Új hozzászólás Aktív témák
-
h_143570
addikt
A kerdeses tesztben egy figura es jarmuvehhez kellett 3 Fermi akkor egy 50 fos szerver eseten is joindulattal 30+ Fermit igenyelne feltetelezve, hogy erossen tudtak optimalizalni.
A proxy szerver nem oldana meg ezt a gondod, mivel egyik resztvevonek sem kell 2 szer ugyan az az informacio darabb, ami mellesleg 1/30 masodpercen belul elvaultnak szamitt. 30 as FPS-t feltetelezve.
Arrol nem is beszelve, hogy csak a fizikai adatok streamelese eseten 30 as pingel szamolva, is 1/30 masodperc lenne a keses. Ha nemzetkozi szervereket alkalmazunk akkor pedig 100+ ms kesletetes sem kizart, sot.Vagyis 60FPS temot nezve egy 50es kseleltetesu vonalon mar 3 kepkocka lenne a kulonbseg a fizikai es grafikus adat kozott azt meg mar eszre lehet venni. Foleg ha competativan jatszanak.
3 moncsira valoban erdekes lenne streamelni fullHD-ben, de ksiebb felbontasok eseten mar nem lenne gond, H.264 romorites eseten.
A 3D adat szempontjabol nem jelent tobblet terhet. Ha passziv polarizalt vagy piros-kek szemuveget hasznalnak, akkor edes mind1, hogy 60 noramal vagy 60 3Dsitett kepet kuldenek at. Adat mennyisegre azonos lesz a 2o. Aktiv takaro lencses megoldas eseten valoban duplazni kellene az informacio mennyiseget, hacsak nem limitaljak 30 FPS-re az egeszet. -
9950es
aktív tag
hát triplamonitoros játékot nem fognak netről streamelni, de még 3d-st se
Sokkal egyszerübb gyors proxy szervereket felállítani.
Másik ha egy szervert 50 fősre terveznek akkor abba 50 ember minimum dob pénzt. 500ból meg van a tripla Fermi thermaltake házzal
Jótékony mellékhatás hogy cheaterek jóeséllyel maradnak a kukaérett szervereknél.
-
rumkola
nagyúr
Hát nagyon remélem, hogy ezek a jóslatok megvalósulnak, és ilyen szintű grafot kapunk 8*AA-val fullhd-ben. Akkor egy szavam sem lesz, mindenesetre az eddigiek egyáltalán nem győznek meg arról, hogy itt valami hűdenagy változás lesz. (avp-re nagyon kíváncsi vagyok, bizonyíthat) .
Mellesleg fullhd-ben 8xAA-val minden DX11-es játék meg fogja követelni az 5870-et, erre a nyakamat teszem (tessz nélkül IS!). -
rumkola
nagyúr
Dehogy jó nekem a nagy gépigény, és igenis örülök ha újítanak érdemben...
Azt viszont látom, hogy bármit amit eddig próbáltam (dx10 és mindenféle hiperszuper trendi ellenére), meg sem közelíti a Crysis látványvilágát, ami MA simán játszható 1600ban AA nélkül, XP alatt (dx11 és jelenlegi csúcskategóriás vga nélkül). Megjelenésekor egy 8600gt-én 1280-ban is jól játszható volt medium/low-on, és már úgy is szebb volt mindennél ami akkoriban megjelent. -
Cathulhu
addikt
válasz
lajthabalazs #288 üzenetére
Hat az unigine heaven elegge ismert benchmark...
-
lajthabalazs
senior tag
válasz
Robi BALBOA #278 üzenetére
Lehet, hogy azért kell a fermi, mert rosszul irták meg a szoftvert. Ha JAVA-ban csinálnám (minden 3D-s szakértelem nélkül, mert az aztán nekem nincs), akkor nem lenne vas, ami real time renderelné.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Techland időben lépet és nem esett abba a csapdába, mint STALKER: CS. Az új Chrome Engine 4 nagyon jó. Itt egy videó a tudásáról.
[link]
Az X-ray 1.5-te az volt a baj, hogy a csomó olyan dolgot használt, amire egyszerűbb és gyorsabb lett volna a geometry shader. Nyilván senki sem örül annak, hogy 20-30 FPS a STALKER: CS egy erőgépen. A CoP-ben már DX10 a motor java, és számos eljárás leváltottak egy korszerűbbre. Majdnem háromszor olyan gyorsan fut az új motor. Ennyi a különbség a DX9 és a DX11 között.
A CryEngine 2 is a vicc kategória. Számos gyorsabb eljárás van már a DX10.1-ben is. Nyilván ha korszerűbb lenne a motor, akkor már rég menne maxon a mai hardvereken, de ehelyett Full HD-re 8xAA-val kell venni egy HD 5970-et hozzá. Tipikusan logikátlanul van felépítve. Egyszerűen az alapjainál rosszul lőtték be a fejlesztők, hogy milyen grafikus kártyák lesznek az évek elteltével. Annyira a jövő gépeire építették, hogy tökéletesen ehhez illeszkedő rendszer nem is lesz. NEm véletlen, hogy nyitottak a DX11 felé, mert nincs más út.
Az UE3 jó lenne ha normálisan használnák DX10-ben, hogy legyen AA.Az jó ha van véleményed, de miért akarod, hogy ilyen nagy gépigénnyel rendelkezzenek a játékok? A DX11 ez ellen tesz, a DX9 felett már rég eljárt az idő. Nézd meg a Dirt 2-őt. A DX11-es képi világ DX9-ben jó ha futna 15-20 FPS-sel egy HD 5870-en. Ez minden csak nem jó. DX11-ben sokkal gyorsabb az egész.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz
Cathulhu #287 üzenetére
Ez egy ismert animáció? Valami 3DMark része? Mert ha nem, akkor teljesen midegy, hogy hány FPS, hiszen úgysincs mivel összehasonlitani. Egyébként meg a makettek után simán lehet, hogy ez sem real time animált, hanem csak egy videó, vagy két videó, ami közt lehet kapcsolgatni ezt-azt.
-
Cathulhu
addikt
Ha nV-s lennek azt mondanam azert nincs FPS kiiratva, mert annyival jobb mint az ATI, de meg sok van hatra mig kaphato lesz es nem akarjak, hogy az ATI addig lepni tudjon.
Ha ATI-s lennek, akkor meg mindez nem erdekelne, mert megprobalnam megszamolni az FPS-st par kritikus resznel a videoban, es ott ugyis kiderul a turpissag.
De mivel egyik se vagyok, azt mondom, mivel teljesen uj architektura, ezert az nV javulast var meg a driverektol boven, es nem akarja hogy ilyen allapotban vonjanak le kovetkezteteseket a kartyajarol. En meg ha nem javitja az ATI kedves kis csikjaimat driverrel vagy BIOSszal, akkor ugyis gari lesz a dolog vege, es kitudja, talan epp Fermire...
-
rumkola
nagyúr
Mindig a CoJ és a Stalker az amivel példélózol, pedig mindkét engine szerintem nagyon gáz. Egy Cryengine vagy UE3 rommá veri őket, legalábbis az én szememben. Persze jön most majd a szokásos, hogy az NV miatt, de ha így lenne, akkor minden másnak is ennyire lassúnak, skálázhatatlannak kellene lennie. Meglátjuk mi lesz ebből a DX11-re átállásból. Gyanítom, hogy a nagy semmi, mindkettő marad ugyanilyen lassú és semmivel sem szebb.
Saját vélemény, kéretik nem nekem esni - ez nem neked szólt hanem a követőidnek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A DX11 esetében az AMD van előnyben a fejlesztőknél. Nekik van egy csomó használható algoritmusuk. A DiRT 2-re csak a DX11 módot írta az AMD, a többivel a Codemasters foglalkozott. Ez volt a megállapodás.
A Call Of Juarez az más tészta. Az olyan mint a STALKER esete. Elegük lett a fejlesztőknek abból, hogy az NV nem volt hajlandó az ötleteikre alapozni. Mindkét brand TWIMTBP cím volt, de most inkább függetlenek, illetve a GSC a DX11 miatt az ATI segítségét kéri. Ezek egyszerű döntések, az NV nem engedett bizonyos eljárásokat használni, mert azok szarul mentek/mennek a kártyáin.
Ahhoz, hogy értelmes gépigényeket hozzanak össze a fejlesztők át kell állniuk DX11-re. A DX9 elavult. Grafikailag képes ugyanarra, mint a DX11, de -30-80%-os teljesítmény mellett.
-
h_143570
addikt
Ha ezt szamitast a szervernek kell elvegeznie. Akkor a megnovkedett szamitasi kapacitas miatt, csak draga fizetos szervereken lehetne hasznalni. Az otthoni dedikalt szerverekenk is annyi lenne.
Arrol nem is beszelve, hogy a klieneseknek streamelni kellene a fizikai szamitasok erdemenyet is. Akkor mar egyszerubb ha csak a kiszamolt kepet kapjak meg. -
9950es
aktív tag
majd kikapcsolják a teszelációt pisix javára : DDD
Egyébkéntmeg egy multipléjer gémben elég lenne ha az ilyen scene data-t a szerver számolja le nem a kliens oszt kész. Nem kell rögtön "3 fermi a gépemben" -re asszociálni , a qtyafáját.
A füst meg úgy terjed ahogy kell azt mondta. Még az is érdekesebb mint a teszelátor hiába rondább, és azt látod? Az indokolja? Gyerünk, mondd csak el egy ati topicban ugyanezt
.
-
h_143570
addikt
2 dolog. 1, ha 3 "lehengerlo" ereju Fermi kell hozza, akkor evek mulva fog csak elterjedni hogy alkalmazni lehessen jatekokban. Radasul ez meg egy alacsony komplexitasu demo volt, ahhoz kepest, hogy egy valodi jatekban mennyi fizkalva felruhazando elem van.
2, a vegen angyon ugytunik, hogy osszeomlott a rendszer. -
gabor85
őstag
nekem az alábbi "beszólás" tetszik;
nvidia is losing there edge in computer gaming i think thats what they shoud focus on not the audi crap!!,.
-
Sennalacy
aktív tag
Volt már? Fermi Tripple SLI [link] Vélemény?
-
Zeratul
addikt
Nem egészen, a DX10 azért lett bukta mert Cista only, ráadásul nem kompatibilis visszafele. Két külön motort kellett volna írni, erre inkább a DX9t kozmetikázták cista alatt néhány DX10 effekttel. DX11 sokkal szabadabb mert visszafele kompatibilis, csak a DX11 környezett alatt kell megírni az API automatikusan a HWnek megfelelő szinten futtatja.
-
Daczy
aktív tag
"nincsenek ati által támogatott játékok... nincs pénzük rá... mutass egy mostanában kiadott játékot ati reklámmal induláskor. Nem fogsz mert csak nv-s van."
kapásból a DiRT2, amiben az ATi-nak akkora belehatása van, hogy a játékba még Ati festés is került az autókhoz
és azthiszem, a DiRT 2 óta nem nagyon jelent még meg játék, szóval szvsz elég újnak mondható
szóval ha az általam linkelt játékok közül sok szerinted elavult motorokat használnak -és ezek nem a legrosszabb játékok- akkor megéreklődném, hogy mi használ olyan motort, ami a 4850hez való, elterjed, sokak által szeretett játék épül rá?
a Call of Juarezről meg annyit, hogy ott is benne van az ATi keze, ha elolvasod a ph-s teszteket, mindbe írják is, hogy ATi kártyákat szereti. Szerintem nem véletlen....
a dx10 ről és a társairól meg annyíit, hogy az egész olyan, mint a PhysX! tulajdonképpen semmi értelme , ugyanis az a néhány apró különbség, amivel a dx10,dx10.1,dx11 többet tud a jó öreg dx9nél elhanyagolható, inkább csak a marketing miatt jöttek ki... másrészt a két kezemen meg tudom számolni, eddig hány dx10+ játék jött ki 2006 óta, a Vista startja óta...
a 4xxx szériáról nem volt szó, arról mondtam, hogy jobb vétel, az 5xxx széria árazásával voltam bajban
-
ló úr
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #269 üzenetére
-
TESCO-Zsömle
titán
Ő se neked címezte a #200-adik hsz-t, mégis hozzászóltál. Ez egy fórum, amibe mindenki belepofázhat. Így megy ez mostanság... Engem nem idegesített, hogy annyit UE-ezett, bennem semmit nem vált ki. Elolvastam mindenki hülyeségét, aztán úgyis annak hiszek, akinek a szava leginkább egybevág a valósággal. Sokan járnak erre téves felfogással oktatni, sőt, van aki csak kötekedni jön, amiből olyan bő 200-400hsz-esre hízott, amúgy alkalmi topikok születnek, mint ez.
"Alása szoligálja!"
-
Zeratul
addikt
9950: Nagy magméret miatt drága, rossz kihozatallal gyártható, a nagy fogyasztás már csak bónusz, 5970 2 maggal nem éri el a PCIE max 300W-t át, a Tesla-t herélni kellett éppen a fogyasztás miatt. Összehasonlítás: a dual magos prescott elméleti MAX nem érte el 300W-t, pedig az minden idők lezabálóbb szilikátja volt.
Milyen DX11 wrapperől beszélsz?
-
Sanyix
őstag
nincsenek ati által támogatott játékok... nincs pénzük rá... mutass egy mostanában kiadott játékot ati reklámmal induláskor. Nem fogsz mert csak nv-s van.
"CoD WaW(tudtommal ebbe nem volt nv keze)" tudod hány éves motorokat használnak a cod-ok?
hát nem 1-2. modernt technológiának nyoma sincs.
A felsorolt játékaid közűl a linkekbe nézve 1 modern motor van... a battleforge. Ott péppé is veri minden ati gf-eket. Sőt még a call of juarez-ben is, pedig az is ilyen korai próbálkozás.
"láttad már a Batman Arkham Asylum-ot, vagy a Mirror's Edge-t?"
Láttam... gáz hogy semmi értelmesre nem használják a pisixet.
"szerintem sehol se ugrik meg olyan überhatalmas előnnyel! Ahhoz képest, hogy olcsóbban gyártható, az áruk arányában ez nem látszik annyira"
Írtam, a battleforge-ban megugrik... mint ahogy az összes teljesen directx 10+ alapra épített játékban, ami nem olyan hogy csak rágányoltak 2 dx10 effektet a dx9-es motorra. Nem látszik az arányukban annyira? 4xxxx széria jóval olcsóbb mint a gf-ek...
5xxx még nem mert egyrészt minden újdonság eleinte drága, másrészt megtehetik... mivel az nv csak vergődik.És még valami. Az 5870-es teszt kiadáskor készült, kezdetleges driverekkel és az driverek fejlesztése nem 1-2%-al szokta növelni az ati kártyák teljesítményét ezt tapasztalatból is tudom
-
ló úr
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #260 üzenetére
Énsem akarok veled kötekedni,de nem szóltam hozzád 1 szót sem,és nincs is veled bajom,szal..egyelőre nem is fogok
CSak idegesít,h 20 HSZ enként beírja a Unreales hülyeségeit...
-
h_143570
addikt
Az OpenCL es a DC megy minden jelenlegi hardveren. A CUDA meg csak 1 felen pont ugy, mint a GLIDE. Szoval a CUDA ugyszinten egy fix architektura cimzesere szolgal, szavaiddal elve.
A GLIDE a letezeset nem a sebeseg elonynek koszonhette hanem annak, hogy nem volt mas akkoriban, hardveres rendereles tamogatasara.
A vesztet peddig annak, hogy nem valt a tobbi versenyzo szamara felhasznalhatova. Mig a versenytarsak megoldasai mentek GLIDE-os a hardvereken is.A DX mindig is tobb volt mint, amit GLIDE valaha. Igaz nem volt cross platform, de lelgalabb, ment minden gyarto hardveren. A CUDA csak NV hardveren kepes futni. A cross platformot megvalositja, de a hardverhez kotes miatt megis kevesebb.
Az OpenCL az OpenGL-hez hasonloan, valoban cross paltform es hardveres megoldas, elvegre azonosak voltak a kitalálói.
A CUDA-nak viszont a masik 2 vel szemben van egy nagyon jelentos hatranya csak GPU-n kepes futni szemben a tobbi CPU+GPU es akar kevert futasi megoldasaval.Szvsz a parhuzam tokeletes. Ha az NV hellyett az Intel jatszan ezt a jatekot nem ketelkednek a sikerben. Nem azert mert jobbak PRbol, hanem mert nagyobbak es tobb penzt tudnak beleolni. Illetve megtehetik, hogy 5-10 evig is vesztesegesek lehesenek a piacon. Ezt jelenleg rajtuk kivul egyik szereplo sem birna ki, az NV-t belertve.
Csak tisztazas keppen a GLIDE/DX/OpenGL a grafikus alkalmazas teren mondja meg, hogy hogyan irja grafikat. Mig a CUDA/DC/OpenCL meg a parhuzamos programozas teren.
Mind2 megoldas halmaz teren feltetel, hogy a futato hardver es szoftver megfelejen bizonyos specifikacioknak.
Vegul is mind a 6 "fix" architekturak megcimzesre szolgal(t) csak az eddigi gyozteseknel kevesebb volt a korlatozas a "fix" architekturara kinezetre.A tortenel majd eldonti, hogy ezuttal ki megoldas gyoz.
-
ló úr
őstag
Én legalább járok kocsmázni,és nem a szaros Unreal Engine-re verem a f@szom. Am. meg igen egy jó kis részeges páré közepedte született meg ez a név nekem,és akkor mivan,baje,legalább nemvagyok egy kocka mint egyesek!!
Am. meg a 9950 es az aztán az értelmes név... És rád hol ragasztották ezt, Unreal Tournamentezés közben,h 10 perc alatt ennyiszer öltek meg??...
-
9950es
aktív tag
Hűtésre gondoltam , nagyobb felület , nagyobb leadás.
Ez csak idő kérdése, egyelőre lényeg h gpgpu fejlesztők kapjanak belőle , minden más másodlagos .Viszont ha EOL-ozzák a chipet fél év múlva akkor én sem veszem meg mert az úgy tényleg nem pálya
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kinek? Csak a gyártása lesz sokkal drágább.
A TSMC jelenleg max 400 mm^2-es chipeket gyárt úgymond hatékonyan a 40 nm-es gyártósoron. A GF100 530 mm^2 körül van. Jelenleg az NV-nek a magméret a baja, drága és forró ... aztán, hogy van-e mögötte teljesítmény, arról nem lehet tudni.
Ha olyan elgondolással állnak elő, mint a GeForce FX idejében, akkor az eleve bebukott. Szerintem az NV nem olyan hülye, hogy ne támogassa natívan a szabványos platformokat. Főleg úgy, hogy egyszer már egy ilyen reformot beszopott.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az OpenAL teljesen rendben van gyártófüggetlen API.
A Thermaltake-től és a Cooler-Mastertől származó infók szerint sajnos kurvára nincs sínen semmi.
Az NV megint nem mutatott kézzel foghatót. A CES után már a nagyon optimisták is peszimisták lettek.
-
9950es
aktív tag
Microsoft honlapján nem olvasni openAL-ről... A creative feküdt be az openALnek, és csak akkor amikor már elkerülhetetlen volt.
Kérdés csak az hogy az nV megismétli-e a g80 releaset a gf100-al, miért ne ? Ahhoz képest most mrá minden sínen van...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A CUDA-Glide párhuzamot úgy érti, hogy zárt platformok. Mondj egy olyan ipari szabványt, ami gyártófüggő. Teljesen mindegy ki mit kínál, ha gyártófüggetlen a rendszer, akkor megnyerte a harcot. A PC történelmében még sose győzött gyártófüggő megoldás.
Egyszerű a képlet. Te egy fejlesztő vagy, és az a szempont számodra, hogy a lehető legnagyobb célközönségnek kínáld a programod a legkisebb anyagi befektetéssel. Ha a CUDA-t használod, akkor csak a GeForce bázis fog a terméked után érdeklődni, így az AMD bázis megnyeréséhez meg kell írnod a programot Brook++/ATI Stream-re. Ez dupla költség. Egyszerűbb keresni egy platformot, ami támogatja az összes gyártót. DirectCompute és OpenCL.
Jó dolog a CUDA a PC-re. Ha írsz rá egy programot, akkor az NV biztos megsimogatja virtuálisan a buksidat, de ezzel nem vagy anyagilag előrébb.
-
9950es
aktív tag
Hát, a 3dfx és CUDA párhuzam nem túl jó, mert a GLIDE az fix architektúra címzésére szolgált, ebből realizált sebességelőnyt.
A Cuda pont fordítva működik , funkcionalitás és kisebb overhead előnyt realizál, a többire meg éveket ver.
Szóval épp a dx11 a GLIDE, a CL pedig túl későn , túl kevés.
-
h_143570
addikt
Ezt addig nem mernem kijelenteni, amig az OpenCL es Direct Computera megjelennek a programok. Utanna a piac szepen eldonti, hogy a 3 nagy chip gyartobol, melyik csinalt jobb architekturat az elterjedo 3 fele GPGPU kornyezetekhez. Ez az atlag felhaszanlo szamara meg jo par ev mig kiderul.
-
h_143570
addikt
Az NV ugyszinten a TSMC-nel gyartat es meg sokan masok is az Intelt is belertve.
A Unigine engine DX11 kompatibilis amire epulni fognak a jovoben megjeleno programok egy resze. Itt termeszetesen nem csak a grafikus feldolgozas resz ertendo. Az ott levo projektek egy resze egyenlore viccesen hangzik de a fejlesztok kezsenek raharapni a DX11 lehetosegeire.
A Supersonic Sledge valoban erdekes lesz, feltve ha kepesek leszenk OpenCL vagy Direct Compute-ra is normalisan megirni.
Amig egy technologia csak egy szukebb kizarolgos hadrveren futathato aminek nincsen alternativai. Addig a CUDA magatartas mukdohet mint anno a 3DFx eseten. Visszont jelenleg van szamos ekvivalens technologia amik mukodnek mindegyiken meg az NV rendszerein is.
Innetol fogva a haszon maximalizalo kiadokat csak is penzzel lehet meggyozni a korlatosabb megoldas hasznalatarol, de meg akkor is csak korlatozottan fog alkalmazara kerulni a vegtermekekben, hogy ne bukjak el a vasarlok masik felet. -
9950es
aktív tag
válasz
CriticalHit #242 üzenetére
Engem az a supersonic sledge demó sokkal jobban érdekel mint az unigine, megkockáztatom hogy totálisan lényegtelennek fog bizonyulni az utóbbi hosszútávon.
Az nV nem tekinti hivatkozási alapnak az uniginet , miért is tenné. Megmutatták hogy müködik a teszelátor dx11 módban . Ennyi . Lépéselőnyben vannak minden téren, az ATI a gyártástechnológiáját a TSMC-től kapja, majd ha GF-nél gyártanak akkor lehet fabbal villogni, addig nem .
Azzal nem értem miért villognak hogy olcsó gput adnak drágán
Adják az 5850-et márciusban egetverően olcsón , és fizettessék meg az nvidiával , FAIR!
-
CriticalHit
addikt
"Unigine Heaven beépített sebességmérőjét is letiltották"
Ez nem tul biztato. Ha egetrengetoen, ATI veroen gyors lenne, akkor buszken mutogatnak. -
GuB3Ra
aktív tag
Sztem ez a teszt a legmegbízhatóbb:[link]
-
iSonic
addikt
Hát inkább én is a 4850-et választanám egy ár miatt másrészt, mostanában jobban megbízok az ATi-ban, mint az nVidia-ban. De kíváncsi vagyok erre az új magra.
-
Daczy
aktív tag
Éppen fordítva. Az ATi által támogatott játékokban jobb a 4850, a többiben inkább a GTS 250.
De ettől még a 4850 jobb vétel, mert lényegesen drágább a GTS, és nem 3-6 FPS
en múlik a világ!
1-2 link, a nyugalom kedvéért:CoD WaW(tudtommal ebbe nem volt nv keze) : [link]
Left!Dead(szerintem a sourceban sincs nvkéz, magasabb beállításoknál otthagyja a 4850et) [link]
Dead Space(tudom, hogy konzolos átirat, és itt egy 2GBos verziót tesztelnek, tehát ez nem tiszta értékű link, de akkor is érdekes)[link]
FarCry 2 (ebben benne van az nv keze azthiszem, úgyhogy ez se teljes értékű link) [link]
végül 1 eléggé új játékot linkelek, ami szvsz eléggé új grafikus motort használ:
Call of Duty Modern Warfare 2[link] (itt az átlagos felhazsnáló felbontásával)
itt pedig magasabb felbontásban, az eredmény ugyanaz : [link]
ennyit a múlt kártyáiról
szerintem, mint már említettem, jobb a GTS 250, mint a 4850, de nem jobb vétel!
Valóban több a reklám a PhysXben, mint a lehetőség de
láttad már a Batman Arkham Asylum-ot, vagy a Mirror's Edge-t?GTX 285 és a HD 5870 csatájára inkább 20-30%ot mondanék, a 80% az eléggé erős
ide a ph-s tesztet tudom ajánlani leginkább : [link]
szerintem sehol se ugrik meg olyan überhatalmas előnnyel! Ahhoz képest, hogy olcsóbban gyártható, az áruk arányában ez nem látszik annyira
-
9950es
aktív tag
Én örülnék a legjobban ha az IL-2 szériának lenne piaca , sajnos nincs igazán. Silent hunter = árkád fos . Flight simulator X = EZ A LEGNAGYOBB POÉN:
A microsoft BEZÁRTA az évtizedes fejlesztőstúdiót, a fejlesztőket nem átcsoportosította hanem KIRÚGTA. Ennyit az FSX user addonokról. Olvasgass
Az arma2 meg egy szép álom , a valóság sokkal inkább egy bughalmazra emlékeztet , szólj ha túlléptek a public beta státuszon.
-
Sanyix
őstag
Nem tudok nem a költségvetést nézem. A nagy költségvetésű játékok általában igen szarok, mert költségvetés nagy része sem a játékra, hanem a reklámra és a hype-ra megy el
"Hirtelen én egy normális mulitpléjer shootert sem tudok." én körülnézve sem konzolon
viszont a régiek pc-n elegek, minek újítani ha egy shooteren nincs mit csak grafikát?Nyilván halott a pc játékipar, végülis a konzolok hemzsegnek az LFS, ofp, arma2, fsx, il2 szintű szimulációktól, na meg tele van a szekrény konzolos fasza rts-ekkel, és mmo játékokkal, és emellett gyönyörűen moddolhatóak a konzolos játékok, ezernyi usermade addon közül lehet válogatni
-
rumkola
nagyúr
PC mint játékplatform talán akkor lesz halott, ha a Bliz, TS, JC és az id meg a többiek - a hw gyártókat is beleértve azt mondják.
Nem akkor amikor amikor mindent tudó fórumhuszárok kijelentik - a PS1 megjelenése óta miden évben. -
h_143570
addikt
A PC eseten jobb az iranyitas es van extra tartalom. Az uj AVP is meg fog jelenni minden nagyobb paltformra, de a DX11 tamogatas, miatt a PC verzio sokkal szebb lesz. [link]
A masik, hogy jelenleg a multi paltformos enginek miatt, tobb paltformra megirni nem sokal tobb eroforras mint 1re. A megnovekedet vasarloi korbol pedig tobb haszon realizalhato, szoval miert ne tegyek. Ha nem a kozol verziot potoljak at PC-re hanem forditva akkor meg az iranyitas is elfogadhhato lesz minden hol.Az Oblivion legeloszor PC re jott ki utana XBoxra es tobb mint 1 eves kesessel a PS-re ve.
Szoval ezek gyakorlatilag multi platformos jatekok naggyabol egyideju megjelenessel.
-
Sanyix
őstag
emléxem ezt a 3d szar anno a gf2-nél is elsütötte az nv, haverom kapott is a gf2 gts mellé ilyen kártyába dugható villogtató szemüveget... egyikőnknek sem sikerült semmi térbelit látnia, csak néhány perc után csorogtak a könnyek és a fájt a szemünk... most ugyanezt hozták újra elő.
olyan mint a híres márkás forrásvizek, amiknek az ízén érzik az emberek hogy az bizony különleges víz, és megveszik jó pénzért... aztán páran kiderítették hogy valójában palackozott csapvíz mind. Valami ílyesmi van ennél a 3d őrületnél is.
"Akkor válik NV specifikussá, ha hardveres módot akarsz használni."
Meg ha ati kártyát észlel a gépedben és aktiválódik a slowdown() metódus
-
Sanyix
őstag
"Nézük meg a 4850 estét!A sokak által kritizált GTS 250 jobb nála, akár hogy is nézzük, pedig korosabb architektúrára épül."
Rohadtul nem akárhogy is nézzük... ha a elavult technológiával működő, nvidia által támogatott játékokat nézzük, CSAK akkor van igazad. Minden más esetben nem. Pl battleforge-ban csúnyán elverik az ati-k bármelyik nv-t, nem kicsit. Mivel ott már nem volt benne az nv és modern grafikus motort használ.
Tehát az nv a koros architectúrájával a koros architektúrájú motoroknál jól megy.
Cuda semmit sem nyújt és egyre kevesebbet fog. Az opencl és dc kijött, cuda halálra van ítélve desktopon.
pisix soha nem is nyújtott semmit. Erős lemaradásban van mind technikai fejlettségben mind képességekben (láthatjuk hogy a 2006-os oblivionban lévő havok motor mindenben rommá veri a pisixet, és az még csak nem is gpu-n fut)."A Radeon HD 5xxx széria -elődjéhez híven- rettentően eltalált széria, ám nem lett sokkal gyorsabb a HD 5870 a GTX 285nél, és fogyasztásban is majdnem ugyanott vannak, hiába híreszteli az AMD a zseniális energiafelhasználásukat."
Na ez lol
az az alig gyorsabb az "alig" +80%-ot jelent, úgy hogy a gpu jóval olcsóbban gyártható egy gtx 285-nél is.
-
h_143570
addikt
-
9950es
aktív tag
ha a konzolokon múlik egyik sem lesz. Illetve az nv lobbizza a pisixet a sonynál.
-
h_143570
addikt
A 10+ ev utan ujra feltamasztott consumer piacra szant megoldashoz valoban, ok irtak az elsot. Bar mivel ujra feltamsztasrol beszelunk igy megesem az elso. Anno C&C Reneged-et, volt szerencsem TNT2 vel es 3D szemuveggel latni. Vekonyabb keret es nincs madzag ennyi lett rajta fejlesztve. Mivel a szemtakargatos veziot hasznalta es hasznalja most is.
A 3D Vision Discover, amit tobb monitoros megoldashoz probalnak eladni. Az is kalszikus megoldashoz nyul vissza, elszusztatott kek es piros tonusu kepek egymasba mosasa.Termeszetesen ez mar csak pasziv.
Szoval ennyit a driver es egyebb "tamogatasrol".
Par info a TVs reszhez is.
[link]
A HDMI 1.3 tol felfele van benne 3Ds tamogatas. Mind2 nagy gyarto jelenleg kaphato kozep es felsokategorias termekei HDMI 1.4el szereltek.A PhysX igen is NV ONLY, ha hasznalni is karod valamire. A tobbi fizikai motor, rendesen van optimalizalva tobb magos processzoron valo futasra. A PhysX pedig nem, pontosabban szandekosan le van tiltva nem NV kartya jelenete eseten. Ez miatt a szemetkedes, miatt a jatek gyartok nem tehetik meg, hogy a vizualis hatasokon kivul barmi masra is hasznaljak.
A Red Fraction Guerrilla mar demonstralta, hogy a szoftveres megoldas is van eleg jo ahhoz, hogy a jatek resze legyen. Meg se kelljen hozza diszkriminativ "dedikalt" hardver. Amint lesz belole elfogadhato DX Compute es/vagy OpenCL port, na akkor majd nem lesz NV only. Amig nincs addig mondhatnak rola akarmit. -
Ren Hoek
veterán
válasz
h_143570 #207 üzenetére
Ott a pont. Redfaction iszonyat brutál. Szerintem nemsok játék tudja. Pedig Havok-os, amit nem vernek nagy dobra (nagyon sok játéknak ez a motorja, de ez csak olyan természetes - de nemám PhysX, mert az valami überkülönleges cucc)
Meg amúgy sincs sok értelme GPU-n futtatni, mikor egy átlag 4 magos CPU-n simán tudja futni, és legalább nem pipázgat unalmában a másik 3 mag "hátul a kupakban", az első meg összeszarja magát.
-
Vico87
tag
válasz
h_143570 #207 üzenetére
Azt nem mondtam, hogy az NV találta fel a 3D-t, viszont ők adtak rá elsőként drivert. Nem tudom, hogy a jelenlegi driver tud-e szemüveg nélküli üzemmódot (pl dupla projektoros rendszer, vagy HMD), a régebbi tudott (ha a jelenlegi nem tud, akkor az a saját szemüvegek eladása miatt van, majd ha nem forgalmazzák többet őket, visszarakják a driverbe). Ami viszont biztos, hogy a jelenlegi nem képes egy 3D Ready TV-nek megfelelő jelet adni HDMI-n, mert nem ismeri a szabványt.
A 3D driverben a kihívás a játékok támogatása, és nem a 3D képek és filmek megjelenítése. Addig nem lesznek tökéletesek a játékok 3D-ben, amíg nincs DirectX szintű támogatás (OpenGL tud quad buffert, csak a consumer hardverek nem, így egy játék sem használja).A PhysX nagy része NEM NV only! Szoftveres üzemmódban pont ugyanolyan jó, mint bármelyik másik fizikai motor. Akkor válik NV specifikussá, ha hardveres módot akarsz használni.
-
h_143570
addikt
Viszont anno nem az NV sz*r-ta a "3D"-t. Az NV altal alkalmazott megoldas tovabbra is szemuveget igenyel. Ebool kifolyolag semmit sem kell trukozni a HDMI-vel, hogy "3D" kepet kuldjon ki. Eleg a drivernek elvegeznie a szamitast az optikai illuzio eleresehez szukseges kep eltolassokhoz. Majd kikuldenie a megfelelo szinkron jelet a szemuveghez es kesz. Teljesen szabvanyos az egesz mar. Szoval valojaban csak driver es szemuveg kerdese, mindig is az volt.
Most 10+ ev utan megint megprobalja a szorakoztato ipar letolni az emberek torkan, hatha most jobban sikerul. A huzamosabb hasznalt eseten tovabbra is jonnek a regi mellekhatasok.A PhysX ingyenesege valobann jo, de mivel NV only es van szamos alterantiva amik kozul 2-t eleg nagy nevek tolnak. Igy epp esszu fejleszto nem azt fogja hasznalni, hacsak nem fizetnek nekik. A masik gond vele, hogy ezen okok miatt jeleneg a jatek menet reszebe nem lehet beepiteni, csak meggyozonek hato latvany elemnek jo. Amint lesz rendese OpenCL es DX11 Compute Shader port hozza, mint a tobbiehez. Akkor mar mehet be a jatek menetbe. Egyebkent a RedFaction Guerrilla szoftevers fizikat hasznal az epulet lerombolasok a modelezesere es megis gond nelkul megy.
-
zed1983
őstag
válasz
Mr.Csizmás #144 üzenetére
40FPS nem sok az egy kicsit?
Sztem örülj ha a HD felbontásban lesz 20FPS-ed a Crysis 2-ben -
Vico87
tag
Szerintem a PC, mint játékplatform közel sem halott. Évek óta mondogatják, de még egy jó darabig biztos élni fog. Ha netán mégse, akkor az NV-nek azért is megéri GPU-t fejleszteni, mert az újabb és újabb konzolokba is kell GPU (tudom, hogy jópár év eltelik két konzol generáció között), ahova nem jó holmi proci mellé tákolt fapados cucc (milyen lenne már PS4 vagy Xbox720 Intel proci mellé integrált "GPU-val", amit egy GeForce6 megesz reggelire
).
A Ferminek erősebbnek kell lennie a HD 5xxx-eknél, ha az NV jót akar magának. Egyrészt vissza kell nyerni a fejlesztésbe ölt vastag összegeket, amit leghamarabb GeForce-szal tud, hiszen az komoly brand, míg a HPC piacon még zöldfülűek
, nincs meg a nagy hírnév, így csak lassabban terjednek az oda szánt Fermik. Másrészt eleinte nyilván drágábban fogja adni a konkurenciánál (nem tehet mást, még kiforratlan a gyártás, bevezető ár mindig magas, stb...), így kell a plusz lóerő az ár/érték arány versenyképessé tételéhez, persze jó eséllyel az ATi első dolga az lesz a Fermik megjelenésekor, hogy csökkenti a HD 5xxx széria árát (mert már eléggé megszedte magát, hogy megtehesse, nomeg még jobban el akarnak majd bánni az NV-vel, nem beszélve az addigra bizonyosan nagyon jó kihozatalú gyártásról). Harmadrészt pedig kell a leggyorsabb egy chipes grafikus kártya trónja, mert annak is nagyon komoly marketing ereje van.
PhysX: maga a cucc nagyon jó, főleg, hogy ingyenes (de csak PC-re). Nem beszélve arról, hogy minden next-gen konzolra megírták, így van benne fantázia. Ha netán egy következő generációs konzolba újabb generációs Fermi-alapú GPU kerülne (amire van esély), akkor azon a platformon ez válhatna a legelterjedtebb fizikai motorrá (amiért persze már jogdíjat kell fizetni).
3D Vision: jelenleg kevés ember akarja, és még kevesebb szánja rá magát. Talán ez változik a mozikban egyre terjedő 3D-s filmekkel, hiszen kijön az elégedett ember (tudomis én, pl Avatar után) "ilyen kell otthonra"
elképzeléssel. Ha viszont eljön a 3D-s Blu-Ray meg TV közvetítés, és NV oldalon támogatottá válik (és gondolom ezt a ziccert csak nem hagyják ki), akkor életképes lehet a dolog (gondolok itt arra, hogy NV kártya képes HDMI-n 3D-ben képet adni 3D Ready TV-nek). Viszont játékoknál jelenleg az NV viszi a prímet, hiszen ATi oldalon nincs erre válasz (jó, van iZ3D driver, de akkor is, azt nem az ATi csinálta). A következő generációs konzolokban szintén megjelenhet a 3D, hiszen addigra már talán (sőt valószínű), hogy a Blu-Ray 3D meg 3DTV is valamilyen szinten már működni fog.
Mindezzel csak azt akarom mondani, hogy közel sem lefutott még ez a játszma, jó dolgok felé kacsintgat az NV, persze lehet, hogy megbuknak a PhysX és 3D Vision terveik a Fermi lebőgésével, de az is lehet, hogy lesz belőlük valami.
-
rocket
nagyúr
Az egyertelmuen lathato, hogy a PC mint jatekplatform a veget jarja, es ha innen nezzuk akkor hosszabb tavon inkabb az NV az aki idejeben indult a jo iranyba, csokkentette a haldoklo szegmensbe befektetett penzt, de meg igyis sokaig elfognak tudni vegetalni a GeForce markanak koszonhetoen, es meg ott van a PhysX is nekik, ami ha masra nem is volt meg jo eddig, arra igen, hogy mar a fizika kapcsan az egyszeru usernek is ez a nev ugrik be, es nem a HavokFX, Bullet, es a tobbi papirsarkany
-
Thome
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #48 üzenetére
Azt a hátrányos architektúrát pedig az ATi tervezte az NV-nek igaz...?
Új hozzászólás Aktív témák
- 8GB-os RX570 - RX580-as VGA kártyák +1db RX 5500-as VGA eladóak
- SAPPHIRE Radeon RX 5700 XT NITRO+ 8GB GDDR6 256bit videokártya
- Gigabyte AORUS Radeon RX 6800 XT MASTER 16G
- ZOTAC RTX 3070 8GB GDDR6 Twin Edge OC Eladó!
- BESZÁMÍTÁS! Sapphire Nitro+ RX 7900XTX 24GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- BESZÁMÍTÁS! Logitech G923 Driving Force Racing Wheel + Shifter garanciával hibátlan működéssel
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro Max 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3063
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia
- BESZÁMÍTÁS! 850W ASUS ROG STRIX Gold tápegység garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest