Új hozzászólás Aktív témák
-
Chrys_
addikt
Hi
Én csak most jutottam el a helizésig
vettem 20€/db áron 3 kisgépet:
[link]Az egyikkel sikerült úgy leesni, hogy kicsit megszorult az alsó rotor tengelye. De én visszaigazítottam valahogy, most újra repül
A 3. viszont problémás. Repül, de állandóan vízszintes síkban kört ír le úgy, hogy a gép orra mindig egy irányba áll. Nem lehet stabilizálni, így nagyon nehéz vele egy pontra leszállni, majdnem lehetetlen. Azt hiszem, ez a gép lesz a másik 2 számára a cserealkatrész-bázis... -
Dany007
veterán
válasz
Polacheck #70 üzenetére
nemár.
Hihetetlen... V.színű a vevő gyárihibás. Vagy nem az akksihoz való. Szinte biztos, hogy túl nagy áramot kapott azért szállt el. Az enyémen van egy hmm minek is hívják... Fesz. szabályzó, ami csak annyit enged át, amennyit kell. Ez a tiedén nincs, lehet ezért csinál ilyet...
Szerintem ne add fel! Ha gariba kicserélik akkor neked az semmibe nem kerül. Remélem.
Másrészt meg lehet eladom az enyémet 30 ért... Potcuccokkal mindennel együtt és veszek egy nagyobbat... Ha gondolod... : ) Bár ez még nem biztos. -
Polacheck
HÁZIGAZDA
Részemről azt hiszem feladom a próbálkozásokat.
Új (gariban intézett) vevő + aksi megérkezett. Kézikönyv alapján vevő összerak, gyári aksi beilleszt, szervó feléled, távirányítón kis gáz, a vevőből lángcsóva és füst. Mint az előző alkalommal. Ezúttal viszont az aksi biztos, hogy jó, mert ezt már használtam. Az összekötés jó. Szóval valahol valami zárlatos, de sem erőm, sem energiám kikísérletezni.
Asszem nekem ennyi elég volt a jóból.
-
Dany007
veterán
Frissítettem kicsit pár információt. Pontosítottam a dolgokon. Egy elég tapasztalt helis segített javítani a hibáimat
-
Dany007
veterán
Várom az újabb fejleményeket! Poll: mindenképpen csekkold azt az ebay oldalt amit linkeltem, nehogy 13 ért rendelj
Amúgy mostmár egész medium skillem lett heli szerelésből...szal ha van valami sérülés probléma lehet tudnék segíteni v. ötletet gyártani megoldásra
-
Polacheck
HÁZIGAZDA
A párom lábáról levették a gipszet, úgyhogy hamarosan én is rendelek vevőt a gépbe, hogy ismét próbálkozhassak.
-
ovw
tag
Sziasztok,
én is most szálltam be a helizésbe, egyelőre 2 napja van meg a gép, pár
földhözcsapódás megvolt, de még egyben van. :-)Sajnos tanulókeret nem volt a boltban, tervben van, hogy veszek, bár lehet
mire kapható lesz megtanulok repülni. :-)Borzalmas nehéz tényleg, olyan szinten kell koncentrálni, hogy kb 10 perc
után remeg a kezem, mikor kikapcsolom a helit. :-)Ja, nem is írtam, egy E-Sky Lama V4-ről van szó, jó kis kezdő heli. :-)
Üdv,
ovw -
Dany007
veterán
Na én megint összetörtem. Már vagy 10x-re.
Viszont most nem tudom mi baja lehet. Szétszedtem darabokra, nem találtam semmi hibát. Semmit aminek nem úgy kéne működni, de mégse akar felszállni. =/
Asszem rendelek egy garnitúra pótalkatrészt, és kicserélem a rotor mechanikát úgy ahogy van.
Ahogy nézem 10-esből megúszom az egészet. És minden tiszta alu lesz végre.
A gond az, hogy 2 hét amíg megjön... = / Addíg marad a szimulátor... -
Dany007
veterán
Helyzet? Remélem nem rendelted meg 13 ezerért...
-
Dany007
veterán
Tévedtem, ezen tényleg nincs fesszabályzó. Vagy minek hívják szaknyelven.
Most megnéztem az enyémet is, nálam először elmegy az áram valami kütyübe, gondolom ez lesz a szabályzó. És utána megy a reciverbe.Azon gondolkozom, hogy honnan rendelsz 13 ezerért recivert?
Mert most néztem az E-bayen 4 csatornás mikro reciver 24 dollár... Mondjuk nem tudom a pontos paramétereket... Melyik felelne meg... De lehet jobban megérné így venni.Na most jobban utánanéztem. Ezt nézd meg! Sz.tem ez pontosan az a típus ami neked kell!
37 dollár szállítással együtt. Durván fele áron megkapnád! -
Dany007
veterán
válasz
Polacheck #56 üzenetére
Micsoda? : o
Elfüstölt? Na az nem tudom hogyan lehetséges : s
A rotor meg hogy roncsolódott? Törött? Mert amíg csak sérül a műanyag addig még jó. Meg kell csiszolgatni egy kicsit azt kész is. Az enyém is fogott pár aszfaltot. Ilyen huplik lettek benne, de kicsiszoltam.
De ez az elfüstölés megdöbbentő. Sz.tem graiban is meg kéne oldaniuk v.hogyan.
De még ha rosszat is adnak... van benne egy fesszabályzó, ami csak annyit enged át, amennyi szükséges. Elvileg. És csak utána kapja az áramot a vevő egység. -
Polacheck
HÁZIGAZDA
Szimulátor érdekelne majd, viszont előbb szerviz kell
Este még próbálkoztam és sikerült az egyik rotorlapátot ledarálni (teremgarázsban berepültem két oszlop közé) ami még nem is lenne túl nagy gond, mert rendeltem párat pótlásnak eleve, viszont amikor rádugtam a pótakksit amit a géppel együtt rendeltem, a gép orrában lévő vevő egyszerűen fogta magát és azonnal elfüstölt. Ha jól látom, ez egy 13 ropis alkatrész...
-
Dany007
veterán
válasz
Polacheck #54 üzenetére
Végre! Már vártam az első élménybeszámolót!
Jaja, tanulókeret kellÉn elsőnek csak úgy, minden nélkül felpörgettem a szobában... Aztán amikor egyszer csak megbillent az egyik irányba, huh na mondom itt hagyjuk abba
Az nem meglepő, hogy elhúzza. Ellen kell kormányozni neki. Csak vigyázni kell, mert amint elemelkedik az elhúzás meg fog szűnni. Legalábbis nem lesz annyira durva mint előtte.
Emiatt a trimmelés, mint írtam is kicsit értelmetlen. Leginkább a farok forgását kell beállítani. Az a legfontosabb.Na, akkor te már most tovább jutottál, mint én
Ha fejmagasságba ment és nem törted össze, akkor sz.tem az nagyon jó. Próbálj v.hogy lebegést gyakorolni.
Aztán ha az már megyeget úgy, ahogy, akkor próbáld minél előbb felkapni a levegőbe 'nagygázzal'. Ez azért kellhet, hogy ha majd leveszed a keretet, minél előbb a levegőben legyen, így nincs ideje felborulni, a levegőben meg már könnyebben megtartod egy helyben.
Na, majd akkor kell trimmelni. Keret nélkül sokkal stabilabb lesz a gép. Felkapod, megpróbálsz lebegni vele. Aztán ha biztonságban érzed magad, akkor megnézed merre húz el. Leteszed, állítasz a trimmeren, aztán fel újraEzen én is meglepődtem, mert keret nélkül szinte alig kellett elmozdítani középről. Előtte meg alig volt elég a finomhangolási lehetőség...
A legjobb ha zárt helységben tudod próbálgatni. Sajnos nejem az összes törésem a szél miatt volt...
Ha jól látom ez a gépezet csak 267gramm. az enyém ~ 300. Szal, igen érzékeny a szellőkre.
A felfelé futó meleg légáram elkapja, aztán már viszi is 5-6 méter magasra : ) Na az elég veszélyes dolog, mert ugye reflexből próbálsz korrigálni, hogy egy helyben maradjon, de akkor még inkább megindul felfelé. Aztán a következő reflex, hogy elkapod a gázt, na akkor meg hirtelen elkezd zuhanniNem egyszerű. Ezért félek én a szeles 7végétől =/ Érzem h megint összetöröm...
Ajánlom neked is a szimulátort. Reflex Xtr. Ha érdekel neked is elmesélem privátban, hogy lehet "megvásárolni"...
Ebben még a felfele menő légáram erejét is be lehet állítani, szal gyakorolni nagyon jó. -
Polacheck
HÁZIGAZDA
Na, megvolt az első "repülésem".
A tanulókeret tényleg kell. Nem tudom hányszor törtem volna össze a gépet nélküle a "laza" leérkezéseknél. Viszont gondom is van vele... A gépem elhúz miatta, hiszen nem tudom pont középre felrakni, így valamelyik irányba biztosan elhúzza a gépet.
Emellett próbálkoztam a trimmeléssel, de úgy érzem, hogy semmit nem értem el vele, nem sikerül beállítani rendesen a helit. Viszont volt kis sikerélmény is, néhány másodpercet sikerült fejmagasságban lebegni vele és volt 1-2 olyan kör is, amikor ugyan elment valamilyen irányba, de szépen éreztem a gépet. Sok gyakorlás kell még ehhez úgy érzem...
-
Dany007
veterán
válasz
Polacheck #52 üzenetére
Örülök, hogy segíthettem!
Nyugodtan írj csak!
Tanulókeretet el ne felejtsd! Kíváncsi vagyok a tapasztalatokra. Ajánlom először a farkat próbáld beállítani, hogy ne menjen körbe-körbe, hanem nagyjából stabilan álljon. csak kicsit is pörgő farokkal szinte lehetetlen irányítani.
Úgy kezd, hogy neked háttal álljon a gép. Úgy egyszerűbb az irányokat tartani.
Van már némi szervizes tapasztalatom is
Sok sikert ismét ;)Most végeztem a saját gépem összerakásával. Majd később v. holnap teszek fel képeket is.
Nagyon csúnyán összetörtem. Elgörbült a farok úgy, ahogy van. A rotortartó / irányító szerkezet leesett úgy ahogy volt... Szal eléggé gajjrament.
Viszont nekiestem, úgy fél 6 körül. Darabokra szedtem. Nagyjából kiegyengetem a farkát.
A rotornál szerencsére a tengely nem törött el, viszont egy azt rögzítő csavar kettétörött : ) Azt kicseréltem... összeraktam.
És még ki is próbáltam itthon a lakásban. Stabilan felszálltam vele. Igaz csak 10cm-re, de stabil volt, repült! És ez a lényegSzal most örülök a fejemnek. Megmentettem 40 rongyot.
-
Dany007
veterán
válasz
Polacheck #50 üzenetére
El e menj miatta boltba!
Az úgy jó! Az direkt laza
Majd a centrifugális erő nyitva tartja. Ha nagyon meghúzod, akkor nem tud magától beállni párhuzamosra és nem lesz jó.
Jó az ha lötyögMellesleg én ma törtem szarrá az enyémet... Úgy néz ki talán megtudom csinálni... Vagy vehetek másikat azt kidobtam 40 rongyot tanulópénznek
Sok sikert! ;) -
-
Dany007
veterán
Na megjöttem.
Egész 7végén repülgettem. 2x mocskosul megtörtem szegényt.
A ma délutáni volt a legdurvább. Egy főtengely, ami a rotorokat tartja, illetve annak mozgását biztosítja hajlott el. Tehát nem a függőleges fő-fő tengely : )
Durván egy 3,5cm x 0,5cm-es alu lehet. De olyat esett, hogy vagy fél centit görbült.
Aztán nagy nehezen sikerült szétszedni, majd kiegyenesíteni 95%-osra, majd összerakni, és tökéletes ismét
Azért az kiemelendő, hogy a legtöbb alkatrészt relatíve könnyedén lehet javítani illetve cserélni. Persze azért egy megfelelő műhely is szükséges.Ez lehetne egy felhívás is a szélveszélyre. Mivel ez egy kisgépnek számít a maga 300grammjával (akksival(!)) elég könnyen belekap a szél.
Alig voltam 1 talán 1,5 méter magasságban, amikor elkapta egy kis széllökés, és már vitte is! Felvitte 5 méterre, tekert rajta, és még mázlim volt, hogy vissza tudtam kormányozni felém...de végülis leesett, nem volt szép landolás. Így törtem meg 2x is a hétvégén.Ami viszont pozitív, hogy levettem a tanulókeretet. És láss csodát, sokkal jobban megy. Jobb az irányítás, messze stabilabb a gép is. Szóval, az ember megtanul egy kicsit vezetni, kicsit lebegni, sok-sok szimulátor, és már nincs is szükség a keretre.
A rotor szele miatt azok a kis ping-pong labdák berezonáltak. Ha a levegőbe emelkedtem össze vissza ugráltak. Gondolom szegény gyrot mennyire kikészítették. Kb olyan lehetett, mintha minimálisat csak, de ide-oda rángatnám a farkát, a gyro meg próbáljon egyensúlyozni...
Szal összességében keret nélkül sokkal jobban repülhető a gép. Ha már az ember eljut odáig, hogy mer és tud lebegni, illetve irányítani kis magasságban, akkor mindenképpen jobb keret nélkül próbálkozni. -
Dany007
veterán
A tornaterem jó. Én barátnőméknél kint a kertben. Illetve a parkolóban. Elég nagy placc van ott leaszfaltozva.
Szimulátor szimulátor szimulátor!!! Ha gondolod priviben tudok mondani egy olcsó megoldást a szimulátorra.
Hidd el teljesen más. Nem tom milyen szinten nyomod, de nálam ha szembefordul velem a gép, akkor elvesztem a fonalat és mindig lezúgokAmúgy én a helyedben a koaxra nem költenék ennyit pluszba. Gyakorolj a szimuban, aztán a koaxxal élőben is. És ha már megy, akkor vegyél egy rendes 4 csatissat.
Ha ez így megy, és nem kapkodsz (mármint nem akarsz a második repülésnél figurázni) akkor talán pótcuccokra se lesz szükség.Nemtom koaxoknál hogy megy, de én már 3x törtem meg a kicsikét. Ma volt a 3. És mindig a rotor stabilizáló kis gömbcsukló törött le. Egyszer volt pótalkatrész. A többi alkalommal meg megekecseltem... =) Ettő függetlenül tökéletes. Most 11 kor fejeztem be, ki is próbáltam stabil a rotor, nem rezonál be... Jó lett a javítás : )
-
arcok
csendes tag
-
Dany007
veterán
Hmm ez érdekes kérdés. Most el is kell gondolkodnom rajta : D
Ma este pont repültem is.
Sz.tem ez attól függ, hogy mennyire döntöd meg. Amúgy biztos hogy veszít.
Még pedig azért, mert a rotorlapok állásszöge adja meg a felhajtóerőt. Viszont ha megdöntöd a gépet, akkor az állásszög értelem szerűen már nem lesz vízszintes, ergo a felhajtó erő se lesz függőleges, hanem annak iránya is változik. Tehát szerintem ezzel nemigazán lehet mit kezdeni.De sz.tem ez nem nagy gond. Kis billentésnél nemigazán lehet észrevenni. Nagy billentésnél meg olyan gyorsan beindul, hogy azzal jobb vigyázni.
Nagyon meg tud lódulni a kicsike.Ma már eljutottam oda, hogy nagyjából stabilan tudom lebegtetni a gépet. Pedig múlt vasárnap óta nem repültem, csak szimulátorban. De úgy érzem, hogy nagyon sokat segített.
Most már nem az a félvepróbálkozás van, hogy na egy kicsit csúszkálunk, meg próbálunk lebegni, hanem egyből nyél gáz, felszáll és úgy lebegekValójában szerintem ami a gondomat okozza az a tanulókeret. Egyrészt súly. Tudom csak pár gramm, de egyszerűen nem lehet belőni középre stabilan. Másrészt meg egy kis csúszkálás és már el is mozdul. Tehát valamelyik oldalon ott vergődik =/ És ha csak minimálisan is, de lökögeti a gépet. Így elég nehéz stabilizálni.
De levenni meg nem merem. Mert azért a leszállásaim még nem olyan simák.
Nem egyszerű ez...De a szimulátor nagyon hasznos! Nekem sikerült egy szimus modellt nagyjából olyanra beállítanom, mint az én gépem. Sőt, egy kicsit instabilabbra is állítottam, így jobban megy már az egy helyben tartás
Észrevettem azt is, ha elindulok egy adott irányba határozottan, akkor már nincs instabilitás. Megy szépen ahogy kell.A farokrotort a legnehezebb belőni =/ De az a legfontosabb. Sz.tem azzal kell kezdeni. Ugyan is ha menet közben elfordul a gép, akkor bizony egy kezdő, mint én, belekavarodok az irányokba és kész is a baj. Csak mocsok nehéz belőni, mert millimétereket kell tolni a trimmeren, és ha csak millivel odébb van, akkor lassan ugyan, de biztosan kezd forogni egyik irányba...
-
arcok
csendes tag
a v6-os nem bírkozik meg egy lg viewty-val
viszont kíváncsi lennék, hogy a nem koax-os gépekre is jellemző-e, hogy lebegésből indulásba vagy oldalcsúszáskor jelentősen veszít magasságot?
nyomni kell neki rendesen, ha egy magassági síkban akarunk mozogni, majd lebegésnél vissza kell venni, hogy ne a plafont ostromolja. -
Dexar007
veterán
[link] Ezen mondjuk biztos sírva nevettem volna ha véletlenül egy 5kg-os ponty akad horogra
-
Dexar007
veterán
Áh azért annyira nem szeretnék belemerülni.
Elég lenne nekem 400-500méter,így megspórolom a sisak árát.
Amúgy már rá is kerestem a T-rexre ebay-en és 450eurotól kezdődik.
Itt lenne a tied.:[link]
+posta.Vagy esetleg van olcsóbban is?De mondjuk az elég durva hogy még csak 30cm-re tudsz biztonságosan felmenni,szal ha a közeljövőben megvenném akkor max jövő nyárra tudok normálisan a fő téren repkedni,kamerával!
-
Dany007
veterán
Heh. Hát ki fogom mindenképpen
Én azt tervezem (mivel wireless camerám nincs), hogy egy mobiltelefont, felvételreállítva erősítek az aljára : ) Aztán felmegyek, körözök vele kicsit, majd le és megnézem a gépen mit is vettem fel
De jelenleg max 30cm-re tudok biztonságosan felrepülni. Így ez nem mostanában fog bekövetkezni.A dolog koránt sem egyszerű. A súlytöbblet problémát okoz. Főként az irányításban. És ha nincs tökéletesen kisúlyozva a gép, akkor esélytelen.
Amúgy, amit linkeltem - és remélem meg is néztél - videót egy T-Rex 450-nel csinálták. Az már elég felsőkategóriás gépezet. Sokkal többet tud mint az én kis 40 ezer forintos gépem.
5-6-700 méterre az enyém megy fel. Ezek a T-rexek szerintem simán elmennek 1km-t is.
Ilyen magasságban viszont már abszolút nem látnál semmit a gépből, ergo muszáj a VR sisak. Az meg alapáron 300 ezertől kezdődik. Plusz kamera, plusz a gép... Fél milla alatt nem megúszható -
Dany007
veterán
-
Dexar007
veterán
Mekkora súlyt bírnak el ezek a helik?
Pl ha mondjuk rárögzíteném a hd videokamerám akkor fel tudna szállni?
Elég nagy pojén lenne úgy repülni h közben felveszem az egészet.Jah amúgy pocket cam ról van szó,nincs több 250grammnál.
-
Dany007
veterán
Végre sikerült kipróbálnom az egyik legjobb szimulátort. (legalábbis amit én eddig láttam)
A Reflex Xtr-t.
Több okból is nagy meglepetés ért.Ami a legjobb benne, hogy a végsőkig egyénire szabható a heli fizikája. A motor powertől kezdve, a rotor átmérőn át, a fordulatszámig és a súlyig bezáróan mindent lehet állítani, finomhangolni. Még vagy 35 különböző beállítás van. Külön a vezetésre, külön a fő és farokrotorra. Tehát ha az ember tudná, hogy pl a helijének hány centiméterre van a súlypontja a központi tengelytől, vagy a heli feje mennyit lebeg be, akkor szinte 100%-ig ugyan azokat a fizikai tulajdonságokat lehetne leprogramozni, amire a heli képes a valóságban.
Az első furcsaság az volt, hogy a legtöbb heli igen stabil volt repülés közben. Hát, mondom az enyém messze nem ilyen... Végül sikerült megtalálnom a lebegési instabilitás beállítását.
Egészen addig toltam felfelé az értékeket, amíg nagyjából hasonlítani nem kezdett az élőben tapasztaltakra. Így kiderült, hogy a helim instabilitása kb 35%-os.
Viszonyítva egy T-rex, vagy Raptorhoz, az övék kb 10-4%(!) körül voltak! Gondolom nem hasra ütve adták meg ezeket a precíz adatokat. Tehát mondhatom, hogy ez a fajta heli, egyenlőre elég instabilnak tűnik.A másik meglepetés az az volt, hogy rájöttem, egyenlőre nem igazán kéne messzebb repülnöm, illetve magasabbra.
Ugyan is, amint visszafordítanám a gépet, teljesen elveszítem az irányítást. Ugye a heli velem szemben pont ellenkezőleg reagál az irányításra. A balból jobb lesz, a farok is megfordul ugyebár... Szóval meglepő volt, hogy ez mennyire meg tudott zavarni.
Szerintem ezt egyszerűen meg kell szokni, hozzá kell szokni, és érezni a repülést. De ha ezt élőben kezdtem volna gyakorolni, akkor már vagy a 3. helimet fogyasztanám
Ez is bizonyítja, hogy a szimulátor mennyire hasznos!Csak az a kár, hogy ez a szimulátor program nagyjából többe kerül, mint maga a gép.........
Persze ha azt vesszük ezzel nagyon sok törést el lehet kerülni, akkor talán még meg is éri. Persze amennyiben létezik / talál az ember hozzá a sajátjának megfelelő modellt. -
Dany007
veterán
Nagyszerű megoldásnak tűnik! Az tény, hogy jobban bírják a gyűrődést : )
Tudod, a gázkar levétel nekem azért lenne rossz megoldás, mert azért ez a heli majd fél kiló, így azért nagyot puffan. A motor meg nem melegszik vészesen. Persze egyértelmű, hogy amint lehet én is leveszem a gázt ilyen esetben
Jó az a koax heli! Plusz még szerzel hozzá egy szimulátort aztán kész is a tökéletes repüléshez vezető út : ) Már csak végig kell járni@Vakegérke : igen, a hihetetlent én is inkább döbbenetre értettem, mint kételkedésnek
@Polacheck: na én azért ennyire nem értek a lovakhoz : ) Azt tudom, hogy ezekben Lítium-polimer akksi van szemben a telcsik Lítium-ion akksijával. Aztán hogy ez most jó vagy sem... passz : )
-
arcok
csendes tag
-
Dany007
veterán
válasz
Polacheck #23 üzenetére
Ha olyan erő éri, akkor az alu is eltörik.
Nálam az volt probléma, hogy leért a rotorlapát a földre, jobban mondva nekivágódott, és a kiegyensúlyozó lapát már ezt nem bírta tolerálni, ezért annak a gömbcsuklói törtek le még mielőtt a lapátnak vagy másnak komolyabb baja lett volna.Az akksi kértést nem vágom nagyon. Annyi szerintem biztos, hogy minél nagyobb a mAH szám, annál tovább bírja. Ugye megvan, hogy hány ampert vesz fel a gépezet, az akksin meg, hogy mennyit képes leadni óránként. A feszültség szerintem annyira nem számít, mert a gépen van fesszabályzó, ami úgyis csak annyit enged át, amennyire be van állítva.
Amit észrevettem, hogy nagyon számít az akksi súlya. Meg úgy összeségében a súlyozás is.
Kipróbáltam a régi 2 csatis gépnek az akksijával. Az egy 7,2V-os 600mAH-s akksi volt. Hát, irányíthatatlan lett. Minden beállítás elszállt, és vissza se tudtam hozni. Ha jól emlékszem, mert lemértük, a saját akksija 25-35 gramm, ez a kipróbált akksi pedig 75 grammos. Tehát ennyit számít cirka 40 gramm.
Vagyis nemtom hogy fogok akksit cserélni... leméretem előtte? :S passz...@#24) Vakegérke: 50 éve? Létezett már akkor modell helikopter? : o Az, hogy igaz, még az is necces 50 éve... Sikorsky volt az első aki rendes helikoptert épített, de megnemmondom mikor... 40-50 körül asszem... Szal nagyon durva hogy már 50 éve is létezett ilyen
-
Vakegérke
félisten
Közel 50 éve láttam először helikopter modellt. Állt a földön, mormogott a motorja, kavart a propeller, mi pedig tátott szájjal bámultuk, és vártuk, hogy a bácsi röptesse végre.
Nem tette. Vagy fél óra múlva leállította, és elvitte. Azóta sem tudom, hogy minek járatta a ketyerét.Nagyon jó lehet röptetni egy helikoptert, de nagyon drága szórakozás. Arról nem is beszélve, hogy engem zavarna a kíváncsiskodók társasága, akik bizonyára vaskos kritikával illetnék bénázásaim.
-
Polacheck
HÁZIGAZDA
Igen, az alu mechanika miatt rendeltem én is külföldről, mert az itthon kapható változat mechanikája teljesen műanyag, így remélem megúszom majd a szerelgetést. Ráadásul itthon ugyanehhez a modellhez 8,4 V/700 mAh Ni-Mh akksi van, addig a most rendelthez 7.4V 800mAh 15C Li-Po aksi jár (és remélem jól tudom, hogy az előbbi itt is hasonlóan szar, mint a mobiloknál).
-
Dany007
veterán
válasz
Polacheck #21 üzenetére
Elméletileg már van egy RC modellezős topic a PH!-n. De nagyon kihalt. Én próbáltam írni bele, de semmi reakció.
De ahogy látom, azért gyűlnek az emberek, akiknek esetleg lenne rá igénye
Ha mást nem tapasztalatot megosztani.
Az enyémen pl már kellett barkácsolni egy kicsit. De szerencsére b.nőm bátyja messze menően precíz ember, és olyan tökéletesen helyredobta a gépet, hogy jobb, mint újkorábanOh, ez a Walkera nagyon szépnek tűnik! Már ha valakinek számít a kinézet... Nekem igen
Alumíniumból lévő mechanika szintén jó! A farok rotort érdekes lesz belőni : ) Mivel nem szíjhajtású, így a fordulatszámmal tudod egyenesbe hozni. De még lehet h kevesebb bajod lesz vele, mint nekem. Meg talán eggyel kevesebb dolog van amit csúnyán össze lehet törni. Ugye a farok rotor állásszög változtatására gondoltam.
Mindenesetre sok sikert! Élménybeszámoló jöhet ;)A lapát nem vészes. Ezek műanyagból vannak, inkább 'benyomódik' sérül, de nekem még nem törött el. Viszont a főrotor állító mechanika már 2x is. Abból kell a pótalkatrész
-
Polacheck
HÁZIGAZDA
Jó az írás, igazából lehetne egyet külön nyitni szerintem (RC HelikoPHterek
) a témának. Én pont néhány nappal ezelőtt döntöttem úgy, hogy a paplansárkányomat lecserélem egy ilyen szitakötőre (némi ráfizetéssel persze) és a Walkera HM 4# lett a választott az upgradelt alkatrészek miatt. Kicsit félek tőle, hogy a szénkefés motort hamar cserélni kell majd brushless változatra, de első gépnek remélem beválik majd. Persze rendeltem néhány tartalék lapátot+tanulókeretet is a kezdeti botladozások kiküszöbölésére
-
Dany007
veterán
Nemigazán értem hogy engedhető meg, hogy ilyen árusítsanak Európában.
Az enyém HongKongból jött, az még okés...
De amit itt veszel az Euban, arra azért vonatkozik jópár minőségbiztosítási szabály.
Elvileg nem lehetne olyat árulni, ami sérülést vagy tüzet okozhat...Hja még a szállításról annyit, hogy 2 hét alatt jött meg Hongkongból. Ami nem is lenne vészes, de kb 1 hét alatt ideért Budapestre. Na onnan volt még egy hét, amíg kihozták! Röhej... Vámoláson volt ugye, de 30$-os terméknek lett feltüntetve. Ergo vámot se kellett rá feltüntetni.
Szal röhej, hogy a magyar bürokrácia miatt 7 napba, 5 munkanapba telik, amíg eljut a csomag Budapestről Veszprémbe. Holott, a Hongkong Budapest távot 1 hét alatt megtette. -
Kantorpe
tag
Litiumos akuk egyebkent szuper kis zsebbombak, kicsit megbolonditod, es szepeket durran.
-
marcee
addikt
30e volt ez a 2,4GHz-es változat. A honlapjukon, webshop-ban még fent volt a 35MHz-es is, 20e-ért hirdetve, de arról a boltban derült ki, hogy decemberben akciózták ennyiért a beragadt raktárkészletüket.
A melegedésre felhívták a figyelmünket két boltban is. Szénkefés a motor. A 2x4 perc repülés között 6-8 perc pihentetést ajánlottak. Ezzel szemben eleinte kb negyed órán keresztül tartott egy-egy feltöltéssel a próbálkozás, amiben kis repülés, majd a gép előhalászása a TV mögül, károk felmérése, rendrakás, szerelvények ellenőrzése, visszapattintása, majd újabb repülés következett. Így direkt szünetet nem tartottunk, de nem is ment sokat félgáz felett.
Esetünkben a táp nem volt túl melegedős, de az aksi esetében felhívták rá a figyelmünket, hogy cserépben/pohárban töltsük a robbanás után bekövetkező tűz esélyének a minimalizálására!
Így tettünk, de eddig no problémó.
-
Dany007
veterán
Igen én is úgy tudom, hogy a legjobban tanulható. Persze gondolom azért ez se könnyű.
A farok rotor hiánya sokmindenben megkönnyíti a helyzetet.
Azért azt elég nehéz belőni pontosan. Annélkül meg folyton elpörög ha csak kicsit is a gép a tengelye körül. Na úgy már nehéz irányítani, hogy egyik pillanatban még feléd néz a heli, 10 másodperc múlva meg már fordult vagy 140 fokot...Nekem is külön forgózsámolyt kellett építenem, hogy be tudjam lőni a farkát. Másképp egyszerűen nem sikerült.
Csináltam egy forgó talpat. Ráerősítettem a gépet, aztán hadmenjen. Addíg tekergettem, állítgattam, amíg be nem állt stabilra. Onnantól minden lökés tökéletes volt. Magától beállt vonalba. Valójában a gázkar alatti trimmer állítása nem is volt elég. Még a bal felső részen levő potit is használni kellett, hogy tökéletes legyen a beállítás.
De ugye, mint írtam is, nekem épp elég nehéz volt a levegőben tartani, nemhogy közben a timmert meg a potit is állítgassam : )Szal ha vesztek egy 3D-s gépet majd, szerintem az első, egy ilyen forgótalp építése. Ott belövitek a farkat, aztán kész, utána már simán tudnátok irányítani, mint ezt a koaxot!
-
Dany007
veterán
Egyetértek!
A leggazdaságosabb tanulni.
Én azt bánom, hogy a legelső 2 csatis gépem helyett nem egy ilyet vettem.
Ugye az került 7 ezerbe, a mostani meg 40-be. Egy ilyen koax kerülhet kb 15-20 ezerbe, jobban jártam volna. De talán sikerül így is megtanulni gépcsere nélkül.Ez a melegedés dolog nekem nagyon furcsa... Erre mit mondtak a boltban?
Nálam a motor 15 perc folyamatos próbálkozás után is "csak" kicsit forró, de még bőven megfogható. (mondjuk abba nemtom milyen, de nekem brushless motor van, ami szénkefe nélkülit jelent. Így gondolom kevesebb súrlódás talán.)Nálam viszont az akksi töltő melegszik! Most 7végén vettük észre. Emelem fel az asztalról és nem tudom... Csak nagyobb erőbedobással. Hát szépen megolvadt a burkolat! Piszok forró volt, megfogni se tudtam.
Van benne egy kis vezérlő ic, és az melegszik piszkosul.
Szal érdemes erre is figyelni, mert ha véletlenül az asztalon marad, esetleg papírkupacon, akkor azt simán begyújthatja.
Mi már arra gondoltunk, hogy egy kis csipszethűtőt szerelünk ráÉrdemes lenne elgondolkodni a tietek moddolásán is. Bár, ahogy a képeken látom, a rotor azért küld rá egy kis levegőt.
Sz.tem érdemes lenne levenni a plexiburkolatot, és valahogy alu hűtőbordát köréhajlítani a motornak! Sz.tem egy kicsit nagyobb hőleadő felület és már meg is oldódott a melegedési probléma. -
marcee
addikt
A 35MHz-eset linkelted, pedig a 2,4GHz-es van, persze nem tudom, hogy van-e más különbség.
Danny007: Ez is 4 csatornás, a boltban azt mondták, hogy a legkönnyebben irányítható modellek közé tartozik. Mondjuk nekem a funkcionális farokrotor nagyon hiányzik. Bár tény, hogy akkor nem lehetne letört farokkal repülni!
-
arcok
csendes tag
a marcee által említett barát/apuka vagyok.
a második vásárlás előtt a neten és szakboltok eladóitól is érdeklődtünk és emiatt esett a választásunk a koaxiális (két egymás feletti rotor, a farokrotor csak dísz) megoldású Easy Copter V6-re. nagyon hasonló paraméterekkel bír, mint a WASP V3
[link]a saját és Danny007 tapasztalatait öszevetve minden kezdőnek ezt a kialakítást javaslom.
a gép stabilitása nagyon jó. nincs szükség a ping-pong labdás megoldásra. trimmelni itt is kell, de néhány repülés-próbálkozás után ezzel sincs komolyabb gond.
nem azt mondom, hogy bekapcsoltuk és tudtunk vele repülni, de a 4.-5. feltöltés után már a padlóról fel lehet vele repülni az asztalra.az eladó javaslata az volt, hogy az elején ne is nagyon emelkedjünk fel a földről, a padlón "csúsztatva" érezzünk rá az irányokra. ezután franciaágy felett kb. fél méterrel gyakoroljuk a lebegést. természetesen a 13 éves fiam ezeket mind kihagyta, ráadásul szabadban próbálkozott először. a jobb-bal neki ment hármunk közül a legjobban és a "bátorsággal" sem volt gond, így jó 3-4 m magasságba is felküldte a gépet. onnan is pottyant le (akkor nem esett baja).
tapasztalatom szerint az éles-sarkos részeket nem szereti, annak nekicsapódva, belekapva törik a rotor. egyébként egy zuhanás után sztem nem tud, ugyanis hajlékony. (az eladó teljesen visszahajlította a boltban)
a farokrész biztosan össze fog még törni egy-egy nagyobb zuhanás után, ha fémből lenne, akkor tovább tartana.függőleges felületek mellett figyelni kell, mert a turbulencia könnyen nekiszívja a gépet a falnak.
egyedüli gond a marcee által is említett repülési idő, ráadásul még ezt a kb.8 percet is meg kell (érdemes) megszakítani és pihenőt adni a motoroknak.
szerintem nagyon jó szórakozás, csak a függőségtől óvok mindenkit. egy vagyont el lehet költeni egy modellboltban.
-
vPhis
tag
A 10-15 perc az elég jó.
Nekem is 10-15 perc a Twister Bell 47-essel aminek 800mAh-s akkuja van.
A nagy gépemmel meg kb 5-7 percet lehet (majd) repülni pedig 2200mAh-s az akksija
Kicsike különbség
Amúgy nagyon brutál akksikat lehet venni egy helikopter árán
4-5000 mAh-s 11.1V-os 30k -
Dany007
veterán
Hát igen, valójában a képen látható heli szolgál tanulásra.
Az enyémnél a max repülési idő 10-15 perc. Ezt sajnos ki is felejtettem az írásból.
Ami végülis nem rossz. Azért tűnik nagyon kevésnek, mert az ember próbálkozik, gyakorol.
De ha valójában sikerülne rendesen negyed órán át repülni, akkor azért az elég soknak mondható.Sz.tem jó ötlet volt, hogy ilyennel kezdtétek. Pár havi gyakorlás, és ha már megy, akkor lehet egy rendes 4 csatis 3D gépet venni. Az már precízebben beállítható, és a korábbi tapasztalatnak köszönhetően jobban is fog menni. Kevesebb a törés esélye
"- Kifejezetten azt kérték a boltban, hogy bármi történik vegyük le a gázt nullára."Asszem erről írtam is a cikkben. Ezzel a módszerrel csak az a gond, hogy ha nagyobb magasságban száll a heli, (1-2 méter) és ott veszed el a gázt hirtelen, akkor bizony nagyot esik.
Én ilyen esetben 2-3 lépcsőben megpróbálom finoman csökkenteni a gázt, hogy ne essen, hanem inkább szálljon leBár a körülményektől függően nem egyszerű.
De bele lehet jönni... Csak idő kérdése -
marcee
addikt
Tök jó írás, nekünk mondjuk egy héttel elkésett, de azért jó!
Történt ugyanis, hogy az egyik barátom fia kapott az apjától és nagyapjától valamely ünnepi alkalomra (névnap?) nemrég egy olcsó RC helikoptert, aminek nem néztek utána, csak megvették akciósan egy teljesen más profilú boltban. Gagyi volt persze, irányíthatatlan, szerencsére visszavették. De a feelinget Ők is megérezték és elkezdődött a kutatás a még megfizethető, de már élményt nyújtó helikopter után. Végülis az Easy Copter V6 2.4GHz mellett kötöttünk ki múlt hét szerdán. Az egyik első lebegés.
- Mi is szenvedünk/tünk az irányítással.
- Kifejezetten azt kérték a boltban, hogy bármi történik vegyük le a gázt nullára.
- Mielőtt a kis tulajdonosához jutott volna a gép, már behorpasztottuk a fülke "plexiét", azóta meg több menetben letört a teljes farok. Elvben mindenhez van cserealkatrész, úgy tűnik ez nagyon fontos.
- Esetünkben a bútorokon nem látok sérülést, a nyitott kijelzőjű notebook burkolatán látszik meg az ütközés nyoma egyedül. (meg a rotoron)
- Kicsit lehangoló, hogy teljes terhelésen 2x4 percet bír az aksi, ami közben pihentetni és hűteni kell, a töltés meg 1,5 óra. Persze közben lehetne szimulátorozni, ha a szimulátor kábelért nem kértek volna 7+ ezer pénzt. Talán lesz utángyártott negyedáron. -
vPhis
tag
Nitrós = metilalkohollal működő robbanómotoros
És igen, metil, ami mérgező. Kis mértékben csak megvakít, nagyobb (~10ml) meg is öl. Az a lényeg hogy nagyon kevés is halálos. Bőrrel érintkezve gyorsan le kell törölni, mert kis adag esetén csak felrepedezik a bőr, ha viszont sokáig érintkezünk vele, akár látászavarok is felléphetnek. Gőzének belégzése se ajánlott. -
Dany007
veterán
Köszönöm nektek! Igyekszek belejönni a dologba : )
Volt egy videó Youtube-on, ahol a kissrác 4 éves volt(!) és egy T-rexet vezetett, ami kb 160+ ezres kategória... : O
Szal ha egy 4 évesnek megy, akkor nekem is ;)
Jöhetnek a helyesírási hibák offba. Sajnos, most nem volt időm külsőssel leellenőriztetni. Így saját kútfőből próbálkoztam helyesen írni! -
Xirtam
veterán
Így felkelés után! Magával ragadot nekem nagyon tetszik ! Egészségel használd és vigyáz magadra! Reméljük egy idő után valamelyik hazai versenyen képiseltetni fogod magad!
-
vPhis
tag
Jó lett, bár vannak benne kisseb (helyesírási) hibák.
Új hozzászólás Aktív témák
- Home server / házi szerver építése
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Battlefield 6
- Elektromos autók - motorok
- Sorozatok
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- További aktív témák...
- Thermaltake Toughpower SFX Platinum 1000W
- Gigabyte B650M Aorus Elite AX ICE + 3 év garancia
- Sony DSC-HX300 digitális fényképező + 3 extra akksi + 8GB memóriakártya + Hama Star 700 állvány
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- Lian Li HydroShift LCD 360R/TL AIO vízhűtés eladó!
- MacBook Pro 16 i7-9750H 16GB RAM 512GB SSD RX 5300M 1 év garancia
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- 134 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX8H) - Intel Core i9-13900HX, RTX 4090 - 3 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest