
bambano
titán
válasz
Stauffenberg #40 üzenetére
"Tudtommal a közlekedési hatóság ekkora tempót engedélyezett a valódi forgalomban kísérletezésre. De javíts ki a tévedek.": rendben, kijavítlak. engem nem az érdekel, hogy milyen indokból megy lassan, hanem az, hogy miért. átfogalmazva: nem azt firtatom, hogy kinek a döntése a 40, hanem azt, hogy miért nem 50. és számomra teljesen mindegy, hogy ki hozta meg ezt a döntést.
"De az sem igaz, hogy a sebesség nem okozhat balesetet, hiszen az emberi reakcióidő a váratlan helyzetekre meglehetősen lassú. Nagyobb sebesség = rövidebb reakcióidő.": ezen a két mondaton még dolgozni kellene, mert ez így zöldség. ha megpróbálom a sorok között olvasva kideríteni, hogy mit akartál írni, annak talán volna értelme, de jobb lenne, ha konkrétan megírnád, találgatás nélkül.
szerk: azt, hogy mit láttál a saját utcádban, kezeljük egyszeri kivételnek. többek között azért, mert az átlag sofőr reakciója sem az, amit te leírtál.
-
Stauffenberg
nagyúr
Tudtommal a közlekedési hatóság ekkora tempót engedélyezett a valódi forgalomban kísérletezésre. De javíts ki a tévedek.
Ha meg az emberi sofőr nem tud mit kezdeni egy lassan haladó járművel és beleszalad, akkor az nem a lassan haladó jármű, hanem a bamba, idióta sofőr hibája. De az sem igaz, hogy a sebesség nem okozhat balesetet, hiszen az emberi reakcióidő a váratlan helyzetekre meglehetősen lassú. Nagyobb sebesség = rövidebb reakcióidő.
Elvégre nem véletlenül építenek a mai autókba olyan rendszereket, amik baleset esetén elveszik a gázt, mert sokan három másik verdát lekoccolva az árokba borulva még mindig a kormányt markolva nyomják neki anélkül, hogy feltűnt volna mi történt. (Láttam már ilyet a saját utcánkban).
-
neilszab
őstag
válasz
#06658560 #35 üzenetére
Nem maga a traktor, meg a kerékpáros a veszélyes, hanem maga a szituáció, amikor a normál esetben 50-nel közlekedő folyam találkozik a 20-szal közlekedő kivétellel. Én autósként rühellem a kerékpárosokat és kerékpárral is rühellek autók között menni... egyszerűen potenciális probléma forrás mindkét oldalról.
Egyébként számomra az az egyik fő kérdés, hogy ezek a gépek hogy fogják felvenni a forgalom ritmusát, és hogy hogyan fogják kezelni a nehéz/váratlan/problémás szituációkat? Mi lesz ha útépítés van, nem működik a lámba, jön a mentő és félre kell állni utat engedni (szabálytalanul), vagy csak odakerül egy biciklis elé a körúton, akkor 10 percig 15-20-szal fog mögötte poroszkálni, amíg el tud menni mellette?
Mert ha ezek a gépek nem tudják felvenni a forgalom ritmusát, akkor vagy 2x annyi idő lesz velük a hazaút, vagy minden héten bele fog menni vki hátulról...
-
Cathfaern
nagyúr
" sofőr, akit beleültettek, munka után leteszi a stöpszlit és beül a saját analóg autójába és hazamegy. reggel reverse."
Azért lássuk be, hogy nem ugyanaz a két eset. Sokkal hasonlóbb a helyzet ahhoz, mint amikor valaki autótvezetést tanul, és az oktatónak korrigálnia kell ha a tanuló hülyeséget csinál. Teljesen más a helyzet ha te vezetsz, mint ha valakinek (vagy valaminek) a döntéseiről kell eldöntened, hogy helyes-e vagy sem. Nyilván nem teljesen egyértelmű hibákról beszélünk (pl. áthajt piroson), mert ha ilyenek lennének, ki se engedték volna még a forgalomban.
És mégegyszer mondom, alapvetően a városi vezetést kell tesztelni. Értem hogy akkor miért nem megy 50-el, de nem ettől a 10km/h különbségtől fog kialakulni dugó.
De mindentől függetlenül: nyilvánvalóan azért 40 km/h-val megy, hogy mindenkit idegesítsen az útakon, és nem azért mert valami jó okuk van arra, hogy ennyivel menjen -
#06658560
törölt tag
"látom már egy ideje, hogy direkt szőrszálhasogatod a hozzászólásaimat."
Ha logikai hiba van bennük, jó hogy. Nem vagyok birka, hogy ész nélkül bégessek utánad.
"az emberi oldalról nézve meg lehet, hogy kevesebben mennének neki, ha nem lógna ki a forgalomból. soha nem a sebesség öl, mindig az okoz balesetet, ha kilógsz a sorból."
Jó nagy hülyeséget sikerült leírnod. Akkor a traktor a veszélyes, mert kilóg a sorból, nem az, aki nem figyel rá? Az utcát söprő autó a veszélyes, mert városban ötven helyett csak hússzal csorog? Biztos vagy te ebben? A kerékpáros öl, mert lassabban megy az autósnál?
#34: Amikor a kontrollszemélynek nem csak azt kell figyelnie, hogy a forgalmi helyzet mit ad, s arra reagálni, hanem azt, hogy az adott forgalmi helyzetre hogy reagál a jármű, az neked kivitelezhető ugyanazzal a késleltetéssel?
-
bambano
titán
válasz
Cathfaern #33 üzenetére
a sofőr, akit beleültettek, munka után leteszi a stöpszlit és beül a saját analóg autójába és hazamegy. reggel reverse.
tehát nem a 40 km/h-s sebességhez van szokva ő sem, hanem ahhoz, amennyivel adott útszakaszon a forgalom menni szokott.persze ha jelenleg úgy működik, hogy minden döntést le kell okézni egy egérrel a kijelzőn, akkor tényleg kell a lassítás.
-
Cathfaern
nagyúr
Alacsony sebesség nem a számítási teljesítmény miatt kell, hanem amiatt, hogy ha 40 km/h-nál valami nincs rendben, a sofőrnek van ideje még közbelépni. 90-nél nem sok esélye lenne. Illetve nyilván nem országúton közlekednek vele 40 km/h-val (igazából országúti automata vezetésben nincs túl sok kihívás amúgy se).
Amúgy akárhányszor nekimentek, mindig állt egy helyben az autó, vagy valamilyen akadály miatt alacsony sebességre (5-10 km/h környéke) lassított.
-
bambano
titán
válasz
#06658560 #30 üzenetére
látom már egy ideje, hogy direkt szőrszálhasogatod a hozzászólásaimat.
ezek gépek. vélhetőleg nem a legócskább hardver van bennük, talán a guglinak volt pénze, hogy az a 16 példány (ha jól emlékszem), rendes vasat kapjon. tehát a gépnek teljesen mindegy, mennyivel megy, a reakcióideje illene, hogy bőven az emberi idő alatt legyen. vagyis a gép oldaláról mindegy.az emberi oldalról nézve meg lehet, hogy kevesebben mennének neki, ha nem lógna ki a forgalomból. soha nem a sebesség öl, mindig az okoz balesetet, ha kilógsz a sorból.
-
#06658560
törölt tag
"engem azért érdekelne pár dolog:
- hogy akarják rendesen tesztelni az autókat úgy, hogy nem igazodnak a forgalom sebességéhez?
- minek képeznek forgalmi akadályt?
- hogy fog viszonyulni egymáshoz két ilyen autó, amikor összetalálkoznak, nem fogják elvakítani a lézer szkennereik a másikat?"Engedjék teljes forgalmi tempóval ki őket az első naptól kezdve, vagy tartsák be a fokozatosságot? Hálózatfejlesztést, üzemeltetést is mindenki úgy tanul a nulláról, hogy egyből a legbonyolultabb megoldásokkal indít?
-
nextman
aktív tag
En varom mar, hogy nekem ilyen legyen. Vezetnek, megunnam, es benyomnam az autopilot gombot.
Sot, mikozben vezet az ember is figyelhetne a rendszer, es balesetveszely eseten kozbelephetne. -
Lacee1986
senior tag
Én már várom mint a messiást, legalább lesz aki hazavisz részegen, esetleg még értem is jön.
-
neilszab
őstag
válasz
Stauffenberg #13 üzenetére
Előbb-utóbb a kocsik sorsa is ugyan az lesz mint a lovaké, aki autót vezetni / lovagolni akar, annak el kell mennie az erre a célra kijelölt helyre...
-
haddent
addikt
És mi lesz amikor egyszerre ér 4 autó egy szabályos jobbkezes kereszteződéshez a 4 úton?
Végtelenségig várnak a másikra, esetleg egyszerre indulnak meg majd padlóznak
Vagy lesz ebből is Edition 1: nyugdíjas Laci verzió. Edition 2: kopasz paraszt BMW kiadás. Edition 3: szőkenő. -
bambano
titán
[link] lehet osztozkodni...
aki nem élvezi a vezetést, az nem jó autóban ül.
engem azért érdekelne pár dolog:
- hogy akarják rendesen tesztelni az autókat úgy, hogy nem igazodnak a forgalom sebességéhez?
- minek képeznek forgalmi akadályt?
- hogy fog viszonyulni egymáshoz két ilyen autó, amikor összetalálkoznak, nem fogják elvakítani a lézer szkennereik a másikat? -
alitak
senior tag
válasz
Stauffenberg #13 üzenetére
Pont így vagyok ezzel én is. Szeretek vezetni, de néha nagyon monoton, arra pont jó egy automatika. Vagy mikor autópályán megyek egy Győr-Szolnok-Győr vonalat. Az sem feltétlenül élvezet végig.
Asszonyom pedig határozottan nem akar vezetni, egyszerűen fél tőle. Egy önjáró autóval viszont el tudna menni dolgozni, boltba, ide-oda, ha úgy alakul. Várom már én is nagyon.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Cathfaern #16 üzenetére
szerintem extra pontként jön majd hozzá, hogy ezeknek a kocsiknak speciális sávokat fognak előbb utóbb csinálni, mert azzal lehet elkerülni a "hopp felbontottuk a teret most mit csinálsz" problémákat, ott meg ha tudnak és miért ne tudnának egymással kommunikálni a kocsik akkor kis követési távokkal, gyorsabban jutsz el városon belül akárhova.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
Stauffenberg #13 üzenetére
Igazából nagyon egyszerű a helyzet. Jelenlegi generációt annyira már nem érinti a dolog, de ha ezek az automata autók elterjednek általánosan, akkor esélyesen ilyen automata autót lehet majd "vezetni" jogosítvány nélkül is. Innentől pedig egyenes út odáig, hogy minimális számú olyan ember lesz, aki manuálisan fog autót vezetni. Mert ha az emberek többségének ha választania kell, hogy a) kifizet egy nagyobb összeget és vár / tanul egy fél - 1 évet és utána még vesz egy autót és akkor tud közlekedni, vagy b) vesz egy autót és tud közlekedni, akkor gondolkodás nélkül a b)-t fogják választani. A helyzeten tovább "ront", hogy ha az automata autók mindennapi szinten használhatóak lesznek, akkor a kormányoknak az lesz az érdeke, hogy mindenki ilyet használjon. Szóval esélyesen még meg is fogják szigorítani a jogosítvány megszerzését.
"Arról meg már ne is beszéljünk, hogy sokan nem szeretnek vezetni. Se kisebb, se nagyobb távon, semmi élvezetet nem találnak benne."
Én szeretek vezetni, de szerintem abban semmi jó nincs, hogy max 50-el zötykölődök egy városba, ahol mindig azt kell figyelnem, hogy melyik őrült dönt úgy, hogy rá nem vonatkoznak a szabályok. Vagy országúton hogy melyik szembejövő őrült gondolja úgy hogy úgy tud gyorsulni mint egy forma1-es autó és bőven meg tudja előzni azt a kamiont.
Arról nem is beszélve, hogy ha kizárólag automata autók közlekednének, akkor nagyvárosokban drasztikusan lecsökkenthető lenne az utazási idő. -
ceia
őstag
Ennyi tesztvezetésre nem lehet alapozni az emberek biztonságát. Ma még túl korai az ilyen automatizálás. Nem eléggé fejlett hozzá sem az elektronika, sem a szoftverfejlesztés. De mindenképpen jó az irány, mert az emberi sofőrök hülyeségét látva naponta, vonzóbbnak tűnik egy nem bunkó, nem virtuskodó, nem telefonálgató és nem fáradt vagy álmos - esetleg dühös vagy ittas robot is. Nagyjából olyannak képzelem mint a női sofőröket, csak telefon és smink készlet nélkül és tud parkolni
-
Stauffenberg
nagyúr
Valószínűleg nem fog eltűnni a vezetés élvezete soha, de arra számítani lehet, hogy az aktív-passzív védelmi rendszerek kötelezővé válnak idővel, amik a balfasz sofőröktől átveszik a vezetést ha hülyeséget csinálnak (pl: ha idiótán akarna előzni, az autó visszasorol).
Ilyenek már most is vannak, mint a sávtartó automatikák és a robotautók fejlődésével egészen biztosan eljön majd az idő, amikor a halálos közúti balesetek a nulla közelébe redukálódnak, mert az autód őrködik.
De továbbmegyek, lesz idő mikor kedved szerint átadhatod a vezetést az autódnak (pl: nyugodtan ihatsz a buliban, ahova autóval mentél vagy csak inkább megnézel egy filmet amíg a dugóban araszolsz). Én személy szerint ezt várom már nagyon.
Arról meg már ne is beszéljünk, hogy sokan nem szeretnek vezetni. Se kisebb, se nagyobb távon, semmi élvezetet nem találnak benne.
-
lajosba51
csendes tag
Hozzanak el egyet Magyarországra, és próbálják ki egy útépítésen, pl. amikor a Ferenciek terét csinálták, konkrétan nem tudtam, hogy merre kell mennem előre
elől ment egy autó, utána vonatozott mindenki, a másik két "sávot" nem is kockáztattuk. A felfestések meg össze-vissza, egymásnak keresztbe, fehér, sárga vegyesen, egyszerűen nem hittem el.
-
Cythyel
senior tag
-
Cathfaern
nagyúr
Statisztikát nem tudok, de ami tény: Google autói autamata módban nagyjából 1 millió mérföldet mentek (ugye nem csak egy autó fut), az kb. 1,6 millió km. Ha feltételezünk évi 40.000 km-t egy sofőrre (ami szerintem átlagban még sok is, napi 110km-t jelentene, az év minden napján), akkor az 40 évet jelent.
Tehát ha így nézzük, akkor 40 év alatt 12 baleset, abból 1 saját hibából. Ha csak 20.000 km-t veszünk egy sofőrre, akkor meg 80 év alatt jön ki ennyi km, szóval 40 évre vetítve 6 balesetet jelent, abból "0" saját hibából. -
#56573440
törölt tag
globálisan van több statisztika, pl ez is, de azért a harmadik világban amikkel és ahogy közlekednek sokat dobhat a számokon, meg ott a nyolcadik világ közlekedésbiztonságból amit sokan oroszországként ismernek
de itt is sokkoló számok vannak
a környezetemben a leg körültekintőbb emberek is legalább egy két koccanást kaptak, adtak 15-20-40 év vezetés alatt...
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
Stauffenberg #1 üzenetére
Ha már adatokat hozunk, akkor legyünk pontosak:
A jelentés szerint 12 baleset történt 2015 májusáig. Ebből:
- 11 esetben a baleset másik résztvevője volt a hibás
- 1 esetben a Google autóját vezető személy volt a hibás (nem automata módban ment az autó)
- 0 esetben a Google autója volt a hibás (autamat módban ment az autó)Érdekességképp:
12 balesetből 10 esetben lámpánál / kereszteződésben álló autóba, vagy valamilyen okból a megszokottnál lassabban haladó autóba (pl. útépítés) hajtott bele valamelyik résztvevő hátulról (értelemszerűen mindegyik esetben nem automata módban volt az autó).
12 balesetből 0 esetben történt személyi sérülés.SonicX:
Én mindig azt mondom, hogy forgalomban vezetni nem élmény, hanem szenvedés. Vezetés élményt forgalomtól elzárt versenypályán lehet megtapasztalni csak (vagy minden szabályt áthágva forgalomban is lehet, de az meg ön- és közveszélyes). -
Apollyon
Korrektor
Na ez gyorsan eljött. Kíváncsi lennék magánszemélyeknek mikor lesz elérhető az ilyesmi.
-
Cythyel
senior tag
válasz
Stauffenberg #1 üzenetére
hülye és agyatlan sofőrök mindig voltak, vannak és lesznek is
én mindenesetre semmi pénzért nem mondanék le a vezetés élvezetéről -
Stauffenberg
nagyúr
Mivel elő fog jönni a topikban, hogy az emberi sofőr a jobb, meg biztonságosabb, meg egyébként is a Google hazudik a baleseti statisztikákról:
Nyilvánosak a robotautók baleseti adatai
Közel 3 millió kilométer futottak már forgalomban a Google tesztautói, ebből lassan 2 milliót teljesen önállóan. Ezalatt történt 11 baleset, ebből 11 esetben a másik autót vezető emberi sofőr volt a vétkes (több mint felében az álló robotautóba szaladtak bele).
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude 5320 -60% "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 13,3" i5-1145G7 16/512 FHD IRIS Xe
- Dobozos DELL Inspiron 16 Fémházas Multimédiás Laptop 16" -40% Ryzen 7 8840U 8mag 16/1TB FHD+ IPS
- Csőtörés bemérés - Csőtörés Javítás Szakszerűen
- Professzionális vízszerelés 0-24 akár azonnali kiszállással
- Fiorenzato AllGround eladó
- BESZÁMÍTÁS! ASRock X570 R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RX 7800 XT 16GB Fractal Design Meshify 2 850W
- Bomba ár! HP ProBook 440 G6 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- Telefon felvásárlás!! Honor Magic6 Lite, Honor Magic6 Pro, Honor Magic7 Lite, Honor Magic7 Pro
- Samsung Galaxy A12 64GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest