Új hozzászólás Aktív témák
-
phrenetiX
junior tag
Sziasztok! 365.000 Forintig milyen elektromos bringát ajánlanátok? Amit perpill kinéztem az ez lenne, de kicsit félek a külföldi vásárlástól ekkora összegnél.
A linkelt gépről mi a véleményetek? Hosszú távra tervezem megvenni, amire pedig használnám: 90%-ban boltba járás, illetve városban szaladgálás, esetleg munkába járás, hétvégente nagyobb utak megtétele szinte kizárólag aszfalton (kb. 50 km max.).3 db Casio óra eladó (2 db G-Shock, 1 db Edifice)
-
nagyúr
-
lacos001
senior tag
válasz pècsimunkás #7400 üzenetére
3 éve Emsland.
Előtte 1 év rögtön Basel mellett ezen az oldalon, de az első 6 év Freiburgtól pár kmre Titisee volt a lakhelyünk.
Már (egy ideig ) nem ficánkolunk, 10 éves elmúlt a jány, sulik miatt nem bohóckodunk. -
sebgutkopf
őstag
válasz trialboj #7392 üzenetére
A GX lánc már vállalható, viszont infó, hogy németeknél már jó ideje folyamatosan kedvezményes áron érhető el az x01 lánc, ami jóval tartósabb. Így az "akciós" vagy inkább újra pozicionált áron (mióta van T-type a sima x01 már nem számít csúcsnak) már ár/futás teljesítményben kimondottan jó. A váltás hangja is más vele.
-
sebgutkopf
őstag
válasz yle_greg #7394 üzenetére
Csak annyival egészíteném ki az előzőeket a fék esőben téma: a nedves időben a fékerő erősen függ a fékbetét komponensétől. Egy organikus betét igenis sokat veszít a fékerőből, ha átnedvesedik és amíg nem szárad meg a betét gyengébb is marad.
A fémes komponensű betétek azok, amik teljesítménye alig csökken vizes tárcsa esetén és esőben. Cserébe vizesen egy ideig nyekereghet, vagy sípolhat, de fog akkor is határozottan fog.
A fémes betét nagyobb hőt visel el (ezért konszisztensebb erős terhelésnél), illetve a maximális teljesítményéhez tartozik egy üzemi hőmérséklet, vagy legalábbis ne legyen tök hideg, ez kb lejtőn az első féktávon meg is történik.
Igaz én gyakran a trail bringázásnál is aggresszívebb terepeken megyek Enduro vagy kimondottan DH nyomokon, a mi felhasználásunknál csak a fémes betéteknek van létjogosultsága, az organikus leolvadna, megég és felüvegesedik.
Ebből azért látszik nem kell mindenkinek ez, a saját felhasználásnak megfelelőt érdemes választani. -
Hopkins_001
tag
-
phrenetiX
junior tag
válasz Hopkins_001 #7407 üzenetére
Köszi a választ! Rákerestem aliexpressen, de eu raktáron nem találok elektromos bicajokat.
Ja már látom, te alibabát írtál..
[ Szerkesztve ]
3 db Casio óra eladó (2 db G-Shock, 1 db Edifice)
-
JoinR
senior tag
válasz phrenetiX #7401 üzenetére
Pár napja leárazták ezt a bringát, én rendeltem már ebből a boltból (igaz nem bringát) - igaz ez is külföldi rendelés, osztrák raktár, de van PayPal is. Ennyit talán megér.
szerk: a szállítást mondjuk nem tudom támogatják-e ide is, meg kell nézni.[ Szerkesztve ]
-
Hopkins_001
tag
válasz phrenetiX #7408 üzenetére
Igen alibaba. Én most ezt venném. Ridstar q20. Ha nem akarsz szórakozni eladókkal akkor innen meg tudod venni eu raktárból. Nagyobb akksi,már alapból hidraulkus fékkel van szerelve. Van egy nagytesója is,dupla akksi,dupla motor.
Amúgy ezzel kb kihozható a 40-50km ha tekered közben. Anélkül kb 30km. Persze sok mindentől függ ez még,mennyire nyomod,szél, hideg ,hold állása stb -
phrenetiX
junior tag
válasz Hopkins_001 #7411 üzenetére
Sajnos a keret az 350.000 - 370.000 Ft max.
[ Szerkesztve ]
3 db Casio óra eladó (2 db G-Shock, 1 db Edifice)
-
yle_greg
tag
válasz sebgutkopf #7406 üzenetére
Koszonom! Kicsit kinos, de nem tudom, hogy mibol van a fekbetet. Eleg kicsi, es csak oldalrol latszik, rezes-bronzos szine van. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
válasz phrenetiX #7412 üzenetére
En 270 -ert vettem egy PVY Z20 Pro bringat.
500 Wh (feloldva) 23 kg, osszehajthato, itt irtam rola bovebben: https://prohardver.hu/tema/re_elektromos_rasegitesu_kerekparok/hsz_7300-7300.htmlAzota vettem kiegeszitoket, taskat, lancot, lakatot, pumpat, stb, de igy is cirka 300 alatt vagyok. A kornyeken jarkalva az akku jol birja, de nem kockaztatok (szar a terdem) ugyhogy rendeltem egy plusz akkupackot. Az eredeti 36V es 10Ah, amit rendeltem, az 14Ah. Ez 84 ezer Ft volt igy most cirka 380 ezerben van osszesen, viszont ezzel a plusz akksival szerintem lemegyek a terkeprol.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
phrenetiX
junior tag
válasz yle_greg #7414 üzenetére
Köszi. Ezzel 2 bajom van: 1. nem tetszik a kinézete, nekem ez nagyon egy kemping biciklire hajaz ; 2. nincs benne teljesen elektromos mód. Nem azt mondom, hogy csak így fogok közlekedni vele, de lesznek olyan szituk, amikor nem akarom lefárasztani/leizzasztani magam tekeréssel és teljesen elektromos módban fogom használni.
3 db Casio óra eladó (2 db G-Shock, 1 db Edifice)
-
yle_greg
tag
válasz phrenetiX #7415 üzenetére
Ha kilockolod (20 masodperc matatas a gombokkal) akkor hirtelen lesz teljesen elektromos mod, nem kell tekerni. Ha jon a rendor, akkor meg visszaallithato a lock, es akkor hirtelen torvenyes lesz a birtoklasa. :-)
A kinezet az mas teszta, en ebben Sullivant kovetem: Form follows function. De ertelek, mert az ember igenis kotodjon ahhoz, amit hasznal, ha nem tetszik, soha nem esne jol sem ranezni, sem hasznalni.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
phrenetiX
junior tag
Tudok erről. 2,5 évig használtam elektromos rollert, annál még inkább érvényesül az, hogy SMKP, mert még pedál sincs rajta. Az a tapasztalatom, hogy a rendőrök tojnak rá. Ha nem kirívóan szabálytalanul vagy bolond módon közlekedsz nem fognak csesztetni.
yle_greg: holnap vagy a hétvégén leülök mégegyszer és átnyálazom a kínálatot ezekből a járgányokból. Jövő hét közepe fele mindenképp szeretném megrendelni, addig még van időm nézelődni. Én is örülnék, ha nem 360-ért venném, hanem mondjuk 60-nal kevesebbért, de úgy vagyok vele, hogy ha már veszek egy ilyen bicajt, akkor nézzen ki valahogy (sajnos nekem ezek a kemping biciklire hajazók nem jönnek be), illetve ha már veszem, akkor amit elvárok tőle, azt tudja (esetemben a 3 mód: sima bringa üzemmód, rásegítés (ebben fogom valószínűleg a legtöbbet használni és néha ha szükséges legyen lehetőségem tisztán elektromosan is használni).
Egyébként ha rendőrt látok és csak az elektromos hajtás van, akkor elkezdek pedálozni és kész.
[ Szerkesztve ]
3 db Casio óra eladó (2 db G-Shock, 1 db Edifice)
-
yle_greg
tag
Nem a teljes markolat fordul el, hanem csak egy széles gyűrű.
Ezen az oldalon: https://tweakers.net/productreview/313094/pvy-z20-pro-opvouwbare-e-bike-wit.html
Ez a kép mutatja: https://tweakers.net/i/mpEf4IP7MYuY2zOm84crmv7Capg=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/580143/1R6kkd6zAbq5lL6QkXuzLhqmRVRBbet24nzhXOkIoEtOZzE6sO.jpeg?f=620xauto
Nekem is ilyen "szárnyas" a markolatom, kényelmes, pont jól támasztja a tenyerem alját. Egy korábbi változatban még így nézett ki:A fotó lelőhelye: https://kiprobaltuk.blog.hu/2023/02/16/pvy_z20_pro_kerekpar_teszt_tapasztald_meg_500_watt_erejet
Ha jól tudom, a SMKP használatához jogsi kell és biztosított jármű. Jogsim van, biztosítás (még) nincs a biciklin. Még nem tudom, hogy fogom-e biztosítani. Ha más is kell a SMKP használatához, akkor bukta van, nem vagyok naprakész abban, hogy mennyire szegem éppen a törvényeket, de így legalább nyugodtan alszom. :-)
Szerintem, ha balesetet okozok, akkor simán elővesznek miatta, de amíg normálisan használom, nem bunkózom az utakon, és nem gyorsulom le a járőrkocsit fityiszt mutatva nekik, addig talán nem szívom meg.
Egyébként van egy cetli a vázon, hogy 250W és max 25km/h rásegítés, ez bár nem túl szép, de direkt nem vettem le róla, hogy ha a yard megállít, akkor legyen mire mutatnom, hátha nem akar velem sportolni.
[ Szerkesztve ]
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
válasz phrenetiX #7419 üzenetére
Én a kemping bicikli jelleg miatt csak azért aggódtam, mert attól féltem, hogy túl kicsi lesz, és nem akartam úgy kinézni, mint majom a köszörűkövön.
De szinte az összes review kiemelte, hogy méretesebb embernek is jó méret, és ez igaz. A kormányt és az ülést is ki tudom úgy húzni, hogy nem ér le a lábam, szóval még nőhetek is bele. :-)
A review-ek során nézegettem, hogy hogy néz ki rajta az ember, vagyis, hogy mekkora a bicikli az emberhez képest. Oké, ez nem egy rendes, teljes méretű kerékpár, a kereke is csak 20-as, de nekem fontos volt, hogy összehajtható legyen, mert így családi nyaraláskor (2 gyerek+asszonypajtás) 3 canga elfér a vonóhorgos tartón, a negyedik, az enyém meg összehajtva bemehet a csomagtartóba.
Szóval a rendes, egybe-vázas bicikli nekem nem volt opció, az összehajthatóak közül pedig ez nekem látványilag is okés lett.Egy (elektromos) bicajnak elég sok paramétere van, súly, hatótáv, kialakítás, felszereltség, design, szerelhetőség, ár, stb, stb.
Olyan nincs, hogy minden paraméter optimális, hiszen ha minden űberfasza, akkor az árat normálakban fogják kiírni, az hétszentség.Az én bicajom nem a világ legjobb bicaja, egy csomó paraméterben biztos gyengébb mint a többi, de van egy nagy előnye. Az erősségei és a gyengeségei harmonikusak. Ami nekem fontos, azokban a paraméterekben a középmezőny fölé emelkedik. Ahol gyengébb, az nekem szerencsére nem annyira fontos. Nekem ami fontos volt a térdem miatt, hogy vigyen fel minden lejtőn. Ebben a kategóriában elnyerte a HŰBAZMEG! díjat, innen kapta a nevét is: Kecske. Mert ez felmászik még a háztetőre is.
A másik fontos paraméter az ár, 270 szerintem jutányos. Nem egy csajmágnes, de mivel 25 éve vagyok együtt a nőmmel, ezt a "funkciót" el tudom engedni. Kisebb felszereltséggel (gagyi lámpákkal) volt hirdetve, ez sem volt nekem szempont, mert gondoltam, hogy majd rakok rá fényt, nem gond. Meglepetésemre jobbat kaptam mint vártam, erős jó fényei vannak, amik a nagy akkupakkról mennek, és fékezéskor felfénylik a féklámpa. Zsír.
Mivel nem értek a biciklikhez, (25+ éve nem cangáztam) a reviewekre hagyatkoztam. Ott is azt emelték ki, hogy tisztességes iparosmunka, meglepően olcsón. Én ezt elhittem, és szerencsére nem csalódtam. Kompromisszumok mindig vannak, nekem bejön ennek a biciklinek az előny-hátrány mixe. Másnak nyilván nem, de hát nem vagyunk egyformák. :-)
De ha rendes "kerékpár feelingre" vágysz, akkor nem érdemes ezzel vesződnöd, mert ez az összecsukható egy teljesen más műfaj. Kisebb a kerék, más a kialakítás, ha ez nem jön be, akkor ez nem lesz jó. Még emlékszem, amikor beleadva az összes pénzemet, megvettem a saját montimat, ami előtt a nővéremtől örökölt biciklit hajtottam, na, hát utána már nem lettem volna hajlandó visszaülni a női (NŐI !!) vázas biciklire, mert az tiszta ciki.
Egyébként amikor a bekerülést nézed, számolj rá még pluszt, mert kiegészítőkre rengeteget lehet költeni. Lánc, lakat, 10 és 30 ezer között típustól függően. Olcsó sodrony csak "optikai" védelem, cirka 2 perc alatt fűrészeltem le a bicajról, szóval vegyél láncot, drágát és nehezet. Ezt mindenképp számold bele az árba.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
phrenetiX
junior tag
válasz yle_greg #7421 üzenetére
Lakatom már van, egy Abus U lakat, ezt még az elektromos rollernél használtam 2 évig, csak az ugye kihalt alólam. 99% már, hogy egy fatbike lesz. Végig néztem újra a kínálatot és a 300 ezer Ft alatti szegmensben leginkább ilyen kemping bicajra hajazó cangák vannak. Akármennyire is szeretném kihozni olcsóbban nekem az a spórolás nem ér meg annyit a fatbikekal szemben, hogy utána meg csak muszájból üljek fel rá.
[ Szerkesztve ]
3 db Casio óra eladó (2 db G-Shock, 1 db Edifice)
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7390 üzenetére
Szerintem tudnak a vázon is spórolni! Több tesztben is olvastam, h a 23-as modell az egyik legkönnyebb fully váz a piacon. 100 grammal könnyebb lett facelift után.
A többivel egyetértek!
Jaja, ez a nekem való bringa! 45 vagyok, már nem durvulok. Mondjuk régen sem igazán...
Ma egyébként megjött a gép! Most hatalmas az öröm, óriási mázlim volt, mert azon kívül, h több mint 30%-os kedvezménnyel tudtam megvenni, kicsomagolás után vettem észre (alig 4-5 perc után ), h fel van rá szerelve a Range Extender! Amúgy is megvettem volna, szóval egész jó kis grátisz! Nem igazán értem, de nagyon örülök neki.
Szerk.: Meg lehet nézni valamelyik alkalmazással, h melyik akkuval van a bringa szerelve (360 vagy 540)?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz yle_greg #7420 üzenetére
Ja, hogy ez ilyen diszkrét
SMKP-hez legalább nyitott bukósisak kell, ez vele a legnagyobb gond, meg az, hogy városban nem mehetsz vele kerékpárúton. A kötelező biztosítás nekem évi 6200 FT, nem dönti be a malacperselyt.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
yle_greg
tag
A biztositast meg nem neztem, de ha ennyi, akkor siman megeri. A nyitott bukosisak mit jelent? Az a sima lukacsos sapkaszeru, amit foleg a biciklizo gyerekekre aggatnak?
Olyat meg sosem hordtam, fiatalkoromban ezek meg nem leteztek, ergo a hulyeseg nindig jelentos fajdalommal jart. Egy alkalommal a hatarban csapattuk, haver arkot ugratott, eltaknyolt, kartores. Mig bekisertuk a korhazba, (csomor es kerepes hataratol csak nehany km a Flor Ferenc) vegig sirt, felig a fajdalomtol, vegig a felelemtol, hogy az anyja eltiltja a biciklitol, ha megtudja, mi tortent. Atyaeg, de fura volt gyereknek lenni! :-)
Viszont most mar mashogy ulok a lovon, pedagogiai okokbol siman felveszem, hogy a gyerekeimnek peldat mutasak.A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7423 üzenetére
Gratulálok!
Ajiba egy range externer az egy nagyon szép gesztus, minden elismerésem a gyártónak/kereskedőnek.Akku: a gyári appal csatlakozol a rendszerre, akkor ott mutatnia kell, hogy mi van benne (már csak a későbbi fw frissítések miatt is), ha nem kapacitást, de a típus számát mindenképpen látod.
Amikor meg kipróbálod élesben jöhet az élménybeszámoló.
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #7427 üzenetére
Köszi! Teszt később, még pár cuccot upgradelnem kell a bringán.
Egyelőre sajnos nem boldogulok a gyári alkalmazásokkal. A telómra feltettem az E-Tube Ride-ot, de azon belül csak ennyit látok, és nincs lehetőség semmilyen beállításra.
PC-re feltettem az E-Tube Projektet (Pro), de úgy tűnik, h az csak kábellel működik.
Szerk.: Úgy tűnik, h az E-Tube Project Cyclist kéne nekem, de az meg nincs se Winre, se Androidra?!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz bulikavagyok #7428 üzenetére
Probléma megoldva. Abból adódott az egész, h a Play Áruházban nem érhető el csak a Ride elérhető. Az E-Tube Project Cyclist nincs fent csak az Apple Storeban. Nem értem, h miért?! Letöltöttem nem hivatalos forrásból, most már megvan minden adat amire kíváncsi voltam.
A motor kapott is egy frissítést, plusz kiderült, h valóban 360-as akku van a bringában. Túl soknak találom a bringa súlyát, ezért merült fel bennem, h véletlenül a nagyobb akkuval kaptam. Így egy kicsit többet kell költenem rá, mint ahogy eredetileg terveztem. -
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #7428 üzenetére
Gratulálok a bringához, az E-Tube project pro-hoz kell a pce-02 diagnosztikai eszköz.
-
nismoka
addikt
válasz bulikavagyok #7385 üzenetére
Pontosan melyik bringát vetted? Mi a súlya valójában? Tervben van egy SL ebike, azért lennék kíváncsi. Dobhatnál ide egy képet is!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #7430 üzenetére
Köszi!
Már összeállt a kép. Már csak azt nem értem, h hivatalosan miért nem érhető el a E-Tube Project Cyclist a Play-Áruházban?!
-
nismoka
addikt
válasz Runner_fxr #7430 üzenetére
Szerinted melyik jobb cucc, a Fauza ride 60 vagy aTQ50 motor?
-
nagyúr
válasz nismoka #7431 üzenetére
Orbea Rise M10 (2023), XL-es méret. Elvileg 400 grammal könnyebb mint az elődje (ebből 300g az új akku), ezért én 18-18,5 kilóra számítottam. De sajnos pont 19 kg a mérlegem szerint. És ez pedál nélkül, szóval majdnem másfél kilót kell faragnom belőle, h 18 kg alá kerüljön (ez volt a cél eredetileg). Gumik és fék-szett kb 800g mínusz, de onnan még nem tudom, h hogyan tovább.
[ Szerkesztve ]
-
nismoka
addikt
válasz bulikavagyok #7434 üzenetére
Köszönöm, jó a gép! Milyen magassághoz választottad az XL méretet?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
MGaa73
tag
Sziasztok,
Bafang BBS02B 48V 750W (közép) motorral a biciklimen tavaly október környékén kiadós esőben tekertem haza mikor láttam, hogy az órán a teljesítmény le és fel ugrál, néha 0W-ot mutat.
Hazaerétem letettem a biciklit majd másnap mentem volna munkába, de a motor a hajtásra nem indult el. Ezután leszedtem a motort a bicikliről és tanácsra rátettem a gázkart, hogy elindul-e? Nem indult el, helyesebben néha elindult a pedál forgatásra, néha a gázkarra és ha elindult sikerült is felváltanom 9-esig majd ha lementem 0-ra akkor már nem indult újra. Általánosságben nem csinált semmit sem a tekerésre sem a gázkarra. Felhívtam egy imrősőmet aki azt mondta, hogy valószínűleg controller hiba lesz ez a bizonytalan működés. A motort eltettem és azóta nem foglalkoztam vele, most a napokban vettem elő és úgy tűnik megjavult. Nem kiabálom el, mert tartósan nem próbáltam. Találkozott már valaki ilyennel, elképzelhető, hogy beázott és attól csinálta? Hogyan ázhat be egy ilyen motor? Vagy ne reménykedjek és a próbláma újra elő jön eső nélkül is és valóban kontroller probléma lesz?
Találkozott már valaki ilyennel vagy hasonló jelenséggel, mi lett a megoldás?[ Szerkesztve ]
-
Atos23
senior tag
válasz bulikavagyok #7434 üzenetére
Szép bringa, bár lehet csak nekem tűnik úgy, hogy lekoppintották a G1 Turbo Levo vázgeometriáját.
-
Runner_fxr
Ármester
A rugóstag bekötési pont, himbarendszer valóban itt is FSR-nek tűnik, de ettől még a két kerékpár vázgeometriája merőben eltér. Teljesen más csőhosszok és szögek vannak. A képről is látszik, hogy mennyivel rövidebb a Gen 1 levo, mintha egy gyerek bringa lenne az Orbea Rise mellett. Pedig anno a gen 1 levo is egy jó bringának számított, de azóta rengeteget fejlődött a vázgeometria.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Szép csendben megjelent a 3. generációs Merida E-One Sixty, elvileg 2025-re vártam. Voltak infóim arról, hogy esetleg Bosch rendszerrel érkezik, de sajnos továbbra is maradtak a Shimano mellett. A bringa amúgy nem lett rossz, de a range extender az valami ocsmányra sikerült. Az alap 600-as akku meg konkrétan kicsinek számít a mai felhozatalban.
[link]
Így most ezt látva, szerintem inkább egy Orbea Wild-ot választanék, ha már bevállalnék egy nem kivehető akkus gépet. 750-es Bosch akkuval.[ Szerkesztve ]
-
KrAt
veterán
Sziasztok!
Eljött az idő, hogy megrendeljem az ebike átalakító kitet, és a következő szettre esett a választás:
Tongsheng tsdz2b - 500w - 850c színes-szagos kijező
és az akksiOtt két opció maradt:
Hailong G70 15Ah (39x SAMSUNG INR21700-50E)
Parrot 20Ah (52x SAMSUNG INR21700-50E)Vagy valami más, amire eddig nem gondoltam (Alis vagy PSW beszerzés)
A G70 felé hajlok inkább, egy kicsit kisebb, egy kicsit olcsóbb, ellenben kint van a biztije, ami nem szimpatikus, a Parrotnak bent van a csatlakozónál. Nem tudom, egy adott esőben tekerésnél az mennyire kritikus...
Ha melóba megyek vele, akkor ~35km / út, bent akár tudom tölteni, szóval nem feltétlen kell nagyobb méretű akksi, bár a 15Ah-val szerintem meglenne simán oda-vissza.
Ti mit tennétek?
-
kezdő
senior tag
Sziasztok!
Alza féle Sava Deck 9.2+ MTB Bafang M500 motorral szerintetek vállalható?
Bafang-ot mennyire ismerik itthon a szerelők?
Nekem a "noname" gyártók közül még ez tűnik a legjobbnak.Hobbi célra lenne használva, fontos a bekerülési ár, de közép-hosszú távon se szeretném megszívni vele.
Az akksik azok egy az egyben a motor gyártótól beszerezhetőek vagy a gyártó (most a Sava) módosít rajta és típus specifikussá teszi?Köszönöm.
-
őstag
mivel a Neuzer szerel Bafanggal így a kínaiak közül ez az egyetlen, aminek van bármiféle értelmezhető supportja itthon (a Neuzeren keresztül)
a többi (Shengyi, MXUS, satöbbi) az mind kuka“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
krepp
tag
Én amit találtam az aksikról, mindkettőnek kint van a biztije..
Cseppáló késes bizti foglalat bárhol kapható párszáz fotintért.
Az 500W-os mociból én lehet inkább a 48V-osat venném, lehet olcsóbb, és nagyobb aksit is könnyeb találni hozzá..."Mi nem szenvedünk! Mi így élünk!" ...Hofi
-
KrAt
veterán
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #7440 üzenetére
Nekem úgy tűnik, hogy azok a gyártók, akik esetleg kacérkodtak a shimano motor elhagyásán, azok mióta kijött az erősebb ep801-es motor, elvetették a váltást. Legalábbis sorra ez a minta látszik. Így simán csak az új elektronikát rakják a gépbe, nem kell új partner, nem kell a vázon, se a bekötési pontokon variálni, súlyra meg továbbra is könnyebb a shimano motor mint a bosch.
Azt pedig nem tutjuk, hogy a háttérben a shimano mivel édesgeti még pluszba magukhoz a bringa gyártókat, vagy épp miket ígért még be jövőbeli fejlesztésnek. -
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7434 üzenetére
A bringa védelmében azért azt számold bele, hogy itt most egy XL-es vázról van szó. A katalógus adat általában a legkisebb vázméretre van megadva, max M-esre. Onnan fölfelé pedig minden egyes méret +2-300g, tehát nálad +2 méret az simán +500g, ez minden gyártónál így van.
Általánosságban pedig továbbra is azt erősíti a példa, hogy az SL bringákat mindig könnyebbnek írják a gyártók mint a valóságban kiszállított példányok, vagy csak a csúcs konfigot mérik le és megjelölik az "akár xy kg" megnevezéssel. A valós bringák nem abban a súlyban vannak.
Ma egy akkusztikus hosszabb rugóutas trail bike (nem enduro) kompletten 14 és 15 kg között van súlyban, ami ettől könnyebb (13-al kezdődik) azok az arany áron lévő team és hasonló példányok (10000€ fölötti felszereltség). Egy full elektromos rendszer akkuval, motorral, vezérlőkkel, érzékelőkkel 3 kg alatt kéne lennie ahhoz, hogy a bringa 17,xx kg legyen. A shimano motor 2,65kg, tehát marad a többire az akksival együtt összesen 350g budget... nem jön ki a matek.
A bringád súlya pont ott van, ahol a matek szerint lennie kell. XC gumikat és azzal súly csökkenteni, azért nem ajánlanék rá. Az a súly különbség azért nem a világ és a strapabíróbb bringa ennyit simán megér, én nem javaslom a gumin spórolást.Persze le lehet vakarni pár 100g-ot a gépről, a kérdés megéri-e a pénzt. Tippnek:
- karbon kormány
- karbon hajtókar
- karbon felni
- új kerék fűzésnél vékonyabbra húzott küllők (1g küllőnként is 56g összesen) és mindeképpen 28 küllős
- dt 240 vagy épp a még újabb 180-as agyak
- hátra egy XTR sor (ha sram akkor xx1) és lyukas pin-es lánc (xtr, vagy szintén xx1)
- könnyebb nyereg,
- könnyebb dropper (akár rövidebb)Ár érték arányban nem biztos, hogy érzetre tényleg jelenteni fognak-e bármit a könnyebb bringa tudatán kívül, ahogy feljebb írtam, szerintem annyi a súlya, amennyi reális és rendben van.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #7446 üzenetére
Lehet, hogy van benne igazság. Elég biztos forrásból hallottam, hogy Bosch-al jön az új Merida, és csak jövőre. Erre előbb jött és Shimano-val. Nyilván ez így sokkal egyszerűbb a gyártónak, hiszen a Shimano-ra van berendezkedve, a vázat is jobban át kellett volna tervezni. Amúgy hogy tetszik neked az új E-One Sixty? Azért a váz sokat változott. Rugóút sem kevés.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #7448 üzenetére
Eddig még mindenki csak ezeket az óvatos előzetes bemutatókat tartotta, aminél nem lehet tudni mennyire őszinte. Az látszik, hogy erre a gépre mást keményen felszívta magát a Merida, úgy érezték, hogy talán a korábbi 160mm-el nem tudott eléggé beilleszkedni az enduro köztudatba, erre itt a 174mm hátsó mozgástartomány ez már nagyon a nagy fiúk ligája, egyébként jól tették. Ezeket a bringákat akik veszik azok zúznak vele kimondottan dh célra viszik és a motor is csak azért kell, hogy könnyebb legyen felfelé. Ez plusz egy indok lehet, hogy a boschra váltás nem biztos, hogy érdekes, mert nem a felfelén van a hangsúly, segítsen, érünk fel és kész a játék lefelé van. Marketing vonalról viszont átnevezhették volna e-one seventy-re.
A 600-as akksi furi, valószínű itt a marketing nyert, mert itt az SL mániában úgy gondolhatták 21-el kell kezdődjön a súly adat.
Már látszi, hogy nem lapítják tovább a fejcsövet tovább, bár azt nem értem, hogy a hátsó háromszög miért fix és azonos hosszú minden méretben. Ennek a váznak most nem egy új geó igazítás volt a célja, hanem a hosszabb rugóút, valószínű más hangolással, és persze az attraktív súlynak megfelelő új design.
Azt nem vágom viszont, amit nem veséztek ki selhol, itt most hogyan is működik a hátsó felfüggesztés? Itt is a flexy seatstay van és azzal oldják meg a tengely útjának irányítását mint az újabb analóg Merida gépek esetében, vagy egy lingke drive single pivot lett? -
őstag
válasz sebgutkopf #7449 üzenetére
"Itt is a flexy seatstay van és azzal oldják meg a tengely útjának irányítását mint az újabb analóg Merida gépek esetében, vagy egy lingke drive single pivot lett?"
mi a különbség a kettő között?anno tizensok éve egy Specialized mérnök mutatta nekem, hogy az akkor új Epic forgáspontját hátul lehegesztették, de menet közben szinte észrevehetetlen volt. ez a második generációs Epic bemutatása idején (előtt) volt egy Sea Otteren, és ott alu vázakról volt szó.
egyedüli hátránya, hogy a fék befolyásolja a rugózást“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest