Új hozzászólás Aktív témák
-
-
djgeg
őstag
NYC azért egészen különleges tészta taxi téren. Taxi "társaságok" vannak többségében ahol az egyszerű XY Józsika odamegy és napi ár fejében bérelhet autót.
Ezek mellet azt kell tudni, hogy NYC-ben olyan szabályozás van a taxikra, hogy nem lehet taxit rendelni, csak leinteni az utcán.
Ezért van rengeteg filmben az a jelenet, hogy vadásszák a taxikat a helyett, hogy rendelnének telefonon pl.
Csak sofőr és limó szolgálatokat lehet előre rendelni.(Agyamentség) Tehát normális taxi társaságok mint pl itthon nincsenek, csak sok az utcát járó taxis... Miért is lenne jobb ennél egy Uber xD
Ezek mellet gyakorlatilag szépen maximalizálva van a taxiengedélyek száma, hogy ne Jóska Pisták kapják meg gyakorlatilag a taxiengedélyt, hanem a cégek engedhessék meg maguknak (Vagy épp kihalásos alapon már öröklődik családban egy).Ennél rosszabb Párizs... Ott valami nevettséges szinten van tartva a taxiengedéjek száma és nem adtak ki újat vagy 50 éve.... Azóta viszont mekkorát nőt a város?
Maffia.... Ennyi.... Ezért ekkora balhé az Uber rengeteg helyen... (Azt leszámítva, hogy egy két fogás azért van rajta, mint az adózás.... de valahogy sose ezen ugrálnak azokban az országokban ahol tűntetnek, hanem féltik a seggüket az amúgy is sok helyen kartel szerű taxis "társadalom")
-
"várjál, azok ott nem komplett engedélyeztetett taxi eladásáról van szó?"
Nem, ez a medallion.
"többnél is írják, hogy autó is jár vele"
Persze, mert ilyen árnál már belefér (lásd még a plazmatévé és a Swift esetét
), ráadásul ha valaki abbahagyja a taxizást, akkor olyan nagyon sokmindent nem tud kezdeni az autóval.
"ha jól értem nem a hivatal adja annyiért, hanem kereskednek a meglévő engedélyekkel."
A hivatal nem nagyon ad ki engedélyeket, így leginkább kihalásos alapon lehet ilyet szerezni, amikor meg mégis, akkor árverésen adják el és ott is fel tud kúszni az ár egymillióig.
Abszolút nem véletlen, hogy kitalálták az Ubert (meg a többi hasonló, de Magyarországon ismeretlen versenytársát).
-
azbest
félisten
várjál, azok ott nem komplett engedélyeztetett taxi eladásáról van szó? többnél is írják, hogy autó is jár vele
Mint az orvosoknál a praxis.Jó mondjuk nem az autó drága belőle, hanem a "medallion", de ha jól értem nem a hivatal adja annyiért, hanem kereskednek a meglévő engedélyekkel.
Csak van benne pénz, ha megéri 15 évnyi átlagjövedelemért venni egyet.
-
"Filmek, sorozatok nézése közben is egyre gyakrabban találkozni olyan epizóddal, ahol az Uber neve konkrétan szóba kerül (azzal utazik egy szereplő stb.). Akár fizetett reklám, akár nem, de úgy tűnik, jobb helyeken ez már egy elfogadott, bejáratott dolog."
Igen, az mind fizetett reklám (Hollywood kőkemény pénzcsináló hely, ott csak akkor kerülnek bele a végtermékbe logók meg cégnevek, ha fizetnek érte), aminek pont az a célja, hogy úgy tűnjön, hogy az egy elfogadott, bejáratott dolog.
Mindettől függetlenül az Uber az USA-ban tényleg tényező, NYC-ben nem sokkal 20% alatti a részesedésük.
(#168) apatyas: a taxikat mindenhol plusz terhek sújtják, konkrétan NYC-ben pl. a taxisengedély olyan hétszázezer-egymillió dollár táján van (és a taxizás ott se fizet túl jól).
-
apatyas
Korrektor
"úgy tűnik, jobb helyeken ez már egy elfogadott, bejáratott dolog."
Valószínűleg, ott nem terheli csilliónyi díjtétel (adó) a taxikat, és nincs ekkora különbség a két fajta szolgáltatás között? Nem tudom amúgy, az itthoni taxisok miért nem az önmagukat terhelő tételek ellen tüntettek? Inkább dögöljön meg a szomszéd tehene (Uber) is? -
Kernel
nagyúr
Szerintem, ha még akad is joghézag (ami valószínű) az állam feladata lenne az is, hogy az új kihívásokra válaszként új szabályzásokat vezessen be.
Eddig annyi volt, hogy a kormány igazat adott a taxisoknak, ami érthető is, hiszen a szabályokat be kell tartani. Következő fokozat lenne az új idők szeléhez történő alkalmazkodás, hogy tényleg minden törvényesen menjen.
Filmek, sorozatok nézése közben is egyre gyakrabban találkozni olyan epizóddal, ahol az Uber neve konkrétan szóba kerül (azzal utazik egy szereplő stb.). Akár fizetett reklám, akár nem, de úgy tűnik, jobb helyeken ez már egy elfogadott, bejáratott dolog.
-
djgeg
őstag
"limuzinsofőr szolgálat"
Inkább sofőr szolgálat amíg csak az Uber X van itthon (Ugye van ennél több csomagja is a legnagyobbat nyugodtan lehetne limuzinsofőr szolgálatnak hívni)
Amúgy így, hogy az Uber- minden fogást kb elhárít. (áfás számlát fog adni, utasbiztosítás + csak adószámmal rendelkező sofőrök lesznek) már nem lesz kivetnivaló lassan.
Sajnos valószínű így is majd keresztbe akarnak neki tenni... -
azbest
félisten
válasz
BlackPriest #164 üzenetére
Ó, még mindig számtalan különbséget tudnak mondani, ami a taxi és az uber közt van. Persze ennek pont az az oka, hogy az uber nem taxi, hanem inkább limuzinsofőr szolgálat. De majd szerintem pörögnek tovább azon, hogy nincsen pörgetős-radíros taxióra az uberben
-
djculture
félisten
Ennyi..[link]
-
djgeg
őstag
válasz
BlackPriest #161 üzenetére
Az "apu" érdi taxis ha jól rémlik szóval még nem is sárga fix tarifás csoda, de a piros gomb nyomkodásról nem tudok nyilatkozni
-
BlackPriest
őstag
válasz
Viktor77 #159 üzenetére
mindjárt jön az ember, hogy apu nem így csinálja és mocskolódás az egész cikk. mi lesz, ha apuról is kiderül, hogy nyomkodja a piros gombot? (remélem nem így van)
#160) djgeg benne van a cikkben is
-
djgeg
őstag
válasz
Viktor77 #159 üzenetére
Van még egy "vicces" indexes videó is:
[Ex-taxis: Olyan, hogy becsületes taxis, olyan nincs]Ja hogy benne van a cikkben is
-
Viktor77
titán
Ezek mernek tüntetni? [link]
Szemét banda, remélem munkanélküli lesz mind.
-
Kernel
nagyúr
válasz
AngeloDivina #133 üzenetére
Ne már hogy nekem kelljen rohangálnom a számláért. Ahol Én a szolgáltatást igénybe vettem, ott állítsák ki helyben.
Ez már a te problémád, ha nem tetszik egy szolgáltatás, nem veszed igénybe (én kisbetű a magyar nyelvben).
Ha egy igényeddel kisebbségbe kerülsz, a szolgáltató sem tart rád igényt, ez is a te problémád.
Sok embernek épp a papírokból van már elege.
Egyenlőre még nem a google szolgáltat a volán mögött a saját autójával. Na meg pl. egy multinál sem a pénztáros a tulaj és a vállalkozó.
Irreleváns, erőltetett hasonlat.
-
djgeg
őstag
Hú gyerekek retard voltam
A számításoknál fentebb csak havi 20 órát számoltam. 4óra*5 nap. De ha havit akarunk kalkulálni akkor rá kéne tolni még *4 et.
A linkelt excelben módosítottam! -
djgeg
őstag
Off:
Amúgy valaki tudja, hogy a nevem alatt miért nincs ott a Loguot Blog-om mint régebben? -
djgeg
őstag
Kitermeli az autót. Mit nem lehet ezen érteni? Az autó használatából eredendő 4-8 éves ciklust alapul véve kiszámolt költségek (szinte minden költség) +a fogyasztást számoltam a totalcaron található kalkulátorral 55-80 Ft/Km re jött ki.
Ezzel számoltam azért, hogy szemléltessem mellékesben ki lehet vele termelni a kocsidat ami egyébként van és csak viszi a pénzt.
Senki se mondta azt, hogy ebből mész hawaira nyaralni, de Itt van pár kalkuláció 40% üresjárattal pl. ami szerintem reálisabb, benzin költséggel napi 4 óra meló 6 fuvarral/nap átlaggal (1,5 fuvar /óra átlag):Benzin ár 312 Ft
Hasznos üzem (NEM üresjárat) 60%
Átlag Fogyasztás /100km 15
Átlag Fogyasztás /Km 0,15
Napi átlag dolgozott óraszám 4Fuvar jellemzők/nap
Fuvarok száma /nap 6
Várakozási idő átlag/fuvar 2
Átlag fuvar megtett táv 5Eredmények
Megtett táv fuvar 30,00
Megtett táv Összes 50,00
Átlag Km/óra 12,50Uber/benzin
Bevétel/fuvar 1 265 Ft
Bevétel/nap 7 590 FtKöltségek Uber jutalék 1 518 Ft
Költségek Benzin 2 340 Ft
Költség Összes 3 858 Ft"Profit/nap" 3 732 Ft
Óradíj 933 Ft
"Profit/hónap" 89 568 FtEz már jobban hangzik napi 4 órában?
Összedobtam egy excel táblát ha valakit érdekel. Csupán kíváncsiság képen: [link]
Töltsd le és játszogassatok vele ha akartok...
ui.: Nemrég raktam össze, de azért szerintem stimmel. -
BiP
nagyúr
Gondolom az ilyen eset is le van kezelve a rendszerben valahogy. (nem tudom, nem ismerem).
Biztos gondoltak erre a kijátszási módra - pl. lemondási díj.Ahogy régen a vaterán is trükköztek ezzel, hogy megkerülje az eladó és a vevő a jutalék kifizetését, és erre reagált is a rendszer új szabályozással.
Meg ugye taxisok is trükköznek ezzel, hogy kikapcsolja az órát, és megegyeznek valamiben.
De ha valaki überrel is ezt csinálja, akkor elvi szinten mivel is lesz több, mint egy trükköző / hiéna taxis? -
tutis
addikt
amúgy én ha übereznék (ami sose fogok), azt csinálnám hogy beül hozzám a csóka, megmondja hova szeretne menni, aztán felajánlanám neki hogy überen keresztül viteti magát, akkor lesz 2ezer ft neki a költsége, de ha kp-ban kifizeti most itt nekem, akkor meg csak 1500 ft...aztán választhat...Persze előtte kalkuláció a költségről csak hogy pontos legyen a viteldíj..
-
Sotho
őstag
normális fogyasztású autóval (10-15 liter/km)
Mi az hogy kitermeli az autómat? Az a munkaeszköz, kopik ha használod. Attól még éhen lehet halni. profit /hónap és ez a lényeg : 66ezer ha napi nyolc órát kocsikázol. Az lószar.Olyan ez mint a hajtás pajtás : tied a bevétel fele a kurvadrága fuvarból ja meg az összes költség = éhbér.
-
-
djgeg
őstag
A kedves Meridán nem számol nagyon fontos dolgokkal.
Mint a kezdési tarifa 380 Ft (Innen kezd el számolni a "taxi "óra). Várakozás 30 Ft/Perc (várod az utast vagy pirosban állsz). Ezek mellet ott a minimum díj 500 Ft és a törlési díj 800 Ft. Tehát minimum 500 Ft a fuvar ami 380 alapdíj + 165/Km díj. Tehát 500 Ft ot kapsz minimum még ha kevesebb mint egy KM et akarna menni az emberke... Ami azért valljuk be nagyon nem alap esetEzek a tarifák most:
Uber jutalék 20%
Uber fix tarifa 380 Ft
Uber Ft/KM 165 Ft
Uber várakozás /perc 30 Ft
Lemondási díj 800 Ft
Minimum díj 500 FtBenzin ár 312 Ft /liter
Dízel ár 295 Ft /liter-Meridian Csak KM díjat számol. Baromság.
-75 Ft al számol ami egy nem reális. Erre itt van a számítós oldal ami még mai napig reális és a sofőr/autó tulaj ki tudja számolni, hogy mennyi költsége van teljesen a kocsin /km (értsd teljesen... tehát kvázi ha azzal számolsz kitermelted a kocsidat )
Én 2-3 esetet számoltam vele 55-80 Ft környékén jött ki fogyasztással együtt. (Fogyasztással együtt!) Kocsi érték stb függvényében.Tegyük fel mellékesben Uberezel napi 4 órában egy 10 évesnél nem régebbi normális fogyasztású autóval (10-15 liter/km) 70 Ft /km kocsi költséggel számolva (380 Ft os átlag benzni árral számolva!). Mellé 50% üresjárattal számolva.
Fuvar jellemzők/nap
Fuvarok száma /nap 5 db
Várakozási idő átlag/fuvar 3 perc
Átlag fuvar megtett táv 5 kmEredmények
Megtett táv fuvar 25,00 Km
Megtett táv Összes 50,00 Km
Átlag Km/óra 12,50 Km/óraUber
Bevétel/fuvar 1 295 Ft
Bevétel/nap 6 475 FtKöltségek Uber jutalék 1 295 Ft
Költségek Autó 3 500 Ft
Költség Összes 4 795 Ft"Profit/nap" 1 680 Ft
Óradíj 420 Ft
"Profit/hónap" 33 600 Ft (20 nappal számolva)Ebből az látszik, hogy napi 4 óra Uberezéssel, ha tudsz átlag napi 5 (óránként 1,25 fuvar átlag) ot hozni, úgy hogy 70 Ft /Km költséggel számolunk fogyasztással mindennel a kocsira.
Az egész Uber szar kitermeli a kocsidat és 33.600 Ft "pluszban" vagy. Azért idézőjelben mert akkor még nem számoltam a vállalkozás díjával. Mellékesben ez 25.000 Ft minimum. Plusz havi 5000 könyvelő mondjuk.
3.600 Ft pluszban vagy úgy, hogy kitermelted a kocsidat egy mellékállásban.Természetesen közelítő számítások... és nem számolok azzal, hogy az Uber fuvar árak sem mindig egységesek. Terhelt időszakban emelkednek. Nem számoltam továbbá a néha előforduló lemondási díjjal, és még sok egyébbel.
De! Az látszik, hogy lehet azért "értelmesen" is számolni és így biza napi 4 órában kitermeli az egész a kocsidat.ui.: Senkit nem akarok ezekkel a csoda számításokkal Uberezésre venni... Csupán azt megmutatni, hogy lehet azért máshogy is számolni.
Arról, nem is beszélve, hogy szerintem az üresjárat kevesebb az Ubernél, de persze bizonyítani nem tudom. Mindezek mellet arról se tettünk említést milyen egyéb költségek kénének mellé Itthon... Mint ha kötelező lenne a Taxis engedély és sok egyéb szar vizsga és költség. -
AngeloDivina
aktív tag
válasz
AngeloDivina #139 üzenetére
Legalább egy mini nyomtató lenne a kocsiban. Az sem érdekelne hogy a csávó vagy az UBER a szolgáltató. A szolgáltató legyen értem és ne fordítva.
-
E770
aktív tag
válasz
AngeloDivina #136 üzenetére
az ABC-ben a pénztárosnak fizetsz, azért ad róla papírt
ha a Goggle-nek fizetsz, akkor is csak emailt kapsz ugye -
AngeloDivina
aktív tag
Felesleges bonyolításnak tartom. Ennyi erővel nem kell blokk az ABC-ben, mert majd a neten kinyomtatod ha kell. Nem is értem minek ad mindenki blokkot meg számlát. A nagyika majd vesz egy számítógépet meg előfizet a netre és kinyomtatja magának miután vett egy nyomtatót is. Nem vagyok UBER ellenes, de azért ez így nincs jól szerintem.
-
djgeg
őstag
válasz
AngeloDivina #133 üzenetére
"Ne már hogy nekem kelljen rohangálnom a számláért. Ahol Én a szolgáltatást igénybe vettem, ott állítsák ki helyben."
Miért kéne rohangálni érte? Emailben megkapod... Tovább küldöd ahova kell (ahol kinyomtatják) vagy kinyomtatod ahol tudod... Mondjuk a cégnél... -
jerry311
nagyúr
...a viteldíjról sem adnak semmilyen adóügyi bizonylatot...
Ad róla az Uber (már ha kér az utas utólag), akkor miért adnának a sofőrök számlát? Az utas nem nekik fizet, egy Uber sofőr nem lát el semmi olyan feladatot a pénzzel kapcsolatban, mint egy taxis.
-
E770
aktív tag
válasz
Crafter32 #129 üzenetére
ilyenkor szándékosan felejted el az összes többi személyszállító konstrukciót vagy nem is ismered az Uber-en kívüli többi jelenleg is működő személyszállítási megoldást?
(szerintem nagyon kifordult a világ, Európa sok nagyvárosába elvihet csak sima jogsival bárki, de városon belül kell a nagy biztonság szöveg
)
-
"De nem hiszem el, hogy azt kell magyarázni, hogy valakinek megéri-e uberezni.
4 alapművelettel kalkulálható"Csak kell hozzá tudni, hogy milyen számokon milyen műveletet kell elvégezni. A reálkamat-számítás sem atomfizika, ehhez képest a múltkor nyilvánvalóvá vált, hogy az ország felnőtt népességének csak egy egészen kicsi része tudja, hogy egyáltalán mi is az.
-
Crafter32
őstag
Végre történik vmi. Uberesre is vonatkoznak a magyar szabályok. Én tovább mennék még. Csak olyan vállalhat fuvarozást akinek meg van hozzá a taxis engedélye.
-
-
Egon
nagyúr
-
djgeg
őstag
válasz
BlackPriest #121 üzenetére
Erre gondolt:[Meridian taxis gyerkőc kommentje] ebben a kommentben: [(#109) Egon ]
Itt meg az egyik vita amit folytattam vele anno egy másik cikk alatt...: [link]Amúgy meg már rég rájöttem, hogy olyan emberrel vitatkozni aki aktuális órabért akar kalkulálni és 10 éves amortizációs és minden egyéb költséget számol mellé nem érdemes... Arról nem is beszélve, hogy az értékcsökkenési "költség" akkor is felmerül, ha áll a kocsi. Olyan Uberesről meg még hírből sem hallottam, aki direkt Uberezésre vett autót.... Na befogtam...
-
djgeg
őstag
Több k cikk alatt vitatkoztam a gyerekkel számokkal együtt... Akkor is a hasamra ütöttem... Biztos...
Biztos azért csinálja sok sok ezer ember külföldön is mert nem éri meg... Más kérdés, hogy pl a Magyar "szabályozások" mennyire lehetetlenítik el már most vagy majd...Eddig akárhány Uberest kérdeztem mindegyiknek volt főállása mellé... Vagy persze mind kamuzott... Azt hittem ezzel már mindenki tisztában van. Mindenki hazudik és a hasára csapva kommentel...
-
"az Uber lényege a mellékes kereset lenne"
Azt hittem, már mindenki tisztában van ezzel, hogy ez csak rossz marketingduma volt, senki sem gondolja ezt komolyan - az uberes sofőrök szinte mind főállásban csinálják.
"Nagyon nem mérvadó"
Persze, miért is lenne mérvadó, hiszen konkrét számokat és adatokat használt fel, az mindig gyanús. Én is inkább azoknak szoktam hinni, akik a hasukra csapva jelentenek ki dolgokat, a matematikát meg egyenesen a Sátán művének tartom
-
netzoli
tag
válasz
BlackPriest #114 üzenetére
A taxisok jelentős része gázzal jár és a benzin árának változása nem igazán zavarta őket... Sokan otthon, 'okosba' (jövedéki adó mentesen) töltik a CNG-s autókat... De egyébként igazad van.
-
djgeg
őstag
Kedves meridián "elvtárs" anno bizonyított egy mások cikknél is. Aszthiszem neki volt a Taxis faterja... de lehet hogy keverem... Nagyon nem mérvadó, főleg, hogy az Uber lényege a mellékes kereset lenne. Persze van és lesz is aki főállásként kezeli. Mindezek mellet. Anno a taxisoknak is megérte 150 Ft ért vinni az utast... Az Ubernek ez pedig a legolcsóbb verziója.
A legolcsóbb Ubert is lehet totál nyereségesen csinálni... -
djculture
félisten
Amit ha lerobban a kocsi vagy bármi van ugyanúgy fizetni kell.
Eddig az ment hogy ha elvállalt fuvart akkor a lét megkapta a számlájára nem jött le belőle semmi. Ezzel a vegzálással ez megfog változni, de az is biztos hogy egy idő után ezzel közeledni fog a hivatalos taxi meg az Uber árazása. -
djculture
félisten
Persze hogy megérte eddig mert nem fizette be utána a járulékokat meg az adót.
Ha majd most minimum csinálni kell egy vállalkozást az Uberes sofőrnek, befizetni a sok járulékot adót (még akár akkor is ha nincs is annyi bevétele) máris vagy emeli az árakat vagy nem csinálja tovább.Zavarosban halászást a 200k-s birság a navtól gyorsan megfogja szüntetni az biztos.
-
Egon
nagyúr
Itt kiszámolták, hogy mennyire érheti meg Valamiért szinte mindenki ignorálta ezt a háeszt...
Itt pedig egy igencsak elgondolkodtató hasonlat -
EmberXY
veterán
"Ha valaki taxival utazik figyeljétek meg mit nyomkodnak a központi appjukban..."
Én életemben egyszer utaztam taxival, akkor be sem volt kapcsolva a taxióra.
Mondott (megegyeztünk) egy fix árat, ami a távolság és a km díj alapján stimmelt, egy kicsit előnyösebb is volt, elvitt a megadott helyre, és azt is felajánlotta, hogy vissza is hoz, csak hívjam fel, ha végeztem. Megadta a mobilszámát is, én fel is hívtam, jött pár percen belül, ugyanannyiért vissza is vitt.
Szerinted zsebre dolgozott? -
TomMusic
őstag
Miért kell mindig amerikát önként támogatnunk? Valaki tudna erre magyarázatot adni?
Előre is köszönöm!
Szerk.: közben rájöttem. -
válasz
Jeanne d'Arc #51 üzenetére
Ezzel nem vagy egyedül .
-
Chamea2
tag
válasz
Blindmouse #25 üzenetére
Kábé. RTL KLUB-os műsorokkal el kell járni a NAVA pontokba, mert nem nézhetőek vissza normálisan(valószínűleg azért is tiltották le, hogy otthonról ne lehessen normálisan megnézni semmit, csak a szemetet). Azért van ez az egész hacacáré, mert a taxisok azt hiszik, hogy több ember fog taxival utazni. Átlag ember 2 fajta lehetőség közül választ: vagy Uber-el megy vagy egyáltalán nem taxizik, tömegközlekedéssel megy. Amekkora reklámot csináltak a taxisok az Uber elleni tüntetéssel, az Ubereseknek adócsalás nélkül is remekül fog menni a szekér. Egy baráti jó tanács a taxisoknak: Csak így tovább!
-
Oliverda
félisten
-
djgeg
őstag
Ebben egyet értünk: Normális társadalomban egymás mellet elenne a kettő. A taxisok viszont félhetnének így is az Ubertől. Az Ubernek a Magyarországon is meglévő szolgáltatása a legolcsóbb. Dubajban még helikopter is van... Amerikában és több nagyobb országban ott az egész paletta (jobb és új autók stb) Persze más ársávban... Sőt az Uber Taxi is ott van.
Azzal viszont nem értünk egyet, hogy ne érné meg akár ezzel a nyomott árral az Uberezés. Megérheti sőt. Anno ha még emlékszel akkor volt ilyen alacsony árazású taxi pl a Minitaxi mint az Uber most. Még a rendszabályozás előtt... Már akkor több taxissal beszélgettem, hogy mennyire éri meg ilyen nyomott áron. Válasz rá az volt, hogy amíg ez a nyomott ár több fuvart/nap ad neki addig meg, ha ez alá megy valaki akkor már baj van.
Ezért kéne minimalizálni az árat. Akár kettéválasztott piacon is. Taxik vs egyéb. Minimum érték meg lenne adva ennyi.ui.: Taxis társadalomnak egy olyan központi app kéne mint az Uber... Problem solved.... Gyorsan kipörögnének a szar taxisok a piacról...
-
Egon
nagyúr
Az én véleményem szerint, egy normális társadalomban egymás mellett tudnának létezni a taxisok és az Uberesek. Előbbiek plusz szolgáltatásokkal ellensúlyozhatnák azt, hogy többe kerülnek (újabb kocsik, stb.), utóbbiak előnye az ár lenne. Annyiban megértem a taxisokat (a normális réteget, nem a hiénákat), hogy a magyar társadalom jelentős része (okkal vagy ok nélkül) rendkívül árérzékeny: 1-1 termék vagy szolgáltatás kiválasztásakor gyakorlatilag semmi más nem számít sokaknak, csak az ár. A taxizás sosem lesz olyan olcsó, mint az Uber (amit véleményem szerint sokan úgy csinálnak, hogy igazából bele sem gondolnak a tényleges költségeikbe, és profit helyett valójában a nullszaldó közelében járnak...), így nálunk - egy teljesen liberalizált piac esetén, ami támogatná az Ubert - abszolút esélytelen lenne taxizni.
Azt gondolom, valamilyen kompromisszumos megoldásra lenne szükség, illetve a taxisok társadalmának meg kellene tisztulnia a hiénáktól. -
Egon
nagyúr
Csak egyetlen kiragadott példa a csúsztatásokból:
a 20 éves szarban, amiben éppen ülünk
A taxisrendelet óta (ha kól rémlik 3 éve, mióta sárgák a taxik), 10 évben van maximálva a kocsik kora. Csak úgy mondom...
Nem állítom, hogy nincs gond a taxisokkal, de ez az írás igencsak átesett a ló túloldalára.
Itt az érem másik oldala, ami szintén nem mentes a csúsztatásoktól, de azért - a tisztánlátás érdekében - érdemes elolvasni... -
djgeg
őstag
"Azóta már volt a rendőrségen, ahol megtudta, a támadók közül ketten taxisok. Egyiküknek nemrég vették el a jogosítványát ittas vezetésért."
Jó taxisok ezek is ...
Egy nagy gondom van a taxi-val... Mégpedig az, hogy a normális taxis réteg nem penderíti ki maguk közül a csaló agresszív barmokat!
Rendszeresen taxizom és mióta drágult a taxi nem vettem észre nagy változást.
Hiénák ugyan így vannak!
Keleti környékét érdemes megnézni. Egyik sor csak magyar utast "visz" a másik csak a külföldieket "viszi" (próbálja átverni) Oda mentem eddig 2x (a környéken lakom), hogy taxi kéne. Egyik se állt velem szóba amint megemlítettem, hogy xy helyre megyek ami 2.000 Ft max a tarifával... (persze rögtön szólt az egyik, hogy 4.000 ért elvisz...)
Átverők így is vannak!
Most nyáron utaztam (Főtaxival szinte csak azt használom ha rendelek... használtam...) a Margitszigetre.
Oda fizettem x összeget.... Visszafelé még aznap délután x/2 (FELE) annyi volt. Ugyan az az útvonal ugyan annyi idő és ugyan olyan forgalom mellet. Kérdeztem a taxist, hogy a kolléga volt ilyen lehúzós akkor délelőtt? Ajánlására felhívtam a Főtaxit... Diszpécser csajszi mondta, hogy tehetek panaszt csak adjam meg a Taxis számát... Mondom honnan a francból tudnám? Tőlük rendeltem telefonon és küldték! (az app éppen behalt... vajon miért használnák az emberek az Ubert.... )
Nem tudtam panaszt tenni telefonon... Fáradjak be az irodájukba személyesen ki a rákba... Ja és ha akarok van más panasztételi lehetőség is... Oké... Kösz... Erről ennyit.Ha valaki taxival utazik figyeljétek meg mit nyomkodnak a központi appjukban... Felvettem az utast féluton nyomja be, vagy előbb lead... Volt olyan is aki rögtön rányomott a visszaad-ra (vagy lemond) amint beültem!...
Mindezt 2 taxitársaságnál tapasztaltam...
Kártyás fizetésre fanyalognak... Többször megkaptam, hogy le van merülve nem tudom használni inkább álljunk meg az automatánál....Ilyen körülmények és taxisok mellet én is Uber-t kezdtem el használni... Vannak ott is érdekes arcok... (Hülyék mindenhol vannak), de máris megbocsájtóbb vagyok olyan áron... Lehúzni még egyik sem akart... Átverni és hosszabb kerülőúton vinni egyik sem akart...
De tudom "nekünk" mutyis taxisok kellenek őrült barom szabályozásokkal...
Pont most az UBER tüntető taxisok közül az egyik vén tatát vették fel, hogy hogy panaszkodott... Még a fix tarifa elött szilveszterkor csinált 40-50 Ft ot egy este 20 fuvarral... Most hogy itt volt az Uber csak 30 e Ft ot csinált és 10 fuvar volt.... (Amikor pont szilveszterkor egyébként az Uber is drága volt!!!)
Konklúziója? Az Uber elvette az utast... Nem az, hogy az áraik miatt azért mert kiharcolták a nem minimum hanem fix tarifát kevesebb az utas?! Áááá... az nem lehet!!!!!!!!! UBER MONDJON LE...."Követeljük az Uber alkalmazás azonnali kikapcsolását (oldják meg és kész)"
Retard barmok.... -
Dr. Akula
félisten
"Az adózási kötelezettségek alól senki nem bújhat ki – tette egyértelművé a kormány álláspontját"
Mármint csak a "senkik", (= nem pereputty / slepp) nem bújhatnak ki az adók alól. A gyevi bíróknak továbbra is szabad mindent. -
Ringman
félisten
válasz
BlackPriest #85 üzenetére
az uber kitalicskázza a nyereséget!
-
Durván összevertek egy Uber-sofőrt a taxisok
Megint sikerült rúgni maguknak egy öngólt.
A taxisok egy része agresszív bűnöző, aki taxisként tengeti mindennapjait, mert innen nem tudják kirúgni. -
azbest
félisten
válasz
BlackPriest #85 üzenetére
kitalálnak új adót
-
BlackPriest
őstag
mi lesz, ha mindenki befizeti az adót rendesen? bekussolnak a taxisok? visszavonul a kormány? vagy akkor azokat büntetik, akin nincs sapka?
-
Kernel
nagyúr
Ebben legalább van logika, ha kicsit átszerkesztem:
...döntenie kell: vagy taxiként, a jogszabály minden pontját betartva, sárga színnel és fix tarifát alkalmazva, vagy egy speciális személyszállítási szolgáltatóként, a fent leírtak szerint működik a továbbiakban. Mindez ugyanúgy vonatkozik az Index cikkében nevesített szolgáltató cégre, mint bármilyen más, személyszállítással foglalkozó személyre, társaságra" - írta a BKK.
A fent leírtak:
...rájuk nem vonatkozik a taxirendelet, leintésre nem állhatnak meg, taxiállomáson utast nem vehetnek fel.
Ez a rész pedig törölve, általam:
A szállodák előtt a hotelek vendégeit szállító speciális szállítószolgálatok...
Csak még annyi hézagot látok, hogy a speciális cég is sárga rendszámot használ.
-
azbest
félisten
Kicsit furán veszi ki magát, hogy kormányzati utasítással rá lehet uszítani a NAV-ot akrá cégre, akár foglalkozásra. Korábban is volt már, hogy kipécéztek valakiket és a hírek szerint ment az ukáz a vegzálásra.
No nem a szabálytalanságokat védem, ne értsetek félre. Csak felvet pár kérdést egy ilyen utasítás:
- eddig talán nem végezte a dolgát a NAV?
- ha jogos az ilyen utasítás, akkor a médián keresztül kell üzengetni róla? ha nem jogos, akkor nem pofátlanság?Az viszont mindenképpen pozitívum, hogy tetek ki tájékoztatót, mert legalább van mire hivatkozni, ha valaki próbálja betartani a szabályokat, de az aktuális revizor mégis más feltételeket kér számon.
Továbbra sem értem, hogy miért erőltetik azt, hogy az uber taxi. Deffiníció szerint nem lehet taxi, hiszen nem vesz és nem is vehet igénybe olyan előjogokat, amelyek a taxisok számára biztosítottak.
Azt kéne megnézni, hogy a limuzin sofőrökre milyen szabályozás vonatkozik, hiszen azok sokkal közelebb állnak az uberhez.Péládul itt ez az elit fuvarozó cég, amelyik régebben taxi volt, de nem akartak sárgák lenni [link]. A weboldalukon lévő képeken már nincs a tetejükön taxi jelzés. [link]. (direkt link egy autó képére: [link])
Ahogy látom lehet, hogy vannak taxijaik is, de a prémium szolgáltatás nem taxi.
"A fővárosi taxi-rendelet bevezetését követően (sárgítás), a magasabb szolgáltatási színvonalat igénylő ügyfeleink kiszolgálásának érdekében, létrehoztuk a személygépkocsis személyszállítással foglalkozó üzletágunkat." [link]
És az árak részen sem taxis tarifával megy a fekete autó:
"Semélygépkocsis személyszállítás:
A fuvardíj a fuvarfeladat ismeretében kerul meghátározásrara. Kérje ajánlatunkat elérhetőségünk valamelyikén." [link] -
#82729984
törölt tag
Jaj. Persze, csak nem olvastad el amit irtam...
Iránymutatásként: szerinted alkalmazotti jogviszony esetén, ha az üzlet a cég és egy ügyfél között jön létre, kit terhel a számla/nyugta adási kötelezettség:
a, a dolgozót
b, a céget amelyik alkalmazza.Az csak technikai részletkérdés hogy a számlát Jóska tölti-e ki, vagy Mari néni a titkárságon, vagy emailben küldik-el.
Régen ráb@sztál ha azt hiszed hogyha az alkalmazottad nem ad számlát, akkor majd őt fogja megbüntetni a nav és nem a cégedet.
-
válasz
#82729984 #77 üzenetére
"Én tapogatozok sötétben?"
Igen, pl. ha hozzánk bejön valaki akkor az alkalmazottak adják neki a számlát.Olyan szintű tájékozatlanságot véltem felfedezni, hogy azt hittem erre gondolsz.
Sokkal egyszerűbb lenne, ha az után ülnél fel a magas lóra, hogy elolvasod mi a helyzet az uber-sofőr-utas között... -
#82729984
törölt tag
válasz
#06658560 #78 üzenetére
Ez igaz, de ubernél nincs készpénz fizetés, -amennyire én tudom-. És igy aztán minden adózási dolgot az ubernek kellene intézni, a sofőrt nincs miért megbüntetni. És ha a sofőr nem adna nyugtát akkor is az ubert büntetnék, mert a sofőr csak alkalmazott.
Viszont itt a probléma az, hogy a sofőr nem alkalmazott.
Nem véletlenül, mert a fentieket az uber is tudja (és más országokban is hasonlóan van). Gyakorlatilag ez az egész rendszer lényege, az uber csak egy közvetítő, ő levonja a jutalékát, gondolom helyileg irországban adózik utána (vagy valamelyik legkedvezőbb adózású országban) és utána minden más adózási kérdés már a sofőrre van tolva.
A sofőrők meg -jellemzően- nem fizetnek adót, mert ahogy az már ezen a fórumon is kiderült, a legtöbbeknek halványlila fingja sincs semmilyen adózási kérdésről. -
#06658560
törölt tag
-
#82729984
törölt tag
Én tapogatozok sötétben?
Bakker fogalmad sincs a számlaadási kötelezettségről, meg arról sem hogy mi a különbség az alkalmazott és egyéni vállalkozás között.
Azt találtad mondani hogy a sofőrnek akkor kéne számlát adnia az ubernek ha az uber alkalmazottja lenne...Bocsánat de ennyi ésszel véltlenül se próbálja meg egyéni vállalkozást nyitni mert a nav az első ellenörzéskor szénné fog büntetni...
-
Kernel
nagyúr
válasz
#82729984 #72 üzenetére
Az utas által fizetett pénz közvetlenül egy holland számlára megy állítólag, ezért is vette fel a kapcsolatot a NAV a holland bankszövetséggel (vagy valami ilyesmi), mert szeretnék lekövetni a pénzmozgásokat.
Csak azért írom, ha ebből valamit jobban ki tudsz bogozni, nekem ez nem szakterületem.
-
#82729984
törölt tag
Jaj. A szövegértés sem megy? Pont hogy akkor nem kéne számlát adnia ha alkalmazott lenne (ez esetben a sofőr munkabért kapna és az ubert terhelné az adófizetés).
De nem alkalmazott, hanem egyéni vállalkozó igy _kötelező_ számlát vagy nyugtát adnia. Pontosan ugyanaz az eset mint egy fodrász, villanyszerelő, autószerelő stb esetén.
-
#82729984
törölt tag
válasz
#92253184 #69 üzenetére
"Az uber ad nyugtát és elvben számlát is, akkor a sofőrnek miért kellene még egy számlát adnia?"
Az a kérdés hogy a sofőr az uber alkalmazottja-e vagy pedig nem. Ha igen, akkor nem kell.
Ha viszont nem alkalmazott és egyéni vállalkozás keretében csinálja, akkor kell, nem feltétlen az utasnak, az uber felé is lehet(ne) számlázni (ez már attól függ hogy pontosan mi van a megkötött szerződésben).
Jogilag az hogy az uber ad számlát az utasnak csak annyit jelent, hogy az utas fizetett valamiért az ubernek és az uber erről adott neki számlát. De a sofőr és uber közti pénzmozgást is le kell tudni valahogy számlázni. És itt jön képbe a szerződés, mert ha a szerződés szerint a szerződés az utas és a sofőr közt jön létre és az uber csak egyfajta közvetítő, akkor bizony a sofőrnek az utas felé kell(ene) számlát/nyugtát kiállítani.
Ha a szerződés egyszer az utas és az uber közt jön létre, majd az uber és a sofőr között, akkor a sofőrnek az uber felé kéne számláznia, az ubernek meg az utas felé. Én nem láttam még uberes szerződést, de gyanítom hogy az első lesz az igaz, miszerint az uber csak egyfajta közvetitő.
-
#82729984
törölt tag
válasz
Blindmouse #68 üzenetére
Ezt csinalhatod maganszemelykent is, ekkor meg kevesebb papirmunka. Csak ev vegen beirod az adobevallasba, befizeted az adot bevetel 90% utan (szja+echo) es ennyi. Szoval nem nagy ordongoseg. Amugy a katat is lehet szuneteltetni.
Mondom tul van ez misztifikalva, csak a legtobb ember elore eldonti hogy o nem fog adot fizetni es innentol mar csak a kifogaskereses jon.
-
#92253184
törölt tag
válasz
fordfairlane #23 üzenetére
Engem mondjuk meglep.
Az uber ad nyugtát és elvben számlát is, akkor a sofőrnek miért kellene még egy számlát adnia?
Persze az, hogy az uber felé elszámol az más eset, de itt nem erről van szó. -
Blindmouse
senior tag
válasz
#82729984 #59 üzenetére
"From the moment you get into any Uber product (e.g. uberX, UberBLACK) to the moment you’re dropped off, your ride is covered by commercial liability insurance. That goes for every trip in every city around the world. In the U.S. specifically, ridesharing has become a popular choice—and Uber is the first company to ensure true end-to-end insurance coverage for ridesharing, with drivers on uberX protected by liability coverage even between trips." Biztosítás.
Adót az Uber maga azért nem fizet, mert a hatályos jogszabályok szerint nem kell neki, mivel nem MO-n üzemel. A sofőrök személyes felelőssége a munkájuk után kapott adók befizetése."Nagyjából 1 nap alatt elintézhető és teljesen ingyen van a vállalkozás nyitása. És az adókulcs is elég kedvező ha van mellette állásod, akkor havi 25e és le van tudva szja, echo stb az összes járulék. " OK, én összesen dolgoztam 12 órát, kb egy hét alatt. Mittudomén mikor lesz a következő alkalom, szerintem lehet jövőre. Tehát lehet valaki Katás egy hétre? Mennyi szopás van vele? Mennyire van felkészülve a magyar állam ilyen típusú foglalkoztatásra? Semennyire.
Amúgy nem MO-n élek és adózok, szóval megnyugodhat mindenki nem csaltam adót (itt 5000 euró alatt nem kell adószám csak beírni mint egyéb jövedelem. Komolyan azt hiszitek egy netes fórumra beírnám hogy adót csalok?) -
koldus312
csendes tag
Megjegyzem mellesleg, attól még hogy adószámot vált ki és befizeti ami kell, egyáltalán nem legális az UBER sofőr, hisz engedély köteles a személyszállítás. Valakit ellenőriz a NAV, még ha adózás szempontjából rendben is van, de nincs meg a szükséges engedélyek, neki hivatalból jelentenie kell a közlekedés felügyeletnek. Engedély nélküli személyszállítás fix birsaga 600e FT, és a rendszámot is levehetik 6 hónapra. Ez nem csak az UBER-re vonatkozik, hanem mindenkire, wunder oszkar stb.
-
big-J
őstag
A parlamentben is zero toleranciat fognak tartani amikor megnezik az adobevallasokban a rokonsag "erdekeltsegi korebe tartozo" milliardos palyazatokat nyero cegek elszamolasait?
-
kpal
nagyúr
Nem sajnálom Bp. taxisokat elég nagy hiénák. Taxisok úgy állítják be magukat, mint valami szentek lennének.
-
E770
aktív tag
válasz
#82729984 #59 üzenetére
nem értem a biztosításon való tekergést,
a kötelező biztosítás megfizet minden másnak okozott kárt,inkább azt nézd egy biciklis, robogós kötelező nélkül mozog, na ha ő üt el, akkor kell megküzdeni a kártérítésért
még most sem értem, az Uberen kívülieknek pedig szabad lesz a pálya? (még a végén az Oszkár is felfejlődhet magyar uberré)
-
#82729984
törölt tag
válasz
Blindmouse #48 üzenetére
Azért a helyzet nem ilyen bonyolult, csak látszik hogy egyáltalán nem akartál utánnajárni.
"Nem, ez a hagyományos munka vs 21. századi munkának a harca"
Ez igy hülyeség. Persze, amig minden klappol addig öröm-bódogság meg 21. század, de amint beüt a krach máris nem lesz az.
Pl. balesetezik a taxis/überes, összetöri magát az utas is meg a poggyásza. Kérdés: van-e az überesnek utasbiztosítása? (gyanítom nincs). Poggyászbiztosítása? (gyanítom az sincs). Ekkor mit csinálsz?
Összetörted magad is, a táskádban összetört a 300e laptop és igy jártál. Maximum perelheted az überes sofőrt polgári peres eljárásban, sok sikert hozzá.Taxinál meg kötelező a biztosítás, és ilyenkor fizet a biztosító.
Adózás ugyanez. Ha az überesnek nem kell adót fizetni, akkor ne kelljen a fodrásznak, a kocsmárosnak sem, a boltnak sem a vége hogy senki ne fizessen adót nem?...
"Ezzel szemben én nem vagyok hajlandó az ezzel járó törvényes utat végigjárni, mert akkor több pénzem ment volna el a papírmunkára"
Bullshit. Én kata-s vagyok, azt pont ilyen célra találták ki. Annyira egyszerü hogy még csak könyvelő sem kell hozzá. Nagyjából 1 nap alatt elintézhető és teljesen ingyen van a vállalkozás nyitása. És az adókulcs is elég kedvező ha van mellette állásod, akkor havi 25e és le van tudva szja, echo stb az összes járulék. Ennyit meg majd csak kifutna az online mérnöki konzultáció órabére...
A kommentedből süt hogy fogalmad sincs a témáról, de nem is volt kedve legálisan csinálni, inkább ráfogtad hogy köcsög nav és csinálod feketén...
-
Rodi 4.80
senior tag
válasz
Blindmouse #48 üzenetére
Maga az ÁLLAM egy elavult intézmény, az utolsókat rúgja (most éppen az Uber-t).
-
janos1988
addikt
válasz
antikomcsi #10 üzenetére
Épp ellenkezőleg. Nagyon is korrekt írás, főleg az első fele.
-
turbulencia8
őstag
En direkt kertem dombornyomott kartyat, hogy kiprobaljam az Ubert (tegnap regisztraltam). Szerintem nekem tetszeni fog, a taxis arak Pesten elegge elszalltak.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Blindmouse #48 üzenetére
ez a hagyományos munka vs 21. századi munkának a harca.
a taxis elavult hagyományos módon az uberes meg korszerű XXI. századi módon nyomja a gázpedált és tekeri a kormányt?
-
fordfairlane
veterán
válasz
Blindmouse #48 üzenetére
Nem nagyon értek az adózáshoz, de szerintem a jog, ezen belül az adózás mindig lekövető természetű volt. Bejött az Über, egyre inkább teret hódít, és ez kikényszeríti a jogszabályok átgondolását és racionalizálását. Fordítva nem nagyon megy. Pont akkor születnek életidegen jogszabályok, amikor megpróbálnak jó előre kitalálni valamit, hogy azt majd hogyan fogják szabályozni. Mint anno a tervgazdálkodási rendszerben.
-
válasz
Blindmouse #48 üzenetére
"Ezzel szemben én nem vagyok hajlandó az ezzel járó törvényes utat végigjárni, mert akkor több pénzem ment volna el a papírmunkára."
Láthatóan utána se néztél. Egyéni vállalkozást tök ingyen lehet indítani, papírmunka sincs, mert neten keresztül meg tudod csinálni, így aztán papírmunkára elköltött pénzt emlegetni meglehetősen értelmetlen.
-
Ültem már párszor taxiba én is , de számlát sosem kaptam. Ez gondolom nem baj. A taxisok helyében nem hőbörögnék.
-
válasz
fordfairlane #42 üzenetére
Félreérted, szórakozó helyre odafelé harmada volt a számla mint visszafelé.
-
fordfairlane
veterán
-
Blindmouse
senior tag
válasz
fordfairlane #33 üzenetére
Nem, ez a hagyományos munka vs 21. századi munkának a harca. Nincs megfelelő jogi szabályozás, és nem is lesz, mert gyorsabban változik a helyzet, mint amihez az állam hozzászokhatna.
Mondok egy példát. Tavaly x eurót kerestem online mérnöki konzultációval, munkaidőn kívül, egy nem európában lévő céggel, aki nem átutalt pénzt, hanem paypalon fizetett. A hatályos törvények szerint ezt csak úgy tehetném meg, ha egyéni vállalkozó vagyok, és adózok utánna, számlát küldök satöbbi.
Ezzel szemben én nem vagyok hajlandó az ezzel járó törvényes utat végigjárni, mert akkor több pénzem ment volna el a papírmunkára. Konzultáns vagyok? Nem. Ezzel keresem a pénzem? Nem. Ellenben beregisztrál az ember egy weboldalra, és egyből azzá lehet válni. És érdekes módon, ez valahogy jót tesz a világgazdaságnak, mert meg lett oldva egy probléma, amire nekem volt olyan áron megoldásom, amennyit hajlandó voltak fizetni. Kiváncsi vagyok arra miért nem mászik rá a NAV. -
gretzky77
veterán
válasz
fordfairlane #45 üzenetére
Ha kártyával fizetsz ok, azt nem tudja megkerülni, én kp-vel szoktam fizetni, igaz csak nagyon ritkán taxizomzde de sose kaptam számlát, tény nem is kértem de ugye nem is kéne kérni. Ok tegyék szabályossá az uber működését meg ellenőrizzék őket de ha így lesz és még mindig olcsóbb lesz mint a taxi akkor mit fognak csinálni?
-
gretzky77
veterán
válasz
fordfairlane #27 üzenetére
Sárga taxi mindig ad! Ezt te sem gondolod komolyan ugye? Ellenben uber küldi a nyugtát azonnal e-mailben.
-
Kernel
nagyúr
Egyáltalán miféle vicc ez, hogy a taxis követel jogkövető magatartást bárkitől is? De most komolyan? Ki tudja mondani valaki röhögés nélkül Magyarországon ezt a mondatot?
Ez tényleg jó.
Budapesti taxisok nagyobb öngólt szerintem még az életben nem lőttek, mint ti most. Ennél egységesebben átirányítani az embereket az Uberre az Uber biztosan nem tudta volna. Se senki. Ennyire egységesen maga ellen fordítani az egész várost nagyon keveseknek sikerül.
Be is mondták a TV-ben, hogy az Uber applikáció letöltése csúcsokat döntött.
Tehát, akinek eddig véletlenül látókörén kívül esett az Uber, az most már biztosan tudomást szerzett róla. Reklámnak tökéletes volt ez a sztrájk.
Vállalkozóként én is a feketézés ellen vagyok egyébként, tessék adószámot kérni stb., nem egy nagy kaland. Bunkó / tegezős / repülőteres taxisok pedig csak szívjanak...
-
fordfairlane
veterán
Drágult, tényleg, ezen nincs mit szépíteni. Most, hogy az olajár a béka feneke alatt van, megmutatkozik, hogy ez az árazási rendszer rugalmatlan. Bizonyára akad így is tahó, talán csak nekem volt eddig szerencsém velük, nem taxizok napi szinten. De hogy ne lenne jobb a színvonal ahhoz képest, mi a helyzet sok más nagyvárosban, azt nehezen tudom elképzelni.
-
válasz
fordfairlane #36 üzenetére
Nekem nincs sok tapasztalatom pesti taxisokkal, de A-B között hazafelé, már ~3x annyi volt a számla, és ez már az egységes tarifa után volt.
-
válasz
fordfairlane #31 üzenetére
meglepődtél, hogy a
trollcinkus hozzászólásodra hasonló stílusban kaptál választ?#40 : igazad van, nyertél.
-
leeate
senior tag
Az a vicc, hogy a taxisok önmagukat tették tönkre azzal, hogy kiharcolták Pesten a brutál hatósági árakat, ezzel gyakorlatilag lehetetlenné téve bármiféle, Uberrel versenyképes megoldás létrehozását (előre tervezett útvonalak, kikalkulált árak, kedvezmények, stb..). Egyenlő feltételek akkor lennének, ha minden társaság magának határozhatná meg az árait.
-
fordfairlane
veterán
Látható mennyire sikerült.
Nekem jók a tapasztalataim az itteni taxisokkal, ellentétben pl. Bukaresttel. Ott nem volt "taxislobbi", ami kicsikart volna "hülye" szabályokat, így a reptéren jó eséllyel fogsz ki valami alkeszt, amelyik annyit nem tud angolul, hogy megértse, merre van "Bukarest North". Cserébe olcsóbb, ez tény.
-
válasz
fordfairlane #33 üzenetére
De, pont arról szól. Csak a taxis lobbi kicsikart baromságokat, hogy ellehetetlenítsék a kicsiket, azzal a kamu indokkal, hogy ettől fognak eltűnni a problémás taxisok. Látható mennyire sikerült.
-
Az a legviccesebb, hogy a taxisok akarnak úgy tűnni, mint ha ők lennének a hibátlan adózók.
-
fordfairlane
veterán
válasz
Blindmouse #25 üzenetére
Szerintem ez a téma nem a modern vs. maradi szembenállásról szól. Az, hogy az üzletszerű személyszállításnak milyen jogi-, technikai feltételeket szabnak, elvileg független attól, hogy milyen rendszeren keresztül zajlik a fuvarszervezés. Telefonon, vagy a neten, közvetítővel vagy anélkül. Egyértelmű, hogy a netes rendelés a jövő, mivel sokkal hatékonyabb.
-
tDr1v3r
veterán
válasz
fordfairlane #27 üzenetére
Én ennek ellenére nem ültetném be a gyerekemet a sárga taxiba.
-
arnyekxxx
veterán
Talán jobban hangzana:
"A NAV kormányzati utasításra rászáll a politikusokra"
Valahogy így képzeled?
-
válasz
fordfairlane #23 üzenetére
mostantól a törvény engedte lehető legszigorúbb szankciókra számíthatnak
biztos én vagyok a hülye, de valahogy pont most jutott eszükbe zéró toleranciát hirdetni, miután a tisztességesen adózó taxis úriemberek lezárták a deákot. emellett szerencsére az über is csak 2hete van jelen az országban, így logikus, hogy megjelenésük után azonnal értelmes szabályozott keretet hoztak létre, ami átgondolt és nem az ellehetetlenítés a célja.
úgyhogy köszönöm, hogy felnyitottad a szemem(#27) fordfairlane
Nagyon ügyes vagy Pistike te nyertél. Akkor most az a játék után következik a csendes pihenő, hiszen tudod, az oviban a jó gyerekek délután mindig alszanak. -
Wesder
titán
válasz
fordfairlane #27 üzenetére
Max tapasztalatot...
-
fordfairlane
veterán
válasz
twollah1976 #16 üzenetére
Az hát, de a népnek ez kell.
-
Blindmouse
senior tag
Ja hát a Netflixet is kapcsolák le hogy az emberek RTL Klubbot nézzenek, a Skype-ot is hogy menjen a Telekomnak, az emailt is, hogy a Postának menjen, meg úgy önmagában az összes internetes fórumot, hogy az emberek a nemzeti Konzultáción beszéljék meg a problémáikat. Youtube-ra se lehessen fel és letölteni mert Artisjus nem kap belőle semmit, meg kapcsolják le a google-t hogy járjanak az emberek könyvtárba.
-
E770
aktív tag
válasz
fordfairlane #23 üzenetére
Uber utas mindig kap számlát - sárga taxiban többnyire még nyugtát sem
-
Narxis
nagyúr
Nagyon jó írás. Sajnos a gondolkodásmód az előző rendszerben ragadt. Ugyanez ment a pékeknél. Megjelentek az albán pékségek ahol szintén volt törvényt betartó és nem betartó mint a magyar vállalkozónál de az utóbbi már követelte, hogy zárják be őket mindig amikor szót kaptak valahol. Amikor bezzeg csökkent a benzin ára a pékek csökkentettek? Nem, de én nem is panaszkodtam hiszen mindenki több pénzt szeretne keresni.
100 éve a lovaskocsi tulajdonosai tiltakoztak a taxik ellen, most a taxik lettek a lovak. El kell fogadni és beállni überezni vagy más terleten munkát keresni.
-
hát igen, ez semmi másról nem szól, mint sikerült a taxis vezetőknek megállapodni egy összegben a megfelelő emberekkel, úgyhogy akkor most lehet a tettek mezejére lépni és szívatni a problémás elemeket.
de ha esetleg még ezután is lennének vállalkozó kedvű überesek, akkor következő lépcsőnek jöhet, hogy páv nélkül nem mehetsz. majd sárga akármi nélkül nem mehetsz. aztán ha ne adj isten ezután is maradna még valaki, akkor jön a diszpécser nélkül nem mehetsz. és problem solved. -
Huku
csendes tag
Ez tök jó, hogy mindenben lehet hibát találni... a fejlődésben is van hiba, az emberben is, a politikusban is és még a NAV-ban is! Ezekre is kéne zéró tolerancia!
-
E770
aktív tag
válasz
twollah1976 #16 üzenetére
mondd, mivel nem értesz egyet belőle?
-
Wesder
titán
A taxisokra a zéró tolerancia nem vonatkozik majd?
-
modd3r
őstag
-
Soulles
aktív tag
Talán jobban hangzana:
"A NAV kormányzati utasításra rászáll a politikusokra"
-
BiP
nagyúr
Én úgy vagyok ezzel, hogy a NAVnak ezt nem felsőbb, kormányzati utasításra kéne csinálniuk, hanem maguktól kéne rájönniük, hogy itt egy új vállalkozási forma, egy új piac, és akkor azt fókuszba venni AUTOMATIKUSAN.
No és persze nem úgy, hogy "na, új terület, ahol szivatni lehet", hanem itt egy új terület, ami körül még nem alakult ki megfelelő gyakorlat (előzmény híján), sok esetben az érintett jogi szabályozás is hiányos/félreérthető és akkor tájékoztatni az érintetteket, hogy hogyan kell szabályosan csinálni, milyen szabályokat kell betartani, stb. hogy törvényileg rendben legyen minden.
Szerintem ezt egy aktív, élő, vállalkozásokat segítő környezetben így kéne. -
dajkopali
addikt
van egy barátom, aki nagyon sokáig dolgozott revizorként még az APEH-nél, nem a mostani rendszerben
ő mesélte, hogy mindig lehet hibát találni, de nem azért, mert ők a szemetek, hanem azért, mert a vállalkozók hülyék, nemtörődömök stb. - nem egyszer ők figyelmeztették az illetőt, hogy ezt azért már ne (ezt személyes tapasztalatból is meg tudom erősíteni, én is stikliztem már, és a revizor szólt rám, hogy ne oda írjam, mert az gáz :)
-
tutis
addikt
-
Apollyon
Korrektor
Valahogy nem úgy érzem hogy ez az intézkedés feltétlenül a jó célt szolgálja. Továbbá korrupció szagot is érzek. Vagy csak nagyon előítéletes lennék a NAV-val szemben? Úgy tapasztaltam ők azok a hárombetűs intézmény, akik akkor is találnak valami problémát amikor nincs...
-
apatyas
Korrektor
Az Über által a sofőrnek juttatott díj mire elég? Csak benzinköltségnyi, vagy rendes jövedelmet nyújt?
-
#06658560
törölt tag
Tudom, demagóg lesz, de: a taxisok adnak?
A regisztrációs rendszer miatt hogy adjon a taxis bármit is, amikor a számla nem tőle jön? Mikor történik a szolgáltatás kifizetése? Vásárláshoz hasonlóan azonnal vonják, vagy lehet, csak két nap múlva terhelik? -
E770
aktív tag
hajrá Wundercar, Oszkar, ... !
az egyenlő bánásmód jegyében pedig ugyanannyi adóellenőrt kívánok minden sárga taxisnak
-
emelhu
aktív tag
A NAV csak adózási kérdéseket vizsgálhat (tudtommal).
Aki UBER-ezni akar, az egy KATA-s vállalkozást indítson, annyit megér.
A nagyobb kérdés, hogy megint homályban tartják, lebegtetik és mocsárba viszik a szabályozást, hogy ki (mely hivatal) és mit ellenőrizhet egy sofőrön/autón, ha az KATA-s vállalkozóként személyszállító tevékenységet végez.
A világ halad, a törvénykezésnek is illene vele haladni.
Liberális, egyszerű, a netes lehetőségeket is figyelembe vevő szabályozások kellenek... persze csak ha sikeres országot akarunk.
Innen...???????????
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem
- Tudományos Pandémia Klub
- Az Apple bemutatta az iPhone 17-et
- Silent Hill f teszt
- MasterDeeJay: Gigabyte GA-B350M-D2 - AM4 lap 2016-ból amikor még nem volt Ryzen!
- iPhone topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Eszeveszett AI adatközpont bővítés folyik
- Apple asztali gépek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
- Dell Latitude 5430 14" FHD IPS Core i7 vPRO 1265U 10 Mag 32GB RAM 512GB NVME SSD Gar
- Szép állapotú Xbox Series X konzol csomag, gyári dobozában, minden tartozékával.
- Precision 3590 15.6" FHD IPS Ultra 7 155H RTX 500 Ada 32GB 1TB NVMe gar
- iPhone 15 Pro 128GB Blue Titanium
- GAMER PC : RYZEN 7 2700X / GTX 1660 SUPER / 16GB DDR4 3200MHz / 512GB NVMe + 500GB HDD
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H87I-PLUS H87 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Apple MacBook Air M2,8/256GB,Dobozával,12 hónap garanciával
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! 64GB (2x32) Kingston HyperX Renegade 2666MHz DDR4 garanciával hibátlan működéssel
- Eredeti Lenovo USB-C 65W töltő (használtak) (ELKELTEK)
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest