- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
Nem értek az autóiparhoz, csak feltételezem, hogy szigorúbb a gyártási folyamat mint a kerékpárok esetében, de lehet tévedek. Az árazás más kérdés, egyértelműen brutálisan túl vannak árazva a bringák, de egyébként az autók is. Hivatalos statisztikák nélkül (már ami a meghibásodási mennyiséget illeti) meg amúgy is csak fingot szeletelünk.
[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
válasz Runner_fxr #7101 üzenetére
Most nézegettem gúglin, elektromos autókra 1500-2000 töltési ciklust mondanak, Bosch akkura szintén.
Ebike fogyasztása kb. 0.8kWh/100km, elektromos autó városban mondjuk 15kWh. Tehát 15-20x annyi cellával megy annyit élettartamra egy autó, de általában 70-100x annyi van, tehát 4-5x hatótávot feltételezhetünk mire 70%-osak lesznek a cellák.
Autóba biztos jóval olcsóbb a kWh akku ár, maguk a cellák ugyanannyiba kerülnek, de ugye ebike-ba sokkal kevesebb cella kell, viszont azokat ugyanúgy be kell fűzni egy kis dobozba, vezérlőelektronikát tenni hozzájuk, és egyenként jön rájuk a szállítás, vám, áfa, kereskedők profitja.
Az érdekes kérdés hogy ha autóban megdöglik, mert ott azért nem pattintod ki mint ebike-ból, márkaszerviz biztos egyben cseréli a pakkot, tippre ez lazán lehet 5 milliós tétel is. Nyilván ha egy "szaki" beméregeti a cellákat és a hibásakat kicseréli akkor töredékáron lehet, ha olcsón dolgozik./人◕ ‿‿ ◕人\
-
kenand
veterán
válasz andrisbandi #7078 üzenetére
Euronics volt (PEDELEC pályázat), akkut nem tart. Van hazai forgalmazó, de ott a bringa is - pályázat nélkül is 300 000Ft-tal drágább volt
Próbálok szlovák ismerőst keresni, nem sürgős[ Szerkesztve ]
-
pècsimunkás
addikt
Sziasztok!
Ma megvettem ezt a bringát: Itt mèg csupaszon van, ha fel lesz extrázva, jön mèg kèp.
Először Németországban akartam venni, de most szabin vagyok, találtam egy bringát véletlenül, megtetszett, megvettem. Az eladó is 10/10 volt szakértelemben, segítsègben.Főnököm jön majd busszal Magyarországra, ő kiviszi majd nekem.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
pècsimunkás
addikt
válasz pècsimunkás #7105 üzenetére
Ilyen lett...
Az ülèst lehet kicserélem, töri a sejhajom .
15-20 ève nem bicikliztem, az is lehet, hogy hozzá szokom majd.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Runner_fxr
Ármester
Az autó akkuk szerintem azért is bírják jobban, mert rendszeresen vannak használva, akár napi szinten. A legtöbb ebike-ot koca bringások hajtják, vagy van több bringa is és azért van ritkábban használva. Én egyértelműen azt látom, hogy azok az akkuk bírják sokáig amivel sokat mennek. Persze megmagyarázhatatlan esetek mindig előfordulhatnak.
-
fungi
aktív tag
válasz Runner_fxr #7107 üzenetére
Ebikeot nem a sportemberek veszik többségében, mondjuk télen mennyit veszik elő a tulajok? Akkor több hónap kimarad, az biztosan nem kedvez az akkunak, /pláne 100%-ra töltve./ Én munkába menet használom, télen is, 0 fokig simán el lehet vele menni, 3 éves az akku, elvileg 97%-os.
-
Ijk
nagyúr
válasz .: JuSzT :. #7109 üzenetére
Azért egy jó tv már 500k+, egy jó elektromos bringa bőven millió felett, mosógép is 200k. Eléggé beütne anyagilag ha mindent 3 évente újra kellene vásárolni.
Én inkább 10 évet mondanék minimum, annyit a legtöbb műszaki cikknek bírnia kell./人◕ ‿‿ ◕人\
-
lovas93
tag
Végül egy Yamaha motoros Haibike lett a győztes. Köszönöm a tanácsokat! Kérdésem lenne, hogy a Yamahánál is van-e lehetőség az amerikai szabályozásra átállítani a bringát, hogy ne 25 legyen a korlátozás, hanem 33?
-
sebgutkopf
őstag
Ennek én pont az ellenkezőjét tapasztalom. Novembertől márciusig akárhova megyek bringázni (ebike), minden hegyen és pályán szinte csak ebike-osokkal találkozom, analógosok télen terepre kevesebben és kevesebbet járnak.
Akik pedig valamilyen gravity szakágban aktívak, azok szintén pont a téli időszakban főleg az ebike-ot használják. Ezen a vonalon talán úgy lehetne mondani, hogy míg a park szezon 4 hónap egy évből, addig az ebike szezon az 12 hónapos.
Saját magam nézve pedig már az a luxus, hogy csupán azért a 4 hónapért fenntartok még egy akkusztikus gépet is. -
Runner_fxr
Ármester
Hát ha az összes ebike-ot egy nagy halmazba rakjuk, akkor tény, hogy nem az aktív sportolók a célközönség.
Az, hogy hány %-os csak akkuteszteléssel lehetne megmondani, amit egy szoftver kiír, azt erős fenntartással kell kezelni. Persze azt a hatótávokból is látod, hogy mennyire jó, ha most is nagyjából azt tudja mint újonnan, akkor biztosan még kiváló az állapota.#7110 Ijk
Szerintem inkább 5 évvel érdemes számolni, mármint a motort és akkut illetően. A gyártók is nagyjából ezzel kalkulálnak.#7112 sebgutkopf
A Te szemszögödből nézve igaz, de az ebike felhasználóknak csak egy kis szelete aktív valamilyen gravity szakágban, akár versenyző akár hobbi szinten. És ezek a felhasználók is csak az elmúlt pár évben kaptak így rá. Amikor pl 2015-16 környékén felmentem a Pilisbe a Bosch gen 2 Cx-es gépemmel, alig alig láttam e-montist, pedig már akkor is nagyon sok ebike szelte az utakat itthon is, és az sem volt olyan nagyon rég. Sokkal nagyobb volt akkor még az elutasítottsága a pedelec rendszernek, azok között is, akik most nagy megelégedettséggel használják, de a felhasználók többsége koca bringás. Azon szoktam mosolyogni, amikor a használt ebike hirdetéseken ott hüledeznek, hogy van 2-3 ezer km egy bringában, 4-5 ezer meg már a vég. Személyesen ismerek jó pár olyan embert aki kb a tesco bicikliről ült át 1-2-3 milliós ebike-ra. És nem azért mert egyszerre nagy bringás lett belőle.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #7113 üzenetére
Olyan 2020 körül volt egy nagy áttörés, amikor elkezdtek megjelennni azok ebike-ok, amik szépek, integrált rendszerek, jó a geometriájuk, jó a hatótáv (leküzdhető szintkülönbség). Ez volt egy olyan origó pont, amikortól nagyon megindult a piac és hirtelen sok korábbi elutasítóból felhasználó lett. Mostanra pedig egyre jobb a helyzet, nem csak 1-2 jó modell van a piacon, hanem minden magára valamit is adó márka, akinek van jó analóg gépe, kihozta az annak megfelelő villanyt is.
Magam részéről azt láttam elég hamar, hogy az ebike a jövő és majd lesz ebike-om, csak azt nem tudtam, hogy mikor. Egész pontosan, hogy mikor érik el a gépek azt a szintet, amit már tényleg meg is veszek.
Valószínű ezzel nem lehetek egyedül, amit te is írsz, hogy már a korábbi huhogók is ebike-on ülnek. Mindenkinél meg lehetett az a pillanat, egy egy olyan találkozás, helszín, esemény, ami betette a kaput, aminek a nyomán vett egy nagy levegőt és mára tényleg a saját műfajomban azt látom, hogy aki sokat bringázik azoknak mind van ebike-ja.A túrásokat nem látom, nem egy útfelületen közlekedek velük
Azt mondjuk volt alkalmam látni, hogy németeknél az idősek milyen intenzitással, mekkora túrákat tesznek meg a túra ebike-okon, a fő nyomvonalról pedig hezitálás nélkül vágnak neki a kaptatónak fel a kastélyhoz, vagy kilátóponthoz, vagy épp az ebédlőhelyhez.Ez a bringák km állásának a kezelése egy érdekes téma. Kicsit kezdek tartani attól, hogy oda fogunk jutni mint az autók km óra tekergetése, holott a az csak egy szám a valós állatotot nem biztos, hogy mutatja. Van a társaságban, akinek a bringájában 6000 terep km van benne, míg egy másik barátomnak a 14 hónapos gépében már 3000+ km van.
Viszont ez valós probléma, hogyan ítéljük meg a km állásokat. Te is gyakran hangoztatod, hogy csak garisat vennél, viszont km álláshoz már nem kötöd.
Jól rémlik, hogy a motorokra gyártótól függően jellemzően 3 és 5 év garik szoktak vonatkozni? -
Ijk
nagyúr
válasz sebgutkopf #7116 üzenetére
Szerintem pl. Bosch rendszernél esélyed nincs felülírni a km állást. Ha azt könnyen lehetne akkor a sebességlimitet is, nem bohóckodnának chipekkel.
Jelenleg alakuló autó és benzinárakat figyelembe véve szinte biztos hogy tovább fokozódik a terjedésük. 12M körül kapsz egy alap elektromos autót, átlag meg már 16-20M. De egy benzines is 8M körül kezdődik, abba meg tankolhatsz 600-ért (még)./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz pècsimunkás #7118 üzenetére
Az igazából 25, csak rendszerint többet mutat az óra. Telefonos GPS-el rá tudsz csekkolni.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
pècsimunkás
addikt
válasz sebgutkopf #7116 üzenetére
E- bike - nál szerintem (pár nap tapasztalata után), nem csak a kilométer futás a lènyeg, hanem, hogy mennyire volt erőltetve a turbó fokozat, a legkisebb- második legkisebb fogaskerèkkel hegynek felfelé.
Esetleg induláskor.
Vigyázok erre nagyon- ès jó eladótól vettem, mert ezekre fel is hívta a figyelmem.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
pècsimunkás
addikt
Borzasztó kényelmetlen a nyereg a bringámon.
Van esetleg valami ötlet egy puha vèdő huzatra?
Vagy nyereg csere?Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
sebgutkopf
őstag
Bár úgy lenne és maradna később is, hogy nem lehet belenyúlni!
Nekem van egy olyan érzésem, hogy még csak azért nem csinálták meg nagyobb számban, mert még nem volt rá akkora igény, hogy megérje befektetni a feltörésébe. Ráadásul nem tudom van-e felhő alapú motorszám szerinti km állás a Bosch-nál, amivel kötelezően szinkronizálni tudna.
Nem hinném, hogy egy bringa elektromos rendszerét jobban tudják védeni, mint az autóiparban és láthajtuk azt is megoldják, max a gari időn túl, amikor már nem a márkaszervízbe hordják. Pedig a mai autók már eleve mobil nélkül is rendelkeznek gyári konnektivitás platformokkal (gyártónkén eltérő névvel illesztve).Összességében az lenne a jobb, ha a magasabb km-ek elfogadásra kerülnének a fejekben és használati értéket néznének és nem a csalás iránti keresletet duzzasztanák a másod és harmadiaci vevők irreális elvárásai.
-
sebgutkopf
őstag
válasz pècsimunkás #7122 üzenetére
Védőhuzattól csak vastagabb lesz a nyerged, ami rövid távon kényelmesebbnek tűnhet. Hosszabb távon ugyanúgy nyomni fog, ha nem vagy hozzászokva, vagy ha rossz helyen érintkezel vele. Plusz a vastagság növelés miatt akár a lágyéki ereket is elnyomhatja, amitől jól döglöttre el tud zsibbadni a férfiasság.
Kis időt még érdemes lenne szokni a hátsódnak a nyerget, hogy időt tölt rajta. Érdemes próbálkozni a nyereg dölésszögével is, majd ha továbbra is ez van, akkor egy más formájú, szélességű stb... nyerget próbálni, ami megfelel az ülőcsontjaid távolságának.
-
sebgutkopf
őstag
válasz pècsimunkás #7120 üzenetére
A lánc és a fogsor készül ki elsősorban az alacsony pedálfordulatos csak nyomatékból menéstől és akkor lehet hamar sokat költeni az új hajtásra, a motornak magának nem tudom, hogy annyira fájdalmas-e.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #7116 üzenetére
Persze én elfogadom, hogy kezdetben a külső akkuk, nagyobb méretű motorok nem voltak a legszebbek, és a nagyobb motor miatt a láncvillák is hosszabbak voltak, de azt is vegyük figyelembe, hogy mondjuk 2015-16 környékén az analóg bringák sem úgy néztek ki mint a maiak. És ahhoz mérten már az elektromos verzió is teljesen jól használható volt. Én úgy gondolom, hogy az áttörés nem 2020-ban volt, maximum Magyarországon a bringások tudása, tapasztalata akkor érte el azt a szintet, hogy belátták, nem volt igazuk, amikor temették az e-mtb sztorit mondjuk 5 éven keresztül.
Az áttörést a Bosch Gen2 hozta el, 2014-ben, innentől kezdődött az a korszak, amikor már kezdtek valódi alternatívát kínálni a montisoknak az ebike-ok. Az már egy erős és megbízható rendszer volt. Aztán 2016-ban jött a Shimano E8000 rendszer, ami elhozta a kicsi, szépen integrált motorok világát. És ekkor már tudtak rövid láncvillákat is gyártani ebike-hoz. 2017-ben már piacon volt a Merida eone sixty 160-as rugóúttal, 439,5mm-es láncvillával, és bár nem rejtett, de szerintem szépen integrált akkuval. Ez a gép már tulajdonképpen majdhogynem kompromisszum mentes volt az akkori analóg Enduro bringákkal szemben is. Az 500-as akku is már egészen használható volt, 1000-1500m szinteket el lehetett vele menni, egyéni használat függvényében. Nem véletlenül választották akkor ezt a bringát nagyjából a világ legjobb E-MTB kerékpárjának. Aztán persze a konkurencia is hozzá erősödött, itt ott le is hagyta. És nyilván ma már szebb egy EP8/Gen 4cx-es váz, meg a vázba rejtett akku, ezzel nem vitatkozom. A light e-mtb vonalról nem is beszélve.
Én 2014 év végén eladtam az utolsó analóg montim, majd kíváncsiságból 2015-ben megrendeltem az első elektromosat. Amint kipróbáltam tudtam, hogy többet analóg gépre nem ülök vissza. Nekem ez a bringa már akkor hozta azt, amivel bőven együtt tudtam élni, pedig 1992-ben kezdtem montizni a Budai-hegységben. Pro rider soha nem voltam, de azért szerettem sportosan lefelé csapatni, voltak azért elvárásaim egy montival kapcsolatban.
Időrendi sorrendben, a 2015-ös bringám.
Aztán 2016-2017-ig ez a gépet használtam.
Majd jött 2018-ban ez.
Aztán 2019-2020-ig ez.
És végül 2021-2022-ig ez a gép boldogított.
Természetesen az idő előrehaladtával, egyre jobbak lettek a bringák, én magam is éreztem, a 2015 és a 2021-es között ég és föld volt a különbség, mind kinézetben mind használhatóságban, ez is tény, viszont mindegyik bringámon nagyon jól éreztem magam, a maguk idejében jó montik voltak. Mindegyik bringámmal voltam csapatban tekerni, úgy is, hogy 10 emberből csak én ültem elektromoson, még is mentem mindenki után, tökön, paszulyon, soha nem éreztem azt, hogy a bringa miatt nem tudok lefelé elég gyors lenni, mert bármiben is korlátoz. Sőt, sok esetben még előzgettem is lefelé, volt, hogy elöl mentem. És abban is biztos vagyok, hogy sok mtb ridernek megfelelő alternatíva lett volna bármelyik, csak túl nagy volt az előítélet és túlzottan hiányos volt a tapasztalat/tudás az ebike-al kapcsolatban.
Persze most már sokan megvilágosultak, aminek örülök, mert már nincs az a feszültség analóg és ebike-os között, ami megvolt 5-6-7-8 évvel ezelőtt.Magyarországon még ez a nagy túrázás ebike-al talán kevésbé divat, inkább a városi ingázók és a montisok elterjedtebbek, de való igaz, hogy külföldön rengetegen tesznek hatalmas túrákat ebike-al.
A km-t a motor rögzíti. Abba nem tudsz belenyúlni, még a szervizek sem tudnak, csak a gyártó tudna. Illetve motorcserével tudod módosítani.
Én azért ajánlom inkább a garisat, mert a legtöbb vevő nem tapasztalt szervizes. Alapvetően a km-től nem kéne félni, 5-6 ezer km nem sok egy bringában, ha annak volt gazdája. Sokan egy év alatt mennek annyit, analóg gépekkel is, de ha kontár kezébe kerül, akkor még a 3000 is sok.
A Shimano-ra és a Bosch-ra is tudtommal 2 év a garancia. Brose esetében hallottam 5 évről, de az is olyan, hogy az első 2 év a rendes gari, utána kedvezményesen kapod a motort. Valami ilyesmi.#7120 pècsimunkás
Ahogy sebgutkopf is mondja, a láncot, sort és az első lánckereket is nyírod a lassú pedálfordulatos, nagy nyomatékú használattal. A motor ettől nem döglik meg, a motort a tuning hamarabb megöli, ha állandóan 40-el hajtod, max teljesítményen, például városban. Meg a víz a nagy ellenség, nagy nyomású mosó, rengeteg saras bringázás stb.[ Szerkesztve ]
-
pècsimunkás
addikt
válasz sebgutkopf #7125 üzenetére
Mindkettőre:
Règen- 10-25 èves korom között rengeteget bicikliztem. Napi szinten 1-5 órat.
Lehet, elszökött a hatsóm a terhelèstőlAdok mèg esélyt az eredeti ülèsnek
A láncra hívta fel nekem is a figyelmem az eladó.
Igazából autóval sem megyek hegynek felfelé 30- al 6.- ban.
Meg a règi montimmal sem mentem elöl a legnagyobb, hátul a legkisebb fogaskerèkkel meredeken felfelé, vagy éppen induláskor.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Friczy
senior tag
-
Friczy
senior tag
válasz pècsimunkás #7118 üzenetére
És az a 26,7 valóban annyi? A feleségem bringája is elmegy 27-ig, amikor leáll a rásegítés, de volt olyan, hogy én stabil 20-as tempót tartottam - általam beállított óra, nem ebike -, nála 22-t mutatott a kijelző.
-
pècsimunkás
addikt
válasz pècsimunkás #7130 üzenetére
Pontos a gyári órája a bicónak.
20- nál 20- at mutat, 25- nèl 25- öt, 26,6- nál vagy 26,7- nèl vált át 27km/h- ra, a telefon Google GPS- e szerint.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #7126 üzenetére
Egy igazi korai elfogadója vagy a technológiának, hamarabb megláttad benne a lehetőséget.
Annak idején bikeekszpo-n egyik évről a másikra hirtelen megjelentek ebike-ok, a kíváncsiság rögtön felültetett egy gépre és csak lestem. Bár akkor még nem mind volt nyomatkészenzoros, a pedálfordulat érzékelősök nagyon nem tetszettek, fölöslegesen sokat segített, vagy semmit, lassan reagáltak és utána a kanyar előttre meg sok lett a tempó, jött a fékezés. A nyomatékszenzorosak már tetszettek, akkor még nagyon csak a Bosch volt, amit mutogattak (nem tudom hányas verzió).
Azt tudtam hogy eljön ennek az ideje, de a 2010-es évek elején még nem tudtam mikor lesz az.
Az biztos, hogy itthon mintha erősebb lett volna az ellene huhogók hangereje, mint máshol.Ez az áttörés nekem szubjektív, hogy én mikorra datálom, mert az a 2020 nekem azért is érdekes, mert onnantól nem csak az ebike-ok, de kb 2018-tól az analóg gépeknek is egy komoly evolóciója indult meg, aminek a mai gépeket köszönhetjük. Ezzel természetesen egybe esett az, hogy az ebike-ok szépen lekövették az analóg oldalon zajló trendet.
Az a 2018-as zöld egy igazi szörnyeteg A súlypontja tuti jó helyen van, és jól is mozoghatott, de el ki kell mondanom furán néz ki.
Eldőlt már mi lesz a sárga szépség utóda?
-
vasimnbt
csendes tag
Üdvözlet !
KTM e fun / 2012-s évj./ elektromos kerékpár akkumulátora teljesen elhalt. Bionx 36 V-s egység "szuperált" korábban a hátsó csomagtartó alatt. Kérdezem,mit lehet tenni az "ügy" érdekében,hogy újra lehessen használni elektromosan is a kerékpárt.
Köszönettel. -
nagyúr
Ha valakinek így a szezon vége tájékán BuBa-zni támadna kedve, itt egy alternatív útvonal a székesfehérvári belvárosi keringőhöz:
Ez sem tökéletes, mert 1.5 km-rel hosszabb, és az első 1 km a 62-es úton megy - utána viszont a nemrég átadott Déli összekötőn megyünk, végig dedikált kerékpárúton, és a Szárcsa utcán is kerékpáros / gyalogos út van.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Friczy
senior tag
A BuBa eredetiként jelölt útvonal értelmetlen, ha itt a rajzon a Lidlig eljön a kerékpárút, akkor a 62-est keresztezve a vasút mellett végig lehet menni az állomásig, majd a Horvát István útra (ott járdán vezetett kerékpárút van), és onnantól már jó a pirossal jelzett rész a Hosszúsétatéren át a vasút alatt. Ez rövidebb, mint bármelyik általad rajzolt út, és - eltekintve az állomás és a Horvát István/Széchenyi út kereszteződés közti nehezen követhető szakasztól - egyszerű is.
-
nagyúr
Igen, ez is jó, 3.5 km, a BuBa 4, amit kékkel jelöltem az 5.5. A kék megoldás akkor lenne igazán jó, ha a Merx környékén át lehetne vágni a 62-es felé - attól 1.5 km-rel rövidebb lenne, kiesne belőle az országutas szakasz, és lehetne végig tekerni, nincs csiki-csuki.
Amúgy a BuBa kijelölés a településeken elég konzervatív a forgalmasság tekintetében (meg amúgy a legtöbb magyar kerékpár-nyomvonal itthon, ahol jártam), első körös helyismerettel már jópár helyen máshogy mennék.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #7132 üzenetére
Én először 2009 környékén láttam a neten egy akkori Kona DH bringát, aminek a hajtására volt rögzítve utólagosan egy elektromos meghajtás. Ehhez hasonló: [link]
Akkor gondolkodtam először rajta, hogy basszus ez de jó ötlet, mert az akkori, kezdetleges Enduro bringámmal elég szenvedősen mentek a nagyobb túrák. Nem csoda, súlyban megközelített szerintem egy mai ebike-ot, 18-20 kg környékén lehetett, csak itt nem volt semmi segítség.
Szóval már akkor elindult a gondolataimban valami, de ott az akku még annyira gyenge volt, hogy nem volt sok értelme az egésznek. Aztán nem is foglalkoztam vele egy ideig, majd 2012-ben a főnököm rendelt pár ebike-ot a boltba ahol akkor dolgoztam, Bosch gen1-el. Ezek még trekkingek voltak, de kipróbálva nagyon megtetszett. Itt már kifejezetten érdekelt a technológia. Létezett is Bosch gen1-el már haibike monti, de valahogy azok még nem adták ki, lógott az alján a motor, nem annyira tetszettek. Aztán 2014-ben mutatták be a Gen 2-őt és az már mindent megváltoztatott.Itthon szerintem azért volt nagyon erőteljes az ellenállás az ebike-al szemben, mert egyrészt a bringás kultúránk, szakértelmünk hagy némi kívánni valót maga után, másrészt a fizetéseink jelentősen alacsonyabbak voltak a nyugati fizetésekhez képest. Viszont mára beérett az egész, aki ellenáll, az kb marginális mennyiség, minden értelmes ember felfogja, hogy mik az előnyök és hátrányok.
Az a zöld bringa egy első genrációs cannondale moterra. Tény, hogy elég robosztus szerkezet, de szerintem ez volt a legjobb váz a Bosch gen 2-hőz, 457mm-es lencvillával rendelkezett, ami talán a legrövidebb ezzel a motorral. Elfért benne a 27,5" X 2,8-as külső is, és még bőven maradt hely. Kinézetéhez képest egészen ügyes bringa volt.
Nem dőlt még el, de ami nagyon tetszik az a Propain Ekano 2, alu vázzal és az Orbea wild 2. Ha Bosch-al szerelnék a Propain-t, nem lenne kérdés, de így, egyenlőre még gondolkodom.
[ Szerkesztve ]
-
pajorgergo
aktív tag
Sziasztok,
Alzánál BF keretében féláron vannak a Sava Deck 9.1-ek.
Érnek ennyit? Ahogy láttam valakinek volt itt már akku problémája.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz pajorgergo #7140 üzenetére
Az a fő gond ezzel a bringával, hogy itthon kb senki nem fog tudni mit kezdeni vele ha garancián túl probléma lesz a motorral vagy bármilyen elektromos részével. Én inkább vennék egy használt Bosch-os gépet mint ezt a noname vackot.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #7139 üzenetére
Már kijött az ekano CF a brose motorral sram transmission-nal. Nem mondom, hogy olcsó lenne, viszont a felszereltség is rendben van a karbon vázon kívül, miközben a wild se a kuponos újságok sztárja
Csak, hogy legyen még min gondolkoznod.Azt nagyon jól mondtad, hogy eddig analógra tervezett hajtásokat használtunk ebike-okon, most végre van a t-type, meg van a shimi linkglide-ja, ami van, de gyakorlatban mégsincs sehol készleten (mondjuk az xt verzió).
Amire kíváncsi vagyok az az elkövetkezendő évben fog kiderülni, hogy melyik mennyire tartós. A shimi azt mondja, hogy 3x többet megy el a linkglide. Ami így szép, csak kérdés mihez képest, mert ha az ebike-on 400km-t kibíró deore-hoz képest az nem valami nagy eresztés, mondjuk legalább "olcsó".
A sram transmissiont meg sajtá tapasztalattal tudom majd véleményezni, hogy hány km-t bír a lánc és sor, csak eddig még nem sokat tudtam vele menni. De ami késik az nem múlik. -
pècsimunkás
addikt
válasz Runner_fxr #7126 üzenetére
Jó bringáid voltak, vannak megnèztem őket megint !
Csütörtökön viszi ki az e- bikeomat Németországba a főnököm.
Először azon gondolkodtam, hogy rakok kint vonóhorogot az autóra, meg veszek rá biciklitartót, ès hozom mindig haza, ha jövök haza szabira.Aztán inkább lehet azt csinálom, hogy veszek egy montit hazára is. Egy normális, de nem túl drága bicót.
Egyszerűbb ez.
Van egy règi- 30 èves montim, de az már akkor is szar volt, mikor megvettem .Majd veszek egyet áprilisban- akkor 1 hetet leszek itthon, nyáron három hetet, szóval tudom majd használni azt is .
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Johanesz
friss újonc
Sziasztok!
Van egy CTM e-terra 26"-os nyomatékszenzoros női hátsó agymotoros (Bafang H400 B) e-kerékpárom.
Mivel kezdő vagyok ez ügyben,szeretném megkérdezni a véleményeteket erről a bringáról és meg lehet-e
a korlátozást növelni?Köszönettel: Johanesz
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #7142 üzenetére
Tudom, néztem már róla tesztet. Őszintén szólva nekem a karbon propain nem annyira tetszik mint az alu, valahogy az alu szebbre sikerült. Ez a Brose motor sem a barátom, szerintem ideje lenne fejleszteni rajta, mert ez a dizájn ma már elavultnak hat. Egy Ep8 vagy gen 4 cx sokkal szebben van integrálva. Az összes Brose-os bringának olyan nagy hasa van, hogy rossz ránézni. A motor megbízhatóságát meg jobb nem firtatni.
Én már abszolút Bosch párti lettem, nem feltétlen csak azért, mert szerintem az a legjobb pedelec rendszer, alapvetően az Ep8 is egy jó cucc. A Bosch garanciális ügyintézése verhetetlen.
Szóval bármennyire is tetszik a propain, de azt érzem, még várnom kell. Ha semmi érdemleges masina nem jön Bosch-al, akkor marad az Orbea.Egyébként hallottam olyan hangokat, hogy állítólag a Merida is pedzegeti, hogy Bosch-os bringájuk is legyen. Nem lenne rossz ötlet.
Hajtás tekintetében szerintem a t-type tűnik a legígéretesebbnek. Élettartamban is a Sram csúcs láncok és sorok voltak eddig is a legjobbak.
Bár hozzáteszem, a 12 sebességes XT sem egy rossz cucc.
A linkglide-al nincs még tapasztalatom.#7143 pècsimunkás
Köszi! Most sajnos nincs montim, egyelőre várok az igazira.#7144 Johanesz
Egy teljesen vállalható minőségű trekking bringa.
Tuningra sajnos nincs lehetőség, a bafang-nak csak a középmotorjaiból lehet kivenni a korlátozást, de ott sem mindegyikből. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #7145 üzenetére
Az összes Brose-os bringának olyan nagy hasa van, hogy rossz ránézni
Ez igaz, minden más motoros gép mellett furcsán hatnak azok a nagy görcsök a váz alján.
Belegondolva milyen gáz már, hogy a garis intézés nem egy evidens és bejáratott dolog. Ez vajon a márka, vagy a hazai képviselők miatt ilyen béna a többieknél?
Most a Giant és Yamaha körül kezd állni a bál. Egyes boltokban szinte hegyekben állnak a gariban visszavitt megállt yamaha motoros giant gépek (itthon és Európában is), valami elbarkácsolt széria lehet, behalnak a nyomatékszenzorok, ezért megáll a motor. Giant vizsgálja meg persze cserélik őket, csak gondolom nincs akkora készlete be nem épített motorokból, hogy egyszerre mindet cserélni tudnák, meg persze kérdéses melyek az érintett sorozatok.
Van a témában érintett bringás társam, a bolt viszont segít, kapott csere gépet addig, amíg nem tudja a sajátját használni.
Teljesen igazad van abban, hogy csak kéne úgy változtatni a motorok felépítésén, hogy az arra felkészített szervizek roncsolás nélkül szét tudják szedni és javíthassák pótalkatrészekkel.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #7146 üzenetére
Ez nem a hazai képviselet hibája, alapvető gyártási gondok vannak, a motorok tervezésekor nem vették figyelembe a szervizelhetőséget. Minden más fontosabb volt. A kompakt méret, teljesítmény, zaj szint, fogyasztás, stb stb. Ami nyilván fontos, de mit sem ér az egész ha a méregdrága motorod meghibásodik a garancia lejárta után és mindenki széttárja a karját. Én azt gondolom, hogy a bődületes mértékű eladási statisztikák is szerepet játszottak abban, hogy ne foglalkozzanak a szervizelhetőséggel, a cél az volt, hogy vegyél új bringát, pár évet bírjon ki, aztán vegyél megint egy újabb generációt. És ez működött is. Így alakult ki az a szituáció, hogy nincs rendes szerviz háttere a motoroknak. Persze ott van az ebike motor centre, meg itt van a hazai appsolute sport. Viszont ezek nem gyártói szervizek, hanem egy piaci rést tömnek be, gyártói támogatás nélkül. És annyi pénzt kérnek el a javításért amit nem szégyelnek.
Én azt gondolom, hogy ennek normálisan úgy kéne működnie, hogy minden márkás pedelec rendszerhez biztosítanak célszerszámot és alkatrészt, illetve legalább online oktatást, dokumentációt a szervizhez. Nem azt mondom, hogy átlag felhasználói szinten, de az, hogy a kerékpár boltoknak/szervizeknek, akik konkrétan eladják ezeket a kerékpárokat, semmilyen támogatást nem nyújtanak a motorok szervizelhetőségével kapcsolatban, az nonszensz. Persze én is szedtem már szét motort, cseréltem csapágyat, de lehetetlen mindent megoldani. Ahhoz, hogy valaki professzionális módon tudja a ma kapható, legelterjedtebb motorokat szervizelni, főként Bosch, Shimano, Brose, Yamaha, nagyon komoly erőforrások kellenek. Létre kell hozni egy speciális műhelyt, speciális tudás kell hozzá, alkatrészeket kell felhalmozni, bontott motorok stb stb. Az átlag kerékpár szerelő/szerviz ezzel nem tud mit kezdeni. Se ideje, se tudása, semmije nincs hozzá. Az meg szerintem nevetséges, hogy valaki vesz 2-3 millióért egy ebike-ot, kicsit elkezd zörögni a motor, behozza a szervizbe és nem tudsz vele mit kezdeni. Maximum annyit, hogy eladsz neki egy új motort 300-500 ezerért. Ez így véleményem szerint nem profi. Megy a nagy porhintés a gyártók részéről, hogy micsoda szuper a technika, ezt átadják a kereskedőknek, a kereskedő átadja a vásárlónak, majd amikor jön az első hiba a motorral kapcsolatban, nézünk mint a borjú az újkapura. Én azt gondolom, hogy lehetne azzal is növelni az érdeklődést egy pedelec rendszer iránt, hogy van rendes szerviz háttere. Ha jönne egy olyan gyártó, aki még ha nem is a legjobb motort készítené, de lenne hozzá minden alkatrész polcon, a motor jól szervizelhető lenne, nagyon komoly szeletet tudna kihasítani a tortából. A jól szervizelhetőség alatt azt értem, hogy a sarki kerékpárbolban is meg tudják javítani. Ami miatt a Bosch-t emeltem ki, mint számomra kedvenc rendszert, hogy legalább ott a garanciális ügyintézés gördülékenyen megy. Sok esetben még garanciális időn túl is küldenek garanciában alkatrészeket. De sajnos a motorokhoz itt sincs gyártói támogatás, egyedül a gen 2-hőz van egy részleges csapágy felújító szett. A Shimano, Yamaha stb mind nyögve nyelős. Még a Speci aki úgy ahogy komolyabban veszi és viszonylag hamar küldi a csere motort.Ja és még valami, állandóan azt hallani, hogy a kerékpározás mennyire zöld, akkor ezt komolyan is kéne venni gyártói oldalról.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #7146 üzenetére
Én még azt is egy ésszerű útnak gondolnám, hogy legalább lenne lehetőség arra, hogy hivatalos Bosch, Shimano stb motor szerviz legyen az ember. Elfogadom azt, hogy egy motor csapágy csere soha nem lesz olyan egyszerű mint egy monoblokk csere, de akkor legalább legyen lehetőség arra, hogy hivatalos szervizzé válj. Mondják azt, hogy x millió ft-ért kell venni szerszámot, alkatrészt és akkor javíthatod a motorokat, de semmi. Szedd ki a motort, küld el a gyártónak, aztán küldik az újat.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #7146 üzenetére
"Most a Giant és Yamaha körül kezd állni a bál."
Nincs véletlenül infód arról, melyik Yamaha széria érintett?
A tudomány a valóság költészete!
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #7148 üzenetére
Nagyjából ezt látjuk és felhasználói részről szomorúan tudomásul vesszük, nincs más lehetőség. Hivatalos szervíz kiveszi és a gyár küldi az újat, azt meg senki se tudja mit csinálnak a visszaküldöttek.
Amit felvázoltál feljebb az lenne az ideális az én szememben is. Azt nem értem, hogy egy ilyen motoron mi a fene olyan nagy boszorkánykonyha, maga az elektromos motor nem nasa technológia még a rátett elektronikákkal együtt se.Az egészet pedig még jobban megkavarja, hogy egyre több és újabb gyártók szállnak be az elektromos motorok piacára (TQ, Fazua, Bafang) és a bringa gyártók le is szerződnek velük.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amatőr csillagászat
- Robogó, kismotor
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Horgász topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Ford topik
- nVidia tulajok OFF topikja
- Azonnali fotós kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen