Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Petyyyyy
addikt
Aki qrwának áll, ne csodálkozzon ha b.sszák.
Üdv a klubban.Kíváncsi leszek amúgy a históriára - vajon beigazolódik-e hogy jobb a kínálat tetejéről venni valamit, vagy az aljáról "olcsóér" és egy talicska pénzért helyretenni.
-
freeknight
őstag
El kell keserítselek, nem sok Opelt szereltek saját fejlesztésű dízelmotorral, most így fejből összesen csak kettő ugrik be. Az Isuzutól, és a Fiattól jöttek az Opel dízelek, egészen a mai napig, most kezdenek szivárogni az első PSA-dízelek. Talán a J Astrában volt egyetlen 1.6-os dízel blokk, amit tényleg az Opel tervezett és gyártott, meg a fasztrában, de ott a kettő közül meg pont az Isuzu az ajánlottabb.
Szóval ha dízel Opelt veszel, akkor bizony gyakorlatilag szarolaszt vagy szarjapánt kapsz, a jövőben meg szarfranciát
Ilyen ez a mai autógyártás, mindegy, milyen országból származó márkát veszel, gyakorlatilag a világ összes égtájáról vannak benne alkatrészek. -
Fiat/Crysler Multijet
TDIJTD motorral szerelték ezt a változatot, ez nem hiedelem... Attól még, hogy a cégösszeolvadás miatt átkerült a GM-hez, ez még olasz motor. Már jóval a GM Powertrain megalapítása előtt (2003-ban) elkezdték ezt gyártani - és nem is nálunk, hanem Lengyelországban. -
-
Kb egy éve a Corsam csinálta ugyanezt - (félig) szakszervízben 120-ért szedték szét a motort és állapították meg, hogy menthetetlen. Alkatrésznek 200-ért tudtam eladni (amiből ugye lejött a 120 szétszerelés)... Bontott 1.3 TDi motorra 800+e forintot mondtak (ha találnak, plusz szervízköltség)...
-
#90088192
törölt tag
A két cég ugyan az GM. Vagyis volt, mert az Opel most már PSA. A Holden meg mint gyártó megszűnt.
Ugye opel az Holden és Vahuxal néven is futott.
Sőt lehet Holden Commodore-t venni Chevrolet jellel az elején. Meg Holden Barinat ami a Suzuki Swift..... Meg a Fiat ami néhol Toyota és Toyotát ami néhol Fiat.....
Meg amit akarsz. -
#90088192
törölt tag
válasz
Mahrenburg #47 üzenetére
A mai napig rengeteg rohangál belőle, igaz esőben a 235 ős gumikkal gyakran látni az elektronika beavatkozását, hiszen a segge üres.
Nekem volt a v6 verzió, senkinek nem kívánok olyan kalap ürüléket mint az volt. -
Eastman
addikt
válasz
Mahrenburg #47 üzenetére
Metrikus?
Vajon?
-
#42431471
törölt tag
válasz
freeknight #40 üzenetére
200k km körül ültem be egy fókába, és 400k felett adtam tovább. A 2 között kopón kívül nem kért semmit. (najó EGR az volt, de ma már azt is kopónak tekintem
)
-
Mahrenburg
őstag
A General Motors LS-sorozatú V8-asának a Corvette-hez fejlesztett könnyűfém blokkos változatát vették alapul, de ha jól emlékszem saját hengerfejjel és befecskendezőrendszerrel látták el. Ausztráliában viszont a "költséghatékonyság jegyében" az eredeti blokkot építették be a Commodore-okba.
-
Eastman
addikt
válasz
Mahrenburg #45 üzenetére
Colos a szívében minden, vagy metrikus?
-
Mahrenburg
őstag
Két darab prototípus készült, egy limuzin- és egy kombi karosszériás Omega V8 5.7. Az Opel kacérkodott a luxuskategóriába való belépéssel, de végül nem kerültek sorozatgyártásba a V8-as Omegák. Az elvégzett munka nem veszett kárba, később Ausztráliában Holden Commodore-ként gyártották őket, persze saját karosszériával.
-
bambano
titán
válasz
Mahrenburg #43 üzenetére
én se láttam még olyat, de opel diplomat volt v8 5.7-tel.
-
Diabolis
aktív tag
Minden autó megbízható. Ha gazdája volt, nem tulajdonosa. Az én Astrám ilyen. Agyonpakolva is el merek vele indulni egy bp-Nyíregyháza körre. De pl tavaly egy hét alatt valami háromezer km pörgött bele. Teszem hozzá, 120 km/h alatt szédülünk.
A Vectrának nem volt gazdája, de remélem, hogy mostantól meghálálja a törődést.
Az Alfáva szerintem az a baj, hogy nem bírja a mókolást. Kényes szerkezet, érteni kell hozzá. Nem az átlag magyar sufnis szerelőhöz készült. Most használt, de üzembiztos Alfát kifogni... Hááát... És az alkatrész sem olcsó, ez viszont tapasztalat. -
futo001
senior tag
Pl mi.
Nekem 3 Fordom volt, ezzel a Mondeoval akadt ez a fenti gond, elotte semmi kulonos egyikkel sem.
Edesanyamnak 4, az egyiket a mai napig hasznalja es semmi gond nem volt veluk.
Nagypapamnak is ketto, neki is megvan az egyik 600.000 feletti km ora allassal (ujan vette).Sokfele autom volt nagyobb nyug nelkul leszamitva most a Mondeot meg az Ufo Civicet (es persze az angol csodat de neki barmit megbocsatok). Egyik marka sem f*staliga, ha figyelnek ra es ugyanigy nem hibatlan egyik sem, mindegyik hozott mar ossze ipari hulladekot. Persze mikor az emberek megveszik a lelakott dizelt (ami kulonosen erzekeny) hajlamosak pillogni, hogy ujuj elromlott. Mint a kollegam akinek elszallt a szij a Mondeoban 300e km korul. Soha nem csereltette se o se az elozo tulaj de persze a Fordot kopkodte.
Az elrohadt Focus viszont erdekes, abbol a kivitelbol nekem is volt es masnak is a csaladban, kicsit sem rohadt pedig tenger mellett lakunk es garazs sincs.
Ja, 2003-as dizel Puntom nekem is volt valamikor regen, szinten semmi hibat nem produkalt.
Kozben beugrott, hogy regen volt Suzuki Swiftem is, ami sokat jart szervizben, nalam az bizonyult a legmegbizhatatlanabbnak. Orom volt mikor eladtam. -
freeknight
őstag
Ez a te álláspontod. Futár haverom meg novemberben tette bele a jelképes 444.444 km-t a 2003-as dízel Puntóba
(ennél jóval több lehet benne valószínűleg). Fordot én se vennék mert azt mindenki megszívta ismeretségi körben (2 hengerfejes C-Max meg egy Mondeo, szétrohadt alváz miatti gazdasági tk 2008-as Focussal). De fogadjunk, hogy ennek ellenére sokak meg problémamentesen autózgatnak Forddal is.
Ezekről a "fogorvosokról" meg csak annyit, hogy 10-ből 9 a mai napig a 10W40-es olajat ajánlja MINDEN 12 évnél idősebb kocsiba. Akkor miért hinném el a 3F-es hülyeségüket?
Utána kell járni a típushibáknak, alaposan átnézni a kiszemeltet vásárlás előtt, vagy ha nem értesz hozzá átnézetni valakivel, aki igen, ennyi a titok. -
futo001
senior tag
A kormányműben se a gyári szerviz, se a független helyi, se a magyar srác akihez hordjuk az autókat nem vállal ilyen munkát érthető okokból
Persze van aki megcsinálja, úgy 2000 Euró helyett csak 150 a javítás, de én nem igazán szeretnék ilyesmit, nem ér annyit a kockázat. Ráadásul lehet a Ford ingyen cseréli az egészet, így ez tűnik a legoptimálisabbnak. -
Hieronymus
veterán
" Nem igazán javítható, mivel a csavarok beletörnek a tartófülekbe."
A berozsdásodott és beletört csavar kiszedésére már 100 éve is volt használható megoldás.
Belefúrtak, menetet vágtak és kihajtották egy keményebb anyagból készült szárral. Azóta kitalálták a csavarlazító sprét és a rozsdaoldót is. Nem kellene nagy gondot okoznia ezeknek a csavar maradékoknak. -
bambano
titán
válasz
freeknight #34 üzenetére
annak meg kifejezetten örülök, hogy se a vectrámnak, se az insigniámnak nincs "road presence"-je. az átlag telepi hülyegyereknek, aki folyton versenyezni akar, soha nincs annyi típusismerete, hogy úgy gondolja, a vectrámmal versenyezni akar, így soha nem kell versenyeznem. bezzeg ha ódista lennék, vagy rizsrakétával járnék... (honda gyorstankoló matricával...)
a fóccvágennek ezzel szemben van road presence-je, én is hallottam már haver szájából, hogy azért jár passzáttal, mert nem mindegy, hogy egy tárgyalás előtt miből száll ki. mondjuk szerintem se, de nem azért, hogy mit hisznek rólad, hanem azért, hogy odaértél-e. a rokonságban egyébként volt passzát, kétszer: először és utoljára. mint nálam a bora.
ezerszer inkább ez az itt emlegetett b vectra.
-
bambano
titán
válasz
freeknight #34 üzenetére
az állítás nem az volt, hogy melyik autó jó vagy sem, hanem az, hogy melyik autó valódi értéke tér el jelentősen attól, amit a közhiedelem tud.
szerintem az opel jelentősen jobb, mint amit hisznek róla, a toyota meg jelentősen ótvarabb, mint amit hisznek róla. ez nem azt jelenti, hogy a toyota abszolút értelemben rossz. -
Eastman
addikt
válasz
freeknight #34 üzenetére
Te milyen type vagy manapság? Tíz fogorvosból kilenc azt ajánlja, hogy nem kell majd járnod fogorvoshoz.
Ford, Fiat, francia. Felénk ezt mondogatja a fogorvos. -
freeknight
őstag
Pedig elhiheted, a Volkswagen-ből is bőségesen találni olyat, ami ridegtartás mellett tudja az 500ezer kilométert, nem egy ilyen van a környezetemben, és cserébe kevésbé lelakottak, mint a rulettkerekes fastra, nem beszélve arról, hogy még 20 éves koruk felett is árad belőlük valami minimális road presence, míg a fastra manapság már csak a c-type emberkék kubikos szekere.
Nekem eddig csak a Volkswagen, illetve Opel autók váltak be, jelenleg is egy GM-márkatársat hajtok, de egyébként van olyan ismerősöm, aki világéletében Renault-ra esküdött, és általában teljesen jó, üzembiztos darabokat fogott ki. Arról már ne is beszéljünk, hogy egy szerelő ismerős csak és kizárólag a franciákat ajánlja, ő maga is ilyenekkel jár.Szerintem az, hogy mi a megbízható autó az nagyon szubjektív, kizárólag előzetes személyes élményeken alapul, mint pl nálad is. A valóság ezzel szemben az, hogy minden márkának vannak jól, és rosszul sikerült szériái, ahogy egy használt autónál az is számít, hogy milyen kezekben volt előtted.
-
bambano
titán
24 éve van saját opelem. mostanában három, de ez mindegy.
közben egyszer volt fóccvágenem, de kikezeltük.
sok mindent elolvasok, megnézek a témában, így azt látom, hogy egyes márkák esetén nagy a hype, és nagy a koppanás is. például mindig mindenki azt mondja, hogy a japánok, de főleg a toyota milyen jó. ehhez képest akárhány szerelős meg nem megrendelt videót vagy cikket látok, az derül ki belőlük, hogy a toyota semmivel sem jobb, mint a jó közepes átlag. ehhez képest az opeleket mindenki lenézi, miközben egyrészt nekem csak jó tapasztalatom volt velük (oké, a legújabbakkal volt negatív is), másrészt ott van például az fastra rulettkerék, 400 akárhányezer kilométer után még mindig megy az astra úgy, hogy ridegtartáson volt.a fóccvágenemmel folyton szervizbe kellett járnom. ahhoz már akkor se volt rendes szerelő támogatás. ha azt, amit leművelt, az enyémként művelte volna (céges autó volt), simán felgyújtom a negyedénél.
-
futo001
senior tag
Pontatlanul fogalmaztam. A szervomotor tört le a kormányműről, emiatt megszorult az egész (szerencsére épp mikor álltam ki az útra, 10p múlva már autópályán lettünk volna).
Ha jól emlékszem 4 csavar tartja. Elkezdenek nyúlni, akkor víz kerül a kormányműbe, szervomotorba és a csavarokhoz, elindul a korrózió és eltörnek a csavarok, ekkor lefittyen a motor de nem esik le, ezért megszorul az egész. Nem igazán javítható, mivel a csavarok beletörnek a tartófülekbe.
Szériahiba, a csavarok nem a Ford által előírt minőségűek voltak. Az első hibák és balesetek 2015-ben történtek, Amerikában hamar lett is visszahívás, Európában csak pár hónapja adták ki rájuk a kereskedő szerint.
2014 es 2017 közötti Mondeo, Galaxy és S-Max érintett, ha ilyen autótok van, nézzétek meg az etis.ford.com oldalon alvázszám alapján (steering gear motor bolt). -
futo001
senior tag
-
-
futo001
senior tag
Élményautót vettél nem kis családi igást, ez látszik a vásárlást megelőző lelkesedésből, hát így is állj hozzá. Mi a legrosszabb? Veszel bele motort. Nem dől össze a világ. Nem 5-10 éves autót vettél, hanem 20 felettit, max a vunderbaúm nem romolhat el benne.
Én iszonyatosan beszívtam egy 2001-es TVR Tuscannal, de úgy is mentem oda az eladóhoz, hogy tudtam ebbűbajlesz. Lett. Tudtam nem szabad, de nagyon akartam. Majd megoldódik.
(ráadásúl a pár éves Mondeóm kormányműve is eltört 1 hete, szóval ez most ilyen.)
Ez csak autó, némi pénz, apránként feltámasztod és imádni fogod. Nem egy jó, használható autó árát adtad át érte, hanem egy használt, olcsóbb bicikliét.
-
Csináltasd meg, szarni bele. Ne azt várd tőle, mint az Astra-tól, de ez nem is arról szól. Következőnek, mikor már beletanultál, vegyél egy Alfát. Azzal is megtapasztalhatod ezt, de sokkal nagyobb élvezet, mint egy Vectra
(#18) aero.
+1 -
Eastman
addikt
Külsőre nekem azért (is) tetszenek ezek a típusok, mert barátságos "arcúak". Nem szeretem az agresszívre húzott első lámpákat.
-
Diabolis
aktív tag
Nyah: Az első válasz a yardról jött, ők nem büntetnek ha nincs átírva. De valóban, a hivatal gond nélkül megszivat. 1818-at felhívtam, 45 perc múlva időpont is lett (röhej, hogy ők látják a szabad időpontokat rögtön, mi első körben csak az okmányirodákat). Először Balassagyarmat, mikor felhörrentem akkor Dabas
De most várunk, ma/holnap nekiesik a szerelő, meglátjuk mit mond. 150e körül húztuk meg a határt, ha ennyiből meg tudjuk a motort oldani rendben, ha nem, akkor kivonatom, bontom. A többi ráér, szépen lassan.
A.) terv: ez a blokk helyretesz, vezérléscsere (90 körül SKF-et kapni), örülünk Vincent.
B.) terv: 100k egy garis fűzött motor bontóból, blokk cserél, forgalmiba bejegyeztet (típusazonos, elméletben nem nagy szívás a papírmunka sem). Régi blokk alkatrésznek megtart egy ideig, utána leadom.Hieronymus "opel esetében nem érdemes használt autóban gondolkodni"
Miért? Akár Budapesten, akár vidéken fél óránként szembe jön velem egy 15-20 éves G Astra. Nem egy olyan autót tudok, amiben fél millió kilométer van. Az egyémbe is pörög hetente cirka 1000km, gond nincs vele. Újabb autót nem akarok. Bonyolult motorok, drága alkatrészek, már amit javíthatsz, nem rögtön cserés.angyalpc2 : Mint írtam, a szépség szubjektív
Nekem speciel nem jön be az omega. Ahogy a C Vectra orrától is borsódzik a hátam. A B tetszik. Ezzel a motorral pedig nem túl gyakori ez az autó, itthon kettő volt hirdetve, németben talán 5-6db. Szerintem a nagymotorok közül középkategória. Erősebb mint a 2.0, de nem zbálja le a gatyádat mint a 3.2 turbó. Mitől hú de nagyon? Amiért az asszony is: Megláttam és KELL. Logikus érvem nincs rá. (Drágám legalább védekezhet azzal, hogy azért van velem, mert rossz a szemüvege
)
Képet beszerkesztem a blogba. -
aero.
veterán
Egy klasszikus jutott eszembe az autóról [link]
-
-
angyalpc2
aktív tag
Képet róla
Egy kicsit nem értem...ez a V6-os vecrát mitől olyan húú de nagyon.
Biztos jól megy, meg egy spéci kiadás, de egy omega B2 C jobban, elegánsabban néz ki.
Van nagyobb motorral 3,0 3,2 sőt V8 5.7
De ízlések és pofonok.
Egyszer esetleg ha patika állapotban lesz sokat érhetEgyébként 120eHufért ingyen volt, ha elbontod is többet kapsz ére, felnistül meg pláne
henger fejezni kell, szíjjak, 1 féltengely pár dolog, nem világ vége.
-
bambano
titán
válasz
Hieronymus #14 üzenetére
úgy egyébként láttál már opelt, legalább messziről?
szerk: a posztot nyilván nem olvastad, nem gond, megszoktuk. -
Hieronymus
veterán
Ha a vezérlésben szakad vagy törik valami, nemhogy menni nem szabad, még a motor beindítása is elegendő a lenullázásához.
Ha nem tudod megállapítani mi tört, vontatni vagy szállítani kell a járművet. A viszonylag kicsi kárból könnyen lehet hatalmasan csinálni. De legalább életveszélybe is keverheted magad, ha az erőátviteli rendszerben szabadul el valami. Elől motor, hátul hajtás esetében ez komoly gond lehet.
Az Opel esetében nem érdemes használt autóban gondolkodni.
A minőség probléma nélküli modellek már elég korosak. A PSA tulajdonba kerülése után viszonylag rövid idő alatt rendbe tették a gyártást illetve modern technológiát kaptak. Ma már újra érdemes Opelben gondolkodni. Újban vagy 1-2 éves járműben. -
BigBlackDog
veterán
válasz
stickermajom #12 üzenetére
Ezt én is megerősíteném, legalábbis ismerősi körben hasonló a tapasztalat. 15 nap van az átiratásra, aztán jön a "csesztetés" és lehet magyarázkodni (ha elfogadják).
Ha biztosra akarsz menni, a vidéki okmányirodkában van akár jövő hétre is szabad időpont, úgy gyorsabban túl lehet lenni rajta.
-
Diabolis
aktív tag
Hivatalos válasz : időpontról visszaigazoló email kinyomtat, rendőr elfogadja. Átírásra is vonatkozik a vészhelyzet.
-
Diabolis
aktív tag
válasz
stickermajom #6 üzenetére
Akkor írja át ott helyben. De nem volt hamarabb időpont és kész.
-
Eastman
addikt
1: Vásárolni kell.
1/a Jutalmazod vele az agyad.
1/b Jutalmazod általa dolgos önmagad.
1/c A vásárlás ünnep.
1/d A vásárlás egyfajta szeánsz, összekacsintás.
1/e A vásárlás szerencsejáték. De nyerhetsz is.
2: Birtokolni kell.
2/a Különlegességet, mert különlegessé tesz.
3: A pénz nem számít.
3/a A pénz nem verejték.
3/b A pénz csak pénz.
4: A pénz nem pénz. -
Diabolis
aktív tag
Ezaz, hogy megtartani akarom, nem csak élménykedni...
Átírás még várat magára, májusra kaptam időpontot az okmányirodába. Addig kiderül a sorsa is. Ha javíthatatlan, átírás nélkül vonatom ki, és adom el alkatrésznek. Akkor talán nullára kijövök (irmscher felnik, első lökös, és küszöbök). -
bambano
titán
kisköbcentis v6 is v6
mondjuk aki magának csinálja a bajt, az megérdemli. ha csattant, akkor gyújtás le, kulcs ki, tréler.
merthogy elcsattant motorral még körbefurikáztad a fél világot is, az az, amikor harmadjára is megy a vadász az erdőbe. -
freeknight
őstag
110-ért (plusz ugye átírás, egyebek), simán elvihettél volna pár kör élményvezetésre egy Lambót, Ferrarit, AMG GT63-at és a sort még lehet folytatni
. Ugyanúgy megtapasztaltad volna a lóerők örömét, csak még koncentráltabban, kevesebb rossz szájízzel
.
Remélem nem hiányzik nagyon ez az összeg a családi kasszából, és majd egy tanulságos történetként tudsz erre tekinteni.Vannak amúgy jó példányok is a 2.5-ös V6-os Vectrából, nekem is nagyon régi álmom egy, de azokat inkább a Mobile-n, AutoScouton kell keresgetni és inkább a 2000-3000 eurós ársávban. Őt például gondolkodás nélkül elhoznám. Így is bele lehet futni meglepetésbe, mert bár hiába tartós motorok ezek, de azért látni kell, hogy ezeket nem éppen kímélő üzemben hajtották.
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- Mikrotik routerek
- sziku69: Szólánc.
- Windows: mi történik valójában Leállításkor, Alvó módban és Újraindításkor?
- Óra topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Fizetős szoftverek ingyen vagy kedvezményesen
- Hardcore pizza és kenyér topik
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Thermaltake Toughpower SFX Platinum 1000W
- Gigabyte B650M Aorus Elite AX ICE + 3 év garancia
- Sony DSC-HX300 digitális fényképező + 3 extra akksi + 8GB memóriakártya + Hama Star 700 állvány
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- Apple Air Pad 5.generácio / 32GB / Wi-fi / 12Hó garancia
- MikroTik CCR1009-7G-1C-1S+ Cloud Router
- Motorola E40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Precision 5540 i7-9850H 16GB 512GB Nvidia Quadro T1000 15.6" FHD 1 év garancia
- Azonnali készpénzes Apple Macbook Air felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest