Új hozzászólás Aktív témák
-
-
jerry311
nagyúr
válasz
DeltaPower #337 üzenetére
Emlékeim szerint fődarab cseréje esetén a garancia újból indul (legalább a cserélt fődarabra).
Ergo ha az egészet cserélik, akkor szvsz illene újból indulni a garanciának. -
DeltaPower
addikt
válasz
jerry311 #336 üzenetére
Nah akkor én is elmesélek egy sztorit.
Helyi számtechbolt, a városban akkor a legkomolyabb cég volt.
Vettem egy 16-10-40x Phillips CD-írót, ami akkor éppen kifutó termék volt, tehát kb. 15ért jutottam hozzá. Sajnálatos módon a GURU-ingyenjáték Unreal cédé a gagyi vastag excentrikus stb. szitázása miatt darabokra tört benne (mivel épp 2 nappal azelőtt döglött meg az LG olvasóm is, az íróban volt a játék lemez, pedig az íróval csak írni szoktam). 3 nagyobb darabban jött ki a lemez egy baromi nagy reccsenés után, plusz népi apró szilánk zörgött a meghajtóban. Kipróbáltam másik lemezzel, írt olvasott kávét főzött, de azok a szilánkok nem hagytak nyugodni.
Író kiszerel, boltba visszavisz (4 hónapos volt). ''Csókolom szétdurrant benne egy lemez, de a cuccnak semmi baja nincs, csak szedjék ki belőle a darabokat, és nem akartam szétszedni mert még garás''. Innentől kezdődtek az érdekes dolgok.
Visszamentem 1 hét múlva: ''Felküldték Pestre mert helyben nem javítják''. Ki a franc mondta hogy javítsák? Semmi baja! Na mind1.
2. hét: ''Még nem érkezett vissza a pesti szervízből''
3. hét: dettó. Itt kezdtem ideges lenni, momentán 1 darab optikai meghajtóm se volt.
4. hét: szintén. ''Na akkor adjanak már cserekészüléket vagy mit, 1 hónapja vagyok író nélkül azért ez már sok''. Adott a fószer a polcról egy vadiúj 48x-os Phillips írót, gyári garjeggyel! ''Vigyázzá rá mert csak addig lesz nálad amíg a tied kész nincs''
Innentől nem érdekelt a dolog, írtam és boldog voltam. Kb. 2 hét múlva jött a telefon ''Ha megfelel akkor a cserekészülék maradjon az eredeti helyett mert az NEM JAVÍTHATÓ''. Jó, legyen. Igaz az újnak sokkal rusnyább az előlapja de legalább gyorsabb (és piaci áron kb. 5 ezerrel többet ért). De hogy ''nem javítható''??? Ehhh.
Viszont az új megadta magát kb. 7 hónap múlva. Viszem a bótba, aszondják: ''Ez nem garos''. Mondom hogy ne lenne, hiszen az előző helyett kaptam. ''Nem mert a réginek a garancia kezdete számít, nem indul újra az 1 év''. GRRRRRRRR. Vitatkoztam vele egy jó darabig, de nem lehetett meggyőzni, mert én hülye nem írattam rá a gyári garjegyre a vásárlás (vagyis csere) dátumát. Végül vettem egy Samsung írót egy másik boltban (a Phillipsből és a boltból elegem lett).
Na, a kérdés: ilyenkor újraindul az 1 év, vagy nem? Hallottam ilyen ''garanciaidő folytatólagos'' szöveget, de én nem értek hozzá.
üdv
DP -
jerry311
nagyúr
Amiből a garanciális problémák kialakulnak...
[link] -
Ariadne
őstag
válasz
m1c1mack0 #333 üzenetére
Hű, ez nagyon ügyes ötlet volt!!!! Le a kalappal előtted - meg a gyártó előtt is.
Egyebekben csatlakozom Luciferchez... Még ha esetleg nem is adnak semmit a kiskernél, akkor is érdemes benyomni egy e-mailt a fogyvédelemhez, mert ha mással is ilyeneket csinálnak, akkor hadd gyűljön a vaj a fejükön (képzavar...).
[Szerkesztve] -
luciferc
őstag
válasz
m1c1mack0 #333 üzenetére
na, akkor nagyon gyorsan vágtass be a boltba, és mutasd meg nekik a levelet, és közöld, hogy ez alapján a gyártó garanciálisnak ismeri a hibát, tehát lesznek szívesek piszok gyorsan garanciálisan javítani. ha nem, akkor erről kérsz hivatalos papírt és egyben elállsz a vásárlástól, azaz kéred vissza szépen a pénzed. a pénzt persze úgysem adják oda, de a hivatalos papírt követeld ki, és azzal tényleg menj a fogyvédőkhöz, illetve a békéltető testülethez. nem egy filléres kártya volt, szvsz ha megteheted, érdemes utánamenni.
szerintem -
m1c1mack0
csendes tag
na
irom a fejelmenyeket:
irtam taiwnaba egy angol nyelvu emailt teganp a gyartonak fottokkal mellekelve
amire ma mar valaszoltak is
miszerint ha sajat koltsegre elkuldom a ceg nemetorszagi kozpontjaba a kartyat
szonelkul kuldenek egy ujat... -
Ariadne
őstag
válasz
m1c1mack0 #331 üzenetére
Hoppá, elfelejtettem írni ezek szerint, hogy be kell bizonyítaniuk, hogy te okoztad a hibát - az, hogy azt mondják, nem elég... Az, hogy a saját szervízük (akinek maga felé hajlik a keze) azt mondta, szintén nem elég... Hozzanak egy általuk kifizetett (15 k körül) szakvéleményt a fogyvédelemtől, na majd akkor mondhatják, hogy a fogyasztó hibája.
Az meg a pofátlanság csúcsa, hogy pénzt akarnak kérni azért, hogy kiderítetsék róla, garanciális-e a hiba vagy sem. Ez durva, nem kérhetnek egyetlen fillért sem, akkor sem, ha ezt beleírták a garifeltételeikbe!
szerk: Megértelek. Én mostanság perelek ilyesmi miatt...Nagy sztech céghálózatok is vannak, akiknek fogalmuk sincs a jótállás/szavatosság szabályairól.
[Szerkesztve] -
m1c1mack0
csendes tag
na ma vissza mentem a boltba (32. ja hogy be adtam a kartyat)
es olyan valaszt kaptam amitol meg nekem is fenn akadt a szemem
kozoltek velem hogy fizessek 3000 ft javitasi dijat
mivel a problema nem garancialis(huto venti be ragadt es szet olvadt fel eves kartyanal)
hat mondatm hogy ez igy nem ok hogy en vissza viszem a garancialis kartyat es 32 nap utan
meg en fizessek...
uh le szedettem veluk a szanalmas hutot amit ra raktak es csak igy tudtam el hozni a kartyamat 32 nap a semmiért..
most legsziveseben rajuk gyujtanam a boltot
MISKOLC SZOFTVER ABC-t MINDENKI KERULJE -
Ariadne
őstag
válasz
m1c1mack0 #328 üzenetére
Helló!
A szabály szerint 3 napon belül el kellene dönteniük, hogy akkor most mi a helyzet, garanciális vagy sem, tudják-e cserélni vagy javítani vagy sem... Szóval ez így nagyon nem OK. Különösen annak fényében nem, hogy jótállási idő alatt csak akkor tagadhatja meg a javítást/cserét, ha nizonyítja, hogy te okoztad a hibát - ezt pedig nem nagyon lehet, és független bevizsgálóval kellene ezt megtenniük, mint fogyvédelem vagy kermi. (Pontosabban ma már nem kötelező a bevizsgálás, de a saját szervízük azt mond, amit akar, ezért kb. ezek a független bevizsgálók azok, akiknek a véleményét már érdemes elfogadni.) A következőket teheted (remélem nem Mistral, mert akkor súlyosan nehéz lesz).
Közlöd velük személyes asztalborogatás közepette, hogy most azonnal adjanak egy legalább olyan tudású és hasonló árú kártyát, különben felnyomod őket a fogyasztóvédelemnél (gyakorlatban nem sok hasznot hoz, csak ha másik 1000 ember is ugyanarra a cégre panaszkodik), és kiperled belőlük a teljes vételárat. Ha ellenállnak, lehet közölni velük, hogy akkor ezennel elálltál a szerződéstől a jelentős késedelmük miatt, adják vissza a teljes vételárat. Ha nem adják, vásárlók könyvébe beír, másodpéldány elvisz (később tanúsítja, hogy ott és akkor te elálltál, illetve mi történt). Aztán lehet menni békéltető testülethez (belinkelem a listát, ha kell), ha az sem használ, fizetési meghagyással követelni a pénzt.
Mindeközben persze a leggyorsabb megoldás az, ha sikerül kompromisszumra jutni velük. Mondjuk kiválasztasz egy videókártyát (az eredeti vételárat kellene visszaadniuk, szóval olyasmi árban), és konkrétan azt kéred, esetleg le is írod, hogy egy ilyet elfogadnál, de ők nem adják. (Elvileg első körben javítaniuk kellene, ha nem megy, cserélni ugyanolyanra, ha ez sem megy, visszaadni a teljes vételárat.) Aztán innen alkudozni lehet, ha hajlandóak erre, de ne hagyd, hogy egy sokkal kisebb értékű kártyával kiszúrják a szemed...
[Szerkesztve] -
luciferc
őstag
válasz
m1c1mack0 #328 üzenetére
Első körben a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet (a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről)
3. § (4) bekezdését kellene felolvasni jó hangosan a cégnek, miszerint
3. § (4) Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.
tehát már itt jogszabály sértettek, érdemes lehet ezt közölni velük. Csak lássák, hogy tisztában vagy a jogaiddal.
A pénzvisszafizetést (vásárlástól elállást) illetően engem is érdekelne Ariadne véleménye, de úgy gondolom, hogy mivel kaptál cserekártyát, ezért húzni fogják a szájukat, bár szerintem a 30 napon túli csere már mindenképpen kimeríti a vásárlónak okozott jelentős kényelmetlenség fogalmát, még ha adtak is egy gyengébb cserekártyát. Első körben azt mondanám, hogy közöld velük erőteljesen, hogy ha egy héten belül nem cserélik, akkor kéred vissza a pénzt, és mindezt rögzítsd a panaszkönyvben is, a garanciális probléma eldöntésének ''kissé'' elhúzódó folyamatával együtt. -
m1c1mack0
csendes tag
hi
a kovetkezo ugyben kernem segitsegteket:
meg tavaly naron vettem egy 6600GT -t (palit markaju jo gagyi ra is faragtam)
ami most karacsony elott tonkre ment, konkretan egyszeruen ki esett belőle a venti!!
Csak azert nem fustolt el, mert epp a gep elott ultem es ereztem az amper szagot.
A kartya ugye meg csak fel eves volt boven garis szal vissza is vittem dec 15. en,
kertem csere kartyat is mivel itthon volt masik pice-s kartyam de azt nem adtak
mondtak majd ezugyben ''jovo heten felhivnak''(azota is hivnak...)valamint kozoltek hogy a kartyamat vissza kuldik pestre ahol megnezik valoban garancialis e a problema.
30.-an mivel addig meg mindig nem hvitak, vissza mentem es megkerdeztem mi van
azt mondtak meg mindig nem tudjak garancialis e a problema, de ez alaklommal legalabb mar kaptam egy x300-ast cserebe(de ezt is azert mert kertem nehogy mar ok ajanlottak volan fel)
es kozoltek hogy jovo hetre meg lesz a kartya es majd megint hivnak
szoval ez volt eddig es ma mar 15.-e van...
mar 30 napja nalunk van a kartyam
Azert irok ide, mert ugy hallotam ha 30 napon belul nem tudom ervenyesiteni a garancialis probleat penz vissza fizetest kerhetek (a kartya amugy anno 41k volt).
Igaz ez??vagy mit tudok meg tenni mert mar unom ezt az x300 ugyanis ezen nem igazan tudok gamelni... -
lesaux
veterán
Na. Kész a videó.
Ma rászántuk azt a másfél órát, és a gyerekkel elmentünk a szervizbe. Szerelő megrázta, zörög, szétszedte, kivett belőle egy puzzle-darabot, letesztelte, működik, összecsavarozta, kész.
Pénzt nem kért érte, de azért kapott.
A Panasonic fekete pontját töröljük a jegyzőkönyvből, a Video-Part kurva nagy fekete pontja mellé véssünk be egy pirosat is.
(Azért belegondoltam, mi lett volna, ha az EW-ben fenyegetőzök, főnököt előkerítek, panaszkönyvbe beírok, aztán kiderül, hogy mi tettük tönkre a videót.)
-
Ariadne
őstag
válasz
luciferc #323 üzenetére
Igen, kötelessége a kereskedőnek is intézni a dolgot, és pont ezért. A 151/2003-as kormányrendeletben van, hogy a vásárló választása szerint nem csak a vásárlás helyére, hanem a jót. jegyen feltüntetett szervízbe is viheti a cuccot - hangsúlyozottan viHEti.
Nem akartam bántó vagy agresszív lenni, bocsáss meg Lesaux, jelen esetben tényleg nehezebb lenne odavinned. Vidd el esetleg a kereskedőhöz, ahogy Luciferc is mondja...
Mindig rájövök, hogy sok kereskedő egyszerűen nem tudja, mire lenne köteles. És amíg valaki az asztalra nem csap és el nem mondja nekik, vígan terjesztik téves tanaikat... Szomorú, hogy ez a helyzet.
[Szerkesztve] -
lesaux
veterán
Ebben (is) teljesen igazad van, csak innen a XVIII. kerületből bemászni a XI.-be nem két perc, a sorban állás szintén nem, hazajönni dettó, aztán 15 nap múlva még egyszer ugyanez. Van most egy szabadnapom, ma valószínűleg meglátogatom a Video-Partot. Ha megyek, vinnem kell magammal az egyik gyereket. Kicsit elevenke, kész öröm lesz így az ügyintézés.
-
jerry311
nagyúr
Hát igen.
Csak tudod az a baj, hogy ez a macerás ügyintézés majdnem minden garanciális problémára igaz. Az szolgáltató tudja mit kellene tennie és azt is mi történhet ha nem teszi meg, ugyanígy a ''károsult'' is.
Egyszer 1 szerviznél még csak-csak kijárja az ember az igazát, de mindnél? Sőt annál az egynél is leginkább csak akkor ha drága volt a cucc (havi keresetéhez képest) vagy valamilyen oknál fogva mindenképp javíttatni / cseréltetni akarja, nem pedig újat beszerezni. Az emberek belefáradtak ebbe a harcba, a kereskedők meg gátlástalanul kihasználják a helyzetet. (akinek nem inge...)
Sőt sokszor az az idő, üzemanyag, egyéb költség, amit az ember a gariztatásra fordít munkaidőben, munka helyett (sokkal) többe kerülhet mint a termék nem garanciális javíttatása a legközelebbi akármilyen szervizben vagy éppen újat venni.
Nekem is van 1000 HUF-os tökéletes kenyérpirítóm érvényes 2 évre szóló garanciával (nem szavatosság!), mégis előbb vennék egy másik 1000 HUF-os pirítót, minthogy rohangáljak a szervizbe... Viszont bizalommal vettem meg mert mertek rá 2 év garit vállalni. -
Ariadne
őstag
''Tényleg jó tudni, hogy máshol, a Balkántól nyugatabbra ilyenek vannak.''
Amíg az emberek hagyják magukat elhajtani, holott tudják, hogy kellene menniük a dolgoknak, addig ilyen balkániak is maradnak a körülmények. Csak legtöbben lusták saját maguk elkezdeni az üzleteknél, szervízeknél kiharcolni a maguk igazát. Ez van, mindenkinek egyéni döntése, hogy harcol vagy beáll a sorba - ez utóbbi nekik jó, így folytathatják ugyanúgy... -
lesaux
veterán
Nagyon köszönöm a részletes infót. Tényleg jó tudni, hogy máshol, a Balkántól nyugatabbra ilyenek vannak.
Mert mi ugye bemegyünk a Camera Kft.-hez, ott azt mondják, hogy az objektív működik, semmi baja, haza lehet menni. Hiába írunk bele kettőt a panaszkönyvbe, hiába töltök fel tesztképeket, hiába fotóznak vele ők is rossz képet, az obinak semmi baja.
Bevisszük a videót az EW-be, ott azzal fogadnak, hogy nem javítják, vigyük a Video-Parthoz. Cirkuszolni nem volt kedvünk, mert baromi rendes volt a csaj, fellapozta nekünk a jótállási jegyet, rábökött a Video-Part címére. Amikor megtudta, hogy nincs meg a számla, utánanézett a gépben, persze nem találta, mert nem kértünk számlát, csak blokkot. Ekkor nyomtatott egy számlát, ráírt valamilyen dátumot, árat. Szépen megkértem, hogy legalább most töltse már ki tisztességesen a jótállási jegyet. Kitöltötte. Mögöttünk meg csak gyűltek az emberek, szóval nem balhéztunk.
A Panasonicnak egy kisebbfajta fekete pontot azért bevések, mert 14 hónapig sem bírta a videó.
A Video-Partnak meg egy kurva nagy fekete pont jár, mert a telefonban azt se kérdezték, mi baja a gépnek. Hátha telefonon keresztül lehetett volna orvosolni a problémát, nem? Vagy esetleg olyan csekély a baj, hogy azt mondják, vigyük be, soron kívül megcsinálják. Vagy megkérdezték volna, konkrétan milyen típusú videó, mert esetleg Magyarországon nem is forgalmazzák még két éve, és akkor biztos garis. De nem. Ez a legegyszerűbb. Nincs jól kitöltve a jótállási jegy, akkor nincs videó. Az, hogy nem az ügyfél tehet róla, senkit nem érdekel.
Hát ez is egy hozzáállás. Az a szomorú, hogy az ilyenek, mint a Video-Part meg a Camera Kft., meg tudnak élni a piacon.
Holnap átviszem egy ismerőshöz a videót, szerintem egy Túró Rudiért estére megcsinálja. -
Ariadne
őstag
válasz
luciferc #314 üzenetére
Köszi...
Eszembe jutott még egy dolog, a vinyóknál játsszák a gyártók ezt az ''5 év garancia'' dolgot, csakhogy más gyárilag javított vinyóját kapod vissza... Magyar szabályok alapján ez kicsit necces, mert ha megjavítják, a tiedet kellene, hogy visszaadják, viszont gondolom elképzelhető, hogy akkor is adnak vissza javítottat, ha egyébként meg nem is volt javítható a sajátod. Szóval ez szvsz jobb is, rosszabb is lehet. Mert mi van, ha az a javított vinyó sokkal régebbi, többet ''járt'', mint az én mondjuk 2 hónap után meghalt vinyóm? Mindenesetre ilyenkor legalábbis az első évben érdemes rámenni a magyar jótállásra szépen, vagyis ha nem megy, cseréljék, és ha nincs olyan, uccu vissza a pénzt, de az egészet ám... A 3. év után meg egyértelműen jó már a gyártó által vállalt 5 év, mert a kukába dobásnál azért jóval több.
És persze ha kicserélik, a jótállás és minden más újrakezdődik, mivel új terméket kap az ember, ezzel is szoktak szórakozni egyes helyeken...
[Szerkesztve] -
Ariadne
őstag
Garanciát általában a gyártó által vállalt jótállásra szoktuk mondani. A jótállás részletes tartalma a 151/2003. kormányrendeletben van benne, ld. magyarorszag.hu, tulképp 1 év kötelező a legtöbb, a rendelet mellékletében kategóriánként felsorolt műszaki cikkre, szinte mindnél bruttó 10.000 Ft feletti értéknél. Garancia tartalmában ugyanez, csak arra mondjuk, ha a gyártó önként vállalja, és ez sokszor több mint egy év, pl. monitorra 3 évet azért szoktak adni a gyártók. Tehát jótállás-garancia esetén lényeg, hogy ha elromlik a cucc időn belül, a kiskernek javít(tat)nia kell, ha nem megy, kicsélni ugyanolyanra, ha ez sem megy, visszaadni a teljes vételárat. Ha a kisker azt állítja, hogy a vásárló okozta a hibát, vagy nem hibás, ezt neki kell bebizonytania, pl. független fogyvédelmi bevizsgáltatással (már nem kötelező). Ha ezt nem teszi meg, köteles javítani, cserélni, stb...
Van még a szavatosság is, ez a Polgári Törvénykönyvben van benne (1959. évi IV. tv, 300 § felé valahol), minden termékre, amit megveszel, jár, értéktől függetlenül 2 év, tartós fogyasztási cikkre (pl. szgépalkatrész!!!) 3 (!) év. Ugyanaz a kisker kötelezettsége, javít, cserél vagy pénzt visszaad. Egy a különbség, és ez fontos. Itt már kétség esetén a vásárlónak kell bebizonyítani, hogy nem ő okozta a hibát, hanem gyártási hibáról van szó, ami később jött elő. Kivétel a szavatosság első 6 hónapja, az ugyanolyan, mint a jótállás, tehát jobb a vásárlónak. Ezért pl. cipőnél, amire jótállás nincs, csak szavatosság, az első 6 hónap utáni szétesésnél már kb. 8000 Ft-os bevizsgálás árán kényszertheti ki csak az ember a javítást, cserét...
Olyan dolgoknál, amire van mindegyik, a következő a helyzet: az első 1 évben jótállás a legjobb a fogyasztónak, ha ez eltelt, a 2. évben ha van garancia (gyártói jótállás), az a jó, a 3. évben, ha mondjuk már garancia sincs, akkor még mindig van szavatosság. Szóval ezek egyszerre indulnak és léteznek egymás mellett, csak mindig a kedvezőbbre érdemes hivatkozni.
Lehet speciális eset is, amikor pl. csak ''szervízgaranciát'' vállal a gyártó mondjuk 3 évet, akkor első évben legjobb a jótállás, a kötelező fajta (ha van az adott típusú cuccra), a 2. évtől meg a javítási garancia, ha kedvezőbb, mint a szavatosság.
Ja, és jótállási szabályoknál a fogyasztó számára kedvezőtlenebb megállapodás semmis, vagyis olyan, mintha nem is létezne. Vagyis a számtech cégek ''garanciális feltételei'', melyek jó része (tisztelet a kivételnek) jogszabálysértő elemeket tartalmaz, ezen részeikben figyelmen kívül hagyhatóak...
Jótállási jegy és garancialevél tulképp ugyanaz, jót jegy a kötelezőre vonatkozik általában, garijegy meg a gyártó által vállaltra, de ezt is szokták kavarni maguk a kereskedők is.
Huhh, ha van még kérdés, állok elébe. Ezeket nagyon jó tudni...És bocs a hosszú offért, már ha off ez.
[Szerkesztve] -
lesaux
veterán
válasz
luciferc #311 üzenetére
Még semmi, inkább bementem dolgozni.
Elvileg holnap délelőtt megyünk az EW-be, de a fene tudja. Anyukám azt mondja, nem akar balhézni, én pláne nem vagyok az a balhés alkat, lehet, hogy csak ráíratjuk szépen az eladás dátumát a jótállási jegyre, vagy megcsináltatjuk egy ismerőssel 15 nap helyett 15 perc alatt.
Holnap elválik, ők hogy állnak hozzá a dologhoz.
Tényleg: a jótállás meg a garancia ugyanaz? És a jótállási jegy meg a garancialevél? -
Ariadne
őstag
Én egyetértek veled. Ha meg akadékoskodnak, írd bele a vásárlók könyvébe, mi történt, így lesz róla írásos bizonyíték. Ha elhozod a példányod, biztos nem tudnak variálni a beírásodon utólag, viszont fénymásolatot érdemes kérni, ha mégis válaszolnak bele valamit. De remélem nagyon, hogy egyszerűbben megúszod - beviszed, megjavít(tat)ják, viszlát...
-
lesaux
veterán
Valószínűleg simán rá lehetne írni a vásárlás dátumát, de inkább nem buzerálom, hátha a kis szelvényeken rajta van valami általam azonosítatlan formában, vagy visszakeresik stb., ne legyen belőle bajom, hogy ráhamisítottam.
Egyébként azért gondoltam, hogy az EW-be viszem vissza, mert egyrészt ők baszták el a jótállási jegyet, másrészt sokkal közelebb van, harmadrészt akárhova viszem, 15 napjuk van. Hogy ők közben még beviszik a Video-Parthoz, az az ő magánügyük.
Jól gondolkodom?
Igen, tudom, az a 15 nap már nem úgy 15 nap, csak törekedni kell rá, és csak indokolt esetben hosszabbítható meg stb. De ez majd egy következő történet lesz. -
Ariadne
őstag
válasz
luciferc #307 üzenetére
Azért nem akartalak megijeszteni
, ismerek jópár embert a fogyvéd fórumról pl, akik profin ismerik apróbb részletekig a jótállási/szavatossági szabályokat, pedig közük nincs a joghoz - viszont ismerik és érzik is, hogy hogyan kellene lennie a dolgoknak, rajtad is ezt látom (olvasom?). Én ellenben nem mondhatom el magamról, hogy mondjuk a vinyók RAIDeléséről részletes ismeretekkel rendelkeznék...
Ráadásul szoktam tévedni is... Szóval ne fogd vissza magad!
Most is 100%-ig egyetértek veled, a vásárlás helyére mindig vissza lehet vinni. Még akkor is, ha ők is csak a szervízbe küldik tovább, ami plusz idő persze, de sokszor praktikusabb, pl ha messzebb van a szervíz vagy más városban.
Egyébként feltűnés nélkül rá lehetne írni a vásárlás dátumát? Mert ha igen...Bár ha nagyon akarják, biztos vissza tudják keresni szerintem, viszont nem biztos, hogy akarják.
[Szerkesztve] -
luciferc
őstag
Hát így Ariadne mellett nem nagyon merek megszólalni, de első blikkre ez nekem semmis kitételnek tűnik, de ha mégsem az, akkor el kell menned a szervízbe, ha ott nem akarnak foglalkozni vele, akkor kérni kell egy írást, hogy miért is nem (hiányosan kitöltött jótállási jegy), majd ezzel menni az EW-hez, aki esetleg ráírja a dátumot és visszazavar...
alternatíva: mégis megpróbálod először az EW-t, hátha nem tudják mi van a papírjukra írva és intézkednek, illetve ha elhajtanak, akkor megkéred őket (nyomtékosan), hogy ugyan írják már rá a dátumot (kb biztos emlékszel mikor vetted) a jótállási jegyre (mert úgyis visszaküld a szervíz, de akkor morcos leszel) és akkor már nem hajthat el a szervíz. -
lesaux
veterán
Még valami. Olvagatom most a jótállási jegyet, az van rajta, hogy
9. A készüléket meghibásodás esetén a jótállási jegyen feltüntetett szervizek valamelyikébe kell beszállítani.
És ezt így hogy? -
Ariadne
őstag
válasz
luciferc #303 üzenetére
Én végzett jogász vagyok, és törzsvendég a fogyasztovedelem.com-on - ez elég?
Lesaux: Elvileg a teljes eredeti vételár jár vissza, de hát ugye ez itt kicsit nehézkes... Én a helyedben nem maceráznék a viszafizetésen, hanem megjelölnék egy típust, amit arányosnak gondolok árban, ahogy Luciferc is írta. Akár nem feltétlenül videót, hanem mondjuk DVD írósat, vagy ilyesmi, hangsúlyosva nekik, hogy az eredeti vételár visszaadásánál (amihez jogod van, ha nem tudják javítani sem cserélni) még mindig jobban jártak...
Luciferc: Nem nagyon van szükségem ügyvédre lásd hsz-em 1. sora, de puszta kitolásból (hadd fizessenek) lehet, hogy megkérek egy ismerőst.A követelt összegtől függenek a költségek az elején, egy fizetési meghagyás (amire még fizethetnek; ha nem reagálnak, megnyertem, csak akkor lesz per, ha ellentmondanak) 3000 Ft, ezt ki kell egészíteni ha perré alakul a követelt összeg 6 %-ára de minimum 7000 Ft-ra. Azügyvéd költségeként pedig a megbízási szerződésben szereplő összeget számítják fel, persze lecsökkentheti a bíró, ha pofátlanul magas, de min. 15.000 Ft akkor is jár neki (nekem). Persze közben ha bizonyítani kell valamit szakértővel, annak a költségét le kell perkálni hamar, ez több tízezer forint is lehet. De ez is visszajár persze, ha nyer az ember. Ha meg veszít, akkor is utólag kell kifizetni a lóvét, részletfizetés, ilyenek. Előre sosem lehet tudni persze, mi lesz belőle, mindig számítani kell arra, hogy a rosszabbik vége is előfordulhat a dologank.
Mindig mindenről papírt kell kérni ügyintézéskor, ha nem adnak, beírni a ''varázskönyvbe'', akkor indulhat jó esélyekkel az ember - szerintem.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
H.Tibu
csendes tag
Canon ip 3000 nyomtatóm bedöglött.Csak az eredeti tintapatronnal javitják gariba ugy halottam ez tényleg igy van?
-
luciferc
őstag
na a pénz vissza az egy érdekes kérdés. ehhez valami fogyvédelemben jártas jogász kellene, de szerintem ilyen esetben egy hasonló tudású és márkájú video mai árát ajánlják fel és ezzel végülis nem nagyon lehet vitázni, mert kétlem, hogy előkeresnék neked az adatbázisból a régi árat (pedig biztos megvan), hiszen az nekik valószínűleg rosszabb lenne.
a panaszkönyvhöz meg lásd Ariadne előző megszólalása: a lényeg, vita esetén bizonyíték, hogy te pontosan milyen hibát is jeleztél. ezért kell pontosan megfogalmazni.
Ariadne: gondolom ha veszít a kékhal, akkor ők állják a te ügyvéded költségeit is (vagy legalábbis a bíróság általk meghatározott összeget) , de csak kiváncsiságból mennyibe fáj neked ez a per? azaz mennyit kell ''befektetni''?
[Szerkesztve] -
lesaux
veterán
válasz
luciferc #299 üzenetére
Oké, majd lehet, hogy ma sort is kerítek rá. Csak két problémám van még. Ha azt mondják, hogy nem cserélik, akkor mennyi pénz jár vissza?
Mert ugye a blokk nincs meg, a jótállási jegyen meg nincs feltüntetve az ár.
A másik: ha esetleg beírok a vásárlók könyvébe, az mire jó? Ellenőrzi azt valaki? Megbüntetik őket, ha nekem van igazam? Ugyanis a Camera Kft. (lásd az aláírásomban szereplő tanulságos topicot) panaszkönyvébe két beírás is született tőlünk, az egyikre írtak valami baromságot, hogy elmagyarázták az ügyfélnek, hogy kell használni a gépet, a másik bejegyzésre pedig soha nem válaszolnak. Szóval a panaszkönyv kb. olyan, mintha felírnám egy darab papírra, aztán széttépném, nem? -
Ariadne
őstag
válasz
luciferc #299 üzenetére
Erre csak bólogathatok...
Lesaux, látom feljebb voltak gondjaid kékhalálékkal, megoldódtak? Csak mert nekem is vannak gondjaim velük, most fogom perelni őket, már a békéltető testületet is megjártam velük, de csak nem értenek a szóból. (És abszolút sötétek jótállásilag, valami félelmetes, hogy mennyire nem értenek hozzá.) Majd most.Ja, és pl. az Asus alaplapokat, amelyekre 3 év gari jár, a gyártó honlapján is fenn van, hogy annyit vállalnak, a magyar jogszabályokban meg hogy kötelező továbbadni, ennek ellenére ők csak 1 évvel adják...
3 napos dolog létezik egyébként, ha hibás, nem javíthatják, hanem cserélni kell, ha nincs ugyanolyan, eredeti vételárat visszaadni. Fogyvédelemnek meg e-mailt érdemes írni, arra mindig válaszolnak, és alaposan. A vásárlók könyvébe pedig teljesen szabad a beírás, sőt nagyon ajánlom mindenkinek, ha vitás eset vagy körülmény van, mert csak ezzel tudsz bizonyítani utólag sok mindent...
[Szerkesztve] -
Ariadne
őstag
válasz
Overlocker #290 üzenetére
Tudom, régebbi hsz, de másnak is jól jöhet a tudás: ha nagykernél vásárolsz, eleve elbuktad a fogyasztóvédelem és a fogyasztóvédelmi jogszabályok védelmét. Mert nem vagy fogyasztó, ha nagykerben vásárolsz. (Kivéve, ha nem tartozik a cég tevékenységéhez a cucc, amit vettél - ez pl. ruhánál OK, de számítógépet minden cég használ, szóval esélytelen) Szóval nem mindig éri meg megspórolni az áfát, mert azzal kapásból arra ítéled magad, hogy hibás cuccnál és ellenálló nagykernél csak a polgái per lehetősége marad, ha el akarod érni a termék cseréjét/a teljes vételár visszafizetését elállás miatt.
-
Ariadne
őstag
válasz
luciferc #295 üzenetére
A jótállási kötelezettség ugyan a kiskert terheli, de a fogyasztó választása szerint akár a jótállási jegyen feltüntetett szervízbe akár a vásárlás helyére is viheti, kötelező bevenni mindkét helyen. Ha 10 kilónál nehezebb a cucc (videónál azért nem valószínű
), ki kell szállniuk érte és visszahozni.
A jótállási jegy pedig önmagában tényleg elég, de adott esetben ha csak a blokk van, az is. -
luciferc
őstag
A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet (az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról) alapján:
1. §
(...)
(3) A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (a továbbiakban: fogyasztó).
vagyis a kötelezettség az EW-t terheli
4. § (1) A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.
(2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.
Amennyiben a jótállási jegyen van pecsét, akkor teljes nyugalommal menj be az EW-be. ha a dátum miatt elhajtanak, akkor hivatkozz erre a jogszabályra. ha ez sem hatja meg őket (vagy ha nem akarsz 2-szer mászkálni), akkor írd be a vásárlás dátumát és kész. Szvsz először inkább ne írj semmit a jótállási jegyre, mert az jogvesztő, ha gyanút fognak és igazolják, hogy át/beleírtál valamit.
A jogszabály teljes hatályos szövege letölthető a [link] oldalról
[Szerkesztve] -
lesaux
veterán
Urak!
Van egy beteg videónk, két év jótállást kaptunk rá. Egy év már lejárt, kettő még nem. Viszont az a rossz hírem van, hogy a blokk már nincs meg.
De van egy érdekesen kitöltött jótállási jegyünk, amiből kiderül, hogy az Electroworldben vettük a gépet, 24 hónap jótállás van rá, nincs ott viszont a vásárlás dátuma.
Felhívtuk a hivatalos márkaszervizt (Video-part), onnan elhajtottak, hogy ha szarul van kitöltve a jótállási jegy, akkor nem tehetnek semmit.
Én úgy tudom, hogy
1. Nem kell nekem a halál tökére elcipelnem a videót, visszavihetem a forgalmazóhoz, az Electroworldbe is.
2. Gariztatáshoz nem kell a blokk, elég a jótállási jegy.
Ezekből mi igaz?
Így, ezen információk birtokában mi az esélyünk egy működő videóra? -
Rickenstein
senior tag
válasz
Overlocker #291 üzenetére
Külső ''fizikai'' sérülés garanciavesztéssel jár (nemcsak az INNOVISION-nál).
Sajna itt most ez áll fent...
A fogyasztóvédelmi felügyelőséghez már felesleges fordulnod. Ők max csak véleményezhetnek, de nem kötelezhetik a kereskedőt. Polgári peres eljárás lenne az egyetlen járható út (amennyiben a fogyasztóvédelmi felügyelőség a te javadra véleményez). Ja igen: ez a véleményezés asszem 10.000Ft, amit neked kell kifizetned. Max a per során ezt is visszaperelheted a kereskedőtől.
Próbáld meg inkább megcsináltatni. Hátha tényleg csak az a kodni a baj (habár álltalában ezek csak a látható sérülések szoktak lenni)
[Szerkesztve] -
válasz
Overlocker #290 üzenetére
vki?
-
Sziasztok!
Segítségetek szeretném kérni,nagyon fontos lenne,ugyanis az ügy lezárásáig nem lesz gépem!
A következő a szitu:
A ph-n vásároltam egy illetőtől(nem nevezem meg,nem fontos) egy inno3d 6600GT pci-e videokártyát kb 5hete. Nagyon jó volt a kártya, használtam is 5napig,amikor is az 5.nap hajnalba játék közbe kiégett rajta egy kondi!A kártyát alapon volt,mivel rá következő héten jött volna rá a zalman..
Azt mondta a srác még az a vásárlás előtt hogy ''gianni''-nal garis a cucc, és mivel még előtte nem üzleteltem vele megkérdeztem őt is személyesen hogy tényleg garos -e a cucc, és ha bármi probléma lenne vele nyugodtan forduljak hozzá..Hát nem gondoltam volna hogy ilyen hamar kellesz
Most kb 5.hete van nála a kártya,holnap végleges döntés lesz a nagyker-nél,de azt mondta hogy régebben volt egy égett kártya és azt nem cserélte ki az INNO!!
Az enyémen csak egy kondi égett ki,/ha nem lett volna nyitott a házam,kiégett volna minden/. Ő azt mondta hogy az INNO arra hivatkozhat hogy a szenesedés miatt hiányzik rajta egy kondi és NEM CSERÉLIK KI!!!
Tényleg létezik ilyen az INNOVISION-nál?? Kérem segítsetek!!!
Esetleg ha tényleg így van,fogyasztóvédelemhez fordulhatok bátran nem?
Ha tényleg így van senkinek nem ajánlom az INNO-T!
/Amúgy holnap derül ki az ügy vége, és kérem addig ''gianni-t'' és srácot nem minősíteni! / -
jerry311
nagyúr
válasz
jerry311 #288 üzenetére
Fényképezőgépet visszakaptam.
A vásárlás óta a kijelző bal alsó sarkában látható por eltűnt (kis apróság igazából a használatot nem befolyásolta).
A fénymérést kijavították.
Egy dolgot nem értek: amikor leadtam javításra a számlálója 4430 környékén állt, most 9600. Ki/mi hogyan és miért lőtt el vele 5200 képet a 46 nap alatt amíg szervizben volt?
Én alapveően elhiszek mindent amíg az ellenkezője be nem bizonyosodik, tehát ha most nekem egy szervizes azt mondja, hogy ''Ez természetes, mert...'' akkor azzal kibékülök. Egészenn amíg nála hitelesebb forrásból az ellenkezőjéről nem tájékoztatnak. -
jerry311
nagyúr
válasz
jerry311 #287 üzenetére
Megvolt szerviz.
Gép természetesen megy a márkaszervizbe, 2-3 hét.
Cseregépet adtak volna, ha kértem volna.
De nem láttam értelmét egy kompakt gép elhozatalának, nem mennek rá az EF(-S) objektívek
Teljesen korrekt ügyintézés.
Végülis, sosem gondoltam komolyan, hogy kapok egy pót 300d-t. Bár ha belegondolok, hogy a pannon szerviz (igaz napidíjért, de olcsón) a kezembe nyom majdnem bármilyen cseretelefont, akár a felsőbb kategóriákból is, akkor ... -
jerry311
nagyúr
válasz
luciferc #286 üzenetére
Szerintem is illene.
Hát majd meglátjuk.
Majd írok boltnevet, ha megvannak a tapasztalatok.
Még ha nem is vagyok profi fotós (nem ezzel keresem a pénzem), már megvan a belépő, megtankoltam a kocsit is tele benzinnel.
Ezek után, hogy esetleg egy képet sem tudok készíteni gép nélkül, szerintem kellemetlen, elég kellemetlen. -
luciferc
őstag
válasz
jerry311 #284 üzenetére
úgy gondolom, hogy jogosan kérsz cserekészüléket. érvelj azzal, hogy ez egy igen drága masina (a felszereléseivel együtt meg különösen), amit nem hótamatőr célra vettél, így neked igen komoly kellemetlenség és kényelmetlenség, hogy nem tudod használni egy ilyen eseményen. de sajnos a szervíz/forgalmazó jóindulatán múlik. Ha nem adnak, akkor legfeljebb panaszt tehetsz a fogyvédőknél, hátha megváltoznak ennek hatására (KÉTLEM...), illetve ide is nyugodtan írd be a cég nevét, jó tudni kitől nem érdemes drága cuccot vásárolni. ha visoznt adnak cserét, akkor is írd ide a cég nevét, hogy tudjuk kitől érdemes vásárolni.
-
jerry311
nagyúr
Ugyanakkor a Polgári Törvénykönyv kimondja, hogy a kijavítást a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni, így a cserekészülék nyújtása bizonyos esetekben (akár már a rendelkezésre álló tizenöt nap letelte előtt) igenis indokolt és elvárható lehet (gondoljunk például a notebookokra).
A héten meghibásodott a digitális fényképezőgépem (eos 300d)
Ma viszem szervizbe.
Holnap megyek a kecskeméti repülőnapra, ahová természetesen vittem volna a gépet is, hogy szép képeket készítsek.
Vajon kapok cserekészüléket? Olyat amivel tudom használni a fenti géphez már meglévő kiegészítő eszközeimet (teleobjektív, vaku, akármi)? -
Egon
nagyúr
További fejlemények router-ügyben.
Tegnap (azaz hétfőn) vittem vissza a demostudio-ba. Írtak egy papírt a hibajelenségről (hogy 2-3 óránként lefagy, illetve konzekvensen nincs meg a megfelelő sávszél), és azt ígérték, hogy másnap (kedden, azaz ma) felhívnak, vagy írnak egy SMS-t, ha jöhetek az új cuccért (azt hittem, ez arra utal, hogy ismerik az (elvileg) érvényes szabályokat: 3 napon belül _meghibásodott_ termék esetén feltétel nélkül cserélni kell).
Ehhez képest nem hívtak, este negyed hatig bezárólag. Ekkor felhívtam őket, és megkérdeztem, hogy mi újság. Nem az az eladó vette fel, akivel intéztem, így (a telefonba tökéletesen behallatszó módon) megkérdezte a társát, hogy milyen fejlemények vannak. Az ürge motyogott valamit, amit nem értettem. A másik megkérdezte: ''Akkor most mit mondjak?'' A válasz:''Mondd azt, hogy bevizsgálja a nagyker, holnap tudunk rákérdezni''. Nekem úgy tűnt, lehet hogy csesztek visszavinni a nagykerbe... Amikor megemlítettem a 3 napot, azt mondták, hogy ez tudomásuk szerint megszűnt...
Érdekes meccs lesz. -
Egon
nagyúr
válasz
viharhozo #279 üzenetére
viharhozo: perelni én sem fogok, semmi esetre sem, de mivel a saját nevemre vásároltam (és nem valami cég nevére; végülis előnyei is vannak annak, hogy már nem bírom megbundázni az ÁFÁ-t...
), a Fogyasztóvédelemig _tutira_ el fogok menni adott esetben (persze remélem nem fajul odáig az ügy) - aztán hogy ez mire lesz elég, azt (adott esetben) meglátjuk... Mindenesetre szvsz a ''tényálladék'' egyértelmű, és a kisker nem örülne neki, ha erre sor kerülne...
luciferc: köszönöm a segítséget. -
luciferc
őstag
válasz
viharhozo #279 üzenetére
egyrészt normális cég ilyenkor visszadja a pénzt. Ha nem, akkor kapásból meg lehet szellőztetni a nevét itt a Ph!-n, ez őket nemigen zavarja, de más legalább nem megy oda.
másrészt, nos, ha a tárgyalás nem segít, akkor jöhetnek a durvább módszerek (na jó, mondjuk 4-5 sikertelen csere után). egyrészt lehet a fogyvédőkhöz fordulni. Nem csak a gar gond miatt, hanem pl a magyar nyelvű leírás hiánya miatt (szinte biztos, hogy hiányzik). Másrészt meg lehet említeni, hogy szívesen szólsz az AEH-nak, hogy érdemes lenne megnézni a cég számlaadási fegyelmét. Számtech cégnél 95%. hogy van valami suskus, szóval... Tehát lehet fenyegetőzni. Rosszabb már úgysem lesz. szvsz -
viharhozo
addikt
válasz
luciferc #277 üzenetére
Evvel csak az a baj, h a bolt is tisztaban van vele, h senki se fog egy nyomorult ruter miatt perelni, es tojik az egeszre. Alaplappal jartam igy, az elson rossz volt az integralt vga, visszavittem -> ket het, csereltek. A masodikon is rossz volt a vga, visszavittem -> ket het, csereltek. A harmadikon is rossz volt az integralt vga -> megvettem a legolcsobb szutyok vgat.
-
luciferc
őstag
előre bocsátom, hogy nem vagyok jogász, csak érdeklődöm a fogyvédelem iránt. szóval ha a következő is csinálja, akkor újra csere. Aztán ha az is, akkor jöhet szvsz a Ptk
306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(3) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
Szóval ha a harmadik cuccos is szar, akkor értelmezhetővé válik, hogy a jogosultnak (Neked) jelentős kényelmetlenséget okoz így élhetsz elállási jogoddal. Akár már a második szar cucc után is meg lehet próbálni, de ekkor szvsz még határeset, hogy jelentős-e a kényelmetlenség.
adalék:
A bírói gyakorlat elállási jogot alapító oknak tekinti azt az esetet is, amikor
- a kötelezett a javítást a jogosulttal kötött megállapodás ellenére hosszú időn át nem végzi el;
- egy technikai berendezés üzemeltetése során rendkívül nagyszámú meghibásodás következik be és a jövőben is számolni kell a hibák sorozatos - bár javítható - jelentkezésével.
A törvényben megjelölt feltételek fennállása mellett sem nyílik meg a jogosult elállási joga jogszerűen olyankor, ha a feltételek bekövetkezését felróhatóan maga idézte elő. -
Egon
nagyúr
válasz
luciferc #275 üzenetére
A helyzet a következő. Adott egy router, ami egyrészt pár óra használat után kifagy (sajna nem mindig), illetve konzekvensen felezi/harmadolja a bejövő 6 Mbit-es sávszélt. Gondolom ez utóbbi is elégséges a ''rendeltetésszerű használatot akadályozza'' kategóriához.
A következő kérdés kézenfekvő: mi van akkor, ha a következő példány (amire kicserélik) sem fogja hozni az elvárható sávszélt?!? -
luciferc
őstag
Nem, nincs jogod elállni a szerződéstől, amennyiben a kereskedő hajlandó az árut (törvényi kötelezettségének eleget téve) kicserélni. Ha nem cseréli ki, akkor persze elállhatsz, de alapból csere jár. Az viszont mérlegelés nélkül (feltéve, hogy a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza).
-
Egon
nagyúr
(#269)-re valaki hozzáértő, PLZ!
-
Calogero
addikt
Nekem VGAm romlott el. Beadtam a szervizbe. Javitasi hataridonek nalam is 15 napot adtak meg Hataridon belul nem tudtak megcsinalni, igy a 16dik napon felhivtak hogy faradjak be a boltba. Ekkor kaptam egy cserekartytat (Nem ugyanolyat, rosszabbat amit
beadtam). Mivel a kartyamat 30 napon belul sem tudtak megcsinalni igy volt 3 lehetosegem:
1. Megtartom a cserekartyat amit adtak, es a kulonbozetett megteritik
2. Mivel mar nem tudtak ugyanolyan kartyaval szolgalni igy visszakerthettem volna a penzt (eredeti vetelar)
3. Veszek mast es a kulonbozetet kifizetem vagy kifizietik az artol fuggoen hogy az uj termek dragabb vagy olcsobb mint az elromlott cucc veteli szamlan szereplo erteke. -
Egon
nagyúr
Lehet hogy hülye vagyok, de valami nem világos teljesen számomra a cikkből. Ha 3 napon belül _elromlik_ (vagy már eleve rossz volt) az adott hardver (jelen setben egy router), akkor nekem mint vásárlónak, jogomban áll _elállni_ e szerződéstől (azaz visszakövetelni a vételárat), vagy sem?
-
yerico
senior tag
Sulinetes notebookot cseréltettünk mi azonos márka más típusára. Egy APEH -es hölggyel beszéltem telefonon, és szerinte az Apeh nem foglalkozik azzal, hogy mid van, ha tudod igazolni, hogy az új a kicserélt sulinetes termék garanciális cseréjeként került hozzád. Ja, és az új ternék nem szerepelt a Sulinetben anno, de ezzel nem kellett foglalkozni.
-
lesaux
veterán
Az, hogy 3 napon belül indoklás nélkül mehetsz pénzt visszakérni, az már megszűnt. Legalább olvasd el az itteni cikkeket.
A másik kérdésedre:
Nem tudom, hogy webáruházból rendelte, vagy sima boltban, házhoz szállítással. De azért idemásolom, amit ''tudok'':
Webáruházakból történő rendelésnél a vásárló az átvételt követő nyolc munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől.
Elállás esetén az áru forgalmazóhoz történő visszajuttatásának költségét a fogyasztó állja.
A forgalmazó a fogyasztó által kifizetett összeget köteles az elállást követően legkésőbb harminc napon belül visszafizetni.
Erre is azt tudom írni, hogy olvasd el az itteni cikket. -
q13579
senior tag
Egyébként van él az a modszer, hogy bármilyen árut vissza kell cserélni három munkanapon belól , bármilyen indokkall. Mert én igy hallottam
-
q13579
senior tag
Egyik ismerösöm három napja vett egy tft-t 93 ezerért és most vette észre hogy ahátso panele karcos és jobban megmázte majd rájött hogy a képernyö is egy picit sérült ott. De ezt csak megfelelö rávilágitással lehet észrevenni. Felhivta a véget és azt mondták hogy nem tudnak mit csinálni . Ki kellett volna probálni. Azonban futár hozta ki neki.
Mit lehet ilyen helyzetben kezdeni??? -
lesaux
veterán
Komolyan mondom, kezd a puttonyom tele lenni a fogyasztóvédelemmel is. Két napig hívogattam őket, illetve azt a számot, amit a központ adott. X csöngés után foglaltra váltott. Visszahívtam a központot, hogy tényleg beszélnem kéne valakivel, adjon már egy rendes számot, mondta, hogy csak ezek vannak, de ezeket hívja az egész ország, próbálkozni kell. Hát fasza. Megnéztem a Matáv tudakozójában, hátha más számok is léteznek, tényleg volt még egy, ahol információt lehet kérni. Felhívtam azt, ott rögzítőre rámondhattam a nevemet meg a számomat, és majd visszahívnak. Aha. Azóta eltelt három nap, és még nem hívtak. Én meg holnap visszamegyek a boltba, és lehet, hogy megint jól rácseszek, ráadásul még azt se tudom, hogy a panaszkönyvbe beírhatok-e, vagy tényleg türelemmel kell lennem.
Köszi, Fogyvéd! Remélem, olvassátok. -
lesaux
veterán
Ha az azonos típusra történő csere nem lehetséges, az eredeti vételárat alapul véve a forgalmazó más termék felajánlásával is kárpótolhatja a fogyasztót.
Ilyenkor ha a vásárlónak valamilyen okból nem felel meg a cserére felajánlott termék, elállhat a szerződéstől.
Elállás:
Amennyiben a felek elállnak a szerződéstől (felbontják a szerződést), az eredeti állapot visszaállítására kötelesek.
A fogyasztó köteles a termék visszaszolgáltatására, cserébe követelheti a vásárláskor kifizetett (eredeti) vételárat, melyet a forgalmazó köteles megtéríteni a fogyasztónak.
Ma voltam a BF-ben, mert jún. 30-át adták meg javítási határidőnek (15 nap), azt ígérték, addigra megjavítják a vinyót és felhívnak, vagy ha nem hívnak, hát kapok egy újat automatikusan. De ugyanilyen vinyó nincs, csak másfajta, az 3 év gari helyett 1 évvel, illetve nagyobb vinyók vannak ráfizetéssel.
Mondtam, hogy fizetni nem akarok, szarabb nem kell, akkor elállok a szerződéstől, és kérem vissza a pénz. A szervizes szerint erre csak 30 nap után van lehetőségem, de hétfőn már lesz ilyen vinyó, akkor megkapom azt.
Ez létezik? -
luciferc
őstag
az adókedvezmény rendszere arra épül, azt írja elő, hogy hogy ha bármely oknál fogva megválsz a terméktől, akkor jogosulatlanul vetted igénybe a kedvezményt.
Na de a hibás termék azonosra cserélésével nem válok meg a terméktől, tehát nem vettem igénybe jogosulatlanul a kedvezményt. Az én jogaimat miért befolyásolja, hogy esetleg az adott terméket menet közben kivették a programból? Mert jelenleg megfoszt a garanciális csere jogától, ha a termék már nincs benne a programban. És engem ez nagyon zavar.
ám tény, hogy a cserének is szerepelnie kell a programban
pontosan itt van a bibi, mert az én olvasatomban a cserének is szerepelnie kellett a programban, amikor az eredetit vette valaki. tehát nem most, hanem akkor.
Én egyelőre két jogi dolgot látok. Van egy szerződés vásárlásra a kiskerrel, illetve van egy regisztráció a sulinet központ fele. Az egyik megadja a jogot a termék birtoklására, a másik megadja a jogot az adókedvezmény igénybevételére, a kettő csak jogszabályi háttérrel befolyásolhatja egymást. Szvsz.
Végül, nem hiszem, hogy a garanciális ügyintézésnek kell őrködnie a kedvezmény jogossága felett.
szóval ezért érdekelne ennek a korlátozásnak a jogszabályi háttere. -
Renwick
őstag
válasz
luciferc #258 üzenetére
A sulinetes garanciális ügyintézés kétségtelenül felvet problémákat.
Alapvetően ugyanaz a törvényi háttere a sulineten belül történő garanciális ügyintézésnek, mint bármely más esetben.
Sajnos a rendszernek ugyanakkor vannak buktatói, így többek között az adókedvezmény rendszere arra épül, azt írja elő, hogy hogy ha bármely oknál fogva megválsz a terméktől, akkor jogosulatlanul vetted igénybe a kedvezményt. A garanciális csere ettől függetlenül lehetséges, akár más típusra is, ám tény, hogy a cserének is szerepelnie kell a programban, illetve az árkülönbözetnek minimálisnak kell lennie. A csere intézése meglehetősen sok papírmunkával és adminisztrációval jár, ezért előfordulhat, hogy egyes kereskedők megtagadják, vagy vonakodva intézik csak a sulinetes cserét...
üdv
R. -
luciferc
őstag
Egy kicsit értekezhetnétek a cikkek kibővítéseként arról, hogy miként zajlik a garanciális ügyintézés sulinetben. Ugyanis most tudtam meg, hogy ha garanciális cserére kerül sor, akkor elvileg csak olyanra cserélhetik, ami éppen aktuálisan szerepel a programban. Ez ugye elég gáz mondjuk vinyó, pendrive, de bármi más esetében is. Utánanézhetnétek (nekem még nem sikerült megtalálni), hogy milyen jogszabály változtatta meg a garanciális jogainkat a sulinetes termékekre. Nekem ez elég büdösnek tűnik. Kötöttünk annak idején egy szerződést (vásárlás), nem az a garancia lényege, hogy ennek a szerződésnek a teljesítését állítja helyre, ha valami miatt (hiba) sérül a szerződés tartalma (hibátlan termék vásárlása)? Szóval hogy is van ez? Tényleg érdekelne, ha van valami jogász a környéketeken, igazán megkérdezhetnétek.
-
lesaux
veterán
Ma visszavittem, egy másik srác volt a boltban. Azt mondta, hogy ha 15 napon belül nem tudják megjavítani a kártyát, akkor cserélik. A hiányzó alkatrésszel nem foglalkozott. Amikor rákérdeztem, azt mondta, szerinte nem lesz baj. Tök korrekt eddig.
Ha a rossz kártyára két év gari volt, akkor a cserekészülékre is két év lesz, ami most indul, ugye. Ha jól tudom. Remélem, ők is jól tudják. -
Pacák
senior tag
Szerintem létezik. Én sajnos már utazgattam oda-vissza a szervíz és a lakás között ilyen baromság miatt. Anno dobozosan vettem egy DVD-ROM -ot, dekóderkártyával. Elromlott a DVD tálcamechanikája, visszavittem, de a szervíz csak akkor volt hajlandó foglalkozni a problémámmal, ha a dekóderkártyát és minden hozzáadott lemezét, kábelét visszaviszem. Át is nézték darabra, hogy megvan -e minden.
-
lesaux
veterán
Ha egy termék megadja magát, tényleg eredeti dobozában, könyvvel, drótokkal együtt kell visszavinni? Mert most megtaláltuk a videokártyám garancialevelét, nincs meg viszont egy kis átalakító bizbasz, azt se tudom, mit alakít át, talán S-videót, vagy nem tudom, de nincs meg. Létezik, hogy akkor nem lehet gariztatni?
-
stargazer
senior tag
na az a gond ezzel, hogy az a srác teljesen más szemszögből látja a dolgokat, így senki épeszű ember nem érezheti azt, hogy jogosan állást tudna foglalni az ügyben. merthát.
ez a srác vett egy gépet anno, amiben mercury alaplap volt, kob kt266. addig nem is volt vele semmi gond amíg nem vett bele egy athlon xp procit, mert ehhez bios-t kellett frissítenie. eztán jelentkeztek a problémák. az gép rendszeresen a legkülönfélébb bajokkal jött elő. ennek az alaplapnak a kicserélésével nem is volt semmi gond, simán kicserélték. ugyanolyanra. kicsit aggódott a srác hogy ugyanolyan, de egye fene ad neki még egy esélyt. annak is előjöttek a problemák, de ezek közül a legismertebb az volt, hogy előfordult hogy nem indult el. benyomták a powert és bekapcsolt a gép, csak nem kezdte el a post tesztet meg nem volt semmi kép a monitoron. ezt sokszor eljátszotta ha úgy tartotta a kedve. a kereskedő a vevőnek azt mond amit akar, nyugodtan mondhatja hogy nem is volt semmi baja de mi jó fejek voltunk kicseréltük. ha nem lett volna semmi baja akkor nem cserélték volna ki. de különben az hogy a szervízben nem tapasztalták a gondot, jelenthet sok mindent: pölö azt hogy nem foglalkoztak vele annyit hogy a problem előjöhessen, mert való igaz, volt hogy hetekig nem volt gond vele, de ha egyszer rájött az 5perc...
másoktol is ugyanezt lehetett visszahallani hogy a mercury alaplapok biosfrissítés után bajokkal küzdenek. harmadszor is ''tönkrement'' ugyanez az alaplap. ez a srác teljesen tisztában van vele hogy a tönkremenés ebben az esetben nem igazán a legmegfelelőbb szó, mert végülis ment az, az esetek 70%-ában nem is volt vele gond, de nem valószínű hogy egy alaplanak úgy kell üzemelnie hogy hol megy, hol nem. tehát ment az alaplap, csak nem rendeltetésszerűen. ez volt vele a legnagyobb gond. no de ki akar olyan gépet ami néha megy, néha nem? azt tudom, hogy én nem akarnék ilyen gépet venni, vagy ha már ilyen, hogy nem bírja a biosfrissítést, legalább írják rá, vagy azt hogy néha nem fog elindulni. és akkor ennek tükrében mérlegelhet az ember hogy megveszi-e vagy nem.
elég az hozzá, hogy a helyzet eljutott abba a stádiumba, hogy a kereskedő nem tudta már ugyanolyanra kicserélni, mert akkor már nem forgalmazott senki olyan alaplapot. ekkor jön a fogysztóvédelmi törvény lényeges pontja erre az esetre, hogy ha már nem lehet ugyanolyat adni, akkor a kereskedő felajánlhat egy alternatív megoldást az EREDETI VÉTELÁR figyelembevételével. a vevő pedig ha azt nem fogadja el, akkor mindent vissza kell állítani az EREDETI ÁLLAPOTRA, vagyis a vevő mindent visszaad, a kereskedő pedig visszaadja az EREDETI VÉTELÁRAT. a kereskedő akkor nem volt hajlandó adni az eredeti vételárnak megfelelő terméket a mercury helyett, hanem egy fele annyiba sem kerülő lapot volt csak hajlandó adni, ami ráadásul szintén mercury volt (...). mivel akkor még a vevő nem ismerte a törvényt, kénytelen volt részmegoldásként elfogadni az újabb mercuryt azzal a kitétellel hogy még utánajár ennek, mert szerinte nem így van a történet. az a mercury akkor 25 volt, amit kapott helyette az meg 11. a különbség 14e ft, ami jogosan a vevőt illeti. erről szól a tv. lehet menni a törvényalkotókhoz hogy gondolját át a dolgot mennyire igazságos ez a tv így, de addig nincs semmiféle amortizáció meg semmi, hanem az eredeti vételár van. az a kereskedő saját szuverén problémája hogy éppen számítástechnikai cuccokkal foglalkozik, amiknek az értéke sokkal hamarabb amortizálódik, mint ez volna mondjuk más jellegű termékek esetében. jelen pillanatban nincs semmilyen speciálisan számítástechnikai cuccokra vonatkozó előírás, illetve most nemrég hoztak be egy újat, ami a vevői elégedetélenség hatására kiterjesztei a garanciákat. gondolhatjuk hogy nem véletlenül, hanem azért mert eddig mindig a vevők húzták a rövidebbet. -
Tocke
csendes tag
Én a másik oldalról kérdeznék valamit: eladtunk egy 25ezres mercury alaplapot, tönkrement, kicseréltük újra.... megint visszahozták, hogy gondjuk van... nálunk nem jelentkezett a hiba, de továbbküldtük a nagykernek, ahol tettek róla, hogy kicseréljék... szóval kapott ismét egy újat!.... megint nem akarta elfogadni a csávó, hogy pedig ez jó, így pár hónap múlva megint visszahozta... ismét a nagyker segítségét kértük, aki ismét elrendezte a dolgot és egy újabb típust adott (nem csak SD-s, hanem DDR-s is), ami mindenképpen előnyös a vásárlónak... de a csávó nem akarta elfogadni az alaplapot, mert az is mercury volt.... közben az alaplap ára 10ezer lett... a srác vissza akarta kapni a 25ezret, mi meg próbáljuk eladni az alaplapot 10-ért.... ez nekünk, eladónak miért jó? miért nekünk kell kifizetni 15ezer forintot azért, mert kétszer is szívességet tettünk neki azzal, hogy az elvileg jó alaplapot mégis kicseréltettük a nagykerrel?
az már csak érdekesség, hogy vett a srác egy másik alaplapot és másik procival ugyanaz a hiba jelentkezik nála.... szóval, így ki is derült, hogy nem az alaplappal volt a gond akkoriban... -
yerico
senior tag
Nem húzhatják el sokáig. Ha még nem javult meg, akkor menj be, kérj tőlük egy igazolást, hogy a kélszülék nem javítható, azzal menj el a boltba, és kérj tőlük cserét. Esetleg emlegesd fel nekik, hogy beszélsz az LG képviseletével, a fogyasztóvédelemmel. és hajlandó vagy perre vinni a dolgot.
-
Renwick
őstag
Némi (pozitív) változás: Bővebben: link
üdv
R. -
net84
őstag
Hellosztok!
Volna egy garanciális problémám!
A monitorom (LG T710B - júniusban lesz fél éves) javítását sajnos egy megbízott LG szervíz végzi.
Már 2. alkalommal kellett visszavinnem közel azonos hibával. Először nem működött rajt a demag funkció rendesen és a kép is elsötétedett. Ezeket a hibákat egy nap alatt kijavították (állítólag valami IC-t kellett cserélni). Az első hiba most is megvolt, de mellé jött a kép hullámzása.
Már 2 hete ülnek a monitoron és állítólag alkatrészre várnak.
A kérdés az, hogy ''alkatrészre várunk'' indokkal elhúzható akár hónapokig a monitor javítása? A fura az egészben, hogy a szervíz naponta kap árut az LG-től.
Számítástechnikai cégnél dolgozom és többször is tapasztaltam, hogy a gyári szervíz (pl. Samsung) 2-3 nap alatt megjavítja a monitort vagy max. 1,5-2 hét után cserelapot ad...
Mit tegyek? -
maszat
senior tag
Van egy problémám (vagyis nincs).
Karácsonykor vettem a Sulinet keretében SP1614N típusú Samsung merevlemezt. A múlt héten vettem észre, hogy a garaniajegyen SP1614C jelzés szerepel. A két típus csak az interface-ben különbözik.
Ez jelent valami hátrányt? -
up
senior tag
Akkor meg kell változtatni a szabályozást úgy, hogy tényleg fenyegetést jelentsen egy elmarasztalás, ne viccet
. A nyugattól itt is messze vagyunk még. A fvf eljár hivatalból, csinál pl. próbavásárlást, mondjuk ha tudomására jut, hogy egyes cégek azt írják a számla aljára, hogy a gari csak akkor érvényes, ha szakszerviz szerelte be a cuccost? kétlem
Tökjó, mert mostanra kb annyit ér a gép, amiről szó van... -
Renwick
őstag
A fogyasztóvédelem jelenleg is szab ki büntetéseket, perelni pedig nem perelhet a fogyasztói szerződés keretén belül megvalósuló jogsértés miatt, erre csak a fogyasztónak van lehetősége.
Szavatosságnál lehet felkérni független bevizsgálót, vagy el lehet vinni az FVF-hez az árut ha vita van. Az FVF-nél most azt hiszem olyan 20e körül van egy bevizsgálás.
üdv
R. -
up
senior tag
válasz
highlander81 #217 üzenetére
OFF
Micsoda egy szemét banda!
Ha a kiskertől vettem a cuccot, akkor vele állok jogviszonyban, és nem nekem kell a nagykerhez rohangálni a gariért... (egyáltalán semmi közöm hozzá, hogy honnan és milyen feltételekkel szerzik) vagy aztán ő továbbküld az importőrhöz, az meg a tajvani anyacéghez? Méghogy méltányosságból, pofám leszakad...
A Mistralról még leginkább csak egyféle pozitív beszámolót hallottam: a ''nem tudom mi a bajotok vele, én xyz ft-ért vettem ott ezt meg azt, és tök jól máködik'' típusút. A garanciális ügyintézésről semmi jót, ellenben antisiker-sztorija mindenkinek van, egy esetnek én is tanúja voltam.... Számomra nem rejtély, hogyan lehetnek a piacon: törtetéssel, kizsigereléssel, és persze a híres jogászi szemlélettel
. (ugye a milliárdos sikkasztóknak meg gyilkosoknak is mindig akad ügyvéd, méghozzá a nagyok közül
) Mert ugye a legtöbben nem néznek utána a cégnek, nem tudnak egyebek közt a mindenféle fórumokon névvel is vállalt bunkó hozzáállásnak...
A cikkhez: a második rész után kicsit aggódtam, de a befejezés elég jóra sikerült. A szemléletben egyvalami nem tetszik: nem tér ki arra, hogy a rendes piachoz nemcsak tudatos fogyasztói magatartás, jogi meg technikai szakértelem kell (utóbbi az egyszeri usernél sose lesz meg és nem is elvárható), hanem egy igazán TÖKÖS FOGYASZTÓVÉDELEM is, ami kemény (próba)pereket csinál, büntetéseket szab ki, ÁLLAMI KÖLTSÉGEN, és nem baszogatásra, hanem HIVATALBÓL. Az EU-ban közmondásosan erősen védik a fogyasztók érdekét, ezért nehezen tudom értelmezni, hogy itthon leginkább csak a kereskedőknek kedvező törvényi változások történnek (3 nap eltörlése, 15 nap túlléphető stb stb). (Ugyanez áll az adatvédelmi biztosra is, akinek bár kiszélesítették a jogkörét és már kvázi hatóságként működhetne (kötelező érvényű állásfoglalások/ajánlások), ehelyett inkább azzal van elfoglalva, hogy papírt zúzzon be kamerák előtt
)
Kérdés: nagyon szép ami a szavatosságról szól, de mégis hogyan lehet szavatosságnál bizonyítani, hogy rendeltetésszerű használat mellett keletkezett a hiba?! (hivatalos szerv vizsgálata nélkül) Pár példát írhatnátok, a fogyvédesek biztos tudnak. Valamint mennyibe kerül kb. egy fogyasztóvédelmi vizsgálat?
Azt, hogy ezek a fontos infók mindig könnyen elérhetőek legyenek a főoldalról, én is támogatom.
grat a cikkhez
up -
Gleatcher
aktív tag
Hello!
Átolvasgattam a cikket, de messze nem elég figyelmesen, ezért ha hüleséget kérdezek,akkor sry.
Én hallottam valami olyasmiról, ha eladok jóformán bármit (adásvételi nélkül is), akkor az eladott termékre van, illetve kötelező a hat hónap garancia és ilyen hüleségek vannak a vásárlás címszó alatt, mint pl. vásárlásra utaló gesztus (tehát még beszélni sem kell).
Ez igaz?
Köszikee
(Ha valakinek zavaros, akkor megpróbálom majd 1xűbben leírni) -
G@ben
addikt
Csak egy rövid kérdés. Jól értelmezem a leírtakat és cserénél az eredeti vételárat kell figyelembe venniük? Az alaplapom sorozathibás, egyel újabbra lett cserélve, de még nem lett fizetve, viszont a régi lap ára a vétel (szept) óta csökkent 3000 Ft-tal. Az eredeti vagy a mostani árat kell a különbség megállapításánál számolni? Így is, úgy is rá kell fizetnem, csak nem tisztázott, hogy mennyit.
-
biker
nagyúr
hát ma ismét jól jártam...
kezdem melegen ajánlani az EW-t
multkor a kávéfőzőt is egyből cserélték, ma meg.
Vettem anno egy X1180-as lexmark multicsodát.
a scanner a sok használattól elkezdett nyüszíteni, de nagyon.
elvittem a lexmark szervizbe, ahol előszöris közölték, hogy áááááá ááááá, nem ugy van.
ha nem kaptam lexmark garilvelet, kakor EW
najó, elvittem oda.
kb 20perc múlva kijöttem egy vadiúj X1155 készülékkel.
Semmi javítás, meghallgatták, és csere.
a két készülék kvázi ugyanaz.
a hiányzó cd-ket és kábeleket se kellett elhoznom, mondtam, vegyük ki az új készülék dobozából.
ja, és az új készülék 2ezerrel drágább, de nem kellett kifizetni.
itt mondjuk nagyon halkan megjegyzem, az ügyintéző kolléga korrekt és segítőkész volt, de a kishölgy, aki a papírmunkát végezte, folyamatosan pofákat vágott.
kezdte azzal, hogy fintorogva hátraszólt a kollégának, hogy ''2004.09.16-i, mi legyen???'', mire beszólt a kolléga, mi lenne, garanciális.
de mondom, ez a 2. eset, hogy 20perc után új készülékkel távozok.
ja, a lexmarkos garjegy is megvan, az uj számla, és az innentől járó 12hó gari is -
Renwick
őstag
Ha tudod az elméletet, miért nem követeled meg tőlük a gyakorlatban?
De most tényleg nem értem. Rajta kell legyen a jótállási jegyen egy bejelentés időpontja, a visszaadás időpontja, sőt a jótállás új határideje is. Miért nem követeled meg tőlük, hogy töltsék ki rendesen a papírt?
A 15 nappal kapcsolatban pedig tévednek. Nyugodtan lehet ilyenkor a 49/2003-as GKM rendeletet lobogtatni előttük.
üdv
R. -
joghurt
addikt
Az elméletet én is tudom, a gyakorlatot írtam le. A garanciajegyre tipikusan csak a visszaadás napját írják rá, az szervízbe adás időpontja csak azon a papíron van rajta, amit visszakérnek, hogy kiadják a gépet.
Btw, a 15 naptári napot is rengeteg helyen 15 munkanapnak gondolják. -
joghurt
addikt
Sajnos a gyakorlat javítás/csere esetén általában az, hogy az eredeti garanciális időtartam marad meg. Azaz pl. kétéves garancia esetén ha egy másfél év után történt cserével kapott cucc egy év múlva elromlik, azzal már elhajtanak, mondván a két év már letelt.
Azért izgi kérdés a garancia szempontjából az olyan javítás is, ami fődarabot érint. Pl. a laptopom alaplapján forrasztgattak valamit, majd pár hónappal később (de sajnos már a ''sima'' garancia lejárta után) a javítás környékén levő USB vezérlő jobblétre szenderült. Mivel nem csere volt, hanem csak javítás, a garancia ideje nem hosszabbodott meg.
Saját tapasztalataim alapján sok cég épít erre a módszerre: Ha meghibásodott, három-négy hétig maszatolnak a javítással, az ügyfél megkapja, otthon próbálgatja, majd rájön, hogy nem javult ki a hiba (vagy a gyatra minőség miatt jelentkezett egy másik), visszaviszi, újabb 3-4-5 hét stb., stb., egészen a garanciális időtartam lejártáig, amikor is széttárják kezüket, hogy sajnos ezzel már nem vagyunk kötelesek foglalkozni. Miközben a termék több időt töltött náluk, mint a vevőnél, aki lényegében akár egyáltalán nem tudta még rendeltetésszerűen használni. Tudom, hogy ilyenkor a garanciának is hosszabbodnia kellene, viszont a szervizeléskor kapott papírt visszakérik, mert csak annak ellenében adják vissza a gépet. -
luciferc
őstag
na, itt a harmadik rész, ez is sok jó dolgot tartalmaz, különösen a jogszabálygyűjtemény tetszik.
Hasznos lenne, ha a cikksorozat kvázi egy tudásbázis alapjaként mindig könnyen elérhető helyen lenne (az új látogatók számára is) és a későbbiekben az esetleges jogszabályváltozásokat belevinnétek. -
Enemy
aktív tag
ez itt ellaposodott kicsit
-
Apol77
tag
Up
-
Enemy
aktív tag
Hát ilyen nekem is akadt..
Volt egy Belinea 1070xx es monitorom.. 1,5 év után ki és bekapcsoláskor a három szín jelent meg a monitor közepén .. kikapcsoláskor még kb 5-10 másodpercig ott maradt. A monitoron a képcsö látható részénél függölegesen a szélétöl 1-3 cm re volt egy halvány csik.
A képcsö szélénél mintha fürészfogas lett volna a kép..
A monitort a szakszervízbe vitték ahol megállapították hogy képcsöves. Ezt nem irták le ugyan .. DE személyesen beszéltem a szervízvezetővel és ö mondta hogy a monitor képcsöves és sajnos nem áll modjukba kicserélni mert tul költséges..
A monitort ugy kaptam vissza hogy a csikokat, fogazást beállították de a monitort minnél többet használtam annál tovább maradt a három szinböl álló pötty a közepén..
MEgkértem a forgalmazót hogy vigyék fel fogyasztó védelmi vizsgálatra..Mindezt azért mert néhány nappal előtte felhívtam a fogyasztóvédelemnél egy embert és ö is elmondta hogy szerinte képcsöves a monitor az elmondások alapján..
Nos..
A helyzet az hogy vissza kaptam a monitort ugy hogy ez biz nem képcsöves.. a szakszervíz maga vitte a monitort a fogyvédelemhez.. és szerintem sajnos ott valaki kapott egy borítékot..
Ennyit a fogyasztó jogairól... jogaid vannak de ha sokat járt volna a szám akkor a bevizsgálás díját is ki kellett volna fizetnem.....
Itt mindenki lefizethető, megvesztegethető.
[Szerkesztve] -
#57764352
törölt tag
Gratula a második részhez is!
-
highlander81
tag
Egyébként nagyon köszönöm a segítő válaszokat.
))
-
highlander81
tag
Nem értem, hogy lehet még a piacon egy olyan cég mint a Mistral? De ez már nagyon off.
A lényeg, hogy talán jövő héten visszakapom a monitort. (2 hónap után) De a mistralosok azt is megírták, hogy a garancia ideje 3 héttel hosszabodik csak. Na ilyenkor mit csináljak? Kihez menjek? CHS? Mistral?
Vagy hagyjam az egészet? -
Renwick
őstag
válasz
highlander81 #217 üzenetére
Nem tudom ki írta ezt a levelet, de nagyon félreértelmezett valamilyen jogszabályt.
Te nem a CHS-től vásároltál, hanem a Mistraltól, így ő a kötelezett. Ez a vásárlás időpontjában hatályos törvényi szabályozás szerint is egyértelműen így volt, és most is így van.
üdv
R. -
highlander81
tag
''Tájékoztatom, hogy a termékre a jótállást a CHS vállalta, nem pedig cégünk, így bármiféle követelését feléjük jelezze kérem a jövőben! Tájékoztatom arról is, hogy cégünk csak méltányossági alapon folyt bele a közvetítésbe, segítve ezzel Önt - erre ugyanis törvényi kötelezettségünk nincs és nem is volt.''
(ha valaki nem tudná Szegeden vettem és oda vittem vissza - a szervíz viszont Pesten van)
Ma kaptam a Mistraltól. -
Renwick
őstag
Tehát a akiskereskedő köteles az adott terméket saját maga elszállítani a központi szeervízbe, csak, hogy jól értem???, Ki lehet-e kötni eladásnál, hogy a szervízelést a központi végzi ésegyenesen oda kell vinni, vagy ez törvénytelen.
Ilyen kikötést a kereskedő nem tehet. Neki törvény szerinti kötelessége átvenni az árut akkor is, ha harmadik személy végzi a javítást.
Ha gyártónak nincs magyaroszági képviselete, akkor mit lehet tenni?, le kell nyelni a javítási költéséget?
Esetleg érdemes a regionális központnál is érdeklődni, de elképzelhető, hogy így már nem éri meg a javíttatás, ugyanis ebben az esetben a postaköltésgeket nagy valószínűséggel a vásárlónak kell állnia. Ezt gyártója válogata. Legalább egy e-mailt érdemes küldeni ez ügyben az illetékes európai szervízközpontnak (ha van ilyen).
üdv
R, -
mizs
csendes tag
Tehát a akiskereskedő köteles az adott terméket saját maga elszállítani a központi szeervízbe, csak, hogy jól értem???, Ki lehet-e kötni eladásnál, hogy a szervízelést a központi végzi ésegyenesen oda kell vinni, vagy ez törvénytelen.
Az adott termékre nincs központi szervíz, az előbb beszéltem az egyikkel, akik pénzért vállalják, mert ahogy ő fogalmazott senki nem szervízeli más esetleg illegálisan behozoz alaplapját. A már megszűnt bolt garpapírjával az a baj, hogy meg úgye ebben az esetben túl vastag.
Ha gyártónak nincs magyaroszági képviselete, akkor mit lehet tenni?, le kell nyelni a javítási költéséget?
Köszi a gyors választ! -
Zoltán
őstag
-
Renwick
őstag
Egy lényeges kérdés, a kiskeres és a vevő viszonyában, mondhatja-e a kiskereskedő, hogy mivel az adott termék javítását csak kijelölt szakszervíz végezheti, pl monitor, notebook, a vevő egyenesen a szakszervízbe menjen, van-e időbeli korlát, amíg a kiskereskedő köteles visszavenni, hogy Ő vigye el szervízbe?
Nincs ilyen időbeli korlát.
Ha a bolt jogutód nélkül megszűnt, akkor attól függően, hogy a saját szervíz, vagy központi szervíz vállalta a javítást, vagy a gyártóhoz, vagy a központi szervízhez fordulhat javítási vagy csereigényével a fogyasztó.
üdv
R. -
Renwick
őstag
A Ptk. úgy fogalmaz, hogy a szavatossági jogok érvényesítésének határideje ''tartós használatra rendelt dolog'' esetében három év.
A tartós fogyasztási cikkek körét nem határozza meg jogszabály. A 151/2003-as kormányrendelet mellékletében szerepelnek ugyan olyan tartós fogyasztási cikkek, amelyekre mellesleg kötelező jótállást vállalni, de ez nem kizárólagos kör.
Így a minősítés (vitás esetben) alapvetően a bíróságok hatásköre, de a joggyakorlat szerint számítástechnikai alkatrészek 90 %-a tartós fogyasztási cikknek minősül.
Kivétel lehet mondjuk egy cooler, vagy festékpatron, toner, de egy videokártya/alaplap/processzor/memória azonban egyértelműen tartós használatra rendeltetett.
üdv
R. -
mizs
csendes tag
Up
''Tulajdonképpen mindegy, hogy a szakszervízhez, vagy a kereskedőhöz viszed vissza az árut javításra, egyik sem hajthat el a problémáddal. ''
Egy lényeges kérdés, a kiskeres és a vevő viszonyában, mondhatja-e a kiskereskedő, hogy mivel az adott termék javítását csak kijelölt szakszervíz végezheti, pl monitor, notebook, a vevő egyenesen a szakszervízbe menjen, van-e időbeli korlát, amíg a kiskereskedő köteles visszavenni, hogy Ő vigye el szervízbe?
Egy élő példa és sűrgős, ezért kérlek segítsetek! Egy ismerős vett egy Asus alaplapot kb fél éve, a lap behalt, de a bolt, ahol vette megszűnt, mehet a garpapírjjaival máshova (központi szervíz), vagy bukta dolgot???
Előre is köszi -
Renwick
őstag
Ez nem csak az áru értékétől függ, hanem a jogsértés mértékétől is.
A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez hiába fordulsz, a problémádat ez jó eséllyel nem fogja megoldani, ők legfeljebb tanácsot adnak, vagy informálnak ilyenkor.
A polgári peres eljárás pedig csak a nyilvánvalóan és durván jogsértő esetekben célravezető, ott is inkább csak akkor, ha a probléma tárgyát képező árucikk nagy értékű eszköz.
üdv
R. -
djyuri
őstag
-
djyuri
őstag
Tényleg nincs egyenlőre panaszra okom,de ha azt nézzük,hogy 30-ért vettem a cuccot tavaly és ha most visszakaptam volna a pénzt,akkor kettőt is vehettem volna a 16x-os duallayer-es féléből.
Na mindegy.
Amúgy nem felovasta,csak én hagytam ki egy ''m''-betüt.
És egy hivatalos féle pecsét is volt rajta,de szerintem valami valódisága van a dolognak,mert az milyen volna már,hogy mindenki azt csinálná,hogy tönkreteszi a termékét kb 5-8 hónap után és visszakapná a teljes árát és venne kettőt például. -
djyuri
őstag
válasz
Zordkaszás #200 üzenetére
igaz. Sorry. Már nincs a fejemben az azonnali helyesírás ellenőrző funkció ''bekapcsolva''.
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor X7 fekete 128GB 12 hónap jótállással!
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2020 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2183, 100% Akkumulátor
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia
- AKCIÓ! Intel Core i9 14900K 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- LG 27GS95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1000 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest