Új hozzászólás Aktív témák
-
pècsimunkás
addikt
Holnap viszik ki az e- bikeomat Németországba, de èn csak vasárnap megyek vissza, ès, hogy ne legyek bringa nèlkül, ma vettem egy ilyet: [kép] [kép]
Konkrétan erről van szó: [link]
Nem túl drága, nem is túl olcsó...
Teleszkóp, tárcsafék, meg tetszik is.
Ha nèha itthon vagyok, teljesen jó lesz...Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #7150 üzenetére
Nem arról van szó, hogy boszorkánykonyha, hanem arról, hogy gyártói támogatás nélkül lehetetlen ezeket megbízhatóan szervizelni. Vagyis nem lehetetlen, de ha valaki erre akar ráállni az egész embert kíván. Egy általános kerékpárszerviznek így is van egy csomó feladata, ezt így nem lehet bevállalni, hogy se alkatrész, se semmi nincs hozzá, mindent oldjál meg. Illetve ha már a tervezésnél, összeszerelésnél nem veszik figyelembe a szerelhetőségét a motornak az egy csomó hibaforrás amikor szétszeded és összerakod. A nyomatékszenzorok nagyon könnyen sérülnek, utána honnan szerzel hozzá? Ráadásul a csapágyak nem szabvány kerékpár csapágyak, nem is tudod klasszikus kerékpáros szerszámokkal bontani. Hidraulikus prés kell bizonyos részeihez. Szerintem közelebb áll az autóiparhoz egy ebike középmotor felépítése mint a kerékpáriparhoz. Nem lenne ez megoldhatatlan feladat, ha lenne hozzá dokumentáció, alkatrész, tehát valamiféle gyári támogatás. Itt az a probléma, hogy nem is cél a szervizelhetőség, a motorokat a gyártók nem akarják kiengedni a kezükből. Persze a gazdasági helyzet romlása még változtathat ezen, ha majd visszaesik a kereslet, előtérbe helyeződik a fenntarthatóság, de ez egyelőre úgy tűnik nem szempont, ha elromlik vegyél újat. Jelenleg ez a mentalitás gyártói oldalról.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #7152 üzenetére
Ez gondolom szabályozás kérdése is. Úgy tudom -de javítsatok ki, ha tévedek-, hogy az autógyártók is kötelezve vannak az alkatrészellátásra a gyártástól számított X évig. Más kérdés, hogy ez mit jelent. Nekem az EV-vel hajtmű problémám volt, amit gariban javítottak. Beszéltem a szerelővel a márkaszervizben, és ő mondta, hogy nincs hozzá javítókészlet, az egészet úgy ahogy van, cserélni kell (1,7M volt az ára). A gyár csak a komplett egységet biztosítja, de érdekes módon, volt olyan típus, amihez viszont kiadtak javítókészletet töredék áron. Nyilvánvalóan, a gyártóknak nem érdeke, hogy a komplex egységekben a filléres alkatrészt cseréljük ki. Mert mittudomén egy fogaskereken keres 1 dollárt, a komplett egységen meg 500-1000 dollárt.
A tudomány a valóság költészete!
-
Runner_fxr
Ármester
Én úgy tudom, hogy 10 évig kéne lennie alkatrésznek, jogszabály szerint, de lehet tévedek. A tapasztalatom nagyon rossz, már ami a modern kori kerékpárok alkatrész ellátottságát illeti. Ugye egy kerékpárnál a támogatás alapvetően a váz alkatrészeit jelenti, például egy össztelós bringa esetében a forgáspontokhoz szükséges tengelyek, himba, hézagolók stb. Ebike rendszereknél meg a motor, akku stb. Sokszor azt látom, hogy össztelós montikhoz még 5 évig sincs alkatrész, eltelik 3 év és már nincs. Jártam úgy telóval nem egyszer, hogy 5-6 éves Suntour-hoz, Fox-hoz, már nem forgalmazta a gyártó a levegő oldali tömítést. Külön le kellett gyártatnom. Az egyik Merida bringámban (2 éves) gyárilag hibás volt a himba, 1 évet kellett várni mire küldtek csere alkatrészt. És ez nem a forgalmazó hibája, a gyártók leszarják, csak eladni akarnak. Ami nyilván érthető, mert üzlet, csak lehetne ezt korrektebben is csinálni. Egyébként a Bosch esetében abból a szempontból le a kalappal, hogy minden van készleten, már legalább is komplett motort, akkut kapsz, még az első generációs motor és akku is van, ami már bő 10 éves konstrukció.
Persze én megértem, hogy a gyártónak nem érdeke minden kis bizbaszt árulni a motorhoz, de akkor azok a motorok legyenek atombiztosak. Ne azt lássam, hogy pár ezer km után már zajos a csapágy, meg a 2 éves garancia alatt többször kell motort cserélni. Sajnos sok ilyen eset van. És gari után mi van? Itt vagy a garanciát kéne jobban kitolni, vagy tényleg rendes szerviz hátteret kéne rakni a motorok mögé. Mert ez ami most van egy rossz vicc.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #7154 üzenetére
Hát, ha megnézel kb. bármit a világon, akkor ez megy sajnos. Nem csak kerékpár vonalon, hanem autó, műszaki cikk, és bármi. A cél az, hogy folyamatosan költeni kelljen a pénzt, ami felhasználóként persze szívás, gyártóként/forgalmazóként pedig létkérdés. De ami ennél is fontosabb, ez nem csak a cégek érdeke, hanem az államoké is. Ha egy termék tartós, akkor nem veszel másikat. Ha nem veszel másikat, akkor nem pörög a gyártás. Ha nem pörög a gyártás, akkor a cég leépítia dolgozók egy részét mert nem tudja kitermelni a bérüket és/vagy mert így már nincs rájuk szükség. Ha ez megtörténik, akkor ezek az emberek lógnak a szociális hálón ami kiadást jelent mindannyiunknak. Ezzel párhuzamosan, a gyártók és a vonatkozó vállalkozások nem fizetnek be annyi adót, mert csökken a forgalmuk. Aztán szép lassan összef*ssa magát a gazdaság, ami meg már a politikai hatalmat veszélyezteti (ha egy ember elégedetlen, akkor 95%-ban az aktuális kormányt fogja okolni és le akarja váltani, már ahol ezt meg lehet tenni mert demokrácia van).
Szóval sajnos paradox módon, ami felhasználó szinten szívás, az gyakorlatilag minden más szinten előnyös. Azt persze senki nem látja, hova vezet ez, mert nem fenntartható, de az biztos, hogy jó vége nem lesz. Irdatlan pazarlás zajlik minden szinten.
A tudomány a valóság költészete!
-
andrisbandi
őstag
válasz andrisbandi #7063 üzenetére
"Speedway hu-s, 2018-as Turbo Levo akku cseréje."
Pár sorban a tapasztalatokról.
Egyszererűen nem javítható az akku, talán nem is érné meg.
Külföldről normál csomagként nem küldhetik, így Magyarból lehet könnyen megvenni.
Kb 350e-be kerül. Ahol a bicót vettem 260e-ért meghozatták, kb 3 hét alatt.Eredeti dobozában jött. Kínai gyártású (2021 06), Hollandiából indítva hozzánk.
A 10 ledből 3-ra töltve érkezett. Minden tökéletes vele, szépen működik. 1 év hazai garis.Az ededeti akkuja majd 6 évet kibírt rideg tartással (~6e km). Az akkut semmivel nem támogattam. Tekerés után töltés és kész.
(Amúgy az egész bicó bevált nekem, nálam nem jött elő típus hiba.)Lehet többet kibírt volna az akku ha figyelek rá.
Legalább havi 1-2 alkalommal lemeríteni.
Minnél rendszeresebben használni.
Nem teljesen feltöltve tárolni sokhónapos álláskor.# Specialized SBC - B08 Levo Gen 1 500wh Battery
# Battery issue - 3 red leds flashing and beeping
# cell imbalance【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
HornedReaper
senior tag
Van egy rakat Aliexpress 11.11 kuponom, keressen meg akit érdekel
Keress kínai shopokhoz kuponokért
-
Runner_fxr
Ármester
Persze, ebben igazad van és nem is azt gondolom, hogy mindent az örökké valóságnak kéne gyártani, de egy ebike középmotor túl drága alkatrész ahhoz, hogy ne foglalkozzon a gyártó a karbantartásával. Én azért bízom abban, hogy előbb utóbb lesz gyártó aki ezt belátja és megpróbál valamiféle szerviz támogatást nyújtani a komplett csere helyett.
-
Brug
csendes tag
Sziasztok!
Elektromos bicikli vásárláshoz szeretnék segítséget kérni.
160cm magas, 70kg, 60 éves nőnek lenne leginkább városi használatra. Nagy előny a kivehető aksi és a női váz.
A keret kb 300-350k.Eddig ezeket találtam, de nem igazán tudom mi számít, mire kell figyelni. Van valakinek véleménye ezekről, vagy tudok ajánlani?
Köszi!
[DYU C6]
[Neuzer E-Trek Ebike/pedelec]
[Eleglide T1 STEP-THRU] -
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #7159 üzenetére
Csak itt ugye kérdés, hogy az alkatrészeket is az gyártja-e, akinek a nevén a komplett motor megjelenik? Mert ha nem, és az alkatrészgyártás ki van szervezve alvállalkozóknak -ami ma már gyakorlatilag sztenderd művelet-, és mellette szabályozási kényszer sincs a gyártón, hogy biztosítsa az alkatrészt, akkor tulajdonképpen semmi érdeke nem fűződik hozzá. Legyártat Xdb alkatrészt valakikkel és felhasználja a kész motorok gyártásához, a legyártott komplett motorokból pedig Ydb-ot biztosít a szerződéses partnereinek, Zdb-ot félretesz a garis problémákhoz, XYZdb-ot pedig megvásárolhatóvá tesz horror áron (tehát pl. gari lejárta utáni probléma esetén megvehetjuk, csak nem fogunk örülni az árának). Aztán szépen kiadja az új szériát, és újraindul a ciklus. Az, hogy nekünk a javítás majd mennyibe kerül, egyáltalán nem szempont, mert ezen már nem kesenek sokat (vagy csak akkor, ha komplett motort ad el). Sajnos én így látom.
Szerintem amiben bízni lehet, az maximum az uitángyártók. Csak kérdés, hogy megéri-e nekik? EV-knél is látom, hogy néhány típushoz csak gyári alkatrész van, mert a szériából nem ment el annyi, hogy az utángyártóknak megérje másolni és gyártani hozzá alkatrészt. Bringáknál nem tudom milyen volumenek lehetnek, de gyanítom, egyelőre még nincs hatalmas eladás ezekből. Erre Te jobban rálátsz.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
asdasdasd
tag
Hello
Elektromos kerékpárt keresek az alábbi paraméterekre:
- 50 év feletti férfi, 120kg, 190cm, korábban sérült térdszallagokkal
- aszfaltra és terepre is, rugózása legyen, bírja a súlyomat,
- nem extrem sportra, inkább újrakezdő rehabilitációs céllal
- nem robogót keresek, de az elektromos rásegítésre szükség van
- ~500.000 max
Minden segítséget köszönök. -
Runner_fxr
Ármester
Minden alkatrészt biztosan nem a motor gyártója készít. Csapágyakat például egészen biztosan nem.
Üzletileg nyilván így éri meg a gyártóknak ahogy most van, ha nem így érné meg akkor máshogy lenne. Én persze ezt felhasználó és üzleti etika szempontjából nézem. Én azt látom, hogy a ma kapható pedelec középmotorok nem elég megbízhatóak ahhoz, hogy abszolút elengedjék a szerviz támogatottságot. 3 probléma van, amiből ha az egyiket megoldanák, már sokkal jobb lenne a helyzet. Túlzottan megbízhatatlanok a motorok, túl drága és nincs szerviz támogatás, alkatrész. Vagy legyen megbízhatóbb, ami által lehet adni rá hosszabb garanciát is, vagy legyen olcsóbb, vagy legyen rendes support mellette. Így lenne korrekt. Az a baj, hogy hiába veszel meg egy méregdrága pedelec-et, prémium rendszerrel, akkor is egy időzített bomba. A gyártók 50 ezer km-es elméleti élettartamot adnak meg kb az összesre. Viszont nagyon sokszor az 50 ezres élettartam 10%-át nem tudják. Persze vannak kivételek, amikor sokat elmegy, de általában jóval az elméleti élettartam alatt jön elő az első hiba. A kutyát se érdekelné a szerviz, ha ezek a motorok olyan megbízhatóak lennének, mind ahogy azt a gyártó állítja és 50 ezret elmenne a legtöbb, de ez nem így van.Ami az eladásokat illeti, magyar viszonylatban nem olyan nagy számok ezek, kb évi 20 ezer eladott elektromos bringa, amiben benne van minden gagyi is, nem csak a prémium. Viszont nyugaton, ahol a kerékpározásnak sokkal régebbi kultúrája van, más számok vannak. Csak Ausztriában kb évi fél millió darab, Németországban bő 2 millió darab. Itt a legnagyobb szeletet a Bosch szakítja ki, és nagyjából ez is a legmegbízhatóbb, de azért bajok a Bosch-nál is vannak, főleg a csapágy. Legalább erre kéne gyári megoldás.
#7163 asdasdasd
Igazán komfortos akkor lesz a gép ha középmotoros és össztelós, ilyen viszont nem nagyon lesz 500k környékén, még használtan se. A merev vázas is alternatíva lehet, valami ducibb, +-os külsővel, de a merev vázak kegyetlen merevek tudnak lenni a középmotor miatt.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #7164 üzenetére
Egyetértek veled maximálisan, csakhát a piacgazdaság nem így működik. Bár azt is fel kéne ismernie a gyártóknak, hogy hosszabb távon ez a hozzáállás kontraproduktív lesz. Ha a felhasználóknak sok gondja lesz ezekkel a bringákkal és a javítás lehetetlen, vagy irreálisan költséges, akkor hamar visszaülhetnek egy analógra. Azok, akiknek tkp. csak egy közlekedési eszköz -szerintem ők vannak többen és nem a hardcore eMTB-sek-, inkább vesznek valami robogót vagy valamit, amihez alkatrész és rendes szerviz is van. Mondjuk godolom ki van ez mérve patikamérlegen gyártói oldalon is, mi, meddig és hogyan éri meg nekik.
Az általad említett eladási számok mellett viszont nem nagyon értem, miért nem repültek még rá az utángyártók a területre (lehet, ebbe kéne fektetnem némi pénzt )? Azért egy iilyen motor nem nuclear science. Kevés részegységből áll, simán lehetne javítókészleteket vagy egyes alkatrészeket is gyártani hozzá. Ráadásul első körben elég lenne a gyenge pontokat jelentő alkatrészeket utángyártani. Youtube-on is van egy csomó motorbontós videó, ma már nagyjából látható, hol adják meg magukat ezek a motorok. Ez egy abszolút piaci rés szerintem.
A tudomány a valóság költészete!
-
Ijk
nagyúr
válasz Runner_fxr #7164 üzenetére
Csapágyon, fogaskeréken kívül mi tud elmenni nagy eséllyel? Nyilván ezek kapnak nagyobb terhelést, nem tudom a Bosch mennyire egyedi csapágyakat használ amit nem lehet beszerezni, fogaskerékből már inkább kinézem hogy nem valami külsős polcról levett cucc.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
nagyúr
Az utóbbi hetekben több hosszú túrát is mentem, és bár továbbra is teljesen elégedett vagyok az s-pedelec-kel, felmerült bennem a kérdés, hogy mennyivel lenne kevesebb a sima elektromos bringa 32-re lenne korlátozva. Továbbgondoltam a nyárom írt 6-os előnylistámat:
1. Sebesség
Ez a legkinkább meglepő tapasztalat. Ha 30-32-re korlátozom magam, akkor közel 30-as átlagot tudok menni (külterület / városon kívül), míg ha 40 fölött erőltetem folyamatosan, akkor kb. 35-öt. Azaz 20%-kal tudok gyorsabb lenni, ami nem kevés, de nem is rettentően sok - viszont ehhez már nem elég a Tour fokozat, és a fogyasztás az akkuból 60-70%-kal több lesz. Ez rövidebb utakon jó (bár pont városi közlekedésben a 35-ös átlagnak közelébe sem érek), viszont egy hosszabb túrán értelmetlen.2. Humán hatótáv
Ahogy a sebességben, itt sem igazán jelentős már az előny. Főleg, hogy egy 50-60 km-es túrán a 35-ös sebesség tartása is kihívás, miközben érezhetően több a fogyasztás (továbbra is Tour), szóval az idő nagy részében alig megyek gyorsabban, mint amit a felvázolt elméleti megoldás tudna.3. Sport
Itt az s-pedelec előnyének egy része megmaradt - hosszabb távon a 30-as tempónak is van sportértéke, de amikor csak kiugrok egy 30-40 perces körre, hogy mozogjak, akkor aktívan használom a 30-40 közötti tartományt.4. Félig SMKP
Itt továbbra is az s-pedelec a nyerő.5. Buszsáv használat
És itt is.6. Biciklizés nyári melegben
Hőmérséklettől függ, nyilván a 35-40-es tempó magasabb hőmérsékletet tesz elviselhetővé, mint a 30-as. Szóval fél pont maradt.Summázva, ha valami csoda folytán az EU-ban átvennék az USA szabványt, és 25-ről 32-re emelnék az elektromos bringák sebességhatárát, akkor az hosszabb távú túrákon gyakorlatilag lenullázná az s-pedelec előnyeit. Rövid távokon, városban és nyáron továbbra is maradna az s-pedelecnek jelentősebb előnye.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Ijk
nagyúr
Jó az az S-pedelec. Azzal tudsz 32-vel menni a másikkal nem tudnál 40 felett.
Jó az a 25 limit is. Kicsit berobban itthon is az e-bike majd rájössz hogy még a 25 is sok amikor gyakorlatlnaok, mamikák repesztenek majd 25-el járdákon.
Azért ha van legalább 10km egybefüggő út vagy kerékpárút szakasz napi bejárásnál akkor bizony jó az a 40-45km/h./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Runner_fxr
Ármester
Én értem, hogy a piacgazdaság nem így működik, csak a kerékpáripar pont a fenntarthatóságról szólt mindig. Aki zöld az bringázik. Ráadásul az ebike-ot pláne a zöld közlekedéssel akarják eladni. Hogy fér ebbe bele az, hogy nem javítunk hanem cserélünk? Értem, hogy hogy fér bele, úgy, hogy ez is csak egy big business (elég csak megnézni az utóbbi pár évben az árak alakulását), a többi duma a zöldülésről meg kamu. Legalább is, közel sem annyira zöld mint amennyire el akarják adni. Én mindig az ebike terjedése mellett voltam és most sincs ez másként, de ahogy a gyártók ehhez a kérdéshez hozzáállnak, attól kinyílik a bicska a zsebemben. Kib@sznak a kereskedővel is, mert egy csomó kellemetlen szituáció van abból, hogy a 2 éves prémium bringa motorja nem javítható, aztán mehet a magyarázkodás és kib@sznak a felhasználóval is, aki jóhiszeműen azt hitte lesz alkatrész. Úgy aligha lehetne prémium ebike-ot tömegével eladni, hogy közlöd a vásárlóval, amúgy a motor nem javítható és viszonylag sűrűn vannak gondok is, az új motor pedig 300-500k közti ár sávban mozog, típustól függően. Ezt nyilván nem lehet így közölni. Eladunk, aztán bízunk benne, hogy nem lesznek problémák. Na ez az ami ebben engem rohadtul zavar, a sumákolás.
Igazából itt nem is az a gond, hogy utángyártott alkatrész nincs, mert 90%-ban a csapágy okozza a problémát, az pedig beszerezhető. A fő gond az, hogy a motorok szerelhetősége nincs megoldva, amikor cseréled a csapágyat akkor okozhatsz egyéb hibákat, amihez már biztosan nem lesz alkatrészed, például nyomatékszenzor. A Bosch még hagyján, de a Shimano motor javítása már tényleg nagyon rizikós. És hiába nem nuclear science, de ha valami úgy van megépítve, hogy nem szempont az újra szétszedés és összerakás, akkor abba könnyen beletörik a bicskád. A piaci rés maga az ebike motor javítása, amit még kevesen űznek.
Azt is értem, hogy miért van ez így. Ha úgy tervezik a motorokat, hogy a javíthatósága egy fontos szempont, akkor ma nem tartanánk ezen a fejlettségi szinten, már ami a kompakt méretet, teljesítményt, fogyasztást illeti. És a folyamatos, gyors fejlesztéssel tudták felturbózni az eladásokat, hogy mindenki egyre jobb ebike rendszert akart. Gyorsan elavult a "régi". Viszont most már szerintem vagyunk azon a szinten, hogy el lehetne azon gondolkozni, hogyan lehetne praktikusabban, egyszerűbben, megbízhatóbban javítani. Legalább csapágy szinten.
#7166 Ijk
Még a nyomatékszenzor szokott meghibásodni, de a legjellemzőbb a csapágy probléma. Az újabb motorokban a fogaskerekek viszonylag jól bírják. A gen 2-es bosch-ban volt vele gond, de ott legalább van egy felújító készlet a sérülékenyebb fogaskerekekkel együtt. Illetve a Shimano esetében az szokott még gondokat okozni, hogy az akkut, töltő csatlakozót, külsős gyártó is készítheti, ezáltal szoktak lenni megmagyarázhatatlan kommunikációs hibák a rendszerben. A Bosch legalább saját akkut használ, ami stabilabbá teszi a rendszert.Be lehet szerezni az összes csapágyat, azzal nem szokott gond lenni.
-
Runner_fxr
Ármester
A hardcore emtb már gyakorlatilag csak a tehetősebb réteg játékszere, azok akkor is megveszik 4 millióért az új modellt ha 2 évente kell venni hozzá 500k-ért motort. Az biztos, hogy aki csak közlekedési eszköznek veszi, ott sokkal inkább szempont a fenntartási költség, de hát épp ezért vesznek sokan kínai cuccokat, mert az olcsóbb. Szerintem amúgy közlekedési eszköznek a Bosch gen 2 egy jó választás lehet, mert a szervizelhetősége annak a legjobb. MTB-nak már nem vennék, csak gen 4-et. Gen 2 hátránya a kicsi fogaskerék elöl, jobban zabálja a láncokat, de egy 8-as rendszernél nem akkora gond, mert olcsó a lánc. Közlekedni meg elég a 8-as rendszer is.
Egyébként szerintem is vannak esetek amikor egy sima benzines robogóval jobban jársz mint az ebike-al.
-
Ijk
nagyúr
válasz Runner_fxr #7169 üzenetére
Valahol egyébként olvastam hogy semeddig nem tartana pl. vízzáróvá tenni a motorokat (gondolom megfelelő szimeringgel), csak az adna még súrlódási veszteséget ami miatt ugye pár százalékot esik a hatótáv és ezt egyik gyártó sem vállalja be. Nem tudom ez mennyire valós persze, de azért ott van a fogyasztói oldal, ahol sokszor a szervizelhetőség a legutolsó szempont, miközben inkább a specifikációt bogarásszák meg persze az árat. Tehát a vásárlók sem feltétlen csak a megbízhatóság felé viszik a gyártókat.
Egyébként egyetértek azzal hogy nincs abban semmi bíztató hogy kifizetsz mondjuk 1,5-3M között egy jó ebike-ra, aztán lehet hogy 10.000 km alatt motorcserés lesz. Nekem június óta ment bele 1800km, pedig a munkahely alig 5km.
7170: Robogó nekem pl. tárolás miatt kapásból kiesett mivel társasházban lakom. Garázst kellene bérelni vagy venni, máris nem éri meg, és ezzel velem együtt elég sok ember kiesett. Nembeszélve arról hogy a hangja miatt sem kellene.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
nagyúr
Jónak jó, csak vannak vele a sokat beszélt kompromisszumok. Ha nem lennék kitiltva a városi bicikliutakról, és nem kellene motoros bukó, akkor eszembe sem lenne 32-es pedelec-en akárcsak elméleti szinten gondolkodni.
A járdáról eleve le kell zavarni a bicikliseket, ez most is szabály, be kellene tartatni. A fiatal gyakorlatlanok sima bringával is tudnak hülyeségeket csinálni, 25-tel rövid távon nem akkora kunszt menni. Mamikával meg találkoztam már párral, egyik sem használta ki a 25-öt sem
10km megállásmentes kerékpárúttal sztem nem találkoztam még. A start/stopok meg elég drasztikusan rontják az átlagodat. Ettől még persze 40-nel élvezetesebb menni, mint 30-cal, csak időt nem fogsz sokat nyerni vele.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Runner_fxr
Ármester
A gen 2-höz van utángyártott, jobb tömítés, kikapcsolt állapotban az amúgy sem könnyen tekerhető motort még nehezebb lesz tekerni. Ettől függetlenül érdemes belerakni, mert rásegítés mellett nem érzed, hogy visszafogna. Valamit biztos számít hatótávban is, de nem mértem meg. A gen 4 tömítése egész jó. Viszont ha terepezel vele, vagy sokat mész esőben, nincs az a tömítés ami idővel ne engedne át valami vizet, koszt. Meg ugye ott van a szállítás, ha elkap közben eső, akkor a magasnyomású mosók, amiket sajnos sokan használnak. És azt sem tudhatod, hogy maga a csapágy mennyire jól lett beletéve a gyárban. Simán előfordulhat, hogy gyárilag már kicsit sérült a csapágy és azért megy tönkre hamarabb. Sima négyszöges monoblokk sem mind egyformán tartós, olyat is láttam már ami újonnan kotyogott egy kicsit. Szóval bárhonnan is nézem a hajtómű csapágy nem az az alkatrész amit el lehet felejteni, mert olyan tuti biztos alkatrész. Egy normál pressfit hajtómű csapágyat, analóg bringában (pedig a tömítése annak sem rossz), egy saras bringa verseny alatt le lehet nullázni.
Nem is azt mondom, hogy jobb a robogó mint az ebike, de vannak esetek amikor szerintem észszerűbb választás mint egy prémium ebike. Sőt vannak esetek amikor az elektromos roller is jobb választás lehet, bár nem szeretem a rollereket.
[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
Nem tudom ez a kerékpárút használat mennyire probléma gyakorlatban, erre sokszor robogókkal találkozom szembe. Bukósisak meg kellene a 32km/h-ra is, nem tudom mi az amit elfogadnak leginkább nyitottnak, én sima 25-ös bringára vettem egy Uvex sisakot, 32-re már olyat vennék ami az állkapcsom is védi, rohadt nagy különbséget érzek 25 és 32 között amikor lejtőn vagyok vagy kis hátszéllel megtekerem.
Járdán valóban nem kellene menni, de amíg itt is ilyen járdából induló, járdába vezető kerékpárút csonkok vannak a városban nem nagyon tudsz mit csinálni. Sokszor közös a kijelölt kerékpárút gyalogosokkal, ott még sokszor 20 is sok./人◕ ‿‿ ◕人\
-
nagyúr
Hát, ha lehetséges értelmesen, akkor jobban szeretek szabályosan közlekedni Általában az úttesten / buszsávban megyek, de pl. a kerékpársáv mellett tekerni forgalmas úton felér egy köznyugalom elleni bűntettel, úgyhogy ott inkább biciklinek tettetem magam. Rendőr eddig nem szólt.
Sisak kell, de az ECE 22.05-ös szabványnak megfelelő nyitott sisaknál (1-1.5 kg) el tudok kényelmesebbet is képzelni bringázáshoz.
Ha végetér a kerékpárút, akkor sajnos az úttesten kell továbbmenni, még ha az építő szuggesztíven a járdába is vezette bele. Persze tudom, hogy vannak helyzetek / helyek, ahol ez nem megy - olyankor érdemes vendégként viselkedni a járdán.
A közös gyalogos / kerékpáros út párszáz méter hossz felett szar megoldás, szerintem a jelen szabályozás mellett nem szabadna ilyet építeni, vagy komplexebb szabályokat kellene mellérakni.
De amúgy nagyon sok jelenleg problémás szituációt teljesen jól le lehetne kezelni, ha lenne közlekedési kultúra - de hát tudjuk, hogy milyen szinten van / nincs...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Ijk
nagyúr
Hülyeségnek tartom hogy nem mehetsz s-pedeleccel kerékpárúton. Onnantól kezdve hogy betartod a sebességet semmiben nem különbözik egy kerékpártól. És szvsz pontosan ezért nem foglalkoznak e-bike-al rendőrök mert nincs épkézláb szabályozás.
Ez hogy kerékpárúton meg úton mész elméletben működik. Legtöbbször ha véget ér akkor az út amire rámész nem arra vezet amerre mennél, de min. egy jó nagy kerülőt jelent. Magyar városok abszolút alkalmatlanok nagykönyv szerinti szabályos kerékpár közlekedésre szerintem./人◕ ‿‿ ◕人\
-
nagyúr
Az s-pedelec Nyugat-Európában is SMKP, és ott ráadásul a rendőr is foglalkozik vele. Nem is igazán reménykedem, hogy valaha lesz rá rendes szabályozás
Kerékpáros-infrastruktúrában lenne mit fejlődni, ja. Jászberényben pl. használják a népek, úgyhogy lenne értelme invesztálni bele máshol is. Ha nagy nehezen sikerülne odaszabályozni a rollereket is, akkor még a végén a városi dugókat is lehetne csökkenteni... és aztán felébredtemPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
arcitec
addikt
A városi rollerek? AJAJ. Ment már(Óh, suhant) rolleres - tehát suhant már rolleres- el melletted, hangtalanul szinte súrolva? Mert mellettem még az állomáson is. Hadd ne mondjam mekkora volt a frász rajtam. Na és ráadásul volt vagy ötvenes. Az idiótája.
És ugyan ez kint is. Tisztelet a kivételnek. A lényeg itt nem csak a szabályozás hiányával van bibi, de ha lenne a betartásával is. Amikor a rendőr autó a 30-as táblánál 50-60-al repeszt......(nyilván jelzés nélkül)[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz arcitec #7178 üzenetére
Szerintem az, hogy a szabályok betartatása szar (vitathatatlanul az), még nem ürügy arra, hogy szabályok se legyenek. Meg amúgy meg vagyok arról győződve, hogy ha értelmes, vállalható szabályok lennének a rollerekre, akkor a userek nagyobb része betartaná őket. Maradna idióta, nem is kevés, de legalább nem kellene majdnem mindenkinek kényszerből részben idiótának lenni.
Meg mondjuk én habozás nélkül benyomnék olyat a KRESZ-be, hogy aki járdán gyalogosok között 10-nél többel megy, az adhatja is át a rendőrbácsinak az eszközét...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
kenand
veterán
Van valakinek a fórumon AVAKA Bz20 plus kerékpárja?
Összecsukhatóság miatt választortuk, de lassan 2 hónapmegy a kínlódás vele (fiam Amsterdamban van ő hasznalná) . Távolról próbalok segíteni de egyelőre nem tudtuk megoldani -
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #7041 üzenetére
Kellene csinaljanak egy radaros lampas rendszert az ugratok ele, megmeri a sebesseged, ha sok, piros, ha keves, kek, ha jo, zold. Igy mindenki legalabb a sebesseget eltalalna, ha mast nem is.
[ Szerkesztve ]
-
Dozbik
tag
Sziasztok!
Erről a modellről van-e esetleg valakinek valami tapasztalata? Ajánlott-e vagy sem? Nem nagyon vagyok képben a piaccal, tegnapi cyber Monday akcióban rendeltem egyet, és még nem vagyok 100%-ig biztos benne, hogy jó ötlet volt-e?
[link] -
nagyúr
Tapasztalat nálam nincs, de normális a márka is meg az alkatrészek is benne. A motorról kicsit kevés az info, ha Gen4-es az említett Performance Line, akkor egy elég jó alap. Igazából a Gen3-as sem rossz, de az mégis hogy néz ki egy 2024-es bringán?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
sebgutkopf
őstag
Annyiért biztosan jó vétel. A ghost ismert márka, a bosch egy jó rendszer. Kérdés mire akarod használni, ha közlekedni, túrázni, akkor jó gép.
Csak azzal érdemes tisztában lenni, hogy a komponensek elég alsó polcosok, ami a hajtásra is igaz, így az ebike lehet hamar meg fogja enni mind az alivio láncot és a hátsó sort is. Tehát jó gyakran érdemes friss kenést adni a láncnak. Később meg amikor lerúgtad már akkor veszl rá tartósabb sort és láncot.
De ettől a bringa még jó társad lesz és nagyon jó vétel volt, ha a felhasználási célod egyedik a rendeltetésével. -
Dozbik
tag
válasz sebgutkopf #7186 üzenetére
Igen, nem hiszem, hogy agyonhajtanám a járgányt, leginkább sík vagy csak kisebb emelkedő/lejtők vannak a terepen, ahol többnyire tekernék vele, mondjuk elég dagadt vagyok, úgyhogy remélem, elbír ~120 kilót. Írtad, hogy a hajtás nem csúcskategóriás, ha alacsonyabbra állítom a rásegítést, akkor gondolom, valamivel kíméletesebb lesz a többi alkatrésszel is, nem?
-
pècsimunkás
addikt
Mehet- szvsz- a turbó fokozat, de figyelj arra, hogy elindulásnál ne a kettő legkisebb fogaskerèken legyen a lánc.
Meg dombon felfelè se úgy legyen, ne erőltesd- normál bringával sem úgy mèsz fel az emelkedőn.
Kb ennyi.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
sebgutkopf
őstag
Amit tehetsz, hogy lehetőleg ne alacsony pedálfordulaton (nyomatékból) tekerd a bringát (hátul ne a legkisebb fogaskerék), hanem tarts egy egészséges pedálfordulat (60 fölött, ha bírod 70 fölött még jobb) és akkor a könnyebb fokozatokat használod, amihez kisebb nyomaték elég és persze több fogon oszlik el az erőhatás.
Összességében ne pörgesd túl magad ezen, leld örömed a bringában és használd ahogy jólesik.
Csak azért írtam, hogy tisztában legyél vele, ellenőrízd és kend rendszeresen a láncot, amikor meg kopik (nyúlik), akkor csere. A lánc pedig sokkal olcsóbb mint a sor. -
Runner_fxr
Ármester
De ez attól is függ, hogy mekkora a testsúly. Egy 60 kilós ember nyilván messzebbre repül adott sebességről mint egy 90 kilós. És ezt nem tudja figyelembe venni semmilyen radar. Ezt mindenkinek magának kell kitapasztalnia, hogy adott sebességnél kb mekkorát dobnak az ugrók. Ez csak gyakorlással megy, fokozatosság elvét betartva, de soha nem lesz kockázatmentes.
#7189 Dozbik: Azon felül amit sebgutkopf tanácsolt, érdemes figyelni a kónuszos kerékagyak pontos beállítására és a kerék centrírozásra, küllő feszességre. Ezeket a kerekeket nagyon hamar le lehet nullázni ha nem figyelnek rá. A másik gyenge pont a fékrendszer lehet, ezek a tektro fékek nem a hatalmas fékerőről és a megbízhatóságról híresek. Itt egy Shimano Deore/SLX szintű fékszett csere szerintem megfontolandó.
[ Szerkesztve ]
-
nagylaci32
tag
válasz Runner_fxr #7193 üzenetére
"De ez attól is függ, hogy mekkora a testsúly. Egy 60 kilós ember nyilván messzebbre repül adott sebességről mint egy 90 kilós..."
Alapvetően a tömeg nem számít a röppályában. Ha figyelembe vesszük a légellenállást, akkor igen, de kerékpárnál szerintem ez elhanyagolható.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz nagylaci32 #7194 üzenetére
Sok minden beleszámít abba, hogy egy kerékpár hogyan viselkedik az ugrón. Bár fizikus nem vagyok.
-
Dozbik
tag
@sebgutkopf: Köszönöm szépen! Megpróbálom jó gondját viselni, ez az első ilyen "drágább" biciklim.
@Runner_fxr: ~120 kilót nyomok. Az nagyon overkill lesz erre a bringára? Kezdjem egy jókora fogyókúrával, mielőtt ráülök? -
Vesa
veterán
Általában a gyártó megadja a Permitted Total Weight értékét, azt nézd meg a Te bringádnál. Az enyémnél ez 120kg, ebből ugye lejön a bringa önsúlya. Mondjuk összerogyni valószínűleg nem fog alattad, de azért érdemes a megadott értéken közelítéleg belül tartani a terhelést. Persze az sem mindegy, mit csinálsz vele, ha montiznál, akkor azért nem fogadnék rá, hogy kibírja a váz. Ha csak simán tekergetsz, akkor gondolom lazábban lehet ezt az adatot kezelni, viszont egy esetleges garanciális problémánál gond lehet -főleg ha az kapcsolatba hozható a túlterheléssel, pl. váztörés-, szóval erre érdemes figyelni!
A tudomány a valóság költészete!
-
coolabácsi
tag
válasz sebgutkopf #7192 üzenetére
+1 Röviden ennyi.
-
Runner_fxr
Ármester
A 120kg a bringa teherbírásának felső határa. Ha nem durvulsz vele, akkor el fog bírni, de mint mondtam a kerekekre figyelni kell. Sokszor gyárilag túl vannak feszítve a kónuszok, ezt érdemes ellenőrizni és a küllő feszességet is. A gondok onnan fognak kezdődni ha elkezded aktívan, sportosan és rendszeresen mtb-ként használni, akkor nagyjából minden alkatrésze cserés lesz (kerekek, váltás, hajtás, fékek, villa). Akkor is ha fogysz. Kezdésnek jó lesz, aztán majd meglátod.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen processzort vegyek?
- Formula-1 humoros
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Microsoft Excel topic
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest