Új hozzászólás Aktív témák
-
wwenigma
Jómunkásember
A probléma megoldódott, azt hitték, törni akarom a rendszert, es ugy lett elcseszve az STB... értelmesen elmagyaráztam, hogy pusztán szoftverfrissitesen esett át, mivel voltak bizonyos fagyások és problémák és nem voltam akkor még tisztában azzal, hogy bizony a saját rendszerükre idomított sw-rel működik csak megfelelően... megkaptam ígéretbe, hogy utánanéznek és ha elérhető, közzé lesz téve mindenki számára. Elég kellemetlen beszélgetésen estem át...
-
FPéter
aktív tag
Szerintem teljesen jogszerűen jár el a szolgáltató, elvégre mindenki annak ad el, akinek akar. Gondolom benne van, hogy 30 napos határidővel indoklás nélkül felmondhatja a szerződést.
A károkozás pedig konyhanyelven annyit jelent, hogy olyat teszel a rendszerükkel, ami számukra nemkívánatos. Ők döntik el, hogy ez nekik kárt okozott-e, vagy nem, hiszen te azt nem tudod megállapítani, hogy ők hogyan és milyen költségekkel oldják meg a szoftver visszatelepítését. Pl. ha egy állami tulajdonú intézményben összetörsz egy villanykörtét, okozhatsz akár 30 ezres kárt is, attól függetlenül, hogy a villanykörte értéke 100 Ft. Mindez a csere költségei miatt, mert a nagyobb cégeknek ill. az államnak nyújtott szolgáltatások esetében mindig vastagon fog a ceruza, főleg műszaki területen, a felelősségvállalás miatt.
Arról már nem is beszélve, hogy én sem szeretem, ha valaki trükközik az általam nyújtott szolgáltatások igénybevétele során. Csak én nem tehetem meg, hogy elsőre bevágom a durcát, egy nagy cég viszont nagyon is, mert számukra így a hatékony.Ezt nem azért írom, hogy baszogassalak, nyílván ezeket senki sem gondolja végig, ha magára hagyják valamilyen problémával.
És ne nyúljatok a Set-top-Boxok, az ADSL modemek, az ITPV-s gatewayek és egyéb állatfajtákhoz -
Bendegúz_50
tag
válasz
Thunderzolee #17 üzenetére
Sziasztok!
Először is egy tévhitet szeretnék gyorsan eloszlatni, miszerint "az analóg adás a Te tv-iden soha nem lesz tiszta , szemcsementes képű" írta Füleske a neked írt válaszában. Ez maga a tévhit, mert sokan hiszik ezt miután sokaknak ezzel magyarázza a szolgáltató a szegénységi bizonyítványát ha nem sikerül megfelelő szolgáltatást biztosítani.
Kristálytiszta kép, surrogás mentes sztereó hang ( a sztereó adásoknál) a jellemzője egy jól beállított rendszernek, hiszen a fejállomáson - ebbe most nem megyek bele mert igen hosszú lenne - is analóg műsorszórásra van beállítva a cuccos jelenleg, analóg tv készülékekhez, noha folyamatos az átállás a digitális adásokra, melyet bloggomban [link] részletesen említek.
Az, hogy egy kisebb képernyős tv-n élesebbnek tűnik a kép és nem jönnek annyira ki a hibák természetes dolog mert a sorok közelebb vannak fizikálisan egymáshoz és nem szembetűnő annyira a bibi, de jó vételnél egy 82cm HD TV-én is kifogástalan a minőség.
Egy dolgot tudni kell: a szolgáltató - bár melyik - garanciát az első jelátadási pontig visel ami azt jelenti, hogy a bejövő, lakásban található első csatin kell meglenni az előírás szerinti jelszintnek oda irányban és visszirányban (ha internetet is kábelről veszel akkor van visszirány).
Bátran kijelenthetem mivel szakmabeli vagyok, hogy az említett jelátadási pont körüli problémák valamivel nagyobb százalékban vannak jelen a kábel tv-s szolgáltatásoknál, mint az ezt követő lakáson belüli hibák...sajnos.
Ki kell szűrni tehát első lépésben hogy meddig jó a jel amit nemes egyszerűséggel úgy lehet kitalálni, hogy meg kell kérni - levében - a szolgáltatót, hogy adjon a szerződés szerinti jelátadási pontról egy mérési jk-t (jegyzőkönyvet). Kijönnek, mérnek, nyomtatnak, odadadják....NEM POSTÁZZÁK ebbe nem szabad belemenni. Valószínű a nyomtatási nehézségekre fognak hivatkozni, na ezt akkor biztosítsuk nekik.
Ezt kötelességük megtenni. Ha ez megtörtént abból világosan kitűnik, hogy szolgáltatás probléma van-e vagy a lakáselosztás nem szakszerű.Az utóbbival is lehet ám mit kezdeni
, ha valakit érdekel és konkrét gond van írjatok PÜ-t
-
Jajj, nem erre gondoltam.
Otthon a 72cm-es CRT-n is normális képminőség volt. (Ott már megvolt a Sony.) Analóg, de normális.
Itt viszont olyan zavaró hibák vannaka képben, h szobaantennával szebb képet tudnék elővarázsolni. Ezt komolyan mondom, kipróbáltuk, TV2, RTLKlub esetében megszűntek a "csíkok". Ezért mertem szóvá tenni a szolgáltatónál. Természetesen tudom, h tűéles kép nem lesz, nem is ez zavar, hanem a képhibák.
Nem vagyok műszerész, nem ismerem az általam észlelt képhibák neveit, (biztos van nekik), de ha otthon hiba nélkül be lehetett fogni a műsort, itt miért nem?
(És köszi, de nem az összes TV az enyém, csak egy.)
-
Füleske
addikt
válasz
Thunderzolee #17 üzenetére
Nos , az analóg adás a Te tv-iden soha nem lesz tiszta , szemcsementes képű. Az analóg adás az 50 centis crt tv - n még ok , felette ilyen. A 72 centishez jó lenne a digitális , a hdready - hez a HD adás , a fullhd - t meg csak blu-ray lejátszóval tudod kihasználni.
-
Sztem is ez a kötbér dolog ez inkább részedről áll fenn, mármint aláírtál 2 évet, amit ők nem akarnak "teljesíteni", ilyenkor Nekik illene fizetni.
..más érdés, h a szerződésetek mit tartalmaz, és mit nem; mire tér ki, és mire nem.
Én vagyok itt a helyi "kábeltévé" rémálma sztem.
Mert be mentem szólni, h a kábeltévé adása szerintem szemcsés, némely adó képe mosott, szellemképes, tele van mittudom én milyen interferenciával (csíkokkal), én nem ezért fizetek. És mivel ebben az utcában csak Ők szolgáltatnak, elvárhatnám, h azt a minőséget nyújtsák, mint a belvárosban. Legalább.
És ne mondják nekem flegmán, h a hiba nyilván az ön készülékében van.
Felhívtam az adminisztrátor figyelmét ama aprócska tényre, h háztartásunkban (na jó, albérletünkben) található egy 82cm-es HDReady LG LCD, egy közel 110centis FullHD-s Samsung plazma, egy 72cm-es 100Hz-es Sony Trinitron, valamint egy TV tuner az egyik szgépen. Szeretném, h ha néha előfordul, h TV adást nézek, akármelyik készülék is legyen az, ne legyen a kép szemcsés. Régebben a Balatonnál laktam, ott érdekes módon élvezhető volt a képminőség.
Nem egy tanyán vagyunk, és ráadásul 2008 van, talán elvárható, h ne 1980-as képminőségben kelljen a Barátok Közt-öt néznünk.
Erre a frappáns válasz az akart lenni, h ennyi készüléket nem bír el a lakásunkba telepített "fali csatlkozó". Erre megkérdeztem, h ez esetben mivel magyarázzák, h ha csak egy készüléket lötünk a csatlakozóba, akkor miért nem javul meg a képminőség?
Bár nem nézek TV-t, de szívesen rendelnék (más alternatíva nem lévén) UPC-t, de az sajnos csak maximum 2 készülékhez adna választási lehetőséget, azon túl már egy újabb előfizetésre lennénk kényszerülve.
Sajnos ez van.
És akkor ne torrentről töltsem a műsorokat, sorozatokat, filmeket. -
lorenzen
aktív tag
Ezek a készülékek tartalmazhatnak eltérés, a kereskedelmi forgalomban kapható, azonos készülékekhez képest.
A szoftverfrissítéseket, általában a szolgáltató nyújtja egy adatcsatornán. A készülék jelezhet, hogy új szoftver érhető el, vagy kézzel kell a készülékkel lekerestetni, rendelkezésre áll új szoftver, vagy naprakész a készülék. -
Bendegúz_50
tag
Ja ez az előbb lemaradt [ÁSZF módosítások]
Szerintem semmit sem vesztesz ha átolvasod.
-
Bendegúz_50
tag
Figyi!
Van a családban mobil-net kütyü annak az sw-je a gyártó honlapján elérhető és már frissítettem is 2x...semmi nemű visszajelzést nem kaptam, hogy ejnye, bár normálisan működött előtte is utána is.
Jó lenne tudni, hogy milyen hivatkozással - ami a szerződésben ugye írva vagyon - vonják meg tőled a szolgáltatást és akkor ismét csak a Fogyasztóvédelmet amit belinkeltem egy korábbi hozzászólásomban javasolnék felkeresni.
-
Jancsi
aktív tag
A történetet azért azzal ki kellene egészíteni hogy az ÁSZF pontosan mit is ír a software frissítésröl ha egyáltalán kitér rá. De kötözködni nem érdemes a szolgáltatóval, visszaadod a cuccukat és viszlát, másnap mész újra előfizetni, vagy küldesz mást a családból. Ha pedig az új cucc is lefagy zargatni az ügyfélszolgálatot.
lorenzen
Vagy éppen ő kapta a hibás eszközt, amit annyira sikerült "kódolni" hogy még azt sem tudta nézni miért fizetett. A frissítés ha a gyártó oldalán elérhető akkor miértne tehetné fel? Meg lehet oldani a korlátozásokat ezeknél a kütyüknél, a gyáró sem hülye, egy darabot nem tudna szolgáltatónak eladni ellenkező esetben. Ha azzal jönnek hogy nem működő eszközt vitt vissza, kérjék ki a gyártó vagy a forgalmazó véleményét, ha szerintük működik az eszköz akkor működik ha nem akkor nem.
wwenigma
Nem mondták konkrétan miért is követelik a kötbért?
-
wwenigma
Jómunkásember
Válasz mindenkinek:
- nincs ÁSZF Digitális TV szolgáltatáshoz
- Nem lehet "törni" a rendszert, a kártya zárva van az egységhez
- vissza kéne zárni és kész...
- csak nekem nem szolgáltatnak tovább, egyelőre indoklás nélkülEddig fogyvéd + kötbér nekem... elég szar volt eddig 2009.
-
harry
veterán
Egy sw frissítés hol rongálás? Vagy hol van arról szó, hogy nem lehet fw-t cserélni? Lehet optikai meghajtón, alaplapon, stb - itt nem? Nem kéne akkor erről írni a szerződésben, mint pl. nem rendeltetésszerű használat, vagy szolgáltatást megszüntető indok? Főleg úgy, hogy amit használt is (ha jól értem) eredeti fw, nem valami crackelt, buherált változat.
-
lorenzen
aktív tag
Szépen akarok fogalmazni, és érthetően.
A szoftver frissítése tette be a kaput, a szolgáltatónál. Vélhetően, éket lehet verni a kódolt adattovábbítás zárt láncába. Ezért a szolgáltató automatikus önvédelmi reakciója volt, hogy azonnali hatállyal beszüntette a szolgáltatást.
Nagyon reklamálni sem lehet ellene, mert egy működő eszköz helyett, egy hibás eszközt kapnak vissza. Ez szándékos rongálásnak is tekinthető. -
Bendegúz_50
tag
Ha gond van vele nekik kellett volna jelezned...ez így igaz, de....2-3 - szoros áron szokták elszámolni abszolút jogtalan egyrészt mert nem lett szétszedve, hardver hibát nem tudnak rálőcsölni és "régi" szoft telepítéssel orvosolható.
Egyébként ő a hunyó csak nem mindegy milyen mértékben...ez az a bizonyos hozzáállás amit ír a hsz alján
-
Füleske
addikt
Még 2 - szer elolvasva az első tűnik valószínűnek.
Szerintem jogos mivel gondolom a boxot nem vetted meg csak bérled , így kvázi az övék és Te nem tehetsz rá semmilyen szoftot mert az nem "rendeltetésszerű használat". Ha gond van vele nekik kellett volna jelezned. Felénk egyébként ilyenkor a boxot is kifizettetik , 2-3 - szoros áron szokták elszámolni , bár a szolgáltatást nem hiszem hogy felmondanák , bár a lehetőségük az ÁSZF szerint megvan. -
Füleske
addikt
Nem teljesen világos a story : most azért nem adnak neked továbbra is digitális szolgáltatást mert elQrtad a box - ot vagy megszüntették a digitális szolgáltatást ?
-
wwenigma
Jómunkásember
Nagyjából tudom mit teszek, de valaki hozzáértőbb véleménye sokat segítene...
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RTX 5070 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 16GB 512GB 14" FHD 1év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3512
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3438, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest