Új hozzászólás Aktív témák
-
maverick32
újonc
Nehany kerdesem lenne csak hozzad sepi ha lehetseges.A lacival mar komunikaltam es a felesege is nagyon nagyon sok hasznos infot kuldott de amit toled szeretnek kerdezni hogy kerultel a Wabihoz.Elotte volt e barmilyen gyakorlatod s ha nem hogy ment a vezetes a vizsgan.Ha veletlenul ezt mar leirtad valahol ne haragudj nem terhelnelek feleslegesen de ha nem valaszod mindenkepp koszonnem .Egy remenybeli jovobeli ujjonc.Irhatsz direkt a mailcimemre is.Valaszod megegyszer koszonom tisztelettel maverick32
-
Gradilaci
tag
-
Sepi84
csendes tag
Sziasztok!
Itthon vagyok és jelentkezem. Azt,hogy hogyan értem haza majd olvashatjátok blogomban.
Wabifos- engedd meg hogy majd én eldöntsem,hogy tényleg fos-e a cég. Én nem hallottam még róla kinn rosszat.Csak olyan soföröktől akik nem is dolgoznak a cégnél. Ha apádnak annyira rossz édesapádnak a cégnél akkor miért nem megy el. én így is kb 3-szor keresek többet az eddigi fizetésemhez képest. Így joggal hihetem azt hogy nem estem pofára.
-
SzalaiG
addikt
Mizu Lacival? Hol van? Hazaért?
-
radamsky
senior tag
válasz
gradilacine #288 üzenetére
biztam benne kapunk karácsonyi ajándékot
-
007Sumi
csendes tag
válasz
gradilacine #288 üzenetére
A képek a Picasa-n megtekinthetöek lesznek, vagy a 22-ik rész megjelenése után?
-
gradilacine
csendes tag
A tanulójárat 2. elkészült, csak elfogadásra vár.
-
August Rush
csendes tag
Az az érdekes, hogy úgy állítja be, mintha a fuvarozó vállalkozások tehetnének a kialakult fuvarozási rendszerről, szokásokról.
Egyébként az eszetlenség furgonos munkáknál is iszonyatos: hányszor jöttem haza egy darab dobozzal, aminek a súlya talán ha másfél kg volt, csak mert az itt egy cégnek annyira de annyira kellett 12 órán belül a kontinens nyugati feléről. Vagy például amikor a nyári leállások után az Audi egyik német beszállítójához odarendeltek 70 magyar furgont, mert így ha le is robban 1-2, még mindig ott a többi. És mindegyik autóra egy paletta árut tettek (kettő felmehetett volna súly alapján). Nem ismerem a pontos adatokat, de szerintem 70 furgon több kormot és egyebet bocsát ki, mint 3 kamion...
-
gumikacsa20
csendes tag
válasz
pompi194 #283 üzenetére
A vasút igenis környezetbarátabb gyorsabb stb, de csak akkor ha nagy tételről van szó. Például olyanokért hogy angolbol kell 20 tonnan papír meg ilyenek ezekért nem érdemes vonatot elindítani. De azt a sok gabonát amit hordanak olaszba a kamionok azt már érdemes lenne vasútra rakni. Egy vonattal akár 2500-3000 tonna gabona is eltud menni, le lehet osztani hogy ez hány kamionra megy fel. Ha 3000 tonnával számolunk és kb 25 tonna felmegy egy szerelvényre akkor 120 kamion kell ahhoz hogy elvigyék azt a 3000 tonna gabonát, vonattal meg egyszerre eltud menni az egész és az utak se rongálódnak.
-
pompi194
csendes tag
Az ilyen sok hülye barom nem is ért semmihez de veri magát h vasút meg ilyenek de nem gondol bele
menjen a pi..ba
-
007Sumi
csendes tag
Bizonyos szinten van igazság abban ami le van irva, de azért ha bele gondol az ember egy kicsitt észre vehetné, hogy ha nem lennének ilyen szállitmányozási cégek és nem csak a waberersröl van szó akkor a magyar piac se lenne ilyen gazdag se élelmiszerben se bármilyen más háztartási cikkekben. Lehet, hogy környezet szenyező de más országokban is vannak ilyen és még ennél is nagyobb cégek...
-
SzalaiG
addikt
-
gamek!ller
őstag
válasz
gradilacine #278 üzenetére
Tényleg nem akarok ezen vitázni, de az smsbe miután elolvastam 5 volt
-
joebacsi73
csendes tag
válasz
August Rush #277 üzenetére
Ez hihetetlen! Megakadt a tű???
-
gradilacine
csendes tag
válasz
joebacsi73 #276 üzenetére
Így van, de már lehiggadt és rájött,hogy a két méter az 5*2 volt.
Holnap még pihi és 23-án reggel indul a busz hazafelé. -
joebacsi73
csendes tag
Nem baj, lezárjuk a vitát és szurkolunk a Laci bácsinak, hogy minél hamarabb jusson haza szeretteihez, és ne legyen több "2 méteres" élménye!
-
bul07
nagyúr
ha ezt tudom hogy ez lesz belőle nem hozom fel ezt a témát
amúgy én úgy tanultam egykoron hogy szabálytalan jobbról előzni lakot területen kívül -
Quiksilver
aktív tag
válasz
gumikacsa20 #272 üzenetére
Akkor tőled is és kovacszolt is hivatalosan elnézést kérek...ezek szerint nem jól emlékeztem
-
joebacsi73
csendes tag
válasz
August Rush #271 üzenetére
Hogy én mennyire nem bírom az olyan embereket, akik felcsatolják a szemellenzőt, és csak szajkózzák az általuk vélt dolgokat. Pláne, ha az a dolog butaság. És mindig úgy érzik, hogy nekik kell kimondani az utolsó szót
Sebaj, boldog karácsonyt! -
gumikacsa20
csendes tag
válasz
Quiksilver #269 üzenetére
Kellett a furgonokra is árufuvarozói, legyen az belföldi vagy nemzetközi de kellett. De! Papír szerint ezt tavaly szeptember 1-től eltörölték, tehát elvileg 3.5 tonna össztömegű járgányra nemkell már árufuvarozói papír, de ez nem azt jelenti hogy a cégek nem is kérhetik. Attól ugyanúgy követelhetik a furgonos pilótától hogy legyen neki meg a papírja csak akkor ültetik a kormány mögé.
-
August Rush
csendes tag
válasz
kovacszolt #268 üzenetére
Bocsáss meg, a gondolataidban nem tudok olvasni, így csak az marad amit írsz. Márpedig külön bekezdésben jelen időt használtál, így talán számodra is meglepő, de azt jelenti, hogy véleményed szerint most is kell az árufuvarozói. Ha esetleg a 2008-as állapotokra gondoltál, akkor legközelebb azt is írd és nem hozod magad ilyen kényelmetlen helyzetbe.
-
kovacszolt
csendes tag
válasz
Quiksilver #269 üzenetére
A BÁF B kategóriától indult, a GKI C kategóriától.
-
Quiksilver
aktív tag
válasz
kovacszolt #266 üzenetére
Isten ments, hogy kötekedjek, de a GKI (és az akkori BÁF) nem C1; C (és C1+E; C+E) kategóriás jogosítványhoz van kötve? Emlékezetem szerint ez így van, de ha nem jól tudom, akkor javíts ki nyugodtan. (of course emberséges hangnemben
)
-
kovacszolt
csendes tag
válasz
August Rush #267 üzenetére
Nem megy ez neked, ezt is kihagytad: "ha 2008 decemberében tegyük fel már sprintereztél", meg még rengeteg dolog kimaradt szelektíven.
-
August Rush
csendes tag
válasz
kovacszolt #266 üzenetére
Te!
Tudom, régen volt már, bemásolom neked:
"Ha díj ellenébe végzel árufuvarozást, akkor szerinted nem kell árufuvarozói..."
-
kovacszolt
csendes tag
válasz
August Rush #265 üzenetére
És ki beszélt 2009.09.09. utánról, ha előtte is furgonoztál ezekkel nem voltál tisztába:
- ha saját autoval, saját árut vittél akkor, csak a "B" kategoria kellett 3,5 tonna össztömegig, árufuvarozoi engedély nem kellett,
- ha saját autójával, más áruját szállítottad 3,5 t össztömegig: "B" kat+ árufuv.engedély,
- ha más autójával, más áruját szállítottad 3,5t össztömegig: "B" kat + árufuv engedély. -
August Rush
csendes tag
válasz
kovacszolt #263 üzenetére
Csak azért, mert rendes vagyok. Mint írtam, lehet arcoskodni, csak hosszútávon nem kifizetődő.
"Üdvözlöm!
,,B" kategórival rendelkezők, ha árufuvarozási tevékenységet kívánnak folytatni belföldön, külföldön, akkor jelenleg már nem kell nekik árufuvarozói szaktanfolyamot letenni. Viszont ha fuvarozói vállalkozást szeretne indítani ahhoz szükséges a vállalkozói képzés letétele. Az állásvállaláshoz előírt belföldi és nemzetközi képzés és vizsgarend a 89/1988. (XII.20.) MT rendelet 2009. szeptember 9.-től életbe lépő módosítása okán megszűnt.
Tisztelettel:
Takács András
Nemzeti Közlekedési Hatóság" -
kovacszolt
csendes tag
válasz
August Rush #259 üzenetére
Látom nem érted, ha 2008 decemberében tegyük fel már sprintereztél és 130km/h-val mentél, feltételezem autópályán, akkor szerinted mi volt a gond.
Ha díj ellenébe végzel árufuvarozást, akkor szerinted nem kell árufuvarozói, így gondolta a GLS is amíg nem kapta meg a büntetét, azután a sofőrök saját költségén mindenkivel elvégeztette a belföldit.
-
August Rush
csendes tag
válasz
Fuxsanyi #260 üzenetére
Mivel ez nem elmélet, megnyugtathatlak, hogy a kamionosok nagyon hálásak ezért a gesztusért és nagyon is tudják miért húzódok be.
A leállósávban haladni életveszélyes még belátható útszakaszon is, ráadásul az általam említett manőverrel szemben tiltja a kresz (nem véletlenül). Győzködni nem fogok senkit tényleg, mivel nem célom a módszer terjesztése, de elhiheted, látok mindent. Nem csak azért, mert nem egy rántással váltok sávot, nem kell kapkodni, hanem gondolj bele, ha 40-50 km/h-s különbséggel közeledsz, akkor jóval előbb áthúzódsz a belsőbe, minthogy egyáltalán a kamiont utolérnéd. De már előtte is, kihúzódom a sáv belső vagy külső széléhez (attól függően, hogy a mögöttem lévő éppen hol van) és így bőven van annyi hely, hogy látom a kamion mögötti részt is. Biztosan sokaknak furcsa ez, hiszen itthon az a divat, hogy belepillant a tükörbe és már megy is. Németországban nem sokáig maradnának élve ezek a magyar huszárok.
-
Fuxsanyi
csendes tag
válasz
August Rush #259 üzenetére
"Ha te 130-cal közeledsz, akkor bőven látni foglak a tükörben még mielőtt utolérnéd a kamiont, vagy egyáltalán az előzésbe belekezdenél. Azt egyébként remélem mondanom sem kell, hogy mint minden manővernél, a körültekintő hozzáállás elengedhetetlen."
Ha én a kamion mögött megyek ugyanabban a forgalmi sávban a Ford Focusommal és Te meg előtte a Sprintereddel és a kamion a GradiLaci DAF-ja, akkor Te belőlem semmit sem fogsz látni egészen addig, amíg ki nem megyek mögüle, hogy előzésbe kezdjek. Én Peugeot Boxeren szocializálódtam, kb. sejtem, hogy mit lehet ezekből látni. De nem is ez az érdekes, hanem az, hogy Te egy lassabb sebességű járművel a belső sávba húzódsz egy gyorsabb jármű elől. Szerintem szegény kamionos is csak néz ki a fejéből, el sem tudja képzelni, hogy mit akarhatsz. Kíváncsi lennék GradiLaci és más kamionosok véleményére. Én inkább a leállósávba mennék, ha már nem vagyok hajlandó a megengedett sebességet felvenni az autópályán. Szerintem az általad követett gyakorlat több ponton is ütközik a KRESZ szabályokkal és elég balesetveszélyes. Na de mind1, ez a Te dolgod! Csak baj ne legyen belőle!!
-
August Rush
csendes tag
válasz
Fuxsanyi #255 üzenetére
Ha te 130-cal közeledsz, akkor bőven látni foglak a tükörben még mielőtt utolérnéd a kamiont, vagy egyáltalán az előzésbe belekezdenél. Azt egyébként remélem mondanom sem kell, hogy mint minden manővernél, a körültekintő hozzáállás elengedhetetlen.
@kovacszolt: szerintem teljesen egyértelmű, hogy az adott szövegkörnyezetben a kikerülést nem mint kresz alapfogalmat használtam, mindenesetre jellemző, hogy joebacsi kollégához hasonlóan semmi másba nem tudtál belekapaszkodni. Nagyon hangzatosak ezek a határozott kijelentések, de sajnos a lufi tartalmával egyenlőek.
Nem tisztem védeni a GLS futárokat, azonban nagyon nem mindegy, mi, milyen kontextusban és miként hangzik el. Hiszen igaz, autópályán a megengedett legnagyobb sebesség 130 km/h. Az egy más kérdés, hogy 149-ig nem büntetnek meg. Az meg megint másik, hogy kinek mennyit csal az órája: például az általam vezetett Sprinter óraállás szerinti 130-nál valójában 122-vel haladt csupán. A stílusod és a hozzáállásod alapján nem lepődnék meg ha valami ilyesmiről lenne szó, általad sarkítva.
Hány kamionosnak, rendőrnek, stb. bizonygattam én már, hogy 3,5 tonna alatt nincs szükség árufuvarozói vizsgára, se belföldire, se nemzetközire. Mindegyik nagy okos volt, míg meg nem lengettem előttük az NKH erre vonatkozó nyilatkozatát...
-
gumikacsa20
csendes tag
válasz
Carlo009 #234 üzenetére
Megint beszélsz hülyeséget inkább csöndbe maradtál volna. Honnan tudod hogy pár másodperc múlva az előtted lévő kamionok össze fognak menni? Amúgy a tempomat azonnal kikapcsol miest rálépsz a fékre, vagy ha nem automata váltós az autód akkor kuplungoláskor is kikapcsol.
-
Fuxsanyi
csendes tag
válasz
kovacszolt #256 üzenetére
Na de a KRESZ valahol megemlíti, hogy nem váltogathatok sávokat folyamatosan. Nekem ilyenkor két sávot kellene váltanom oda és ugyanannyit vissza! Ezenkívül egymáshoz viszonyítva nem vagyunk egymáshoz képest közös forgalmi szituációban, hiszen teljesen más sávokban közlekedünk. A másik mintha egy másik úton menne. Ráadásul én az összes szabályt betartom, nem úgy, mint a másik!
Csak hogy ne tüntessem fel magam nyeretlen kétévesnek, '86 óta van jogsim és legalább 750E km van a lábamban túlnyomórészt személyautóval, de kis árúszállítóval, teherautóval és motorral is közlekedtem már nagyobb távokat.
-
Fuxsanyi
csendes tag
De imádom az ilyen vitákat!
August Rush!
Te komolyan azt állítod, hogy bandukolsz 70-80-val a legszélső sávban és ha egy kamion utolér szabályos 80-90-nel, akkor behúzódsz előle a belső sávba? Jól értem? Mert ha igen, akkor ezt nagyon beteg dolognak kell nyilvánítanom.
Csak abba érdemes belegondolni, hogy Te mész 70-nel, a kamion megy 85-tel, és a kamion mögött jövök 130-cal. Te behúzódsz a kamion elől a belsőbe, én meg nekiállok előzni 130-cal a kamiont! Akkor most ki az okos?
joebacsi73:
A párhuzamos közlekedés szabályairól:
Minek számít az, hogy felhajtok az autópályára Sz.Fehérvárnál Pest felá, megyek a jobbra tarts szabályai szerint a szélső sávban 130-cal és utolérek egy, a középső sávba 110-zel haladó Suzuki Swiftes idős hölgyet, anyósülésen egy csivavával. Mi ilyenkor a helyes eljárás a részemről?
-
kovacszolt
csendes tag
válasz
August Rush #253 üzenetére
Bocs, de nagyon kevered a foglmakat. Kikerülés meg előzés tudod mi egyáltalán. Autópályán te semmit nem csinálhatsz a jobb oldalon max. nézed, hogy leelőznek. Emlékszem, amikor árúfuvarozóira mentem, a furgonos futároknak fingja nem volt mi az a belföldi, meg minek kéne nekik egyáltalán. Szerintük az autópályán simán lehet menni 140-el. Meg ehhez hasonló marhaságokat összehordtak 10 éves GLS múltjukkal.
-
August Rush
csendes tag
válasz
joebacsi73 #252 üzenetére
Valóban a kikerülésen volt a lényeg abban a mondatban, nagyon ügyesen megtaláltad!
Talán annyi szerencsém lesz adott esetben, hogy olyan "szakemberrel" kerülök szembe, akinek nem jelent gondot a fogalmak értelmezése és a szövegértése is legalább átlagosnak mondható.
No mindegy, tényleg nincs szándékomban az ismételgetés, úgy gondolom, akit komolyan érdekel a manőver szabályosságának alátámasztása, az megtalálhatja az eddigi hozzászólásaimban.
Neked pedig kellemes ünnepeket kívánok, szerencsére a rossz értelmezéseddel senkit sem fogsz veszélybe sodorni, bár csak mindig ilyen ártatlan dolgokban lenne tévedés!
-
joebacsi73
csendes tag
válasz
August Rush #251 üzenetére
Hát, lehet, hogy jobban értek a kreszhez, mint te. És én nem téged akarlak meggyőzni (mert már látom, hogy ez nem fog menni), hanem csak arra akarok rávilágítani, hogy amit elmondásod szerint csinálni szoktál, az nagyon gáláns, de ugyanúgy szabálytalan, mintha balról előzne téged a kamion.
És ha már a fogalmak keverésére terelted a szót, ezt írtad:
"Az autópályán előzés pedig rémesen egyszerű, utolérsz egy lassabb járművet, irányt változtatsz (párhuzamos közlekedés esetén ugye ez a sávváltás), kikerülöd, majd ismét irányt változtatva visszatérsz a saját sávodba és haladsz tovább."
Kikerülés??? Akkor ki is keveri a fogalmakat? A kikerülés a kresz szerint álló jármű melletti elhaladás... Na mindegy.
Egy a lényeg: a manőver szabálytalan. Ezt legjobban úgy ellenőrizheted, hogy legközelebb akkor csinálsz ilyet, amikor rendőr van a közelben, és ha meg akar büntetni, akkor nem ismered el a szabálysértést, így az ügy egy szakemberhez kerülhet (Illetékes városi rendőrkapitányság-Közlekedési Osztály-közlekedési előadó), aki majd szépen el fogja neked magyarázni, miért is nem helyes, amit csináltatok, valamint kis pénzbírságra is számíthattok. De szerintem egyszerűbb és olcsóbb is, ha csak érdeklődés szinten írsz mondjuk bármelyik rendőrség közlekedési osztályának, vagy mondjuk egy igazságügyi közlekedési szakértőnek egy szép levelet, és megkérdezed erről a véleményét. Sok sikert!Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy én is megköszönjem Lacinak az idei munkáját, amivel sok embernek sikerült pár élvezetes órát szereznie írásaival. Remélem, meghozza gyümölcsét, és a logout versenyt is megnyeri. Én szavaztam, tegyétek ti is azt, ha még nem tettétek!!!
És Kellemes Ünnepeket mindenkinek! (még azoknak is, akkor szabálytalankodnak néha!)
-
August Rush
csendes tag
válasz
joebacsi73 #249 üzenetére
Leírhatnám újra, de láthatólag nem vagy tisztában az alapvető fogalmakkal és önkényesen összevonsz egymástól teljesen független dolgokat, így nem sok értelme lenne az ismétlésnek.
A már többször emlegetett járműoszlop az előző jármű belső sávban huzamosabb tartózkodásának feltételeként írja a jogszabály, de ezt felhozni értelmetlen, mivel előzésről szó sincs abban az esetben ha a gyorsabb, elhaladó jármű a párhuzamos közlekedésben kijelölt külön forgalmi sávban halad.
Az autópályán előzés pedig rémesen egyszerű, utolérsz egy lassabb járművet, irányt változtatsz (párhuzamos közlekedés esetén ugye ez a sávváltás), kikerülöd, majd ismét irányt változtatva visszatérsz a saját sávodba és haladsz tovább.
Még annyit, hogy ne értsd félre a szándékaimat, nem akarlak én semmiről meggyőzni, az már az első hozzászólásodból kiderült, hogy semmi értelme próbálkozni. Csupán annyi a célom, hogy akik olvassák, ne csak a tévesen berögzült és hibás elképzelést lássák. További szép napot!
-
joebacsi73
csendes tag
válasz
August Rush #248 üzenetére
Mégsem tudom megállni, ne haragudjatok. Csak azért, hogy a félreértéseket elkerüljük.
Igaz, amit kimásoltál a jogszabályból. Csak azt nem vetted észre, hogy itt pont azon van a hangsúly, hogy "folyamatosan haladó járművek". És ha elolvasod majd a jogszabály magyarázó részét is, akkor fogod tudni, hogy ez azt jelenti, hogy mindkét sávban kialakul egy járműoszlop, és ha az egyik sor gyorsabban halad, mint a másik, na az nem számít előzésnek.
Példa: ha van egy stau (mint oly gyakran) mondjuk az A8-on, és az új három sávos részen mennek összefüggő járműoszlopban a járművek, és mondjuk a külső sáv (kamionokkal tele) gyorsabban halad, mint a másik kettő, és a fejünk fölött piroslik a tehergépjárművel előzni tilos elektromos kijelző tábla, akkor nyugodtan mehetünk gyorsabban, mint a személyautók a másik sávban, hiszen ez nem számít előzésnek.
De! Ha üres a pálya, és én a tiltótábla ellenére kamionnal elhaladok egy másik, normálisan haladó, nem műszaki hibás jármű mellett, ráadásul jobbról, akkor szabálysértést követek el.
Még egyszer hangsúlyozom, hogy ha igaz lenne, amit te leírtál az előbbiekben, akkor autópályán egyáltalán nem lehetne értelmezni az előzés fogalmát, így nem lenne értelme az előzni tilos táblának sem.
És azt fenntartom, hogy az előzésnek semmi köze ahhoz, hogy történt-e sávváltás, vagy nem. -
August Rush
csendes tag
válasz
joebacsi73 #246 üzenetére
Ne haragudj, de most már egyértelműen szándékosan mellébeszélsz. Persze lehet a motoros előzésről beszélni, de az általam vázolt helyzetben a sávváltással kezdődik meg és fejeződik be az előzési manőver (kamion vs furgon).
Bemásolom neked újra, nem szeretném újrakezdeni az egészet másodszorra is, szóval álljon itt a lényeg:
c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás.
Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek. -
Sziasztok!
Az elejétől fogva követem a naplót, néha még 1-2 hozzászólást is 'elkövettem'. Ezúton szeretném megköszönni Lacinak és a családjának azt a munkát és áldozatot, amit a naplóért és ezáltal értünk hoztak. Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok mindenkinek, remélem Laci is, Sepi is hazaér időben, egészségben a családhoz. :-)
-
joebacsi73
csendes tag
válasz
August Rush #244 üzenetére
Na jó. Még egy utolsó, de aztán tényleg nem szólok semmit. Az előzésnek semmi köze a sávváltáshoz. Úgy is előzhetek (mondjuk motorkerékpárral egy nyomon haladót), hogy nem váltok sávot. Na mindegy. A lényeg, hogy az előzés mozgó jármű melletti elhaladás (akár sávot váltottam előzőleg, akár nem). És mivel itt ez valósul meg, ezért szabálytalan.
Amúgy amiről te beszéltél, annak az a feltétele, hogy összefüggő kocsisor (járműoszlop) alakuljon ki mindkét sávban. De mivel te azt mondtad, hogy ezt akkor csinálod, amikor a belső sávban sehol senki nincs, ezért ez sem áll fenn.
De tényleg mindegy, nem ide való ez a vita. Én tudom, hogy igazam van, és ha megkérdezel egy szakembert, ugyanezt fogja mondani. Direkt nem rendőrt írtam most, mivel szerinted azok nem értenek ehhez, bár szerény véleményem szerint egy közlekedési rendőr (nem pedig egy nyomozó, vagy sima járőr) ért hozzá, hiszen ezzel foglalkozik nap, mint nap.
Okosak legyetek! -
August Rush
csendes tag
válasz
joebacsi73 #243 üzenetére
A 36. paragrafus második bekezdésében olvasható az a kiegészítés, ami miatt tulajdonképpen megfoghatatlan és nem büntethető az általam felvázolt manőver:
Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
Nem áll szándékomban szét-offolni a témát, de a téves információk végett válasz nélkül sem hagynám a dolgot.
-
August Rush
csendes tag
válasz
joebacsi73 #242 üzenetére
Előzés párhuzamos közlekedés esetén nagyon leegyszerűsítve a következő mozzanatokból áll: utolérés - sávváltás - elkerülés - sávváltás. Na most az amiről te beszélsz, egyértelműen előzés, hiszen sávot vált egyértelműen abból a célból, hogy elkerülje a lassabb járművet. Az általam felvázolt esetben ezzel szemben a kamion halad a saját sávjában, semmiféle manővert nem hajt végre. ÉN váltok sávot, de mivel nem előzök, semmi szabálytalan nincs a dologban.
Remélem így már sikerül megérteni, de szívesen válaszolok, a rendőrnek is örömmel elmagyarázom, bár sajnos ők sem állnak jobban az átlag magyar autósnál ha kresz-ismeretről van szó.
-
joebacsi73
csendes tag
válasz
August Rush #241 üzenetére
Amúgy ez a kreszből egy idézet:
"36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad."
Tehát, ha nem előzés, akkor miért szerepel ez a szó itt? Amúgy az egészet elolvashatjátok itt: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
És én ezzel a témát le is zártam, elvégre Gradilaci kollégánk nagyszerű írásainak fóruma nem ilyen vitákra való...
Szép napot mindenkinek! -
joebacsi73
csendes tag
válasz
August Rush #241 üzenetére
Szóval ezek szerint felesleges kitenni a teherautóval előzni tilos táblát, mivel ha egy teherautó a belső sávban "elhalad" egy lassabb jármű mellett, az szerinted nem számít előzésnek. Hajrá, kollégák! Szabad a "haladás"!!!
Csak győzd megmagyarázni a zsernyáknak, ha leköveted a következő parkolóba a villogó lámpáit...
-
August Rush
csendes tag
válasz
joebacsi73 #240 üzenetére
Sajnos rosszul tudod. Pontosabban kevered a fogalmakat, ugyanis előzni valóban tilos jobbról, viszont párhuzamos közlekedés esetén a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.
Amibe esetleg bele lehet kötni az a jobbra tartási kötelezettségem, de ez egy nagyon hanyagul megfogalmazott szabály, ugyanis nincs konkrét (nehéz is lenne ilyet megállapítani) távolság, időtartam megadva. Plusz ezt maximum azon a rövid szakaszon lehet rajtam számon kérni, amíg a kamion mellém nem ér. Szóval ez a fajta manőver semmilyen szempontból nem szabálytalan.
-
joebacsi73
csendes tag
"Nagyon egyszerűen meg szoktam oldani az engem utolérő kamionosok gondját, figyelem a belső sávot és amikor nagyobb lyuk van, átsorolok. Ő szépen elhalad mellettem (ez nem számít előzésnek), megköszöni, én visszasorolok és mindenki boldog."
Sajnos nem igaz, hogy ez nem előzés. Én oktató voltam, tudom. Minden mozgó jármű melletti elhaladás előzésnek számít, akár jobb, akár bal oldalról történik. Ráadásul ez dupla szabálysértés, mert párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten lakott területen kívül jobbról tilos az előzés.
-
August Rush
csendes tag
Semmi sem lesz, az M7-esen a Balaton irányába Székesfehérvárig már most is előzési tilalom van, nagyjából mindenki tesz rá magasról. És amíg nem lesz bekamerázva itt is a pálya mint a németeknél, addig minek is izgulna.
Egyébként nem olyan nagy gond ez, én furgonozom és bizony néha, miután lerakodtam itthon, 70-80 körül totyogok a pályán, ha esetleg sietős volt a kanyar és a fogyasztásom meghaladta a normát. Nagyon egyszerűen meg szoktam oldani az engem utolérő kamionosok gondját, figyelem a belső sávot és amikor nagyobb lyuk van, átsorolok. Ő szépen elhalad mellettem (ez nem számít előzésnek), megköszöni, én visszasorolok és mindenki boldog.
-
bul07
nagyúr
örülök hogy el tudta kerülni az ütközést
kiváncsi lennék hogy Lacinak mi a véleménye januártól érvényes előzési tilalomról menyire lassítja meg ez az ő közlekedését, mert hogy a cégvezetők sírnak ú most mi lesz ez valahogy nem tűnik valósnak
-
gradilacine
csendes tag
válasz
gumikacsa20 #233 üzenetére
Csak a tanulójárat lesz benne.
-
gumikacsa20
csendes tag
Az új naplóba csak a tanulórész második fele lesz benne vagy hozzá lesz szerkesztve vagy azis amikortól sepi nincs már Lacival?
Remélem sikerült megnyugodnia Lacinak az eset után, biztos sz@r lehetett végignézni ahogy előtte balesetezik egy másik kamion
-
Aron93H
csendes tag
válasz
gamek!ller #227 üzenetére
Ez melyik autópályán történt?
Ilyenkor fontos, hogy bármennyire is benn van a tempomat, jobb láb mindig legyen ott a pedál előtt, ha ilyen történik...
-
SzalaiG
addikt
válasz
gamek!ller #227 üzenetére
Mikorra ér haza?
-
schummy
tag
válasz
gamek!ller #227 üzenetére
basszus :S
a lényeg azért benne, hogy jól van, gondolom az ijedtségen kívül, remélem az előtte levő autósoknak sem történt semmi baja -
gamek!ller
őstag
Apu ma "újjászületett".. A német autópályán előtte karambolozott egy másik kamion és keresztbe csúszva ~2 méterre az előtte levőtől állt meg..
-
pompi194
csendes tag
Remek könyv én is ismerem
-
Grafiqs
őstag
Amennyire én tudom (bizonyos belsô körökbôl, Laci tudja...) jelenleg sem egy homogén cég a Wabi. Sok-sok kisebb-nagyobb cégbôl áll, melyeknek a tulaja a Wabi. Ahogy halottam ezeken belül lesz átszervezés. Tehát nem mindenki fog a nagy Wabihoz tartozni közvetlenül, hanem a munkáltatói jogokat fogja valamely a Wabi tulajdonában álló kisebb cég gyakorolni.
Biztonságos és mielőbbi hazaérést Laci úrnak és Sepinek!
G
-
panizzi
aktív tag
Ajánlom mindenki figyelmébe (aki nem ismeri):
Moldova György : A pénz szaga (1986)
Sokan még nem éltek akkor, tanulságos történetek vannak, még a wifi és gps mentes világból.
„Az országút az otthonom
Ott alszom, ahol tudok…” -
gradilacine
csendes tag
-
SzalaiG
addikt
Eldurvult a hóhelyzet. Már a repteret is lezárták. Mi hír a fiúkról?
Hol töltik a hétvégét? -
SzalaiG
addikt
válasz
gradilacine #216 üzenetére
Hazajut.
Kitartás!
-
gradilacine
csendes tag
válasz
potyautas #215 üzenetére
Igen egyenlőre ez a verzió van most .
Figueres-ből indult ma kb 9:45-kor. Pár perce kaptam meg, hogy 718km-t tett meg 1 szünettel.
Dijon környékén van, keres netet, talán tudunk beszélni.most olyan érzésem van, mint tavaly volt, hazajut-e .....Hú nem kívánom senkinek sem ezt az érzést. -
potyautas
tag
válasz
gradilacine #214 üzenetére
Az egy fél műszak, és több mint 400km. Oda kell elvinni a kamiont üresen?
-
gradilacine
csendes tag
válasz
Carlo009 #212 üzenetére
Konkrétumot nem tudok, mi feleségek aggódunk ér drukkolunk értük, hogy karácsonyra itthon legyenek.Legutoljára felesége Lengyelországból kapott híreket ma délelőtt Sepitől
Laci Sassnitz-ban száll fel a buszra 21-én de ezen a napon rak le Bremen-ben délelőtt.
Kezdődik az aggódás -
Carlo009
tag
Vajon Sepiéknek milyen útjuk lehet? Balti tengeren milyen az időjárás, hány fok van. Tallin-Helsinki.
Finnország azt mondják jó hely. -
Asifan
tag
Én is olvastam az újságban, Gyuribá mondta, hogy több kis részre osztják a céget.
-
gradilacine
csendes tag
válasz
gumikacsa20 #208 üzenetére
Karácsonyra haza tudjanak jönni, így négykézbe viszik az autót!
Aron93H:
Ha ott olvastál erről, és biztosat nem tudsz,lehet azért, mert Laci sem.Megkeresték konkrétum nincs, tehát minden megy tovább a régi verzió szerint.
-
Aron93H
csendes tag
válasz
gamek!ller #206 üzenetére
Utóbbi időben egyre több helyről hallom, hogy megszűnik a cég, vagy felosztják kis alvállalkozók között stb.. Jóapád is irt erről valamit, bocsi ha félreértettem
"Szeretnem megemliteni, hogy mar engem is megkeresett a fonokom egy ajanlattal, januartol. Tehat folyik a nagy kiszervezes, a vegen tenyleg az lesz, amit csiripelnek a verebek, hogy az "anyacegnel" alig marad kocsi."
-
Aron93H
csendes tag
Tényleg felosztják a céget? Ez miből áll, és hogy fog kinézni?
-
pompi194
csendes tag
Biztos jó idő van
Legalábbis jobb mint itthol nálunk most -9 vanszinte süt
-
SzalaiG
addikt
A Sepi blogról van valami infó?
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Ilyen a Huawei Watch 5 és új érzékelője
- Háztartási gépek
- Hajmeresztő ajánlat: 34,5 milliárd dollárért vinnék a Google Chrome böngészőjét
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Renault, Dacia topik
- E-roller topik
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A16, Samsung Galaxy A26, Samsung Galaxy A36, Samsung Galaxy A56
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest