Új hozzászólás Aktív témák
-
fatallerror
addikt
nem mutattak semmit az új havokból :/
-
fatallerror
addikt
abu, a knack egyébként szerintem az új havokot használja
-
emiki6
veterán
Mi is elvoltunk...
-
fatallerror
addikt
válasz
wednesday #57 üzenetére
nekem a fifa impact engine-je a legviccesebb
bár a 13as már nem igazán bugos :]
legszebb grafikájú és az egyik legjobb fizikájú játék az az uncharted 3, szép út kezdődött azzal a játékkal. a csapat idei játékában látszik igazán h nem semmi (last of us). else tudom képzelni mit hoznak majd akkor ki ps4-re ami 8x-10x erősebb
ha a fizika is ennyit javul náluk akkor brutál lesz az uncharted 4 -
Bull1
aktív tag
válasz
fatallerror #56 üzenetére
Jó, de nem tudhatod h az irányított karaktered naponta hány órát tölt el vádli edzéssel.
-
wednesday
őstag
válasz
fatallerror #56 üzenetére
Nem csak másfél kilós tárgynál, hanem a nehéz tárgyaknál is, néha hungarocellként repkednek. Egy elvileg 80 kilós ember is néha lufiként pattog.
Jó nyilván nehéz lemodellezni a tehetetlenséget, gravitációt, légnyomást (robbanásoknál) rugalmas, rugalmatlan kölcsönhatásokat. De én is örülnék itt is beindulna a fejlődés.
-
fatallerror
addikt
írhat csak azonnal átírja vki a hülyeséget. ez megfigyelhető foci átigazolásoknál.
te mit vársz az új havoktól? jó lenne végre ha a tárgyak nem úgy mozognának a földön mintha jégen lennének mert most belebotlasz 1 5 kg-os tárgyba és elrepül a fenébe xD meg a testek rongybabasága is maradi már.
grafika a legtöbb esetben megüti a minimumot de az animáció, fizika még elég maradi sok esetben -
wednesday
őstag
Igen, ahogy írtad ez látványelem, effekt semmi több. Olyan mint a HDR, bloom, ki-be kapcsolható vizuális dolgok, a repkedő papírok, lövésektől omladozó vakolat stb. Nincs úgy hatásuk a játékra, úgy ahogy Abu is linkelte. Physx alatt nem lesz olyan mint a red factionbe, hogy a fizika kölcsönhatásba kerül a játékosokkal, NPC-kel. Ahol a törmelék agyon is vághat, házzal együtt beomlasz vagy fedezékként szolgál, eltorlaszolja a kijáratot, használhatatlanra törsz egy autót stb.
-
ez a Te véleményed, vagy valamilyen nVidiás mondásra alapul? mert azzal egyetértek, hogy eddig ezerrel védték a PhysX-CUDA összefonódást, de abban nem sok logikát látok, hogy ez így is maradjon... az openCL meg szerintem azért nem megy, hogy senki ne tudja a Titánt és a 7970 GHz-et összehasonlítani luxmarkban
nézzük meg a következő whql-t...
-
-
wednesday
őstag
"Physx jobb mint a többi, mert amellett, hogy lehet benne a terepet is rombolni bizonyos szintig..."
Na most én úgy tudom, Physx-el nincs rombolhatóság, legalábbis amihez GPU kell. Csak ilyen látványelemek vannak, részecske szimuláció, füst, köd, szálló papírdarabok stb. A rombolhatóság kihat a játékmenetre, tehát azt minden platformon és hardveren futnia kell.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Alice haja nem használ PhysX-et. Az egy CPU-n futó saját fejlesztésű rendszer. Nyilván azért ilyen kötegelt a mozgása, de egy CPU-s megoldástól ez is jó.
(#44) gbors: A PhysX főleg annak jó, akinek nincs pénze Havokra. Tényleg nincs más előnye. A Havok minden szempontból modernebb, nem véletlen, hogy ezért a fizikai motorért pénzt kérnek.
A PhysX a CUDA-hoz van kötve. Ez stratégiai döntés. Mindig így marad. Azért van hozzákötve, hogy a hardvergyártók licenceljék a CUDA-t, de ezt eddig senki sem tette meg, mert az a baj, hogy marhára kényelmes hátradólve megvárni, amíg a CUDA kikopik, mint a többi rendszer, amire jött egy nyílt felület. Az NVIDIA ez ellen már durván védekezik. Az új driverekben konkrétan leépült az OpenCL támogatás. Eddig csak lassú volt, de most már konkrétan nem futnak a programok. A Titan tesztből ezért maradt ki az OpenCL mérés. Egyszerűen az új driverek már nem működnek. -
válasz
fatallerror #37 üzenetére
de miért abból indulsz ki, hogy valaki csak muszájból használna physx-et?
@Abu: abban biztos vagy, hogy a GPU-gyorsított cuccok CUDA-only maradnak? nekem a PS4-es bejelentés pont arra utal, hogy nyitni fognak... vagy van vmi statement erről?
-
Puma K
nagyúr
Ez a videó egyáltalán nem nyűgözött le vagy tett rám bármilyen pozitív hatást...
Sok-sok játékot amit kipróbáltam és a játékélményen felül a grafikáját és a fizikát nézve arra a következtetésre jutottam, hogy a az Nvidia féle Physx jobb mint a többi, mert amellett, hogy lehet benne a terepet is rombolni bizonyos szintig, még a karakterek ruhája is mozog/libeg és haj is elég jól néz ki és mozog.
Ez a Havok engine egyedül a Half Life 2-ben nyűgözött le és a mai napig szeretek a fizikájával szórakozni Gmod-ban vagy bármi egyéb Source Engine-t használó játékban, de a Red Faction: Armageddon-ban nevetséges ahogy az épületek szétrobbannak/összedőlnek.
A legújabb Tomb Raider-ben meg ami van AMD féle haj az meg egyenesen gáz.
A haj, a csaj vállától 10 cm-re "lapul a vállára"... hagyjuk már, Meg az ahogy szálanként ki van dolgozva és mintha minden percben hajat mosna a csaj úgy néz ki.
Nem illik bele az összképbe és a kivitelezés is rossz.Pöcsön kéne rúgni az Nvidiát, hogy csináljon már valamit a Physx-szel és ne legyen ennyire zárt, mert mondom a tapasztalataim alapján és amiket láttam szerintem nagyon jól néz ki és jobb mint a többi jelenleg elérhető fizika.
Alice (2011. júniusában jelent meg) haj:
Batman, köpeny, környezet:
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Így statikusan jól néz ki, de amíg nem mozog, addig ez nem sok. Illetve nyilván szarrá kell majd instancelni, mert a voxel sok helyet foglal.
Az ipar az olyan irányba megy, hogy próbálnak majd hibrid motorokat írni. Az Unreal Engine 4 bár nem a legjobb példa erre, de ha a feldolgozó futószalagot nézzük, akkor ez az első motor, aminek a futószalagjának zömét compute shaderben írták, így igazán egyedi ötleteket láthatunk majd benne. Ezen az ösvényen kell építkezni, és gondolkodni, hogy a compute hol hasznosítható.A Leonar3do-ban sok fantázia van. De kétlem, hogy belátható időn belül leszivárog konzumer szintre.
-
HalasKYO
aktív tag
Abu- egyébként erről az atomi szintű modellezésről mi a véleményed?
mondják a videóban, hogy van converter meg egyéb cucc, de tudtommal eddig semmi kézzel fogható.
Hogyan működik ez ? Én speciel örülnék egy rövidebb (Hosszabb) elemzéses tesztnek, ha ez valóban megvalósítható, mert akkor az ipart is ebbe az irányba kéne terelni nem ?
Illetve ott van még a Leonar3do ami meg adaptív tesszellációval dolgozik ami szép és jó, igaz nem "unlimited" illetve mikor még utoljára beszéltem a sráccal (előadást tartott az egyetemen) akkor még csak pixel color mapping ot tudott, de beszélgettünk róla, hogy a textúrázásra is ki szeretne valami hasonlót találni.
El tudnád mondani erről a véleményed?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A multiplatform címeket eleve úgy építik fel a PhysX-re, hogy amit GPU-val akarnak gyorsítani, az saját motort használjon. Az Unreal Engine 4 példája a legjobb. Maradt a PhysX-nél, de a particle rendszert sajátra cserélték, mert egyszerűen nincs más megoldás. Gyakorlatilag az NVIDIA ezzel a PhysX előnyét elvesztette az UE 4 esetében, mert a licencelőknek olcsóbb lesz a beépített particle rendszert használni, mint azt csak a PC kedvéért lecserélni.
Ez a dolog azzal, hogy nincs CUDA GPU a konzolokban elbukott, mert minden olyan PhysX eljárást le kell cserélni egy sajátra, ami CUDA GPU-t igényel. A 2K Czech (Mafia 2), akik a PhysX nagy támogatói voltak ezért választották a Havokot. Többe kerül az NVIDIA korlátozásait megkerülni, mint befizetni a Havok licencre. -
engem marhára nem érdekel, hogy első körben lesz-e PC-n vagy sem, csak induljon már el valahol valami... később majd ki lesz fundálva, hogy a többi platform hogyan követi az elsőt, de ameddig első nincs, addig csak ez a rohadt egy helyben toporgás van, ahol advanced fizika = eye candy...
az nVidiának amúgy szerintem azért éri meg PS4-re nyomni a physx-et, mert a multiplatform címek akkor nyilván PC-n is azt fognak használni, és oda már lehet betolni a geforce eladásokat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A raytracing az lassan része lehet az örök ígéret skatulyának. 10 éve minden évben megállapítjuk, hogy ez a jövő, de csak 10 év múlva lesz megvalósítható real-time. Közben az alapmegállapítás óta alig eszmélt rá az ipar, hogy már eltelt az a 10 év.
Amíg a raszterizálás nem ütközik bele a limitjeibe, amelyek amúgy valóban közelednek, addig a raytracing nem lesz real time alternatíva.
-
HalasKYO
aktív tag
CGI-t ne keverjük ide, teljesen más alapokon mozog.
Majd ha raytracing-et tud számolni GPU, mindenféle (Jelenleg extrém) korlátozások nélkül akkor visszatérhetünk rá, addig a VrayRT és társai megmaradnak Before-Render engine nek. Minden másra ott a proci ami meg még nem elég combos ahoz se hogy 720p ben 24fps el kiköhögje.. most egy okossan lemodellezett és bevilágított 100k poligonszámú objektum, 1-2 fénnyel ami max studio rendernél igaz, valóságban inkább több tíz vagy száz fényforrás is 1-5 percbe telik ezt kéne 1/24-ed másodpercre faragni. Sok sikert!
Én is nagyon várom, de előbb lesz orvosi techológiákból átemelt "unlimited render" minthogy GPU rendereljen raytrace-inget.
-
Kaiku
senior tag
válasz
cskamacska #17 üzenetére
Ki beszél itt évenkénti megjelenésről? HL2 kb 8 éves. HL2 EP2 több mint 5 éves!
Én megvenném 1-2 évente az epizódokat is, csak LENNE már valami.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
fatallerror #26 üzenetére
Ezt azért írtam, mert lassan elvárjuk a PC-től, hogy a GPU-s gyorsítás az új Havok mellett alap legyen. De nem lesz az. A PhysX-et ne keverjük ide, mert azt nem racionális döntések mellett építik be a játékokba. A Havok esetében csak akkor lesz gyorsítás, ha előnyös a nem lekorlátozott CPU-s feldolgozáshoz képest. Ha lassulást okoz, akkor nem úgy lesz mint a PhysX-nél, hogy a CPU-s kódot kell visszafogni, hanem szimplán nem építik be a gyorsítást Havok mellett.
Senki ne várjon ettől az új Havoktól GPU-s gyorsításos Kánaánt. Az egyetlen hardver, amin ez hatékonyan megoldható lesz az a konzolok elvi felépítését követő Kaveri APU. Mivel erősen valószínű, hogy azért a többség nem fog gépet cserélni, így számos PC-re portolt játékot inkább le fognak butítani a fejlesztők a konzolos verzióhoz képest.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
M@trixfan #25 üzenetére
A Jaguar magra épül, ami azért fejlettebb, de semmiképp sem olyan erős magok, mint a mai combosabb megoldások. Elsősorban azért választhatták, mert 8 maggal ki tudják hozni a processzorrész fogyasztását 15-20 wattra. Ez amolyan good enough megoldás, abban a környezetben, amikor a fejlesztőket arra vezetik rá, hogy minden számítást rakjanak át az IGP-re. A serial és a task parallel kódokra ez a 8 mag elég lesz, még talán egy picit többre is, de a cél főleg az, hogy az AI, a fizika és a többi lényegében jól párhuzamosítható feladat ne a CPU-n fusson.
-
fatallerror
addikt
azért nem értettem h miért írtad azt amit, azt hittem h a ps4 esetében írtad mert ott nem lesz gond etéren
mennyin fognak menni a jaguar magok? 2 ghz?
18 cu van bennük tehát a 7850 és a 7870 között van elméletileg az ereje ami konzolesetében elképesztő dolgokat tudhat, elég csak belegondolni h 8x-10x erősebb a ps4 a ps3-nál és hát az uncharted nem semmi h néz ki még mai szemmel is
xbox-nál az nem tetszik h nem annyira a játékokra koncentrál hanem mindenes gép akar lenne, skype meg ilyenek 1 konzolnál nem izgatnak -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
fatallerror #21 üzenetére
Ha közös a memória, akkor az már nem dedikált GPU, hanem APU amin olyan dolgok is megvalósíthatók, ami a PCI Express késleltetése és a szeparált memória miatt nem lehetséges.
(#22) cskamacska: A 8 mag önmagában nem ér semmit, ha azok nem elég erősek összességében. Márpedig messze nem olyan erősek, mint egy IGP. A konzolok azért engedik meg a mobil szintre szánt Jaguar magokat, mert ha valamire esetleg nem elég erősek, akkor az lesz az üzenet, hogy ott van a rendszerben tizenakárhány GCN CU, így futtasd a kódot azon. Ezek funkcionálisan is olyan hatékonyak, mint egy processzormag. Sőt, a feltételes elágazásokat még hatékonyabban is kezelik.
-
cskamacska
addikt
Hát, ha a GPU nem is megmentőnk, azért a 8 procimag cross platform kihasználása azért segíthet a dolgon, ugye?
fatalerror: Imádom a HL sorozatot, Synergy moddal mind a mai napig játszom a 2. résszel és epizódjaival, Black Mesa újrajátszása pedig folyamatban van. De az isten szerelmére, én akkor sem sírom tele a fórumoka minden lehetséges alkalommal, amikor a HL sorozat, vagy a Valve neve csak egy merész képzettársítás erejéig is felmerül, és szidom e remekek készítőit, hogy miért nem járnak már a 8. résznél.
Ha nem lesz EP3/HL3, akkor nem lesz, nem dől össze a világ, nem lesznek ettől a régebbi részek rosszak, és főleg nem spamelem tele a fórumokat, mint egy fürdősdurva.
-
fatallerror
addikt
ezt a gddr5 közös memória figyelembevételével mondod?
#17) cskamacska : 9 éves játék a half life 2, az ep 2 meg 6 éves. te sem gondoltad komolyan amit írtál h ennyi idő után miért várjuk a történet lezárását. én nem akarok 10 évente hl játékot, ha te igen akkor éljél boldogan
attól mert te utálod mi várhatjuk...senki se mondta h 1-2 évente half life-ot akarunk
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért pár dolog a fizika GPU-s gyorsításához. Lehet, hogy ez sokkoló lesz, de ne várjátok el, hogy minden fizikai effekt gyorsítható lesz majd dedikált GPU-n. Sok rendszer egyszerűen nem illik rá, nem véletlen, hogy ezeket még a PhysX is CPU-n számoltatja.
Ami kifejezetten jól gyorsítható dedikált GPU-n az a visszamásolás nélküli folyadék, füst és részecske szimuláció. Jeleneten belüli visszamásolással már ezek hatékonysága is halott.
Ami relatíve jól működik az a szövetszimuláció, bár itt azért a komplexitás nagyban meghatározza, hogy a CPU-ra vagy a dedikált GPU-ra érdemes helyezni a terhet.
A szilárd és a puha testek fizikája viszont tipikusan nem jól kivitelezhető dedikált GPU-val gyorsítva. -
válasz
DemonDani #16 üzenetére
Ha szeretnél ezért tenni, szólj az nV-nek hogy cserélje ki alóla a cudát opencl-re, hogy hatékonyan fusson minden hardveren; tervezz egy nagyon jó ár / teljesítmény arányú architektúrát, aminek ez fekszik; add oda ingyen az intel, amd, nvidia hármasnak, és máris mindenhol lesz hiperjó fizika. Sajnos ez nem most fog bekövetkezni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akar az fejlődni, csak teljesen lekorlátozzák a stratégiai döntések. Az NV a PhysX-et magának csinálja, míg az Intel a Havokkal pénzt keres. Utóbbi szempontba belefér az is, ha az AMD az Intel és az NV előtt egy-két évvel megvalósítja az integráció elmélyítését. A Havoknak ezt kihasználni üzleti lehetőség. Az NV számára a PhysX-ben nincs direkt üzleti szempont, hiszen ingyen kínálják a motort és már a supportért sem kell feltétlenül fizetni. Éppen ezért nem érdekes, hogy a PS4-hez a PhysX nem olyan jó mint Havok ... az NV stratégiája a PC exkluzív játékok támogatása. A konzolportok pátyolgatása egy mellékvágány lett. A korábban ide öntött pénzt és erőforrást most felemészti a Tegra, hiszen ott teljesen szabványos effekteket tiltatnak le a konkurens termékeket.
-
cskamacska
addikt
De a GPU gyorsítás csak Geforce-on fut, szóval komoly effektekre nem lehet használni, ha nem kizárólag az nVidia felhasználók a játék célcsoportja.
Eddig csak nVidia által pénzelt techdemó részletek kerültek a játékokba PhysX effekt címszóval, és ez nem nagyon fog már változni.
(mod: tudomásom szerint a több processzormag kihasználás kimerül abban amennyit a progi támogat, mert még véletlen sem kerül mondjuk a PhysX számítása külön a 7-8. procimagra, az is vígan az első kettőt terheli mondjuk Mafia II alatt)
Havok épp most tört ki az Intel által erőltetett CPU behatároltságból, általános GPU gyorsítással(és/vagy a több procimag kihasználásával) komolyabb effektekre lehet számítani. Persze az sem hátrány, hogy a nextgen konzolokban 8 x86 mag dolgozik, végre olyan PC játékokra számíthatunk, amelyek kihasználják a többmagos procikat.
Half Life téma: miért olyan hatalmas szívfájdalom, hogy nem éves időközönként jelennek meg a Valve játékok folytatásai? Ennyire beidomultunk az Activision/EA által diktált tempóba?
-
DemonDani
addikt
Hány éve várjuk már az új szintre emelt fizikát ami minden konfigurációval működik? 10 talán? de ha a Physxet veszem alapul akkor 9 biztos...
Sztem menjen el az összes fizikás megoldás az a***********.
PhysX körül kellene már valahogy zöld ágra vergődni, illetve kellett volna már sok sok évvel ezelőtt. -
wednesday
őstag
Örülnék már egy komolyabb fizikának, legalább érje utol a látványt fejlődésben. Remélem nagyobb hangsúlyt kap a valós tömeg, súly, tehetetlenség ábrázolás. Mert már vicces, hogy szép grafika mellett az emberek, autók, tárgyak pattognak mint egy lufi. A "rongybaba" fizika a legtöbb játéknál gumiember, lufiember szerű, ami repked össze-vissza ha találatot kap, vagy ha belebotlunk.
Ez az összhatást tombolja. Ráadásul minél szebb a grafika, annál inkább disszonáns hatása van a gyenge fizikának és a gyenge animációknak.
-
fatallerror
addikt
pes 2014 a fox engine módosított verzióját használja majd és külön lesz a mez a játékostól (nem úgy mint a 2k nba játékban). tehát a next gen játékokban már várható ez amit írsz. test rengése nem tudom lesz e (izmok megfeszülése, elernyedése) de akár már lehetséges lesz a next gennél.
ilyen a motor, bal oldalt a játék jobb meg a valóság.
-
darkarthur
senior tag
válasz
Mr.Csizmás #1 üzenetére
Azt látnám már!
-
válasz
FuRiONight #4 üzenetére
Ne is mondd, ma voltam a boltban sörért, erre választhatok 8 féle közül, amikor nekem egy féle is elég. Szemét alkoholista bagázs.
-
BiP
nagyúr
Kíváncsi leszek rá. Havok mindig is jó volt, már az elején is. Ha OpenCL-en keresztül megy, akkor meg végülis márkafüggetlen, és talán dobhat kicsit az opencl elterjedtségén.
Physx-ben sokáig bíztam, ezért (is) maradtam nv vidkártyánál, de az mintha nem akarna fejlődni. -
Gusztáv
addikt
Én már azt várom, hogy valami igényes ruha szimuláció kerüljön be egy játékba. Mert ok, hogy pl Batman köpenye szépen lebeg, de ezen kívül minden más statikus. Pár éve volt valami NV techdemo, ahol nagyon igényesen le volt modellezve a dolog.
-
ADAM1337
nagyúr
Optimalizációt is javíthatnák a régebbi motorok, The force unleashed is nagyon gázul futott konzolokon pc is patch-elve volt jó.
-
Lacccca87
addikt
válasz
FuRiONight #4 üzenetére
Pisiksz eléggé komolytalan lett már. Zártsága miatt lassan már cska azok használják akik nem tudnak sajátot írni és nincs pénz értelmesebb motor licencre. Jól indult de sajnos elbaszták ez van. Ezen kívül ez GPU -n is fut a phika meg csak CPU-n 1 szálon ha nincs cuda képes vga-d.
NV csak kényszerből portolta PS4-re (meg gondolom így XBOX on is lesz) mert egyébként a lassú halálból gyors lett volna
-
wody21
tag
eleg tetszetos ez a havoc, ugy ertem havok dolog (bf... xd)
-
FuRiONight
addikt
Most akkor Havok és PhysX támogatást is kap a PS4? Kettő együtt nem sok?
-
Def26
félisten
válasz
Mr.Csizmás #1 üzenetére
Szerintem előbb lesz gta vi, mint half life 3... pedig faszás lenne folytatni a történetet mai grafikával.
-
fatallerror
addikt
igen az új futott a ps meetingen, azt is mondta marc cerny h a gpu-n futott nem a cpu-n szóval tuti az új volt. röccenésmentesen lefutott a millió objektumos eksön
szek: ja linkelve is van a vidi#1) Mr.Csizmás: most nagyon a steambox-al foglaloskodnak szóval 1 darabig nem lesz még half life, 2 évnél hamarabb biztos nem....pedig lekéne már zárni a sztorit... next gen motorral 1 half life eszméletlen lenne
-
Mr.Csizmás
titán
remelem a HL2 ep3-ban is ez lesz
Új hozzászólás Aktív témák
- Kutya topik
- BestBuy topik
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Gumi és felni topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elektromos autók - motorok
- Diablo IV
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kijelző került a kamerasávra a Xiaomi 17 Pro és 17 Pro Max hátulján
- További aktív témák...
- Lejárt a gyártói garancia? Mi tovább támogatjuk az IT infrádat!
- Apple iPhone 16 256GB,Kábel,12 hónap garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 4 PRO 1TB fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Dell XPS 15 9550 - i7-HQ I 16GB I 512SSD I 15,6" FHD I GTX960M I Cam I W10 I Gari!
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest