Új hozzászólás Aktív témák
-
floatr
veterán
válasz
vehement69 #17 üzenetére
Akkor olvasd el még egyszer, hátha lejön h nem utálom az "Apple cuccokat". A hardvereik/szoftvereik minőségéről nem nyilatkoztam, azokból tapasztalatom annyi van, amennyi az átlagnak: quicktime, szarafi, itunes (lehet h valamit kihagytam). Ideológiailag nem vagyok elég képzett a használatukhoz, mert mindegyikben találtam hibát, vagy idegesítő fícsört... so kerülöm. Gnome-ot használok, az némiképpen hajaz az osx-re első blikkre, de mivel nem akarom leköpni a monitort, kijelenthetem h ezt sem utálom. Ha valami trendiségből drága, azt utálom, ha ökörállat marketing veszi körül, azt is utálom, ha hülyére vesznek valamivel, azt mindenki utálja. Mac minit akkor fogok használni, ha munkaköri kötelességem lesz (nem lesz). Ugyanígy nem fogok win7-et sem használni, sőt, a windows-oskat volt alkalmam megutálni. Ennyit magamról. Tőled azt nem lehet elvárni h kívülről szemléld a dolgokat, legalábbis ebben a témában. Amúgy a többiben igazat adok...
-
gabor85
őstag
válasz
#63944960 #19 üzenetére
minőség és a tudás (vs) agyja el az apple cuccait, hiszen ennél jobb minőségű cuccok-termékek nem léteznek. Mindenben kiemelkednek egyszerűen fenomenálisak fantasztikusak(úristen). aki meg még nem próbált ki macet az nem tudlya mijen és buta is! (ebben mongyuk igazad van
) De én a helyedben könyvet vennék a kezedbe, és azt lapozgatnám, hátha ragad rád némi szókincs, és a helyesírásod is jobb lesz
, és akkor lehet, hogy te sem leszel buta
-
gabor85
őstag
Épp tegnapelőtt láttam cseheknél egy mekiben, de kikapcsolt állapotban. Szóval aki akart, tudott hozatni...
Az eső nem esett -
floatr
veterán
válasz
#24737024 #15 üzenetére
Nem akarok ilyeneket kijelenteni, egyelőre annyi a meglátásom, hogy a média az egyik fő felhasználási területe az apple desktop cuccainak. Ők eleve fogékonyabbak az efféle iBármi-re, és innentől kezdve gyakran önkéntelenül is tolják. Ez nem feltétlen kilóra megvétel, de nem teljesen színtiszta klasszikus marketing. Ahhoz hasonlít, mint amikor a ms az iskolákban kezdi a "nevelést" "ingyen", első blikkre és jogilag semmi kifogásolható nincsen benne.
-
#24737024
törölt tag
Én részben értem amit mondasz. De akkor most az Apple megvette kilóra a médiát?
Mert ha nem, akkor lehetséges, hogy tényleg azért ugrik rá a média egy-egy új Apple termékre, mert az tényleg érdekes, érdekelheti az olvasókat, hallagtókat, nézőket. Ha pedig ez utóbbi a helyet, akkor tud valamit az Apple, ami másoknak nem sikerül
-
floatr
veterán
válasz
#24737024 #13 üzenetére
Amit kiragadtál, azt a korábbi pár mondat mellé szántam, nem önálló kijelentésként. Mégegyszer: a média egy az egyben ugrik az apple újdonságokra, ugyanúgy, ahogy egy adott linuxos közösség az érdeklődési körükbe tartozó újdonságokra. Az apple gyakorlatilag a maga mögött tudhatja a médiát, és ezzel minden magyarázható. Amikor a média elpártol tőle, (ha majd egyszer valaha) akkor lesznek gondban a kifejezetten vacak ár/érték aránnyal rendelkező kütyüikkel
-
#24737024
törölt tag
Eddig minden olyan termékük beetetése elég sikeres volt, ami nem kifejezetten az informatikai kört célozta meg.
Itt a lényeg: sok cégnél épp az a gond, hogy az informatikusok képtelenek nem informatikusként gondolkozni, ezért sok terméket (főleg szoftverre gondolok) csak geekeknek gyártanak (jellemző Linux-disztribútor magatartás). Ez kb olyan, mint mikor egy metálrajongóra bízzák a városi fesztivál szervezését, ő meghívja az általa kulcsfontosságú zenekarnak tartott mondjuk Morbid Angelt, aztán csodálkoznak, hogy egy-két ősrockeren kívül senki nem jön a fesztiválra.
-
floatr
veterán
válasz
#24737024 #11 üzenetére
Ennek szerintem már azért hagyományai vannak. Az apple kampányaira, de még a sunnyogására is figyel a média, talán éppen azért, mert a média van inkább oda az apple cuccaiért. Ez az igazi hardcore marketing. Az újságírók és tsai egy kis informatikai hátszéllel megáldva ugranak az apple újdonságaira, ezt idehaza is lehet látni a zindexen. Aztán amit ők a szánkba tolnak, azt elég sokan eszik is. Eddig minden olyan termékük beetetése elég sikeres volt, ami nem kifejezetten az informatikai kört célozta meg.
Szóval nekem eléggé úgy tűnik, hogy első körben a sajtós kollégákat kell egy emberként a termék mellé állítani, aztán lehet sikeres (gerilla)marketinget rendezni. Ez elég nagy falat, és az apple-nek is évek "munkája" van benne
-
#24737024
törölt tag
Igen, a marketing nagyon fontos tényező, ezzel nem mondtál újdonságot.
Ezek a piac szabályai: jó bornak is kell cégér, mivel amit nem ismer a vásárlóközönség, nem áll módjában megvásárolni. Ugyanakkor azért a tudatos vásárlást sem kell teljesen leírni, vannak bőven, akik vásárlás előtt feltérképezik a piacot, nem az első útjukba kerülő terméket veszik meg.
UI: Mi gátolja meg a tegrás gép gyártóját abban, hogy egy sikeres marketingkampányt szervezzen, ezáltal növelve az ismertségét? Nyilván az Apple-nek sok-sok zöldhasú áll a rendelkezésére, de azért a konkurencia sem mind kis- és középvállalkozás, gondolok például a HP-re.
-
floatr
veterán
Nem is ára a lényeg, hanem a képességek. A zembereknél -- mármint a fizetőképes körre gondolok -- a marketing úgy tűnik az egyetlen, vagy 90%-ban meghatározó tényező. Ha egy tegrás gépet holnaptól ugyanezen az áron nyomnának, jóval szabadabb licenszelési formában (erről a zemberek nem sokat tudnak általában), és tudásban jóval optimálisabb formában, akkor is valószínűleg "ipad"-et keresnének, mint ahogy a lányom is "iphone"-nak titulálja az androidos telefonomat.
-
Solten
őstag
-
Ijk
nagyúr
Egyáltalán nem sírok miatt, hogy idehaza még soká fog eljutni. Addig jön a konkurencia is, a szoftveret is frissítik, alkalmazások is megjelennek. Nem is kell elkapkodni a vásárlást.
-
#24737024
törölt tag
Kérdezd az illetékesektől
Csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy amitől Keletközép-Európában borítékolhatóan nem lesz sikeres, attól még a világ fejlettebb országaiban eladhatnak belőle milliókat.
Mellesleg meg merem kockáztatni, hogy szűkebb körzetünkben az említett androidos tábláknak sem lesz nagy piacuk. Nálunk az emberek többsége még nem tudja hova tenni ezt a termékkategóriát, az árak pedig elég borsosak. És megjegyzem, nem csak az iPad-nek kérik meg az árát, a nemrég bemutatott WePad is 500+ euróba kerül majd.
-
ujoimro
tag
Hatalmas siker, hogy még vannak olyanok akik elhiszik hogy az iPad hatalmas siker.
Új hozzászólás Aktív témák
- KBDFans Tofu 60 Redux, custom, angol feliratozású, PBT kupakos, hot swap, programozható billentyűzet
- Keychron Q0 Plus, kiterjesztett numpad kiosztású, halkított, PBT kupakos makropad billentyűzet
- Samsung Galaxy s24 Dual sim 8/128GB Független
- Keychron Q8 halkított, magyar feliratozású PBT kupakos billentyűzet + második csere belső
- Vegyes szimulátoros kiegészítők
- BESZÁMÍTÁS! 6TB Western Digital WD RED SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Honor Pad X9 / 4GB RAM 128 GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- Eredeti Lenovo 230W töltők - 4X20Z83995
- HIBÁTLAN iPhone 13 512GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3078, 100% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 16 Pro 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3066, 100% Akksi
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest