Új hozzászólás Aktív témák
-
pidzse4
aktív tag
egy ilyennel 3d pornót nézni komoly lehet
-
Ez eszköz, ember és játék függvénye. Egyrészt függ az embertől, van akinek az agya érzékenyebb rá és nehezebben fogadja el, másoknak könnyebben. Másrészt függ az eszköztől: a morpheusnál tudtommal nincs ez a gömbtorzítás, tehát más látvány (még ha nem is ég és föld feltétlen a különbség), mintha természetesebben "feszülne" a látótered egy részére. Harmadrészt pedig a program. Ha az adott program nem igazán szippant be (technikai vagy élmény okokból), akkor igen, ilyenekkel kezdesz foglalkozni, és olyan érzés lesz. Olvastam Oculus fórumán olyan emberről, aki sok játékban érezte ezt a "fejemen a monitor" érzést, de autóversenyeknél már nem. Ott beszippantotta az, hogy fogta a kormányt, váltotta a sebességet, ült a fülkében és előzgetett. Ott sem ez a "fejemen a monitor" érzés nem volt meg, sem pedig az SDE (screen door effect) nem tűnt fel neki. Más játékban meg igen.
Szóval ez azért többparaméteres egyenlet, egyénfüggő hogy kinek van ilyen érzése, és eszköz és program függő hogy ezt sikerül-e az illető számára elnyomni vagy sem.
-
tolts.hu
őstag
Egy másik cikkben olvastam, olyan érzés mintha egy nagy képernyős tv-t úgy bámulnánk, hogy az orrunk hozzáér a képernyőhöz...
-
Bird
addikt
Már jó dolgukban nem tudnak mit kitalálni. Lesz ennek a "terméknek" piaca? Mert kétlem...
-
Akkor feleslegesen tépte a száját hónapokig, amikor a mantle-lel szemben hozta fel az opengl variánsait.
Akkor egyelőre várjuk mantle-re a vr játékokat, és a szemüveget
épp néztem nemrég lan partin hogy a CS source limitálta magát 300 fps-re... én pl szíves örömest eljátszadoznék egy Dear Esther jellegű grafikával is, térben. De pl az új Elite-nek sem túl nagy a gépigénye.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #49 üzenetére
Azokat az OpenGL kiterjesztéseket nem fogják használni. Ha érnének valamit, akkor most nem újraírnák az OpenGL-t, hanem azokra építenének. Carmack meg már nem fejleszt játékot. Még az örökségként megmaradt motorját is átírja a Zenimax DirectX-re.
-
De itt a legtöbben nem azt várjuk hogy a Crysis 4 grafikájában lehessen körbenézni egyből. Vagy a BF4 grafikájával. Még én is úgy számolgattam, hogy a pár évvel ezelőtti grafikai szint lenne az, amivel korrektül biztosítani lehetne a vr játékot a mai gépeken, kellő tempóval (vagy a mai játékok, de visszább vett részetességgel, persze nem az ilyen Ubisoft szintű pc optimalizálás mellett), de mégis az élmény miatt nem hinném hogy különösebben panaszkodnának. Mondjuk ezekszerint mantle alatt akár egy bf4 sem lenne elképzelhetetlen, mondjuk 2 erősebb vga-val. Pont ebből adódóan nem hinném hogy pl az amd-t nagyon győzködniük kellene, hogy támogassák hogy mantle alatt jól lehessen vr-ozni. Az nvidia-nál meg ott vannak azok az opengl bővítmények, amikre annyira nagyra van Carmack, hogy tudná hozni a mantle tempóját. Persze ez nem elsősorban a múlt játékaira van értve, hanem a jövőjére. Mondtad hogy számos játék jön már most is mantle támogatással, illetve sok kisebb cég csinált kisebb játékokat is már OR-re (szóval még csak nem is AAA kategóriában gondolkodik sok ember elsőre)
-
Pantok
aktív tag
Részemről ebben annyi volt az érdekes hogy ugyanez a kijelző fog dolgozni a Rift CV1ben is - ami pozitív, mivel ezt a samsung maga is VR-ra készítette a Gear miatt, így még ha nem is az Oculus csináltat magának specifikus kijelzőt (ami csúnyán megdobná az árát) így is legalább nem csak egy telefon kijelző lenne más feladatra használva.
Ezt arra lehet alapozni hogy Palmerék bemondták hogy a hardware spec már fix - és igazán csak ez a kijelző létezik ami megfelel a célra.
Ahogy olvastam mélyebbe cikkekben a már most kipróbált gear is ezerszer jobb volt a cardboardnál, ez nem csak egy muanyag keret a note-nak, az oculus saját szenzorai vannak benne amik perpill a világ legjobbjai erre, míg az telefonokban fellelhetőek jóval gyengébbek és ezért olyan a google cardboard amilyen.
Ezen túl viszont maga az eszköz aligha érdekel, az hogy kizárólag note 4 tulajok a vásárlók hát....szerintem azért visszafogja majd a sikerét. És remélhetőleg nem visz el túl sok szelet a Rift vitorlájábol.
Illetve az "arcomon rezeg és csörög a teló amikor valaki hív", a biztosan röhejes üzemidő amit VR ban tudni fog (meglepne ha egy VR theaterben lenne időd végignézni egy filmet vele) és a positional tracking hiánya nagyon nem segít az eladásában sem. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #26 üzenetére
A Mantle oldaláról csak azért érdemes megközelíteniük. Egyrészt az összes Mantle játék, ami megjelent 1 frame-es kötegelésű, vagyis a késleltetés itt minimális. Az új Civilization lesz 2 frames, de hát az nem egy VR-barát játék.
Másrészt Mantle alatt működik a két GPU használata VR-hez, míg DirectX alatt nem. Hiába van CF-ed vagy SLI-d, akkor is csak az egyik GPU fog működni. Harmadrészt a 2-3 frames kötegelésre beállított drivert 1 frame-re visszavéve a teljesítmény 30-40%-is is odaveszhet. Ezért jelent ugye problémát a OR-nek meggyőznie a gyártókat, hogy az élmény érdekében dobják már el a DX alatti teljesítmény egy részét. Ez egyébként inkább politikai harc. Nem célszerű eldobni DX alatt 30-40%-ot, és még a multi-GPU-t, miközben Mantle alatt ezektől nem kell megválni.
-
igen, az van, fullhd amoled, ami amúgy képes a 75 hz-re
Keveselni mint ahogy mondják, azért keveslik, mivel borzasztó közelről nézed a kijelzőt, ráadásul a lencse mivel a torzított képet borítja rá a látóteredre, így a kép bizonyos részei még jobban is vannak nagyítva mint mások. 720p esetén még nagyon erős volt az SDE (screen door effect, amikor látod a hézagot a pixelek között), de még 1080p-nél is látható, csak sokkal kevésbé (általánosságban azt mondták róla az emberek hogy már simán oké, kicsit olyan mintha szúnyoghálón át néznél ki közvetlen közelről), illetve onnantól hogy a képre figyelsz, már alig tűnik fel (de lehet koncentrálni a hézagokra is, akkor áthatóak még). Ezen majd 1440p meg 4k kijelzők javítanak, de 4k-t meghajtani 75-90 hz-en, még nem ma lesz. Valahol viszont el kell kezdeni.
-
Hintalow
senior tag
Engem nem győzött meg, mivel egy telefon az alapja, jó rövid üzemideje lesz.
-
flexxx2
őstag
válasz
Menthirist #38 üzenetére
Note3 van az occulusban?
Amúgy arra emlékszem, hogy kevesellték a fullhd felbontást a riftesek. -
Nem, az OR-ben is csak egy képernyő van (konkrétan a dk2-ben a Note 3 kijelzője, még a burkolat is rajta van), és a lencsékkel oldják meg azt, hogy annyit lásson egy-egy szemed, amennyit kell. A gép pedig sztereóban renderel a megfelelő fragment shaderrel torzítva a képet, hogy a lencse által nyújtott kép így a lehető leginkább befedje a látótered.
-
flexxx2
őstag
A 150gr-os telefon mikor lesz nehéz a fejednek?
Azért erre kíváncsi vagyok, ha jól tudom az occulus is két képernyővel operál, itt egy van, hogy csinálják meg a holtteret, meg a 2 szemünk közti távolságot, fekete csík van középen? Milyen ez pl 2-3 óra után, mert 10 percre biztos élmény. -
devil-k
nagyúr
Amíg a Samsung nem képes olyan akkumulátort gyártani/ki vagy feltalálni az okostelefonokhoz, ami nem merül le egy nap alatt... addig kussoljanak, ne innvolváljanak itt jobbra balra.
Nevetséges ez a projekt, erre van szükségünk...
-
lalakov
senior tag
Ezt az eszközt a szemüvegesek is tudják használni?
-
nyilatkozatokból, és a puszta lebegőpontos számítási kapacitásra vonatkozik.
A Xenosban 240 GFLOPS teljesítményre képes a 7 generációval ezelőtti radeonokra hajazó gpu-s központi processzor, míg az Adreno 330-ban 129-166 GFLOPS-ra, és tervek szerint a 440 már átlépi a 240-et. Ez nagyságrendileg ott van, ahol egy HD74xx-as vagy egy R5 235/235X (fele egy R7 240-nek) manapság. Persze a grafikai teljesítmény nem egyenlő csak és kizárólag a gflops-okkal. No meg amíg egy R5 235-öt nem fullhd-s játékra terveznek, addig itt zárt és optimalizált rendszer ide vagy oda, 2560x1440 felbontásban való játékról van szó, és ezen 60 körüli fps-ről. Tehát szép és jó hogy beérte számítási teljesítményben, de ettől még nem lesznek olyan grafikájúak rajta a játékok mint 360-on, mert ott a végén már 720p-ben tolták ki 30 fps-sel a szebb játékokat, az meg ide édeskevés. -
Akula
őstag
Ez virtuális valóság? Hol a ruha és cipő + kesztyű?
-
Márton
nagyúr
Az a felbontás ekkora kijelzőn
Mi lesz itt 2 éve múlva?
A látószögön mondjuk még növelhetnének. -
válasz
Menthirist #26 üzenetére
jah és ismerjük hogy sok mobil "paradigmaváltása" milyen elképesztő siker lett (pl ha nem nézem a képernyőt, leáll a youtube
)
Nincs különösebb bajom a Samsunggal, az előző telóm is S2 volt, de lássuk be, nem a kifogástalan kivitelezésükről híresekAz az érzésem hogy itt is ez lesz.
-
A konkurens gyártók nem is. Az Nv úgyis nagyra van azzal hogy milyen tempóra képes a 770-780 (hogy mutogassa hogy a mantle nem hoz fölényt, és még ha cherrypicked is a statisztika, tény hogy ezek erős kártyák), elvileg az OR api beépítése sem nagy tudomány, úgyhogy itt alighanem arról van szó, hogy az amd és az nv kezében IS van hogy versenyezzenek, kinek a hardverével lesz jobb az OR élmény (mert ezt a hype vonatot nem fogják kihagyni). Az amd szerintem mantle oldalról próbálja megközelíteni (téve arra hogy csak amd-n megy), az nv meg úgyis sokat szokta bűvölni a drivereit akár programonként is személyre szabva, szóval biztos kitalálnak ott is valami ilyesmit. Lecsökkentik a kötegelést 2 frame-re, bűvölnek még a driveren meg az apin, és még jobb lesz, mint a hangsúlyozom sokak szerint már most is piszkosul jó állapot.
A hardvereken már így is fogtak elég szép mennyiségű msec-et (azon már lehet nem lehet túl sokat). Szóval fél-laikus véleményem szerint ezzel azért már be lehet jutni olyan szint alá, amivel az emberek többségének már nincs baja fél-egy órányi (vagy akár 2-3) használat során. Aztán majd jönnek a szoftveres javítások. Szerintem hiba lenne addig várni a debütálással, amíg egyrészt a hardvert is cserélhetik újra (a samuval kötött megállapodás miatt hozzáférnek majd a még jobb kijelzőkhöz, bár szerintem már a consumer változat is 2560x1440 lesz), másrészt közel sem biztos hogy sikerül úgy megállapodni mindenkivel, hogy instant hozzáférés legyen minden rendszerhez, és ezt ők is tudják.
én inkább abban vagyok szkeptikus, hogy a samsung a szokásos "gyorsan mégha nem is tökéletes" módján kidob valamit, aztán az android, a rendszer és egyéb dolgok maitt ugyanúgy nem lesz igazán alkalmas arra, mint amire elvileg tervezik. Mert ugyan szép dolog az Adreno 805, de azért a mai csúcstechnikához képest még mindig nincs sehol.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #22 üzenetére
Az egy dolog, hogy a Mantle egy nyílt specifikációjú API lesz az év végén, de ez nem garantálja azt, hogy a konkurens gyártók írnak hozzá támogatást. Tehát ez maximum az AMD hardverein megoldás, illetve a nyílt forráskódú drivereket, mert a Linux közösség már vizsgálja, hogy ezeken keresztül lehetővé tegyék a Mantle-t nem csak AMD hardverekre.
A dupla pufferelés az nem gond. A kötegelés az, mert az szándékosan késlelteti a képkockák számításának elkezdését, hogy biztos elérhető legyen az összes API parancs. Persze semmi sem akadályozza meg, hogy egy új driverrel a kötegelést csak 1 frame-re csökkentsék, de akkor meg felére eshet a futtatás sebessége. Tehát nem véletlenül van 2-3 frame beállítva a driverekben. Az NV már 4 frame-et is használ bizonyos programokra.
-
MaUser
addikt
PC-n egyébként mi a gond? Amikor még az Imagine Cup nem ilyen baromság volt, mint manapság, az egyik győztes ukrán (orosz?) csapat pont azzal nyert, hogy talán a Win7-et hekkelték úgy széjjel, hogy real-time lehetett egymással négykezest játszani neten keresztül csatlakoztatott midi billentyűkkel. Ha nekik ment, nem hiszem, hogy Carmack-éknak ne menne.Ahh, közben már felette megírtad, csak nem olvastam végig.
-
de pl mantle esetén nem lehet ezt igencsak leszorítani? én akárhány véleményt csak látok (mármint részben olyanoktól akik csak rövid ideig használták, vagy akinek van dk2, részben kollégák szavaiból), a legtöbbje azért igencsak oda van érte. Ezen még ráadásul csiszolgatnak (Luckey-ék pedig nem tudom mennyire gondolják komolyan hogy addig nem adják ki amíg tökéletes nem lesz, mert nagyon ezt hangoztatják). Szóval már a mostani állapottól is hátast dobott a legtöbb ember (megfelelő szinten persze, mert mondták hogy pl a fov lehetne azért jobb, meg a lencse lehetne kevésbé sérülékenyebb, de erre lesz a consumer verzió), szóval csak nem lehet már olyan lehetetlenül távol, mint ahogy pár hsz-edből én érzem hogy sugallod.
aláírom hogy számos dolgon még dolgozniuk kell (pl api-k, kalibrálás, ergonómia), de azért na...
btw dupla pufferelés van még, nem?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a probléma, hogy a PC-s modellekkel GPU a képkockát három jelenet késéssel kezdi számítani, ami 75 Hz-nél a szinkron szinthez képest +40 ms. Ehhez képest a Sony VR rendszere csak egy jelenet késést használ, ami 60 Hz esetén is csak +16 ms-os késleltetés. Ez szoftveres probléma. 100 Hz-cel sem lesz az Oculus azon a szinten, amin a Sony zárt rendszere van most, hacsak meg nem változik a szoftveres feldolgozás és az OS-t, illetve annak komponenseit rá nem optimalizálják a VR-re.
-
JoinR
őstag
Kinek mi, meg kinek mire.
Gyors mozgásnál kevés a 75 Hz, főleg aki hozzá van szokva a 120Hz-es monitorokhoz (sajnos én nem vagyok, de már próbáltam triplamonitoros cockpitet 120Hz-cel, és ég és föld a saját 60-asaimhoz képest). Nekem nincs bajom a DK2 késésével, de a 100Hz remélem alap lesz a végleges változatban. -
kameraman77
tag
Emlékszem mekkora szó volt a múlt század vége felé, amikor bemutatókon lehetett nyomni a Descentet 3d-s vr szemüveggel! reggel már 100 körüli sor állt a pultnál...pedig értelme nem sok volt.
kb ugyanott tartunk.. semmi értelme
szemet tönkrecs.szni pont jó lesz amúgy...
-
AndrewBR
senior tag
Érdekes...
-
JoinR
őstag
Jó a felbontás, de 60Hz-en? Óriási élmény lesz...még a OR DK2 75-je se sok, bár a DK1-hez képest (ami ugye 60-as volt) azért érezhetően jobb.
-
devast
addikt
Ez arról szól, hogy el kell adni. Üzleti döntés, látnak benne hasznot, amit nem is csodálok.
A samsung egyszerűen így működikLátnak valamiben potenciált, kidobnak rá pár hardvert, hogy megnézzék mit szól a piac. Ha felkapják, viszik a kategóriát tovább (tévé, android telefon, stb...) ha meg nem, akkor szépen lassan eltűnik a süllyesztőben(bada telefonok, szerintem az okos órájuk is így végzi stb). Ez a vr cucc szerintem az utóbbi kategória népes táborát fogja gyarapítani.
-
arn
félisten
a sokfele vrhez vmi kozos api kellene, amugy az lesz, mint anno a 3dfxnel volt az elejen a glideal.
-
oraihunter
aktív tag
-
bbTamas77
aktív tag
Alig várom, hogy ezen toljam az új mobil Crysis-t vagy az új COD-t.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
oraihunter #7 üzenetére
Mármint minek? Hogy PC-n olyan dolgok akadályozzák a megfelelő működést, amit az Oculus nem tud befolyásolni? Ez azért annyira nem jó dolog.
Persze örülök, hogy a Samsung full platformban tudja működtetni, ahogy örülök, hogy a Sony is meg tudja tenni ugyanezt a PS4-gyel, de ettől még a PC-nek nem lesz jobb, aminek már nem örülök.
Még nagyon hosszú út áll az Oculus előtt, és minden problémájuk szoftveres eredetű. Talán sikerül az MS-t megfűzni a Win9-re a teljes VR-re optimalizálással. Aztán a hangot is meg kell oldani és közelítünk, de szerintem ebből inkább 2016 lesz. -
interstate76
addikt
Én nem tudom, mennyire lesz használható, de magának az éles piaci versenynek örülök. Ha esetleg valóban használhatatlan gagyit dobnak piacra, az meg öngól.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Eigen. És pont ezért lesz a VR jobb, ha egy gyártótól származik maga a szemüveg, a hardver és a futó operációs rendszer a VR-hez való módosításokkal. Carmack már párszor mondta, hogy PC-n is a szoftver, ezen belül is az OS a probléma, csak itt nem tudnak vele mit kezdeni. A Samsung tud. Ahogy a Sony is a saját konzoljánál.
-
Nos ha figyeltél a bemutatón, Carmack elmondta, hogy ennek a cuccnak az a lényege, hogy baromi alacsony késleltetéssel dolgozik az input szenzorok és a látványvilág között, mert valami low-level elérésük van a Note4 hardveréhez, és a képernyő is a létező legjobb erre a célra jelenleg.
A 10 dolláros cardboard VR-ben milyen szenzorok is vannak?
-
xmaas
őstag
Bravo Samsung az a szerencsetlen telefon biztosan fog tudni VR valosagot varazsolni ,elvegre meg egy eros pc t is megtud fektetni ez a feladat
-
Cathulhu
addikt
Mekkora innovacio!
Kar hogy kinabol jo ideje (I/O ota biztosan) 10 dollar korul lehet venni a cardboard VR-eket, ami kb ugyanez csak papirbol. Ez semmivel se nyujt tobbet, cserebe gondolom 10x annyi lesz es note 4 only. Forradalmi, valoban. -
devast
addikt
Ez mekkora gagyi.... A nagy hype-ot próbálják meglovagolni, hogy előbb kint legyen a piacon egy termékkel mint az oculus. Az részletkérdés, hogy a termék használható-e...
Új hozzászólás Aktív témák
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Google Pixel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- SSD kibeszélő
- Házimozi belépő szinten
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Tesla topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- Macbook Air 2017 A1466 (2db)
- X1 Carbon 11th 14" FHD+ IPS i5-1345U 32GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Eladó Konfig I5 8400 16GB DDR4 1TB SSD 1TB HDD RTX2060 6GB!
- HP Color LaserJet Pro MFP M479fdw - multifunkciós színes lézernyomtató kiváló állapotban eladó
- Latitude 3450 14" FHD IPS Ultra 5 125U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Macbook Pro 2019 15"// i7 // 512GB // Számla+Garancia //
- Eladó Huawei P30 128GB / 12 hó jótállással
- Dell latitude, precision, xps, magyar világítós billentyűzetek eladóak
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3405
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest