Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Joci10 #22 üzenetére

    Ahogy említettem a magas képfrissítésnél már az is tényező, hogy a szoftver, amit futtatsz, annak minden eleme tud-e szinkronizálni annyiszor. 120 Hz-ig ez oké, azért idáig elég sok szoftver eljut, persze vannak kivételek, de most azoktól tekintsünk el. Ugyanakkor 240 Hz-ig már jóval kevesebb szoftver jut el. Nem egy motorban azért hard limitek vannak 120-200 Hz környékein, hogy ne alakuljanak ki olyan hibák, mint például, hogy egy bizonyos futtatási sebesség fölött nagyobbat ugrasz. És az efféle bonyolult bugoknak a kezelése ma annyi, hogy az okot megkeresik, majd limitálják annak a szinkronizációját arra a szintre, ahol bug még nem él. Ahhoz, hogy kihasználj ilyen 240-360-500 Hz-es kijelzőket, muszáj a programokat is úgy írni, hogy ne legyenek benne szinkronizációs limitek, ami egyébként marhára nem egyszerű ám, mert amikor feltárod a problémát, és odaállítasz a vezetőség elé, hogy ki kellene javítani, akkor felvázolod a két lehetőséget, és a vezetőség csapkodja a zöld gombot a sebességlimitre, mert az olcsón kezeli a bugot.

    Tehát ez nem csak egy hardveres probléma, hanem a szoftverek fejlesztésébe is jóval több pénzt kellene ölni, hogy az ilyen kijelzőknek haszna legyen. Nem véletlen, hogy 360 Hz-re már alig mozdult rá valaki, egyszerűen a szoftverek jelenlegi hibakezelése mellett (tisztelet persze a kevéske kivételnek, akik nem korlát beállításával javítanak bugokat) nincs értelme ekkora képfrissítésnek. Előbb változzon jelentősen a szoftverfejlesztéshez való hozzáállás, aztán lehet róla beszélni. Utóbbi pedig egy anyagi kérdés. Alapvetően a probléma megoldható, csak több pénzt kell belefektetni, de kérdés, hogy a játékos megvenne-e egy játékot, ha az alapverzió nem 60, hanem 80 dollárért jönne.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák