Új hozzászólás Aktív témák
-
laposonly11
senior tag
A filmekben olyan szinten igazad van, hogy a motion blur miatt érzékeljük kevésbé akadozónak, de ez az elmosódás - legnagyobb sajnálatomra - már a film felvételekor, vagy legkésőbb az utómunka közben rákerül...
- Nem utómunkáról beszélek, hanem arról, hogy ha egy előtted elszáguldó autót akarsz lefényképezni akkor az egy állóképen egy az autónál hosszabb elmosódott kocsifolt lesz, ezt fogod látni a fényképen. Na most egy játékban, tehát a virtuális térben, nincs semmiféle természetes elmosódás, ezért is a megjelenített mozgást csak is a framerate növelésével lehet élvezhetővé tenni. A legtöbb filmre sem utólag sem közben nem szoktak blurt rárakni, pontosan ezért, mivel a mozgás maga csak "blurként" képes megjelenni.
Visszatérve kicsit az eredeti témára, egyébként az alacsony framerate érzékelését - szerintem - nagyban befolyásolja, hogy a kép a látóterednek mekkora részét teszi ki. Pl. moziban a hatalmas vászon előtt baromi zavaró a 24fps számomra.
- Hogy moziban miért zavar téged és a TV előtt miért nem, az lehet a látótér miatt van, nem tudom. Egy pl. 48 frames TV sorozat után, lehet hogy egyeseknek feltűnik a mozi 24 fps-e, de pl. a Hobbit első része megjelent 48 frammel is a mozikban, és pont ezért is utálták sokan, mivel annyira undorítóan természetesnek tűnt a kép, mintha híradót néztél volna, nem pedig kalandfilmet.
Ordo est anima rerum.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest