Új hozzászólás Aktív témák
-
Polllen
félisten
Erre írtam - talán másik topikba -, hogy ha az autókat visszaszorítanák, Magyarország egyes részei elnéptelenednének.
35 km-re lakom Budapesttől, 11-be járok dolgozni. Autóval 35 perc. Tömegközlekedéssel ~1,3-1,5 óra. (Késés nélkül)
Az elmúlt 20 évben a MAV menetideje semmit sem javult és ugyanannyit is késnek. Mondjuk legalább a kék ótvarságokat lecserélték új klímás szerelvényekre úgy 15 éve.
-
fattyu
veterán
nézd.
reggel hatra megyek be.
többnyire 5 után de jobbára 7 körül megyek haza.ez ideális. reggel még nem zavarodik magába a máv, 7re meg kisimul többnyire. tűrhető volt. másfél évig.
elővárosról jót hallani?
hát azt furállom.
az elmult fél évben amit a máv leművelt arra nincsenek szavak. tényleg.
-
Dave™
nagyúr
De amikor leköltöztél vidékre mire számítottál? Hogy a MÁV hirtelen nyugat-európai színvonalú lesz? Bár az elővárosi vonalakról pont jókat hallottam többnyire az elmúlt években, de télen ugyanúgy befagynak a váltók, nyáron meg megvetemednek a sínek, és akkor ott a random felsővezetékszakadás is. Meg nem mindegy melyik vonal, mert van ahol még sebesség-korlátozás is van.
-
fattyu
veterán
értelek.
de lásd futomű és magasság amit akartam.
mindegy is. a lényeg amit mondani akartam hogy valaki aki alapvetően tök logikusan akart közlekedni.heti egy bevásárlás autóval. autóval faluból az állomásra. onnét vonattal pestre.
amíg pesten belül laktam. autóval ott is csak a nagy vásárlás meg amikor kutyákkal mentem. munkába meg amugy közlekedni főleg bicikli.
szóval ebből az emberből csinált mindenhova motorizálva menőt a máv.
a kormány az állam felelőssége ez.
vajon hányan vannak így aki kényszerből autózik.
vajon mennyit lehetne kiszedni az autóból ha tiszta kilmatizált menetrendet betartó logikus közlekedés lenne?
erős a gyanúm az látható difi lenne.
-
fattyu
veterán
tény. nem is vita.
két használt autót cseréltem le egyre.
legyen virgonc megbízható és elég nagy arra hogy 5 kutya két ember elinduljon.
plusz bár nem terepjáró de a ballonos 17es gumik és a hasmagasság azért nem utolsó szempont a vidéki 4számjegyű utak esetén....
plusz vannak olyan becsípődéseim hogy nem kérek automata váltót. ez az autó maradt fent a rostán.
ceed meg proceed kombi is az erősebb motor már csak dctvel van azt pedig nem akartam. plusz jóval sportosabb futómű ami nem való felénk....itt nem az öko szempont dominált.
a picantot arra írtam hogy az 5 kutya két felnőtt mellé sajnos a városi mini méret nem játékos hanem nagy kell és pont.
-
Dave™
nagyúr
Ja valamiért úgy értettem, hogy Picanto-ról van szó, de már értelmeztem. "Nagy" motor, nagy fogyasztás, gondolom nem ért meglepetésként. Nekünk még 130-nál is 6 alatt marad, de én nem is szoktam annyira sietni, átlag 120 körül csorgunk, legalább alszanak a gyerekek egy nagyot. Viszont ha nem sietnél ennyire, akkor a te fogyasztásod sem így alakulna, anno a céges borzalom J Astra kombit a maga 1,5 tonnájával és erős, de lomha motorjával is le tudtam vinni átlag 5,5-re az erdélyi kiruccanáshoz, igaz 100 körül mentünk végig, 4 felnőtt és csomagok.
szerk: nem emlékeztem melyik a Sportage, de látom ez a mini SUV kategória, hát ezért. Ha valami tökre szembemegy az öko felfogással, az bármi, amiben benne van a SUV.
-
Dave™
nagyúr
Hogy sikerül 10 litert fogyasztani egy modern háromhengeressel? Nekünk a családdal (két kisgyerekkel meg csomagokkal) is megáll 5-5,5 között az átlag, és az autó is valamivel nagyobb és nehezebb (Skoda Rapid), szintén ezres benzines, csak turbóval. Igaz munkába nem ezzel járok, mert biciklivel majdnem gyorsabb a rakpart miatt.
-
fattyu
veterán
vidéki vagyok
szelektíven gyűjtünk
kaját nem dobunk ki. annyit csinálunk amit megeszünk.
heti bevásárlás van. az se mindig. de sűrűbben nem megyünk boltba.
nem szaporodunk.
nem égetünk el semmit, hanem szelektívbe megy. Fűtés gázzal, tervben van h tarifa/napelem de ha nem szülsz még egy magyart ugye akkor te nem vagy fontos.
és akkor térjünk rá valamire ami nem került szóba ahogy láttam.
Vidékről Pesten meló.
két évig autóval a legközelebbi vasútállomás onnét vonat.
két év alatt a máv annyi ingert adott hogy idegből elmentem vettem egy ÚJ autót szalonból hogy mostantól kiszámíthatóvá teszem a munkanapjaim.
Iszonyatosat léptem vissza ökolábnyomban mert a tetves aljas magyar államvasutak élhetetlenné tették a napjaim és 5 ből 3 napon elloptak 2-3 órát.jármű amit vettem nagy. 2 ember 5 kutya mellé sajnos a kia picanto nem játékos. 10 litert égetek el 100 kilóméteren, jobbára azért kettesben. de sokszor egyedül.
nem akartam. nem vágytam rá. szerettem a vonatban hogy olvasok zenét hallgatok nem kell figyelnem. de belekényszerített egy állami cég.
erről azért talán érdemes volna beszélni hogy egy JÓ tömegközlekedéssel nem csak pesten belül hanem országos szinten mit lehetne fogni...
-
Rive
veterán
...beültek a kocsiba, berakták a családot, oszt go. ... és 8.5 liter fölött jött ki.
Izé. Az azért ugye megvan, hogy ha egy benzinesbe rakod be a családot és viszed el őket egy nem lábujjhegyen tipegős családi kiruccanásra, akkor abból se a négy literes gyári reklámfogyasztás fog kijönni
-
Hieronymus
veterán
Öröm olvasni a szakértő urak vitáját, amit #103 hozzászólás indukált.
Jó lenne átgondolni, hogy a fogyasztás összehasonlítása, csak azonos tesztkörülmények között lehetséges.
Ezek a körülmények sok - sok évvel ezelőtt alakultak ki.
Mára az így mért fogyasztási, tekintett nélkül a motor hajtóanyagára és a jármű gyártójára, csak irányszámok a fogyasztások összehasonlításához.
De még teljesen azonos körülmények között is, bármely járműből, eltérő fogyasztást lehet kihozni.Ezért teljesen értelmetlen azon rugózni, hogy az elméleti fogyasztási értéket nem hozza az életszerű teszt. És ez nem a gyártó vagy a technológia hibája.
-
-
bambano
titán
nem önigazolást gyártok, mert nem kell itt senki előtt elszámolnom.
elmondtam a véleményemet."az ember valószínűleg tudja mit beszél": sőt, én is tudom, hogy mit beszél. meg azt is, hogy te mit beszélsz. hint: nem neked hiszek. az meg, hogy *szerinted* elszámolt egy számot, minimálisan sem érdekes akkor, amikor összességében azt akarja nyilvánosságra hozni, hogy a döntéshozók ebben a kérdésben nem jól döntöttek. másrészt meg mit higgyek: hogy Barna helytelen véleményt mond, amikor ostorozza a döntéshozókat, vagy azt, hogy ha már én is azt láttam, hogy több témában is veretes ökörséget döntött az eu, akkor Barna +1 témája vajon hogyan járhatott... na vajon...
-
"egyébként pedig nem a legrosszabbat vettem, hanem a saját esetemet."
Te egy önigazolást gyártasz, hogy ez miért nem jó neked.
De mivel random válogatsz be szempontokat, így csak igazad lehet.Ez olyan mint egy dízel autónak az élettartamára számolni a laborban mért újkori co2 kibocsájtási értéket és azt összevetni a villamosenergia co2 tartalmának világátlagával.
Papíron jól néz ki, de valójában csak egy ordas nagyhazugságcsúsztatás.Ehhez hozzávesszük azt, hogy az ember valószínűleg tudja mit beszél, akkor szándékosan manipulálja a közvéleményt valamilyen indok mentén(pénz? fontoskodás? nárcizmus?).
De még így is kellett kicsit maszatolni később egy levéllel, hogy valójában a co2 érték nem is úgy van számolva, hanem belevette az összes többletet ami az üzemanyag előállításához szükséges.
Csak ha megnyitod az akkori audi dízel adatokat az jön ki, hogy amivel ő nagyvonalúan számolt, egyáltalán nem tartalmazta ezt, de mivel nem említett konkrét típust, el lehet kenni. -
nemlehet
őstag
-
updog
őstag
-
Dave™
nagyúr
...nem akarok büdösködni 8-10 km tekerés után, és nincs zuhanyzó az irodaházban.
Nekem 18,5 km a táv egy irányban, és bőven elég vinnem egy váltó pólót, nem vagyok büdös zuhany nélkül sem. Hazafele meg zuhannyal kezdek, főleg amikor 36 fok volt, de akkor már nem gond. Ha nem extra intenzíven nyomod, nem fogsz annyira megizzadni.
-
updog
őstag
Pont azt számoltam hogy lassan másfél év homeoffice után annyit megspóroltam a BKV bérleten, hogy egy komolyabb elektromos roller kijönne, ha valaha még be kell járni akkor egy Xiaomi Pro rollerrel 2 forduló benne van bőven a hatótávban,
és az irodában ingyen tölteném..Azért nem bicikli mert egyrészt aláírom hogy nem annyira egyszerű az még Bp.-n, de sokkal prózaibb oka is van: nem akarok büdösködni 8-10 km tekerés után, és nincs zuhanyzó az irodaházban.
-
bambano
titán
Biztos vagyok benne, hogy egy paraméterben jobb vagyok, mint Hanula Barna, és valószínűsítem, hogy egy másikban is. Nem szégyellem bevallani, hogy minden másban Barna jobb. Szóval örülnék, ha én lennék Barna.
egyébként pedig nem a legrosszabbat vettem, hanem a saját esetemet. gyakorlatilag olyan ritkán járok az itteni belvárosban, hogy akár villamossal is mehetnék (pláne, mióta Lajosunk a házunk elé húzta a sínt). Minden más közlekedésem városok közötti. Akár optimális erre a villanyautó, akár nem, nekem ez a közlekedési feladat, amit meg kell oldanom, én nem tudok, pláne nem akarok másról beszélni. abszolút hidegen hagy például azok problémája, akik Csepelről járnak be a Nyugati pu. környékére.
-
Dave™
nagyúr
Én is tartottam tőle (ezért vettem rá nehezen magam), de szerencsére nagyon keveset megyek autók mellett, majdnem végig vagy rendes bicikliút van, vagy közös használatú (Észak-Buda - Dél-Buda). Illetve ami meglepett: az autósok többsége kifejezetten jófej és figyelmes, persze nem árt ott is figyelni, ahol elvileg elsőbbségem van, mert sokan még sokják a gondolatot, hogy jöhet biciklis (is).
-
mephi666
nagyúr
az lenne az ideális, ha renault twizy méretből lehetne olcsón kocsit kapni, ezekre járna nagyvárosokban díjtalan parkolás, nagy gépeket meg adóztatni
ebből a piciből 1 átlag parkolóhelyen elfér kb 4 darab és 1-2 személyre tökéletes (városi közlekedésben azt látni, hogy reggeli csúcsban 1-2 fő ül az autók nagy részében) ...sógorom amúgy használ ilyen méretű elektronyos+pedálos bringát, ami szintén jó alternatíva lehet (nem ázik el az ember benne)
-
Dave™
nagyúr
Mekkora ellentmondás, hogy utána meg A) kifizeti a kondibérletet hogy mehessen futópadon futni/spinningre/akármi B) azért panaszkodik, hogy nincs ideje mozogni, mert 8 óra munka mellett 2x1 óra ingázás mellett nem fér bele. Számomra az is egy nagy hozzáadott érték a bringával munkába járásban, hogy "le van tudva vele" a testmozgás is, amire két kisgyerek mellett egyébként valóban nem lenne máshogy idő. Mivel a dugó miatt bringával sem lassabb bejárni, mint kocsival, így végeredményben csak nyerek vele. Na jó, ha esik azért kocsival megyek, de az havi 1-2 alkalom csak.
-
Polllen
félisten
-
Irreálisan sok autó van.
Tudom mindenki szereti amikor esik az eső, de a jelenkor egy nagy problémája, hogy egyszerűen nem fér el annyi autó amennyit szeretnénk.Talán az elektromos rollerek irányából lehet valami fellendülés, mert hiába "nagyon szeretünk biciklizni" a többségnek az elfogadhatatlan, mert testmozgással jár.
-
Polllen
félisten
Alapvetően érdekes problémára hívja fel a figyelmet, még ha a maga fura módján is.
Új töltőállomások kellenek és nem mindegy azok mennyibe kerülnek és mennyiért lehet ott autót tölteni.
Kertes házaknál ez megoldható, ha valakinek külön garázsa van, megoldható, de mi lesz a többiekkel, akik az utcán parkolnak a nagyvárosokban?
Ledobják a tizedik emeletről hosszabbítóval a töltőt vagy fizetik a nem kevés felárat?
Nem megoldhatatlan probléma csak még nincs rá jó megoldás. Én legalábbis nem láttam.
-
bambano
titán
mostanában láttam 2-3 videót, ahol valós körülmények között tesztelték, mérték a villanyautók fogyasztását. tehát nem laboradatok, nem kamu, hanem beültek a kocsiba, berakták a családot, oszt go.
Ilyen 22-23-25-28 Kwh/100 kilométeres fogyasztások jöttek ki. Ezeket felszoroztam az ioniti töltők díjszabásával, elosztottam a shell prémium 95-ös benzin árával és 8.5 liter fölött jött ki.vagyis a rablókapitalizmusban már az "üzemanyag" ára sem jön ki a villanyosnál, ezt ha még megborítom az árával, akkor anyagilag egy totális gigacsőd.
-
#90088192
törölt tag
válasz
Aprósólyom #101 üzenetére
En se, igaz a Durian miatt nem kellet aggodni, szerencsere a repulogep ott allt meg Bankokban ugyhogy tudtunk venni.
A mandrain faimrol meg szurtelem a cuccot folyamatosan, es etetem a kutyakat vele, mert rogyasig vannak gyumolccsel.
-
Aprósólyom
addikt
ON: 1 éve nem eszek távoli, tengeri hajóval szállított gyümölcsöt csak európait: görög/spanyol narancs, itthoni alma, szilva, barack, stb... Nuku banán
-
Aprósólyom
addikt
Akik értenek hozzá (EV ipar, autó gyártók, olajipar) úgy tűnik nem érdekeltek abban, hogy kiadjanak pontos számokat az emberek felvilágosítására.
Az EV-nek nagy előnye akkor van, ha olyan árammal töltöd. (pl. napelem, szélturbina, vízerőmű)
Én még nem találkoztam olyan átfogó tanulmánnyal, ami mindenre is kiterjedne (olaj ipar+autó életciklus+kibocsátás+reciklikálás és ugyan ezt EV-re.).De ha van ilyen tanulmány és infód róla, szívesen átnyálaznám.
Ha pl. az áram hőerőműből, érkezik, ott a legmodernebb/legdrágább gőzturbina is "csak" 50%-os hatásfokkal állít elő áramot a hőből, az átlagos pedig csak ~40% körüli.
Ha 40%-os termikus hatékonyságú erőműből származó árammal töltjük az EV-t, akkor legalább 2,5X szorzóval számolhatjuk a fedélzeti computer csekély kWh fogyasztását, ami hirtelen már nem is néz ki annyira jól. Ezért nagyon nem mindegy, hogy mivel töltjük az EV-t. -
ncc1701
veterán
Ja, ok, én ostoba vagyok, biztosan igazad van. Azért megtartom a dízel insigniám, mert tetszik.
-
bambano
titán
válasz
Hieronymus #84 üzenetére
leginkább a monsanto roundupjától hangos a média, azt én is betiltanám, meg a hozzá módosított növényeket is.
a többi, normálisabb szerrel szerintem nincs baj, főleg, hogyha biológiai védekezéssel együtt használják. -
bambano
titán
"Ehhez képest a szántóföldeket lecsupaszítják, miután arattak, vagyis nincs növényi takaróréteg, ami visszatáplálna. ": az ugye megvan, hogy a növényi takaróréteg nem táplál vissza?
idióták "szerint kb. max. 50 évre elegendő termőföld maradt a jelenlegi populációra számolva": például mifelénk a termőföld nem romlik le a rendes műveléstől. akkor mitől tűnne el?
"Vagy az erdőkből termőföldet csinálunk.": mindegy, mit csinálsz, az állításod az volt, hogy 50+30%-ot elpusztítottunk. tehát akkor vagy ellátjuk az ötször akkora népességet ötödakkora földterületen, vagy téves volt az állításod. én a másodikra szavazok.
"A klímavááltozást annyira tudjuk modellezni, mint az időjárást": ezt még így nem gondoltam át, de el tudom fogadni az állításodat. mivel az időjárást még 72 órára sem tudjuk előre jelezni, ezzel azt is állítod, hogy az összes klímamodell, ami három napnál távolabbra jósol, nullát ér. Ezzel a következményként levezetett állítással teljesen egyetértek.
-
-
Tikakukac
titán
Akkor megnyugodtam nem csak nálunk van agybaj.
Van amikor kérdőre vagyok vonva miért nem kocsival megyek nagymuterhoz. Csak mondom, nagymuter a párhuzamos utcában lakik, gyalog 3 perc.
Há' de el kell hozni a levest. És akkor így a leves a kosárral együtt 4 kiló. Rinya bezzeg van, hogy hát a ruha nem jön rám, meg menni kéne sportolni. Szoktam javasolni, hogy amúgy a 900m-re lévő munkahely udvarát sem kötelező telirakni kocsival
-
bkercso
nagyúr
Igen, változtat. Pont annyit, amekkora része vagy az emberiségnek. 1/8milliárd résznyire vagy felelős és ennyire is tudsz változtatni.
De már az is sokat jelent, ha marha helyett csirekburgert tolsz. Ugyanis a marhák fingják a globális felmelegedést. Meg jóval többet is zabálnak adott hústömeg előállításához. -
Hieronymus
veterán
"kérdés, hogy a mezőgazdálkodó nem foglalkozik a méhekkel, mikor permetez, vagy a méhész nem foglalkozik a mezőgazdálkodó értesítésével, hogy permetezés lesz, zárja el a méheket."
Amikor komolyan szóba jött a szer korlátozása Németországban a termelők tüntettek.
Amúgy a a talajban kerülő szert a növények szívják fel a nedvességgel. Nekik sem jó, a méheknek végképp nem jó. Nekünk meg azért nem jó, mert mindegy, hogy növényt, mézet, propoliszt vagy méhet eszünk. Mindenképpen bennünk halmozódik.
Viszont olcsó és egyszerű kezelni a növénytermesztőknek.
Remélem gyorsan a DDT sorsára jut. Ja nem, még évekig vele fogunk élni. -
Tikakukac
titán
Én a 30m-re kocsival járásról szívesen lemondatnám az embereket. 2 ilyen is van a családban. Van bringa, rásegítős bringa, robogó. Mondanom sem kell, ez mind porosodik és szerintem csak az én seggem simogatja őket ha hazamegye, egyébként csakis autó. Mindenhova. Ha a konkrétan kavicsdobásnyira lévő virágoshoz kell menni, már reszel is az indítómotor és nyílik a nagykapu
-
8th
addikt
"Ezektől nem kell rettegni, el kell fogadni, hogy ez a jövő és csak rosszabb lesz, ha bizonyos dolgokról nem mondunk le."
Miről kéne lemondania az átlag embernek? Mire gondolsz? Ha holnaptól nem tolom az arcomba a marhasültet változtat valamin? Ha soha többé nem ülök kocsiba az változtat bármin is?
-
bkercso
nagyúr
Hát ez nem ilyen egyszerű. Ha a fenti 60cm-be beavatkozol, megzavarod a mikrobiális táplálékláncot.
Nézd meg, mi van egy erdőben! Sűrű avar, minden rohad. Ehhez képest a szántóföldeket lecsupaszítják, miután arattak, vagyis nincs növényi takaróréteg, ami visszatáplálna. Számomra ez elég intuitív.a műtrágyában ugyanolyan nitrátok, nitritek vannak, mint amivé a baktériumok lebontják a növényi szármaradványokat
Szóval akkor ezekre a baktériumokra nincsen szükség (és kajájuk sincs a szármaradványhiány miatt) --> más lesz az ökoszisztéma megint csak.Szakértők - bocs, lobbierők
- szerint kb. max. 50 évre elegendő termőföld maradt a jelenlegi populációra számolva (a nagyját az állatok eszik meg a terménynek). Ez relevánsabb, mint a múltra vonatkozó 11 ezer év!
Tehát huszonötszörös hatékonysággal termelünk kaját...
Vagy az erdőkből termőföldet csinálunk.A klímavááltozást annyira tudjuk modellezni, mint az időjárást vagy a plazmát. Nem tökéletes, de vannak működő modellek. Pl. 1965-ös olajtársasági kutatás 2010-ig 20%-on belül pontosan jelezte előre a CO2 kibocsátás mértékét és az ebből adódó felmelegedést. Aztán titkosították.
Azóta eltelt >50év, így felteszem, ma pontosabban tudunk jósolni. -
bambano
titán
aki nem tudná, milyen az okszerű/precíziós mezőgazdaság:
két módon óvják a földet.
az egyik mód az, hogy támogatási időszak elején és végén nagy mennyiségű mintát kell venni a földből (nem 12 méterről...), és azt laboratóriumban kielemzik. erről készül jegyzőkönyv. ugyanez megtörténik a következő támogatási időszak elején is, ami egyben az előző időszak záróértéke. a kettőből ki lehet számolni, hogy általában hogyan kezelték a földet.
a másik mód, hogy a modernebb gépekkel relatíve pontosan lehet mérni, hogy honnan mennyit takarítottak be. egy tisztességes kombájnnal, amire raktak rtk-t, négyzetméter pontosan mérik. a learatott termény mennyiségéből és minőségéből elég pontosan meg lehet mondani, hogy mennyi tápanyagot vett ki a földből, és pontosan annyit pótolnak vissza. ja, mondtam már, hogy a műtrágyaszórást is lehet rtk-val vezérelni négyzetméter szinten?tehát nincs olyan, mint a hatvanas-hetvenes években, hogy túltrágyázzák a földet, amitől fejreáll a vízbázis.
-
bambano
titán
a nehézeke a földfelszíntől kb. 60 centiig forgat. Tehát az eke aljától számítva még 140 centiig minden oké, majd utána 10 méter mélyen tönkretett mindent a mezőgazdaság, ahol sosem járt eke másfél méternél közelebb.
meg ott van nagyobb mikrobiális élet, ahol nem forgatják meg a földet, tehát összetömörödik az évtizedek alatt. ahol megforgatják, levegőztetik, stb. ott nincs...
meg a műtrágya nem jó, ha beszántod a növényi szármaradványokat, az meg jó... ahham. a műtrágyában ugyanolyan nitrátok, nitritek vannak, mint amivé a baktériumok lebontják a növényi szármaradványokat. feltéve, hogy az induláshoz elég műtrágyát szórtál ki, mert anélkül a baktériumok nem tudnak elszaporodni.
másrészt meg 11 ezer év alatt elpusztítottuk a termőföld felét. ja. 11 ezer évvel ezelőtt közhiteles földhivatali nyilvántartásban megvolt, hogy mennyi termőföld volt, és azzal mi történt. majd 2010-re elpusztítottunk még 30%-ot. ahham. a Föld lakossága 1950 óta nagyjából megötszöröződött, ha elég jól saccolok fejben. A termőföld mennyisége meg ötödére csökkent. Tehát huszonötszörös hatékonysággal termelünk kaját...
hozzá kell végre szokni, hogy a statisztikák zömét lobbierők hamisítják.
MINDEN statisztikánál. a másik probléma, hogy a klímaváltozást nem tudjuk modellezni. hasraütésszerűen gyártanak képleteket, amiket addig farigcsálnak, amíg ki nem adja a megrendelő által elvárt eredményeket. utána ugyanezen képletekkel riogatnak mindenkit a lobbisták. már 50 éve kihaltunk volna, ha ezeknek mindig igazuk van. te kihaltál már? -
bkercso
nagyúr
Nem érthetek mindenhez. Azt gondoltam, ha 10+ éve megvalósítják a koncepciót és kutatóárkokkal demonstrálják az eredményt, az talán valid. Ha ez lenne a szakterületem, és tényleg kamu, azért bízom benne, hogy rájöttem volna!
De nekem azért nem ilyen egyértelmű elsőre a dolog, ahogyan leírod. -
bambano
titán
megnéztem ennek a filmnek a leírását a tecsőn.
amikor ekkora veretes baromságokat írnak bele, mint itt, hogy nem merül fel, hogy nemhogy hivatkozási alap nem lehet, megnézni sincs értelme a filmet?ez kellene, hogy a környezetvédelem alapja legyen, hogy mindenki utasítsa el az ilyen baromságokat. optimális esetben saját iq-ból jöjjön rá, hogy mi a hamis információ.
-
Polllen
félisten
Rettegni nem is kell.
De ha esztergomi vagy, akkor lehet egyre többet fogja mosni a kocsid alvázát az árvíz.
Ha bánrévi, akkor lehet évente kell új tető a házra, mert elviszi a vihar.
Ha ne adj Isten a csehek közelében laksz, akkor készülhetsz a tornádóra.Ezektől nem kell rettegni, el kell fogadni, hogy ez a jövő és csak rosszabb lesz, ha bizonyos dolgokról nem mondunk le. Semmi sincs ingyen. A klíma változás árát itt Magyarországon kvázi utolsókként fizetjük meg, de meg fogjuk.
-
bkercso
nagyúr
Elektronika alkatrészekről. Bővebben nem írom, mert biztos kidobnak minden mást is. (A brit átlagember pl. a megvásárolt élelmiszer 40%-át dobja ki bontatlanul, meg a többiből is annyit, amennyit.)
Más: műanyagról gyakran mondják, hogy ha drágán adnák/vennék az eldobható termékeket és hulladékukat, akkor az emberek szelektíven gyűjtenék. Hát, kétségeim vannak, bármilyen logikus is, mert a fénypor pl. kifejezetten drága (a Hg meg szennyező), a fénycsöveket mégis alig lehet leadni valahol. Az elektronikai hulladék pedig még jobb példa. Csak kocsival vihető a nagyobb Auchanba vagy Tesco-ba ( a Dunakeszi Auchanba pl. kész életveszély volna bringával menni), de ott se mindenhol van gyűjtő.
Szárazelem szintén. Ki gyűjti éveken át, míg lesz egy szatyornyi, amit elvisz? Kb. minden postára vagy nem tudom, hova kéne gyűjtő, mert erősen szennyezőek.
-
bkercso
nagyúr
Érzelmeket (rettegést stb.) nem vár senki, és nem is segítene. Mindenki úgy él, ahogy akar: aki tesz a környezetvédelemért, azért teszi, mert akar tenni érte. Nem rettegésből.
Persze, ha valakit kényszerre terníroztak és úgy maradt, akkor a meggyőződését is kényszernek élheti meg, de ez egy másik téma talán.De, ahogy leírod, teszel te is átlagon felül szerintem.
-
8th
addikt
Szó sincs pazarlásról. Nem repkedem keresztül kasul Európát csak mert olcsó a fapados jegy. Bár két autóm is van kora tavasztól késő őszig többnyire csak bringázom ha száraz idő van előfordul, hogy télen is mert jól esik mozogni a téli bezártság közepedte. Nem vásárolok össze minden szart amit a szemem megkíván ez az élet minden területére igaz. Egy négy éves Motorola telefonom van nem is fogom lecserélni amíg el nem romlik mert leszarom mi lapul a zsebemben. Az asztali gépem egy felújított HP 8300 CMT így nem került a kukába hanem kvázi újra lett hasznosítva miután leselejtezték. Nem rendelgetek havi szinten csájníból filléres kis szirszarokat amit egy brutálisan környezetszennyező fos konténerhajón úsztatnak át Európáig. Nem bányászom a pénzt hanem megdolgozom érte stb... Mint ahogy mindenki más úgy én is megteszek mindent ami józan ésszel elvárható egy európai polgártól de én aztán biztosan nem fogom rettegve élni az életemet, hogy úr isten már megint milyen forró nyarunk van meg jujj globális felmelegedés és mindmeghalunk. Ha rákívánok egy Bábelék féle xxl hentes batyura azt lelkiismeret furdalás nélkül felfalom és közben nem izgat, hogy a nagyüzemi állattartás mekkora környezeti teherrel jár. Ez van.
-
0xmilan
addikt
> Gyárban lejárt szavatosságú alkatrészek raklapszámra kukába.
Peldaul. Nem tudom, milyen alkatreszekrol van szo, de egy ujrahasznosito uzem gondolom tudna valamit kezdeni veluk.
A munch.hu jut errol az eszembe. Ott is egyetlen app / weboldal volt a hianyzo lancszem a kereslet es a kinalat kozott es igy mindket fel jol jar.#27 bambano
> a fél kiló papírhulladékkal nem csak az a baj, hogy pazarlod a papírt, hanem az is, hogy akár olyan tudnivalók is lehetnek benne, ami fontosak. tehát ideális esetben elolvasod és ideális esetben megtartod az ott leírtakat.Nem azt mondtam, hogy toroljuk el teljesen, hanem hogy vigyuk at digitalis formaba.
> 200+ oldalnyi száraz jogi szöveget biztosan nem fog elolvasni senki az ügyfélszolgálaton, miközben 500-an állnak mögötte
Miert kellene ott helyben elolvasnia?
Ha barmi termeket vagy szolgaltatast vesz az ember, akkor az elado adhat neki egy linket egy pdf-re, amiben benne van a felhasznaloi utmutato, a szerzodes reszletei, a jotallas feltetelei, stb. Az URL resze lehet a PDF sha256sum-ja, igy adott az integritas is. Ha valtozik a linken levo pdf hash-e, akkor mondhatod, hogy a ceg egyoldaluan modositotta a szerzodest. -
Tikakukac
titán
Igen ez mind addig buli, amíg mondjuk nem a szomszéd ruhaégetési szokásaira fordulnak a dolgok.
Ott is hasonló a közöny, mármint a hatóság oldaláról. Mikor otthon meghallom "mocskos Pestről mennyire jó ide hazajönni ilyenkor neked"
És akkor csak lazán dobtam be, hogy ugye testvérem vágod, hogy mivel itt mindenki ruhával és szeméttel tüzel meg vizes fával, így én a körúton fele annyi sz@rt szívok be, mint te itt a jó vidéki víz mellett hiába pöfögnek a kocsik agyba-főbe...Feljött nyaralás alatt komoly beszélgetésben, hogy amúgy minden harmadik ember teljesen biztos, hogy totálisan alkalmatlan közösségben történő működésre és sajnos a maradékból is durván lehetne szelektálni. Full igaz. Pedig ott még csak a közelekedés jött fel.
-
Tikakukac
titán
válasz
stickermajom #60 üzenetére
Ilyenből nem kevés volt, ugye mikor állambácsi innen is elkezdte kiszívni a pénzt akkor volt a legszebb. Hetekig nem vitték a szemetet, ha igen, azt is random összeborongatva.
Szomszéd erősen túl van fűtve az érzelmektől, ordítottam neki, mikor vitték a szelektívet a simával összeborítva, hogy ezt magyarázd meg koma, hogy akkor most ez miért is jobb. Kussolt. Jól tette.
-
bkercso
nagyúr
válasz
Tikakukac #59 üzenetére
A szelektíven gyűjtött hulladéknak messze nem a 100%-át hasznosítják újra, mert nincs elég kapacitás. Műanyagnál ez talán itthon 40% körüli. Ha üvegnél sem 100%, talán megspórolhatod az autózást. Az üveg legalább nem kerül be a táplálékláncba.
A többi emberen/szabályozáson meg lehet bosszankodni (tapasztalatból tudom!
), csak sajna nem produktív. A gyereked, barátod, szomszédod látja, mit csinálsz, és talán ő is elkezdi. Ennyit lehet tenni.
Katasztrófa valszeg lesz, és sz@r lesz, szenvedős, de, ha őszinte vagyok, van helye és kell is. Utána talán tudatosabbak leszünk... -
Tikakukac
titán
Jó a környezetvédelem, csak ehhez kellene némi alap. Mert az emberek tök hülyék és sz@rnak rá, de Istenem, mikor 50km-t kell autózni, hogy az üveget szeletíven leadhassam, mert 5 városon belül sincs erre opció, el nem hiszitek mennyire nekem is kedvem lenne a sima kukába belevágni. És még azt a qrva telephelyet sem sikerül rendesen nyitvatartani. Ha pedig 6 évente leadnék 4 gumit úgy néznek rám, mintha megöltem volna egy iskolás csoportot.
Pesten ugyanez: nem veszel orrba-szájba minden kacatot, hanem javítasz, ezért mondjuk évi 10 alaplap összejön meg 5 kiló egyéb hulladék? A hulladékudvarban emberem majdnem anyázva küldött el.
Mi a fenét vár akkor itt bárki?
*volt a városkánkban is amúgy jó 1 évig szelektíves sziget. Volt is használva rendesen. De drága volt. A kérdésre, hogy dehát ha már egyszer az Isten adta nép "jól" szavazott akkor ez hogyan lehetséges és akkor jobb-e a Tiszára kiszórva a szemét természetesen mély hallgatás jött. De ezt megérteni 500-ból 1-2 se fogja, mindenki más majd elégeti, ahogy tette 50 éve is.
-
"De addig is úgy élem az életem ahogy nekem tetszik"
És akkor ez azt jelenti, hogy erkölcsi tartás sincs benned? Mert a pazarlás akkor is bűn, ha nincs világvége hangulat, és ezzel a kijelentéssel akár sorozatgyilkos vagy erőszakoló is lehetnél. De azért remélem, hogy talán mégsem...
-
bkercso
nagyúr
Köszi, pont ezt az attitűdöt célozta a témafelvetés.
Szerintem első és legfontosabb gondolni vele és beszélni róla. Mert itt és most nincs meg feltétlen a best practice, de ettől még valahogy előrébb kell lépni.Szerintem az se mindegy, hogy az esetlegesen elkerülhetetlen krízist ki tudjuk-e tolni akár "csak" 10-20 évvel.
-
Polllen
félisten
válasz
MasterDeeJay #49 üzenetére
Ez a legnagyobb hiba, amit el lehet követni. Nem mások csinálják és mások oldják meg. Mi csináljuk és nekünk kell megoldani. Mindenkinek egy kicsit. Közös felelősség. Tudom, hogy a közöst lehet a legjobban szétkenni, de pont ezt nem kellene.
-
Dave™
nagyúr
Kezdésnek ha nem lenne divat 2 tonna feletti SUV-val járni bevásárolni meg munkába, meg nem csak palackozott vizet/akármit innának sokan, már jóval előbbre lennénk. Mi (családilag) a magunk részéről igyekszünk megtenni sok mindent az ügy érdekében, ami ésszerűségi határokon belül van (szöcskét pl. még nem szeretnénk enni, de csapvizet iszunk és nemrég váltottam biciklire autóról, azóta autóval csak bevásárolni meg családi utazásokra megyünk).
-
Semmit, kihalunk mint a dinók.
A topik zárható.Komolyra fordítva a szót, szintén semmit. Nem kicsiben fog eldőlni a dolog és nem is ebben az országban.
-
bkercso
nagyúr
Beszéltem méhésszel, sajna nem tudja visszahívni a méheket, ha permetezett föld mellett legeltet és azok átrepülnek. Ilyenkor odavész az állomány része vagy egésze, kb. kivédhetetlen szerinte. Szerintem a permetezőanyagok fejlesztői és szabályozói is bírnak némi felelősséggel.
-
bkercso
nagyúr
Ezt ismered?
Mérgezett föld - Dokumentumfilm>10 éve alternatív gazdálkodást folytatnak, amelynek során nem viszik el a földről a növényi "hulladékot" és nem is forgatják át a földet, így az élet visszatért belé. (Érintetlen foldben ~12m-es mélységig van mikrobiális élet, míg mezőgazdasági művelés (átforgatás) esetén mára elértük a 2m-t.)
-
updog
őstag
Azt hittem a 4. pont annyi lesz a klímaváltozással kapcsolatban, hogy "készülj fel rá."
Mást úgyse nagyon tudunk: ha tényleg javarészt mi okoztuk, vagy csak sodródunk a természet normális folyamataival, vagy a kettő egymást erősítő kombinációja, teljesen mindegy.
Nem tudom hogy hasonló témában valaki kommentelte már máshol, vagy cikkben olvastam, de igaznak érzem, hogy még csak az emberiség kipusztulása, sőt, a túlzott megfogyatkozása sem annyira valószínű, de a jelenlegi berendezkedés borulni fog évtizedeken belül, és jócskán el fog tolódni afelé a kevésbé kényelmes élet felé, amit amúgy most is sokkal többen tapasztalanak a Földön, mint ahányan a fotelből okoskodnak a témában.
Attól még élni fognak az emberek, csak némileg izgalmasabban. -
Polllen
félisten
A C-nél szerintem egy jó állapotú modernebb autó cseréje elektromosra a "megveszek minden vackot" kategória. A fogyasztást kell normalizálni, a pocsékolást minimalizálni és akkor tudjuk lassítani a folyamatot.
Ami szerintem már kényszerpályán van. -
ktr_lala
csendes tag
Ez teljesen igaz, egyetértek azzal amit írtál.
De mondjuk lehetne ez is ilyen kormányzatilag irányított. Tudod vannak azok fizettet politikai meg társadalmi hirdetések (azt hiszem így hívják). Meg ott van az nemzeti konzultáció, amilyen faék egyszerűen megvonják tőled a gondolkodás, az igazi döntés lehetőségét benn...
És akkor ennyi politika elég is volt!
-
ktr_lala
csendes tag
-
bambano
titán
-
Szevam
senior tag
(Csak a saját véleményemet írom)
Egy dolgot ne felejts el... manapság a médiát nem oktatásra használják...hanem arra, hogy irányítsák hol költsd a pénzed. A fellelhető minimális szemléletformálás, amit végeznek a médián keresztül az is inkább negatív töltetű, arra ösztökél, hogy puffogj mindenkivel és legyél irígy. Sosem a társadalmi problémák megoldásán van hangsúly, hanem azon, hogy a folymatos frusztráció jelenjen meg minden ember hétköznapjában. Manapság olyan nyomi reklámok vannak, hogy nem igaz, semmi előremutató nincs bennük, a műsorok pedig zombikat (bábokat) gyártanak.Van egy jó tatabányai mondás: A vélemény olyan mint a fing. Addig tartsd, amíg csak tudod.
Nekem eddig tartott -
ktr_lala
csendes tag
Reklámozni kellene illetve óvodában/iskolában tanítani a környezetvédelmet. A társadalmunk túlnyomó többsége a TV-t bámulja, nyugodtan lehetne egy reklámot készíteni, hogy mennyivel takarékosabb, ha a hagyományos izzókat kicseréled ledre, ha szelektíven gyűjtöd a szemetet (ami napi plusz egy perc munkát jelent kb.), ha vinnél magaddal egy ki....tt táskát a vásárláskor. Vannak neves sportolók, művészek, előadók akikre a gyerekek felnéznek, igazán be lehetne velük olvastatni egy pár ilyen sort. A mostani gyerekeket kellene ezekre nevelni, hogy nekik ne átállni keljen, hanem ez legyen a természetes. Még millió apróságot lehetne írni, csak egy kis akarat erő kell, hogy változtass. Ezek nem olyan nehéz dolgok. Vagy csak nekem nem?
-
Szevam
senior tag
válasz
Aprósólyom #32 üzenetére
Hallottam olyanról, hogy van aki csalánt, vagy feketenadálytövet áztat napokig (baromi büdös), és azzal locsolja a gyümölcsöst illetve azzal a lével permetez.
Továbbá van olyan aki tejjel permetez.Ezekről hallott vagy tapasztalt bárki bámit, hogy ténylegesen hatásos-e? Mert környezetkímélő az tuti, de van is hatása?
-
Eastman
addikt
válasz
Aprósólyom #32 üzenetére
...én csak az "alábecsülték" szót nem tudom értelmezni a hírben. Tekintve, hogy általában "patikamérlegen" kiszámolják a realizálható profitot. A méhekkel valszeg kalkulálnak, csak tosznak rájuk. Ennyi.
-
Eastman
addikt
Nincs poén.
A műanyagokkal az ember már kihúzta anno a gránátja biztosítószegét, eldobni viszont nincs hova. (Évek óta írom itt.) Nem olvastam amit linkeltél, de ez egyértelmű sajnos.
Viszont az egyre szaporódó populációt és egyre hosszabb életű egyedeket táplálni kell. Műtrágyákra, mérgekre épül a mezőgazdaság. Amik írtják a méheket is.
-
#90088192
törölt tag
Én megtettem a legnagyobb dolgot amit lehet, nem gyártottam még egy fogyasztót.
Nem termel szemetet, nem használ energiát, nem eszik nem kell rá pénzt költeni.....a legzöldebb jövő. -
bambano
titán
a fél kiló papírhulladékkal nem csak az a baj, hogy pazarlod a papírt, hanem az is, hogy akár olyan tudnivalók is lehetnek benne, ami fontosak. tehát ideális esetben elolvasod és ideális esetben megtartod az ott leírtakat.
ez egy 3 darabból hat csavarral összefogott faéknél nem probléma, de egy hűségidővel fűszerezett részletre vett mobilos szolgáltatási szerződés esetén nagyon el tud durvulni. 200+ oldalnyi száraz jogi szöveget biztosan nem fog elolvasni senki az ügyfélszolgálaton, miközben 500-an állnak mögötte, és biztosan nem fog sem értelmezni, sem megtartani a szerződéses időszakban.
szerintem az emberek agyának ilyen szintű pazarlása ugyanúgy probléma, mint amikor a jó kaját kidobják.
-
Hieronymus
veterán
"ha naponta 2 órát zuhanyzik a káder akkor 150 év alatt visszahozza az árát."
Soha sem hozza vissza az árát. A karbantartási és működtetési költsége magasabb, mint a visszanyerhető energia értéke.
Vegyél helyette egy 200 literes fémhordót és fesd feketére. Napos helye szereld fel. A tusolásra elhasznált meleg vizet, a WC öblítésére használhatod el. Töredék bekerülési és karbantartási költség. Kétszintes ház esetében teljesen automatizálható a folyamat, még szivattyú sem szükséges az üzemeltetéshez. -
8th
addikt
Van még huszonöt évem az életből, kis szerencsével talán harminc. Szerinted? Az utolsó napomig ki fogom élvezni az életet mert egyszeri és megismételhetetlen. Szarok a villanyautóra meg azokra a elmebetegekre akik szerint lárvákat és bogarakat kéne zabálni nekünk itt az EU-ban mert azzal majd jól megmentjük a bolygót. Zabálják ők az ízeltlábúakat én maradok a marhasültnél. Lehet, hogy holnap lefordulok a székről és eldobom a kanalat. Ki tudja? De addig is úgy élem az életem ahogy nekem tetszik és nem stresszelek olyan dolgokon amire az égvilágon semmilyen befolyásom nincs. Tudom, egy rohadt önző g*ci vagyok. És?
-
radio11
tag
Az ismeretekre meg a csodaszerekre is van azért rossz példa:
[link] Ezt érdemes megnézni.
Aki műszakilag nem érti meg annak elmondom, iszonyú nagy műszaki hoax az egész, valószínűleg ha naponta 2 órát zuhanyzik a káder akkor 150 év alatt visszahozza az árát. Ha tényleg spórolni akar akkor inkább gyorsan zuhanyozzon.Szintén érdemes megnézni egykét zerowaste webshopot is, ugyanazt az 5-6 terméket nyomják (bambusz fogkefe, zöldség-gyümölcs újrahasználható tasak, menstruációs kehely, fém szívószál) azért ennyivel nem lehet megváltani a világot.
Mosódió is szép példa, nagyon környezetbarát meg minden, csak indiából ide kell szállítani, magától nem jön ezért kell némi gázolaj......
-
radio11
tag
"16-os hsz-re. A gyártók nyugodtan csökkenthetik a gyártást ha nő a termékek ára. Mivel drágábbak a termékek ezért elég ha kevesebbet veszünk belőle, ha kevesebbet veszünk belőle akkor lehetnek tartósabbak. Mindenki boldog, főleg a Föld."
Ehhez viszont fel kellene "hozni" a szegényebb rétegeket, hogy hozzáférjenek ezekhet. Az eleve hulladéknak gyártott gagyinak ugyanis ők a legnagyobb fogyasztói.
-
Noukoum
veterán
Pont ezt mondom nem kell pénz ahhoz hogy csökkentsd a környezeti lábnyomodat.
Ismeretek kellenek, ezért kell terjeszteni az igét. Az oktatásban jelenleg fontosabb a sok baromság amit tanítanak. Ez van.
16-os hsz-re. A gyártók nyugodtan csökkenthetik a gyártást ha nő a termékek ára. Mivel drágábbak a termékek ezért elég ha kevesebbet veszünk belőle, ha kevesebbet veszünk belőle akkor lehetnek tartósabbak. Mindenki boldog, főleg a Föld.
Ehhez egyébként semmi sem kéne, csak hogy megszűnjön az emberi mohóság és mindenki annyit vásároljon amire valóban szüksége van.
Persze ezen most lehet vitatkozni hogy valójában mennyire van szükség. De az alapvető probléma abból ered hogy inkább többet veszünk (olcsóbbat) és gyakrabban cseréljük, minthogy kevesebbet vegyünk (drágábbat) és ritkábban cseréljük. -
0xmilan
addikt
Az egyen szintjen valoban szamos dolog van, amit jobban csinalhatnank, de egy ilyen szuk domainben eleg korlatoltak a lehetosegeink.
Az emberek nagy reszenek nincs ideje, energiaja, igenye ilyen problemakkal foglalkozni. Ontudatlanul eljuk az eletunk nagy reszet, igy nem lehet azzal szamolni, hogy tudatos dontesek menten az egyen majd jobb iranyba tereli az eletet es a kornyezetet. Viszont, ha atfogo modositasokkal belenoszogatjuk a helyes mederbe - , ahol nagyobb kenyelmetlenseg nelkul tud tovabb elni, - akkor nem kell attol tartani, hogy kilep belole.Szoval en inkabb olyan jelensegekre fokuszalnek, amit globalis / szervezeti szinten rossz hatekonysaggal mukodtetunk es ahol relative kis modositassal jelentos eredmenyeket lehetne elerni.
Peldaul:
Ha veszek egy termeket, ami 3 darabbol all es 6 csavar tartja ossze, akkor miert kell hozza egy A4-es, 40 oldalas magazin, ami 50 nyelven leirja ugyanazt a 10 sor figyelmezteto szoveget, amivel a ceg csak a hatsojat vedi. Looking at you, Decathlon.
Vagy az okosora melle - ami, csak okostelefonnal hasznalhato, ami velhetoen rendelkezik Internet hozzaferessel - miert kell 226 (!) oldalas fuzetecsket adni?
Eleg lenne egy link egy pdf-re, ha nem jovok ra magamtol, hogy hogyan kell bekapcsolni es parositani a telefonnal.
Ja, hogy torveny irja elo, hogy minden termek melle adni kell fel kilo papirhulladekot, amin ott van 50 nyelven a terms & conditions? Akkor a torvenyen kell modositani.
Es voila, egyetlen egyszeru lepessel modernizaltuk az informacio kozlest ezen a teruleten.
Nem kell emiatt fat kivagni, nyomtatni, meretre vagni, extra sulyt szallitani, stb.Valoszinuleg rengeteg hasonlo folyamat van, amit egyetlen tollvonassal joval hatekonyabba lehetne tenni, de senki nem gondol bele es senkit nem zavar, mert "mindig is igy csinaltuk; jo'vanazugy".
-
radio11
tag
Az a baj, hogy vissza kellene fogni a termelést (és a fogyasztást) de ez senkinek sem kényelmes. Ki örülne annak, ha emiatt megszűnne a munkahelye? Melyik vállalkozó vagy gyártulajdonos örülne annak ha egyik napról a másikra felére vissza kellene venni a termelést?
Melyik fogyasztó örülne annak, ha holnap meghúznánk a határt, hogy nem jön ki hetente újabb, sokszor feleslegesen túlszofisztikált telefon/laptop/tévé/autó stb, hanem azt mondanák, hogy öcsisajt amid most van oszd be még vagy 4 évre?Ahogy fentebb írtam a szegényebb rétegekkel mi lenne? Ki ad nekik környezettudatosabb eszközöket, otthont, életet?
Sajnos ezeket a kérdéseket átgondolva elég borús jövőkép sejlik fel.
-
Noukoum
veterán
Még akkor sem biztos hogy elektromos autóval fog járni hiszen 15 év múlva akarják tiltani az új belsőégésű forgalmazását. Ezért is vicces a sok villanyautóellenes kommenthuszár hisztije.
Az akkumulátor degradáció csak a leafnél jelentős a hőmenedzsment totális hiánya miatt. Többinél sokkal sokkal jobb a helyzet, így 20 évesen is bőven lesz bennük szufla.Természetesen ha valakit nem kényszerít rá a törvény hogy kímélje a környezetet akkor nem fogja megtenni. Ezért kell azoknak terjeszteni az igét akik látják a problémát. A környezetvédelem pedig a háztartások szintjén nem pénz kérdése. Ezerféle módon csökkentheti bárki a környezeti lábnyomát, akarat kérdése.
-
bambano
titán
a klímaváltozással szemben nagyon egyszerű, hogy mit kell tenned:
1. ne hidd el a sok marhaságot, amit írnak
2. de hidd el azt, ami józan paraszti ésszel igaz
3. józan paraszti ésszel takarékoskodj.
4. készülj fel rá, hogy nincsenek független döntéshozók, csak politikusként megjelenő iparági lobbisták. -
KISDUCK
addikt
válasz
RandomName #12 üzenetére
A kedves kollégák csak szimplán igénytelenek voltak.
-
radio11
tag
Másfelől viszont hiába van 100 emberből 10 aki próbál valamit tenni, a a többi 90 nem akar, nem tud, nem képes vagy nem tudja, hogy tennie kellene valamit.
- XY kissebségben élő polgártársunk valószínűleg 20 év múlva fog elektromos autóval járni. Az első generációs Leaf-el, ami akkor 25 éves lesz és valami gányolt akkuval fog közlekedni töltésenként 30 km-t
- XY2 mélyszegénységben élő honfitársunk is hőszivattyú helyett a hulladékot fogja égetni abban a kályhában, ami 50 évvel ezelőtt is elavult volt. Hogy ne fagyjon meg télen, a kémény meg okádja a fekete füstöt
- XY3 polgártárs (szintén nem milliomos) sem fogja felszerelni a régi házát led-es világításra (vagy ha tesz is be 1-2 ledet az is az olcsó , piacos vacak) meg a mosógépe sem 6. érzékes Whirpool, hanem a magyar ipar csodája az automata felültöltős Hajdú, meg valami régi CRT tévén nézi a török sorozatokat. Pénze nincs cserére, pedig ugyanazt a célt 1/3 áramfogyasztással elérné.
- XY4-nek van pénze, ezért úgy gondolja, hogy az a menő ha a V8-as motorral szerelt autójából nagyobb fogyasztást hoz ki mint a gyári érték.és így tovább, azt hiszem a végtelenségig sorolhatnám a típusokat, hogy ki miért nem tesz semmit...
-
radio11
tag
Valamit csak tehetek?
IgenNem veszek meg minden vackot
Próbálkozok. Sőt kibővítem azzal, hogy sok mindent használtan szerzek be (re-use) illetve a felesleges dolgokat próbálom további használatra eladni (szintén re-use). Ezeknek mondjuk az a veszélye megvan, hogy a használt (régebbi) dolgok nem feltétlenül ugyanolyan energiahatékonyak, mint az új cuccok, de mértéktartó használat mellett ez nem feltétlenül ütközik ki -ez így van a benzines vs elektromos autónál isSzatyrot viszek - alap
Kiegészítem: előre megírt vásárlási lista és havi 1 nagyon-nagy bevásárlás plusz heti 1 kisebb bevásárlás, sokkal kevesebb sz@rt vesz meg az ember ha tervez. Soxor (sajnos nem mindig) előtte tervezzük az egész havi menüt is. Élelmiszer pazarlás minimalizálva, újrahasznosítás aktívan megy (olaj szűrése és többszöri használata - életciklusa végén megy a MOL kúthoz az étolaj. illetve zsemlemorzsa, bundáskenyér, francia pirítós készítése a fáradtabb pékáruból)Mosás: sokszor, de alacsonyabb hőfokon (60 fok) és abszolút környezetbarát mosószerrel (mosószóda- hülye az elnevezés, mert ez tulajdonképpen szódabikarbóna, ennél csak a tiszta víz jobb). Mosogatógép (meglepő módon környezetbarátabb, mint a csap)
Fürdés: zuhanyzás, akár naponta többször is, DE rövid ideig, pianó vízzel. Naponta max 1-szer használok tusfürdőt, a többi fürdés csak vízzel.
Gépjármű: nagy benzines lom, de visszafogottan használva, felesleges fordulókat kerüljük. Munkába bicikli, naponta 2x10km, a kondimnak jót tesz. Az elektromos autó kétélű fegyver, mert a villanyt elő kell termeteni hozzá, illetve anyagilag akkor éri meg megvenni ha sokat megyünk vele (akkor viszont többen is szennyezünk).
Hulladék: teljesen szelektíven gyűjtve
Energia: napelemek+elektromos fűtés+LED világítás az egész házban. Jó van egypár pazarló fogyasztónk is, de próbáljuk egyensúlyba helyezni.
-
KISDUCK
addikt
Volt pár kollegám akik a D pontot alkalmazták. Egy pólót akár egy hétnél tovább is hordtak melóban. Milyen jó is volt hogy hétfő reggel már "csöves" szaga volt adott munkatársamnak.
Amúgy meg szerintem már későbánat, minden amit teszünk már nem ér többet mint sebtapasz gerinctörésre.
A népesség folyamatosan nő, egyre kevesebb hely van a földön ami nincs megművelve, a tengereket túlhalásszuk és az ökószisztémában megüresedett helyeket csak a szemét veszi át és ez nem zavar kb. senkit se. -
Noukoum
veterán
válasz
LeadZeppelin #2 üzenetére
Sajnos ha mész vele akkor nem igazán. Nem a gyártás során keletkezett környezeti teher az elsődleges probléma a belsőégésű autóknál, hanem ami használat során keletkezik.
-
bkercso
nagyúr
válasz
RandomName #3 üzenetére
sarkos életmódváltásokat nem fogsz tudni mindenkin átvinni.
Ha nem erőszakos valaki, akkor csak magán tud változtatni, a többieket max. inspirálja, igaz-e?Nyugi, mindenki megteszi a maga módján amit megtehet szerintem.
Ámen. De szerintem nem.Minden bizonnyal én sem térképeztem fel teljesen a lehetőségteremet a témával kapcsolatban. Meg lusta is vagyok pl. üveget visszaváltani. Sőt, igazából hosszabban írhatnám, mit nem teszek meg, mint amit igen, ha őszinte vagyok.
-
Eastman
addikt
válasz
RandomName #3 üzenetére
Ilyen mondatszerkesztéssel és összeszedettséggel Te nem egy „egyszerű” fizikai munkás vagy. Most azt csinálod.
-
Egon
nagyúr
A
#mindmeghalunk -
RandomName
senior tag
E: Ne legyél radikális.
Látom, hogy "ökoszekszuálisnak" lenni jó pár éve trendi, de sarkos életmódváltásokat nem fogsz tudni mindenkin átvinni.
A gyors változásoktól viszolyognak az emberek. Az kell, mint a három kismalac meséjében. Elóször az egyik mellső lába, azután a stb....
Amíg nem lesz még 2 generáciováltás úgy, hogy az elmaradott részeken megfelelő lesz az oktatás, és el tud indulni az ország leszakadt régióinak a felzárkóztatása, addig nincs esély arra, hogy pl az én kis falumban Gipsz Jakab átlagállampolgár aki az általános után mezőgazdasági Dani lesz (kihorDani-behorDani) az például szelektíven gyűjtsön hulladékot....
De az a baj, hogy mi tudjuk, de ők meg nem olvasnak itt.
Na meg itt vagyok én, aki egyszerű fizikai munkás, aki utánaolvasott a klímaváltozásnak, ismeri a hatásait, viszont tudom, hogy ha nem húst viszek be akkor csökken a munkateljesítményem.
Egy bolt van a faluban, ott csak abban a müanyagban kaphatod meg a zöldséget amire rá van ragasztva a vonalkód. Ennek a zacskónak nálam még 2-3 utóélete van.
De pl nem fogok a holland-német példa felé elindulni fizikai munkásként, hogy egy héten 1-3 alkalommal kell zuhanyozni, mert azt sértésnek érzem azokkal szemben akikkel együtt dolgozok.
Nyugi, mindenki megteszi a maga módján amit megtehet szerintem. -
LeadZeppelin
tag
Egy használt autó vásárlása talán kedvezőbb a környezetnek, mint egy új elektromos, de +1 az előzőre.
-
B+C+D/2
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Autós topik
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Korábbi vezetője szerint 40 milliárd dollár kell az Intel versenyképességéhez
- Sony Xperia 1 VII - Látod-e, esteledik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Nintendo Switch 2
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude 5430 - i7-1255U I 16GB I 512SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I NBD Garancia
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G4 - i5-7GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! HP EliteBook 850 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULL HD I Cam I W10 I Gari!
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3139, 95% Akkumulátor
- Samsung 990Pro SSD 4TB
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest