Új hozzászólás Aktív témák
-
orbano
félisten
-
Ed3r_X_
nagyúr
Én meg PC-re megveszem a kulcsokat újonnan fele/töredék áron, mint a boltban. Szóval ugyan ott vagyunk.
"3 évente megejtendő alaplap+CPU csere"
Aki vett egy i5 2500K-t és egy normálisabb lapot anno, az még 2 évig szerintem bőven tudja játékra használni a gépét.
Amúgy meg hasonlítsuk össze a konzol játékok árát, a PC játékokéval. 6-7k differencia van, ha számolunk 20 játékot az évben, máris megvan az éves (kétéves is szerintem) fejlesztés. Használtan más a helyzet, de sokan nem vesznek elvből használt játékot. Vagy lewarezolják. -
7time
senior tag
Viszont azt is tegyük hozzá hogy a dVGA árak egyre csak nőnek és ez nem is fog változni hacsak az AMD nem kezd el valami csoda folytán olyan APU-kat gyártani amik kiváltanák, viszont ezt erősen kétlem a konzolos játékot meg megvehetem a használt piacon is jóval olcsóbban, mondom ezt úgy hogy nincs és nem is volt konzolom de érzem hogy ez a PC -s dolog nem lesz sokáig fenntartható, esetleg maradnak a gyengébb ingyenes online játékok amik nem kérnek irreálisan erős hardvert, egy 100k VGA árából nagyon sok játékot lehet ám venni és akkor a 3 évente megejtendő alaplap+CPU cseréről még nem is beszéltünk.
-
parampa
aktív tag
+(#102) 7time , (#108) orbano
1.
Hazugság hogy az elözö gen konzolok 9 évet húztak le tisztességel és hogy
egy 9 éves PC -vel próbálsz fals módon példálózni. Ahogyan az is hogy a jelenlegi
genre még 6 év múlva is teljesen vállalható játékok fognak kijönni.2.
Hazugság hogy a konzol kevesebbe kerül mint a vele azonos teljesítmény nyújtó PC. -
#65675776
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #105 üzenetére
Nem feltétlenül kell. HPC-kben sokszor jobb teljesítményt ad egy heterogén programozható APU, mint egy Tesla K2000.
-
orbano
félisten
és még 6 év múlva is teljesen vállalható játékok fognak kijönni rá... az árkülönbözetről pedig már ne is beszéljünk... és az API 40%-án felül azért a kód optimalizáltágán, a heterogén felépítés kihasználtságán is sokat nyernek a 2x-es szorzó szvsz erős alulbecslés. A PC-s procik pedig nem hoznak évente akkora előrelépést, ahogy a VGA-k sem, az az idő véget ért már rég...
-
Ed3r_X_
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #105 üzenetére
Az állítást így módosítani lehetne, hogy azonos fogyasztás mellett a Kaveri jobb teljesítményt ad, mint bármelyik CPU+dVGA páros.
Ezzel volt végül is gondom, mert azonos fogyasztás mellett persze hogy jobb lehetne a Kaveri (ha kihasználnák) De ez nem volt benne a mondatban.
(#106) 7time
Közvetlen nem, de a bármelyik CPU+dVGA párosba az is beletartozik.Persze nem mindegy, hogy csak szimplán CPU erőt hasonlítunk össze a Kaverivel, vagy az IGP vs VGA.
-
7time
senior tag
A bármelyik meg erős túlzás, egy R9 290-et kötve hiszem, hogy leverne egy Kaveri IGP erőben, bármennyire is jó lenne a kihasználtsága. Azért kevesebb shader, kevesebb feldolgozó egység.
Ilyesmit nem is mondott senki de ha egy R9-270X leverne az egy nagy előrelépés lenne.
-
Ed3r_X_
nagyúr
"Onnantól kezdve egy Kaveri jobb teljesítményt ad, mint bármelyik CPU+dVGA párosítás."
Mármint milyen téren? Ha az IGP-t fogjuk be proci helyett, akkor ja. Csak nem ebből áll minden.
A bármelyik meg erős túlzás, egy R9 290-et kötve hiszem, hogy leverne egy Kaveri IGP erőben, bármennyire is jó lenne a kihasználtsága. Azért kevesebb shader, kevesebb feldolgozó egység.
-
Prof
addikt
Nem mondod az 500-5000 dollaros vas PC-n megver egy 30 dollaros konzol APU-t, es mindezt sokszoros fogyasztas es meret mellett teszi?? Nem hittem volna
Sose volt cel egy konzolnal, hogy erosebb legyen mint egy PC mert lehetetlen, mivel picinek kell lennie es jol kell kineznie es olcsonak kell lennie.
A cel egy olyan viszonylag idotallo platformot letrehozni amit egyszeru hasznalni, szorakoztato es lehet rajta jatszani + vesznek az emberek ra jatekokat es nem lewarezoljak.
Valamint a mostani genracional mar az is szempont volt, hogy ne legyen veszteseges a hardver gyartasa.Es mivel nem az, nem all semmibol nekik mondjuk 4 ev mulva uj generaciot kihozni, ha netan vmi csoda folytan addigra mindenki 4GPU-s SLI-s PC-n jatszana 8K-ban es nem mobilon/tableten
Intel + NV mobil cucc is is lehetne a konzolokban egy gond vele, hogy maga a chip kerul annyiba mint a konzol
-
7time
senior tag
Az előző gen konzolok majd 9 évet húzták tisztességgel, megnéznem én milyen PC vagy VGA bír ki 9 évet anélkül hogy komoly hátrányokat szenvedne megjelenítés, fogyasztás stb. terén, egy konzolgeneráció alatt legalább 4x kell VGA-t és 3x CPU-t cserélni egy PC -n hogy csak megtartsd a kezdeti színvonalat és ez mind a csapnivaló API-k és az elmulasztott optimizálás miatt van.
-
parampa
aktív tag
válasz
#65675776 #100 üzenetére
Egészen addig, amíg el nem kell kezdeni másolgatni a CPU és a VGA címtere (és dedikált memóriája) között. Onnantól kezdve egy Kaveri jobb teljesítményt ad, mint bármelyik CPU+dVGA párosítás.
Nem. A fennti kijelentésed soha nem volt igaz és nem is lesz az.
PC vas már most 2x erösebb, a konzolok 2. évében. Még hátra van 6 év.
Mire megint teljesen kiismerik az új konzolokat teljesen elavultak lesznek. -
#65675776
törölt tag
Nem mindegy. Ugyanis a PC energiahatékonysága pont a nagyon vastag API-k miatt csapnivaló. Konzoloknál ki lehet használni a rendelkezésre álló erőforrásokat közel 100%-ban. PC-n erre nincs lehetőség. Következmény: közel kétszer olyan erős vas kell PC-be, hogy ugyan azt hozza, mint a konzolok. És akkor ebben még nincs benne a heterogén programozás, ami konzolon már ma teljes mértékben kihasználható, PC-n még alig-alig. Szóval itt maximum azok az infók falsak, amelyeket te terjesztesz.
A gyors fejlődés egyébként inkább hátrány. Ugyanis így nem kényszerülnek rá a fejlesztők arra, hogy megismerjék a hw-t, és rendesen optimalizáljanak rá. A PC másik nagyon komoly baja az optimalizáció szinte teljes hiánya.
-
parampa
aktív tag
válasz
#65675776 #97 üzenetére
Hiába viszi el PC-n az eröforrások 30-40% -át az API,
ha a hardver PC-n jóval gyorsabban fejlödik!
Tehát semmilyen elöny nincs a konzolok oldalán, söt!(#98) proci985
Teljesen mind1. Ez szándékos félrevezetés.
Elméleti maximumomat állítanak be elöre ténynek.
Terelve egy adott irányba a vásárlókat,
Innen származnak a fals infót terjesztö trollkodó hordák is. -
#65675776
törölt tag
Az a valóság, hogy a két linkelt teszt teljesen irreleváns. A Crysis 3 nem támogat megosztott címteret, így nem is tudja kihasználni az ebből fakadó előnyöket. Úgy másolgat össze-vissza a CPU és az IGP címtere között, mintha egy sima dVGA lenne a gépben.
A másik elemzés meg teljesen elméleti síkú. Nem vesz figyelembe semmi eltérést a PC és konzol között. Pl a konzolok majdhogynem gépi kódú API-ja által kínált jelentős előnyöket még a Mantle-lel szemben is. Az architektúrák szintén teljesen eltérnek a PC-s megvalósításoktól. Ma PC-n az erőforrások 30-40%-át maga az API viszi el. Konzolon ez <5%.
Szóval nem nettó hazugság. Pont arról van szó, amiről az intel beszél: a sw le van maradva a hw kínálta lehetőségektől, méghozzá nagyon durván.
A jelek szerint teljesen tájékozatlan vagy.
-
parampa
aktív tag
válasz
#65675776 #95 üzenetére
Onnantól kezdve egy Kaveri jobb teljesítményt ad, mint bármelyik CPU+dVGA párosítás.
Netto hazugság. Ugyanolyan mint amivel hülyitik az embereket a konzolvásárlásra.
Elképesztönek tartom hogy ezt le lehetett írni egy Intel hír alá.Keep on lying, feeding the Trolls. Good job.
Ez a valóság:
Crysis 3 - AMD A10 7850K - Performance Benchmark at 1080p
Low Settings 1920 x 1080p 14-22 FPS.Xbox One vs PS4: AMD Outs Console-Like GPUs
PS4 GPU = ~ R7 265 -- GTX 660 -
7time
senior tag
Ez megy most már minden Intel, nVidia hínél ... pedig pont az ellenkezöje igaz.
Miért az AMD számoltatta a Crysis 2 az óceán hullámzását a város alatt, nem az Nvidia, az AMD vesztegette meg a gyártókat hogy csak Intel CPU használjanak a mobil eszközeikbe,számos ugye van még a 2 gyártónak csak már megunja az ember mindig előkeresni őket, na ezért megy ami megy és jogosan.
-
parampa
aktív tag
válasz
#65675776 #90 üzenetére
(#92) Prof
De igen APU egységnyi fogyasztással is gyengébb Maxwellnél.
Semmilyen elönye nincs az AMD-nek, trükköznek az megy nekik."Hazudnak, lenyúlták, csaltak, utálatos, brute force, befenyítették...."
Ez megy most már minden Intel, nVidia hínél ... pedig pont az ellenkezöje igaz. -
Prof
addikt
Egyaltalan nem gyenge. A valaha letezo legerosebb IGP-s procik. Ezt a ket kis falusi kft Sony es Microsoft is tudja mikor a konzoljukba raktak egy kifejezetten Kaverihez kepest gyenge valtozatot.
A szoftver ami a gyenge. Marpedig a piacon levo procik 5-10%-ra nem fog senki fejleszteni. Ahogy a 30%-ra se fejleszt, mert a 90% a cel. Nem akarjak a fejlesztok magukat labonloni, nagy verseny van minel tobbet el kell adni. A feature-ok, GUI stb mellett a hardver kihasznalasa a szoftverek 99%-anal sokadlagos.
Eleg megnezni a vezeto mobil oprendszert (Android), ami egy katasztrofa, mind energiagazdalkodas mind hardverkihasznalas teren.Kb. az APU olyan mint F1-s autoval a belvarosban 5km/oraval araszolni. Csak mert nem irjak meg ra a szoftvereket (lasd pl. Libreoffice mire kepes az APU ha megirjak ra). A szoftverek 90%-at kb. Pentium 100-ra irjak. Piacvezeto cegek szoftverei nemhogy IGP-vel meg a tobb maggal se tudnak mit kezdeni nem, hogy 64bit-el. 10-20 eves a szoftveres lemaradas financialis okok miatt.
Az Intel szupergyors, fejlett joszagaira se irjak meg.
OpenCL tamogatas ennyi ev utan es a bekasegge alatt van. Ez a cikk se azert szuletett, mert az Intel annyira boldog, hogy az emberek nem vesznek uj hardvert, mert a 8-10 eves gepukon is minden fut amit hasznalnak.
A lenyeg, hogy minden 20eves gepen is fusson es vegyek, nem az hogy gyorsan es hardvert kihasznalva a szoftver.
Egyszeruen komoly penzugyi ellenerdek van a szoftverfejlesztok es a hardverfejlesztok kozott. Ugyanakkor kolcsonosen egymasra vannak utalva.
-
orbano
félisten
válasz
#65675776 #90 üzenetére
csak az ezel a probléma, hogy sok esetben nagyon macera kihasználni azt a számítsi kapacitást, sok feladat esetében pedig egyenesen lehetetlen. programozóként figyelembe véve, hogy csak AMD procin fognak futni ezek a megoldások, és pl. a közös címteres dolgok tudomásom szerint csak Win8-tól fölfelé, így kétszer s meggondolja egy fejlesztő cég, hogy költ-e az APU kihasználására.
-
#65675776
törölt tag
Ha azt veszed figyelembe, hogy egy APU egységnyi fogyasztásra mekkora kihasználható számítási teljesítményt ad, akkor nagyn nem gyenge az az IGP. És valóban a sw felhozatal az, ami miatt nincs kihasználva. A legnagyobb előnye a Kaverinek bármelyik dVGA ellenében a közös címtér. Pont hogy előny, nem hátrány a közös erőforrások használata. Feltéve ha van ami ki is használja ezt.
Soha meg nem alapozott sztereotípia, hogy az AMD processzorok instabilak.
-
parampa
aktív tag
Az APU-ban lévö erös IGP valójában gyenge. Van is meg nincs is videokártya.
Egy integrált videókártya sosem nyújtja egy diszkrét teljesítményét a közös
eröforrások használata miatt. Rendes diszkrét VGA-nak édeskevésIntel költ mérnökökre, kutatás fejlesztésre és igyekszik jó CPU-t gyártani.
Az i5 nem véletlenül kerül annyiba , stabil magas teljesítményt nyújt.
OC-zva széthajtva 5000Mhz 150W -on AMD minden lesz csak nem stabil.NEM vagyok AMD ellenes én nem megyek át a cpu/vga-jukat szidni mint sokan.
Addig jó amíg van tisztességes verseny, hogy ne szüküljön tovább a PC piac.(#88) Televan
Intel azt teszi ami a dolga egy CPU gyártónak: jó processzorokat gyárt. -
Televan74
nagyúr
Csúnya rossz Intel bácsi.És szegény kis AMD.
Viccet félre téve.Az Intel csak azt csinálta és csinálja is amit kell, él a helyzet adta előnnyel.Ezt van mikor erőből teszi.De azért ne legyünk álszentek az AMD is ezt tenné hasonló helyzetben.
Mire lesznek programok az AMD -s APU -ra,addigra az Intelnek is kint lesz az APU -ja. Majd akkor lehet a két gyártó APU -ját egymásnak ereszteni tesztekben.Addig csak azt mondhatjuk,hogy az AMD APU -jában lévő magok gyengébbek a konkurenciával szemben.Miközben nincs valós alapja az összehasonlításnak.APU vs CPU,hát nem igazán jó tesztalapnak.
-
Prof
addikt
Az AMD valasza a gyenge FPU/ clock-to-clock-ra az APU volt.
Az APU-ban levo eros IGP-t nem hasznalo szoftverek miatt vannak hatranyban az Intelhez kepest.Aki inkabb 100-szor annyi penzbol "brute force" modon fejlesztett, illetve mar lassan 10 eve befenyitette az OEM-eket, hogy nehogy AMD-s gepet epitsenek, igy volt ideje kifejleszteni a Core2 vonalat.
-
parampa
aktív tag
válasz
#65675776 #83 üzenetére
Nem ez nem újdonság. Mindíg is el volt maradva a szoftver a hardvertöl.
Olvasd el amit proci985 írt. Rendkívül drága bonyolult idöigényes.Mi fog változni attól hogy javul a több szál kihasználása. AMD -nek akkor is
2x annyi magot kell belegyömöszölni egy tokba, magasabb fogyasztással
hötermeléssel ugyanúgy mint eddig. Gyengébb a vasuk az Intelnél. i5 -VS- X4 AMDLesz majd 4 magos Pentium -VS- 8 magos AMD FM12+ is ...
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
#65675776 #83 üzenetére
parhuzamos programozas nehez. par eve jott be bachelor szintre (elotte MA/MSC, elotte kutatas volt), de konnyebb nem lett.
race conditiont output alapjan lokalizalni altalaban heroikus feladat, ha a programozo nem erti a mechanikat, akkor pedig garantalt a race condition. ha tul sok a szinkronizacio akkor gyakorlatilag egy szalnal is lassabb lehet a progi a kornyezetvaltasok miatt. ha tul keves, akkor meg garantalt a race condition valahol. model checkerrel ilyenek szurhetok, de model checkert / formalis bizonyitast max reszegysegekre lehet hasznalni.
peldanak ott a Stalker, a harmadik iteracioban konkretan egyszalusitottak a jatekot, mert a SoC/CS eseten a parhuzamositas miatt a game state egy ido utan korruptta valt.
egyebkent tok jo lenne, ha lenne a problemara egyszerubb megoldas, csak figyelembe veve mennyire aktivan kutatott volt ez a terulet egy idoben es mennyire nem valtoztak a problemak, nem hinnem, hogy lenne egyszeru megoldas. az meg leforditva kb azt jelenti, hogy kritikus valosideju rendszerekbol kene atcsabitani a programozokat jatekokat irni. parhuzamos kod vagy megy vagy nem, ha nem megy akkor pedig altalaban elegge latvanyosan hibazik egy ido utan.
paradigmavaltas lehet tudna a dolgon segiteni, pl ha atternenk prologra a problema hirtelen eltunne
---
amit irtal nagyon leegyszerusiti a problemat, programfejlesztes annal sokkal bonyolultabb, hogy jajj a programozok nem tudnak/hajlandoak parhuzamos kodot irni. tudnak, csak annyi ido es energia, hogy altalanos esetre nem feltetlenul fogja megerni (se a managementnek, de neked vevokent se ha mondjuk 100ezer lenne egy uj jatek cserebe). foleg, ha a celcsoport jo resze 2-4magos procikon ul.
-
#65675776
törölt tag
És az a vicc, hogy most az intel pont ugyan azt kezdte el mondani, mait az AMD már évek óta: az egyszálú teljesítmény hajhászása már nem kifizetődő, illene végre a programozóknak megtanulni több szálra írni a programokat. A jelek szerint az intel sem fog tudni már tovább javítani az egyszálas teljesítményen. Csak ugye az AMD már évek óta ennek megfelelően tervezi a processzorait, csak sw oldalról nincs meg a támogatás hozza. És ez nem rajtuk múlik. A HSA ennyiben lenne jó, az a kódot a rendelkezésre álló erőforrásoknak megfelelően osztaná el.
-
Ed3r_X_
nagyúr
Hoppá, akkor megyek is FX-et venni, i5 helyett. A kétmagos Pentiummal is eljátszok Full HD felbontás mellett. A fogyasztás számomra nem lényegtelen, mert kisebb fogyasztás, kevesebb hőtermelés.
FX zabál, egy szálon gyenge teljesítmény, viszont lehet húzni, talán 5Ghz körül beéri single thread performance-ban az Intelt. Mellette bekajál 150W-ot, és befűt a házbaIjesztgetik* amúgy, ez már nagyon bökte a szemem, de nem te kezdted.
-
parampa
aktív tag
Lehetne akár hivatalos AMD marketing közlemény is, amellyel mostmár
gyakorlatilag mindenhol lehet találkozni. Legyen az Intel proci , konzol/pc játék
vagy éppen Nvidia kártya hír. Eddig pont azonos ársávú procikat hasonlítottuk. (#67)
Az AMD 1-2 mag/modul (egységnyi számító kapacitás, nevezzük akárhogy)
versenyében régóta vesztésre áll, ezért fordul mindenféle marketing trükkhöz. -
7time
senior tag
-
X Factor
addikt
Az alapvető felépítésük is annyira különböző, hogy elég nehéz így egy-egyben egymás ellen mérni. Általában ezért javalott, egy ársávban lévő cpu-kat összehasonlÍtani és túllépni, ezen a 4mag vs 4mag dolgon. Az i3 esetében 2 mag van HT-vel, AMD esetén meg 2 modul, 2 programszállal, de a hagyományos értelmben vett "mag" kifejezés annyira nem helytálló, bár előszeretettel használjuk.
-
parampa
aktív tag
-
#65675776
törölt tag
Valóban, a Premiere-t benéztem. De igazából sokat nem ér a teszt, mert kb semmit nem lehet tudni a tényleges beállításokról, a mérési metodikáról.
A fogyasztás meg egy érdekes dolog. És kérdés kinek mennyire releváns. A többséget egyáltalán nem érdekli.
Egyébként hogy az egy és két magra vetített teljesítmény ennyire számít, az azt mutatja, hogy a programozók a mai napig nem képesek rendesen megírni szinte semmit sem több magra. Ez nem azt mutatja, hogy egy kétmagos proci jobb, hanem hogy a kettőnél többmagosak nincsenek kihasználva. Ami kihasználja ott viszont a kétmagos Haswell nem igazán rúg labdába. Kérdés kinek mire kell a gép. Ennek kellene döntenie, nem egy pár játéktesztnek. És ugye itt jön elő az is, hogy szegényes a linkelt teszt, csak pár alkalmazással teszteltek.
-
parampa
aktív tag
Az i5 már megint egy másik kategória. Porig alázza a 4 magos AMD-ket.
Jóval drágább is. Hogy mi fog jönni, mivel ilyesztgetik a jónépet az egy dolog.
Érdemesebb a már meglévö kiforrt technológiákra koncentrálni.
Ettöl a CPU kihasználástól optimalizációtól nem kell megörülni.
Lastgen konzolokat is szénnéoptimalizálták és most játszhatsz velük
2014-ben 720p Medium grafikán 20-30 FPS-el. Fantasztikus.
PC-n van hardver és szoftver optmalizáció is. -
parampa
aktív tag
Ahhoz képest hogy csak 2 magos FarCry 3-ban is gyorsabb. 54W TDP-vel.
100W-os procit tuningolod mennyi lesz a TDP ? Mennyit költesz + hütésre ?
Nem mindenki multizik BF-el. Single/Dual Core Performance -ben Intel verhetetlen.
Ha már multi akkor ott a Quake + UT99 sokkal értelmesebb technikásabb játékok. -
parampa
aktív tag
-
parampa
aktív tag
válasz
VaniliásRönk #59 üzenetére
Az osztódással szaporodott AMD magok vesztét?
-
Ed3r_X_
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #59 üzenetére
Messze még, mikor az Intel bebukik
-
Móci
addikt
Megint a farok csóválja a kutyát? Értem én, hogy az intel szeretné megmondani, hogy vegyünk tőle mindent, s csak addig használjuk, amíg 'írnak' hozzájuk 'drivereket', de na.
Mostanában nagyon viccesek a fiúk... -
nemlehet
őstag
A hardverfejlesztőkenk is másképp kell gondolkodni. Túl gyorsan jönnek az újdonságok és egyszerűen nem éri meg váltani. Közben meg sírnak hogy haldoklik a PC piac. Persze hogy haldoklik, mert akár csak 120 ezres consumer gépbe beletolsz egy SSD-t akkor simán 5 évig jó átlag Mariskának.
2010 végén vettem egy gépet Fx8150+GTX580OC 1,5GB+8GB 2400-as RAM. Az egész perifériák és vinyó nélkül volt kb 210k. Mai napig mindent elvisz FHD-ben High-on, ha jól optimalizált akkor Ultrán. Talán a Rome Total War 2 volt az egyetlen aminél lejjebb kellett venni, de mocskos mód optimalizálatlan volt és a sokadik patch után már ott is boldogult a High beállításokkal. A most megjelent "6GB VRAM kell Shadow of Mordor" is röccenés mentesen megy 50-55 FPS-el 1080p-ben High-on.. Hova vegyek én GTX980-at meg i7-et? Tök fölösleges mert csak az e-péniszt verhetem a több FPS-re.
-
SkyS1gn
félisten
Nem viszik eléggé a procikat vagy mi a rosseb?
-
#16939776
törölt tag
Csak annyit megtennének, hogy egy termékvonalat felépítenének, amin nincs fél évente gyökeres újragondolás/új utasításkészlet csak a számolók mennyiségét növelnék, és ezt pár éven keresztül nem bolygatnák. Jelenthetne egy biztos pontot, amire könnyű lehet fejleszteni, és jól skálázható lenne a teljesítménye.
Mantle/dx12 mellett még kevésbé számít a cpu ereje, így 4 és 6-8szálat kezelő motor között tovább csökken a különbség. Meg akarják tartani a Power usereknek szánt platformot, és 12-16-20 szálon képzelik ezt továbbvinni, akkor nem PC-s játékkal kell demonstrálni az erejét.
-
orbano
félisten
bakker saját maguk írták le a nyilatkozatban, hogy miért nincs igazuk: sokka lbonyolultabb jelenleg PC-re optimalizált játékot írni. Szar a jelenegi API, és túl sokfélék a hardverek. Egyszerűen nem éri meg ennyi energiát rááldozni a hardverek kiismerésére. Ilyen szempontból a konzolé a jövő, és ez egyre inkább beigazolódni látszik. A PC-t szeirntem az mentheti meg, ha könnyű a konzolról való portolás, így a ciklusaik végén a már sokkal imosabb PC-k nagyobb részleteséggel/felbontásban tudják futtatni a konzoos játékokat, és akinek ez megéri a százezreket, az vehet high-end pc-t hozzá. Persze ebben meg az Intel megy tönkre, szóval nem csoda, hogy most hisztiznek...
-
Angel1981
veterán
"A szoftverek messze lemaradtak a hardverek mögött, pedig az új technikák kihasználhatók lennének."
PC-re vonatkoztatva ezt már 20 éve tudjuk!
-
flexxx2
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #48 üzenetére
Csak ott lehet lemérni mennyire esik a színvonal, hogy régen évente több jó játék is jött, most már alig 1-2.
Még jó hogy van Civ, meg Witcher, Risen, mert ezek még fenntartják a kedvemet. De FPS (én nem multizok, az nem köt le napokig) vonalon sírni lehetne (Stalker az etalon). -
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Televan74 #42 üzenetére
Pontosan. Nem azért lett 10* jövedelmezőbb a konzol-piac, mint a PC, mert PC-n mindenki elwarezolja a hasznot, hanem mert a konzolok azoknak a retardáltaknak is szórakozást nyújtanak, akik egyébként a számítógép bekapcsolásánál elakadnak, nemhogy telepítsenek és rendesen beállítsanak egy játékot. Megjegyzem, utóbbit a PC-játékosok 90%-a se tudja...
-
Prof
addikt
Telejsen ertheto az Intel allaspontja.
Ahogy a sokkal nagyobb versenyben levo szoftverfejlesztok allaspontja is akik inkabb eladni akarjak a softvert mint kihasznalni a hardvert.
A legsikeresebb jatekok kb. kenyerpiriton is futnak. A "techdemo" jatek fejlesztes meg egyre kevesbe megy, az indie fejlesztok ravilagitottak, hogy nem minden a grafika.
Persze lehet sokmilliobol eromun csodaszep jatekot kesziteni par millio db szerencsevel el is kell, de addig a "primitiv" Diablo 3 ami szarik a magokra 20+ millio pledanyban kelt el ugy, hogy mindeki lehuzta magat jatekot.
-
Televan74
nagyúr
Nekem volt hűtő csere is.
De hát PC -n pont az olcsó-középkategória-drága miatt van a játékokban a low-medium-high grafikai beállítások.Néhány akár mai játékkal a kisebbik gépemen(A10-6700) szépen futtatom őket medium beállítások mellett, igaz csak 1024*768 -ba.
Értem én hogy az Intel minél több Core i7 -t akar eladni,mert valószínűleg azon van a busásabb haszon. -
proci985
MODERÁTOR
jo, ez szep meg jo, csak ettol fuggetlenul jol megoldott parhuzamos programozas nem lesz egyszerubb, ha meg a felhasznalok joreszenek 4 threadje van extra eroforrasokat csinalni annak a par embernek aki 6-8 magon ul nem fogja megerni.
lapokat en is neztem, hogy x79hez kepest milyen bo a valasztek, 5830 is jol van arazva, csatlakozok szintjen sincs elavulva (mint volt az x79 a kezdetektol amit kb karacsonyfava varazsolt meregdraga lapokkal kompenzaltak az alaplapgyartok valamennyire az aktualis mainstream platformhoz kepest), de most epp a ddr4 tunik deal breakernek. nekem legalabbis az volt.
plusz jatekok meg egy ideig biztosan threadlimitesek maradnak.
-
Ed3r_X_
nagyúr
-
Televan74
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #40 üzenetére
Konzolok térhódításáról az egyszerű kezelése tehet. Haza mész a melóból és nem azzal foglalkozok hogy fut e a vason az új játék, hanem bekapcsolod a konzolt,belehuppansz a fotelba és használod.
Én ma hazaértem és azon kaptam magam hogy a processzort pasztázom újra.Eltököltem vele vagy 1 órát.Konzolosok kimaradnak ebből a jó kis szórakozásból.Sokszor nem is értem miért költök annyi pénzt a PC -re, mikor azon kapom magam hogy csak ülök előtte és netezek.
-
parampa
aktív tag
ultra pénzes réteg , leáldozóban van a pc-s game ipar ? ugye csak viccelsz.
-
TESCO-Zsömle
titán
Hallottál-e már a Star Citizen nevű csodáról? 100% crowd founding, most karcolták bele a sziklába az 55. milliós vonalat és már az 56. vonal fele is megvan. Mire a játék ténylegesen kijön 2016-ban, már a 100 milla is simán meglesz.
Van pénz a PC-s játékpiacban, csak rá kéne jönni, hogy szemérért nem adjuk oda!
-
taaz
tag
"ugyanis a játékszoftverek messze lemaradtak a friss hardverek teljesítményének és tudásának kihasználása szempontjából."
Játék fejlesztők valszeg nem csak az ultra pénzes rétegre gondolnak hanem eladható termékkel állnak elő.
Szerintem meg leáldozóban van a pc-s game ipar. Sok warez, magas hardver kiadások, folyamatos fejlesztések......kinek éri már meg. Lassan fűzetniük kellene h játszunk . -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#25954560 #31 üzenetére
Valószínűleg azért a játékfejlesztők kerültek a célkeresztbe, mert a Haswell-E az Intel szemében a játékosokat célozza, viszont egy izmosabbnak elfogadott másik processzorplatformhoz képest háromszor drágább, miközben alig 5-15%-kal gyorsabb a játékokban felmutatott teljesítmény. Egyszerűen egy játékos nem jár jól a Haswell-E-vel, és az Intel a programok hiányában képtelen megmutatni, hogy márpedig van benne erő, csak nem tudsz vele mit kezdeni.
Ha a játékosbázis nem érdeklődik a HEDT iránt, akkor az Intel kénytelen lesz lelőni ezt a vonalat, mert nincs meg az elfogadható mennyiségű vásárlóbázisa. Az alaplapgyártóknak is marha kellemetlen, hogy átlag 5-8 darab X99-es terméket bedobtak és igazából a Haswell-E a játékosokat egyáltalán nem győzte meg. -
#25954560
törölt tag
azert nem kivitelezhetetlen skalazodo programot/engine-t irni.
feltapaszkodik a progi, korulnez h mennyi eroforrasa van es annak mertekeben indit el szalakat vagy foglal elore memoriat, stb. termeszetesen ezt is ido megcsinalni, de nem ordogtol valo dolog es szerintem aranyaiban is eleg kicsi raforditast igenyel.az optimalizalas masik dolog. sajnos a management vagy nem hagy idot az optimalizalasra vagy siman a csuszasokat kompenzaljak azzal h pont a raszant idot vagjak le. esetleg kitalaljak, hogy majd kesobb valami peccsel leszallitjak. kar h ez marhara nem igy mukodik.
en azt nem ertem h miert pont a jatekfejlesztok lettek itt kipecezve. raadasul az ervelesuk is santikal kicsit, eleg szepen gyorsulnak a procik egyszalas teljesitmenyben is, azonos orajel mellett.
-
Cassi
őstag
Unalmas már ez az egész - egyáltalán nem bizonyított, hogy egy teljes játékban is megfelelő gyorsulást hoz-e az Open CL, és emiatt megéri-e egyáltalán a befektetendő energiát. Jelen pillanatban nem reális terjesztésre alkalmas játékban gondolkodni a nehézségek és az ismeretlen teljesítménykarakterisztikák miatt.
Ha az Intel tolni óhajtja az Open CL szekerét, akkor finanszírozza meg egy élvonalbeli grafikájú játék (pl. a most megjelenő PC-s Ryse) Open CL-es átiratát (akár meg is vehetnék a Cryteket, nem kerülne sokba), és ha azon valóban demonstrálható a jelentős javulás, akkor a játékfejlesztők maguktól is ki fogják próbálni. Amíg ez nem történik meg, addig nincs miről beszélni.
-
#76144018
törölt tag
Igazuk van...
-
Gdi
senior tag
(Lehet már írta valaki a hasonszőrű véleményét, de szerintem: )
Persze, hogy nem optimizálnak a legújabb hardverekre és képességekre, mivel egy szoftverfejlesztőnek (legyen az játék vagy egyéb sw) is érdeke, hogy elkeljen a terméke, illetve több réteghez eljusson (és fizessenek érte), de mivel nem szalad mindenki új gépet venni évente, ezért maradniuk kell az "őskorban".
És, hogy a fejlesztők miért nem csinálják meg új motorral az új ficsöröket alkalmazó géppel rendelkezőeknek? Mert idő és energia (plusz egyéb erőforrásköltség), ami nem valószínű, hogy megtérül.Majd ha a ZIntel (illetve bármely más hardvergyártó) 5 USD felárért becseréli előző generációs lapkáját a jelen gen, megegyező osztályú termékre, rinyálhatnak azért, hogy miért nem használja mindenki az újat. Hát naná...
-
Ha, esetleg, lenne egy olyan grafikus API, ami nem egyszálú, akkor talán jobban ki lehetne használni a magokat... nagyokosok...
-
afterburner_
őstag
régebben mikor megjelent egy egy nagy név, akár a doom, a quake, nfs, c&c , mind korszakalkotó volt,a kis fejlesztők játékai sehol sem voltak a nagy fejlesztőkhöz. most meg tényleg minden tömegcikk, egybemosódik, nem nagyon tűnik ki egy sem a sokból, nagyon felhígult az egész... ezek is már a fogyasztói társadalomnak készülnek, nem kell hogy egy játék hosszú életciklusú legyen... a lényeg hogy fogyjon, és minél hamarabb kiadni a következő rókabőrt, és az is fogyjon... maradandó élményt persze ezek nem igazán nyújtanak
ráadásul minden leegyszerűsítve, hogy nagy fejtörést ne okozzon a játék végigvitele , így persze nagyobb réteget tudnak megcélozni, i több a bevétel... de nem csak a játékiparban van ez, hanem mindenhol.. érdekes tendencia...
-
Laja333
őstag
Eddig nem akarták, hogy több szálra írják a programokat, mert az nem nekik kedvezett volna, hanem a konkurenciának. Most már nem kerülnének hátrányos helyzetbe...
-
LGLuke
őstag
Teljesen igazad van Abu! Sajnos anyagilag soha nem térülne meg, és eddig sem térült meg, ha egy játékot 10 évig fejlesztenek/fejlesztettek. Szinte soha nem lett nagy siker, még a nevezetes elődök esetében sem. Ráadásul az ilyen hosszú fejlesztési ciklusoknál pont az Intel által említett probléma jelentkezik. Mire elkészül a játék a 10 éves fejlesztést követően, addigra teljesen elavult a motor. Túl magas gépigénye lenne és mégsem aknézné ki a HW lehetőségeit. Doom3 és HL2 sem váltotta meg a világot, de szerinte a SC2 sem lett olyan sikeres, mint az elődje...
-
Gainka
őstag
Addig ne is nagyon írjanak progit 4-nél sokkal több szálra míg egy értelmes 8 szálas proci 70-80 ezer kedves intel bácsi.
Azzal viszont egyet értenék ha a jövőben, nem a magszámok hanem az órajelek sorolnák be a procikat a rangsorban. ( Persze lenne k-s proci a tuningos embörkéknek jó nagy felár-ért) Igy nem az lenne hogy lagzik az i3 hanem csak épp teljesítményben gyengébb lenne mint egy felsö kat., de elvezhetőbben menne a game, egy mondjuk 30 ezer forintos 6 vagy 8 magos 2-2.5 ghz proci, de lenne 6 vagy 8 magos 3.5-4 ghz-es proci is stb.
Mert szerintem annak nincs értelme hogy írjanak 8 magra játékokat és egy 2 magos 4 szálas cpu meg 30-TÖL kezdődik amivel diavetítést lehet imitálni egy 8 szálra optimalizált játékban. asd -
Goblin12
őstag
-
Ghard
őstag
Az Intel nem elégedett a PC-s játékfejlesztés helyzetével
Akkor már ketten vagyunk -
#65675776
törölt tag
válasz
VaniliásRönk #9 üzenetére
OpenCL-ben mi a versenykorlátozó?
-
válasz
VaniliásRönk #9 üzenetére
A direkt AVX-re optimalizálás nem lenne rossz dolog (amit az AMD is tud), csak hát "picit" nehezebb arra fejleszteni.
-
belinho
senior tag
Az Intel osztja az észt már megint, bezzeg az ivy bridge processzorom már olyan régi, hogy le is álltak a támogatásával
-
VaniliásRönk
nagyúr
"Az Intel az idei IDF alkalmával bevallotta, hogy nem elégedett a PC-s játékfejlesztés helyzetével."
Micsoda őszinteségi roham.
"...a többmagos processzorok kihasználása PC-n még mindig probléma."
És ezért ki is a felelős a leginkább a fejlesztők lustasága/hozzánemértése után?
"Többek között az OpenCL rendkívül korszerű platform a többmagos, széles SIMD motorokkal rendelkező processzorok kihasználására, de használhatók a megszokott fejlesztőeszközök és irányok is, noha ezekkel kétségtelenül nehezebb a programozással járó munka, viszont esetlegesen jobb eredmények is elérhetők az OpenCL-hez viszonyítva."
Nem is az Intel lenne, ha nem megint valami kirekesztő, versenykorlátozó megoldást próbálnának a világra erőltetni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezek sosem fognak megjelenni, mert magukat a demókat egy évig fejlesztették és csak egy nagyon pici területet fednek le. Ilyen minőségű tartalmakkal megtömött komplett játékot szimplán nem fog támogatni egy kiadó, mivel a fejlesztési ciklus nagyjából 10 év lenne. Szóval ehhez a minőséghez előbb meg kell oldani a tartalomkészítés problémáját, mert elfogadhatatlan, hogy egy utcasarok egy jelenettel egy évig készül.
-
Televan74
nagyúr
Lényeg hogy vegyél új intel cpu -t.Abból is lehetőleg Core i7 -t.Mert az nekünk jó.És ami nekünk jó, az neked is jó lesz.
-
A játékosok szerint az intelnek másképp kell gondolkodnia az eszközmeghatók fejlesztésére költött büdzsé mennyiségét illetően.
-
7time
senior tag
Az Intel véleménye szerint a legfontosabb megértetni a fejlesztőkkel, hogy a több processzorszál hatékony kihasználása – belátható időn belül – PC-n is olyan könnyű lesz, mint a konzolokon
Azért ezt már hallják a felhasználók egy 4-5 éve és még mindig sehol semmi.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Brave
- iPhone topik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Szombathely és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Autós topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Bemutatta saját SSD-jét a Raspberry Pi
- További aktív témák...
- Asus TUF Gaming F15 FX507 - 15,6"FHD 144Hz - i5-12500H - 8GB - 512GB SSD - RTX 3050 - 1 év garancia
- 1080Ti FE Accelero Xtreme IV hűtővel
- ÚJ Apple Macbook Air 15,3 M4 /16GB/256GB - Éjfekete - (2025) - mw1l3mg/a - MAGYAR - 3 év garancia
- Apple Watch Series 4 Nike 44mm Teljes doboz, sok tartozék, 100% akku
- LG 77C4 - 77" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- LG 55B4 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! Ryzen 5 8400F / 32GB DDR5 / RX 7800XT 16Gb / 1TB SSD!
- HP 840 G8 Workstation dupla CPU Xeon Gold 6134 64Gb
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E744 - i7-4GEN I 16GB I 512SSD I 14" HD+ I DP I Cam I W10 I Garancia!
- Lenovo Thinkpad T14 Gen 3, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest