Új hozzászólás Aktív témák
-
julius666
addikt
Msost az miben is fog hiányt szenvedni akinek télleg nem DX11-es VGA-ja van?
Ha nem játszol akkor lényegében csak a fogyasztás. De tényleg, a Win8-as ablakkezeléshez meg metró felülethez úgyis bőven elég akármilyen ~6 évnél fiatalabb videokártyája van az embernek.
Végfelhasználói szempontból a DXVA vs. UVA is totál lényegtelen, kezdjük ott hogy UVA-ra jó ideig csak gagyi lejátszókba/driverekbe drótozott gagyi post-process effektek lesznek amivel esetleg többet fog tudni. Igazából csak fejlesztői oldalról előrelépés (illetve talán valamit a fogyasztáson is javít ez is).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Még szép, hogy kezeli. Egyik OS sem használ DX-et. A Winen a DX támogatással van a legfőbb gondja az újoncoknak. Az OpenGL ES 2.0 tudtommal az MS OS-én is jó lesz. Legalábbis a Cedar Trailt párszor teszteltük. A natív módban futó WebGL mindig jó volt, a DirectX támogatás volt katasztrófa.
-
Sir Ny
senior tag
az android és meego kernel ( meamo, tizen etc ) gond nélkül kezeli a powerVR GPU-t. ( meg az adreno-t, a malit etc )
linuxék hurráoptimizmussal tekintenek a jövõbe:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTE0MDAnameg 2014 a linux desktop éve lesz
-
Amikor még Linuxot használtam, binárisnak hívták azokat a drivereket amiket csak bináris formában kaptál ("gyári"), míg az opensource volt a communitys driver. Akkortájt volt Inteles opensource és ATI-s próbálkozás, mellette volt az ATI bináris illetve az nV bináris.
Attól, hogy most ablak jel ven mindenemen, megjártam én is egy évig a Debiant -
vicze
félisten
Igen de pl. Flash már nem gyorsítana, ahogy H264-et vagy egyéb videót se anélkül, hogy játszol le bármit egy ARM-es SoC-on? Ha nincs GPU gyorsított felület, akkor szarrá fog akadni az egész, egy ARM-es tableten, még a szegény csempék is. (Arról nem is beszélve, hogy a telomban lévő GPU mennyivel erősebb mint egy GF4MX.) Egyszerűen HW gyorsítás nélkül halál egy ARM-es tablet, semmi játék nem működik, és webezésre is erős korlátozásokkal alkalmas,(HTML5 erősen épít a HW gyorsításra). Nem éppen ezért veszel 100e ért tabletet, hogy ne működjön megfelelően, és az OS funkciók felét ne tudd használni.
Qualcomm részről az egész azért is gáz, mert kizárólag ők fognak egy ideig WP8-as SoC-ot szállítani, és DX11-es driver nélkül elég érdekesek lesznek oda a játékok...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
MCBASSTION #29 üzenetére
Az Intel itt nem téma, mert nem ők készítik az OpenGL drivert. Az Atomhoz nem írhatnak támogatást. Ha írhatnának, akkor nem lenne akkora para. Egyébként az Intelnél a D3D jóval nagyobb fókusz. Ebben meg tudom őket érteni. Jóval több ilyen program van.
-
MongolZ
addikt
válasz
MCBASSTION #28 üzenetére
Valóban félreértettelek.
Nem tudom, hogy ez mennyire lenne lehetséges :/ -
MCBASSTION
aktív tag
kösz a videot ez felvidított
az opengl része az intel drivereknek egy éve még katasztrófa volt (nem tudom most mi a helyzet). ha jól emlékszem egy 3000-es igp-n próbáltam vmit összetákolni de nem akart működni... amd-n persze futott vígan. ugyanez a projekt d3d-vel simán ment intelen is
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
MCBASSTION #25 üzenetére
Akkor az egész gondolatmenet lényegtelenné vált, mert az Adreno és a PowerVR IGP-khez nem azért nincs normális driver, mert hülyék dolgoznak ott, hanem azért, mert hiányzik a tapasztalat. Akik csinálják a drivert pont olyan rendszerprogramozók, akik az AMD és az NV csapatában dolgoznak. Nagyjából hasonlóan képzettek, egyedül a 7 év tapasztalat a különbség.
Egyébként az Imagination Technologies a licencben lehetővé teszi, hogy a licencelő fél a gyári támogatás helyett válasszon más utat. Ha nem terveznek saját grafikus hardvert, akkor maguk is írhatják a drivert (pl.: Apple), ha pedig rendelkeznek ilyen részleggel, akkor kijelölhetnek egy 3rd party csapatot, akik írják a támogatást (pl.: az Intel nagyon sokáig a Tungsten Graphics céggel csináltatta a Windows drivereket a licencelt PowerVR IGP-khez). Utóbbi az Intelnek ma is opció, de akkor sem volt jobb a helyzet, sőt: [link] Én is úgy látom, hogy a gyári driverekkel javult a támogatás. Mondjuk igaz, hogy a totál használhatatlanhoz képest ezt nem nehéz elérni, de azért ma már fut Cedar Trail Atomon az Angry Birds, ami lehet, hogy hülyén hangzik, mint előrelépés, de igazából áttörés a PowerVR-es Atomok életében, hiszen végre nem OpenGL 1.0-s a driver, hanem 3.0-s. A gyári driverrel van OpenGL ES 2.0 is, amivel egész jó sebességre képes a WebGL natív módban. A DirectX oldal nem javult, de szerintem itt főleg azzal van gond, hogy a programokat egyáltalán nem optimalizálták TBDR elven működő architektúrára.
Az MS érdeke a WHQL aláírás kiosztása. Persze, ha nem megy át, akkor inkább érdek, hogy ne kerüljön piacra vele termék, de ha átmegy, akkor teljesíti az MS követelményeit. Azt az MS persze nem nézi, hogy az egyes D3D-s programokban mennyire gyenge, mennyi hibát ad, stb. Ez nem is a reszortjuk, majd lerendezi az ImgTec és az adott program fejlesztője. -
MongolZ
addikt
válasz
MCBASSTION #25 üzenetére
???
Gondolod, hogy ha egy közösség dolgozik a driveren szabadidejében az ugyanannyi idő alatt (!!!) ugyanolyan/jobb drivert képes elkészíteni, mint egy erre dedikált csapat, akik mint munka végzik ezt a folyamatot?
Miért lenne kész mindenki vele, ha opensource lenne???
-
MongolZ
addikt
"még ma sem is tud annyit" ?!
Részemről nagyon várós a dolog, ezek lesznek az első tabletek, amik számomra valóban használhatóak lesznek
-
válasz
MCBASSTION #4 üzenetére
A napokban írta valaki mekkora különbség van teljesítményben a bináris illetve az opensource driverek között Linuxon.
-
Elrood
őstag
Ezeknek a HW-knak elég nagy bukást jósolok (főleg az atom+powervr párosnak).
User megveszi, hogy húúú, aztán letölt bármi 3D-t az MS store-ból és már attól is összecsinálja magát a HW.Továbbra se értem, hogy lesz Direct2D, amire szerintem erősen építkezik a win8, egy DX9-es driverrel.
MOD:
Bár e cikk szerint DX9L-ben is működik. Hát, hamarosan úgy is meglátom. -
bacsis
Közösségépítő
Hát nem tudom, nekem ez egy kicsit "parasztvakításnak" tűnik
Én átlag felhasználóként használom a Windowst, ezért is nem értek túl sokat abból amit írsz, illetve vágom. de vajon ezeknek a tényleges használatban mi haszna van? most az energia gazdálkodást ne vegyük ide..
egyet tudok.. Win7-et használtam Geforce4 MX 460-al, ami uyge masszívan DX7-es kártya, és azon kívül, hogy nem volt aero felület, hű micsoda érvágás, igazuiból a gép tökéletesen alkalmas volt videót lejátszani, régebbi 3D-s játékokat futtatni, az általános böngészésekről nem is beszélveszal van egy érzésem, hogy átlag felhasználónak kb tök mindegy lesz hogy egy HD2900XT-vel vagy egy 7870-es Radeonnal csapatja
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
mrhitoshi
veterán
Ha jól értem, akkor az összes Dx 11-es GPU támogatni fogja az új WDDM felületet, viszont az új DirectX platformot csak a 78xx-79xx széria kapja meg az AMD-nél ?
(#14) bacsis: Akinek nem Dx11.1-es kártyája van/lesz.
-
bacsis
Közösségépítő
Szóval egy only Directx 9-es VGA kártyával Win8 alatt már a pasziánsz sem fog elfutni?
viccet félretéve: Msost az miben is fog hiányt szenvedni akinek télleg nem DX11-es VGA-ja van?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
fordfairlane #11 üzenetére
Elméletben. A gyakorlatban ilyet még nem láttunk.
(#12) azopi74: A WDDM 1.2 nem követel DX11-es hardvert. A funkciók követelik, de a TDR per engine reset például megy bármilyen hardverrel, nem kell annak DX11-nek lennie.
Igen. Az első Win RT driverek WDDM 1.1-esek lesznek, de ez változhat. Tudtommal az NV szeretné bevezetni a WDDM 1.2-t a per engine reset funkció miatt.Az ARM IGP-k az első körből kimaradnak. Ők a MALI-T604-gyel törnek be ide, de csak 2013-ban.
-
azopi74
addikt
Nem teljesen értem a dolgot, tudtommal jelenleg egyik ARM-os SoC-ban sincs DX11-es GPU, a Tegra 3 is csak DX9, csak a Tegra 4 lesz DX11.
Akkor ez azt jelenti, hogy nem lesz WinRT-re WDDM 1.2-es driver induláskor?Amúgy ARM-mel mi a helyzet? Malikra nem terveznek WWDM 1.2-es drivert? CSak mert az Exynos5250-ben ketyegő Mali T604 elvileg támogatja, így hamarosan jöhetne akár egy DX11-es WinRT-s Samsung Omnia Tab
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
fordfairlane #9 üzenetére
Szerintem a piac legjobb driver modellje a WDDM. Az természetes, hogy komplex, hiszen sokat tud.
-
vinibali
őstag
megint kezd az (U)LP-s Intel proci vicc kategóriába menni
-
lujó55
addikt
számomra felfoghatatlan, hogy a hardver és szoftver mindig más szinten van.
Vagy a hardver a kevés és szenved a gép mire betölti/lefuttatja/játszható a szoftver, vagy ott a hardver, de nincs hozzá szoftver ami kihasználja.
Nehéz lenne ezt összeegyeztetni? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
MCBASSTION #4 üzenetére
A Linux open source közösségének aztán hatalmas tapasztalata van a WDDM felületben, és a DirectX driver elkészítésében.
A Qualcomm és az Imagination Technologies sem hülyéket alkalmaz. A különbség csak az az AMD és az NV-hez képest, hogy utóbbi két cég 7 éve készít drivert a WDDM felületre, míg az "újoncok" most kezdik a bulit.Talán emlékszel még ezekre a hírekre: [link] - Az NV-nek is meggyűlt a baja a Vistával, és a WDDM első verziójával. A gondok pusztán tapasztalathiányra vezethetők vissza.
-
MCBASSTION
aktív tag
ha ez a része a drivereknek opensource lenne már rég nem lenne ez probléma...
-
LordX
veterán
Jól érzékelem, hogy "csak" az ARM procik mellé szánt majdnem összes GPU mellé nincs driver? (Kivétel az nVidia Tegrában levő) Hát..
-
ftc
nagyúr
Ha a Imagination Technologies-en múlik soha nem lesz driver
ha lesz is akkor is 1 s nem több
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus RTX 3050 8GB /Jótállással!/Dobozos!/Posta ok!
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- ZOTAC RTX 3070 8GB GDDR6 Twin Edge OC Eladó!
- 3x ASUS Turbo RTX 2080 Ti (11 GB) / Frissen pasztázva / Igény esetén + EKWB vízesblokk.
- GIGABYTE RTX 4070 12GB GDDR6X WINDFORCE OC Eladó!
- Dell 7400 Intel Core i7-8665U
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3034, 100% Akkumulátor
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! 850W ASUS ROG STRIX Gold tápegység garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest