Új hozzászólás Aktív témák
-
Đusty
addikt
válasz pècsimunkás #7301 üzenetére
Detto, bár én előtte vettem egy montit 10ezerért. hogy biztosan akarom-e, akartam jött az e-bike
-
-
kovacs65
senior tag
válasz pècsimunkás #7303 üzenetére
Én kb 10 évvel ezelőtt kezdtem el montizni, tavaly lecseréltem e-bike-ra. Így egy-egy alkalommal 80-100 km-t tekerek. Az első 40 azonban mindig rásegítés nélkül. Egyébként 58 éves vagyok.
Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
yle_greg
tag
válasz pècsimunkás #7305 üzenetére
Hehe, akkor én vagyok itt a legzöldfülűbb a maga 45 évével? :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
-
kovacs65
senior tag
válasz parandroid #7309 üzenetére
Az enyém 32 kg. Két akkuval (1150 Wh)Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
válasz kovacs65 #7311 üzenetére
Nejem 55 kilós, nem fogok neki 30+ kilós bringát venni.
Szerencsére van alternatíva.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
válasz parandroid #7309 üzenetére
A pedelec-ek túlnyomó többsége több, mint 25 kiló - és amúgy azt konkrétan tudom, hogy a kollégának 1100Wh feletti akksija van, úgyhogy csodálkoztam volna, ha 30kg alatt van a gépe.
Amúgy a nejem bringája 25 kg körül van, ő maga nincs 50, és teljesen jó barátok. OK, tetőcsomagtartóra nem ő szokta felrakni#7311 kovacs65: nem is arra gondoltam, szimplán a távolság sok.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Páromnak 3 szempontja volt, amikor pedelecet kerestünk neki:
1. Női vázas legyen
2. Minél kevésbé nézzen ki pedelecnek.
3. Legyen a lehető legkönnyebb.Eredetileg ugyanezt a bicajt szíjhajtással vettem volna neki, de mind a két verziót kipróbálta, és a láncos/váltós változatot jobban szerette.
Az akku gyenge benne, persze, de a csaj elég fit, minimális rásegítéssel használja, úgy simán megvan a 100 km, de akár több is, és a súlyból adódóan simán elmegy rásegítés nélkül is, ha spórolni kell, akkor csak emelkedőn kapcsolja be. Ha meg később kevésnek bizonyul a hatótáv, még mindig lehet duplázni egy gyári range extenderrel.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Vesa
veterán
-
yle_greg
tag
Hát igen, régen minden más volt, főleg a dátum. 8-D
Viszont akkor kérdeznék is a tapasztaltabbaktól. Fentebb írtam a váltóról, hogy:
"... a váltó kar oda és vissza is határozott kattanásokkal áll be egy-egy mutatott fokozatra, csakhogy ezek nem egyeznek meg a lánckerekekkel. Az 5. és a 6. fokozat egyaránt a 6. lánckerékre teszi, illetve hagyja ott a láncot. A 4. fokozattól megy felfele egyet, és valahol középen tojik a fejemre, és egyből kettőt vált, hogy kijöjjön neki a matek, hogy az 1. fokozatban az első kerékre mehessen a lánc. Lefele dettó. Az az érzésem, hogy a kar elfordításával elért húzás mennyiség a bowdenen, nem áll összhangban azzal a távolsággal, amennyivel ki kéne térítenie a váltógörgőt, vagyis a 6 lánckerék szélességét."
Ez normális, hogy a váltó nem igazán tökéletes, ebben az árkategóriában ez ilyen, szokjam meg és ne nyavalyogjak?
Vagy ez egy gyakori probléma, ami házilag állítható?
Vagy ez csak bicikliszervizben javítható? Miként tekintsek erre a problémára?A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
nagyúr
válasz yle_greg #7316 üzenetére
Első olvasatra ezt a bowdenfeszítő csavar piszkálásával lehet orvosolni, ld. pl. itt. Ha nincs gyakorlatod ezekben, akkor csak óvatosan, és lehetőleg olyankor, amikor a legközelebbi biciklis szervíz nyitva van
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
yle_greg
tag
Köszönöm! Ez egy tök jó leírás (szégyellem is, hogy nem találtam meg magam), tényleg pont azt az esetet írja le, ami nálam is fellépett.
Gyakorlatom ugyan nincs a váltó finomhangolásában, de hát egyszer csak meg kell tanulni ezt is. :-)Köszönöm még egyszer!
[ Szerkesztve ]
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
pècsimunkás
addikt
Sziasztok!
Elkezdtem ma vègre a szezont. Jó idő van, erre vártam már
Lenne egy kèrdèsem: az normális, hogy - elvileg 655wh- s akkumulátorral ma letekertem 25-27km-t, ès 27 km hatótávot ír ki maradèknak?
Èn kicsit- nem is kicsit keveslem.
Természetesen turbó fokozatban értendő ez.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
kovacs65
senior tag
válasz pècsimunkás #7319 üzenetére
Szerintem a hideg is befolyásolja.
Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
pècsimunkás
addikt
válasz kovacs65 #7320 üzenetére
15 fok körül van.
Nemrég láttam egy kiírást attól, ahol vettem a bicót.
Kiírta, hogy tèlre eltarolja az e - bringákat, ès oda figyel rá, hogy mindig fullon legyen az aksi.
Remélem nem tartotta 1 èvig vagy meddig az èn biciklimet úgy .
Erre nem is merek gondolni.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
nagyúr
válasz pècsimunkás #7321 üzenetére
A 15 fok kapásból 10-20% hatótávvesztést jelent pl. 25 fokhoz képest. Meg turbó fokozatban 50 km egy 650-es akksitól eleve nem olyan rossz.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
pècsimunkás
addikt
Ok, köszönöm .
Akkor nem idegeskedem ez miatt.Egyébként nagy èlmèny volt, minden hétvégén el megyek tekerni valamerre majd. Van bőven szèp hely, vár, hegy, erdő errefelé.
Berakok pár képet a mai túráról, ha nem baj:
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Hopkins_001
tag
válasz pècsimunkás #7321 üzenetére
az baj ha teljesen feltöltve tárolta. névleges feszen kell a li akksikat tárolni.
-
pècsimunkás
addikt
válasz Hopkins_001 #7324 üzenetére
Remélem nem lesz gond.
Kettővel feletted írta fórumtárs, hogy nem rossz èrtèk ez.
Majd pár hónapon belül megírom a tapasztalatokat.
Megmondom őszintén, èn 90-100 km- re számítottam.
Nemsokára kiderül...
Azèrt majd 1 millió volt a bringa, nem örülnèk neki, ha valami rosszat sóztak volna rám.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
lacos001
senior tag
-
pècsimunkás
addikt
válasz lacos001 #7326 üzenetére
Már emlékszem így, a "beszélgetésünkre".Figyelgetem majd mit tud hosszú távon a bringa, ha marad az 50 km körüli hatótáv, akkor jelzem a boltnak.
Nagyon remélem, hogy nem lesz gond!
Azèrt nem kevés pènzről van szó .Ráadásul Magyarországon vettem, a bicó meg itt van már Nèmetorszagban, szóval az esetleges gari sem lenne egyszerű.
Március végéig meglátom mit fog tudni hosszú távon.
Aztán, megírom az eredményt.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
senior tag
válasz pècsimunkás #7319 üzenetére
Én sem tudok többet elmenni , igaz én 115 kg vagyok és sokat használom max. rásegítésen mert a pulzusomra figyelmem kell.
Mini Gaggia (Aplimont) pid box-szal vagy nélküle eladó
-
nagyúr
válasz pècsimunkás #7325 üzenetére
Megmondom őszintén, èn 90-100 km- re számítottam.
Tour fokozatban fog is annyit tudni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
sebgutkopf
őstag
válasz pècsimunkás #7319 üzenetére
Nagyon dobálóztok a km-ekkel. Viszont a nagyobb kérdés, hogy ebben a távban mennyi volt az emelkedő, tehát a szint?
0 szinttel teljesen más lesz a hatótáv mintha 1000+ m mászás is benne van.
Mondjuk én terepen használom, ezért a hatótávot én szintemelkedésben mérem nem távban, a 630-as akksival -2 fokban is hozok 1200m szintet, 20 fokban pedig 1500-1600m-t (trail mód, a turbó tú sokat segít az eco meg keveset). Azt meg halkan jegyzem meg, hogy ehhez a szinthez mindössze 25-30km táv tartozik, néha 40, ha van benne sík.
De hogy ne lógjak ki a korfából én is 45 vagyok[ Szerkesztve ]
-
pècsimunkás
addikt
válasz sebgutkopf #7331 üzenetére
Volt hegymászás is, talán az első kèp vissza adja.
Egyelőre nem aggódom túl a kilométert.
Majd hosszú távon meglátom mi a szitu .Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
kovacs65
senior tag
válasz sebgutkopf #7331 üzenetére
Ha varázsolsz nekem ide az Alföld közepére egy jó kis hegyet, akkor örömmel feltekerek rá.
Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
őstag
válasz sebgutkopf #7331 üzenetére
Én is 45 vagyok A bringa még nincs meg, még mindig nézelődöm
-
sebgutkopf
őstag
válasz kovacs65 #7333 üzenetére
A te példád is azt mutatja, hogy nem lehet igazán jól két eltérő körülmények között használt bringa akkus üzemidejét összehasonlítani. Neked km-jeid vannak, nekem szint, teljesen más, talán mi ketten reprezentáljuk a két abszolút szélsőséges végpontot a skálán, míg aki épp elégedetlen az akkuval az kettőnk között bárhol lehet a skálán az arányokkal.
-
kovacs65
senior tag
válasz sebgutkopf #7335 üzenetére
Egyértelmű. Én max az emeletre vihetem fel. Bár már megjártam a tokaji Nagy Kopaszt is.
Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
sheep
addikt
Sziasztok,
Bosch cx 4gen 85 motornál 9e km mennyire sok? Van valakinek tapasztalata mennyit bírnak ezek a motorok? A neten azt olvastam hogy akár 80e km-t elmennek felújítás nélkül de saját tapasztalatokra lennék kiváncsi. Nem a hajtás, lánc, sor és akksi érdekel mert ezek cserélve lettek, csak a motor. Nagyon jó áron lenne egy használt bringa de kicsit félek a km-től.MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
yle_greg
tag
Furcsa, hogy lejton lefele szabadonfuto a motor, pedig akar mukodhetne is dinamokent, es visszataplalhatna. Eleg jo selling point lenne ez mindegyik markanak, vajon miert nem eri meg megcsinalni?
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
sebgutkopf
őstag
válasz yle_greg #7338 üzenetére
Középmotorral ez nem nagyon megoldható már csak a racsnis hátsó agy miatt, ami automatikusan szabadonfutó.
Agymotornál meg lehet csinálni, nem tuodm alkalmazzák-e, viszont pár kérdés felmerül, ami érdekes lehet:
milyen erős legyen a visszatáplálás és a miatta automatikusan életbe lépő fékezés? Mi van ha miatta jobban lassul a bringa mint szeretnéd, vagy akár teljesen megáll, akkor lejtőn rá kell tekerni, vagy síkon sose lehet kicsit se gurulni, hanem végig mint egy örökhajtós tekerni kell, különben megáll? Ez pedig fárasztó lehet a rider-nek.
Commuter vonalon ettől függetlenül érdekes lehet, akár egy nem fix, hanem kapcsolható visszatáplálással.Terepen teljesen elképzelhetetlennek tartom a visszatáplálást, mert lejtőzésnél a ridernek teljes kontroll kell, hogy mikor lehet egyáltalán fékezni és akkor épp milyen erejű fékezés szükséges. A nem kívánt motorfék miatt egy akadály leküzdését ellehetetlenítő sebességvesztés, vagy tapadásvesztés következhet be. A felfüggesztés teljesítményére is hatással van, így az egész kimondottan balesetveszélyes.
De szerintem te se erre a vonalra gondoltál mint célközönség. -
Friczy
senior tag
válasz yle_greg #7338 üzenetére
Középmotornál még ha meg is oldanák, hogy a hátsó kerék ne szabadonfutó legyen, nehéz lenne a váltórendszeren és a láncon át megoldani a visszatöltést úgy, hogy ne gyilkolja szét a rendszert. Régen voltak visszatáplálós hátsó motoros rendszerek (a legismertebb talán a BionX volt, KTM sokáig azzal gyártotta az ebike-jait), de úgy látszik, nem volt akkora nyereség, hogy ellensúlyozta volna a hátsó motor hátrányait.
-
yle_greg
tag
válasz sebgutkopf #7339 üzenetére
Abban biztos voltam, hogy jó oka van annak, hogy nem alkalmazzák, elvégre a mérnökök általában nem tök hülyék. :-)
Az enyém agymotoros, így elég szűklátókörűnek bizonyultam, mert eszembe sem jutott a középmotoros eset.
Én ezt valahogy úgy tudom elképzelni, hogy egy külön kar/bowden állásától függ, hogy szabadon futó, vagy dinamó módba kerüljön-e a motor. Egy sima kikapcs, bekapcs elég lenne, mert ettől kialakulna egy fix mértékű fékhatás, amivel tud számolni az ember. Vagyis egy hosszabb lassú lejtő lefele akár mehet fék nélkül, de ha ez kevés, akkor fékezünk, ha pedig túl sok a visszatáplálás fékezése, akkor egy sóhajjal kikapcsoljuk, és helyzeti energiát villany helyett hővé alakítjuk a tárcsán. Valahogy úgy, mint ahogy régen a rápattintós dinamó fékhatását is tudtuk kezelni.
Azt nem hiszem, hogy lehet, vagy érdemes szabályozni a visszatáplálás fékhatását, mert az elég nagy mechanikai változásokat igényelne. A tekercsek közelítésével szerintem nem nagyon lehet operálni, mert azt változtatni rizikós. Esetleg egy áttét közbeiktatása lehetséges lenne, most egy bolygóműves sebváltó lebeg a szemem előtt.
Valószínűleg azért nem csinálnak ilyet, mert nincs rá különösebb szükség. Ha nagy mennyiségben városi használatra adnak el cangákat, akkor inkább a tömeget érdemes csökkenteni, hiszen a rövid városi távon relatív kicsi lenne plusz hatótáv, és otthon/suliban/melóban simán tölthető az akku, viszont plusz két kiló az nagyon számít.
A nagy túrákon lenne ez hatékony, ahol az ember tényleg annyit megy, amennyit csak tud, hiszen ha az ember felküzdötte magát a hegyre, többnyire le is jön róla, és nem csak 5 percig gurul szabadon.Viszont a millás árkategóriába tartozó bicajokból valószínűleg nem adnak el olyan mennyiségben, hogy megérje ez a dolog. Vagy ha mégis csinálnak ilyet, akkor azt megtartják a PRO szegmensnek, és aranyáron mérik az ilyen túrakerékpárokat.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
Na, úgy látszik, hogy nyitott ajtókat döngetek, mert egy google keresés után szembejött ez: https://www.ambringa.hu/megdobbento-hatotav-teszt-elektromos-kerekparokon-173
Vagyis ez egy létező dolog, csak nem elterjedt. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
Friczy
senior tag
válasz yle_greg #7342 üzenetére
Elég régi cikk, annak idején én is olvastam, emiatt gondolkodtam én is hátsó motoros ebike-ban, végül nem az lett. Viszont nekem azért jobb tapasztalataim vannak. A feleségemnek régebb óta van ebike-ja (Bosch rendszerű, ha jól rémlik, gen3, 500-as akkuval). Ezzel ugyan kíméletesen bánva, de sikerült megtenni a Bp-Pap-rét-Visegrád, onnan komp a túloldalra és vissza Bp-re távot (kb. 100 km). Tény, hogy ebben nem olyan nagyon sok a hegy, de ahhoz képest, hogy a cikkben Pap-rétre már majdnem elfogyott az akku, sokkal jobb az eredmény.
Később vettünk egy tartalék akkut is, mert én szeretek hosszabb távokat menni, és az nem megoldás, hogy végre tudunk együtt menni, de azért vagyunk lekorlátozva távolságban, mert elfogy az akku, így viszont 2x500 Wh már jellemzően bírja addig, mint én az országútival . Az a tapasztalat, hogy a Pilisben mászkálva (tipikus útvonal: Bp-Pomáz-Pilisszentkereszt, Két-bükkfa nyereg, lefelé mondjuk Pilismarót felé, utána Királykúti nyereg, Szentendre, Bp.) nagyjából 80-85 km megy egy akkuval, ezen az úton valahol a Királykúti nyereg felé szokott elfogyni az első akkumulátor (nem tudom a rásegítési fokozatot, mert én nem az ebike-kal megyek). Egy Bp-Balaton útnál az esetek nagy részében kb. Balatonfőkajárig szokta bírni, nagyjából 100 km. Az első ilyen úton még nem volt tartalék akku, akkor takarékos módon eljutottunk Siófokig - nekünk ez otthonról 130 km.
-
nagyúr
válasz yle_greg #7342 üzenetére
De szerepel is a cikkben, miért nagyon kérdéses a visszatöltés. Azt írja a szerző, hogy akár 30%-kal több km-t is tud menni a visszatöltéses géppel - ha ezt levetíted egy 400Wh-s akksira, akkor egyszerűbb 500Wh-st belerakni, költségben biztosan kedvezőbb, súlyban meg nem tudom, de sokkal rosszabb biztosan nem lesz. Valahol 800Wh felett kezd érdekessé válni a dolog sztem.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
yle_greg
tag
gbors: Hmm. Nem is néztem, hogy mikori a cikk. A 30% vizont vicces, hogy egyszerre sok is, meg kevés is. Sok, ha úgy marketingelik, hogy a versenytársaknál egyharmaddal többet tud, de kevés, ha az ember egy plusz akksi 100% -val hasonlítja össze. Emiatt tényleg rezeg a léc, hogy megéri-e a gyártónak, és melyik szegmensben, és így tovább.
Friczy: Nekem még nincs nagy tapasztalatom, de a térdem miatt úgy voltam vele, hogy érdemes szerezni pót akkut. Elég húzós árakon mozognak ahogy nézem, főleg, ha nem olyan az akku, ami széles körben használt kialakítású.
Az enyémhez (PVY Z20 Pro) a gyári akksi (10.4 Ah, 374 Wh) 104 ezer forint. Nézegettem aliexpressen, találtam olyat ami szerintem ugyanaz, bár szerintük ez a Biria S2 biciklihez való. Jó, hát gondolom a PVY nem hülye, és nem gyárt teljesen spéci akksit saját magának, hanem ráépít egy létezőre. Úgyhogy nagy levegő, és 84 ezer forintért rendeltem egy 14 Ah, vagyis elvileg 504 Wh-s akksit. Kicsit aggódok, mert ugye akár garit, akár gagyiságot nehéz intézni, ha már egy ideje használja az ember a cuccot, de bízom benne, hogy hamar kiderül, ha valami nem oké, mert eddig mindig segített az Ali, ha valami nem volt tuti.Kicsit fura, hogy az akksi végén van 5 késes csatlakozó, sorrendben:
T - S C +A bicaj vázában viszont csak a - és a + sarkok felé van kés, ezért gondolom, hogy nem lesz semmi chip, vagy egyéb szívatás, hogy használj gyárit, vagy húzz a fenébe. Ezért mertem belevágni a pót akku vásárlásába. A + és a - között szépen ott figyel a kapocsfeszültség, a többire nem mértem rá. Tippem szerint a T -vel a hőmérsékletet lehetne kiolvasni, de az S és a C fene tudja mit jelent, inkább nem piszkáltam. Ti tudjátok, hogy az S és a C mi a tök lehet?
Nektek van tapasztalatotok nem gyári, hanem harmadik személytől származó akksival? Szokott ebből probléma lenni a kerékpáros "szakmában"?
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
Runner_fxr
Ármester
válasz yle_greg #7341 üzenetére
Nekem is volt anno egy visszatáplálós bringám, pontosabban, asszonynak vettem, de én is használtam. Egy bulls, hátsó agymotoros monti volt. Azon úgy működött, hogy off alatt volt egy fokozat, ha abba kapcsoltad akkor visszatáplált, gyakorlatilag egy nagy agydinamó lett a motorból. Ahhoz, hogy érdemben visszatöltsön, nagyon nagy lejtőzések kellenek. MTB esetében ez azért zsákutca, mert itt a középmotoros kialakítás az ideális, illetve lejtőzés során senkinek nem hiányzik egy motor ami motorfékként működik. Trekkingen használható a koncepció, legalábbis azoknak a felhasználóknak akik nagy hegyek közt túráznak, aszfalton. Viszont a középmotorok fogyasztása kb pont annyival kevesebb is, mint amit nyerne az agymotor a visszatöltéssel, tehát nem lennénk számottevően előrébb. Illetve az aksik növekedésével a felhasználók 90 százalékának elegendő lett a hatótáv. Nagyobb túrákhoz vihetsz töltőt, sok helyen van töltési lehetőség, megállsz ebédelni, iszol még 1-2 sört és az akkuba másfél óra alatt beletöltesz 50%-ot egy 6A-es gyors töltővel. De még a standard 4A-el is 2 óra alatt 50% belemegy. Arról meg ne is beszéljünk, hogy ott a 750-es akku, meg a 250-es range extender. 1Kwh akkuval egy gen4 smart system-et, okosan bekonfigurálva, nem egykönnyen merítesz le 100-ról 0-ra.
#7337 sheep
Erre azért nehéz válaszolni, mert ez is erősen tulajdonos függő. Aki sokat túrázott esőben, sárban, annak 9 ezer km sem kell, hogy esetleg csapágy gondjai legyenek. Az elméleti élettartam 50ezer km, én ezt az adatot hallottam az összes gyártói képzésen ahol voltam, Shimano, Bosch és Brose esetében is. Ez lehet akár több is, de lehet sokkal kevesebb is. Ez kb ugyan az, mint az akku élettartam, nagyban függ a felhasználótól, hogyan tárolja, hogyan használja. Láttam extrém példákat, 2-3 ezer km után teljesen daráló csapágy is lehet egy középmotorban ha beáztatják magasnyomásúval, rengeteg sárral stb. De láttam már 50 ezret futott Shimano E8000 motort ahol a csapágy még úgy forgott mint az új, meg láttam 100 ezret futott Gen 2-es Bosch CX-et is, ahol szintén hibátlanul forgott minden. Ha leakasztod a láncot a lánckerékről és megforgatod a hajtást, érezni, hallani ha baj van a csapággyal, ha csendes és szépen fut, valószínűleg semmi baja. Oldalirányban megmozgatva a hajtóművet, csak egy kicsi kottyanást szabad érezni, ha nagyon lóg, az sem jó. Ez kb minden rendszerre igaz. Illetve kipróbálod rásegítéssel és rásegítés nélkül is, hallani ha baj van. Ettől függetlenül meghibásodás bármikor lehet, ezt előre kivédeni csak garanciával lehet. Én úgy tapasztaltam, hogy a Bosch-al van a legkevesebb baj. Alapvetően a 9000 km nem egy borzasztó szám, ha volt gazdája a kerékpárnak. Hogy megéri e? Az függ az állapottól és az ártól.[ Szerkesztve ]
-
yle_greg
tag
válasz Runner_fxr #7346 üzenetére
Köszönöm a választ!
Jogos, nagy túra esetében eszembe sem jutott, hogy útközben is lehet tölteni, pedig egy falatozóban tényleg nem gáz áramot kérni, hisz nincs egy kilowattóra amivel megpörgetem az órájukat, egy normális borravaló bőven fedezi.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
Képzeljétek, ma loptam egy bicajt!
És nem átvitt értelemben, hanem konkrétan az Aldi parkolóban egy fémfűrésszel. Meglepődésemre három percbe sem tellett levágni a hiperszuper biztonsági sodronyt. Kicsit aggódtam, hogy valaki odajön, és megkérdezi, hogy ezt most mégis miért kell, de az emberek faarcal mentek el mellettem. Persze még kezdő vagyok a biciklilopásban, de két dolgot máris megtanultam, hogy a jövőben máshogy kell csinálnom. Az első, hogy a sodronyt jobban és erősebben kell feszíteni, ergo érdemes a számzáras vége közelében fűrészelni, mert akkor azt megfogva szerintem egy-másfél perc alatt is levágható a bicajról. A másik dolog, amin javíthatnék, hogy csupán gazdasági okokból legközelebb érdemes lenne valaki más biciklijét ellopnom, és nem a sajátomat. :-)
Persze további dolgokat is tanultam ma. Az egyik, hogy a Decathlonos számzáras sodronyos biciklilekötöző alkalmatosság hajlamos elromlani, mert a beállított szám ellenére nem nyílt ki, (érzésre az utolsó tekerő üresben jár, belül eltörhetett) ellenben picsa könnyen levágható.
Úgyhogy most feltenném a kérdést, hogy szerintetek mivel érdemes lelakatolni a bringát? Sodrony? Lánc? Előbb fűrésszel, utóbbi csapszegvágóval "oldható", és ha egy forgalmas Aldi pakolóban senki meg nem szólít, hogy ember, mit fűrészelsz, akkor arról ne beszéljünk, hogy majd valaki odafigyel a tolvajra.
Vannak ilyen vastagabb cuccok, mint például ez: https://www.aliexpress.com/item/32892362948.html
Ezekről mi a véleményetek? Ezek könnyen leszedhetőek?
Vagy ezekből is olyan kell, amivel tankot lehet vontatni, például: https://www.aliexpress.com/item/1005005871976359.html ?Kicsit tartok tőle, hogy ezek a hajtogatható cuccok nem edzett acélból, hanem sima lágyvasból vannak, elvégre a festék alatt akármi lehet. Viszont nemhogy egy akkus flex, de még egy ótvar fémfűrész is simán átvágja, ha csak lágyvas.
Hasonló a bazi nagy lakattal (pl: https://www.aliexpress.com/item/1005005962583297.html ) való félelmem is, hogy hiába vastag, vajon tényleg kemény, vagy nem?
Oké, nem vagyok fillérb4szó, nem a 990 forintos kínai vacaktól várom, hogy megvédje a többszázezres gépet éjszaka a gyöngyöspatai kocsma előtt. De azért nem szeretnék 50 ezret sem fizetni egy lakatért, amit fényes nappal egy forgalmas parkolóban használnék, mert na.
Minden esetre most elkezdem bújni a googlet, és felszívom magam tudással a biciklilakatok terén, mert így pofára esni, hogy azért nem gond, ha megdöglik a zár, mert úgyis levágható pár perc alatt, azért elég erős élmény volt. Még mindig a hatása alatt vagyok. Legalább 10, de inkább 20 ember is elsétált tőlem pár méterre. Egy sem kérdezte meg, hogy enyém-e a bicikli. Még egy kérdés. Ezek a fajta riasztók hasznosak szerintetek? https://www.aliexpress.com/item/1005006510563754.html
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
Ijk
nagyúr
válasz yle_greg #7349 üzenetére
Jobb U lakat 30k, flexszel el leher pár perc vágni, de jó eséllyel nem a tiednek állnak neki. Már egy 15 ezres zárral is jobb vagy mint a 95%, nem a tieddel fog bajlódni.
Az én félelmem hogy elfelejtem egyszer lezarni. Ezert van benne powunity gps.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen