Új hozzászólás Aktív témák
-
szipipeti
tag
válasz
philoxenia #27 üzenetére
Azért ez egy kicsit más...
nem mindegy, hogy privát út...
Vagy fizetőszolgáltatás.... -
válasz
philoxenia #18 üzenetére
"De egyrészt történeti, (Trianon)"
Trianon száz éve volt (csak referenciaként: a Pest-Vác vonal 1846-ban nyílt meg, 74 évvel Trianon előtt, szóval a magyar vasúti közlekedés története nagyrészt Trianon utánra esik), szerintem ennyi idő bőven elég volt arra, hogy ne lehessen érvényes indokként használni arra, hogy miért van gond a magyar vasúti közlekedéssel így a XXI. században.
-
erer1000
őstag
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
freeknight #4 üzenetére
Ennek lehet némi köze ahhoz, hogy ha műszaki hiba van a repülőn, akkor nem megáll "a puszta közepén", hanem lezuhan. Vagy jobb esetben kényszerleszállást hajt végre, ami sokkal több óra várakozást eredményez, mint amennyiről a konkrét esetben szó van.
Szóval fogalmazzunk úgy, hogy nem lehet összehasonlítani a kettőt. -
Doze
aktív tag
Utas szempontból igaz, teljesen mindegy hogy ki-mi merre hány méter... a pályavasúti egyébként: forgalmisták, bizberesek, magát a vasúti pályát uzemeltetők a Máv... máv-start: utazoszemélyzet, vontatás, karbatartás.... no oszt mikor ezek elkezdenek egymásra mutogatni/pereskedni... na az a vicces
-
philoxenia
MODERÁTOR
Azt írom "rencergazda" akkor is...
Ja és korfüggően "S" modell akkor is... A mai fiatalok a csattogós lepkét tologatták, mikor megváltozott a cégnév...
Mávaut mond valamit? -
bambano
titán
válasz
philoxenia #27 üzenetére
igen, érzem, hogy kötekedsz, csak nem értem, minek.
ha azt írom, máv, mindenki tudja, mire gondolok, ugyanúgy, ahogy ha azt írom, matáv, akkor is. -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
janeszgol #33 üzenetére
Csakhogy itt nem konkrét utasok reklamáltak... Igazából engem utasként nem érdekel a késés oka, a lényeg, hogy jár-e visszatérítés. Itt gondolom nem, mivel nem érte el a harminc percet.
-
janeszgol
félisten
válasz
philoxenia #32 üzenetére
Akkor ez hasonló (volt?) a Voda-UPC kapcsolathoz. Utóbbi bérel(t?) az előbbitől. UPC mobil panasszal elhajtanak a Vodától (átirányítanak). Látom a linken, szép kis lista van. Ha a jegyen rajta van az adott cég emblémája, akkor az ember általában odafordul panasszal, ha megnézi a jegyet. Bár ha vasút, nekem is a MÁV jut az eszembe elsőnek.
Én kimerítettem a mondandóm. -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
janeszgol #31 üzenetére
Csakhogy itt nem alvállalkozóról van szó. A MÁV-Start egyszerűen szolgáltatást vásárol a MÁV Zrt.-től. Mint a többi vasútvállalat. Azonban a mozdonyvezetők, az őket vezénylők stb. a MÁV-Start alkalmazottai, semmi köze hozzájuk a MÁV Zrt.-nek.
-
janeszgol
félisten
válasz
philoxenia #30 üzenetére
Nem merem ráírni, hogy nem jogos. Szerződésben vannak. 100%-ig nem felelhet az alvállalkozó miatt, de lepöckölni sem pöckölheti le. Most arról van szó, hogy az ügyfél sem a kézbesítővel köt szerződést, hanem a postával, aki meg kiadja alvállalkozónak.
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
janeszgol
félisten
válasz
philoxenia #28 üzenetére
1.5 hónapja sehol. De példának vedd a Magyar Postát, mert ott dolgoztam legutóbb. És igen ott is volt panasz az újságra, amit külsős csinált. Egyszerűen megmondtam neki, hogy a postán kérjék el a külsős cég adatait és őket zaklassák. De mint kívülállók, ők nem tudhatták.
-
janeszgol
félisten
válasz
philoxenia #25 üzenetére
Akkor átirányítanak oda. Ez miért gond? Ha meg passzolgatnak, mint a labdát, akkor megírni valahol.
Szwrk.: ha a jegyen MÁV-Start embléma van ,akkor én automace odamennék. Ha csak MÁV Zrt, akkor meg oda. Aztán majd lesz valami.
-
bambano
titán
válasz
philoxenia #20 üzenetére
ugye te is érzed, hogy ez csak szőrszálhasogatás.
azoknak az utasoknak, akik kint dekkoltak a pusztában, tökmindegy, hogy hány cég és melyik miatt Máv a máv. (MÁV=Mindig Állunk, Várunk). -
janeszgol
félisten
válasz
philoxenia #22 üzenetére
Jó kérdés. Én úgy gondolom avval, aki szervezi a járatokat. Tehát nem a szerelvény tulajdonosával, nem a vezetővel, ha nem egy és ugyan az a cég. Ez talán itt a MÁV Zrt?
-
janeszgol
félisten
válasz
philoxenia #20 üzenetére
De bocsánat, engem mint utast ez miért kelljen, hogy érdekeljen? Az utasnak irreleváns, hogy melyik MÁV-csoport a felelős, hogy van-e elég ember vagy nincs. Egy szolgáltatásért fizet, ami menetidőhöz kötött. Ez a bejegyzés a vasútnál dolgozó(k) szemszögéből mutatta be az esetet, de gondolom voltak utasok is.
Elég szomorú, hogy a kultúránk és tehetségünk még mindig csak odáig terjed, hogy a munkahelyen az utolsó másodpercet is töltsük hasznosan, de ami munkaidőn kívül van (utasok ideje, a lejárt munka idejű vezető szabad ideje például), azzal senki nem foglalkozik. -
philoxenia
MODERÁTOR
A vasút Magyarországon már rég nem a MÁV. Létezik a MÁV-csoport, de ezek önálló gazdálkodásúak.
Olyan mintha a Win10 problémáit mosnád össze más operációs rendszerekkel. aka. mindig frissítget a számítógép, aztán mindig csak rosszabb lesz...Mondjuk az amit írsz az intercityről városi legendának tűnik...
Konkrét példa?
-
bambano
titán
válasz
philoxenia #17 üzenetére
viszont akkor látni kell, hogy a beszólós média hírek kiváltó oka mégiscsak a máv, hogy a máv így döntött.
vagyis a beszólások jogosak.
ha a máv nem akarja, hogy beszóljanak, akkor legyen tartalék.a politikai döntések hülyeségére a legjobb példa, amikor csökkenteni kell az utaskilométert, és ezért megszüntetnek járatokat. de annyi eszük sincs, hogy a járatokat párban kellene megszüntetni. így fordulhat elő, hogy x. intercity-t megszüntetik, de mivel a párját nem, ezért üresen elmegy a vonat a forduló állomásra, és onnan visszajön utasokkal.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
freeknight #16 üzenetére
Hagyjuk már a japán vasutat...
Nyugat-európai vasutak sem éppen említhetők egy napon a MÁV-val. De egyrészt történeti, (Trianon) másrészt politikai ( Politikai szereplők a MÁV-nál és a vasútépítésnél) irányba kellene elmenni, így inkább ne menjünk bele mélyebben.
Az említett helyeken tudtommal nem csináltak olyat, hogy nyilvánvalóan olyan időpontokban közlekedtetett vonatokkal tartanak politikai döntés értelmében életben vonalakat, mikor aligha lehet utasra számítani. [link] -
philoxenia
MODERÁTOR
Egyszerűen nincs tartalék a rendszerben. Amíg egy cég volt, minden mozdonyvezető a MÁV-nál dolgozott, simán levehettél egy vezért a közeli tehervonatról, hogy vigye el az IC-t A-ból B-be, ahol a rendes váltása lenne. Most a Startnak nincsenek feltétlenül tartalékai a közelben. Lehet, hogy három másik vasútvállalat mozdonya áll ott, de azok nem vehetők igénybe....
MÁV-nak egyrészt van, ISO 9001, másrészt mozdonyvezetője egy se... -
freeknight
őstag
válasz
philoxenia #12 üzenetére
Azt azért megnézném, hogy pl a japán vasútnál mikor történhetett volna ilyen... Vagy akár csak egy random nyugati vasútnál.
Kár védeni a MÁV-ot, ha csak nincs valami hurrikán, vagy természeti katasztrófa, az olyan nagyon komoly vis maior helyzetre, mint pl egy vihar fel lehet készülni normális szervezéssel.
-
bambano
titán
hagy tegyem hozzá, hogy arrafelé hajlok, hogy a mozdonyvezető döntését helyesnek tartsam.
nem mondom, hogy ne lennének érvek a tévedésnek gondolás mellett is, de egy olyan világban, amikor tákolás folyik az üzemeltetésben, ott jobb, ha szakadékszerűek a határok, és jobb, ha az emberek konokul ragaszkodnak hozzá. jobb, ha ezt teszi a vezető, mielőtt a hasonló kérések rendszeressé válnának. van egy félelmem, hogyha elvitte volna a vonatot, akkor ezt a managerek engedélyként értelmezték volna arra nézve, hogy további költségcsökkentéssel rendszeressé tegyék a normasértést. -
bambano
titán
az autómmal nem járok rendszeresen autópályán, és nem követi gps alapú rendszer a mozgásomat.
ezzel szemben az a vonat, ami minden nap közlekedik, és folyamatosan közli a helyzetét egy központi szerverrel, arról egy idő után már elég sok adat van, amiből matematikai módszerekkel ki lehet deríteni emberi beavatkozás nélkül, hogy az a vonat jó helyen van-e vagy sem. magyarul a központban 5-10 perc után tudni lehet, hogy az a vonat nem ott szokott lenni. ha pl. ez a vonat minden munkanap közlekedik, akkor két hét, 10 munkanap után már lehet tudni, hogy késik és/vagy nem jó helyen van.
tehát akkor a rendszer adhatna egy vészjelzést, ami alapján az ügyeletes irányítók eldöntik, hogy mi van, és megteszik a szükséges lépéseket. ezt amcsiban úgy csinálják, hogy van egy lista, hogyha ezmegaz a vészjelzés jön, akkor mit kell sorban ellenőrizni. és ha ezen a listán nincs rajta, hogy ellenőrizni kell, hogy a várható késéssel belefér-e még a vezető munkaidejébe, akkor rá kell tenni a listára. most ne menjünk bele mélyebben abba, hogy a vezető hátralevő tartalékidejét is simán lehetne géppel számolni...
erről szólna az iso 9001. ha lenne olyan a mávnak.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
freeknight #4 üzenetére
Melyik repülő közlekedik egy pilótával?
...és melyik van húsz órát egyfolytában a levegőben? Ne keverjünk már össze nem hasonlítható dolgokat.... Kényszerleszállás ilyen dolgokért is van, nemhogy komolyabbakért.
Egyébként nem akkora szenzáció ez. Gondolom Füzesabonyban váltottak volna. Ha a leváltó mozdonyvezető x órára jelentkezik, akkor nincs annyival hamarabb ott, hogy x+1 órakor már egy órával távolabbi helyen tudjon váltani. -
Doze
aktív tag
válasz
freeknight #4 üzenetére
Ha késve tud pl valahol felszállni, akkot azt elképzelem hogy pl az adott pilóta nem viszi már el a gépet... mert ilyen biztos van
-
bambano
titán
szerintem ez az eset egyértelműen a máv sara.
a vonat tipikusan az a közlekedési eszköz, aminek pontosan lehet tudni minden paraméterét, vagyis a mávnak tudnia kellett volna, hogy lejár a vezető munkaideje. Minden lehetősége meglett volna arra, hogy Gyöngyösre bekészítse a váltást. -
Freiherr
őstag
válasz
freeknight #4 üzenetére
Nekem nem úgy tűnik, ha igazak a leírtak. 22 perc múlva ott volt a váltás, közben meg volt két vis major, ami miatt lejárt a vezér ideje.
-
flymi
addikt
Nálunk már megszüntették szerencsére a mosót meg a lefejtőt is. Mosóvágányokat fel is szedték már nem is tudom mikor. Itt keringenek olyan történetek, hogy a tolveztől kérdezte anno a torony, hogy húzhatják-e már a vonatot, jött a válasz, hogy persze. Tolvez meg közben fent volt az öltözőben.
Régen voltak ilyen és ehhez hasonló dolgok. De akkor még két tartakék volt és tízszer ennyi dolgozó.freeknight: repülőnél persze más, nem fog a leváltó 10000 méterre felugrani leváltani. Vasútnál is kéne egy kis rugalmasság, de valahol érthető, ha lejárt az idő, akkor lejárt és kész. Én is ha lejárt a szolgálat, egész órakor leteszem a lantot és utána az se érdekel, ha összedől az állomás.
-
freeknight
őstag
A pilóták egyhuzamban 11 órát repülhetnek maximum, de érdekes, ott valahogy látják előre, tudnak tervezni, és nem nagyon szoktak ejtőernyővel kiugrálni, hogy császtok, nekem lejárt a munkaidőm.
Semmi baj a mozdonyvezetővel, a MÁV szervezőkészsége viszont katasztrofális. Bár ezt eddig is tudtuk -
Doze
aktív tag
Hasonló eset: te tolvezként irányíthatsz tolatást.... nem kocsirendezőként. Már ebből is volt baj errefelé, a rendelkező úgy dumál a rádióba a kocsirendezőnek mintha tolvez lenne... ja megállj aztán nem mi tehetünk arról hogy az egész állomáson 1 tolvez van... persze kérlelni lehet: de ha a kocsirendező irányítása alatt valami lesz, mindenkit megb@sznak. (jó oké huzzál határig vagy valami rendben)
Na meg a mosás... a mosókezelő adja az utasítást toljál/huzzál.... semmi köze a vasúthoz, de mégis bevett gyakorlat hogy adja az utasításokat, addig a tolvez durmol valahol.. anomáliák
-
cinemazealot
addikt
Na, ezt az írást kellene népszerűsíteni. Maxi respect!
-
flymi
addikt
MV-nek végig kell koncentrálni az egész utat, nem csak felpillantok néha a tablet mögül. Csúnya is volna. Személyvonatosnál meg aztán pláne, mert több száz ember is lehet a szerelvényen, itt életekről van szó.
Tehernél meg mérhetetlen sok pénzről.Nincs azzal semmi gond ha a 10. óra előtt egy perccel megáll és megvárja a leváltót, aki ha jól értelmeztem az írást, akkor a megállás után perceken belül ott is volt a helyszínen.
Ha tudja, hogy gond van/lesz elől (bizber/fvszakadás, stb...) akkor szól a diszpécsernek aki előre küldi a kollégát. Ennyi.a VEKE propellersapkás idiótái ->
Istenem ez mekkora volt.
Még nem hallottam erről az egyesületről.Épp tegnap láttam egy ?fejfájás csillapító? reklámot, amiben a hölgy azt mondja, hogy kétszázegynéhány percet kell naponta koncentrálnia...
Egy irodai dolgozónak talán, ha a kávéfőzést is beleszámítjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- BESZÁMÍTÁS! HP 15S-FQ1045NH 15 FHD notebook - i5 1035G1 16GB DDR5 512GB SSD Intel Graphics WIN10
- BESZÁMÍTÁS! AOC 24B1XHS 60Hz FHD IPS 7ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! HP EliteDesk 800 G1 TWR brand számítógép garanciával hibátlan működéssel
- Acer Aspire Vero - AV15 - 15.6"FHD IPS - i5-1235U - 16GB - 512GB - Win11 - 2+ év garancia
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Homepod Mini /// Újszerű // Számla + Garancia
- Apple iPhone 12 / 128GB / Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia / 100% akku
- LG 32GS95UE - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest