Új hozzászólás Aktív témák
-
t72killer
titán
Eltelt több, mint 2 hónap. Látott már valaki ezekre épülő kicsi-könnyű laposokat?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD Windows 10-es DX11-es drivere egy egyszerű DX12 wrapper, ami mögé még bizonyos funkciókra be van húzva egy Mantle wrapper is. A natív DX11 támogatást nem viszik tovább az új Windows 10-be. Úgy tudom, hogy csak az NV viszi ezt tovább a natív támogatást, a többiek követik a Microsoft ajánlását, hogy húzzanak a DX11 köré egy DX12 wrappert.
A Project Cars jól futott a bétateszt alatt, csak valamiért elveszett a sebesség a végleges kiadásra.
-
PuMbA
titán
AMD card users appear to be having a bit of a rough time with Slightly Mad’s newly released driving title.
Both developer and AMD seem to have weighed in on why this might be, largely blaming each other before promising to work together.
“We’re reaching out to AMD with all of our efforts. We’ve provided them 20 keys as I say. They were invited to work with us for years,” a post from Slightly Mad’s Ian Bell (re-posted on Steam from the game’s backer forum) reads. “Looking through company mails the last I can see they (AMD) talked to us was October of last year.”
Bell also refutes the usual claims that Nvidia paid for special attention, saying “Categorically, Nvidia have not paid us a penny. They have though been very forthcoming with support and co-marketing work at their instigation.”
By the sounds of things, this is a driver issue. According to Bell, “Some great gains we saw from an earlier driver [AMD] released have been lost in a later driver they released. So I’d say driver is where we start.”
Mindenesetre a Windows 10 AMD driverben a Digital Foundry szerint már lehet DX11 optimalizáció és az AMD-től azt hallották, hogy dolgoznak az ügyön, hiszen ott jobban fut a Project Cars.
-
Z10N
veterán
Jo dolog az arcsokkentes, de decemberben 15,5k-ert vettem 7400K-t. A mostani arfolyamon 16,5k lenne, mikozben csokkent $9-ral
Az uj BIOS-okat varom, mivel a hivatalos 1866 nem megy az MSI-nel. Ezekszerint kulon kell majd catalyst-ot tolteni?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Annyi kernel szálat engednek, amennyi még éppen jó az eredményeknek, és éppen jó azoknak a fejlesztőknek, akik a partnereik.
Igazából az amiről a Microsoft beszélt a 2014-es GDC-n az egy borzasztóan komoly probléma. Egyrészt nyilván a DX12 érkezésével nem volt értelme tagadni, hogy kegyetlenül elcseszték, nem véletlenül vállalták azt fel, hogy amit kidolgoztak anno a DX11-ben az totálisan hibás koncepció, és ki is dobják úgy ahogy van. Nem számolták bele, hogy ha megengedik a gyártóknak, hogy a grafika erősítése szempontjából növeljék kernel driver szálakat, akkor az jelentősen csökkenti a fejlesztőknek a gyakorlatban felhasználható processzoridőt. Erről azt hiszem 2013-ban beszélt az Oxide is, amely cég egy rendkívül kigyúrt, gyakorlatilag dollármilliós támogatással fejlesztett motorral is akármennyire próbálkoztak nem tudták befogni a Core i4770K processzor 20%-át sem. Egyszerűen az egész processzor teljesítményének csupán a 10-15%-át lehetett a gyakorlatban elérni, és nem a rendszerükkel volt a gond, tízszer annyi pénzt raktak bele, mint bárki más, az iparág legjobbjai írták meg, az AMD, Intel, NVIDIA segítette a fejlesztést, később a Microsoft is. A gond az volt, hogy létezik a kernel driver és elveszi az erőforrást a szimulációtól, illetve sok helyen soros feldolgozásra kényszeríti a munkát.
Volt a Capcomnak is egy érdekes előadása még novemberben, amikor Masaru Ijuin fejtegette, hogy mi a gondjuk a PC-vel. Hogy hiába erősebb a hardver elméletben, ha a gyakorlatban felhasználóható processzoridő jóval kevesebb annál is, mint amit még az előző generációs konzolokból ki tudnak hozni, az új generációról nem is beszélve. És vannak a játékoknak nem skálázható számításai, mint az AI vagy a fizika, mert azok a játékmenetre hatnak. Ha letervezted az AI-t és a fizikát úgy, hogy ne adj isten tényleg használja az Xbox 360 teljesítményének a 60-70%-át, akkor a PC-ből kiszedhető, gyakorlatban is felhasználható processzoridő ennél jóval kevesebb, tehát még ha akarják sem tudják megoldani a PC-s portot. És abban nagy szerepet játszik az NV és az AMD iránya, hogy ez így van, mert nagyon sok erőforrást elvesznek a processzortól arra, hogy a driver működjön, tehát csökkentik a fejlesztők által ténylegesen felhasználható processzoridőt. Ezért mondta a Microsoft, hogy senki se használja a deferred context baromságot, és hozzák a gyártók a thin drivereket. Ez persze egy év alatt nem valósult meg, de most már mindegy, jön az új irány, ami konkrétan kitörli a kernel drivert.
Egyébként ez addig nem gond, amíg az adott program ténylegesen multiplatform címnek készül, és kihagyod belőle az innovatív megoldásokat. Onnantól kezd gond lenni az aktuális modell, ha a PC-s portról csak utólag döntenek, hogy nem ártana egy, és közben a konzolra kiadott játék használja is a gépeket. Na ilyenkor cikis a helyzet, mert egyáltalán nem biztos, hogy PC-re kiadható egy port. Ez az új irányzatokkal sokkal jobb lehetőségeket teremt. Akkor sem lesz biztos, hogy hozható xy, ténylegesen konzolhoz igazított játéknál a PC-s port, de sokkal nagyobb lesz az esélye, hogy megoldható, mint ma.
Azt hiszem egyébként a Rebellion motorprogramozója, Kevin Floyer-Lea is megírta, hogy az elsődleges előnye a PC-s új irányoknak, hogy jóval jobb lehet az AI. Ezt ugyanis a PC korlátozza. És ez abszolút igaz, ha megnézel egy konzol exkluzív címet, még az előző generációból is. Nagyságrendekkel jobb AI van bennük, mint ami ma egy PC-s játékban. Lesd meg például az Unchartedeket, vagy a Dragon's Dogmát. -
O_L_I
őstag
Rémlett, hogy láttam egy tesztet ami a procikat hasonlított össze freametime és egyéb nyalánk szempontokból.
Íme: [link]
Ez egy i3 teszt de nem is az a lényeg benne. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az csak a Frostbite 3-ra vonatkozott, illetve vonatkozik. Ez a motor rendkívül speciális rutinokkal működik. Egy teljesen külön rendszer van neki felhúzva minden driverben.
A draw call overhead egy másik probléma. Az eredeti megoldási koncepció a többszálú végrehajtásra a command list volt. Ez akkora működik, amikor csak grafikát kell számolni. Viszont a Microsoft a DX12 bemutatásakor elmondta, hogy amikor már a szimulációt is futtatni kell a rajzolási parancsok kiadása mellett, akkor előjönnek a gondok. Ezért dobták ki a kukába ezt a koncepciót, és ma nem ajánlják senkinek. A probléma forrása az, hogy a többszálú parancskreálás által a driver rengeteg erőforrást elvehet a játéktól, tehát csökkenti a szimulációra vonatkozó processzoridőt. Ez az oka annak, hogy 5 év alatt egyetlen egy fejlesztő volt képes olyan játékot kiadni, amelyben a command list tényleg gyorsít minden szituációban. Azóta persze nem fejlesztették tovább ezt a motorban, hanem kukázták úgy ahogy van, mert rendkívül költséges egy jól skálázódó motor létrehozása hozzá. A command list modell egyik legnagyobb ellenérve, hogy ahhoz, hogy ez az egész működjön az AI-t, a fizikát és az egész játékszimuláció komplexitását csökkenteni kell, amit a fejlesztők nem szívesen tesznek meg. Ezért a Microsoft és a fejlesztők megkérték a gyártókat, hogy lehetőleg úgynevezett thin drivereket készítsenek, mert ahogy növelik a grafika komplexitását úgy lesz egyre kevesebb processzoridő a szimulációra, amit így le kell butítani (részben ez az oka annak, hogy játékmenetben nincs innováció, vagy pont, hogy visszafejlődés van). Ennek a kérésnek csak az Intel tett eleget. Az AMD rákényszerült arra, hogy kövesse valamennyire az NV komplex driverét, de a saját partnereik igényeit figyelembe véve azért korlátozzák a futó kernel driver szálakat.
Végeredményben a problémát a low-level irány teljesen megoldja, mert a DirectX 12, a Vulkan és a Mantle is kidobja a picsába a kernel drivert, így zéró kernel driver szál fog futni a jövőben. Ezzel a fejlesztők a gyakorlatban ma elérhető processzoridő 7-10-szeresét is megkapják.
-
sb
veterán
válasz
AxBattler #54 üzenetére
Azért mert nem játékfüggő, hanem teljesítményfüggő. Amelyik játék jobban terhel annál jelentkezik.
Szóval ez tényleg gyártófüggő probléma sajnos ebben a formában.Sinesol, NV-n mindig volt prerender de az szvsz ugyanúgy terhel cpu oldalról is. Azt nem hiszem, hogy lehet segíteni bármilyen prerender beállítással.
-
PuMbA
titán
válasz
AxBattler #54 üzenetére
Az AMD kártyák fele annyi rajzolási parancsot bírnak el, mint az NVIDIA-k DX11-ben. Nem olyan rég kezdték el kihasználni a játékokban a DX11 többszálú grafikus feldolgozását (Civilization 5-ben például 12 magig skálázódik), amit az AMD nem nagyon támogat
COD helyett már mondtam példákat: GTA V, de Far Cry 4-ben és Ryse-ban is 30%-kal gyorsabb a 750Ti, mint egy azonos kategóriájú Radeon. Magyarul az összes háromnegyed éven belül megjelent AAA játékban kemény AMD hátrány van, de nem tesznek ellene semmit. Itt teljes a anyag
sb:
-
Azt nem értem, hogy ha a játékoknak csupán egy részénél jelentkezik ez a hibajelenség, akkor miért a VGA-gyártót szidjátok, és miért nem a játék fejlesztőit? Ha más csapat úgy tudott fejleszteni, hogy Radeon-on is ugyanolyan jóé fusson, mint GeForce-on, akkor Ők miért nem voltak erre képesek?
A COD-nak azt az agyonfoltozott, őskövület motorját példaként felhozni... meh.
-
Sinesol
veterán
Igen, van valami ilyesmi is.
Meg ködösen emlékszem valami olyasmire is, hogy valamelyik fórumban mondta Abu, hogy az Nvidia Vga előre kötegel, vagy pufferel 5 képkockát, az AMD meg valósidőben jelenít meg, emiatt az nvidia folyamatosabb, de a lag nagyobb...valami ilyesmiről beszélt de nem emlékszem már pontosan mi volt.
Gondolom azért is lehet folyamatos az nvidia mert már előre be vannak töltve a képkockák, ha valami gubanc van nem jön ki így. Viszont az input lag sokkal nagyobb lehet..elvileg. -
PuMbA
titán
Battlefieldben is...fogalmam sincs egyébként, hogy pontosan mennyiben, 5 fontosabb címben igen
Az járja, hogy az AMD a DX11-ben lévő multi thread módot nem támogatja teljesen (command list stb) és kizárólag játékonként teszi bele a driverbe, ha nagyon nagy a baj.
solfio: Igen, ez is benne volt az összegző cikkben ahonnan ezt olvastam
-
-
Ez nem azért van, mert AMD-nél nagyobb valamivel az API overhead DX11-nél, ezért kell erősebb proci alá, mint nVidia alá? Mintha valahol vmelyik topikban lett volna ilyen fejtegetés. Most ha fejbe lőnek se találom.
Anandnál volt ilyen mérés:
2 mag DX11 esetén minden nVidia kártya több draw call-t tud (+40%), mint az AMD kártyák, ahogy eltűnik az API overhead, máris fordul a kocka.Vagy ennek nem lehet köze hozzá?
-
PuMbA
titán
Most egyáltalán nem erről van szó, hanem arról, ha valakinek van egy Core i3 processzora, akkor jobban jár egy NVIDIA VGA-val, mert ott nem ingadozik szanaszét az fps
Egy jobb DX11-es driver APU-n, AMD DGVA-n is hoz az AMD-nek és nem kellene értelmetlen 100Mhz-ekkel és refresh-ekkel szenvedniük, az erre szánt pénzt beleölhetnék egy jobb driverbe és több AMD felhasználó járna jól
-
PuMbA
titán
Az, hogy az APU-kban még az i3-nál is gyengébb proci rész van és sokat dobna a minimum és az átlagos fps-en egy jó DX11 driver
Ez pont annyit vagy még többet jelent, minthogy a kaveri refresh-ben megemelték +200Mhz-cel az órajeleket.
"Amúgy kétlem, hogy túl nagy erőforrásokat feccölnének a DX11-be, amikor már nyakunkon a 12."
Nem fog mindenki rohanni DX12-re, ezért lett DX11.3. Nagy felelősség low level-ben játékot írni, mert tapasztalatlan programozók szétfagyaszthatják a rendszert pillanatok alatt.
-
Közben leesett, hogy pletykálnak már egy ideje egy A10-7870K-ról. Az meg elvileg pont az CPU órajelekben fejlődik (+200 MHz A10-7850K-hoz képest), úgyhogy lehet, hogy lesz a Godavari vonalban egy procierőben előre lépő (A10-7870K) és egy IGP órajelben javuló vonal (A10-8850K). Bár azért ez elég vadul hangzik, belátom. Jó lenne már valami hivatalos bejelentés!
-
Oliverda
félisten
És mi változott volna, ha emelnek 200-300 MHz-et a CPU magok órajelén? Szerintem semmi lényeges.
PuMbA: Ezt most így nem tudom hova tenni. Az IGP-hez bőven sok a CPU erő amit a két modul ad.
solfilo: Az elég nyilvánvaló, hogy a szűkös sávszélesség miatt rosszul skálázóik, de ettől még bőven ráfér az a ~10%, és jobban mint a CPU-ra.
"Így viszont a 720 MHz -> 856 MHz órajel emelkedés (kb 19%) hoz majd kb 5% teljesítménytöbbletet az A10-8850K-nak?"
Nem tudom, nem mértem. 5%-ot fog hozni?
-
Bár nem vagyok szaki, de szerintem pont a CPU erőre kellett volna ráhasalni. Az A10-6800K-t is épp, hogy eléri az A10-7850K.
A grafikai teljesítmény skálázódása meg elég rossz felfelé. Legalább is a Kaveri tesztben látszik, hogy a 39%-os (720 MHz -> 1 GHz) órajel emelés csak 9% fps többletet hoz. Így viszont a 720 MHz -> 856 MHz órajel emelkedés (kb 19%) hoz majd kb 5% teljesítménytöbbletet az A10-8850K-nak?Szóval én nem értem, hogy ez miért jó.
-
O_L_I
őstag
Én speciel 4.3-on nem éreztem lassúnak a 7850K prociját (sőt alapon se) de azért azzal, hogy a Kaverinek a GPU-jára fért rá az órajel emelés nem a CPU-ra lehet vitatkozának egy páran itt
Monjuk az elején megmondta az AMD, hogy ez a gyártás technológia nem kedvez a CPU-nak így végülis várható volt, hogy nem nagyon tudnak mit kezdeni vele a jelenlegi keretek között. Mondjuk azért ha ki tudtak volna izzadni egy 3,9-es base clockot a 100W-os TDP-n belül az biztos nem jött volna rosszul nekik. -
kalozhun100
őstag
r9 290xnek csökkenthetne már az ára
-
O_L_I
őstag
válasz
headhunter #2 üzenetére
Uhhh. Megnéztem mit tud ez a 8850K. Hát azt tudtam, hogy nem kell sokra számítani a Kaveri refresh kapcsán de ez azért kicsit túlzás.
-
Enton
addikt
Legújabb tervezőasztalon fekvő ADM foglalattal ellátot FX Buldózer utód/titán, van-e tervben Mini ITX alaplapmérettel?
Intelnél van "szinte" az összes elterjedtebb foglalathoz ITX lap, de AMD oldalon alig akad egy két széria amiből megléptép, miért van ez???
Éppenséggel akad frissnek nevezhető ITX AMD-nél is, de az kimerül a legtutibb APU-ban, nuku bulldozerek+direct GPU. -
core2trio
tag
Csak a címet olvastam el, de rögtön az jutott eszembe, hogy sokan csonkacsaládban nőnek fel, és szerintem szép gesztus a gyártótól, hogy rögtön árcsökkentve vehetnek maguknak a (nemritkán anyagilag is) rászorulók új APU-t, így csupa nagybetűvel. Igazán hiánypótló, nemes gesztus a cégtől.
-
#90933760
törölt tag
válasz
Francia91 #16 üzenetére
épp ezért érdekes az egész am1 sok szempontból, -bár én jó ötletnek tartom-. mert ha nem lenne akkor megvennéd az a6-5200-at -ő a bga-s 5350- integrálva az alaplapon és kész, ugyan ott vagy. ebben a szegmensben nem cserélgetik az emberek a procikat. egyszerűen csoda az is hogy maga az am1 megjelent.
-
Francia91
veterán
Attol fugg, hogy kit lehet etetni, es ki mire epitette az AM1-es gepet.
En pl otthonra raktam ossze egy AM1 konfigot a szuleimnek, netre es filmre, oda boven eleg az Athlon 5350 es egy AsRock AM1H-ITX paros 3 GB RAM-mal. Nem akartam tobbet, mert ez is eleg. Ocseim jatszanak rajta, azokra pedig az IGP is boven megfelel (FIFA '12; Toca Race Driver 3)Na meg hatalmas elorelepes volt az elozo gephez kepest, ami egy Socket 462-es, Athlon XP 3200+ volt 2 GB DDR1-es RAM-mal, es egy AGP-s Sapphire HD3450-nel
En kb tisztaban voltam vele, hogy mire eleg egy AM1 konfig, ugy is raktam ossze. Akinek pedig gyenge, menjen eggyel feljebb, meg dobjon melle egy dGPU-t, es kesz.
Csak azt lehet beetetni, aki vevo ra
-
#90933760
törölt tag
válasz
AxBattler #14 üzenetére
igen, épp arról beszélgettünk a topikban hogy az igp-t brutálisan lefogja majdnem 3x akkora sávszél kéne neki még, hiába kerülne bele nagyobb igp nem gyorsulna semmit épp emiatt. ez már ilyen is marad a zenig. az meg hogy majd mit alakít nem tudni, én amdnek már nem hiszek el semmit csak mikor olvasom a tesztet.
-
#90933760
törölt tag
Fordítva. A Kabini is forrasztott, csak ebből lehoztak néhányat foglalatba. Úgy látszik nem jött be nekik és nem erőltetik tovább.
Annyit tudunk, hogy a múltkori roadmapon még rajta volt, a mostanin meg nincs.
Eleve nem egy nagy életre tervezett foglalat volt, mert a Beema utána semmi nem menne bele. És a Beema is csak órajel növelt Kabini, nem biztos hogy megéri nekik kiadni ide is. -
#90933760
törölt tag
-
Szép és jó, de hol van a Godavari?
(#8) Baltoafarkas
Neba.... pedig úgy volt, hogy oda is jön refresh. Kár érte. -
prolad
addikt
Ez az új Beema AM1-be megy?Vagy mobil eszközökbe?
-
Sinesol
veterán
Arról lehet valamit tudni, hogy ebben melyik Gcn verzió van?
Kicsit off, de lehet arról valamit tudni, hogy az asztali Kaveri refresh megkapja-e esetleg az 1.3-as Gcn-t? Ha már frissítenek igazán frissíthetnék a Gcn-t is
-
Az A10-7700K még mindig vicc áron van. (= A8-7650K + 100 MHz)
Ettől függetlenül üdvös az árcsökkenés.Carrizo-L-re meg kíváncsi leszek.
-
konci79
őstag
válasz
headhunter #2 üzenetére
Kérdés nálunk mikor fog ez jelentkezni...
Szerk.:
#4
akkor holnap reggel már olcsóbb lesz? -
headhunter
addikt
A10-8850K kezd 149$-on, így érthető az A10-7850K árcsökkentés.
Új hozzászólás Aktív témák
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600X / RX 7600 / 32GB DDR4 / 1TB M.2 SSD
- Lenovo ThinkPad X1 Yoga (6th Gen) - i7-1185G7, 32GB, 512GB SSD, multitouch + TOLL
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3050, 96% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 256GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2937, 100% Akksi
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest