Új hozzászólás Aktív témák
-
Fanyuvo
tag
Üdv,
Úgy döntöttem, hogy új motorosként én is beszerzek egy ilyen füldugót, de az Alpine Motosafe-re rákeresve találtam egy Motosafe II elnevezésűt is. Viszont semmi infó nincs róla, hogy ezt is az Alpine gyártaná. Ez valami kamu cucc lehet?
[link] -
abes
csendes tag
Jónak tűnik, de: Nekem speckó fülkagylóm van, nagyon nehezen megy bele bármilyen füldugó.
A másik az ára. 8255 Ft egy szett. Nem olcsó.
Engem is foglalkoztatott a zajvédelem és ekkor szerencsémre találkoztam egy orvossal aki tovább irányított egy specialista céghez.
www.kind.hu
21000 Ft-ért a fülkagylómhoz öntik és alapból 8 féle szűrő közül lehet választani. Tudom ez még drágább, de fényévekre van minden univerzális cucchoz képest.A cikk jó, nagyon fontos a zajvédelem.
-
geekthink
csendes tag
Én is használom, és csak megerősíteni tudom a cikk tartalmát.
Jól mutatja a zajterhelés mértékét, hogy füldugó nélkül, egy hosszabb út után, a motorról leszállva mindig "ordibálva" kezdek kommunikálni az emberekkel...
-
Mumukuki
aktív tag
A cikkben szereplő Alpine füldugó nem szivacsos, és igen, pont a szirénát és társait alig halkítja, pont a szélzajra van belőve. Próba nélkül nyilván nehéz elhinni.
A szivacsos szarok tényleg a szirénát is tompítják rendesen.A gyagyi sport kipufogókat tényleg irtani kell, náluk (szsztmiklós) a sok hülyegyerek ócska civicnek tolja a gagyi 50-60-as "sportdobbal" aminek jó hangos, de legalább szánalmasan gagyi hangja van. Mindezt éjjel 2-kor is előadják tiltásig.
Érdekes, nekem az Akra dobbal megoldható, hogy szépen halkan csorgok.
-
feketepeti
aktív tag
Igen, rengeteget számít a motor, motoros, sisak összkép, mert egy adott motoron teljesen más sisak lehet jó egy alacsony, meg egy magas pilótának, attól függően, hová kavarja a szelet az idomzat.
A fejformától is rengeteg függ. Én anno ausztriában vettem sisakot, mert ott a bolt tulaja spontán felajánlotta, hogy próbáljam ki nyugodtan a sisakokat.
A dolog pikakntériája, hogy autóval voltam, ezért ideadta a saját motorját!!!!Nekem a Schubert S1 jött be, a többi vagy nyomott, vagy huzatos volt, de nagyon nem bántam meg, azóta már a másodikat koptatom. Esőben, ködben, éjjel nappal, nagyon jó választásnak bizonyult, főleg a pinlockos plexivel.
Nekem elég nagy fejem van, mindig kínlódtam a sisakokkal. -
ALI_G
veterán
Én is ajánlom, sokat számít. Sajnos a beszédet is elnyomja valamennyire, szóval az nem igaz, hogy csak a szélzajt nyomja el
-
vilmaboy
őstag
válasz
Enxtheone #33 üzenetére
mint öreg sportmotoros azt mondom, hogy egy normális sportdob nem fülrepítő hatású. Nem olyan mint amit a sok széthegesztett 50 köbös robogón látsz-hallasz... maxi hang mini teljesítmény. A motorosokat az autósok soxor nem igen veszik észre. emiatt én úgy gondolom, hamár nem látják a "kis" mérete miatt, mert nem akkora szegény motoros, mint egy 18 kerekü kamion, legalább a hangját hallják meg.
-
Enxtheone
tag
Na, már csak bekell tiltani az ilyen sportkipufogokat és társaikat.
Rohadtul idegesit hogy több km távolságrol is hangos, ha meg melletem megy el kb 40 km/h-val akkor megfájdul a fülem.Persze nem csak motorokon, hanem autokon is bekéne tiltani ezeket.
-
GrandeP
addikt
Szoval ez a szivacsos cucc ez olyan, mint az inteligens mosopor, ami csak a foltra tamad es a szint nem mossa ki?!
-
BlackPriest
őstag
ugye nem olvastad el, hogy nem azt a tartományt szűri (nem elnémítja, szűri). ennyi erővel aki beszélget, rádiót hallgat, headsettel telefonál, vagy pont leszarja, ugyanúgy nem hallja a mentőket, tűzoltókat. amúgy mikor volt az utolsó eset, amikor motoros mentővel ütközött? és mikor volt ugyanez autóval?
-
GrandeP
addikt
Es ezert nem halljak a mentöket, tüzoltokat, stb a kedves motoros kollegak....
-
Mumukuki
aktív tag
Raid 2 és Qwets közt nem sok lesz a különbség.
Az xr1100 és qwest közt is csak alig, ha nem rögtön egymás után tesztelem, lehet alig veszem észre.
de mivel picit jobb volt, szellőzése teljesen jó, egyformán kényelmes, így gondoltam minek fizessek plusz 30e ft-ot rá.
Pedig nagyon azt akartam megvenni,inkább rendes füldugó, az ezerszer többet használ.
-
doc
nagyúr
en is nezegettem par hete egy hasonlo Caberget (V2 407), de pont azert nem vettem meg mert kivetel nelkul mindenhol azzal kezdtek hogy nagyon hangos
helyette egy (akciosnak mondott, ranezesre valoban minosegibb) Nitrot valasztottam ugyanolyan arban, nem is bantam meg -
TayRol
nagyúr
nemhiába, a qwest egy csendes turasisak, az 1100 pedig sporttura. és több kiálló szellőző van rajta, naná hogy hangosabb.
amúgy raid2-m van de valószínű én is majd qwest-re váltok.amit linkeltél az működésileg ugyan az?
ja, ami még bizonyítottan jó az a saját fülformára készült, spéci füldugók, 5-10e forintos áron.
-
Mumukuki
aktív tag
Sok éve motorozok, főleg hosszú távokon túrázás.
Egy bizonyos szint fölött már nem igazán van különbség a sisakok közt, pl. Schubertre is van jó pár egyező negatív tapasztalat a társaságomban. A lényeg, hogy egy csendes sisak nem váltja meg a világot, mint ahogy a marketingesek mondják, füldugó mindenképp kell. Sisakvásárlásnál végre itthon is kezd elterjedni, hogy vétel előtt leteszed az árát, és elviheted próbakörre. Nekem most pl. így lett más sisakom, mint amit kinéztem, ráadásul pont az olcsóbb volt csendesebb (Shoei xr1100 helyett Shoei Qwest)
Egyébként csupasz motoron egy jó sisak sokkal csendesebb, mint idomoson ahol motoronként változik, hogy a plexi milyen jellegű örvényt kelt. Sokféle motoron próbáltam többféle sisakot, mindig a hagyományos, "nagy kerek lámpa, két kerek órával, plexi semmi" naked nyert. Esetleg a budiajtó plexis monstrumok megfelelőek.
Egy darabig én is különféle 3M füldugókat próbáltam, de hosszú távon nekem elviselhetetlen volt. Nem szellőzik, bezártság érzés eléggé erősen, sokszor úgy éreztem, mintha egy videojátékot játszanék totál lehalkítva, egyszerűen "nem voltam ott".
Pár éve én is vettem motosafe füldugót, sokat hezitáltam rajta, mondván marketing.
A kétkedőknek a megnyugtatására közlöm, hogy nekem minden fillért megérte!
Mérföldekkel jobb, mint a sima szivacsos 3M és társai.
Szellőzik, egész nap viselhető, kényelmes, és nyoma sincs a bezártságnak. Csak azt szűri amit kell.Nem fontos egyébként a drágább motosafe változatot megvenni, az alpine gyárt többfélét is, az adatlapon kiderül, hogy melyik az a nem cserélhető szűrős, de egyébként totál ugyanezt nyújtó füldugó olcsóbban. Nézzétek meg az összes változatot, érdemes.
Mivel én a sárga, erősebb betétet használom (minimális a különbség a zöldhöz képes) így azztal megegyező másik típust néztem.Igaz cipzáras tok, másik szűrő nincs hozzá, a betét sem cserélhető benne, de 8e helyett csak 3.8e pl a worksafe
alpine füldugóEnnyiért már igazán megveheti mindenki.
Még egy dolog, érdemes odafigyelni, hogy kesztyűtől koszos kézzel ne fogdossuk össze, mivel igen komoly fertőzést okozhat a hallójáratban, aminek az egyensúlya nagyon érzékeny. Ezért érdemes pl. minden benzinkúton, ahol kivesszük, szappanos vízzel kezet mosni, közben a füldugót is elmosni. A szivacsos vackok nem véletlen eldobhatóak, mivel nem higiénikus a többszöri alkalmazásuk.
-
Daywalker
addikt
Szerintem erre gondol: [link]
Ezzel csak az a baj, hogy egyáltalán nem nyitott, se szellőzés, plusz emiatt megvan benne a bezártság érzése is.
A motorozás nem olcsó dolog, számos cucc van, ami baromi drága és meg kell venni. Pont ez a 8000 nem fog senkit sem földhöz vágni, és azért biztosan olyan terméket kap, amit erre találtak ki. Ha mondjuk 2-3 évig bírja, akkor erre leosztva már nem is olyan drága. -
Warpig
aktív tag
Tényleg jó dolog motorozáshoz a füldugó, de nem ez az aranyáron mért fajta. Sima 3M-es ipari védelmi füldugót használok (pár száz forint volt) és tökéletesen bevált. Nem hinném, hogy akár ez, akár az egyik hozzászólásban linkelt változat megéri a különbözetet.
-
BlackPriest
őstag
különbözőek vagyunk, engem olcsó sisakban sem zavart a szélzaj, vagyis a többi részem jobban fájt egy bp-pécs távon, mint a fülem
-
Ramius
őstag
Ezt a céget ismeri valaki?
-
Daywalker
addikt
Hajj, mentem a régi 3-ason
Egyszer elég volt. Rakás keresztborda az utakon, sportmotorral kirázza a lelkem, és baromi hosszú. Általában valami céllal megyek azon BP-Gyöngyös útvonalon, nem túrázok, tehát ilyenkor gyorsan szeretem lenyomni a távot.
Amivel vitatkozol, abban igazad van
Természetesen a túrázást így értettem én is, a 130-as és feletti csapatás autópályára, tehát nincs eltérés a véleményünkben. Versenypályán én sem teszem be, pont a változó tempó miatt.
-
Xaels
félisten
Hasznos írás. Ha egyszer megint lesz motorom ki fogom próbálni, igaz én inkább a komótos motoros vagyok.
-
Auratech
őstag
Ez tényleg nagyon fontos! A táblázat azért nem aranyszabály, már ami a sérülést illeti.
A decibeles hangosság viszonyt 1m-ről tengelyirányú sugárzással határozzák meg.
A korrektséghez tartozna, hogy mondjuk 1khz szinuszjel a forrás, vagy rózsazaj, fehérzaj.
A motorozás leginkább rózsazajhoz hasonló hangot ébreszt a sisak körül.
Sokkal fontosabb az a zajterhelés, amit a hallás már nem tud kipihenni és halmozódik, tartós hallásküszöb csökkenést okozva adott frekvenciákon, vagy átlagos eloszlásban.
Erre vadászgép-, helikopterpilótáknál, klasszikus zenészeknél van pontos kalibráció.
Nem elhanyagolható a monoton szélzaj figyelemlohasztó pszichológiai hatása, ami fáradság esetén könnyen beszűkíti a tudatot...Még el sem kell aludni hozzá.
Hangmérnökként ez nekem sarokpont. A buszon is gyakran bedugom a fülem némán, mert a "kardánház" a talpam alatt irtózatos hangos tud lenni egy régebbi távolsági buszon...Az esetek legnagyobb részében semmi gondot nem jelent 15-20db csillapítás. Viszont egy légkalapács vagy mentőautó képes megóvni pár órára az érdemi hallgatózástól. Mindenképpen támogatom a hallásvédelmet... -
rootkiller
őstag
Én is használok füldugót - mivel számomra is fontos a hallásvédelem - csak egészen más célra. Nekem egy Microsonic ER15 fülre öntött, lineáris tompítású dugóm van, mely kiváló mikor hangosítok. Mindenkinek tudom ajánlani a füldugót!
-
mghltm
addikt
"Aki nyugis tempóban túrázgat mindenféle mellékúton, és sosem lendül túl az óra mutatója óránkénti 90 kilométeren, annak nem lesz rá feltétlenül szüksége. Akik sűrűn csapatják 130 körül (vagy éppen felette), azoknak én erősen ajánlanám."
ezzel vitatkoznek: nem a sebesseg a lenyeg, hanem a monotonitas. emlitetted a bp-gyongyos fix 130-as tempot az m3-on. ha ugyanezt az utat a regi 3-on karikazod le valtakozo tempoval ( 50-150, varos, elozes, etc ), kozel nem erezted volna magad olyan rosszul es elvezetesebb lett volna.
szinten caberg tulaj vagyok ( v2 407 ), en a beepitett napszemuveg miatt vettem, mert minuszos szemuvegem van, amit allandoan hordanom kell es a regi kupakomra 10k lett volna egy iridiumos plexi nem beszelve a cserelgetesrol... a sajatomban meg az nem tetszik, hogy zajosabb mint a korabbi ( hjc cl-14 ) es eletveszelyesen parasodik, tehat kezelnem kell a plexi belso feluletet.
koszi az irast!
tovabbi hasznos linkek:
sisak tesztek felhasznaloi szemmel ( van itt minden mas is tesztelve )
-
TayRol
nagyúr
A második szettet nyúzom, az elsőnek a nagyobbik gumiharang része szó szerint elmállott. Mondjuk nem is keveset hordom. És maximálisan ajanlom mindenkinek!
-
AssAssynn
addikt
Az első decibeles táblázatot úgy kell értelmezni, hogy azok az értékek már közvetlen érik a dobhártyát?
Csak mert ugye a fűnyírókra is 100 db van írva, még sem hiszem, hogy 3 perc után már romlana a hallásom. Nyilván ott ez a megadott érték nem éri egészében a fület, ezért kérdezem. S bocsi az OFF-ért.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad X1 Carbon G8 Profi Érintős Laptop 14" -50% i7-10610U 4Mag 16GB/512GB FHD IPS
- AKCIÓ BONTATLAN GARIS IPHONE 16 PRO ÉS PRO MAX MINDEN SZÍNBEN ÉS TÁRHELLYEL 1 ÉV GARANCIÁVAL
- iPhone 17 Air - összes tárhely és szín bontatlan, viszonteladótól független 1év Apple garanciális
- iPhone 13 128GB midnight-black, független + extra tokok
- Bontatlan E olvasó..
- Apple iPhone 15 128GB,Dobozával,12 hónap garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3445, 97% Akkumulátor
- KERESEK: Poly Voyager 4320 M UC USB-C 218478-02M Part number: 77Z30AA
- Bontatlan Lenovo T14S WUXGA Touch Ryzen5 Pro 7540U 16GB 256GB Radeon 740M Win11 Pro 3év Garancia
- Dell Latitude 5495 Full HD IPS Ryzen 5 pro 2500u Radeon Vega Mobile Gfx i5-8350u verő
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest