Új hozzászólás Aktív témák
-
Oliverda
félisten
-
Oliverda
félisten
-
-
Mach5
aktív tag
Hellótok! Ha valaki vesz 3db kártyát akkor kb. hány százalékal lesz gyorsabb mintha "csak" kettő menne benne?
-
Tenken
őstag
Kicsit rápihenve a hallottakra felmerült bennem, hogy:
akkor ennél a hidránál esetleg értelme lenne már gyengébb gpu-kat is többszörözni, anélkül hogy "input-lag" lenne?
Meg akkor ez a chip mennyire fog izzadni ha nagyon túráztatva lesz? -
Tolkarius
tag
aha, király... csak nem értem
de azért biztos jó
-
azbest
félisten
Gondolom nagyon leegyszerűsítve arról van szó, hogy objektumokat lehagy a gpu-knak kiküldött adatokból, s valami kulcsszínnel helyettesíti a területet... majd a végén minden képből kulcsszín szerint kivágja (mint az overlay), hogy mik kerüljenek a végleges framebe. Ha párhuzamosan kezeli a kártyákat, akkor lehet belefér a 2 képkocka idejébe minden adat, gondolom nem egymás után másolgatja a végleges framebe az összes kártya képét, hanem a fő kártya framejére szépen egy körben behúzza mindenkitől a pixeleket.
mondjuk, ha 0 a kulcsszín értéke, akkor
[a(x,y) OR b(x,y) OR c(x,y) OR d(x,y)] ->megvan a teljes képkocka egy lépésben, mert így minden a helyére kerül
Ha ( ( ( a(x,y) OR b(x,y) ) OR c(x,y) ) OR d(x,y)), akkor 3 lépésben jön össze a tartalom, de ez semmivel sem jobb, csak lassabb, mint az előző
(a terheléselosztás pedig úgy játszik, hogy ugyanolyan fps-sel menjen minden résztvevő, hogy össze tudja rakni a képet -> valami fps limit is lehet, pl. vsync... de így durva grafikával is tartani tudná)
-
v.tom
őstag
Hát, nem tudom, hogy ez miként működik pontosan. Nálam ezt egyszerűen a hűtésük felpörgésén szoktam vizsgálni. A második kártya ventijét igen ritkán hallom tekerni...
Hát, azért mondjuk 4 db rv770 mellé nem tudok így kapásból mondani olyan játékot, ami megizzasztaná őket. Arról nem is szólva, hogy ha valami meg is izzasztaná, akkor ott már közbe fog jönni cpu is, mint küszöb valószínűleg.
-
Tenken
őstag
Óóó, akkor ezek a multiGPU-k úgy mennek, hogy akkor kapcsolódik be a melóba a következő amikor az addig dolgozó bedobná a törölközőt? Vagyis a 4 mag arra jó, hogy a grafikus "potenciál" semmi esetre se legyen a szűk keresztmetszet?
Sorry minenki hogy itt szétoffolom a topikot, de nekem nagyon nem volt idáig világos mi fán teremnek ezek a dolgok...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az igazság az, hogy a legtöbb játékban a CPU nem hajt ki három vagy négy GPU-t. Gyanítom az Input lag, azért nem kapott eddig nagyobb hírverést, mert abból a négy GPU-ból az esetek többségében kettő pihen.
Nyilván itt szerepet játszik az is, hogy a 4 GPU-s rendszerek többnyire csúcskártyákkal vannak szerelve. Ha valaki bepróbálna 4 HD 4650 például, akkor az észrevehető csúszást eredményezne erős CPU megléte esetén.
A CS az elbaszott motorra épül. Ott igazából nem a konfig számított hanem az FPS, minél több volt, annál nagyobbat ugrottál.
Fel lehet hozni tapasztalatként, de a probléma szoftveres.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát a LAN az függ a hálózattól is, de ha nem vesszük figyelembe ezt a tényezőt, akkor igen. időhátrányba vannak. 2 GPU-nál ez még nem észrevehető (főleg azért, mert a DX is két frame-re van szabva), de négynél, már 3 frame késés van, így érdemes a fej elé célozni, ha headshot kell.
dabadab: a gémerek a 240 és a 250 FPS között is látnak eltérést.
-
-
Tenken
őstag
Ezek szerint akkor azt mondod, hogy teszem azt egy lan party-n gyakorlatilag hátrányban van az akinek ilyen überdurva 4GPU-s cf vagy sli konfigja van a legdurvább CPU mellett is egy viszonylag magas folyamatos fps-t produkáló 1 gpu-s megfelelő cpu-s optimális konfiggal szemben? Most az az adott megfelelően magas fps, nem feltétlenül kell ugyanazon felbontás mellett kipréselődjön, de remélem érted a dilemmát amire célozni próbálok...
-
twollah
nagyúr
Remelem eletkepes lesz a megoldas.
-
válasz
hibavissza #15 üzenetére
Akkor sem vagy ott ha játszol, egy virtuális személyt irányítasz egy virtuális térben. A valóságban, mert itt a kulcsszó, ott üldögélsz a székedben, nem akarnak lelőni és nem is menekülsz a golyók elől.
-
Kr/\toS
senior tag
Szerintem mivel az eljárás risc alapú, életképesnek hangzik a dolog.
-
G.A.
aktív tag
Remélem jól fog működni.
Már csak az érdekelne még, hogy a kis chipbe raktak e energia menedzsmentet? Mármint, hogy ha nem kellenek, lekapcsolja e a nem használt GPUkat? Pl filmnézés, netezés közben...
GA
-
Ne haragudj, de ezen nagyot röhögtem;
"Értsd lősz az emberre, de a valóságban már nincs ott, csak te látod ott a monitoron"
Nem valóságshow-val játszadozunk.
A virtuális lelövendő emberke a köztes űrben lebeg, amikor már nincsen se a merevlemezen, elhagyta a központi és grafikus memóriát is, megy egy másik univerzum fele, mi meg csak a szellemképét látjuk a képernyőn kivetülve. -
Abu85
HÁZIGAZDA
-
jerry311
nagyúr
Amgí csak GPU-ként gondolsz rá, addig tényleg minek? De ha már fizikát számol a harmadik, ne adj isten 2 video + 2 fizikai számításokat végző szörnyeteg...
Mindent el tudok képzelni, azt is ami nincsMondjuk továbbra is fenntartom a kérdést, hogy vajon mekkora lag-ja lesz ennek?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
ZewaDeluxe #2 üzenetére
Szerintem életképes a dolog, de sok buktatója van. A Lucid egyedül nem lesz képes ezt megoldani, szükség van az AMD és az NV közbenjárására. Ha jól tudom az AMD már kapcsolatban is van a céggel. Ettől függetlenül megvárnám az első eredményeket.
Bizonyos szempontból viszont az AFR hosszútávon nem megoldás. Lehet mondani, hogy egyszerű és kvázi hatékony, de két GPU-ig megfelelő az input lag. Maximum egy harmadik GPU még mehet, de a negyediknél, már sokáig tart a párhuzamos képszámítás. Nem fog akadni a játék, de eltolódik az idősík. Értsd lősz az emberre, de a valóságban már nincs ott, csak te látod ott a monitoron, mert késik a feldolgozás. Az AFR szigorúan két GPU-ig életképes eljárás. A harmadiknál már előjönnek a parák.
Mondjuk az is kérdés, hogy minek két GPU-nál több, de most elméleti szinten engedjük meg magunknak.
-
antikomcsi
veterán
válasz
ZewaDeluxe #2 üzenetére
Ne beszélj többes számban.
-
ZewaDeluxe
tag
Abu!
Kíváncsiak lennénk a személyes véleményedre ezzel a dologgal kapcsolatban...
Az, hogy az MSI (is) pénzt fektet ebbe a fejlesztésbe, ill. gyártásba, az persze valamelyest jelzi, hogy komoly szereplők veszik komolyan az elgondolásban búvó lehetőségeket...
TE hogyan látod?
-
Ste
addikt
Elég sok műveletet kell ennek a Hydrának végrehajtania. Vajon mennyire fog ez a rendszer teljesítményére negatívan hatni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- PlayStation 5
- Gyúrósok ide!
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Homokféreggel is pózolhatna a OnePlus 15
- Okos Otthon / Smart Home
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Küszöbön az androidos PC-k
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest